Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.722 din 27 septembrie 2022  privind modificarea şi completarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a examenului naţional pentru definitivare în învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.434/2020     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.722 din 27 septembrie 2022 privind modificarea şi completarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a examenului naţional pentru definitivare în învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.434/2020

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 963 din 3 octombrie 2022
    Având în vedere:
    - prevederile art. 241 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. 4.649/DGMRURS din 19.09.2022 referitor la proiectul de ordin privind modificarea şi completarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a examenului naţional pentru definitivare în învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.434/2020,

    în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. I
    Metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a examenului naţional pentru definitivare în învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.434/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 852 din 17 septembrie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3 alineatul (3), litera n) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "n) întreprinde măsurile necesare asigurării transmiterii/ transportului lucrărilor scrise, în deplină siguranţă, de la centrele de examen către centrele de evaluare;"

    2. La articolul 15, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Inspecţiile şcolare de specialitate se susţin în perioadele de cursuri conform structurii anului şcolar, în unitatea de învăţământ la care este încadrat candidatul sau, după caz, într-o altă unitate de învăţământ, cu avizul inspectorului şcolar pentru dezvoltarea resursei umane şi aprobarea directorului unităţii de învăţământ primitoare. Prima inspecţie se efectuează în prima jumătate a anului şcolar, iar a doua inspecţie în perioadele de cursuri din a doua jumătate a anului şcolar. În situaţii speciale, dovedite cu documente justificative, candidaţii pot solicita în scris inspectoratului şcolar efectuarea ambelor inspecţii de specialitate în perioadele de cursuri din a doua jumătate a anului şcolar, dar nu la un interval mai mic de 30 de zile."

    3. La articolul 15 alineatul (6), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) directorul/directorul adjunct al unităţii de învăţământ în care se desfăşoară inspecţia/responsabilul/membrul comisiei de mentorat didactic şi formare în cariera didactică."

    4. La articolul 16, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Perioada în care candidatul elaborează portofoliul începe după validarea înscrierii la examen."

    5. La articolul 16 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) o scrisoare de intenţie, având între 200 şi 400 de cuvinte, în care se prezintă motivaţia participării la examenul de definitivat, obiectivele şi aşteptările proprii în formarea personală ca profesor, autoaprecierea activităţii/experienţei câştigate pe parcursul desfăşurării activităţii didactice, autoaprecierea portofoliului şi propuneri de ameliorare, inclusiv aprecieri privind strategii/metode/instrumente de predare-învăţare-evaluare în sistem blended-learning/online;"

    6. La articolul 16 alineatul (3) litera c), punctul (i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(i) planificările calendaristice anuale, pe unităţi de învăţare;"

    7. La articolul 20 alineatul (2), literele c), e), g) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar - pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământ primar încadraţi în unităţile şcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;
    .......................................................
e) limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar - pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământ preşcolar încadraţi în unităţile preşcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;
    .......................................................
g) limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) - pentru învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământ primar încadraţi în învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;
    .......................................................
i) limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) - pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământ preşcolar încadraţi în învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;"

    8. La articolul 25, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Preşedintele comisiei de examen, împreună cu secretarul comisiei, distribuie în sălile de examen plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât, la ora 9,00, acestea să poată fi desfăcute, în prezenţa candidaţilor."

    9. După articolul 46 se introduce un nou articol, articolul 46^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 46^1
    Comisia naţională poate decide ca la evaluarea lucrărilor scrise din cadrul examenului naţional pentru definitivare în învăţământ şi soluţionarea contestaţiilor să se utilizeze o aplicaţie informatică dedicată evaluării, situaţie în care adaptează corespunzător dispoziţiile cuprinse în secţiunile a 6-a şi a 7-a din capitolul II, cu excepţia celor care reglementează ponderea subiectelor, numărul de evaluatori, diferenţele dintre notele acordate de evaluatori, calculul notei la proba scrisă şi calculul notei obţinute la examen."

    10. Anexele nr. 2-4 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3 care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară şi inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 27 septembrie 2022.
    Nr. 5.722.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la metodologie)
    FIŞA DE EVALUARE 1
    a activităţii didactice în cadrul inspecţiei de specialitate la clasă
    Unitatea de învăţământ: ..................................................
    Numele şi prenumele cadrului didactic inspectat: .........................
    Funcţia didactică şi specialitatea: ......................................
    Data efectuării inspecţiei: ..............................................
    Inspecţia este efectuată de directorul/directorul adjunct: .....................................

