Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 50 din 11 ianuarie 2019  pentru aprobarea procedurii privind stabilirea de către organul fiscal central a sumei reprezentând 2% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii, sau a sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 50 din 11 ianuarie 2019 pentru aprobarea procedurii privind stabilirea de către organul fiscal central a sumei reprezentând 2% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii, sau a sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 40 din 15 ianuarie 2019
    Având în vedere dispoziţiile art. 68^1 alin. (10),art. 72 alin. (12), art. 79 alin. (3), art. 82 alin. (7), art. 102 alin. (3), art. 123 alin. (6) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pct. 45 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare, art. 100 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi avizul conform al Ministerului Finanţelor Publice, comunicat prin Adresa nr. 752.446 din data de 10.01.2019,
    în temeiul prevederilor art. 5 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă „Procedura privind stabilirea de către organul fiscal central a sumei reprezentând 2% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii, sau a sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii“, prevăzută în anexa nr. 1.

    ART. 2
    (1) Se aprobă modelul, conţinutul şi instrucţiunile de completare a formularului 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“ şi „Anexa nr. ... la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“, prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare:
    a) „Notificare privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, prevăzută în anexa nr. 3;
    b) „Referat de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, prevăzut în anexa nr. 4;
    c) 258 „Decizie privind recuperarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, prevăzută în anexa nr. 5;
    d) 255 „Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private“, prevăzută în anexa nr. 6.


    ART. 3
    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor de la art. 2 alin. (1) şi (2) sunt prevăzute în anexa nr. 7.

    ART. 4
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 5
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.003/2018 pentru aprobarea Procedurii privind procesarea formularelor 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 316 din 11 aprilie 2018.

    ART. 6
    Direcţia generală proceduri pentru administrarea veniturilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice, precum şi unităţile fiscale subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
                    Mihaela Triculescu

    Bucureşti, 11 ianuarie 2019.
    Nr. 50.
    ANEXA 1

    PROCEDURA

    ANEXA 2





 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
    INSTRUCŢIUNI
    privind completarea formularului 230 „Cerere privind destinaţia sumei
    reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“
    I. Depunerea formularului
    1. Formularul se completează şi se depune de către persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor şi/sau venituri din pensii din România, în următoarele situaţii, după caz:
    a) dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor şi/sau veniturile din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult; sau
    b) dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor şi/sau veniturile din pensii, pentru acordarea de burse private, conform legii; sau
    c) dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor şi/sau veniturile din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii.
    Formularul se depune şi de către persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi/sau pensii din străinătate, impozabile în România, conform legii.
    Formularul se depune de către persoanele fizice care solicită organului fiscal central competent direcţionarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual, conform legii.

    2. Termen de depunere - până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului
    3. Organul fiscal central competent
    Formularul se completează în două exemplare.
    - Originalul se depune la:
    a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
    b) organul fiscal central competent, potrivit legii, pentru administrarea contribuabililor persoane fizice, fără domiciliu fiscal în România.

    – Copia se păstrează de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia.


    4. Modul de completare şi depunere
    4.1. Formularul se completează de către contribuabili sau de către împuterniciţii acestora, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, înscriind corect, complet şi cu bună-credinţă informaţiile prevăzute de formular.
    4.2. Persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi/sau venituri din pensii şi optează pentru direcţionarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea mai multor entităţi nonprofit/unităţi de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, completează în mod corespunzător formularul „Anexă nr. ..... la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“.
    În această situaţie se completează corespunzător căsuţele prevăzute în formularul 230, cu numărul anexelor completate şi depuse împreună cu acesta.

    4.3. Cererea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii se depune, împreună cu anexele completate, dacă este cazul, în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire.
    4.4. Formularul „Anexă nr. ....... la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“ se depune numai cu formularul 230.
    4.5. Formularul se pune gratuit la dispoziţia contribuabilului, la solicitarea acestuia.
    4.6. Formularul poate fi depus şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, potrivit legii.


