Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 506 din 27 iunie 2023  pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative pentru anii 2022 şi 2023, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 180/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 506 din 27 iunie 2023 pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative pentru anii 2022 şi 2023, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 180/2022

EMITENT: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 616 din 6 iulie 2023
    Văzând Referatul de aprobare nr. DG 2.500 din 27.06.2023 al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
    având în vedere prevederile art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative pentru anii 2022 şi 2023, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 180/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 318 şi 318 bis din 31 martie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La capitolul II articolul 23, după alineatul (5) se introduc şapte noi alineate, alin. (5^1)-(5^7), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Pentru DCI-urile incluse condiţionat în sublista C secţiunea C2 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în lista prevăzută la alin. (2) se includ medicamentele prevăzute în contractele cost-volum încheiate între deţinătorii autorizaţiilor de punere pe piaţă/reprezentanţii legali ai acestora şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
(5^2) La iniţierea tratamentului specific unei afecţiuni cu produse biologice care se eliberează prin farmaciile cu circuit deschis, aferente denumirilor comune internaţionale pentru care, la momentul prescrierii, în lista prevăzută la alin. (2) există atât produsul biologic de referinţă, cât şi produsul/produsele biosimilar/biosimilare al/ale acestuia, se prescrie un produs biosimilar.
(5^3) La bolnavii la care tratamentul a fost iniţiat cu produsul biologic de referinţă, în termen de 12 luni de la data includerii în lista prevăzută la alin. (2) a primului produs biosimilar sau mai devreme, dacă este posibil, se va realiza schimbarea produsului biologic de referinţă cu un produs biosimilar al acestuia, pentru cel puţin 50% dintre bolnavi, medicul având obligaţia de a prezenta bolnavului informaţii legate de eficacitatea şi siguranţa administrării produselor biosimilare, de prescrierea interschimbabilă a produselor biosimilare cu menţinerea aceluiaşi beneficiu terapeutic, precum şi informaţii legate de creşterea accesului, în condiţiile utilizării produselor biosimilare, al unui număr mai mare de bolnavi la medicamente suportate din bugetul FNUASS.
(5^4) Prin excepţie de la prevederile alin. (5^2) şi (5^3), la iniţierea şi/sau continuarea tratamentului, medicii pot prescrie produsul biologic de referinţă pentru motive medicale specifice bolnavului, informaţii consemnate în documentele medicale şi prescripţia medicală electronică.
(5^5) Prevederile alin. (5^3) şi (5^4) sunt aplicabile şi situaţiilor pentru care, la momentul prescrierii medicamentului din lista prevăzută la alin. (2), există atât produsul biologic de referinţă, cât şi produsul/produsele biosimilar/biosimilare al/ale acestuia.
(5^6) La iniţierea şi/sau continuarea tratamentului specific unei afecţiuni cu medicamente care se eliberează prin farmaciile cu circuit închis, aferente denumirilor comune internaţionale pentru care, la momentul prescrierii, în lista prevăzută la alin. (2) există atât produsul biologic de referinţă, cât şi produsul/produsele biosimilar/biosimilare al/ale acestuia, se prescrie un produs biosimilar sau produsul biologic de referinţă, în funcţie de achiziţii şi de stocurile existente la nivelul unităţii de specialitate.
(5^7) Casa de asigurări de sănătate monitorizează semestrial prescrierea produselor biologice şi transmite medicilor prescriptori al căror comportament de prescriere nu se circumscrie prevederilor alin. (5^2)-(5^5) o adresă de informare cu privire la prescrierea produselor biosimilare."

    2. La capitolul III, articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 29
    Casele de asigurări de sănătate vor analiza şi vor valida, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la primire, situaţiile prezentate de unităţile sanitare şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior, precum şi stocurile cantitativ-valorice şi vor deconta lunar, în limita sumei prevăzute în contract şi a fondurilor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii facturii, contravaloarea facturilor aferente cererilor justificative pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice programelor/ subprogramelor naţionale de sănătate curative, cu excepţia serviciilor prin tratament Gamma Knife, serviciilor de diagnosticare şi monitorizare a leucemiilor acute, serviciilor de diagnosticare a tumorilor solide maligne, respectiv sarcom Ewing şi neuroblastom, serviciilor medicale paraclinice, serviciilor conexe, serviciilor de dializă şi a celor de radioterapie pentru care decontarea se face în termen de 30 de zile de la data depunerii facturii."

    3. La capitolul III articolul 32, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cadrul Programului naţional de PET-CT, furnizorii de servicii medicale paraclinice pot să realizeze examinarea PET/CT doar în baza confirmării de înregistrare a formularului specific, însoţită de o copie a formularului specific. Formularele specifice pentru verificarea respectării criteriilor de eligibilitate pentru monitorizarea bolii prin examinarea PET-CT la bolnavii cu afecţiuni oncologice şi pentru evaluarea prin examinare PET-CT a bolnavilor cu epilepsii refractare la tratamentul medicamentos, precum şi a metodologiei de transmitere a acestora în platforma informatică din asigurările de sănătate se aprobă prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate la adresa www.cnas.ro."

    4. La capitolul IX titlul „Programul naţional de boli cardiovasculare“ subtitlul „Activităţi“, după litera l) se introduc trei noi litere, lit. m)-o), cu următorul cuprins:
    "m) tratamentul bolnavilor cu insuficienţă mitrală severă, declaraţi inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, prin tehnici transcateter;
n) tratamentul bolnavilor cu insuficienţă tricuspidiană severă, declaraţi inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, prin tehnici transcateter;
o) tratamentul bolnavilor cu valvulopatii pulmonare severe, declaraţi inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, prin tehnici transcateter."

