OFERTANTUL Înregistrat la sediul autoritãţii contractante
.................. nr. ........../..........
(denumirea/numele)
FORMULAR DE OFERTA
Cãtre .......................................................
(denumirea autoritãţii contractante şi adresa completa)
Domnilor,
1. Examinând documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei,
subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului ...(denumirea/numele ofertantului)
..., ne oferim ca, în conformitate cu prevederile şi cerinţele cuprinse în
documentaţia menţionatã mai sus, sa prestam ...(denumirea serviciului)....
pentru suma de/la un tarif de/la un tarif mediu de (se elimina opţiunile
neaplicabile) ..(suma în litere şi cifre)... lei, reprezentând ....(suma în
litere şi cifre).... euro, la care se adauga taxa pe valoarea adãugatã în
valoare de ...(suma în litere şi cifre)... lei.
2. Ne angajãm ca, în cazul în care oferta noastrã este stabilitã
câştigãtoare, sa prestam produsele în graficul de timp anexat.
3. Ne angajãm sa menţinem aceasta oferta valabilã pentru o durata de ....
(durata în litere şi cifre)... zile, respectiv pana la data de ...(ziua/luna/
anul)....., şi ea va rãmâne obligatorie pentru noi şi poate fi acceptatã oricând
înainte de expirarea perioadei de valabilitate.
4. Pana la încheierea şi semnarea contractului de achiziţie publica aceasta
oferta, împreunã cu comunicarea transmisã de dumneavoastrã, prin care oferta
noastrã este stabilitã câştigãtoare, vor constitui un contract angajant
între noi.
5. Alãturi de oferta de baza:
[] depunem oferta alternativa, ale carei detalii sunt prezentate într-un
formular de oferta separat, marcat în mod clar "alternativa";
[] nu depunem oferta alternativa.
(se bifeaza opţiunea corespunzãtoare)
6. Am înţeles şi consimtim ca, în cazul în care oferta noastrã este stabilitã
ca fiind câştigãtoare, sa constituim garanţia de buna execuţie în conformitate
cu prevederile din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
7. Intelegem ca nu sunteţi obligaţi sa acceptaţi oferta cu cel mai scãzut
preţ sau orice alta oferta pe care o puteti primi.
Data ....../...../........
......................., în calitate de ...................., legal
(semnatura)
autorizat sa semnez oferta pentru şi în numele ............................
(denumirea/numele ofertantului)
CONTRACT DE PRESTARE DE SERVICII
nr. .......... din ................
1. Pãrţi contractante
Între
autoritatea contractantã ..............., adresa sediului ..............,
telefon/fax ..........., numãr de înmatriculare ......... cod fiscal .......,
cont trezorerie ..................., reprezentatã prin ....(denumirea
conducatorului)... funcţia ....................., în calitate de achizitor,
şi
prestatorul .....(denumirea)......, adresa sediului ...................,
telefon/fax ................, numãrul de înmatriculare ..............., cod
fiscal ................, cont (trezorerie, banca) .............., reprezentat
prin ....(denumirea conducatorului)..., funcţia ........................, în
calitate de prestator,
a intervenit prezentul contract.
2. Obiectul şi preţul contractului
2.1. - Prestatorul se obliga sa presteze ....(denumirea serviciilor)....
în perioada/perioadele convenite şi în conformitate cu obligaţiile asumate prin
prezentul contract.
2.2. - Achizitorul se obliga sa plãteascã prestatorului preţul convenit
pentru îndeplinirea contractului de servicii .....(denumirea)...... .
2.3. - Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plãtibil
prestatorului de cãtre achizitor, conform graficului de plati, este de
................... mii lei, din care T.V.A. .................. mii lei.
3. Durata contractului
3.1. - Prestatorul se obliga sa presteze ....(denumirea serviciilor).....,
astfel cum este prevãzut în graficul de prestare pentru îndeplinirea sarcinilor,
în decurs de ...(zile/luni calendaristice).. de la data intrãrii în vigoare a
contractului.
