┌────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┬───────────┐
│ Indicatori │Punctaj│Punctaj│Argumente/ │
│ │maxim │acordat│Exemple │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│CRITERIUL I │ │ │ │
│Corectitudinea conţinutului ştiinţific │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│1. Corectitudinea ştiinţifică a informaţiei │ │ │...........│
│oferite explicit prin text/imagine/elemente │ │ │...........│
│multimedia │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│2. Relevanţa informaţiei oferite prin text/ │ │ │...........│
│imagine/elemente multimedia raportată la │ │ │...........│
│programa şcolară │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│3. Corectitudinea ştiinţifică a itemilor de │ │ │...........│
│evaluare/autoevaluare │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│ Punctaj criteriul I│ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│CRITERIUL II │ │ │ │
│Abordarea didactică a conţinutului învăţării │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│1. Coerenţa logică a prezentării conţinutului │ │ │...........│
│disciplinei/modulului de pregătire │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│2. Adecvarea activităţilor practice şi a │ │ │...........│
│exemplelor la formarea/dezvoltarea competenţelor│ │ │...........│
│din programa şcolară │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│3. Adecvarea prezentării conţinutului ştiinţific│ │ │...........│
│şi a mesajului elementelor multimedia la nivelul│ │ │...........│
│de vârstă/de dezvoltare a elevilor şi la │ │ │ │
│specificul disciplinei/modulului de pregătire │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│ Punctaj criteriul II│ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│CRITERIUL III │ │ │ │
│Organizarea conţinutului proiectului de manual │ │ │ │
│şcolar în vederea formării/dezvoltării de │ │ │ │
│competenţe în conformitate cu programa şcolară │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│1. Structurarea conţinutului proiectului de │ │ │...........│
│manual şcolar pentru eficientizarea învăţării │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│2. Formarea/dezvoltarea şi valorificarea │ │ │...........│
│competenţelor din programa şcolară │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│3. Utilizarea metodelor/tehnicilor/strategiilor │ │ │...........│
│activ-participative │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│ Punctaj criteriul III │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│CRITERIUL IV │ │ │ │
│Contribuţia la optimizarea procesului de │ │ │ │
│predare-învăţare-evaluare │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│1. Ponderea temelor recapitulative/de sinteză │ │ │...........│
│ │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│2. Echilibrarea conţinutului disciplinei/ │ │ │...........│
│modulului de pregătire cu itemii/testele de │ │ │...........│
│evaluare şi asigurarea caracterului aplicativ │ │ │ │
│al metodelor complementare de evaluare │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│3. Gradul de utilizare a achiziţiilor anterioare│ │ │...........│
│şi noi în diferite contexte │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│ Punctaj criteriul IV│ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│CRITERIUL V │ │ │ │
│Calitatea şi accesibilitatea limbajului │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│1. Corectitudinea şi coerenţa lingvistică, │ │ │...........│
│respectarea normelor de exprimare academică/de │ │ │...........│
│referinţă în vederea formării competenţelor de │ │ │ │
│comunicare, de dezvoltare a limbajului de │ │ │ │
│specialitate în contexte noi │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│2. Utilizarea adecvată a informaţiilor/ │ │ │...........│
│termenilor/conceptelor în conţinuturi │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│3. Relevanţa titlurilor/subtitlurilor în cadrul │ │ │...........│
│proiectului de manual şcolar │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│ Punctaj criteriul V│ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│CRITERIUL VI │ │ │ │
│Calitatea tehnoredactării şi facilitatea │ │ │ │
│utilizării variantei digitale a proiectului de │ │ │ │
│manual şcolar │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│1. Calitatea tehnoredactării şi aspectele │ │ │...........│
│estetice ale proiectului de manual şcolar │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│2. Calitatea tehnică a elementelor multimedia │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│3. Aspectul atractiv şi adecvat nivelului de │ │ │...........│
│vârstă/de dezvoltare a elevilor şi specificului │ │ │...........│
│disciplinei/modulului de pregătire │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│ Punctaj criteriul VI│ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│CRITERIUL VII │ │ │ │
│Stilul, unitatea proiectului de manual şcolar şi│ │ │ │
│calitatea pedagogică a activităţilor multimedia │ │ │ │
│de învăţare interactivă │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│1. Elaborarea proiectului de manual şcolar │ │ │...........│
│într-o concepţie unitară, care să stimuleze │ │ │...........│
│dezvoltarea de valori şi atitudini în contexte │ │ │ │
│fireşti, sincretice, adaptate vârstei │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│2. Menţionarea competenţelor şi a finalităţilor │ │ │...........│
│practice grupate pe domenii/teme, precum şi │ │ │...........│
│prezenţa cuprinsului │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┤
│3. Forma de prezentare a textului, a imaginilor │ │ │...........│
│şi a elementelor multimedia │ │ │...........│
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┼───────────┘
│ Punctaj criteriul VII│ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ Punctaj pentru criteriile tehnice de calitate│ │ │
└────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┘
Data Semnătura evaluatorului
.............. .....................................