    5. La capitolul IX titlul „Programul naţional de boli cardiovasculare“ subtitlul „Criterii de eligibilitate“, după litera l) se introduc trei noi litere, lit. m)-o), cu următorul cuprins:
    "m) bolnavi cu insuficienţă mitrală* severă simptomatică, declaraţi inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, la care se consideră că speranţa de viaţă va fi > 1 an după efectuarea procedurii;
    * Gradul de severitate al regurgitării mitrale este stabilit conform criteriilor ecocardiografice din ghidul ESC/EACTS 2021 de valvulopatii. Recomandările ghidului ESC/EACTS din 2021 privind intervenţiile percutane valvulare sunt:
    Insuficienţa mitrală severă primară:
    Clasa IIb nivel B: Intervenţia valvulară percutanată (transcateter) «edge-to-edge» poate fi considerată la pacienţii simptomatici cu regurgitare mitrală primară severă, care îndeplinesc criteriile de eligibilitate ecocardiografică, stabiliţi de către «Heart Team» ca neeligibili pentru chirurgie sau cu risc foarte mare şi la care procedura percutană nu se consideră inutilă/depăşită ca indicaţie.
    Insuficienţa mitrală severă secundară:
    Clasa IIa nivel C: Intervenţia valvulară percutană (transcateter) «edge-to-edge» este indicată la pacienţii cu insuficienţă mitrală severă, simptomatici, cu afectare coronariană şi/sau valvulară aortică, la care «Heart Team» a decis că intervenţia chirurgicală nu este posibilă sau cu risc chirurgical foarte mare şi care vor fi trataţi complet intervenţional (prin PCI şi/sau TAVI).
    Clasa IIa nivel B: Intervenţia valvulară percutanată (transcateter) «edge-to-edge» poate fi considerată la pacienţii simptomatici cu regurgitare mitrală severă, fără afectare coronariană, neeligibili pentru chirurgie şi care îndeplinesc criteriile de posibil răspuns la tratament.
    Clasa IIb nivel C: Intervenţia valvulară percutanată (transcateter) «edge-to-edge» poate fi considerată la pacienţi simptomatici cu regurgitare mitrală severă, fără afectare coronariană, neeligibili pentru chirurgie şi care nu îndeplinesc criteriile de posibil răspuns la tratament, selectaţi de «Heart Team», după excluderea posibilităţii de dispozitiv de susţinere ventriculară sau de transplant cardiac.
n) bolnavi cu insuficienţă tricuspidiană** severă simptomatică, declaraţi inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, la care se consideră că speranţa de viaţă va fi > 1 an după efectuarea procedurii;
    ** Gradul de severitate al regurgitării tricuspidiene este stabilit conform criteriilor ecocardiografice din ghidul ESC/EACTS 2021 de valvulopatii. Recomandările ghidului ESC/EACTS din 2021 privind intervenţiile percutane valvulare sunt:
    Insuficienţă tricuspidiană severă primară
    Fără indicaţie de tratament percutan.
    Insuficienţă tricuspidiană severă secundară
    Clasa IIa nivel C: Intervenţia valvulară percutană poate fi considerată la pacienţii cu insuficienţă tricuspidiană secundară severă, simptomatici, declaraţi de către «Heart Team» ca neoperabili, în centre cu expertiză în domeniul valvular şi cu experienţă în tratamentul patologiei tricuspidiene.
o) bolnavi cu valvulopatii pulmonare severe***, declaraţi inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, la care se consideră că speranţa de viaţă va fi > 1 an după efectuarea procedurii.
    *** Gradul de severitate al valvulopatiilor pulmonare este stabilit conform criteriilor ecocardiografice din ghidul ESC/EACTS 2020 de boli cardiace congenitale. Recomandările ghidului ESC/EACTS din 2020 privind intervenţiile percutane în bolile valvei pulmonare sunt:
    Clasa I nivel C: Intervenţia percutană valvulară (prin dilatare cu balon sau implantare de proteză) poate fi luată în considerare la pacienţii cu stenoză valvulară pulmonară severă nondisplazică, fără alte leziuni asociate cu indicaţie de corecţie chirurgicală, la pacienţii simptomatici, cu anatomie fezabilă, declaraţi de către «Heart Team» ca neoperabili, în centre cu expertiză în domeniul valvular şi cu experienţă în tratamentul patologiei pulmonare.
    Clasa IIa nivel C: Intervenţia percutană valvulară (prin dilatare cu balon sau implantare de proteză) poate fi luată în considerare la pacienţii cu stenoză valvulară pulmonară severă nondisplazică, fără alte leziuni asociate cu indicaţie de corecţie chirurgicală, la pacienţii asimptomatici, cu anatomie fezabilă, declaraţi de către «Heart Team» ca neoperabili, în centre cu expertiză în domeniul valvular şi cu experienţă în tratamentul patologiei pulmonare, pacienţi care îndeplinesc cel puţin unul dintre următoarele criterii:
    (i) scăderea capacităţii de efort;
    (ii) dilataţia progresivă a ventriculului drept (> 80 ml/mp);
    (iii) creşterea regurgitării tricuspidiene la cel puţin moderată;
    (iv) disfuncţia sistolică progresivă a ventriculului drept;
    (v) creşterea presiunii sistolice intraventriculare la mai mult de 80 mmHg.
    Clasa I nivel C: În cazul pacienţilor după operaţiile pentru tetralogia Fallot fără tract de ejecţie nativ al ventriculului drept, implantarea valvei pulmonare transcateter este de preferat dacă anatomia este fezabilă.
    Clasa IIa nivel C: Intervenţia percutană valvulară (implantare de proteză) poate fi luată în considerare la pacienţii operaţi de tetralogie Fallot asimptomatici, dar cu insuficienţă valvulară pulmonară şi/sau obstrucţie a tractului de ejecţie al ventriculului drept, cu indicaţie de corecţie chirurgicală, cu anatomie fezabilă, declaraţi de către «Heart Team» ca neoperabili, în centre cu expertiză în domeniul valvular şi cu experienţă în tratamentul patologiei pulmonare, pacienţi care îndeplinesc cel puţin unul dintre următoarele criterii:
    (i) scăderea capacităţii de efort;
    (ii) dilataţia progresivă a ventriculului drept (> 80 ml/mp);
    (iii) creşterea regurgitării tricuspidiene la cel puţin moderată;
    (iv) disfuncţia sistolică progresivă a ventriculului drept;
    (v) creşterea presiunii sistolice intraventriculare la mai mult de 80 mmHg."

