┌────┬──────────┬──────────────────────────┬──────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Domeniul │ Descriptori │ Indicatori │ Instrumente │
│crt.│managerial│ │ │ │
├────┼──────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼──────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1.│Curriculum│- existenţa unei strategii│- existenţa în documentele │- PDI │
│ │ │de realizare a politicii │manageriale [proiecte de │- PM │
│ │ │documentare a unitãţii de │dezvoltare instituţionalã │- proiectul │
│ │ │învãţãmânt │(PDI), planuri manageriale │anual de acti-│
│ │ │ │(PM), proiectul anual/semes- │vitate al CDI │
│ │ │ │trial de activitate al CDI] a │ │
│ │ │ │unor ţinte, opţiuni strategi- │ │
│ │ │ │ce, obiective specifice şi │ │
│ │ │ │acţiuni în domeniul infodo- │ │
│ │ │ │cumentar realizate prin pla- │ │
│ │ │ │nuri operaţionale, care │ │
│ │ │ │vizeazã: politica de consti- │ │
│ │ │ │tuire a colecţiilor, de achi- │ │
│ │ │ │ziţii a resurselor infodo- │ │
│ │ │ │cumentare în vederea dezvol- │ │
│ │ │ │tãrii colecţiilor, politica │ │
│ │ │ │de gestionare, punere la │ │
│ │ │ │dispoziţie şi favorizarea │ │
│ │ │ │accesului la fondul documen- │ │
│ │ │ │tar, politica de formare în │ │
│ │ │ │domeniul infodocumentar, po- │ │
│ │ │ │litica de comunicare şi pro- │ │
│ │ │ │movare a acţiunilor desfã- │ │
│ │ │ │şurate prin CDI, politica de │ │
│ │ │ │evaluare a demersului şi a │ │
│ │ │ │competenţelor utilizatorilor │ │
│ │ │ │în domeniul infodocumentar │ │
│ │ │ │- concordanţa proiectului │ │
│ │ │ │anual de activitate cu obiec- │ │
│ │ │ │tivele fixate în PDI, respec- │ │
│ │ │ │tiv PM │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- existenţa în oferta de │- numãrul de clase │- orarul │
│ │ │CDI a opţionalului "cerce-│- numãrul de ore │şcolii │
│ │ │tare documentarã"/"educa- │- competenţe │- proiectul │
│ │ │ţie pentru informaţie" │ │anual de acti-│
│ │ │ │ │vitate al CDI │
│ │ │ │ │- PM │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- existenţa proiectelor │- numãrul de proiecte │- fişe de │
│ │ │interdisciplinare în care │- structura echipei de proiect│proiect │
│ │ │este utilizat/implicat CDI│ │- rapoarte │
│ │ │ │ │- chestionare │
│ │ │ │ │de impact │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- existenţa activitãţilor │- numãrul de activitãţi │- PM şi pro- │
│ │ │pedagogice, culturale - │- concordanţa cu planul de │iecte de acti-│
│ │ │curriculare şi extracurri-│activitãţi educative al şcolii│vitate ale CDI│
│ │ │culare (în domeniul info- │- aportul activitãţilor orga- │- plan de │
│ │ │documentar şi educaţie │nizate în atingerea obiective-│activitãţi │
│ │ │pentru informaţie) desfã- │lor legate de formarea │- orarul CDI │
│ │ │şurate de profesorul │utilizatorilor │ │
│ │ │documentarist individual │ │ │
│ │ │sau în colaborare cu ca- │ │ │
│ │ │drele didactice │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- promovarea inovaţiei pe-│- numãrul de activitãţi reali-│- fişe │
│ │ │dagogice prin politica │zate cu implicarea CDI │- proiectarea │
│ │ │educaţionalã a şcolii │(lecţii, proiecte disciplinare│didacticã │
│ │ │ │şi inter-/pluridisciplinare, │- tematici ale│
│ │ │ │ateliere, activitãţi metodice │comisiilor │
│ │ │ │etc.) │metodice (CM),│
│ │ │ │ │respectiv │
│ │ │ │ │consiliilor │
│ │ │ │ │profesorale │
│ │ │ │ │(CP) │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- formarea şi dezvoltarea │- produsele finale obţinute - │- portofolii │