4. Definiţii
4.1. - În prezentul contract urmãtorii termeni vor fi interpretati astfel:
a) contract - actul juridic care reprezintã acordul de vointa al celor doua
pãrţi încheiat între o autoritate contractantã, în calitate de achizitor, şi un
prestator de servicii, în calitate de prestator;
b) achizitor şi prestator - pãrţile contractante, astfel cum sunt acestea
denumite în prezentul contract;
c) preţul contractului - preţul plãtibil prestatorului de cãtre achizitor,
în baza contractului, pentru îndeplinirea integrala şi corespunzãtoare a tuturor
obligaţiilor asumate prin contract;
d) servicii - activitãţi a cãror prestare face obiectul contractului;
e) produse - echipamentele, maşinile, utilajele, piesele de schimb şi orice
alte bunuri cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract şi pe care
prestatorul are obligaţia de a le furniza aferent serviciilor prestate conform
contractului;
f) standarde - standardele, reglementãrile tehnice sau altele asemenea
prevãzute în Caietul de sarcini şi în propunerea tehnica;
g) forta majorã - un eveniment mai presus de controlul pãrţilor, care nu
se datoreazã greselii sau vinii acestora, care nu putea fi prevãzut în momentul
încheierii contractului şi care face imposibila executarea şi, respectiv,
îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: razboaie,
revoluţii, incendii, inundatii sau orice alte catastrofe naturale, restrictii
apãrute ca urmare a unei carantine, embargo, enumerarea nefiind exhaustiva ci
enuntiativa. Nu este considerat forta majorã un eveniment asemenea celor de mai
sus, care, fãrã a crea o imposibilitate de executare, face extrem de
costisitoare executarea obligaţiilor uneia din pãrţi;
h) zi - zi calendaristicã; an - 365 de zile.
5. Aplicabilitate
5.1. - Contractul de servicii intra în vigoare dupã constituirea garanţiei
bancare de buna execuţie, astfel cum s-a convenit la pct. 10, la data de
......................................................................... .
(se precizeazã data la care intra în vigoare contractul)
6. Documentele contractului
6.1. - Documentele prezentului contract sunt:
a) graficul de prestare;
b) acte adiţionale, dacã exista;
c) propunerea tehnica şi propunerea financiarã;
d) Caietul de sarcini;
e) alte anexe la contract.
7. Standarde
7.1. - Serviciile prestate în baza contractului vor respecta standardele
prezentate de cãtre prestator în propunerea sa tehnica.
8. Caracterul confidenţial al contractului
8.1. - ( ) O parte contractantã nu are dreptul, fãrã acordul scris al
celeilalte pãrţi:
a) de a face cunoscut contractul sau orice prevedere a acestuia unei terţe
pãrţi, în afarã acelor persoane implicate în îndeplinirea contractului;
b) de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces
în perioada de derulare a contractului, în alt scop decât acela de a-şi
îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvaluirea oricãrei informaţii fata de persoanele implicate în
îndeplinirea contractului se va face confidenţial şi se va extinde numai asupra
acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii contractului.
8.2. - O parte contractantã va fi exoneratã de rãspunderea pentru
dezvaluirea de informaţii referitoare la contract dacã:
a) informaţia era cunoscutã partii contractante înainte ca ea sa fi fost
primitã de la cealaltã parte contractantã; sau
b) informaţia a fost dezvaluita dupã ce a fost obţinut acordul scris al
celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvaluire; sau
c) partea contractantã a fost obligatã în mod legal sa dezvaluie informaţia.
9. Drepturi de proprietate intelectualã
9.1. - Prestatorul are obligaţia de a despãgubi achizitorul impotriva
oricãror:
a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezulta din încãlcarea unor
drepturi de proprietate intelectualã (brevete, nume, mãrci înregistrate etc.),
legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru
sau în legatura cu prestarea serviciilor; şi
b) daune-interese, costuri, taxe şi cheltuieli de orice natura, aferente, cu
excepţia situaţiei în care o astfel de încãlcare rezulta din respectarea
Caietului de sarcini întocmit de cãtre achizitor.
10. Garanţia de buna execuţie a contractului
10.1. - (1 Pre statorul are obligaţia de a constitui garanţia de buna
execuţie a contractului în perioada convenitã în contract.
(2) Achizitorul are obligaţia de a elibera garanţia pentru participare şi de
a emite ordinul de începere a contractului numai dupã ce prestatorul a fãcut
dovada constituirii garanţiei de buna execuţie.
10.2. - Cuantumul garanţiei de buna execuţie a contractului reprezintã un
procent din preţul contractului.
(se precizeazã cuantumul garanţiei de buna execuţie a contractului, modul de
constituire, perioada pentru care se constituie şi modul de restituire)
10.3. - Achizitorul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de
buna execuţie, în limita prejudiciului creat, dacã prestatorul nu îşi
îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei
pretenţii asupra garanţiei de buna execuţie achizitorul are obligaţia de a
notifica acest lucru prestatorului, precizând totodatã obligaţiile care nu au
fost respectate.
11. Responsabilitãţile prestatorului
11.1. - (1 Pre statorul are obligaţia de a presta serviciile prevãzute în
contract cu profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi
în conformitate cu propunerea sa tehnica.
(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea prestarea serviciilor, de a
asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele
asemenea, fie de natura provizorie, fie definitive cerute de şi pentru contract,
în mãsura în care necesitatea asigurãrii acestora este prevãzutã în contract sau
se poate deduce în mod rezonabil din contract.
11.2. - Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor
în conformitate cu graficul de prestare convenit.