    II. Completarea formularului
    5. În rubrica „Anul“ se înscrie anul pentru care se completează formularul, cu cifre arabe cu 4 caractere (de exemplu: 2018).
    6. Secţiunea I „Date de identificare a contribuabilului“
    6.1. În caseta „Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală“ se înscrie codul numeric personal al contribuabilului sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
    6.2. În rubricile „Nume“ şi „Prenume“ se înscriu numele şi prenumele contribuabilului.
    6.3. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.

    7. Secţiunea II „Date privind categoriile de venit pentru care se solicită 2% sau 3,5% din impozitul anual potrivit art. 79 alin. (1), art. 82 alin. (6) şi art. 102 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
    Se bifează căsuţa/căsuţele corespunzătoare categoriei/ categoriilor de venit realizat pentru care contribuabilul dispune asupra destinaţiei sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual.

    8. Secţiunea III „Destinaţia sumei reprezentând 2% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii“
    8.1. Secţiunea se completează de către persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor şi/sau venituri din pensii, în următoarele situaţii, după caz:
    a) solicită virarea sumei reprezentând 2% din impozitul anual, pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii sau unităţilor de cult; sau
    b) au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform legii şi solicită restituirea acestora.

    8.2. Susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult - căsuţa se bifează de către contribuabilii care solicită virarea sumei reprezentând 2% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult.
    8.2.1. Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult - se înscrie codul de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult pentru care se solicită virarea sumei.
    8.2.2. Denumire entitate nonprofit/unitate de cult - se înscrie denumirea completă a entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    8.2.3. Cont bancar (IBAN) - se completează codul IBAN al contului bancar al entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    8.2.4. Suma - se completează cu suma solicitată de contribuabil a fi virată în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    8.2.5. În situaţia în care contribuabilul nu cunoaşte suma care poate fi virată, nu va completa rubrica „Suma“, caz în care organul fiscal va calcula şi va vira suma admisă, conform legii.

    8.3. Bursa privată - căsuţa se bifează de către contribuabilii care au efectuat cheltuieli în cursul anului de raportare cu burse private conform legii şi solicită restituirea acestora.
    8.3.1. Contract nr./data - se înscriu numărul şi data contractului privind acordarea bursei private.
    8.3.2. Sumă plătită (lei) - se înscrie suma plătită de contribuabil în cursul anului de raportare pentru bursa privată.
    8.3.3. Documente de plată nr./data - se înscriu numărul şi data documentelor care atestă plata bursei private.
    8.3.4. Contribuabilii vor prezenta organului fiscal competent, în copie cu menţiunea „conform cu originalul“, contractul privind bursa privată, precum şi documentele de plată pentru aceste burse.


    9. Secţiunea IV „Destinaţia sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii“
    9.1. Secţiunea se completează de către persoanele fizice care dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor şi/sau pe veniturile din pensii pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii.
    9.2. Denumire entitate nonprofit/unitate de cult furnizoare de servicii sociale acreditată cu cel puţin un serviciu social licenţiat - se înscrie denumirea completă a entităţii nonprofit/unităţii de cult care este furnizoare de servicii sociale acreditată cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii.
    9.3. Cod de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult - se înscrie codul de identificare fiscală a entităţii nonprofit/unităţii de cult pentru care se solicită virarea sumei.
    9.4. Cont bancar (IBAN) - se completează codul IBAN al contului bancar al entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    9.5. Suma - se completează cu suma solicitată de contribuabil a fi virată în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    9.6. În situaţia în care contribuabilul nu cunoaşte suma care poate fi virată, nu va completa rubrica „Suma“, caz în care organul fiscal va calcula şi va vira suma admisă, conform legii.

    10. Secţiunea V „Date de identificare a împuternicitului“
    10.1. Se completează numai în cazul în care direcţionarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii sau pensii pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private se realizează prin împuternicit, desemnat potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    10.2. În caseta „Cod de identificare fiscală“ se înscrie codul de identificare fiscală al împuternicitului, înscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
    10.3. În rubrica „Nume, prenume/Denumire“ se înscrie, după caz, denumirea sau numele şi prenumele împuternicitului.
    10.4. Rubricile privind adresa se completează, după caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al împuternicitului.



    ANEXA 3





    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ..............
    Unitatea fiscală .................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ................

┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla*) │
└──────────────────────────────────────┘


    [ Sigla ]
     *) Se va folosi sigla organului fiscal emitent.
    Către **) .........................................
    **) Se vor înscrie numele, prenumele, codul numeric personal/numărul de identificare fiscală şi domiciliul fiscal ale contribuabilului.

    CNP/NIF ..................................................
    Str. ..................... nr. ...., bl. ......, sc. ....,
    et. ......., ap. ....., judeţul/sectorul ..................,
    localitatea ......................., codul poştal .................
    Nr. înregistrare ...........................
    Data .......................................
    NOTIFICARE
    privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii,
    pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult
    Stimată/e doamnă/domn,
    Vă aducem la cunoştinţă că, potrivit evidenţelor noastre, aţi optat pentru virarea sumei reprezentând ...... din impozitul pe veniturile din salarii şi/sau din pensii, realizate în anul ......................, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult.
    Din analiza datelor din evidenţa fiscală rezultă următoarele:
    1. Figuraţi în evidenţa fiscală cu formularul 230 depus în format hârtie pe bază de borderou \u-3928?
    Formularul 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“, înregistrat cu nr. ............... din data de ...................., prin care a fost exercitată opţiunea dumneavoastră privind virarea sumei reprezentând ........ din impozitul anual pe veniturile din salarii şi/sau din pensii în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult ..................................., cod de identificare fiscală ......................, a fost depus în format hârtie, prin intermediul unei alte persoane, pe bază de borderou, prin poştă/direct la registratura organului fiscal.
    În cazul în care nu aţi optat pentru virarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi/sau din pensii în contul entităţii beneficiare menţionate, vă rugăm, ca în termen de 30 de zile de la data primirii prezentei să ne comunicaţi, în scris, acest fapt.
    În situaţia în care nu răspundeţi în termen de 30 de zile de la data primirii acestei notificări, considerăm că opţiunea înregistrată la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu numărul de mai sus, vă aparţine şi urmează să finalizăm procedura legală.
    Dacă aceasta este opţiunea dumneavoastră exprimată prin semnarea formularului 230, atunci nu sunteţi obligat(ă) să răspundeţi la această notificare.

    2. Au fost identificate erori în formularul 230 depus \u-3928?
    În vederea efectuării corecturilor vă rugăm să vă prezentaţi, în termen de 30 de zile de la primirea prezentei, la sediul unităţii fiscale.
    Pentru informaţii suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul ................................................., la sediul nostru sau la numărul de telefon ........................., între orele …..-…. .

    Conducătorul unităţii fiscale,
    Numele şi prenumele .....................
    Număr de operator de date cu caracter personal …..

    ANEXA 4





    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
    Unitatea fiscală *) .................................
       *) Se menţionează denumirea organului fiscal emitent.

    Serviciul/Biroul/Compartimentul ..........................................
    Nr. ......................./......................

┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla**) │
└──────────────────────────────────────┘


      **) Se va folosi sigla organului fiscal emitent.
    REFERAT
    de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii,
    virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult
    1. Datele de identificare a entităţii nonprofit/unităţii de cult
    Denumirea ...................................................................
    Codul de identificare fiscală ....................................................
    Domiciliul fiscal ...................................................................
    2. Sume virate în mod necuvenit stabilite ca urmare a răspunsurilor persoanelor fizice la notificarea organului fiscal

┌────┬───────────────┬────────────────┬─────────┬────┬───────┐
│ │Borderoul de │Poziţia din │ │ │ │
│ │predare-primire│borderoul de │Suma │ │Data │
│Nr. │depus de │predare-primire │virată │Cont│virării│
│crt.│entitatea │depus de │necuvenit│IBAN│sumei │
│ │beneficiară nr.│entitatea │ │ │ │
│ │/data***) │beneficiară****)│ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│... │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────┴────────────────┼─────────┼────┼───────┤
│TOTAL │ │X │X │
└─────────────────────────────────────┴─────────┴────┴───────┘


     ***) Se înscriu numărul şi data borderoului de predare-primire cu care a fost depus formularul 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“ la organul fiscal.
    ****) Se înscrie poziţia persoanei fizice care figurează în borderoul de predare-primire depus de entitatea beneficiară, ca urmare a răspunsului la notificarea organului fiscal.
    Aprobat:
    Conducătorul unităţii fiscale,
    Numele, prenumele ...........................
    Data .................
    Avizat:
    Şef compartiment specialitate,
    Numele, prenumele ...........................
    Data ...............
    Întocmit:
    Funcţie ..........................,
    Numele, prenumele ...........................
    Data ...............

    ANEXA 5





    Ministerul Finanţelor Publice
    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
    Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice ........…….
    Unitatea fiscală ……....…....…....…....…....…....…....…..…..
    Serviciul/Biroul/Compartimentul

┌──────────────────────────────────────┐
│Sigla DGREP │
└──────────────────────────────────────┘


    258
    Nr. înregistrare ...................
    Data ................
    DECIZIE
    privind recuperarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii,
    virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult
    Către:
    Denumirea ..........................................
    Localitatea ..................... codul poştal ....................
    Strada .............................. nr. ......., bl. .......,
    sc. ......., ap. ...... , judeţul/sectorul ....................
    Codul de identificare fiscală
    …………….............................
    Prin prezenta vă comunicăm că suma de ............................. lei, reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, a fost virată în contul/conturile dumneavoastră în mod necuvenit.
    Precizăm că, în urma notificării, unii contribuabili au comunicat în scris faptul că nu şi-au exercitat opţiunea privind susţinerea entităţii nonprofit/unităţii de cult ................................, astfel cum această opţiune este înscrisă în formularul 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“ depus de dumneavoastră la organul fiscal, pe bază de borderou.
    Faţă de cele de mai sus, având în vedere dispoziţiile art. 100 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, aveţi obligaţia restituirii sumei ...................... lei, în funcţie de data comunicării prezentei, astfel:
    - dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare;
    – dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare.

    Împotriva prezentei decizii se poate face contestaţie, care se depune, în termen de 45 de zile de la comunicare, potrivit legii, la organul fiscal emitent.
    Prezenta decizie reprezintă titlu de creanţă şi constituie înştiinţare de plată, conform legii.
    Decizia produce efecte de la data comunicării.

┌──────────────────────────────────────┐
│Date necesare efectuării plăţii │
├─────────────────────────────────────┬┤
│Beneficiar ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Cod de identificare fiscală ││
│beneficiar ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Contul de venituri bugetare ││
│corespunzător obligaţiei de plată ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Codul IBAN aferent contului de ││
│venituri bugetare ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Explicaţii ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Suma (lei) ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    Conducătorul unităţii fiscale,
    Numele şi prenumele ..................................
    Număr de operator de date cu caracter personal .......................

    ANEXA 6





 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 7

    Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi de păstrare a formularelor
    a) Denumire: „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“ (formularul 230)
    1. Cod: 14.13.04.13
    2. Format: A4/t1
    3. Caracteristici de tipărire:
    - se tipăreşte pe o singură faţă;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare.