│ │ │competenţelor elevilor în │rezultate în urma │- rapoarte │
│ │ │domeniul infodocumentar │proiectelor │- fişe de │
│ │ │(cercetare documentarã) │- rezultatele obţinute la tes-│evaluare/ │
│ │ │ │te care vizeazã şi evaluarea │activitate │
│ │ │ │competenţelor din domeniul │- solicitãri │
│ │ │ │infodocumentar │de organizare/│
│ │ │ │- statistici │reorganizare │
│ │ │ │- nivelul de implicare al │a activitãţi- │
│ │ │ │elevilor │lor de acest │
│ │ │ │- gradul de solicitare din │tip │
│ │ │ │partea utilizatorilor pentru │ │
│ │ │ │organizarea de activitãţi de │ │
│ │ │ │acest tip │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- creşterea interesului │- numãrul de utilizatori ai │- registrul de│
│ │ │elevilor pentru lecturã şi│CDI │evidenţã │
│ │ │activitãţi specifice CDI │- frecvenţa la CDI │- fişe │
│ │ │ │- numãrul de cãrţi împrumutate│- instrumente │
│ │ │ │- numãr de resurse documentare│de statisticã │
│ │ │ │consultate │şi raportare │
│ │ │ │- numãr de participanţi la │- rezultatele │
│ │ │ │animaţiile-lecturã │analizelor │
│ │ │ │- rezultatele elevilor la tes-│ │
│ │ │ │tele care evalueazã competenţe│ │
│ │ │ │în domeniul lecturii │ │
├────┼──────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2.│Resurse │- existenţa profesorului │- formarea iniţialã │- portofoliul │
│ │umane │documentarist (calificare,│- încadrarea cu personal │personal al │
│ │ │statut: titular, suplini- │specializat: profesor │profesorului │
│ │ │tor) │documentarist │documentarist │
│ │ │ │- nivelul de competenţã în do-│- fişa │
│ │ │ │meniul infodocumentar şi în │postului │
│ │ │ │domeniul pedagogic │- documentele │
│ │ │ │ │administrative│
│ │ │ │ │privind înca- │
│ │ │ │ │drarea per- │
│ │ │ │ │sonalului │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- existenţa altor persoane│- formare iniţialã │- fişa │
│ │ │cu responsabilitãţi în │- încadrarea personalului şi │postului │
│ │ │domeniul infodocumentar │responsabilitãţi │- portofoliul │
│ │ │(bibliotecar, documenta- │- nivelul de competenţã în │personal │
│ │ │rist) │domeniul infodocumentar şi în │- documentele │
│ │ │ │domeniul pedagogic │administrative│
│ │ │ │ │privind înca- │
│ │ │ │ │drarea per- │
│ │ │ │ │sonalului │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- existenţa unei strategii│- numãrul de activitãţi de │- PDI/PM │
│ │ │de dezvoltare a resursei │formare continuã în legãturã │- oferte de │
│ │ │umane din şcoalã în dome- │cu domeniul infodocumentar la │formare │
│ │ │niul politicii │care au participat cadrele │- rapoartele │
│ │ │documentare │didactice │consiliului de│
│ │ │ │- numãrul de activitãţi de │administraţie │
│ │ │ │formare continuã la care a │şi CP │
│ │ │ │participat resursa umanã din │ │
│ │ │ │CDI │ │
│ │ │ │- gradul de aplicare al com- │ │
│ │ │ │petenţelor dezvoltate prin │ │
│ │ │ │formare continuã în activitã- │ │
│ │ │ │ţile desfãşurate în CDI │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- existenţa unei strategii│- obiectivele fixate în PM │- rapoartele │
│ │ │de implicare a tuturor │sunt în raport cu acest │de activitate │
│ │ │cadrelor didactice în │subiect │- registrul │
│ │ │formarea elevilor în dome-│- modalitãţile de încurajare │de evidenţã │
│ │ │niul "educaţiei pentru │şi susţinere a implicãrii │- instrumente │
│ │ │informaţie", într-un │cadrelor didactice în activi- │de statisticã │
│ │ │demers educativ bazat pe │tãţile CDI │- PM │
│ │ │dezvoltare de competenţe, │- intervenţii ale directorului│ │
