Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 518 din 27 august 2003  pentru punerea in aplicare a dispozitiilor   Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin   Ordonanta Guvernului nr. 37/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 518 din 27 august 2003 pentru punerea in aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 37/2003

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 632 din 3 septembrie 2003

Având în vedere prevederile art. 7 alin. (2) lit. d), art. 17 alin. (2) lit. d), art. 40^1, art. 51 alin. (1) şi ale <>art. 52 alin. (2) şi (4) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 37/2003 ,
în temeiul prevederilor <>art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor,

ministrul administraţiei şi internelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se deleagã Direcţiei generale reglementãri juridice şi contencios competenta pentru acordarea avizului în vederea dobândirii personalitãţii juridice de cãtre asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile care îşi desfãşoarã activitatea în sfera de competenta a Ministerului Administraţiei şi Internelor sau înregistrãrii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori, dupã caz, în Registrul federaţiilor a modificãrilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului.
(2) Se deleagã Direcţiei informare şi relaţii publice competenta de a intermedia colaborarea Ministerului Administraţiei şi Internelor cu organizaţiile neguvernamentale pentru realizarea unor activitãţi sau programe comune.
ART. 2
(1) Avizul se elibereazã dupã cum urmeazã:
a) în cazul constituirii asociaţiei/fundaţiei/federaţiei, la solicitarea scrisã a persoanei sau a persoanelor împuternicite prin actul constitutiv sa desfãşoare procedura de dobândire a personalitãţii juridice;
b) în cazul înregistrãrii modificãrilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului ori în cazul constituirii filialei, la solicitarea scrisã a persoanei sau persoanelor împuternicite prin procesul-verbal al adunãrii generale ori, dupã caz, al consiliului director.
(2) Modelul avizului este prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 3
(1) În vederea acordãrii avizului pentru recunoaşterea statutului de utilitate publica, Direcţia generalã reglementãri juridice şi contencios analizeazã documentaţia prezentatã de asociaţii, fundaţii sau federaţii şi urmãreşte respectarea cumulativa a condiţiilor prevãzute de lege şi a criteriilor specifice prevãzute în anexa nr. 2.
(2) În cazul în care constata îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor prevãzute la alin. (1), în termen de 60 de zile de la primirea cererii, Direcţia generalã reglementãri juridice şi contencios înainteazã ministrului administraţiei şi internelor propunerea pentru recunoaşterea statutului de utilitate publica. Aceasta este transmisã, potrivit legii, Guvernului.
(3) În cazul în care se constata neîndeplinirea condiţiilor legale şi a criteriilor specifice, Direcţia generalã reglementãri juridice şi contencios transmite persoanelor juridice solicitante un rãspuns motivat, în termen de 30 de zile de la data luãrii deciziei.
ART. 4
Direcţia generalã reglementãri juridice şi contencios propune ministrului administraţiei şi internelor transmiterea la Guvern a solicitãrii privind retragerea actului de recunoaştere a statutului de utilitate publica, în situaţia neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute de dispoziţiile legale.
ART. 5
(1) În vederea acordãrii avizului pentru dobândirea personalitãţii juridice sau înregistrãrii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori, dupã caz, în Registrul federaţiilor a modificãrilor aduse actului constitutiv şi/sau statutului, asociaţiile, fundaţiile şi federaţiile vor prezenta urmãtoarele documente:
a) cerere de eliberare a avizului (în original);
b) actul constitutiv, statutul şi, dupã caz, procesul-verbal al adunãrii generale/consiliului director (autentificate);
c) actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial (în fotocopii);
d) în cazul în care se solicita avizul pentru constituirea filialei, hotãrârea adunãrii generale sau, dupã caz, a consiliului director privind constituirea filialei (autentificatã).
(2) Asociaţia, fundaţia sau federaţia care înainteazã cererea în vederea recunoaşterii utilitãţii publice va depune urmãtoarele documente:
a) dovada ca activitatea acesteia se desfãşoarã în interes general sau comunitar, dupã caz, ca funcţioneazã de cel puţin 3 ani anteriori datei depunerii cererii, ca a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;
b) raportul de activitate, conform anexei nr. 3, din care sa rezulte desfãşurarea unei activitãţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe sau proiecte specifice scopului, însoţit de situaţiile financiare anuale şi de bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii;
c) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori, care sa fie cel puţin egala cu valoarea patrimoniului iniţial;
d) copii de pe actul constitutiv, de pe statut şi, dupã caz, de pe actele adiţionale;
e) copie de pe dovada dobândirii personalitãţii juridice şi, dupã caz, a înregistrãrii modificãrilor actului constitutiv şi/sau statutului în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor ori în Registrul federaţiilor;
f) dovada privind bonitatea asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei, emisã de banca la care are deschis contul, şi ultimul extras de cont bancar;
g) copie de pe dovada privind situaţia juridicã a sediului ori sediilor unde se desfãşoarã activitãţile;
h) certificate constatatoare privind îndeplinirea obligaţiilor exigibile de plata a impozitelor şi taxelor cãtre stat, inclusiv a celor locale, precum şi a contribuţiilor pentru asigurãrile sociale de stat, asigurãrile sociale de sãnãtate, asigurãrile de şomaj (formulare-tip eliberate de autoritãţile competente);
i) autorizaţiile administrative conforme cu legislaţia în vigoare şi/sau acordurile necesare desfãşurãrii activitãţilor;
j) regulamentul intern de funcţionare;
k) organigrama asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei;
l) raportul comisiei de cenzori pe ultimii 3 ani;
m) documentele care atesta parteneriatul cu alte asociaţii, fundaţii, instituţii publice;
n) numele şi adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea şi sediul persoanelor juridice cu care asociaţia sau fundaţia colaboreazã în mod frecvent în vederea realizãrii obiectului sau de activitate pentru care aceasta solicita recunoaşterea statutului de utilitate publica;
o) declaraţie pe propria rãspundere a preşedintelui, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, privind veridicitatea informaţiilor cuprinse în raport, faptul ca organizaţia nu a desfãşurat activitãţi ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri şi ca nu are sume neachitate la scadenta cãtre persoane fizice sau juridice;
p) în cazul federaţiilor care solicita recunoaşterea ca fiind de utilitate publica, dovada ca cel puţin doua treimi din numãrul asociaţiilor şi fundaţiilor care le alcãtuiesc sunt de utilitate publica.
ART. 6
În vederea eliberãrii avizului, Direcţia generalã reglementãri juridice şi contencios va solicita, dupã caz, în funcţie de domeniile de activitate prevãzute în statut, punctul de vedere al compartimentelor de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 7
(1) Evidenta asociaţiilor, fundaţiilor, federaţiilor, filialelor cãrora li s-a acordat aviz favorabil se va tine într-un registru special, deschis în cadrul Direcţiei generale reglementãri juridice şi contencios.
(2) Evidenta privind constituirea, modificarea şi încetarea asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor se realizeazã pe baza documentaţiei transmise de Ministerul Justiţiei.
(3) Direcţia generalã reglementãri juridice şi contencios va pune la dispoziţie Direcţiei informare şi relaţii publice evidenta asociaţiilor, fundaţiilor, federaţiilor şi filialelor cuprinse în registrul prevãzut la alin. (1).
ART. 8
Direcţia generalã reglementãri juridice şi contencios şi Direcţia informare şi relaţii publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 10
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul administraţiei
şi internelor,
Alexandru Farcas,
secretar de stat