┌───────────┬─────────────────┬──────────────┐
│Aspecte │ │Punctaj │
│urmărite │Criteriul ├─────┬────────┤
│ │ │maxim│realizat│
├───────────┼─────────────────┼─────┼────────┤
│ │- cunoaşterea │ │ │
│ │contextelor de │ │ │
│ │învăţare şi a │ │ │
│ │obiectivelor/ │ │ │
│ │competenţelor, a │ │ │
│ │dificultăţilor de│ │ │
│ │învăţare │ │ │
│ │specifice │ │ │
│ │disciplinei │ │ │
│ │- cunoaşterea │ │ │
│ │modului de │ │ │
│ │proiectare a │ │ │
│Cunoaştere │conţinuturilor │ │ │
│ştiinţifică│disciplinei │4 │ │
│şi │- cunoaşterea │ │ │
│curriculară│proceselor de │ │ │
│ │predare şi │ │ │
│ │învăţare, │ │ │
│ │folosind inclusiv│ │ │
│ │tehnologii │ │ │
│ │digitale │ │ │
│ │- cunoaşterea │ │ │
│ │teoriilor │ │ │
│ │învăţării, a │ │ │
│ │proceselor şi │ │ │
│ │metodelor de │ │ │
│ │evaluare, │ │ │
│ │inclusiv digitale│ │ │
├───────────┼─────────────────┼─────┼────────┤
│ │- planificarea, │ │ │
│ │desfăşurarea, │ │ │
│ │coordonarea │ │ │
│ │activităţii de │ │ │
│ │predare/învăţare/│ │ │
│ │evaluare, │ │ │
│ │adaptată la │ │ │
│ │specificul │ │ │
│ │formaţiunii de │ │ │
│ │studiu │ │ │
│ │- │ │ │
│ │operaţionalizarea│ │ │
│ │obiectivelor/ │ │ │
│ │competenţelor │ │ │
│Deprinderi │predării pe baza │3 │ │
│didactice │taxonomiilor │ │ │
│ │actuale │ │ │
│ │- monitorizarea, │ │ │
│ │adaptarea şi │ │ │
│ │evaluarea │ │ │
│ │obiectivelor │ │ │
│ │lecţiei, a │ │ │
│ │competenţelor la │ │ │
│ │nivelul │ │ │
│ │disciplinei şi a │ │ │
│ │proceselor de │ │ │
│ │predare-învăţare,│ │ │
│ │folosind inclusiv│ │ │
│ │tehnologii │ │ │
│ │digitale │ │ │
├───────────┼─────────────────┼─────┼────────┤
│ │- │ │ │
│ │disponibilitatea │ │ │
│ │pentru schimbare,│ │ │
│ │flexibilitate şi │ │ │
│ │învăţare continuă│ │ │
│ │- susţinerea │ │ │
│ │elevilor în │ │ │
│ │procesul de │ │ │
│ │învăţare, │ │ │
│ │încurajarea │ │ │
│Credinţe, │atitudinilor │ │ │
│atitudini, │democratice la │3 │ │
│valori, │elevi, în │ │ │
│implicare │calitatea │ │ │
│ │acestora de │ │ │
│ │cetăţeni europeni│ │ │
│ │- implicare în │ │ │
│ │activităţile │ │ │
│ │curriculare, │ │ │
│ │co-curriculare, │ │ │
│ │extracurriculare,│ │ │
│ │extraşcolare ale │ │ │
│ │unităţii de │ │ │
│ │învăţământ │ │ │
├───────────┴─────────────────┼─────┼────────┤
│TOTAL │10 │ │
└─────────────────────────────┴─────┴────────┘


    Concluzii şi recomandări:
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................
    Director/Director adjunct/Responsabil/Membru al Comisiei de mentorat didactic şi formare în cariera didactică,

┌─────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│.................................│..............................│
│(numele şi prenumele) │(semnătura) │
└─────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

    FIŞA DE EVALUARE 2
    a activităţii didactice în cadrul inspecţiei de specialitate la clasă
    Unitatea de învăţământ: ..................................................
    Numele şi prenumele cadrului didactic inspectat: .........................
    Funcţia didactică şi specialitatea: ......................................
    Data efectuării inspecţiei: ..............................................
    Inspecţia este efectuată de inspectorul şcolar/profesorul metodist: ............................