│ │ │autonomia elevilor şi │şcolii în consiliul de │ │
│ │ │inovaţie didacticã │administraţie (CA) şi CP │ │
│ │ │ │pentru susţinerea participãrii│ │
│ │ │ │profesorilor la activitãţi în │ │
│ │ │ │acest domeniu │ │
│ │ │ │- nivelul de susţinere a acti-│ │
│ │ │ │vitãţii CDI şi a activitãţii │ │
│ │ │ │profesorului documentarist │ │
│ │ │ │- nivelul de asumare al cadre-│ │
│ │ │ │lor didactice a elementelor │ │
│ │ │ │care compun formarea elevilor │ │
│ │ │ │în domeniul "educaţiei pentru │ │
│ │ │ │informaţie" │ │
│ │ ├┼─────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │ - dezvoltarea şi formarea│ - numãrul de cursuri │ - documente │
│ │ │ profesionalã a profesoru-│ - numãrul de credite │ doveditoare │
│ │ │ lui documentarist │ - numãrul de activitãţi în │ - registrul │
│ │ │ │ care au fost utilizate compe-│ de activitate│
│ │ │ │ tenţele dezvoltate la cursuri│ - raportul │
│ │ │ │ le de formare continuã │ semestrial/ │
│ │ │ │ - diversitatea activitãţilor │ anual de │
│ │ │ │ propuse în raport cu noile │ activitate │
│ │ │ │ competenţe dezvoltate prin │ │
│ │ │ │ cursurile de formare │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- prezentarea activitãţii │- numãrul de intervenţii în │- rapoarte │
│ │ │CDI şi de dezvoltare a │CA şi CP │- proiecte │
│ │ │politicii documentare a │ │- referate │
│ │ │şcolii de cãtre profesorul│ │- procese- │
│ │ │ documentarist în CA şi CP│ │ verbale │
├────┼──────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3.│Resurse │- existenţa proiectului │- concordanţa cu PDI │- PM al CDI │
│ │materiale │CDI │ │- proiecte de │
│ │şi finan- │ │ │activitate │
│ │ciare │ │ │- validarea │
│ │ │ │ │proiectului │
│ │ │ │ │CDI în CA │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- respectarea standardelor│- concordanţa cu regulamentul │- regulamentul│
│ │ │de amenajare şi dotare a │de organizare şi funcţionare │de organizare │
│ │ │CDI │al CDI │şi funcţionare│
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- informatizarea CDI │- gestionarea informatizatã a │- program de │
│ │ │ │fondului documentar │gestiune a │
│ │ │ │- numãrul de calculatoare │fondului │
│ │ │ │- conexiune internet │documentar │
│ │ │ │- gradul de utilizare a pro- │- softuri │
│ │ │ │gramului de gestiune informa- │educaţionale │
│ │ │ │tizatã al CDI în cãutarea │ │
│ │ │ │documentelor │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- existenţa unei politici │- plan de dezvoltare al CDI │- PM │
│ │ │de dezvoltare şi îmbunãtã-│inclus în PM şi în bugetul │- bugetul │
│ │ │ţire a bazei materiale a │şcolii │şcolii │
│ │ │CDI │- numãrul de referate de nece-│- registrul de│
│ │ │ │sitate, de note de solicitare │mişcare a │
│ │ │ │de achiziţii şi note de fun- │fondurilor/ │
│ │ │ │damentare aprobate │registrul │
│ │ │ │- nevoile exprimate în cadrul │inventar │
│ │ │ │analizelor de nevoi │- raportul │
│ │ │ │ │anual al CDI │
│ │ │ │ │- referate de │
│ │ │ │ │necesitate, │
│ │ │ │ │adrese de │
│ │ │ │ │solicitare de │
│ │ │ │ │achiziţii │
│ │ │ │ │pentru CDI şi │
│ │ │ │ │note de │
│ │ │ │ │fundamentare │
│ │ │ │ │- fişa-analizã│
│ │ │ │ │de nevoi │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- cuprinderea achiziţiilor│- numãrul de achiziţii │- planul de │
│ │ │CDI în planul de achiziţii│ │achiziţii al │
│ │ │al şcolii (resurse docu- │ │şcolii │
│ │ │mentare, echipamente, mo- │ │ │
│ │ │bilier etc.) │ │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- cuprinderea bugetului de│- sumã alocatã/elev/semestru │- proiectul de│