Bucureşti, 27 august 2003.
Nr. 518.

ANEXA 1

AVIZ
Nr. ....../..........
Ca urmare a cererii înregistrate sub nr. ..../......, formulatã de doamna/domnul .........., reprezentant al Asociaţiei/Fundaţiei/Federaţiei ....., cu sediul în .........., prin care se solicita acordarea avizului Ministerului Administraţiei şi Internelor, în temeiul dispoziţiilor <>art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 37/2003 ,
se avizeazã favorabil prevederile cuprinse în art.*) ......... din Statutul autentificat cu nr. ..... la Biroul notarului public ......... şi/sau din Procesul-verbal autentificat cu nr. ..... la Biroul notarului public ........., care intra în competenta Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Prezentul aviz este valabil pentru înregistrarea în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor/Registrul federaţiilor aflat la grefa judecãtoriei/tribunalului în a carei circumscripţie teritorialã asociaţia/fundaţia/federaţia/filiala îşi are sediul.

Director general,
..................


────────────
*) Vor fi menţionate acele articole, alineate, litere care se referã la activitãţile ce intra în competenta Ministerului Administraţiei şi Internelor.

ANEXA 2

CRITERII SPECIFICE
de acordare a statutului de utilitate publica asociaţiilor, fundaţiilor şi federaţiilor care desfãşoarã activitãţi din sfera de competenta a Ministerului Administraţiei şi Internelor

În conformitate cu prevederile <>art. 38 şi 40^1 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 37/2003 , o asociaţie, o fundaţie sau o federatie poate fi recunoscuta ca fiind de utilitate publica dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
1. <>Art. 38 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 :
A. activitatea acesteia se desfãşoarã în interes general sau comunitar, dupã caz, şi funcţioneazã de cel puţin 3 ani anterior datei depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publica;