Totodatã este rãspunzãtor atât de siguranta tuturor operaţiunilor şi
metodelor de prestare utilizate, cat şi de calificarea personalului folosit pe
toatã durata contractului.
(se precizeazã anexa ce conţine graficul de prestare)
12. Responsabilitãţile achizitorului
12.1. - Achizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţie prestatorului
orice facilitãţi şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în propunerea
tehnica şi pe care le considera necesare pentru îndeplinirea contractului.
13. Recepţie şi verificãri
13.1. - Achizitorul are dreptul de a verifica modul de prestare a
serviciilor pentru a stabili conformitatea lor cu prevederile din propunerea
tehnica şi din Caietul de sarcini.
13.2. - Verificãrile vor fi efectuate în conformitate cu prevederile din
prezentul contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în scris
prestatorului identitatea reprezentanţilor sãi împuterniciţi pentru acest scop.
(se precizeazã anexa care conţine modul de verificare şi recepţie a
serviciilor)
14. Începere, finalizare, întârzieri, sistare
14.1. - (1 Pre statorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor în
timpul cel mai scurt posibil de la primirea ordinului de începere a
contractului.
(se precizeazã data maxima de emitere a ordinului de începere a
contractului)
(2) În cazul în care prestatorul suferã întârzieri şi/sau suporta costuri
suplimentare, datorate în exclusivitate achizitorului, pãrţile vor stabili de
comun acord:
a) prelungirea perioadei de prestare a serviciului; şi
b) totalul cheltuielilor aferente, dacã este cazul, care se vor adauga la
preţul contractului.
14.2. - (1 Ser viciile prestate în baza contractului sau, dacã este cazul,
orice faza a acestora prevãzutã sa fie terminatã într-o perioada stabilitã în
graficul de prestare trebuie finalizatã în termenul convenit de pãrţi, termen
care se calculeazã de la data începerii prestãrii serviciilor.
(2) În cazul în care:
a) orice motive de întârziere ce nu se datoreazã prestatorului; sau
b) alte circumstanţe neobisnuite, susceptibile de a surveni altfel decât
prin încãlcarea contractului de cãtre prestator indreptatesc prestatorul sa
solicite prelungirea perioadei de prestare a serviciilor sau a oricãrei faze a
acestora, pãrţile vor revizui, de comun acord, perioada de prestare şi vor semna
un act adiţional.
14.3. - Dacã pe parcursul îndeplinirii contractului prestatorul nu respecta
graficul de prestare, acesta are obligaţia de a notifica acest lucru, în timp
util, achizitorului. Modificarea datei/perioadelor de prestare asumate în
graficul de prestare se face cu acordul pãrţilor, prin act adiţional.
14.4. - Cu excepţia prevederilor clauzei 22 şi în afarã cazului în care
achizitorul este de acord cu o prelungire conform clauzei 14.3, o întârziere în
îndeplinirea contractului da dreptul achizitorului de a solicita penalitãţi
prestatorului potrivit prevederilor clauzei 19.
15. Modalitãţi de plata
15.1. - Achizitorul are obligaţia de a efectua plata cãtre prestator în
termenul convenit de la emiterea facturii de cãtre prestator. Plãţile în valuta
se vor efectua prin respectarea prevederilor legale.
(se precizeazã termenul de plata de la emiterea facturii şi, dupã caz,
graficul de plata)
15.2. - Dacã achizitorul nu onoreazã facturile în termen de 14 zile de la
expirarea perioadei prevãzute la clauza 15.1 şi fãrã a prejudicia dreptul
prestatorului de a apela la prevederile clauzei 19.1, acesta din urma are
dreptul de a sista prestarea serviciilor sau de a diminua ritmul prestãrii şi
de a beneficia de reactualizarea sumei de plata la nivelul corespunzãtor zilei
de efectuare a plãţii. Imediat ce achizitorul onoreazã factura, prestatorul va
relua prestarea serviciilor în cel mai scurt timp posibil.
15.3. - Achizitorul are dreptul de a acorda avans prestatorului, dacã acesta
solicita, numai contra unei scrisori de returnare a avansului şi numai în limita
valoricã prevãzutã de lege.
(se precizeazã cuantumul avansului)
16. Actualizarea preţului contractului
16.1. - Pentru serviciile prestate plãţile datorate de achizitor
prestatorului sunt cele declarate în propunerea financiarã, anexa la contract.
16.2. - Preţul contractului se actualizeazã utilizându-se formula de
actualizare convenitã.
(se precizeazã formula de actualizare)
17. Amendamente
17.1. - Pãrţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii
contractului, de a conveni modificarea clauzelor contractului prin act adiţional
numai în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezeaza interesele comerciale
legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevãzute la data încheierii
contractului.
18. Subcontractanţi
18.1. - Prestatorul are obligaţia de a încheia contracte cu subcontractantii
desemnaţi, în aceleaşi condiţii în care el a semnat contractul cu achizitorul.