│ │ │funcţionare a CDI în bu- │pentru CDI │buget al │
│ │ │getul şcolii │ │şcolii │
├────┼──────────┼──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4.│Relaţii │- existenţa parteneriate- │- numãrul de parteneriate │- acorduri de │
│ │comunitare│lor în care este implicat │- tipurile de parteneriate │parteneriat │
│ │şi parte- │CDI │- diversitatea şi complementa-│- protocoale │
│ │neriate │ │ritatea parteneriatelor │de colaborare │
│ │ │ │- necesitatea şi susţinerea │ │
│ │ │ │parteneriatelor │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- existenţa unor colaborã-│- numãrul colaborãrilor │- protocoale │
│ │ │ri cu alte structuri │- numãrul proiectelor/acţiu- │de colaborare │
│ │ │infodocumentare │nilor comune │ │
│ │ │ │- gradul de participare la │ │
│ │ │ │îndeplinirea obiectivelor │ │
│ │ │ │infodocumentare stabilite │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- participarea şcolii/CDI │- numãrul specialiştilor │- protocoale │
│ │ │în dezvoltarea de partene-│- numãrul activitãţilor │de colaborare │
│ │ │riate şi colaborãri │- feedbackul participanţilor │- fişe de │
│ │ │externe │în urma participãrii la │activitãţi │
│ │ │ │activitãţi │- fişe de │
│ │ │ │- rezultatele obţinute în urma│evaluare │
│ │ │ │derulãrii proiectelor │ │
│ │ │ │- gradul de participare la în-│ │
│ │ │ │deplinirea obiectivelor info- │ │
│ │ │ │documentare stabilite │ │
│ │ ├──────────────────────────┼──────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ │- promovarea politicii do-│- numãrul de articole mass- │- mass media │
│ │ │cumentare a unitãţii de │media │- pagina web │
│ │ │învãţãmânt şi a activitã- │- tipurile activitãţilor de │a şcolii │
│ │ │ţilor desfãşurate în CDI │promovare │- cercuri │
│ │ │ │- numãrul de informãri cãtre │pedagogice │
│ │ │ │pãrinţi │- întâlniri │
│ │ │ │- diversitatea, cantitatea şi │cu pãrinţii │
│ │ │ │calitatea suporturilor de │- materiale de│
│ │ │ │comunicare cu utilizatorii │promovare a │
│ │ │ │- nivelul de cunoaştere al CDI│CDI │
│ │ │ │şi a activitãţii CDI în │- materiale de│
│ │ │ │comunitate │promovare a │
│ │ │ │- nivelul de apreciere a ac- │fondului │
│ │ │ │tivitãţii CDI │documentar şi │
│ │ │ │ │a activitãţi- │
│ │ │ │ │lor CDI │
└────┴──────────┴──────────────────────────┴──────────────────────────────┴──────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Centrele de documentare şi informare (CDI), structuri infodocumentare moder-│
│ne şi adaptate noilor cerinţe ale societãţii cunoaşterii, sunt rezultatul │
│proiectului "Educaţie pentru informaţie în mediul rural defavorizat"/"Educa-│
│ţie pentru informaţie", proiect în derulare implementat de Ministerul Educa-│
│ţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului începând cu anul 2000. │
│CDI se organizeazã unitar pentru întreaga unitate de învãţãmânt cãreia îi │
│aparţine, prin integrarea fondului documentar, respectiv a bibliotecii │
│şcolare. │
│Prin crearea CDI se urmãreşte favorizarea accesului la resursele necesare │
│unei bune informãri şi documentãri, respectiv la expertiza unui personal ca-│
│lificat în domeniul ştiinţelor documentãrii şi informãrii, asigurarea formã-│
│rii competenţelor infodocumentare ale utilizatorilor, precum şi dezvoltarea │
│relaţiei şcoalã-comunitate. │
│Prezenta fişã propune o evaluare de tip cantitativ şi calitativ a CDI. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