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criterii specifice Documentele care Îndeplinirea
se analizeazã criteriului
(se noteaza
da/nu)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Activitatea de interes public Statutul, actul constitutiv,
general şi/sau comunitar a asociaţiei, regulamentul intern de
fundaţiei sau federaţiei se desfãşoarã funcţionare, pct. 2 din
în sfera de competenta a Ministerului raportul de activitate
Administraţiei şi Internelor,
în condiţiile legii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. În obiectul de activitate, Idem
activitãţile de interes general şi/sau
comunitar, din sfera de competenta
a Ministerului Administraţiei şi
Internelor, sunt preponderente în
raport cu activitãţile în interes
personal nepatrimonial al asociaţilor
sau fondatorilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Prin activitatea desfasurata nu se Idem
urmãreşte atragerea personalului
Ministerului Administraţiei şi
Internelor în desfãşurarea unor
activitãţi care contravin statutului
acestuia, legilor, ordinelor şi
regulamentelor Ministerului
Administraţiei şi Internelor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Prevederile statutului asociaţiei, Idem
fundaţiei sau federaţiei nu au caracter
sindical ori politic şi nu sunt contrare
normelor de pãstrare a ordinii publice
şi nu incalca bunele moravuri
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Activitatea asociaţiei sau fundaţiei Idem
se circumscrie unuia dintre urmãtoarele
obiective:
a) promoveazã valorile civice ale
statului de drept şi întãrirea relaţiilor
societãţii civile cu structurile
Ministerului Administraţiei şi
Internelor;
b) militeazã pentru pãstrarea ordinii
publice;
c) promoveazã apãrarea drepturilor
şi libertãţilor fundamentale ale omului,
a proprietãţii publice şi private,
susţine prevenirea şi combaterea
faptelor antisociale;
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
d) promoveazã şi susţine iniţiative
privind pregãtirea profesionalã a
personalului Ministerului Administraţiei
şi Internelor, lãrgirea orizontului
tehnico-ştiinţific şi cultural,
desfãşurarea de activitãţi
sportiv-recreative sau caritabile
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2. <>Art. 38 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 :
B. a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriile Indicatorii Documentele Realizarea Îndeplinirea
de realizare care se indica- criteriului
ai criteriului analizeazã torului (se noteaza
(se noteaza da/nu)
da/nu)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Asociaţia sau a) Definirea clara a Statutul,
fundaţia face organelor de conducere, organigrama,
dovada bunei administrare şi control pct. 3.1 din
desfasurari a raportul de
activitãţii activitate
organelor de ──────────────────────────────────────────────────────────────
conducere, b) Existenta rapoartelor, Pct. 3.2 din
administrare şi proceselor-verbale, care raportul de
control, în atesta funcţionarea activitate,
conformitate cu organelor de conducere, copii de pe
prevederile administrare şi control documente
statutare şi cu ──────────────────────────────────────────────────────────────
regulamentul c) În statut sau în Statutul,
intern de regulamentul intern de regulamentul
funcţionare funcţionare exista intern de
prevederi referitoare funcţionare
la soluţionarea
conflictelor de interes
apãrute în activitatea
asociaţiei/fundaţiei
──────────────────────────────────────────────────────────────
d) Ponderea personalului Pct. 3.1 şi
calificat angajat cu 3.3 din raportul
caracter permanent de activitate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Asociaţia sau a) Depunerea formularelor Copii de pe
fundaţia face situaţiilor financiare formularele
dovada functio- anuale la administraţia situaţiilor
narii în financiarã din raza financiare
conformitate cu teritorialã în care anuale depuse
legislaţia în asociaţia sau fundaţia
vigoare îşi are sediul
─────────────────────────────────────────────────────────────
b) Plata impozitelor, Certificate
taxelor, contribuţiilor constatatoare
şi a altor venituri privind
bugetare datorate îndeplinirea