    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează de către contribuabilii care au realizat venituri din salarii şi/sau din pensii în următoarele situaţii:
    a) dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor şi/sau veniturile din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult; sau
    b) dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor şi/sau veniturile din pensii, pentru acordarea de burse private, conform legii; sau
    c) dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor şi/sau veniturile din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii.
    Formularul se depune de către persoanele fizice care solicită organului fiscal central competent direcţionarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual, conform legii.

    6. Se întocmeşte în două exemplare de către contribuabil sau împuternicitul acestuia, după caz.
    7. Circulă:
    - originalul, la organul fiscal central competent;
    – copia, la contribuabil.

    8. Se arhivează la dosarul contribuabilului.

    b) Denumire: „Anexa nr. ... la Cererea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“
    1. Cod: 14.13.04.13
    2. Format: A4/t1
    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se utilizează, dacă este cazul, de către persoanele fizice care au realizat venituri din salarii şi venituri din pensii care dispun asupra destinaţiei sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea mai multor entităţi nonprofit/unităţi de cult, precum şi pentru acordarea de burse private.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de către contribuabil sau împuternicitul acestuia, după caz.
    6. Circulă: - originalul, la organul fiscal central competent, împreună cu formularul 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“;
    - copia, la contribuabil.

    7. Se arhivează la dosarul contribuabilului.

    c) Denumire: „Notificare privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“
    1. Format: A4/t2
    2. Caracteristici de tipărire: - se tipăreşte pe ambele feţe;
    - se poate utiliza şi echipament informatic pentru completare şi editare.

    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se utilizează în scopul înştiinţării contribuabililor cu privire la opţiunea acestora privind direcţionarea unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul pe veniturile din salarii şi din pensii pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, pentru următoarele situaţii:
    a) în cazul în care formularul 230 a fost depus în format hârtie pe bază de borderou;
    b) în cazul în care au fost constatate erori.

    5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal central competent.
    6. Circulă: - un exemplar, la organul fiscal central competent;
    - un exemplar, la contribuabil.

    7. Se arhivează la dosarul contribuabilului.

    d) Denumire: „Referat de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“
    1. Format: A4/t1
    2. Caracteristici de tipărire: - se tipăreşte pe o singură faţă;
    - se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare.

    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se emite în situaţia în care suma reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii a fost virată în mod necuvenit entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal în a cărui rază teritorială persoanele fizice îşi au domiciliul fiscal.
    6. Circulă: - un exemplar, la organul fiscal în a cărui rază teritorială persoanele fizice îşi au domiciliul fiscal;
    - un exemplar, la organul fiscal central competent.

    7. Se arhivează la organul fiscal central competent.

    e) Denumire: „Decizie privind recuperarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“ (formularul 258)
    1. Format: A4/t1
    2. Caracteristici de tipărire: - se tipăreşte pe o singură faţă;
    - se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare.

    3. Se difuzează gratuit.
    4. Se emite în situaţia în care suma reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii a fost virată în mod necuvenit entităţii nonprofit/unităţii de cult.
    5. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal central competent.
    6. Circulă: - un exemplar, la organul fiscal central competent;
    - un exemplar, la entitatea nonprofit/unitatea de cult.

    7. Se arhivează la dosarul entităţii nonprofit/unităţii de cult, împreună cu referatul de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult.

    f) Denumire: „Decizie privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private“ (formular 255)
    1. Cod: 14.13.02.13/b
    2. Format: A4/t2
    3. Caracteristicile de tipărire:
    - se tipăreşte pe ambele feţe;
    – se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.

    4. Se difuzează gratuit.
    5. Se utilizează la stabilirea de către organul fiscal central competent a cheltuielilor admise cu bursele private în limita unei sume reprezentând 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi/sau din pensii.
    6. Se întocmeşte în două exemplare de către organul fiscal central competent.
    7. Circulă:
    - un exemplar, la organul fiscal central competent;
    – un exemplar, la contribuabil/împuternicitul acestuia.

    8. Se arhivează la dosarul contribuabilului.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016