    6. La capitolul IX titlul „Programul naţional de boli cardiovasculare“ subtitlul „Indicatori de evaluare“ punctul 1) „indicatori fizici“, după litera n) se introduc trei noi litere, lit. o)-q), cu următorul cuprins:
    "o) numărul de bolnavi cu insuficienţă mitrală severă trataţi prin tehnici transcateter/an: 100;
p) numărul de bolnavi cu insuficienţă tricuspidiană severă trataţi prin tehnici transcateter/an: 100;
q) numărul de bolnavi cu valvulopatie pulmonară severă trataţi prin tehnici transcateter/an: 50."

    7. La capitolul IX titlul „Programul naţional de boli cardiovasculare“ subtitlul „Indicatori de evaluare“ punctul 2) „indicatori de eficienţă“, după litera n) se introduc trei noi litere, lit. o)-q), cu următorul cuprins:
    "o) cost mediu/bolnav cu insuficienţă mitrală tratat prin tehnici transcateter/an: 155.000 lei;
p) cost mediu/bolnav cu insuficienţă tricuspidiană tratat prin tehnici transcateter/an: 145.000 lei;
q) cost mediu/bolnav cu valvulopatie pulmonară tratat prin tehnici transcateter/an: 115.000 lei."

    8. La capitolul IX titlul „Subprogramul de tratament medicamentos al bolnavilor cu afecţiuni oncologice (adulţi şi copii)“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“, punctul 2 „terapie avansată CAR-T“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. terapie avansată CAR-T:
    a) Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;
    b) Institutul Regional de Oncologie Iaşi."

    9. La capitolul IX titlul „Programul naţional de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“ punctul 6) „boala Pompe“, după litera j) se introduce o nouă literă, lit. k), cu următorul cuprins:
    "k) Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii «M. S. Curie», Bucureşti."

    10. La capitolul IX titlul „Programul naţional de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“ punctul 11) „sindrom de imunodeficienţă primară“, după litera v) se introduce o nouă literă, lit. w), cu următorul cuprins:
    "w) Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc."

    11. La capitolul IX titlul „Programul naţional de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“ punctul 16) „Amiloidoză cu transtiretină“, după litera j) se introduce o nouă literă, lit. k), cu următorul cuprins:
    "k) Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov."

    12. La capitolul IX titlul „Programul naţional de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unităţi care derulează programul“ punctul 18) „Purpură trombocitopenică imună idiopatică cronică“, după litera ah) se introduce o nouă literă, lit. ai), cu următorul cuprins:
    "ai) Spitalul Judeţean de Urgenţă Satu Mare."

    13. La capitolul IX titlul „Programul naţional de PET-CT“ subtitlul „Criterii de eligibilitate pentru evaluarea bolnavilor cu epilepsii refractare la tratamentul medicamentos“, nota se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "NOTĂ:
    Examinarea PET-CT se realizează de către furnizorii de servicii medicale paraclinice doar în baza confirmării de înregistrare a formularului specific, însoţită de o copie a formularului specific, şi după completarea de către bolnavi a consimţământului informat (anexa nr. 13).
    Formularul specific PET-CT se completează, se semnează şi se parafează de către medicul cu specialitatea oncologie medicală/hematologie/oncologie şi hematologie pediatrică/ radioterapie/neurologie/neurologie pediatrică, după caz."

    14. La capitolul IX, după „Programul naţional de PET-CT“ se introduce un nou program, „Programul naţional de endometrioză“, cu următorul cuprins:
    " PROGRAMUL NAŢIONAL DE ENDOMETRIOZĂ
    Activităţi:
    - asigurarea tratamentului specific bolnavelor cu endometrioză.
    Criterii de eligibilitate:
    - bolnave al căror diagnostic este reprezentat de confirmarea anamnestică, clinică şi imagistică (ecografie şi/sau RMN) în care să se vizualizeze clar leziunile de endometrioză profundă cu afectare intestinală.
    Indicatori de evaluare:
    1) indicatori fizici:
    - număr bolnave cu endometrioză cu afectare intestinală/an: 150;
    2) indicatori de eficienţă:
    - cost mediu/bolnavă cu endometrioză cu afectare intestinală/an: 10.932,20 lei.
    Natura cheltuielilor:
    - dispozitive medicale şi materiale sanitare specifice.
    Unităţi care derulează programul:"

    15. La anexa nr. 1 articolul 8, alineatul (2) se abrogă.
    16. La anexa nr. 1 articolul 8, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Decontarea contravalorii facturii prezentate în copie de unitatea sanitară pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice achiziţionate, în condiţiile legii, se realizează de către casa de asigurări de sănătate, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii acesteia, în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie, cu excepţia serviciilor prin tratament Gamma Knife şi a serviciilor de diagnosticare şi monitorizare a leucemiilor acute. pentru care decontarea se face în termen de 30 de zile de la data depunerii facturii."

    17. La anexa nr. 2 articolul 11, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Decontarea contravalorii medicamentelor şi materialelor sanitare specifice care se eliberează prin farmaciile cu circuit deschis în cadrul unor programe naţionale de sănătate curative se face de către casa de asigurări de sănătate, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii facturilor, ca urmare a verificării prescripţiilor medicale şi a borderourilor centralizatoare depuse de furnizori în vederea decontării.
    (2) Prescripţiile medicale online şi offline se păstrează de către farmacii şi se vor prezenta casei de asigurări de sănătate doar la solicitarea acesteia. În situaţia în care, ca urmare a verificării de către casa de asigurări de sănătate, se constată unele erori materiale în borderourile centralizatoare de raportare, acestea pot fi corectate de furnizor în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data comunicării de către casa de asigurări de sănătate a respectivelor erori constatate; comunicarea se face de către casa de asigurări de sănătate în format electronic."