creditorilor bugetari obligaţiilor
exigibile de
plata a
impozitelor
şi taxelor
cãtre stat,
inclusiv a
celor locale,
precum şi a
contribuţiilor
pentru
asigurãrile
sociale de stat
asigurãrile
sociale de
sãnãtate,
asigurãrile
de şomaj
─────────────────────────────────────────────────────────────
c) Personalul este Pct. 3.3 din
încadrat în conformi- raportul de
tate cu legislaţia activitate
în vigoare şi certificate
constatatoare
privind
îndeplinirea
obligaţiilor
exigibile de
plata a
impozitelor
şi taxelor
cãtre stat,
inclusiv a
celor locale,
precum şi a
contribuţiilor
pentru
asigurãrile
sociale de
stat, asigu-
rarile
sociale de
sãnãtate,
asigurãrile de
şomaj
─────────────────────────────────────────────────────────────
d) Are autorizaţiile Autorizaţiile
necesare în vederea administrative
desfãşurãrii conforme cu
activitãţilor legislaţia în
statutare vigoare şi/sau
cu acordurile
necesare desfasu-
rarii activita-
tilor, copii de
pe documente
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Asociaţia sau a) Dispune de un sediu Pct. 1 din
fundaţia dispune adecvat şi de dotãri raportul de
de resurse destinate în activitate,
financiare, exclusivitate realizãrii copie de pe
materiale şi activitãţilor de interes document
umane adecvate general şi/sau comunitar
functionarii ─────────────────────────────────────────────────────────────
organizaţiei b)A dezvoltat în terito- Pct. 3.7 şi
riu filiale sau puncte Fişa activit
de lucru adecvate reali- tilor din
zarii de activitãţi de raportul de
interes general ori activitate
comunitar (în cazul
asociaţiilor şi
fundaţiilor care
desfãşoarã activitãţi
de interes general)
─────────────────────────────────────────────────────────────
c)Resursele financiare Pct. 4 din
de care dispune permit raportul de
realizarea activitãţilor activitate,
de interes general copii de pe
şi/sau comunitar documentele
contabile
─────────────────────────────────────────────────────────────
d) Personalul are Pct. 3.3 şi
pregãtire profesionalã 3.4 din
şi experienta în raportul de
domeniul de activitate
activitate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Asociaţia, a) Utilizeazã un mijloc Fişa activi-
fundaţia sau constant de informare tatilor din
federaţia face referitor la serviciile raportul de
dovada unei şi activitãţile activitate
bune comunicãri derulate
şi colaborãri ─────────────────────────────────────────────────────────────
cu cetãţenii, b) Parteneriat cu alte Documente
beneficiarii organizaţii neguvernamen- care atesta
serviciilor, tale, instituţii publice parteneriatul
alte organizaţii etc. în vederea dezvol- cu alte
neguvernamentale tarii de activitãţi asociaţii,
şi instituţii comune şi/sau finanţãrii fundaţii,
publice acestor activitãţi instituţii
publice etc.
şi pct. 3.6
din raportul
de activitate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Obiectivele A realizat mai mult de Pct. 2 şi 3.5
de interes jumãtate din numãrul şi Fişa
general şi/sau obiectivelor de interes activitãţilor
comunitar general şi/sau comunitar din raportul
realizate au stabilite prin actul de activitate
fost semnifica- constitutiv sau statut
tive în raport
cu obiectivele
de aceeaşi natura
stabilite prin
actul constitutiv
sau statut
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Activitãţile În domenii de interes Fişa activita-
de interes gene- general şi/sau comunitar tilor din
ral şi/sau comu- activitãţile desfãşurate raportul de
nitar realizate au condus la rezultate activitate
sunt de utilitate reale şi benefice
publica, respec- pentru comunitate sau
tiv scopurile pentru grupul de
vizate sunt persoane
benefice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. <>Art. 38 alin. (1) lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 :
C. prezintã un raport de activitate din care sa rezulte desfãşurarea unei
activitãţi anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori
proiecte specifice scopului sau, însoţit de situaţiile financiare anuale
şi de bugetele de venituri şi cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei
depunerii cererii privind recunoaşterea statutului de utilitate publica;

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriile Indicatorii Documentele Realizarea Îndeplinirea
de realizare care se indica- criteriului
ai criteriului analizeazã torului (se noteaza
(se noteaza da/nu)
da/nu)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Activitãţile Activitãţile desfãşurate Statutul, pct. 2
desfãşurate au condus la îndeplinirea şi Fişa activi-
anterior au fost obiectivelor de interes tatilor din
adecvate general şi/sau comunitar raportul de
îndeplinirii prevãzute în statut activitate
obiectivelor
statutare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Dezvolta a) Dezvolta şi Pct. 3.5 şi
programe, imbogateste,prin Fişa
proiecte proiecte specifice, activitãţilor
specifice activitãţile de din raportul de
interes general activitate
şi/sau comunitar,
serviciile acordate,
în funcţie de
evaluarea periodicã
a acestora
─────────────────────────────────────────────────────────────
b) Numãrul de beneficiari Pct. 3.3 şi
ai aceluiaşi serviciu nu Fişa
s-a diminuat cu mai mult activitãţilor
de 10% fata de anul din raportul
precedent de activitate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Sustenabi- a) Utilizeazã resurse Pct. 3.3 şi
litatea umane adecvate Fişa activitãţilor
activitãţilor, activitãţilor din raportul de
serviciilor, desfãşurate: activitate
din punct de - personal calificat
vedere tehnic, în specialitate;
patrimonial, - personal angajat cu
al grupului de norma intreaga;
beneficiari - dezvolta politici
de formare şi
dezvoltare a
personalului şi
a voluntarilor
─────────────────────────────────────────────────────────────
b) Utilizeazã Fişa activitãţilor
metodologii de din raportul de
lucru adecvate activitate
serviciilor
oferite: tehnici,
metode, instrumente
de evaluare,
respectarea
legislaţiei
─────────────────────────────────────────────────────────────
c) Are capacitatea Pct. 4 şi Fişa
de autofinanţare activitãţilor
a serviciilor din raportul
dezvoltate de cel de activitate
puţin 10% din
costul total al
acestora
─────────────────────────────────────────────────────────────
d) Are capacitatea Pct. 4 şi Fişa
de a atrage mai activitãţilor
multe surse de din raportul
finanţare de activitate
─────────────────────────────────────────────────────────────
e) Dispune de Pct. 4 şi Fişa
dotãrile materiale activitãţilor
adecvate desfasu- din raportul
rarii serviciilor de activitate
─────────────────────────────────────────────────────────────
f) Serviciile Fişa activitãţilor
oferite se din raportul
desfãşoarã cu de activitate
consimţãmântul
beneficiarilor
şi, dupã caz,
cu aportul
beneficiarilor
în realizarea
acestora
─────────────────────────────────────────────────────────────
g) Serviciile Fişa activitãţilor
oferite se din raportul
desfãşoarã cu de activitate
acordul şi,
dupã caz, cu
aportul comuni-
tatii locale
─────────────────────────────────────────────────────────────
h) Exista Fişa activitãţilor
rezultate ale din raportul
serviciilor de activitate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Situaţiile a) Concordanta Pct. 4 din
financiare dintre preve- raportul de
anuale şi derile bugetului activitate,
bugetele de de venituri şi bugetul de
venituri şi cheltuieli şi venituri şi
cheltuieli datele reflectate cheltuieli
reflecta în situaţiile şi situaţiile
desfãşurarea financiare financiare
activitãţilor anuale anuale
de interes ─────────────────────────────────────────────────────────────
general sau b) Cheltuieli Pct. 4 şi Fişa
comunitar adecvate activitãţilor
activitãţilor din raportul
desfãşurate de activitate,
bugetul de
venituri şi
cheltuieli şi
situaţiile
financiare
anuale
─────────────────────────────────────────────────────────────
c) Cheltuieli Pct. 4 din
în concordanta raportul de
cu veniturile activitate,
obţinute bugetul de
venituri şi
cheltuieli
şi situaţiile
financiare
anuale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. <>Art. 38 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 :
D. Valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori
este cel puţin egala cu valoarea patrimoniului iniţial.