18.2. - (1 Pre statorul are obligaţia de a prezenta la încheierea
contractului toate contractele încheiate cu subcontractantii desemnaţi.
(2) Lista cuprinzând subcontractantii, cu datele de recunoaştere ale
acestora, precum şi contractele încheiate cu aceştia se constituie în anexe la
contract.
18.3. - (1 Pre statorul este pe deplin rãspunzãtor fata de achizitor de
modul în care îndeplineşte contractul.
(2) Subcontractantul este pe deplin rãspunzãtor fata de prestator de modul
în care îşi îndeplineşte partea sa din contract.
(3) Prestatorul are dreptul de a pretinde daune-interese subcontractanţilor
dacã aceştia nu îşi îndeplinesc partea lor din contract.
18.4. - Prestatorul poate schimba oricare subcontractant numai dacã acesta
nu şi-a îndeplinit partea sa din contract. Schimbarea subcontractantului nu va
schimba preţul contractului şi va fi notificatã achizitorului.
19. Penalitãţi, daune-interese
19.1. - În cazul în care, din vina sa exclusiva, prestatorul nu reuşeşte sa
îşi îndeplineascã obligaţiile asumate prin contract, achizitorul are dreptul de
a deduce din preţul contractului, ca penalitãţi, o suma echivalenta cu o cota
procentualã din preţul contractului.
Cota procentualã este de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere, pana la
îndeplinirea efectivã a obligaţiilor cu excepţia prevederilor clauzei 14.3 în
cazul în care prestatorul îi notifica pe achizitor.
19.2. - În cazul în care achizitorul nu onoreazã facturile în termen de 28
de zile de la expirarea perioadei prevãzute la clauza 15.1, acesta are obligaţia
de a plati, ca penalitãţi, o suma echivalenta cu o cota procentualã din plata
neefectuata.
Cota procentualã este de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere, pana la
îndeplinirea efectivã a obligaţiilor.
20. Rezilierea contractului
20.1. - Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre
una dintre pãrţi da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului de
servicii şi de a pretinde plata de daune-interese.
20.2. - Achizitorul îşi rezerva dreptul de a denunta unilateral contractul
de servicii, în cel mult 30 de zile de la apariţia unor circumstanţe care nu au
putut fi prevãzute la data încheierii contractului şi care conduc la modificarea
clauzelor contractuale în asa mãsura încât îndeplinirea contractului respectiv
ar fi contrarã interesului public.
20.3. - În cazul prevãzut la clauza 20.2 prestatorul are dreptul de a
pretinde numai plata corespunzãtoare pentru partea din contract îndeplinitã pana
la data denunţãrii unilaterale a contractului.
21. Cesiunea
21.1. - Prestatorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial
obligaţiile sale asumate prin contract, fãrã sa obţinã în prealabil acordul
scris al achizitorului.
21.2. - Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o responsabilitate
privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.
22. Forta majorã
22.1. - Forta majorã este constatatã de o autoritate competenta.
22.2. - Forta majorã exonereaza pãrţile contractante de îndeplinirea
obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care aceasta
acţioneazã.
22.3. - Îndeplinirea contractului va fi suspendatã în perioada de acţiune a
forţei majore, dar fãrã a prejudicia drepturile ce li se cuveneau pãrţilor pana
la apariţia acesteia.
22.4. - Partea contractantã care invoca forta majorã are obligaţia de a
notifica celeilalte pãrţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de
a lua orice mãsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii
consecinţelor.
22.5. - Dacã forta majorã acţioneazã sau se estimeaza ca va acţiona o
perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice
celeilalte pãrţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna
dintre pãrţi sa poatã pretinde celeilalte daune-interese.
23. Soluţionarea litigiilor
23.1. - Achizitorul şi prestatorul vor face toate eforturile pentru a
rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputa
care se poate ivi între ei în cadrul sau în legatura cu îndeplinirea
contractului.
23.2. - Dacã dupã 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale
achizitorul şi prestatorul nu reuşesc sa rezolve în mod amiabil o divergenta
contractualã, fiecare poate solicita ca disputa sa se soluţioneze fie prin
arbitraj la Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului
Bucureşti, fie de cãtre instanţele judecãtoreşti din România.
24. Limba care guverneazã contractul
24.1. - Limba care guverneazã contractul este limba romana.
25. Comunicãri
25.1. - (1 Ori ce comunicare între pãrţi, referitoare la îndeplinirea
prezentului contract, trebuie sa fie transmisã în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii,
cat şi în momentul primirii.
25.2. - Comunicãrile între pãrţi se pot face şi prin telefon, telegrama,
telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii.
26. Legea aplicabilã contractului
26.1. - Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Achizitor, Prestator,
......................... ...........................
(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)