    18. La anexa nr. 2 articolul 11, alineatul (3) se abrogă.
    19. La anexa nr. 3, articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Decontarea serviciilor medicale paraclinice în cadrul unor programe naţionale de sănătate curative se face lunar, în ordine cronologică, în termen de până la 30 de zile calendaristice de la data depunerii facturii şi a documentelor justificative la casa de asigurări de sănătate. Factura şi documentele justificative se depun/transmit la casa de asigurări de sănătate până la data de ................ . Toate documentele necesare decontării se certifică pentru realitatea şi exactitatea datelor raportate, prin semnătura reprezentanţilor legali ai furnizorilor."

    20. La anexa nr. 4 articolul 20, alineatul (12) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(12) Furnizorul are obligaţia ca în termen de 5 zile lucrătoare ale lunii următoare să depună declaraţia de servicii privind serviciile furnizate în timpul lunii anterioare la casa de asigurări de sănătate. Casa de asigurări de sănătate va notifica în scris observaţiile sale în 5 zile lucrătoare de la primirea în original şi după validarea declaraţiei de servicii lunare. Furnizorul va emite şi va depune, în termen de ....... zile lucrătoare, o factură în lei pentru suma prevăzută în notificarea transmisă de casa de asigurări de sănătate. În termen de 30 de zile de la data primirii facturii, casa de asigurări de sănătate va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicaţiilor de pe factura emisă de acesta."

    21. La anexa nr. 5 articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Furnizorul are obligaţia ca în termen de 5 zile lucrătoare ale lunii următoare să depună/transmită declaraţia de servicii privind serviciile furnizate în luna anterioară la casa de asigurări de sănătate şi factura pentru suma prevăzută în declaraţia de servicii. Documentele necesare decontării se certifică pentru realitatea şi exactitatea datelor raportate, prin semnătura reprezentanţilor legali ai Furnizorului. În termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, validării serviciilor raportate, casa de asigurări de sănătate va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului."

    22. Anexa 13 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    23. În anexa nr. 16 tabelul „Chestionare de evaluare pentru includerea în programele/subprogramele naţionale de sănătate curative“, după poziţia „Anexa 16 O.3 Subprogramul de tratament al tulburării depresive majore“ se introduce o nouă poziţie, cu următorul cuprins:
    "Anexa 16 P - Programul naţional de endometrioză"

    24. Anexa 16 A.12 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    25. La anexa nr. 16, după anexa 16 O.3 se introduce o nouă anexă, anexa 16 P, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Direcţiile de specialitate din Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate şi unităţile de specialitate prin care se derulează programe naţionale de sănătate curative vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Adela Cojan

    Bucureşti, 27 iunie 2023.
    Nr. 506.
    ANEXA 1

    (Anexa 13
    la normele tehnice)
    CONSIMŢĂMÂNT INFORMAT
    al bolnavului pentru investigaţia de PET-CT
    Subsemnatul, ............................., CNP I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I, domiciliat în ............................., str. ................................., nr. ......., identificat cu BI/CI seria ........, nr. ......., am fost informat de dl/dna dr. ............................... despre necesitatea efectuării investigaţiei PET/CT, modalitatea practică de realizare a procedurii, riscurile, complicaţiile şi posibilele incidente sau accidente precum şi asupra rezultatelor aşteptate.
    Declar următoarele:
    1. Toate informaţiile cuprinse în prezentul consimţământ referitoare la persoana mea sunt adevărate.
    2. Am fost informat cu privire la investigaţie, am citit nota de informare şi am discutat cu medicul curant toate întrebările pe care le aveam despre procedură.
    3. Mă angajez să respect integral programarea pentru efectuarea investigaţiei, să anunţ furnizorului situaţiile de forţă majoră care mă împiedică să ajung la data şi ora programată şi accept să fiu reprogramat la o dată ulterioară şi fără costuri suplimentare din partea mea, în cazul în care din motive independente de furnizor nu se poate realiza procedura de investigaţii PET-CT (de exemplu, imposibilitatea de utilizare a aparaturii PET-CT înainte/după injectarea sau diminuarea activităţii radiotrasorului sub necesar).
    4. Accept rezultatul investigaţiei şi diagnosticul medicului care a efectuat investigaţia şi mă oblig să îl transmit medicului cu specialitatea oncologie medicală/hematologie/oncologie şi hematologie pediatrică/radioterapie/neurologie/neurologie pediatrică, după caz.
    5. Voi respecta toate instrucţiunile şi indicaţiile date de furnizor cu privire la efectuarea investigaţiei.
    6. Sunt de acord să efectuez investigaţia PET-CT conform recomandării medicului cu specialitatea oncologie medicală/hematologie/oncologie şi hematologie pediatrică/radioterapie/neurologie/neurologie pediatrică, după caz, şi cu administrarea de substanţă radioactivă. Am fost informat despre efectele acesteia, acţiunile şi riscurile posibile.
    7. Alte informaţii: (Se pot detalia de furnizori.) ...................................................
    8. Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 şi cu prevederile legale în vigoare, în scopul acordării asistenţei medicale în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

    Semnătura bolnavului:
    Data:
    Părinte/Tutore:

    ANEXA 2

    (Anexa 16 A.12 la normele tehnice)
    CHESTIONAR DE EVALUARE
    pentru includerea în Programul naţional de boli cardiovasculare - tratamentul pacienţilor cu stenoze aortice,
    tratamentul bolnavilor cu insuficienţă mitrală severă, tratamentul bolnavilor cu insuficienţă tricuspidiană severă,
    tratamentul pacienţilor cu valvulopatii pulmonare severe, declaraţi inoperabili
    sau cu risc chirurgical foarte mare, prin tehnici transcateter
    Judeţul ...........................................
    Localitatea .........................................
    Unitatea sanitară .............................................
    Adresă ............................................
    Telefon .............................................
    Fax ...................................................
    E-mail ................................................