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriul Documentele care se Îndeplinirea
analizeazã indicatorului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Valoarea activului patrimonial pe Pct. 4 din raportul de
fiecare dintre cei 3 ani anteriori activitate, bugetul de
nu a scãzut sub valoarea venituri şi cheltuieli
patrimoniului iniţial şi situaţiile financiare
anuale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 3

RAPORT DE ACTIVITATE PE ULTIMII 3 ANI
al asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei care solicita acordarea
statutului de utilitate publica

1. Date privind asociaţia/fundaţia/federaţia
Denumirea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei:
Denumirea abreviata (dacã este cazul):
Tipul de organizaţie: (asociaţie/fundaţie/federatie)
Sediul: adresa:
telefon/fax:
e-mail:
situaţia juridicã:
suprafata totalã (mp):
numãrul de încãperi:
Dobândirea personalitãţii juridice:
- în temeiul Legii nr. 21/1924 :
● nr. dosarului la dobândirea personalitãţii juridice:
● sentinta civilã de dobândire a personalitãţii juridice:
● sentinţe civile care autorizeaza modificãrile actului constitutiv şi/sau ale statutului:
- nr.:
- eliberata de:
- data:
- în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 :
● certificate de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor:
- nr.:
- data:
codul fiscal nr. ......, anul ...., eliberat de ......................
Cont bancar nr. ......., deschis la banca ............................
Adresa bãncii ........................................................
Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
Persoane fizice/juridice la constituire: - membrii asociaţiei
- fondator/fondatori
2. Obiectul de activitate prevãzut în statut
Scopul (se defineste în conformitate cu art. ...... din statut):
Obiectivele stabilite în statut:
- de interes general;
- de interes comunitar, respectiv în interesul public al unei comunitãţi şi/sau al unor grupuri de persoane fizice ori juridice care urmãresc un obiectiv comun sau au aceleaşi opinii, aceeaşi cultura, orientare religioasã, socialã, profesionalã şi altele.


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Activitãţi de interes În conformitate cu art. ....... Grupul-tinta
general sau comunitar
prevãzute în statut
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


3. Date privind organizarea şi funcţionarea
3.1. Organizarea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei:
- organe de conducere (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
- organe de administrare (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
- organe de control (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
3.2. Informaţii privind funcţionarea asociaţiei/fundaţiei/federaţiei (pe ultimii 3 ani):
- activitatea organelor de conducere:
- nr. şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr./data ........
- alte documente (specificati)
- activitatea organelor de administrare:
- nr. şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr./data ........
- alte documente (specificati)
- activitatea organelor de control:
● nr. şedinţe în conformitate cu procesele-verbale nr./data .........
● alte documente (specificati)
3.3. Personalul administrativ al organizaţiei (în ultimii 3 ani):
- contract de munca:
- cu contract de munca cu timp parţial:
- nr. de voluntari:
3.4. Dezvoltarea resurselor umane (programe de formare a personalului organizate de diferite asociaţii/fundaţii/federaţii pe ultimii 3 ani):
- asociaţia/fundaţia/federaţia:
- domeniul:
- nr. de persoane:
Programe pentru atragerea de voluntari (în ultimii 3 ani):
- nr. de participanţi:
- nr. de voluntari atrasi:
3.5. Activitãţi de interes general sau comunitar realizate (în ultimii 3 ani):
- denumirea activitãţii, în conformitate cu fişa activitãţilor:
- nr. de beneficiari:
3.6. Principalele mijloace de comunicare şi de informare utilizate (în ultimii 3 ani):
- tipul activitãţii:
3.7. Dezvoltare teritorialã:
- filiale:
- puncte de lucru:
- judeţ/localitate/telefon:
- persoana de contact:
- nr. de membri asociaţi sau personal al fundaţiei:
- anul infiintarii:
3.8. Afiliere la nivel naţional:
- denumirea şi adresa organismului naţional:
- documentul care atesta afilierea:
- data afilierii:
3.9. Afiliere internationala (documentul care atesta afilierea, anul, tipul de afiliere):
- membru deplin:
- membru asociat:
- alte specificaţii:
3.10. Premii, nominalizãri, alte forme de recunoaştere a activitãţii:
- denumirea:
- anul:
- instituţia care a acordat/recunoscut activitatea:
4. Resurse materiale şi financiare
Patrimoniul (în conformitate cu ultima balanţa contabila), total valoare, din care:
a) total imobilizari corporale, din care:
- construcţii:
- terenuri:
- alte mijloace:
● mobilier
● echipament
● altele
- mijloace de transport:
- imobilizari corporale în curs:
b) total disponibilitati bãneşti, din care:
- lei:
- valuta:
Venituri (în conformitate cu ultima balanţa contabila), total valoare, din care:
- resurse obţinute de la bugetul de stat:
- resurse obţinute de la bugetul local:
- cotizaţiile membrilor:
- dividendele societãţilor comerciale înfiinţate:
- dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile:
- venituri realizate din activitãţi economice proprii:
- donaţii, sponsorizãri sau legate:
- finantari, granturi:
Miscarea patrimonialã (valoarea activului în mii lei, în ultimii 3 ani):
Proiecte desfãşurate cu finanţare externa (pe ultimii 3 ani):
- perioada/anul:
- denumirea programului:
- valoarea:
- finanţator:
Proiecte subvenţionate de la bugetul de stat/local (în ultimii 3 ani):
- perioada/anul:
- denumirea programului:
- valoarea:
- temeiul legal şi sursa subventiei:
Societãţi comerciale înfiinţate:
- denumirea:
- anul infiintarii:
- obiectul de activitate:
- adresa:
- codul fiscal:

ANEXA


──────
la raportul de activitate pe ultimii 3 ani
──────────────────────────────────────────

FIŞA Nr. ........
privind activitãţile în interes general şi/sau comunitar desfãşurate

1. Denumirea activitãţii:
2. Scop:
3. Obiective:
4. Durata (limitatã/nelimitatã):
5. Aria de desfãşurare (localã, judeteana, nationala):
6. Categoria de persoane beneficiare:
- nr. de beneficiari:
- caracteristici socioeconomice ale grupului tinta:
7. Precizati modalitatea de selectare a beneficiarilor activitãţilor:
8. Descrieti modalitãţile prin care proiectul şi-a propus implicarea beneficiarilor în activitãţile desfãşurate în beneficiul acestora:
9. Descrieti activitãţile/serviciile desfãşurate şi metodologiile de lucru utilizate:
10. Resurse umane utilizate (contract de munca/convenţie civilã/voluntari):
- nr. total, din care:
- conducere:
- execuţie:
Numele persoanei care conduce şi administreazã activitatea:
11. Costul programului, proiectului pe toatã durata finanţãrii sau, dupã caz, costul anual al serviciului, în conformitate cu cheltuielile din anul precedent depunerii documentaţiei, în mii lei, din care:
- contribuţia organizaţiei:
- subvenţii de la bugetul de stat:
- subvenţii de la bugetul local:
- contribuţii ale partenerilor externi:
- contribuţii ale beneficiarilor:
12. Costul lunar al serviciului, pe beneficiar:
13. Parteneri implicaţi (forma parteneriatului):
14. Autorizaţii necesare desfãşurãrii activitãţii:
- instituţia care a eliberat autorizaţia:
- nr. documentului/data:
15. Evaluarea activitãţilor, metode utilizate:
- când a avut loc evaluarea:
- cine a evaluat activitatea:
- mãsuri luate în urma evaluãrii:
16. Rezultatele activitãţii (specificati indicatorii de performanta utilizaţi):
17. Efectele benefice ale activitãţii la nivelul comunitãţii:
- modalitãţile de informare a comunitãţii privind activitãţile şi rezultatele acestora:
- alte comentarii privind activitatea desfasurata:
Numele persoanei desemnate pentru a oferi informaţii suplimentare:
Numele şi prenumele preşedintelui asociaţiei/fundaţiei:
Data/semnatura/ştampila


─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016