A. Spaţiul CDI
1. Amplasarea CDI în şcoalã:.................................................
2. Respectarea normelor de prevenire şi stingere a incendiilor:.............
3. Organizarea spaţiului CDI:
a) spaţii specifice
┌──────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────────────────┐
│ │ Da │ Nu │ Observaţii │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul de primire, împrumut şi informare │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul profesorului documentarist │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul informatic │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul audiovizualului │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul lucrãrilor documentare │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul lucrãrilor de ficţiune │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul de lecturã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul de lucru în echipã │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul de lucru individual │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul periodicelor │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul pentru orientare şcolarã şi │ │ │ │
│profesionalã (OŞP) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul de documentare pedagogicã/ │ │ │ │
│spaţiul profesorilor │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Spaţiul de afişaj şi expoziţie │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────────────────┘
b) spaţii anexe
...........................................................................
.........................................................................
4. Capacitatea de primire
- Suprafaţa totalã a CDI: .........................................
- Numãrul total de locuri în CDI: .....................
- Este posibil lucrul cu o clasã întreagã în spaţiul de lucru pe echipe
şi individual? .... Da Nu
- Raport nr. de locuri în CDI la nr. de elevi din şcoalã ................
5. Confort/Ergonomie Da Nu
Observaţii ..............................................................
6. Recomandãri ...........................................................
B. Orarul de funcţionare
a) în timpul programului şcolar
a.1. Utilizarea CDI pentru activitãţi programate, altele decât curriculumul
la decizia şcolii (CDŞ) specific (intervalul orar)
┌───────────────┬───────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┐
│ luni │ marţi │ miercuri │ joi │ vineri │
├───────────────┼───────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────┴───────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┘
a.2. CDŞ iniţiere în cercetarea documentarã/educaţie pentru informaţie
(intervalul orar)
┌───────────────┬───────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┐
│ luni │ marţi │ miercuri │ joi │ vineri │
├───────────────┼───────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────┴───────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┘
b) Utilizarea CDI în afara orelor de curs pentru activitãţi libere
(intervalul orar)
┌───────────────┬───────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────────┐
│ luni │ marţi │ miercuri │ joi │ vineri │
├───────────────┼───────────────┼──────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────┴───────────────┴──────────────┴──────────────┴─────────────┘
c) Nr. total de ore/sãptãmânã în activitãţi programate ......... şi activitãţi
libere/neprogramate .........
C. Materiale şi echipamente
a) Mobilier
┌──────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────────────────┐
│ │ Da │ Nu │ Observaţii │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Modular │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Practic (funcţional) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Adaptat spaţiului şi utilizatorilor │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Suficient │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────────────────┘
b) Echipamente informatice şi materiale audiovizuale
┌──────────────────────────────────────────┬────┬────┬────┬─────────────────┐
│ │ Da │ Nr.│ Nu │ Observaţii │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Televizor │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Video/lector DVD │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Combinã muzicalã │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Videoproiector │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Ecran de proiecţie │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Calculatoare │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│- pentru elevi │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│- pentru cadre didactice │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│- pentru profesorul documentarist │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Camerã video │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Aparat foto digital │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Reportofon │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Scaner │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Imprimantã │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Copiator │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Telefon (nr. direct alocat?) │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Fax (nr. direct alocat?) │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼─────────────────┤
│Altele │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴────┴────┴────┴─────────────────┘
c) Conexiune internet
Numãr total de calculatoare conectate la internet ................, din care:
- pentru elevi ......., pentru cadre didactice .........,
pentru profesorul documentarist ......
d) Elemente de semnalare
┌──────────────────────────────────────────┬────┬────┬──────────────────────┐
│ │ Da │ Nu │ Observaţii │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Indicatoare de raft │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Separatoare literale │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Cota │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Margareta şi clasificarea zecimalã │ │ │ │
│universalã (CZU) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼────┼────┼──────────────────────┤
│Altele │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴────┴────┴──────────────────────┘
e) Panouri de afişaj şi expoziţie
Da Nu Observaţii ......................................................
f) Soft documentar
Da Nu Observaţii .....................................................
D. Fondul documentar: constituire şi evoluţie
1. Lucrãri monografice
a) ştiinţifice
Nr. total (volume): .......... Nr. de titluri: ...................