┌──────────┬─────────────────────┬──────────────┐
│ │Aspecte evaluate/ │Punctaj │
│Analiză │Criterii ├─────┬────────┤
│ │ │maxim│realizat│
├──────────┼─────────────────────┼─────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │
├──────────┼─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Aspecte formale │ │ │
│ │(documente, │ │ │
│ │documentaţie, │ │ │
│ │materiale didactice │1 │ │
│ │disponibile, inclusiv│ │ │
│ │resurse de tehnologie│ │ │
│ │digitală) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Proiectare - motivare│ │ │
│ │(relaţionarea intra- │ │ │
│ │şi interdisciplinară,│ │ │
│ │intra- şi │ │ │
│ │cross-curriculară, │1 │ │
│ │perspectiva în raport│ │ │
│ │cu unitatea de │ │ │
│ │învăţare, relevanţa │ │ │
│ │pentru viaţă a │ │ │
│ │conţinuturilor) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Conţinut │ │ │
│ │ştiinţifico-aplicativ│ │ │
│Activitate│(obiectivizare, │ │ │
│didactică │structurare, │1 │ │
│ │sistematizare, │ │ │
│ │coerenţă, │ │ │
│ │consistenţă) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Metode şi mijloace │ │ │
│ │didactice (varietate,│ │ │
│ │oportunitate, │ │ │
│ │originalitate, │ │ │
│ │eficienţă) │ │ │
│ │Realizarea de │1 │ │
│ │activităţi de │ │ │
│ │învăţare în care sunt│ │ │
│ │utilizate dispozitive│ │ │
│ │digitale, resurse sau│ │ │
│ │strategii de │ │ │
│ │informare digitală │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Climat psihopedagogic│ │ │
│ │(ambient specific │ │ │
│ │disciplinei, │1 │ │
│ │motivaţie pentru │ │ │
│ │lecţie) │ │ │
├──────────┼─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Achiziţii cognitive, │ │ │
│ │verbalizate/ │ │ │
│ │nonverbalizate │1 │ │
│ │(calitate, cantitate,│ │ │
│ │relaţionare, │ │ │
│ │operaţionalizare) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Deprinderi de │ │ │
│ │activitate │ │ │
│ │intelectuală │ │ │
│ │individuală şi în │ │ │
│ │echipă (operaţii │ │ │
│ │logice, mecanisme de │ │ │
│ │analiză şi sinteză, │ │ │
│Elevii - │tipuri de │ │ │
│dominante │inteligenţe, │1 │ │
│vizate │consecvenţă, │ │ │
│ │seriozitate, ambiţia │ │ │
│ │autodepăşirii, │ │ │
│ │colegialitate, │ │ │
│ │responsabilitate şi │ │ │
│ │răspundere, │ │ │
│ │flexibilitate în │ │ │
│ │asumarea rolurilor) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Atitudine faţă de │ │ │
│ │şcoală - statutul şi │ │ │
│ │rolul la ora de clasă│ │ │
│ │(pozitivă - │1 │ │
│ │colaborator, │ │ │
│ │indiferentă - │ │ │
│ │spectator) │ │ │
├──────────┼─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Competenţe │ │ │
│ │profesionale şi │ │ │
│ │metodice (de │ │ │
│ │cunoaştere, │ │ │
│ │organizare şi │ │ │
│ │prelucrare a │ │ │
│ │informaţiei; de │ │ │
│ │execuţie - │ │ │
│ │rapiditatea, precizia│ │ │
│ │acţiunilor şi │ │ │
│ │distributivitatea │ │ │
│ │atenţiei; de │ │ │
│ │comunicare - │ │ │
│ │coerenţa, concizia şi│ │ │
│ │acurateţea │ │ │
│ │discursului, captarea│ │ │
│ │şi păstrarea │ │ │
│ │interesului elevilor,│ │ │
│ │abilitatea pentru │1 │ │
│ │activitate │ │ │
│ │diferenţiată şi │ │ │
│ │pentru punerea la │ │ │
│ │dispoziţia elevilor │ │ │
│ │de resurse şi │ │ │
│ │informaţii │ │ │
│ │suplimentare de │ │ │
│ │învăţare/dezvoltare, │ │ │
│Profesorul│inclusiv digitale, │ │ │
│- │utilizarea │ │ │
│dominante │tehnologiilor │ │ │
│vizate │digitale pentru a │ │ │
│ │îmbunătăţi │ │ │
│ │strategiile de │ │ │
│ │evaluare şi pentru a │ │ │
│ │crea instrumente de │ │ │
│ │evaluare adaptate │ │ │
│ │obiectivelor/ │ │ │
│ │competenţelor) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Competenţe sociale şi│ │ │
│ │de personalitate │ │ │
│ │(sociabilitate, │ │ │
│ │comunicativitate, │ │ │
│ │registre diverse de │ │ │
│ │limbaj, echilibru │ │ │
│ │emoţional, rezistenţă│ │ │
│ │la stres, │ │ │
│ │ingeniozitate, │ │ │
│ │flexibilitate, │1 │ │
│ │fermitate, toleranţă,│ │ │
│ │rigurozitate, │ │ │
│ │obiectivitate, │ │ │
│ │disponibilitate │ │ │
│ │pentru dezvoltare │ │ │
│ │personală, inclusiv │ │ │
│ │pentru utilizarea │ │ │
│ │aplicaţiilor │ │ │
│ │informatice) │ │ │
├──────────┴─────────────────────┼─────┼────────┤
│TOTAL │10 │ │
└────────────────────────────────┴─────┴────────┘


    Inspector şcolar/Profesor metodist,
    .......................................................
    Semnătura
    .......................................................
    FIŞA DE EVALUARE 3
    a activităţilor didactice în cadrul inspecţiei de specialitate la clasă
    pentru profesorii din centre şi cabinete de asistenţă psihopedagogică
    Unitatea de învăţământ: ..................................................
    Numele şi prenumele cadrului didactic inspectat: .........................
    Funcţia didactică şi specialitatea: ......................................
    Data efectuării inspecţiei: ..............................................
    Inspecţia este efectuată de inspectorul şcolar/profesorul metodist: ............................

┌──────────┬─────────────────────┬──────────────┐
│ │Aspecte evaluate/ │Punctaj │
│Analiză │Criterii ├─────┬────────┤
│ │ │maxim│realizat│
├──────────┼─────────────────────┼─────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │
├──────────┼─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Aspecte formale │ │ │
│ │(realizarea │ │ │
│ │proiectării, │1 │ │
│ │documentare utilizând│ │ │
│ │inclusiv resursele de│ │ │
│ │tehnologie digitală) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Adaptarea │ │ │
│ │conţinutului la │ │ │
│ │particularităţile de │ │ │
│ │vârstă şi nevoile │ │ │
│ │grupului-ţintă │ │ │
│ │(adecvarea limbajului│ │ │
│ │la nivelul clasei, │1 │ │
│ │corelarea temei cu │ │ │
│ │necesităţile │ │ │
│ │psihopedagogice ale │ │ │
│ │grupului-ţintă, │ │ │
│ │relevanţa pentru │ │ │
│ │viaţă a │ │ │
│ │conţinuturilor) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Conţinut │ │ │
│ │ştiinţifico-aplicativ│ │ │
│ │(structurare, │1 │ │
│ │sistematizare, │ │ │
│ │coerenţă, │ │ │
│ │consistenţă) │ │ │
│Activitate├─────────────────────┼─────┼────────┤
│didactică │Metode didactice, │ │ │
│ │mijloace de │ │ │
│ │învăţământ, forme de │ │ │
│ │organizare a │ │ │
│ │activităţii │ │ │
│ │(varietate, │ │ │
│ │oportunitate, │ │ │
│ │originalitate, │1 │ │
│ │eficienţă) │ │ │
│ │Realizarea de │ │ │
│ │activităţi de │ │ │
│ │învăţare în care sunt│ │ │
│ │utilizate dispozitive│ │ │
│ │digitale, resurse sau│ │ │
│ │strategii de │ │ │
│ │informare digitală │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Climatul │ │ │
│ │psihopedagogic │ │ │
│ │(organizarea │ │ │
│ │spaţiului şi a │ │ │
│ │materialelor, │ │ │
│ │climatul psihosocial │1 │ │
│ │instaurat pe │ │ │
│ │parcursul │ │ │
│ │activităţii, │ │ │
│ │modalităţi de │ │ │
│ │motivare şi │ │ │
│ │încurajare) │ │ │
├──────────┼─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Achiziţii cognitive, │ │ │
│ │verbalizate/ │ │ │
│ │nonverbalizate │1 │ │
│ │(calitate, cantitate,│ │ │
│ │relaţionare, │ │ │
│ │operaţionalizare) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Competenţe cognitive,│ │ │
│ │sociale şi emoţionale│ │ │
│ │(stimularea │ │ │
│ │mecanismelor de │ │ │
│Elevii - │analiză, sinteză şi │ │ │
│dominante │autoreflecţie, │1 │ │
│vizate │valorificarea │ │ │
│ │resurselor personale │ │ │
│ │ale elevilor şi a │ │ │
│ │experienţei lor de │ │ │
│ │viaţă) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Atitudinea elevilor │ │ │
│ │în cadrul activităţii│ │ │
│ │(facilitarea │ │ │
│ │implicării elevilor, │1 │ │
│ │încurajarea │ │ │
│ │atitudinii pozitive a│ │ │
│ │acestora) │ │ │
├──────────┼─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Competenţe │ │ │
│ │profesionale şi │ │ │
│ │metodice (de │ │ │
│ │cunoaştere, │ │ │
│ │organizare şi │ │ │
│ │prelucrare a │ │ │
│ │informaţiei; de │ │ │
│ │execuţie - │ │ │
│ │rapiditatea, precizia│ │ │
│ │acţiunilor şi │ │ │
│ │distributivitatea │ │ │
│ │atenţiei; de │ │ │
│ │comunicare - │ │ │
│ │coerenţa, concizia şi│ │ │
│ │acurateţea │ │ │
│ │discursului, captarea│ │ │
│ │şi menţinerea │ │ │
│ │interesului elevilor,│ │ │
│ │abilitatea pentru │ │ │
│ │activitatea │1 │ │
│ │diferenţiată şi │ │ │
│ │pentru punerea la │ │ │
│ │dispoziţia elevilor │ │ │
│ │de resurse şi │ │ │
│ │informaţii │ │ │
│ │suplimentare de │ │ │
│ │învăţare/dezvoltare, │ │ │
│ │inclusiv digitale, │ │ │
│Profesorul│oferirea şi │ │ │
│- │solicitarea de │ │ │
│dominante │feedback utilizând │ │ │
│vizate │inclusiv tehnologiile│ │ │
│ │digitale pentru a │ │ │
│ │îmbunătăţi │ │ │
│ │strategiile de │ │ │
│ │evaluare şi pentru a │ │ │
│ │crea instrumente de │ │ │
│ │evaluare adaptate │ │ │
│ │obiectivelor) │ │ │
│ ├─────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Competenţe sociale şi│ │ │
│ │de personalitate │ │ │
│ │(sociabilitate, │ │ │
│ │registre diferite de │ │ │
│ │limbaj, echilibru │ │ │
│ │emoţional, rezistenţă│ │ │
│ │la stres, │ │ │
│ │creativitate, │ │ │
│ │empatie, │ │ │
│ │flexibilitate, │ │ │
│ │fermitate, │1 │ │
│ │rigurozitate, │ │ │
│ │obiectivitate, │ │ │
│ │acceptare │ │ │
│ │necondiţionată, │ │ │
│ │disponibilitate │ │ │
│ │pentru dezvoltare │ │ │
│ │personală, inclusiv │ │ │
│ │pentru utilizarea │ │ │
│ │aplicaţiilor │ │ │
│ │informatice) │ │ │
├──────────┴─────────────────────┼─────┼────────┤
│TOTAL │10 │ │
└────────────────────────────────┴─────┴────────┘


    Inspector şcolar/Profesor metodist,
    ......................................................
    Semnătura
    ......................................................
    FIŞA DE EVALUARE 4
    a activităţilor didactice în cadrul inspecţiei de specialitate la clasă pentru profesorii documentarişti
    Unitatea de învăţământ: ....................................................
    Numele şi prenumele cadrului didactic inspectat: .........................
    Funcţia didactică şi specialitatea: ......................................
    Data efectuării inspecţiei: ..............................................
    Inspecţia este efectuată de inspectorul şcolar/profesorul metodist: ............................

┌──────────┬────────────────────┬──────────────┐
│ │Aspecte evaluate/ │Punctaj │
│Analiza │Criterii ├─────┬────────┤
│ │ │maxim│realizat│
├──────────┼────────────────────┼─────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │
├──────────┼────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Plan de lecţie şi │ │ │
│ │materiale didactice │ │ │
│ │(planşe, fişe, │0,2 │ │
│ │documente, resurse │ │ │
│ │de tehnologie │ │ │
│ │digitală) │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Lecţia este │ │ │
│ │proiectată │ │ │
│ │corespunzător │ │ │
│ │(etape, scopuri şi │ │ │
│ │obiective/ │ │ │
│ │competenţe, alocare │ │ │
│ │de timp, timp de │0,2 │ │
│ │interacţiune, │ │ │
│ │material şi │ │ │
│ │echipamente) atât │ │ │
│ │pentru desfăşurare │ │ │
│ │cu prezenţă fizică, │ │ │
│ │cât şi în mediul │ │ │
│ │online. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Obiectivele │ │ │
│ │stabilite au fost │ │ │
│ │prezentate clar, │ │ │
│ │concis pentru ca │ │ │
│ │elevii să înţeleagă │0,2 │ │
│ │ce competenţe vor │ │ │
│ │dobândi prin │ │ │
│ │participarea lor la │ │ │
│ │procesul de │ │ │
│ │învăţare. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Selecţia │ │ │
│ │procedeelor, │ │ │
│ │tehnicilor şi │ │ │
│ │metodelor de predare│ │ │
│ │s-a făcut ţinându-se│0,2 │ │
│ │cont de cantitatea │ │ │
│ │de cunoştinţe │ │ │
│ │transmisă şi nivelul│ │ │
│ │de pregătire al │ │ │
│ │clasei. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Integrarea │ │ │
│ │resurselor centrului│ │ │
│ │de documentare şi │0,2 │ │
│ │informare (CDI) în │ │ │
│ │activităţile │ │ │
│ │desfăşurate │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Varietatea şi │ │ │
│ │complementaritatea │ │ │
│ │materialelor │0,2 │ │
│ │didactice, inclusiv │ │ │
│ │a aplicaţiilor │ │ │
│ │informatice │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Modul de exploatare │ │ │
│ │a resurselor │ │ │
│ │documentare în │0,2 │ │
│ │vederea dezvoltării │ │ │
│ │competenţelor │ │ │
│ │infodocumentare │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│Activitate│Descoperirea CDI ca │0,1 │ │
│didactică │centru de resurse │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Includerea │ │ │
│ │secvenţelor cu │ │ │
│ │caracter │ │ │
│ │practic-aplicativ │ │ │
│ │(elevii au avut │ │ │
│ │acces liber la │0,2 │ │
│ │materialele din CDI │ │ │
│ │şi le-au utilizat în│ │ │
│ │rezolvarea │ │ │
│ │sarcinilor trasate │ │ │
│ │de către profesor) │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Gestionarea timpului│0,2 │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Alegerea temei în │ │ │
│ │funcţie de nevoile │ │ │
│ │utilizatorilor de │0,2 │ │
│ │documentare şi │ │ │
│ │informare │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Corelarea între │ │ │
│ │obiectivele │ │ │
│ │infodocumentare, │0,2 │ │
│ │activităţile propuse│ │ │
│ │şi modalităţile de │ │ │
│ │evaluare │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Capacitatea de a │ │ │
│ │crea un mediu │ │ │
│ │documentar adaptat │ │ │
│ │nevoilor │ │ │
│ │utilizatorilor │ │ │
│ │Punerea la │ │ │
│ │dispoziţia elevilor │0,1 │ │
│ │de resurse şi │ │ │
│ │informaţii │ │ │
│ │suplimentare de │ │ │
│ │învăţare/ │ │ │
│ │dezvoltare, inclusiv│ │ │
│ │digitale │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Prin conţinuturile │ │ │
│ │propuse profesorul │ │ │
│ │are ca scop │ │ │
│ │generarea unor idei │ │ │
│ │noi, soluţii (elevii│0,2 │ │
│ │vor învăţa să │ │ │
│ │utilizeze cât mai │ │ │
│ │eficient resursele │ │ │
│ │şi spaţiile │ │ │
│ │specifice unui CDI).│ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │A fost menţinut un │ │ │
│ │raport eficient │ │ │
│ │între durata │0,2 │ │
│ │solicitării elevilor│ │ │
│ │şi cea afectată │ │ │
│ │explicaţiilor. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │A fost creat un │ │ │
│ │climat │ │ │
│ │afectiv-emoţional │0,1 │ │
│ │propice desfăşurării│ │ │
│ │activităţii. │ │ │
├──────────┼────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii sunt │ │ │
│ │responsabili şi se │0,2 │ │
│ │implică în procesul │ │ │
│ │instructiv-educativ.│ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii dau dovadă de│ │ │
│ │autonomie în │ │ │
│ │învăţare, competenţe│ │ │
│ │de căutare, │ │ │
│ │selectare, tratare │0,2 │ │
│ │şi comunicare a │ │ │
│ │informaţiei, │ │ │
│ │utilizând inclusiv │ │ │
│ │aplicaţiile │ │ │
│ │informatice. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii au deprinderi│ │ │
│ │de învăţare │ │ │
│ │eficientă şi gândesc│0,2 │ │
│ │logic, │ │ │
│ │problematizat. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii au deprinderi│ │ │
│ │de muncă │ │ │
│ │independentă şi se │ │ │
│ │descurcă bine în │0,2 │ │
│ │rezolvarea │ │ │
│ │sarcinilor de lucru │ │ │
│ │indicate de către │ │ │
│ │profesor. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii sunt │ │ │
│ │familiarizaţi cu │ │ │
│ │spaţiul şi resursele│ │ │
│ │CDI şi înţeleg │0,1 │ │
│ │importanţa iniţierii│ │ │
│ │în cercetarea │ │ │
│ │documentară. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii poartă cu │ │ │
│ │uşurinţă o │ │ │
│ │conversaţie şi nu au│ │ │
│ │dificultăţi în a │0,2 │ │
│ │utiliza termenii │ │ │
│ │specifici │ │ │
│ │disciplinei │ │ │
│ │studiate. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii au │ │ │
│ │capacitatea de a-şi │ │ │
│ │menţine nivelul de │ │ │
│ │concentrare şi sunt │0,2 │ │
│ │interesaţi de │ │ │
│ │activităţile │ │ │
│ │propuse. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii sunt │ │ │
│ │obişnuiţi să lucreze│ │ │
│ │utilizând fişe, │ │ │
│ │dicţionare, │ │ │
│ │enciclopedii, │0,2 │ │
│ │atlase, materiale │ │ │
│ │auxiliare, │ │ │
│ │tehnologia │ │ │
│ │informaţiei şi │ │ │
│ │comunicării (TIC). │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii sunt │ │ │
│ │implicaţi în │ │ │
│ │animarea CDI: │ │ │
│ │mediatizarea │ │ │
│ │activităţii CDI, │0,2 │ │
│ │ordonarea │ │ │
│ │documentelor, │ │ │
│Elevii - │organizarea │ │ │
│dominante │activităţilor etc. │ │ │
│vizate ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii manifestă │ │ │
│ │respect faţă de │ │ │
│ │profesor şi au o │ │ │
│ │atitudine │0,1 │ │
│ │corespunzătoare faţă│ │ │
│ │de disciplina │ │ │
│ │predată. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii dovedesc │ │ │
│ │competenţe de │ │ │
│ │integrare şi │0,2 │ │
│ │relaţionare │ │ │
│ │pozitive. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii manifestă │ │ │
│ │interes şi o │ │ │
│ │atitudine pozitivă │ │ │
│ │faţă de activităţile│ │ │
│ │specifice unui CDI │ │ │
│ │(dezvoltarea │ │ │
│ │gustului pentru │0,2 │ │
│ │lectură, expoziţii, │ │ │
│ │audiţii, vizionări, │ │ │
│ │ateliere de creaţie,│ │ │
│ │întâlniri cu │ │ │
│ │personalităţi ale │ │ │
│ │vieţii culturale │ │ │
│ │etc.). │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii înţeleg │ │ │
│ │importanţa │ │ │
│ │dobândirii unor │0,2 │ │
│ │metode de a învăţa │ │ │
│ │şi de a stăpâni │ │ │
│ │informaţia. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii îşi dezvoltă │ │ │
│ │capacitatea de a │ │ │
│ │identifica, selecta,│0,2 │ │
│ │organiza, prelucra │ │ │
│ │şi transmite │ │ │
│ │informaţia. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii manifestă │ │ │
│ │iniţiativă, │ │ │
│ │creativitate şi │ │ │
│ │disponibilitate de a│0,1 │ │
│ │lucra în echipă │ │ │
│ │pentru rezolvarea │ │ │
│ │diferitelor sarcini.│ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii sunt │ │ │
│ │receptivi faţă de │0,2 │ │
│ │valorile culturale. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii au o │ │ │
│ │atitudine │0,1 │ │
│ │prietenoasă faţă de │ │ │
│ │colegi. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Elevii au o │ │ │
│ │atitudine pozitivă │ │ │
│ │faţă de şcoală şi │ │ │
│ │manifestă dorinţa de│ │ │
│ │a se implica activ │ │ │
│ │în promovarea │ │ │
│ │imaginii acesteia în│0,2 │ │
│ │comunitatea locală │ │ │
│ │prin participarea la│ │ │
│ │activităţile │ │ │
│ │iniţiate de către │ │ │
│ │profesorul │ │ │
│ │documentarist prin │ │ │
│ │intermediul CDI │ │ │
├──────────┼────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Demonstrează o bună │ │ │
│ │cunoaştere a │ │ │
│ │disciplinei predate │ │ │
│ │şi cunoştinţe │ │ │
│ │actualizate în │ │ │
│ │domeniul iniţierii │0,2 │ │
│ │în cercetarea │ │ │
│ │documentară folosind│ │ │
│ │inclusiv resurse │ │ │
│ │informaţionale │ │ │
│ │digitale. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Demonstrează │ │ │
│ │capacitate de │ │ │
│ │sinteză şi │ │ │
│ │subliniază valoarea │0,2 │ │
│ │practic-aplicativă a│ │ │
│ │demersului │ │ │
│ │întreprins. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Limbajul utilizat │ │ │
│ │este adecvat şi ţine│ │ │
│ │cont de nivelul de │0,1 │ │
│ │vârstă şi înţelegere│ │ │
│ │al elevilor. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Comunicarea cu │ │ │
│ │elevii este │ │ │
│ │eficientă. Tonul │ │ │
│ │folosit (calm, │ │ │
│ │ferm), formularea │ │ │
│ │clară a ideilor │0,1 │ │
│ │conduc la captarea │ │ │
│ │atenţiei elevilor şi│ │ │
│ │la participarea lor │ │ │
│ │la rezolvarea │ │ │
│ │sarcinilor propuse. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Dialoghează cu │ │ │
│ │elevii, nu │ │ │
│ │monopolizează │ │ │
│ │discuţia, răspunde │ │ │
│ │la întrebările │0,2 │ │
│ │elevilor clarificând│ │ │
│ │aspectele mai │ │ │
│ │dificile pentru │ │ │
│ │aceştia. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Foloseşte materiale │0,1 │ │
│ │auxiliare. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Utilizează │ │ │
│ │corespunzător │ │ │
│ │resursele existente │ │ │
│ │în CDI (suport │0,2 │ │
│ │hârtie, suporturi │ │ │
│ │audio-video), │ │ │
│ │inclusiv resursele │ │ │
│ │digitale şi TIC. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Alocă fiecărei │ │ │
│ │secvenţe din lecţie │ │ │
│ │timpul adecvat şi │ │ │
│ │respectă etapele │0,2 │ │
│ │parcurgerii │ │ │
│ │acesteia, respectând│ │ │
│ │planul de lecţie. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Utilizează strategii│ │ │
│ │de lucru │ │ │
│ │interactive: │ │ │
│ │brainstorming, │ │ │
│ │dezbatere, │0,2 │ │
│ │problematizare, joc │ │ │
│ │de rol, simulări, │ │ │
│ │tehnici ale gândirii│ │ │
│ │critice, exerciţii │ │ │
│ │metaforice etc. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Abordează │ │ │
│ │conţinuturile │ │ │
│ │dintr-o perspectivă │ │ │
│ │aplicativă, │ │ │
│ │implicând elevii în │0,2 │ │
│ │activitatea de │ │ │
│ │documentare şi │ │ │
│ │orientare într-o │ │ │
│ │structură │ │ │
│ │infodocumentară. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Lecţia este centrată│ │ │
│ │pe elev - se │ │ │
│ │lucrează pe perechi,│0,2 │ │
│ │pe grupe, │ │ │
│ │individual. │ │ │
│Profesorul├────────────────────┼─────┼────────┤
│- │Monitorizează atent │ │ │
│dominante │activităţile │ │ │
│vizate │desfăşurate de │ │ │
│ │elevi. Elevii │0,1 │ │
│ │primesc indicaţii │ │ │
│ │clare, precise │ │ │
│ │pentru fiecare etapă│ │ │
│ │a lecţiei. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Formează şi dezvoltă│ │ │
│ │competenţe specifice│ │ │
│ │domeniului │0,2 │ │
│ │infodocumentar, │ │ │
│ │necesare învăţării │ │ │
│ │de-a lungul vieţii. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Dovedeşte preocupare│ │ │
│ │pentru facilitarea │ │ │
│ │accesului la │ │ │
│ │informaţie, │ │ │
│ │asigurarea │ │ │
│ │exploatării cât mai │ │ │
│ │eficiente a │ │ │
│ │informaţiilor şi │ │ │
│ │documentelor │0,2 │ │
│ │pluridisciplinare │ │ │
│ │multimedia şi │ │ │
│ │multisuport de către│ │ │
│ │utilizatori, din │ │ │
│ │perspectiva │ │ │
│ │egalizării şanselor │ │ │
│ │elevilor din medii │ │ │
│ │culturale şi sociale│ │ │
│ │diferite. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Distribuie sarcinile│ │ │
│ │de învăţare gradual │ │ │
│ │şi în succesiune │ │ │
│ │logică. │ │ │
│ │Realizează │ │ │
│ │activităţi de │0,2 │ │
│ │învăţare în care │ │ │
│ │sunt utilizate │ │ │
│ │dispozitive │ │ │
│ │digitale, resurse │ │ │
│ │sau strategii de │ │ │
│ │informare digitală. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Formulează întrebări│ │ │
│ │pentru a verifica │ │ │
│ │dacă elevii au │0,1 │ │
│ │înţeles noile │ │ │
│ │conţinuturi. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Implică elevii în │ │ │
│ │procesul de evaluare│ │ │
│ │şi le oferă │ │ │
│ │feed-back în │ │ │
│ │legătură cu │ │ │
│ │progresul şcolar │ │ │
│ │realizat. │ │ │
│ │Utilizează │0,2 │ │
│ │tehnologii digitale │ │ │
│ │pentru a îmbunătăţi │ │ │
│ │strategiile de │ │ │
│ │evaluare şi pentru a│ │ │
│ │crea instrumente de │ │ │
│ │evaluare adaptate │ │ │
│ │obiectivelor. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Favorizează │ │ │
│ │implicarea activă a │ │ │
│ │tuturor elevilor în │0,2 │ │
│ │procesul │ │ │
│ │instructiv-educativ.│ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Demonstrează │ │ │
│ │abilitatea de a │0,2 │ │
│ │desfăşura activităţi│ │ │
│ │diferenţiate │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Demonstrează │ │ │
│ │capacitate de │ │ │
│ │analiză şi sinteză, │0,2 │ │
│ │originalitate, tact │ │ │
│ │pedagogic şi spirit │ │ │
│ │organizatoric. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Alege activităţile │0,2 │ │
│ │în mod creativ. │ │ │
│ ├────────────────────┼─────┼────────┤
│ │Facilitează accesul │ │ │
│ │elevilor la │ │ │
│ │informaţie, │ │ │
│ │documentaţie şi noi │0,2 │ │
│ │tehnologii în │ │ │
│ │contextul evoluţiei │ │ │
│ │societăţii. │ │ │
├──────────┴────────────────────┼─────┼────────┤
│TOTAL │10 │ │
└───────────────────────────────┴─────┴────────┘


    Inspector şcolar/Profesor metodist,
    .............................................................
    Semnătura ....................................

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 3 la metodologie)
    PROCES-VERBAL
    pentru inspecţie de specialitate
    Unitatea de învăţământ: ..................................................
    Numele şi prenumele cadrului didactic inspectat: .........................
    Funcţia didactică şi specialitatea: ......................................
    Data efectuării inspecţiei: ..............................................
    Inspecţia este efectuată de:
    ..............................................................................................
    (numele şi prenumele, funcţia, gradul didactic, instituţia/unitatea de învăţământ de la care provine)

    I. Constatări şi aprecieri:
    1. Activitatea didactică:
    a) activităţi verificate;
    b) proiectarea activităţilor (creativitate în conceperea lecţiilor/activităţilor, corelaţia dintre componentele actului didactic, strategii didactice şi evaluare);
    c) desfăşurarea activităţilor (comportamentul cadrului didactic, utilizarea strategiilor didactice, integrarea mijloacelor de învăţământ în lecţie, creativitate în conducerea lecţiilor şi în orientarea acţiunilor şi gândirii elevilor, gestionarea timpului didactic, atingerea performanţei), inclusiv a activităţilor de învăţare în care sunt utilizate dispozitive digitale, resurse sau strategii de informare digitală;
    d) evaluarea randamentului şcolar - metode şi tehnici de evaluare, inclusiv tehnologii digitale, a rezultatelor învăţării;
    e) nivelul pregătirii elevilor, apreciat pe baza observaţiei directe, a probelor de control aplicate şi a evaluării longitudinale, folosind inclusiv tehnologii digitale;
    f) cunoaşterea elevilor (strategii de diferenţiere şi individualizare);
    g) competenţe psihorelaţionale (în raporturile cu elevii, cu părinţii, cu cadrele didactice şi cu comunitatea locală);
    h) autoevaluarea (capacitatea de a raporta propriul comportament didactic la exigenţele unui stil didactic elevat).

    2. Activitatea educativă în şcoală şi în afara ei
    3. Activitatea de perfecţionare (metodică şi ştiinţifică, inclusiv pentru utilizarea aplicaţiilor informatice)
    4. Aprecierea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ cu privire la activitatea didactică şi la conduita în cadrul şcolii şi al comunităţii şcolare

    II. Concluzii şi recomandări:

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Inspector şcolar/Metodist, │
├───────────────────────────────┬──────────────────────┬────────────────────┤
│.............................. │..................... │................... │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────┤
│(numele şi prenumele) │(nota)^1) │(semnătura) │
├───────────────────────────────┴──────────────────────┴────────────────────┤
│Director/Director adjunct/Responsabil/Membru al Comisiei de mentorat │
│didactic şi formare în cariera didactică, │
├───────────────────────────────┬──────────────────────┬────────────────────┤
│...............................│......................│....................│
├───────────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────┤
│(numele şi prenumele) │(nota)^2) │(semnătura) │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │....................│
├───────────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │(nota finală) │
└───────────────────────────────┴──────────────────────┴────────────────────┘


    ^1) Nota acordată de inspectorul şcolar/metodistul care a efectuat inspecţia se obţine calculând media aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a punctajelor realizate de candidat şi consemnate în fişele de evaluare a lecţiilor/activităţilor la care a fost inspectat.
    ^2) Nota acordată de directorul/directorul adjunct/responsabilul/membrul comisiei de mentorat didactic şi formare în cariera didactică, care a efectuat inspecţia, este egală cu punctajul realizat de candidat şi consemnat în fişa de evaluare a lecţiilor/activităţilor la care a fost inspectat.


    ANEXA 3

    (Anexa nr. 4 la metodologie)
    GRILA DE EVALUARE
    a portofoliului profesional personal

┌────────────────┬───────────────┬────────┬────────────┬────────┐
│Structură │Conţinut │Barem de│ │ │
│portofoliu │portofoliu │evaluare│Punctaj │Punctaj │
│profesional │profesional │(punctaj│autoevaluare│evaluare│
│personal │personal │maxim) │ │ │
├────────────────┼───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Prezentare │0,5 │ │ │
│ │candidat │puncte │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Date de │ │ │ │
│ │identificare │ │ │ │
│ │candidat │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Încadrarea │ │ │ │
│Date personale ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Orarul │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Curriculum │0,25 │ │ │
│ │vitae │puncte │ │ │
│ │(Europass) │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Scrisoare de │0,25 │ │ │
│ │intenţie │puncte │ │ │
├────────────────┼───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Activitate la │6,5 │ │ │
│ │catedră │puncte │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Proiectarea/ │ │ │ │
│ │Planificarea │2 puncte│ │ │
│ │materiei │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Planificarea │ │ │ │
│ │calendaristică │ │ │ │
│ │anuală │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Planificarea pe│ │ │ │
│ │unităţi de │ │ │ │
│ │învăţare │ │ │ │
│ │adaptată │ │ │ │
│ │nivelului │ │ │ │
│ │clasei │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Proiecte │ │ │ │
│ │didactice │ │ │ │
│ │(minimum 10, │ │ │ │
│ │pentru diferite│ │ │ │
│ │tipuri de │2,5 │ │ │
│ │lecţii, │puncte │ │ │
│ │folosind │ │ │ │
│ │inclusiv │ │ │ │
│ │resurse de │ │ │ │
│ │tehnologie │ │ │ │
│ │digitală) │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Instrumente de │ │ │ │
│ │evaluare, │1,5 │ │ │
│ │inclusiv │puncte │ │ │
│ │digitale │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Testul │ │ │ │
│ │predictiv cu │ │ │ │
│ │baremele │ │ │ │
│Documente-suport│aferente │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Rezultatele │ │ │ │
│ │testării şi │ │ │ │
│ │observaţiile/ │ │ │ │
│ │concluziile │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Măsurile/Planul│ │ │ │
│ │de acţiune │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Catalogul │0,5 │ │ │
│ │profesorului │puncte │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Resurse │2 puncte│ │ │
│ │materiale │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Resurse │ │ │ │
│ │didactice │ │ │ │
│ │adaptate │ │ │ │
│ │nivelului │ │ │ │
│ │clasei │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Fişe de lucru │ │ │ │
│ │(pe nivel de │ │ │ │
│ │performanţă │ │ │ │
│ │vizat) │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Cărţi, │ │ │ │
│ │culegeri, │ │ │ │
│ │texte, teste, │ │ │ │
│ │resurse │ │ │ │
│ │educaţionale │ │ │ │
│ │deschise etc. │ │ │ │
│ ├───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│ │Folii │ │ │ │
│ │retroproiector,│ │ │ │
│ │prezentări, │ │ │ │
│ │aplicaţii │ │ │ │
│ │informatice │ │ │ │
│ │utilizate │ │ │ │
├────────────────┼───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│Raport de │Raport de │1 punct │ │ │
│progres şcolar │progres şcolar │ │ │ │
├────────────────┴───────────────┼────────┼────────────┼────────┤
│NOTA FINALĂ PORTOFOLIU │10 │ │ │
│PROFESIONAL PERSONAL │puncte │ │ │
└────────────────────────────────┴────────┴────────────┴────────┘


    Evaluatori
    Candidat
    Numele şi prenumele
    ...................................
    ...................................
    Funcţia
    ...................................
    ...................................
    Semnătura
    ...................................
    ...................................
    Numele şi prenumele
    ...................................
    Semnătura
    ...................................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016