┌────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Manager*): │Nume .......................... prenume .............................. │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │...................................................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Telefon ........................ fax │
│ │....................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │E-mail │
│ │.......................................................................│
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Medic │Nume .......................... prenume .............................. │
│coordonator:│ │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │...................................................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Telefon ........................ fax │
│ │....................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │E-mail │
│ │.......................................................................│
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Director │Nume .......................... prenume .............................. │
│medical: │ │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │...................................................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Telefon ........................ fax │
│ │....................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │E-mail │
│ │.......................................................................│
├────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    *) Răspunderea pentru completarea datelor îi revine managerului.

    Capitolul 1. Relaţie contractuală în sistemul de asigurări sociale de sănătate

┌──┬─────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Unitate sanitară cu paturi │ │ │
│ │aflată în relaţie │ │ │
│1.│contractuală cu casa de │ │ │
│ │asigurări de sănătate pentru │ │ │
│ │furnizarea de servicii │ │ │
│ │medicale spitaliceşti │ │ │
└──┴─────────────────────────────┴──┴──┘



    Capitolul 2. Criterii privind structura organizatorică

┌──┬─────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Unitate sanitară cu paturi │ │ │
│I │care are în structura │ │ │
│ │organizatorică aprobată: │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- secţie de cardiologie/ │ │ │
│1.│cardiologie pediatrică, după │ │ │
│ │caz, cu compartiment de │ │ │
│ │cardiologie intervenţională │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- secţia/compartiment de │ │ │
│ │chirurgie cardiovasculară │ │ │
│2.│(„on site“) cu experienţă de │ │ │
│ │cel puţin 100 intervenţii pe │ │ │
│ │cord deschis pe an │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- secţie/compartiment de ATI │ │ │
│ │categoria I, organizată/ │ │ │
│ │organizat conform │ │ │
│ │prevederilor Ordinului │ │ │
│ │ministrului sănătăţii, │ │ │
│ │interimar, nr. 1.500/2009 │ │ │
│3.│privind aprobarea │ │ │
│ │Regulamentului de organizare │ │ │
│ │şi funcţionare a secţiilor şi│ │ │
│ │compartimentelor de anestezie│ │ │
│ │şi terapie intensivă din │ │ │
│ │unităţile sanitare, cu │ │ │
│ │modificările şi completările │ │ │
│ │ulterioare │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- bloc operator cu sală de │ │ │
│4.│operaţii dedicată chirurgiei │ │ │
│ │cardiovasculare („on site“) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│5.│- laborator de angiografie şi│ │ │
│ │cateterism cardiac │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│6.│- unitate de transfuzie │ │ │
│ │sanguină │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│7.│- laborator de analize │ │ │
│ │medicale │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- structură de specialitate │ │ │
│ │în supravegherea, prevenirea │ │ │
│ │şi limitarea infecţiilor │ │ │
│ │asociate asistenţei medicale,│ │ │
│ │conform prevederilor │ │ │
│8.│Ordinului ministrului │ │ │
│ │sănătăţii nr. 1.101/2016 │ │ │
│ │privind aprobarea Normelor de│ │ │
│ │supraveghere, prevenire şi │ │ │
│ │limitare a infecţiilor │ │ │
│ │asociate asistenţei medicale │ │ │
│ │în unităţile sanitare │ │ │
├──┼─────────────────────────────┴──┴──┤
│ │Linii de gardă 24/7 organizate la │
│ │sediul unităţii sanitare, cu │
│ │respectarea prevederilor Ordinului │
│ │ministrului sănătăţii nr. 870/2004 │
│ │pentru aprobarea Regulamentului │
│ │privind timpul de muncă, │
│II│organizarea şi efectuarea gărzilor │
│ │în unităţile publice din sectorul │
│ │sanitar, cu modificările şi │
│ │completările ulterioare (care va fi│
│ │valabil inclusiv pentru unităţile │
│ │sanitare private), pentru │
│ │specialităţile: │
├──┼─────────────────────────────┬──┬──┤
│ │- cardiologie/cardiologie │ │ │
│1.│pediatrică, după caz, linie │ │ │
│ │de gardă la sediul unităţii │ │ │
│ │sanitare („on site“) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- ATI, linie de gardă la │ │ │
│2.│sediul unităţii sanitare („on│ │ │
│ │site“) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- chirurgie cardiovasculară, │ │ │
│ │linie de gardă organizată la │ │ │
│ │domiciliu („on call“) sau la │ │ │
│ │sediul unităţii sanitare („on│ │ │
│ │site“), conform prevederilor │ │ │
│ │art. 38^1 din Ordinul │ │ │
│ │ministrului sănătăţii nr. 870│ │ │
│ │/2004 pentru aprobarea │ │ │
│ │Regulamentului privind timpul│ │ │
│ │de muncă, organizarea şi │ │ │
│ │efectuarea gărzilor în │ │ │
│ │unităţile publice din │ │ │
│ │sectorul sanitar, cu │ │ │
│ │modificările şi completările │ │ │
│ │ulterioare: │ │ │
│ │Art. 38^1 │ │ │
│ │(1) Continuitatea asistenţei │ │ │
│ │medicale se poate asigura şi │ │ │
│ │prin gardă la domiciliu. │ │ │
│ │(2) Garda la domiciliu se │ │ │
│ │organizează pe specialităţi. │ │ │
│ │(3) Se poate organiza gardă │ │ │
│ │la domiciliu, pe │ │ │
│ │specialităţi, dacă în │ │ │
│ │secţiile sau compartimentele │ │ │
│ │cu paturi, precum şi în │ │ │
│ │ambulatoriul integrat al │ │ │
│ │spitalului sunt încadraţi cel│ │ │
│ │puţin 2 medici în │ │ │
│ │specialitatea respectivă. │ │ │
│ │(4) În garda la domiciliu, pe│ │ │
│ │specialităţi, pot fi cooptaţi│ │ │
│ │şi medici care nu sunt │ │ │
│ │angajaţi în unitatea │ │ │
│ │respectivă, dar care sunt │ │ │
│ │confirmaţi prin ordin al │ │ │
│ │ministrului sănătăţii în │ │ │
│ │specialitatea stabilită │ │ │
│3.│pentru garda la domiciliu. │ │ │
│ │(5) Garda la domiciliu se │ │ │
│ │organizează, în zilele │ │ │
│ │lucrătoare, între ora de │ │ │
│ │terminare a programului │ │ │
│ │stabilit pentru activitatea │ │ │
│ │curentă a medicilor din │ │ │
│ │cursul dimineţii şi ora de │ │ │
│ │începere a programului de │ │ │
│ │dimineaţă din ziua următoare.│ │ │
│ │(6) În zilele de repaus │ │ │
│ │săptămânal, zilele de │ │ │
│ │sărbători legale şi în │ │ │
│ │celelalte zile în care, │ │ │
│ │potrivit reglementărilor │ │ │
│ │legale, nu se lucrează, garda│ │ │
│ │la domiciliu începe de │ │ │
│ │dimineaţă şi durează 24 de │ │ │
│ │ore. │ │ │
│ │(7) Medicul care asigură │ │ │
│ │garda la domiciliu în acest │ │ │
│ │interval are obligaţia de a │ │ │
│ │răspunde la solicitările │ │ │
│ │primite din partea medicului │ │ │
│ │coordonator de gardă şi de a │ │ │
│ │se prezenta la unitatea │ │ │
│ │sanitară într-un interval de │ │ │
│ │maximum 20 de minute. │ │ │
│ │8) Pe toată perioada │ │ │
│ │efectuării gărzii la │ │ │
│ │domiciliu, starea fizică şi │ │ │
│ │psihică a medicului │ │ │
│ │nominalizat trebuie să │ │ │
│ │permită acordarea │ │ │
│ │corespunzătoare a serviciilor│ │ │
│ │medicale, în situaţii de │ │ │
│ │urgenţă, conform │ │ │
│ │competenţelor profesionale │ │ │
│ │ale acestuia. │ │ │
└──┴─────────────────────────────┴──┴──┘



    Capitolul 3. Criterii privind structura de personal

┌──┬─────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Încadrarea cu medici şi │ │ │
│ │personal sanitar mediu a │ │ │
│ │secţiei de cardiologie/ │ │ │
│ │cardiologie pediatrică, după │ │ │
│ │caz, conform normativelor de │ │ │
│ │personal pentru asistenţa │ │ │
│1.│medicală spitalicească, │ │ │
│ │aprobate prin Ordinul │ │ │
│ │ministrului sănătăţii nr. │ │ │
│ │1.224/2010 │ │ │
│ │(Precizaţi nr. medicilor de │ │ │
│ │specialitate şi al │ │ │
│ │asistenţilor medicali ...) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Încadrarea cu medici şi │ │ │
│ │personal sanitar mediu a │ │ │
│ │secţiei de chirurgie │ │ │
│ │cardiovasculară, conform │ │ │
│ │normativelor de personal │ │ │
│2.│pentru asistenţa medicală │ │ │
│ │spitalicească, aprobate prin │ │ │
│ │Ordinul ministrului sănătăţii│ │ │
│ │nr. 1.224/2010 │ │ │
│ │(Precizaţi nr. medicilor de │ │ │
│ │specialitate şi al │ │ │
│ │asistenţilor medicali ...) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Încadrarea cu medici şi │ │ │
│ │personal sanitar mediu a │ │ │
│ │laboratorului de angiografie │ │ │
│ │şi cateterism cardiac, │ │ │
│ │conform normativelor de │ │ │
│ │personal pentru asistenţa │ │ │
│3.│medicală spitalicească, │ │ │
│ │aprobate prin Ordinul │ │ │
│ │ministrului sănătăţii nr. │ │ │
│ │1.224/2010 │ │ │
│ │(Precizaţi nr. medicilor de │ │ │
│ │specialitate şi al │ │ │
│ │asistenţilor medicali ...) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Încadrarea cu medici şi │ │ │
│ │personal sanitar mediu a │ │ │
│ │secţiei/compartimentului de │ │ │
│ │ATI, conform Regulamentului │ │ │
│ │de organizare şi funcţionare │ │ │
│ │a secţiilor şi │ │ │
│ │compartimentelor de anestezie│ │ │
│4.│şi terapie intensivă din │ │ │
│ │unităţile sanitare, aprobat │ │ │
│ │prin Ordinul ministrului │ │ │
│ │sănătăţii, interimar, nr. │ │ │
│ │1.500/2009, cu modificările │ │ │
│ │şi completările ulterioare │ │ │
│ │(Precizaţi nr. medicilor de │ │ │
│ │specialitate şi al │ │ │
│ │asistenţilor medicali ...) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Minimum 2 medici cardiologi/ │ │ │
│ │cardiologi pediatri, după │ │ │
│5.│caz, cu competenţă sau │ │ │
│ │atestat de studii │ │ │
│ │complementare în domeniul │ │ │
│ │cardiologiei intervenţionale │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Minimum un medic cardiolog/ │ │ │
│ │cardiolog pediatru, după caz,│ │ │
│6.│cu competenţă sau atestat de │ │ │
│ │studii complementare în │ │ │
│ │domeniul ecocardiografiei │ │ │
│ │transesofagiene │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Personal medical încadrat/ │ │ │
│ │contractat în structura de │ │ │
│ │specialitate în │ │ │
│ │supravegherea, prevenirea şi │ │ │
│7.│limitarea infecţiilor │ │ │
│ │asociate asistenţei medicale,│ │ │
│ │conform prevederilor │ │ │
│ │Ordinului ministrului │ │ │
│ │sănătăţii nr. 1.101/2016 │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Echipa multidisciplinară │ │ │
│ │„Heart Team“ constituită din │ │ │
│ │medici în specialităţile │ │ │
│ │cardiologie (cu competenţă │ │ │
│ │sau atestat de studii │ │ │
│ │complementare în domeniul │ │ │
│ │cardiologiei intervenţionale │ │ │
│ │şi, respectiv, competenţă sau│ │ │
│ │atestat de studii │ │ │
│ │complementare în domeniul │ │ │
│ │ecocardiografiei │ │ │
│ │transesofagiene), chirurgie │ │ │
│ │cardiovasculară, ATI; după │ │ │
│ │caz, echipa poate fi extinsă │ │ │
│ │cu medici cardiologi cu │ │ │
│ │atestat de studii │ │ │
│8.│complementare în domeniul │ │ │
│ │electrofiziologiei cardiace │ │ │
│ │intervenţionale, medici │ │ │
│ │neurologi, medici nefrologi, │ │ │
│ │medici cu specialitatea │ │ │
│ │diabet, nutriţie şi boli │ │ │
│ │metabolice. Decizia │ │ │
│ │terapeutică şi efectuarea │ │ │
│ │procedurii se realizează la │ │ │
│ │fiecare caz de echipa │ │ │
│ │multidisciplinară „Heart │ │ │
│ │Team“ în funcţie de │ │ │
│ │beneficiile şi riscurile │ │ │
│ │fiecărui tip de intervenţie, │ │ │
│ │cu acordul informat al │ │ │
│ │pacientului/reprezentantului │ │ │
│ │legal al acestuia. │ │ │
└──┴─────────────────────────────┴──┴──┘



    Capitolul 4. Criterii privind dotarea

┌──┬─────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│I │Angiograf │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│II│Dotare minimă a sălii de │ │ │
│ │operaţie („on site“): │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│1.│- masă chirurgicală │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│2.│- aparat anestezie/ventilator│ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│3.│- pompă de circulaţie │ │ │
│ │extracorporală │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- aparat de autotransfuzie/ │ │ │
│4.│retransfuzie (disponibil în │ │ │
│ │spital) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│5.│- cardiodefibrilator │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│6.│- ECMO(disponibil în spital) │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│7.│- stimulator cardiac extern │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- ecocardiograf cu sonde │ │ │
│ │pentru examinare │ │ │
│8.│transtoracică şi │ │ │
│ │transesofagiană │ │ │
│ │intraprocedural │ │ │
└──┴─────────────────────────────┴──┴──┘


    Declar pe propria răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că datele completate în chestionar sunt conforme cu realitatea.
    Semnătură
    Manager
    Semnătură
    Medic coordonator
    Semnătură
    Director medical
    CAS ........... .

┌────────────────────┬───────┬─────────┐
│Unitatea sanitară: │AVIZAT │NEAVIZAT │
├────────────────────┼───────┼─────────┤
│……………………………………………… │ │ │
└────────────────────┴───────┴─────────┘


    Semnătură
    Director general
    Semnătură
    Director relaţii contractuale
    Semnătură
    Medic-şef

    ANEXA 3

    (Anexa 16 P la normele tehnice)
    CHESTIONAR DE EVALUARE
    pentru includerea în Programul naţional de endometrioză - tratamentul bolnavelor cu endometrioză profundă cu afectare intestinală
    Judeţul .................................................
    Localitatea ...........................................
    Unitatea sanitară ..................................
    Adresă ................................................
    Telefon .............................................
    Fax ...................................................
    E-mail ...................................................

┌────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Manager*): │Nume .......................... prenume .............................. │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │...................................................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Telefon ........................ fax │
│ │....................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │E-mail │
│ │.......................................................................│
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Medic │Nume .......................... prenume .............................. │
│coordonator:│ │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │...................................................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Telefon ........................ fax │
│ │....................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │E-mail │
│ │.......................................................................│
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Director │Nume .......................... prenume .............................. │
│medical: │ │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Adresă │
│ │...................................................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Telefon ........................ fax │
│ │....................................... │
├────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │E-mail │
│ │.......................................................................│
├────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    *) Răspunderea pentru completarea datelor îi revine managerului.

    Capitolul 1. Relaţie contractuală în sistemul de asigurări sociale de sănătate

┌──┬─────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Unitate sanitară cu paturi │ │ │
│ │aflată în relaţie │ │ │
│1.│contractuală cu casa de │ │ │
│ │asigurări de sănătate pentru │ │ │
│ │furnizarea de servicii │ │ │
│ │medicale spitaliceşti │ │ │
└──┴─────────────────────────────┴──┴──┘



    Capitolul 2. Criterii privind structura organizatorică

┌────┬───────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├────┼───────────────────────────┴──┴──┤
│ │Unitate sanitară cu paturi care │
│I. │are în structura organizatorică │
│ │aprobată: │
├────┼───────────────────────────┬──┬──┤
│1. │- secţie/compartiment de │ │ │
│ │obstetrică - ginecologie │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │- secţie ATI categoria I/II│ │ │
│ │/III, organizată conform │ │ │
│ │prevederilor Ordinului │ │ │
│ │ministrului sănătăţii, │ │ │
│ │interimar, nr. 1.500/2009 │ │ │
│ │privind aprobarea │ │ │
│2. │Regulamentului de │ │ │
│ │organizare şi funcţionare a│ │ │
│ │secţiilor şi │ │ │
│ │compartimentelor de │ │ │
│ │anestezie şi terapie │ │ │
│ │intensivă din unităţile │ │ │
│ │sanitare, cu modificările │ │ │
│ │şi completările ulterioare │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │- bloc operator cu sală de │ │ │
│3. │operaţii dedicată │ │ │
│ │chirurgiei ginecologice │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│4. │- unitate de transfuzie │ │ │
│ │sanguină │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│5. │- laborator de analize │ │ │
│ │medicale │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │- structură de specialitate│ │ │
│ │în prevenirea infecţiilor │ │ │
│ │nosocomiale asociate │ │ │
│ │asistenţei medicale, │ │ │
│ │conform prevederilor │ │ │
│ │Ordinului ministrului │ │ │
│6. │sănătăţii nr. 1.101/2016 │ │ │
│ │privind aprobarea Normelor │ │ │
│ │de supraveghere, prevenire │ │ │
│ │şi limitare a infecţiilor │ │ │
│ │asociate asistenţei │ │ │
│ │medicale în unităţile │ │ │
│ │sanitare │ │ │
├────┼───────────────────────────┴──┴──┤
│ │Linii de gardă 24/7 organizate la│
│II. │sediul unităţii sanitare, pentru │
│ │specialităţile: │
├────┼───────────────────────────┬──┬──┤
│ │- obstetrică-ginecologie │ │ │
│1. │sau │ │ │
│ │- chirurgie generală │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│2. │- ATI │ │ │
├────┼───────────────────────────┴──┴──┤
│III.│Asigurarea accesului la servicii │
│ │medicale de: │
├────┼───────────────────────────┬──┬──┤
│ │radiologie şi imagistică │ │ │
│ │medicală - CT şi RMN │ │ │
│ │acordate │ │ │
│ │- în cadrul structurii │ │ │
│ │proprii de radiologie şi │ │ │
│1. │imagistică medicală CT şi │ │ │
│ │RMN │ │ │
│ │sau │ │ │
│ │- în baza contractului │ │ │
│ │încheiat cu un furnizor de │ │ │
│ │servicii medicale │ │ │
│ │paraclinice │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │chirurgie generală │ │ │
│ │acordate: │ │ │
│ │- în cadrul structurii │ │ │
│ │proprii de chirurgie │ │ │
│2. │generală │ │ │
│ │sau │ │ │
│ │- în baza unui acord de │ │ │
│ │colaborare cu un medic de │ │ │
│ │chirurgie generală │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──┼──┤
│ │anatomie patologică │ │ │
│ │acordate: │ │ │
│3. │- posibilitate de efectuare│ │ │
│ │a examenului │ │ │
│ │anatomopatologic │ │ │
│ │extemporaneu │ │ │
└────┴───────────────────────────┴──┴──┘



    Capitolul 3. Criterii privind structura de personal

┌───┬────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├───┼────────────────────────────┴──┴──┤
│I. │Criterii personal │
├───┼────────────────────────────┬──┬──┤
│ │Încadrarea cu medici şi │ │ │
│ │personal sanitar mediu a │ │ │
│ │secţiei/compartimentului de │ │ │
│ │obstetrică-ginecologie, │ │ │
│ │conform normativelor de │ │ │
│ │personal pentru asistenţa │ │ │
│1. │medicală spitalicească, │ │ │
│ │aprobate prin Ordinul │ │ │
│ │ministrului sănătăţii nr. │ │ │
│ │1.224/2010 │ │ │
│ │(Precizaţi nr. medicilor de │ │ │
│ │specialitate şi al │ │ │
│ │asistenţilor medicali ...) │ │ │
├───┼────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Încadrarea cu medici şi │ │ │
│ │personal sanitar mediu a │ │ │
│ │secţiei de ATI, conform │ │ │
│ │Regulamentului de organizare│ │ │
│ │şi funcţionare a secţiilor │ │ │
│ │şi compartimentelor de │ │ │
│ │anestezie şi terapie │ │ │
│2. │intensivă din unităţile │ │ │
│ │sanitare, aprobat prin │ │ │
│ │Ordinul ministrului │ │ │
│ │sănătăţii nr. 1.500/2009, cu│ │ │
│ │modificările şi completările│ │ │
│ │ulterioare (Precizaţi nr. │ │ │
│ │medicilor de specialitate şi│ │ │
│ │al asistenţilor medicali │ │ │
│ │...) │ │ │
├───┼────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Personal medical încadrat în│ │ │
│ │structura de specialitate în│ │ │
│ │prevenirea infecţiilor │ │ │
│3. │nosocomiale asociate │ │ │
│ │asistenţei medicale, conform│ │ │
│ │prevederilor Ordinului │ │ │
│ │ministrului sănătăţii nr. │ │ │
│ │1.101/2016 │ │ │
├───┼────────────────────────────┴──┴──┤
│II.│Criterii activitate medicală în │
│ │tratamentul endometriozei │
├───┼────────────────────────────┬──┬──┤
│ │Participare la cursuri/ │ │ │
│ │workshop/congres naţional │ │ │
│1. │sau internaţional de │ │ │
│ │endometrioză (minimum 2 │ │ │
│ │participări/an) │ │ │
├───┼────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Abordare multidisciplinară -│ │ │
│ │colaborare scrisă cu medici │ │ │
│2. │din alte specialităţi │ │ │
│ │(chirurgie generală, │ │ │
│ │urologie) │ │ │
├───┼────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Experienţă în domeniul │ │ │
│ │chirurgiei minim invazive în│ │ │
│ │tratamentul endometriozei │ │ │
│3. │(minimum 90 de cazuri de │ │ │
│ │endometrioză pe an din care │ │ │
│ │minimum 30 de cazuri de │ │ │
│ │endometrioză intestinală │ │ │
│ │operate în ultimul an) │ │ │
├───┼────────────────────────────┼──┼──┤
│ │Experienţă în domeniul │ │ │
│ │chirurgiei minim invazive │ │ │
│4. │(minimum 100 de intervenţii │ │ │
│ │laparoscopice în ultimul an │ │ │
│ │calendaristic) │ │ │
└───┴────────────────────────────┴──┴──┘



    Capitolul 4. Criterii privind dotarea

┌──┬─────────────────────────────┬──┬──┐
│ │ │DA│NU│
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│I.│Dotarea minimă a sălii de │ │ │
│ │operaţie: │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│1.│- turn laparoscopie 2D/3D │ │ │
├──┼─────────────────────────────┼──┼──┤
│ │- instrumentar specific │ │ │
│2.│intervenţiilor ginecologice │ │ │
│ │minim invazive │ │ │
└──┴─────────────────────────────┴──┴──┘


    Declar pe propria răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, că datele completate în chestionar sunt conforme cu realitatea.
    Semnătură
    Manager
    Semnătură
    Medic coordonator
    Semnătură
    Director medical
    CAS ………………………………. .

┌────────────────────┬───────┬─────────┐
│Unitatea sanitară: │AVIZAT │NEAVIZAT │
├────────────────────┼───────┼─────────┤
│……………………………………………… │ │ │
└────────────────────┴───────┴─────────┘


    Semnătură
    Director general
    Semnătură
    Director relaţii contractuale
    Semnătură
    Medic-şef

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016