Repartizarea conform CZU
┌───────┬────────┬────────┬────────┬────────┬────────┬───────┬──────┬────────┐
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼──────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴────────┴────────┴────────┴────────┴────────┴───────┴──────┴────────┘
b) beletristicã
Nr. total (volume): ........... nr. de titluri ..........................
2. Periodice
a) Numãr periodice (ziare, reviste, anuare): ......; numãr de titluri ......
numãr de abonamente pentru anul în curs: ........., din care pe suport
digital ................
b) publicaţii de actualitate: Da Nu Observaţii ..................
c) publicaţii de specialitate: Da Nu Observaţii ..................
3. Manuale şcolare: Da Numãr ........ Nu Observaţii ..................
4. Documente pe suport electronic:
- nr. total .....................
- tipul:
● ştiinţifice .........................
● beletristice .......................
● altele: .............................
5. Instrumente de acces
Cataloage:
- tradiţionale: ......................
- informatice: .......................
Liste de noutãţi .....................
Liste bibliografice ..................
Altele ...............................
6. Numãr de achiziţii în ultimii 2 ani .........., din care pe suport
digital ..........
7. Numãr de volume arhivate în ultimii 2 ani ......................
8. Numãr de volume casate în ultimii 2 ani ........................
E. Finanţare
Buget anual al CDI (funcţionare şi dezvoltare):
a) proiectat..................................................
b) alocat
● din bugetul şcolii ............................
● din alte surse ...........................
● total .............,
din care:
- pentru fond documentar: ........., din care pentru abonamente: .........
- pentru materiale şi echipamente informatice/audiovideo: ................
- pentru mobilier: ............................
- pentru consumabile: ............................
c) suma alocatã/elev: .................
F. Locul CDI în politica documentarã a instituţiei şcolare
1. Exploatarea fondului documentar şi a spaţiului CDI:
1.1. Împrumuturi
a) numãr total împrumutate .........../semestru, ...................../an
b) numãr de împrumuturi/elev/semestru ................. /an .............
┌─────────────┬─────────────┬───────────┬──────────┬─────────────┐
│ Clasa │Beletristicã │Documentare│ Periodice│ Alte tipuri │
├─────────────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────────┤
│ I-IV │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────────┤
│ V-VIII │ │ │ │ │
├─────────────┼─────────────┼───────────┼──────────┼─────────────┤
│ IX-XII │ │ │ │ │
└─────────────┴─────────────┴───────────┴──────────┴─────────────┘
c) numãr de împrumuturi/cadru didactic/an şcolar.............
d) alte categorii ................
1.2. Frecvenţa/sãptãmânã (media):
a) vizite în CDI (cu durata mai mare de 30 de minute):
- numãr total de elevi: ..........................
- numãr total de cadre didactice: ...................
- alţi utilizatori: .................................
b) numãr de activitãţi în colaborare cu profesorul
documentarist/semestru:............................................
c) numãr de activitãţi desfãşurate fãrã profesorul
documentarist/semestru:............................................
1.3. Activitãţi realizate în parteneriat cu cadrele didactice (tip, numãr,
apreciere):
..........................................................................
..........................................................................
2. Constituirea şi evoluţia fondului documentar:
a) politica de constituire a fondului documentar (achiziţii, casare, arhivare)
..............................................................................
..............................................................................
b) date statistice din registrul de mişcare a fondurilor pentru ultimii 2 ani:
..............................................................................
..............................................................................
c) analiza calitativã a evoluţiei fondului (în raport cu obiectivele din PM
şi PDI)
..............................................................................
..............................................................................
3. Favorizarea accesului la fondul documentar:
..............................................................................
..............................................................................
4. Impactul CDI în instituţie şi în afara ei:
- chestionare aplicate utilizatorilor: Da Nu Observaţii ...........
- legãtura cu alte instituţii similare
din judeţ/ţarã: Da Nu Observaţii ...........
- activitãţi în parteneriat: Da Nu Observaţii ...........
- promovarea în mass-media Da Nu Observaţii ...........
- altele .............
5. Politica de formare a utilizatorilor
6. Parteneriate
7. Scurtã descriere a politicii documentare şi a activitãţii globale a CDI: