Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.530 din 5 octombrie 2011  privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a inspectoratelor scolare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a inspectoratelor scolare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 738 din 20 octombrie 2011
    În baza prevederilor art. 19, 27, 28, 30, 31, 42, 44, 45, 52, 55, 57, 61, 78, 86, 92, 94, 95, 99, 100, 104, 105, 111, 112, 239, 240, 241, 242, 248, 252, 254, 256, 258, 259, 260, 261, 269 şi 280 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011,
    în temeiul Hotãrârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului,

    ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice prevedere contrarã.
    ART. 3
    Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi inspectoratele şcolare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
    ART. 4
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

               Ministrul educaţiei, cercetãrii,
                  tineretului şi sportului,
                    Daniel Petru Funeriu

    Bucureşti, 5 octombrie 2011.
    Nr. 5.530.

    ANEXĂ

                     REGULAMENT-CADRU
     de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Inspectoratele şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, denumite în continuare inspectorat şcolar, sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului care se organizeazã la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti şi care acţioneazã pentru realizarea obiectivelor sistemului de învãţãmânt, prevãzute de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, în domeniul învãţãmântului preuniversitar.
    ART. 2
    Inspectoratul şcolar îşi desfãşoarã întreaga activitate pe baza prevederilor Legii nr. 1/2011 şi a actelor administrative cu caracter normativ ce decurg din executarea prevederilor legii sus-menţionate, a ordinelor şi instrucţiunilor elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
    ART. 3
    Principalele atribuţii ale inspectoratului şcolar sunt prevãzute la art. 95 din Legea nr. 1/2011.
    ART. 4
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, inspectoratul şcolar colaboreazã cu asociaţiile reprezentative ale profesorilor, structurile asociative reprezentative ale pãrinţilor, structurile asociative ale şcolilor de stat, particulare şi confesionale, Consiliul Minoritãţilor Naţionale, sindicatele reprezentative din învãţãmânt, asociaţiile reprezentative ale elevilor, autoritãţile administraţiei publice, mediul de afaceri şi organizaţiile neguvernamentale finanţatoare care susţin programe educative/federaţii ale furnizorilor de servicii sociale, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, instituţii de învãţãmânt superior şi cu alţi factori abilitaţi.
    ART. 5
    Inspectoratul şcolar sprijinã dezvoltarea instituţionalã a unitãţilor de învãţãmânt în condiţii de competiţie, în conformitate cu politica de descentralizare elaboratã de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
    ART. 6
    Inspectoratul şcolar controleazã, monitorizeazã şi evalueazã implementarea curriculumului naţional, în fiecare unitate de învãţãmânt, în condiţiile aplicãrii planurilor-cadru de învãţãmânt, atât pentru învãţãmântul obligatoriu, cât şi pentru învãţãmântul liceal, profesional şi postliceal.
    ART. 7
    (1) Inspectoratul şcolar are personalitate juridicã şi este ordonator secundar de credite.
    (2) Structura inspectoratului şcolar se stabileşte conform prevederilor art. 95 alin. (2) din Legea nr. 1/2011.
    (3) Inspectorul şcolar general/Inspectorii şcolari generali adjuncţi este numit/sunt numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, pe baza unui concurs, organizat în conformitate cu prevederile art. 259 alin. (1) şi (2) şi ale art. 260 din Legea nr. 1/2011.
    (4) Funcţiile de îndrumare şi de control din cadrul inspectoratului şcolar se ocupã prin concurs, organizat în conformitate cu prevederile art. 261 alin. (1), (2), (4), (5), (7), (8) şi (9) din Legea nr. 1/2011.
    ART. 8
    (1) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, prevãzut la art. 95 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, are un numãr impar de membri: 9-13, din care fac parte de drept inspectorul şcolar general - preşedinte, inspectorii şcolari generali adjuncţi, directorul Casei Corpului Didactic, contabilulşef, consilierul juridic şi inspectorii şcolari desemnaţi prin vot de cãtre membrii adunãrii generale a salariaţilor din cadrul inspectoratului şcolar.
    (2) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar se organizeazã şi funcţioneazã în baza unui regulament propriu, elaborat şi aprobat de acesta, conform regulamentului-cadru prevãzut în anexa nr. 1.
    ART. 9
    (1) Consiliul consultativ al inspectoratului şcolar, prevãzut la art. 95 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, are un numãr impar de membri, maximum 31, din care fac parte de drept inspectorul şcolar general, inspectorii şcolari generali adjuncţi, directori de unitãţi de învãţãmânt şi cadre didactice de prestigiu, propuşi de cãtre consiliile consultative pe discipline şi aleşi prin vot de cãtre consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, reprezentanţi ai pãrinţilor, ai autoritãţilor locale, ai comunitãţilor religioase şi ai operatorilor economici.
    (2) Consiliul consultativ al inspectoratului şcolar se organizeazã şi funcţioneazã în baza unui regulament propriu, elaborat şi aprobat de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, conform regulamentului-cadru prevãzut în anexa nr. 2.
    ART. 10
    (1) Gestiunea resurselor materiale ale inspectoratului şcolar se realizeazã prin personal specializat în probleme specifice patrimoniului şi investiţiilor. Personalul administrativ al inspectoratului asigurã serviciile specifice conform normativelor în vigoare.
    (2) Pentru activitãţile din domeniul financiar-contabil, juridic, tehnico-administrativ se încadreazã personal, prin concurs organizat în condiţiile legii.
    (3) Organizarea şi desfãşurarea concursului de ocupare a posturilor administrative din cadrul inspectoratului şcolar sunt coordonate de inspectorul şcolar general.
    (4) Angajarea prin încheierea contractului individual de muncã a personalului administrativ din inspectoratul şcolar se face de cãtre inspectorul şcolar general, cu aprobarea consiliului de administraţie.
    ART. 11
    În vederea desfãşurãrii activitãţii în condiţii de transparenţã, imparţialitate şi eficienţã, personalul din inspectoratul şcolar are obligaţia de a respecta principiile fundamentale şi normele de conduitã profesionalã şi moralã prevãzute de Codul de conduitã a personalului din inspectoratul şcolar prevãzut în anexa nr. 3.
    ART. 12
    (1) Normele prezentului regulament sunt aplicabile tuturor categoriilor de personal al inspectoratului şcolar.
    (2) Însuşirea şi respectarea prezentului regulament sunt obligatorii pentru întregul personal.

    CAP. II
    Domenii de competenţã

    ART. 13
    Atribuţiile inspectorului şcolar general sunt:
    a) reprezintã inspectoratele şcolare în relaţiile cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
    b) colaboreazã cu administraţia publicã localã şi cu alte persoane juridice şi fizice pentru rezolvarea problemelor privind funcţionarea inspectoratului şi a celorlalte unitãţi conexe, conform competenţelor stabilite prin actele normative în vigoare;
    c) asigurã cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei generale şi specifice în toate domeniile funcţionale inspectoratului şcolar, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin personalului din inspectorat;
    d) monitorizeazã cunoaşterea şi respectarea hotãrârilor, deciziilor şi metodologiilor Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului în unitãţile şcolare din judeţ/municipiul Bucureşti şi transmite Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului propunerile şi sugestiile colectate din teritoriu;
    e) asigurã fluxul informaţional între Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, autoritãţile publice locale, instituţii deconcentrate, unitãţi de învãţãmânt din teritoriu şi inspectoratul şcolar, cu respectarea termenelor stabilite;
    f) colaboreazã cu inspectorate şcolare din alte judeţe în scopul derulãrii unui schimb util de informaţii, expertizã şi bune practici;
    g) promoveazã imaginea inspectoratului şcolar prin massmedia, într-o atmosferã de încredere, corectitudine şi transparenţã, accentuând însemnãtatea actului educaţional pentru dezvoltarea societãţii civile;
    h) colaboreazã cu parteneri interesaţi de domeniul educaţiei cu scopul informãrii acestora asupra ofertei educaţionale din teritoriu, al adaptãrii reţelei de învãţãmânt la strategia de dezvoltare şi de obţinere/suplimentare a resurselor necesare;
    i) acordã stimulente, premii şi distincţii pe baza performanţelor obţinute, în conformitate cu criteriile cunoscute de personalul în cauzã;
    j) mediazã conflictele din cadrul instituţiei, asigurã rezolvarea scrisorilor, reclamaţiilor şi contestaţiilor în timp util, conform legislaţiei în vigoare, şi mediazã conflictele şi litigiile survenite între autoritatea administraţiei publice locale şi unitãţile de învãţãmânt;
    k) coordoneazã nemijlocit activitatea financiar-contabilã, contencios şi tehnico-administrativã a inspectoratului şcolar;
    l) identificã obiectivele activitãţii inspectoratului şcolar în raport cu exigenţele la nivel naţional, cu specificul ariei geografice şi elaboreazã strategia de coordonare şi direcţiile de dezvoltare;
    m) elaboreazã planul managerial al inspectoratului şcolar şi monitorizeazã îndeplinirea prevederilor acestuia;
    n) planificã activitãţile tematice ale consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar;
    o) elaboreazã şi prezintã un raport anual privind starea învãţãmântului pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti; raportul este fãcut public prin afişare clasicã sau electronicã;
    p) recruteazã, selecteazã şi promoveazã personalul din cadrul inspectoratului şcolar în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    q) coordoneazã organizarea şi desfãşurarea, la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, a evaluãrilor, examenelor naţionale şi a concursurilor şcolare, conform metodologiilor elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
    r) deleagã, prin decizii, atribuţii inspectorilor şcolari generali adjuncţi, respectiv inspectorilor şcolari;
    s) asigurã convocarea reprezentantului/reprezentanţilor organizaţiei/organizaţiilor sindicale din judeţ/municipiul Bucureşti afiliate la federaţiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate de învãţãmânt la şedinţele consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.
    ART. 14
    Inspectorul şcolar general adjunct organizeazã, coordoneazã şi monitorizeazã activitãţile specifice domeniilor funcţionale pentru care a fost delegat de cãtre inspectorul şcolar general.
    ART. 15
    Inspectorii şcolari care au competenţe în domeniul funcţional curriculum şi activitate extraşcolarã au urmãtoarele atribuţii:
    a) controleazã şi verificã aplicarea legislaţiei şi a actelor normative în vigoare privind curriculumul şcolar;
    b) proiecteazã, organizeazã, desfãşoarã şi valorificã inspecţia şcolarã la nivelul unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar;
    c) monitorizeazã utilizarea manualelor alternative şi a auxiliarelor didactice avizate;
    d) verificã şi evalueazã toate activitãţile şi serviciile de învãţãmânt preuniversitar organizate în parteneriat cu operatori economici, fundaţii, asociaţii, organizaţii neguvernamentale, culte şi alte persoane juridice sau fizice, în afara unitãţilor de învãţãmânt, cu respectarea legalitãţii;
    e) monitorizeazã şcolarizarea elevilor şi participarea acestora la cursuri pe durata învãţãmântului obligatoriu;
    f) monitorizeazã activitatea educativã extraşcolarã;
    g) asigurã organizarea şi desfãşurarea examenelor naţionale, concursurilor de admitere şi a examenelor de certificare a competenţelor profesionale din unitãţile de învãţãmânt, precum şi a concursurilor şcolare pe obiecte de studiu şi meserii, cultural-artistice şi sportive de la nivelul judeţului, în condiţiile legii şi în conformitate cu regulamentele, normele şi metodologiile elaborate în acest sens de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
    h) controleazã activitatea personalului didactic privind utilizarea resurselor materiale din unitãţile de învãţãmânt: laboratoare, cabinete, ateliere, biblioteci, sãli de demonstraţie, ferme şcolare etc.;
    i) elaboreazã îndrumãri şi recomandãri metodice pe care le difuzeazã, cu aprobarea conducerii inspectoratului şcolar, în unitãţile de învãţãmânt;
    j) îndrumã şi controleazã activitatea cadrelor didactice din domeniul de specialitate şi desfãşoarã activitãţi de inspecţie şcolarã, întocmind documente specifice;
    k) aplicã la nivel judeţean metodologiile Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului de stimulare a excelenţei didactice;
    l) elaboreazã portofoliul profesional care conţine documentele aferente activitãţii desfãşurate;
    m) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    ART. 16
    Domeniul funcţional management şi dezvoltare instituţionalã se organizeazã pe compartimente:
    1. Compartimentul Managementul unitãţilor de învãţãmânt are urmãtoarele atribuţii:
    a) acordã consiliere conducerii unitãţilor şcolare din subordine pe probleme de management, rezolvarea conflictelor, legislaţie, relaţiile şcolii cu pãrinţii şi administraţia publicã localã;
    b) monitorizeazã implementarea descentralizãrii instituţionale;
    c) organizeazã periodic întâlniri cu factorii de conducere din unitãţile şcolare, pentru discutarea problemelor de actualitate;
    d) participã la soluţionarea problemelor intervenite în unitãţile de învãţãmânt de care rãspund;
    e) verificã aplicarea mãsurilor prevãzute în planurile de acţiuni rezultate în urma inspecţiilor şcolare;
    f) verificã şi actualizeazã bazele de date, verificã centralizarea situaţiilor statistice cerute şi transmise de şcoli, pe diverse probleme;
    g) efectueazã, în baza unui ordin de serviciu al inspectorului şcolar general, propriile controale în unitãţi de învãţãmânt sau în colaborare cu alte instituţii;
    h) menţine legãtura permanentã cu instituţiile administraţiei publice;
    i) evalueazã anual unitãţile de învãţãmânt de stat, particulare sau confesionale, dupã axele majore incluziune şi performanţã, în vederea realizãrii clasificãrii acestora pe unul dintre cele 5 niveluri: "Excelent", "Foarte bun", "Bun", "Satisfãcãtor" şi "Nesatisfãcãtor";
    j) monitorizeazã unitãţile de învãţãmânt care obţin calificativul "Satisfãcãtor" sau "Nesatisfãcãtor" în vederea ameliorãrii performanţelor;
    k) asigurã distribuirea în reţeaua şcolarã a judeţului/municipiului Bucureşti a documentelor oficiale din domeniul învãţãmântului şi asigurã circuitul informaţional;
    l) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    2. Compartimentul managementul resurselor umane asigurã aplicarea politicilor naţionale în domeniul resurselor umane şi are urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã aplicarea politicilor naţionale în domeniul resurselor umane;
    b) acordã consiliere şi asistenţã unitãţilor şi instituţiilor de învãţãmânt în gestionarea posturilor didactice la nivelul unitãţii/consorţiului şi în recrutarea şi gestionarea resurselor umane;
    c) monitorizeazã activitãţile de constituire, de vacantare şi de ocupare a posturilor didactice din unitãţile de învãţãmânt;
    d) analizeazã şi corecteazã, în colaborare cu unitãţile de învãţãmânt, oferta de posturi didactice/catedre vacante/rezervate şi o avizeazã;
    e) afişeazã la inspectoratele şcolare lista de posturi didactice/catedre cu cel puţin 30 de zile înaintea declanşãrii procedurilor de selecţie şi angajare pe aceste posturi didactice/catedre;
    f) monitorizeazã concursurile pentru ocuparea funcţiilor didactice organizate la nivelul unitãţilor de învãţãmânt cu personalitate juridicã/consorţiilor, conform unei metodologiicadru elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, în învãţãmântul preuniversitar de stat şi particular;
    g) monitorizeazã repartizarea candidaţilor pe posturi, în urma concursurilor pentru ocuparea funcţiilor didactice organizate la nivelul unitãţilor de învãţãmânt cu personalitate juridicã/ consorţiilor;
    h) repartizeazã pe posturi/catedre vacante cadrele didactice aflate în restrângere de activitate, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, pânã la data de 15 noiembrie a fiecãrui an;
    i) centralizeazã, la nivel judeţean, posturile didactice şi orele rãmase neocupate şi le repartizeazã conform prevederilor metodologiei în vigoare;
    j) asigurã împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale personalul didactic necesar desfãşurãrii educaţiei antepreşcolare;
    k) asigurã resursa umanã pentru şcolarizarea la domiciliu a copiilor, elevilor şi tinerilor care, din motive medicale sau din cauza unei dizabilitãţi, sunt nedeplasabili;
    l) solicitã şi pãstreazã copii de pe actele de numire a directorilor unitãţilor de învãţãmânt particular;
    m) organizeazã, dupã caz, la propunerea centrului judeţean de resurse şi asistenţã educaţionalã, grupe sau clase în cadrul unitãţilor sanitare în care sunt internaţi copii, elevi şi tineri cu boli cronice ori cu boli care necesitã perioade de spitalizare mai mari de 4 sãptãmâni;
    n) asigurã resursa umanã pentru şcolarizarea minorilor şi a adulţilor din centrele de reeducare, din penitenciarele pentru minori şi tineri şi din penitenciarele pentru adulţi;
    o) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    3. Compartimentul dezvoltarea resursei umane, educaţie permanentã şi mentorat coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã perfecţionarea, formarea iniţialã şi continuã a personalului didactic şi a personalului de conducere, de îndrumare şi de control din judeţ, respectiv municipiul Bucureşti şi are urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã strategia de dezvoltare a resurselor umane la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    b) identificã şi analizeazã nevoia de formare a cadrelor didactice debutante şi stagiare, precum şi a studenţilor din ultimul an de la facultãţile cu profil pedagogic;
    c) identificã nevoia de formare continuã şi de dezvoltare profesionalã a cadrelor didactice din judeţ, în colaborare cu casa corpului didactic;
    d) coordoneazã activitãţile de perfecţionare organizate la nivelul unitãţilor de învãţãmânt sau pe grupe de unitãţi, prin comisii metodice, catedre şi cercuri pedagogice;
    e) proiecteazã, organizeazã şi monitorizeazã activitatea de perfecţionare prin definitivat şi grade didactice;
    f) planificã, coordoneazã şi monitorizeazã inspecţiile curente şi inspecţiile speciale pentru definitivarea în învãţãmânt şi acordarea gradelor didactice I şi II;
    g) selecteazã, organizeazã şi evalueazã corpul de metodişti ai inspectoratului şcolar, în colaborare cu inspectorii de specialitate;
    h) stabileşte obiectivele şi organizeazã programele de formare continuã a personalului didactic din fondurile alocate bugetului pentru perfecţionare/formare continuã, conform nevoilor de formare identificate;
    i) monitorizeazã şi evalueazã impactul programelor de formare asupra activitãţii personalului didactic implicat;
    j) îndrumã şi verificã activitatea conducerilor unitãţilor şcolare cu privire la formarea şi dezvoltarea resurselor umane;
    k) propune şi gestioneazã o reţea permanentã de unitãţi de învãţãmânt, în baza unor acorduri-cadru încheiate între unitãţile/instituţiile de învãţãmânt care asigurã formarea iniţialã şi inspectoratele şcolare, în condiţii stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului;
    l) stabileşte resursele activitãţilor de mentorat: reţeaua de mentori, selecţia mentorilor, baza de date a persoanelor aflate în stagiul de practicã în vederea ocupãrii unei funcţii didactice;
    m) organizeazã şi monitorizeazã activitatea corpului profesorilor mentori, în colaborare cu casa corpului didactic, în baza metodologiei specifice;
    n) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    4. Compartimentul reţea şcolarã asigurã, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale, cuprinderea întregii populaţii de vârstã şcolarã într-o formã de învãţãmânt, asigurã tuturor cetãţenilor şanse egale de a beneficia de dezvoltarea personalã şi profesionalã conform aspiraţiilor, talentelor şi performanţelor, inclusiv celor care nu au beneficiat de prima şansã, şi are urmãtoarele atribuţii:
    a) efectueazã, împreunã cu directorii unitãţilor de învãţãmânt, diagnoza factorilor specifici reţelei şcolare, ţinând seama de tendinţele demografice şi de dezvoltare socioeconomicã, astfel încât sã se realizeze simultan calitatea şi echitatea în educaţie;
    b) actualizeazã structura reţelei învãţãmântului preuniversitar din judeţ, respectiv municipiul Bucureşti;
    c) realizeazã hãrţile cuprinzând toate tipurile de unitãţi de învãţãmânt;
    d) centralizeazã, avizeazã şi transmite spre aprobare Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului cifrele de şcolarizare, pe baza propunerilor unitãţilor de învãţãmânt, ale autoritãţilor administraţiei publice locale, ale operatorilor economici, având în vedere recomandãrile studiilor de prognozã;
    e) transmite planul de şcolarizare, aprobat prin hotãrâre a Guvernului, defalcat, tuturor unitãţilor de învãţãmânt;
    f) aprobã, prin decizie a inspectorului şcolar general, planul de şcolarizare pentru învãţãmântul postliceal de stat finanţat integral de cãtre solicitanţi, persoane fizice sau juridice, şi îl comunicã Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
    g) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    5. Compartimentul programe comunitare şi proiecte de integrare europeanã postaderare monitorizeazã implementarea programelor naţionale de dezvoltare instituţionalã şi a resurselor umane iniţiate de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, precum şi proiectele derulate în parteneriat educaţional de cãtre unitãţile de învãţãmânt şi/sau conexe în cadrul programelor finanţate din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene, în domeniul educaţiei şi formãrii, şi are urmãtoarele atribuţii:
    a) rãspunde de derularea proiectelor şi programelor educaţionale recomandate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, de implementarea celor judeţene derulate în parteneriat cu instituţii guvernamentale, internaţionale şi neguvernamentale;
    b) realizeazã diagnoza şi analiza de nevoi, în vederea proiectãrii/organizãrii activitãţilor la nivel judeţean;
    c) proiecteazã şi desfãşoarã activitatea de instruire a beneficiarilor în domeniul reglementãrilor impuse de programele de finanţare a proiectelor;
    d) colaboreazã cu autoritãţile publice locale în cadrul proiectelor de dezvoltare a infrastructurii unitãţilor de învãţãmânt;
    e) promoveazã şi asigurã diseminarea informaţiei privind lansarea de programe şi apeluri la candidaturã pentru proiecte;
    f) asigurã calitatea demersului de candidaturã şi a celui de implementare a proiectelor la nivel judeţean şi în unitãţile şcolare;
    g) proiecteazã şi valorificã activitatea de monitorizareevaluare a proiectelor;
    h) organizeazã consultaţii şi schimburi de experienţã, precum şi diseminarea de bune practici în domeniu;
    i) identificã nevoile de pregãtire în vederea valorificãrii oportunitãţilor în domeniul programelor de dezvoltare instituţionalã şi de educaţie şi formare;
    j) recomandã participarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar şi a partenerilor educaţionali în proiecte europene;
    k) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    ART. 17
    (1) Domeniul funcţional financiar-contabil, juridic, tehnic-administrativ include urmãtoarele compartimente:
    a) financiar-contabil;
    b) normare-salarizare;
    c) tehnic-administrativ;
    d) audit public intern;
    e) juridic;
    f) secretariat-arhivã;
    g) informatizare.
    (2) Compartimentul financiar-contabil are urmãtoarele atribuţii:
    a) aplicã normele, hotãrârile Guvernului, instrucţiunile Ministerului Finanţelor Publice şi ale Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, precum şi mãsurile stabilite la nivelul inspectoratelor şcolare de cãtre personalul cu atribuţii în domeniu;
    b) întocmeşte financiar-contabil bugetul de venituri şi cheltuieli bugetare şi extrabugetare, precum şi toate lucrãrile de planificare financiarã la nivelul inspectoratelor şcolare;
    c) întocmeşte lucrãrile pentru finanţare şi realizeazã toate operaţiunile financiar-contabile la nivelul inspectoratelor şcolare;
    d) alimenteazã conturile bancare şi conturile unitãţilor terţiare, în limitele creditelor aprobate;
    e) realizeazã evidenţe contabile la zi privind operaţiunile financiar-contabile;
    f) asigurã evidenţa bunurilor aflate în gestiunea inspectoratului şcolar şi a unitãţilor din subordine;
    g) exercitã controlul preventiv asupra cheltuielilor proprii şi a cheltuielilor centralizate ale inspectoratului şcolar;
    h) întocmeşte dãrile de seamã contabile ale inspectoratului şcolar şi urmãreşte elaborarea dãrilor de seamã contabile de cãtre ordonatorii terţiari de credite;
    i) inventariazã periodic şi verificã gestiunile, pentru patrimoniul propriu, organizeazã, ţine evidenţa şi urmãreşte debitorii litigioşi şi lichidarea creditelor;
    j) angajeazã, în condiţiile legii, transferul de bunuri între unitãţile din sistem sau în afara sistemului cãtre instituţiile publice;
    k) analizeazã şi aprobã casarea bunurilor uzate moral şi fizic, la propunerea unitãţilor subordonate;
    l) colaboreazã cu Compartimentul informatizare pentru stocarea şi actualizarea informaţiilor;
    m) acordã asistenţã tehnicã direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti în acordarea finanţãrii de bazã şi complementare unitãţilor de învãţãmânt;
    n) îndeplineşte alte servicii care derivã din legi, hotãrâri ale Guvernului, ordine şi instrucţiuni ale Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi ale Ministerului Finanţelor Publice;
    o) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    (3) Compartimentul normare-salarizare are urmãtoarele atribuţii:
    a) cunoaşte şi aplicã normele emise de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, respectiv de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, precum şi mãsurile stabilite de inspectorul şcolar general pe probleme specifice compartimentului, la nivel de inspectorat şi de unitãţi subordonate;
    b) întocmeşte statul de funcţii al inspectoratului şcolar şi îl înainteazã spre aprobare consiliului de administraţie;
    c) întocmeşte statele de platã pentru personalul propriu al inspectoratului şcolar;
    d) asigurã fluxul informaţional în domeniul de competenţã pentru personalul similar din unitãţile de învãţãmânt;
    e) realizeazã indicatorii de normare-salarizare şi înainteazã rapoartele statistice centralizate organelor ierarhic superioare;
    f) respectã prevederile legale în raporturile de muncã, în salarizarea personalului angajat din aparatul propriu al inspectoratului şcolar şi acordã toate drepturile cuvenite personalului din unitãţile din subordine;
    g) avizeazã statele de personal;
    h) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    (4) Compartimentul tehnic-administrativ are urmãtoarele atribuţii:
    a) dezvoltã şi modernizeazã baza didactico-materialã a unitãţilor din subordine/conexe;
    b) analizeazã şi centralizeazã necesarul materialelor de secretariat, administraţie şi gospodãreşti, de combustibil, de energie termicã şi electricã pentru inspectoratul şcolar;
    c) achiziţioneazã şi întreţine bunurile din dotarea inspectoratului şcolar, conform prevederilor legale;
    d) elaboreazã documentaţiile tehnice pentru lucrãrile aprobate pentru inspectoratele şcolare şi unitãţile conexe;
    e) organizeazã activitãţile de licitaţie pentru adjudecarea proiectelor şi executarea lucrãrilor la noile obiective, precum şi achiziţiile publice de bunuri pentru inspectoratele şcolare şi unitãţile conexe;
    f) controleazã executarea în bune condiţii a lucrãrilor prevãzute în programul de investiţii, pentru inspectoratele şcolare şi unitãţile conexe;
    g) organizeazã activitãţile de recepţie a obiectivelor realizate ce se pun în funcţiune, pentru inspectoratele şcolare şi unitãţile conexe;
    h) întocmeşte şi pãstreazã cãrţile tehnice ale construcţiei pentru obiectivele de investiţii recepţionate;
    i) întocmeşte evidenţa patrimoniului unitãţilor de învãţãmânt conexe şi pãstreazã documentele legale care atestã apartenenţa obiectivelor de patrimoniu;
    j) informeazã Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului despre toate acţiunile întreprinse privind problemele legate de patrimoniul propriu şi al unitãţilor conexe;
    k) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    (5) Compartimentul audit public intern are urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã norme metodologice specifice entitãţii publice în care îşi desfãşoarã activitatea, cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
    b) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern;
    c) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale entitãţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, eficienţã şi eficacitate;
    d) informeazã Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului despre recomandãrile neînsuşite de cãtre conducãtorul entitãţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
    e) raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit;
    f) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern;
    g) în cazul identificãrii unor disfuncţii sau posibile prejudicii, raporteazã imediat conducãtorului entitãţii publice şi structurii de control intern abilitate;
    h) verificã respectarea normelor, instrucţiunilor, precum şi a Codului privind conduita eticã a auditorului intern în cadrul compartimentelor de audit intern din entitãţile publice subordonate, respectiv aflate în coordonarea sau sub autoritatea altei entitãţi publice şi poate iniţia mãsurile corective necesare, în cooperare cu conducerea entitãţii publice în cauzã;
    i) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    (6) Compartimentul juridic are urmãtoarele atribuţii:
    a) reprezintã drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar în raporturile cu autoritãţile publice, instituţiile de orice naturã, precum şi cu orice persoanã fizicã sau juridicã;
    b) reprezintã interesele legitime ale inspectoratului şcolar în faţa instanţelor judecãtoreşti de orice nivel;
    c) asigurã asistenţã şi consultanţã de specialitate inspectorului şcolar general, inspectorilor şcolari generali adjuncţi, compartimentelor din cadrul inspectoratului şcolar, precum şi unitãţilor de învãţãmânt, la solicitarea acestora;
    d) asigurã pãstrarea evidenţei lucrãrilor realizate şi a dosarelor de instanţã;
    e) rezolvã alte lucrãri cu caracter juridic, în funcţie de specificul activitãţii, care îi sunt repartizate de cãtre inspectorul şcolar general;
    f) participã la comisiile constituite la nivelul inspectoratului şcolar;
    g) acordã avizul de legalitate pentru actele cu caracter juridic ale inspectoratului şcolar;
    h) obţine titlurile executorii şi le transmite compartimentului financiar-contabil în vederea executãrii;
    i) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului;
    j) informeazã conducerea şi membrii compartimentelor inspectoratului şcolar cu privire la dispoziţiile cu caracter normativ de interes general şi specifice învãţãmântului;
    k) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de lege, cu respectarea prevederilor legale.
    (7) Compartimentul secretariat-arhivã are urmãtoarele atribuţii:
    a) gestioneazã lucrãrile care intrã în aria de competenţe stabilite prin fişele individuale ale posturilor;
    b) gestioneazã lucrãrile prin asigurarea circuitului intrareieşire (asigurã circuitul informaţional spre şi dinspre inspectorul şcolar general);
    c) asigurã acţiuni de inventariere, îndosariere, depozitare şi conservare a documentelor din arhivã;
    d) asigurã securitatea documentelor şi a sigiliului instituţiei, conform prevederilor legale în vigoare;
    e) gestioneazã actele de studii;
    f) realizeazã unele atribuţii privind personalul, activitãţi administrative, activitãţi de relaţii cu publicul şi protocol;
    g) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.
    (8) Compartimentul informatizare are urmãtoarele atribuţii:
    a) gestioneazã bazele de date privind cadrele didactice calificate angajate în unitãţile de învãţãmânt, precum şi întreaga bazã de date a educaţiei la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    b) implementeazã şi dezvoltã sistemul informatic în cadrul sistemului de învãţãmânt preuniversitar, statistici, examene naţionale, mişcãri de personal;
    c) administreazã reţelele de calculatoare şi asigurã buna funcţionare a staţiilor de lucru ale personalului inspectoratului şcolar;
    d) asigurã funcţionarea corectã a bazelor de date proprii inspectoratului şcolar şi a paginii web;
    e) asigurã comunicarea cu alte departamente externe: unitãţi de învãţãmânt din reţea, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, providerul de internet, firmele care asigurã service-ul;
    f) întocmeşte, actualizeazã şi gestioneazã procedurile activitãţilor desfãşurate la nivelul compartimentului.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 18
    Pe baza prezentului regulament-cadru inspectoratele şcolare îşi întocmesc/actualizeazã, pânã la data începerii fiecãrui an şcolar, regulamentul de ordine interioarã.
    ART. 19
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament-cadru.

    ANEXA 1
    -------
la regulamentul-cadru
---------------------

                     REGULAMENT-CADRU
        privind organizarea şi funcţionarea consiliului
         de administraţie al inspectoratului şcolar

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, denumit în continuare consiliu de administraţie, îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.
    ART. 2
    Consiliul de administraţie funcţioneazã în baza unui regulament propriu, elaborat şi aprobat de acesta, conform prezentului regulamentul-cadru.

    CAP. II
    Componenţa

    ART. 3
    (1) Consiliul de administraţie are un numãr impar de membri: 9-13, din care fac parte:
    a) inspectorul şcolar general - preşedinte;
    b) inspectorul şcolar general adjunct/inspectorii şcolari generali adjuncţi;
    c) directorul casei corpului didactic;
    d) contabilul-şef;
    e) consilierul juridic;
    f) un inspector şcolar pentru managementul resurselor umane;
    g) inspectori şcolari.
    (2) Inspectorul şcolar general desemneazã un preşedinte dintre membrii consiliului de administraţie doar pentru şedinţele de lucru la care nu poate fi prezent.
    (3) Consiliul de administraţie desemneazã din rândul salariaţilor un secretar, fãrã drept de vot, care asigurã convocarea la şedinţe a membrilor acestuia şi întocmirea proceselor-verbale şi care aduce la cunoştinţa personalului hotãrârile adoptate.
    (4) La şedinţele consiliului de administraţie participã, cu statut de observator, câte un reprezentant desemnat de federaţiile reprezentative la nivel de ramurã învãţãmânt care au organizaţii sindicale în judeţul/municipiul Bucureşti. Inspectoratul şcolar invitã, în scris, observatorii sã asiste la desfãşurarea şedinţei consiliului de administraţie, cu cel puţin 48 de ore înainte de data începerii desfãşurãrii acesteia. Neprezentarea observatorilor, deşi au fost invitaţi în termen, nu afecteazã legalitatea desfãşurãrii şedinţei.
    ART. 4
    Consiliul de administraţie se numeşte prin decizie a inspectorului şcolar general. Modificarea componenţei va fi reglementatã de regulamentul propriu, elaborat şi aprobat de consiliul de administraţie, conform prezentului regulament-cadru.

    CAP. III
    Organizare şi funcţionare

    ART. 5
    (1) Activitatea consiliului de administraţie se desfãşoarã pe baza unui plan elaborat anual la începutul anului şcolar.
    (2) Consiliul de administraţie se întruneşte, de regulã, lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea inspectorului şcolar general sau a douã treimi din numãrul membrilor acestuia.
    (3) Prezenţa membrilor la şedinţele consiliului de administraţie este obligatorie. Şedinţele sunt statutare dacã sunt prezenţi cel puţin douã treimi din numãrul membrilor.
    ART. 6
    La şedinţele consiliului de administraţie pot participa, când este cazul, ca invitaţi fãrã drept de vot salariaţi ai instituţiei a cãror participare este necesarã în funcţie de natura problemelor aflate pe ordinea de zi a şedinţei.
    ART. 7
    Consiliul de administraţie adoptã hotãrâri prin vot deschis, cu jumãtate plus unu din totalul voturilor exprimate. Inspectorul şcolar general emite decizii în conformitate cu hotãrârile consiliului de administraţie.
    ART. 8
    Dezbaterile, punctele de vedere ale participanţilor şi hotãrârile consiliului de administraţie se consemneazã în registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie, care este înseriat şi numerotat de cãtre secretarul acestuia. În funcţie de votul exprimat, membrii consiliului de administraţie îşi asumã întreaga responsabilitate, în faţa legii, pentru hotãrârile luate.
    ART. 9
    Hotãrârile consiliului de administraţie sunt obligatorii pentru tot personalul instituţiei, inclusiv pentru conducerea acesteia. În cazul în care hotãrârile consiliului de administraţie încalcã prevederile legale, preşedintele are obligaţia sã suspende aplicarea acestor hotãrâri şi sã anunţe Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.

    CAP. IV
    Atribuţii

    ART. 10
    (1) Consiliul de administraţie asigurã respectarea prevederilor care decurg din legi, regulamente şi alte acte normative şi stabileşte mãsuri privind aplicarea acestora.
    (2) Hotãrârile consiliului de administraţie privind un domeniu de activitate aflat în responsabilitatea unui inspector şcolar se adoptã dupã consultarea prealabilã a inspectorului şcolar în a cãrui responsabilitate se aflã domeniul respectiv.
    ART. 11
    Consiliul de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
    a) stabileşte, în funcţie de structura organizatoricã aprobatã de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, componenţa nominalã a compartimentelor la nivelul inspectoratului şcolar;
    b) alege prin vot secret membrii comisiei de eticã şi îi reconfirmã anual;
    c) alege prin vot secret membrii consiliului consultativ;
    d) evalueazã activitatea personalului şi ia mãsuri pentru eficientizarea acesteia;
    e) aprobã regulamentul intern al instituţiei şi regulamentul intern propriu, precum şi regulamentele interne ale consiliului consultativ şi colegiului de disciplinã;
    f) definitiveazã şi aprobã tematica şi graficul şedinţelor sale, propuse de preşedinte;
    g) stabileşte responsabilitãţile membrilor sãi;
    h) aprobã anual documentele manageriale ale inspectoratului şcolar, precum şi raportul asupra stãrii învãţãmântului la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    i) aprobã proiectul de buget anual;
    j) aprobã statul de funcţii al inspectoratului şcolar;
    k) stabileşte membrii comisiei paritare şi ai colegiului de disciplinã;
    l) organizeazã concursul pentru ocuparea funcţiilor de îndrumare şi de control din inspectoratul şcolar, conform prevederilor legale în vigoare;
    m) aprobã fişele de post pentru personalul inspectoratului şcolar sau eventualele modificãri la fişele existente;
    n) valideazã calificativele anuale ale personalului inspectoratului şcolar;
    o) dezbate şi aprobã proiectul planului anual de şcolarizare şi al reţelei şcolare;
    p) numeşte reprezentantul inspectoratului şcolar care va face parte din comisiile de concurs pentru ocuparea funcţiei de director/director adjunct al unitãţilor de învãţãmânt;
    q) propune auditarea directorului unei unitãţi de învãţãmânt de stat, la cererea consiliului de administraţie al acesteia;
    r) planificã auditarea periodicã a resursei umane din învãţãmântul preuniversitar;
    s) aprobã la începutul fiecãrui an şcolar calendarul concursurilor şcolare recunoscute la nivel judeţean;
    ş) aprobã componenţa comisiei de mobilitate a personalului din învãţãmânt;
    t) valideazã proiectele de încadrare la nivelul unitãţilor de învãţãmânt;
    ţ) avizeazã oferta de posturi didactice/catedre vacante/rezervate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    u) analizeazã calitativ şi cantitativ nivelul de şcolarizare şi stabileşte mãsurile de reglare la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    v) numeşte câte un reprezentant al inspectoratului şcolar pentru fiecare comisie de concurs în vederea ocupãrii posturilor/catedrelor didactice;
    w) aprobã lista cadrelor didactice care fac parte din corpul profesorilor mentori, corpul profesorilor metodişti şi din consiliile consultative pe discipline la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    x) aprobã lista cadrelor didactice propuse pentru premii şi distincţii;
    y) stabileşte cadrul de organizare a examenelor şi evaluãrilor naţionale, a admiterii în liceu, a examenelor de certificare a competenţelor profesionale şi a concursurilor şi olimpiadelor şcolare, conform metodologiilor emise de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
    z) gestioneazã şi alte activitãţi rezultate din metodologiile şi ordinele ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, conform legii.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 12
    Pe baza prezentului regulament-cadru, consiliul de administraţie elaboreazã în regulamentul intern al inspectoratului şcolar prevederi specifice activitãţii sale.

    ANEXA 2
    -------
la regulamentul-cadru
---------------------

                        REGULAMENT-CADRU
          privind organizarea şi funcţionarea consiliului
               consultativ al inspectoratului şcolar

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Consiliul consultativ al inspectoratului şcolar, denumit în continuare consiliu consultativ, îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011.
    ART. 2
    Consiliul consultativ funcţioneazã în baza unui regulament propriu, elaborat şi aprobat de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, conform prezentului regulament-cadru.

    CAP. II
    Componenţa

    ART. 3
    (1) Consiliul consultativ este alcãtuit dintr-un numãr impar de membri, maximum 31, din care fac parte:
    a) inspectorul şcolar general;
    b) inspectori şcolari generali adjuncţi;
    c) inspectori şcolari;
    d) directori/directori adjuncţi de unitãţi de învãţãmânt;
    e) cadre didactice de prestigiu, propuse de cãtre consiliile consultative de specialitate de la nivelul inspectoratului şcolar;
    f) reprezentanţi ai pãrinţilor, propuşi de cãtre asociaţiile de pãrinţi;
    g) reprezentanţi ai autoritãţilor locale/judeţene;
    h) reprezentanţi ai comunitãţilor religioase;
    i) reprezentanţi ai operatorilor economici;
    j) un reprezentant al comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social;
    k) preşedintele consiliului judeţean/al municipiului Bucureşti al elevilor;
    l) alţi parteneri sociali.
    (2) Dintre persoanele propuse, consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar alege, prin vot secret, pentru o perioadã de 4 ani, membrii consiliului consultativ.
    (3) Consiliul consultativ este numit, în baza rezultatelor votului consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, prin decizie de cãtre inspectorul şcolar general. Modificarea componenţei va fi reglementatã de regulamentul propriu, elaborat şi aprobat de consiliul de administraţie, conform prezentului regulament-cadru.
    ART. 4
    Dupã constituire, consiliul consultativ, prin vot secret, stabileşte dintre membrii acestuia, pentru o perioadã de 4 ani:
    (i) preşedintele;
    (ii) secretarul, care asigurã convocarea la şedinţe a membrilor acestuia şi întocmirea proceselor-verbale.

    CAP. III
    Organizare şi funcţionare

    ART. 5
    (1) Activitatea consiliului consultativ se desfãşoarã pe baza unui plan elaborat anual la începutul anului şcolar.
    (2) Consiliul consultativ se întruneşte, de regulã, semestrial sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui, a inspectorului şcolar general sau a douã treimi din numãrul membrilor acestuia.
    (3) Prezenţa membrilor la şedinţele consiliului consultativ este obligatorie. Şedinţele sunt statutare dacã sunt prezenţi cel puţin douã treimi din numãrul membrilor.
    ART. 6
    Dezbaterile, punctele de vedere ale participanţilor şi hotãrârile consiliului consultativ se consemneazã în registrul de procese-verbale al consiliului consultativ, care este înseriat şi numerotat de cãtre secretarul acestuia. În funcţie de votul exprimat, membrii consiliului consultativ îşi asumã întreaga responsabilitate, în faţa legii, pentru hotãrârile luate.

    CAP. IV
    Atribuţii

    ART. 7
    Consiliul consultativ este un organism care funcţioneazã pe lângã inspectoratul şcolar şi care este consultat asupra urmãtoarelor aspecte:
    a) stabilirea şi punerea în aplicare a politicilor educaţionale la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
    b) eficientizarea activitãţii inspectoratului şcolar şi a unitãţilor din subordine;
    c) constituirea comisiei de eticã a judeţului/municipiului Bucureşti. Reprezentanţii cadrelor didactice în comisia de eticã a judeţului/municipiului Bucureşti sunt numiţi în baza rezultatelor votului consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, la propunerea consiliului consultativ;
    d) organizarea şi desfãşurarea procesului de învãţãmânt, perfecţionarea şi modernizarea acestuia;
    e) stabilirea planului de şcolarizare şi a reţelei şcolare;
    f) asigurarea şi dezvoltarea bazei didactico-materiale;
    g) relaţiile cu diverşi factori abilitaţi în domeniul educaţiei;
    h) acordarea de distincţii unitãţilor de învãţãmânt şi cadrelor didactice;
    i) orice alte domenii care decurg din regulamente sau dispoziţii ale ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.

    CAP. V
    Dispoziţii finale

    ART. 8
    Calitatea de membru în consiliul consultativ nu presupune atribuirea unei indemnizaţii de şedinţã.
    ART. 9
    Pe baza prezentului regulament, consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar aprobã regulamentul intern al consiliului consultativ.

    ANEXA 3
    -------
la regulamentul-cadru
---------------------

                   CODUL DE CONDUITĂ
        a personalului din inspectoratul şcolar

    Preambul
    Prezentul document reprezintã un cod de conduitã pentru toate categoriile de personal care funcţioneazã în inspectoratul şcolar.
    Personalul din inspectoratul şcolar se raporteazã la douã domenii fundamentale:
    a) relaţii publice;
    b) relaţii cu publicul.
    Relaţiile publice ale inspectoratului şcolar privesc organizarea şi administrarea sistemului complex de relaţii profesionale, economice, politice, administrative, sociale, mediatice şi culturale în care evolueazã instituţia.
    Relaţiile cu publicul reprezintã acea parte din relaţiile publice practicate de instituţie prin care se realizeazã contactul nemijlocit cu publicul larg şi cu anumite categorii specifice de public.
    Comunicarea în cele douã domenii se defineşte drept:
    a) comunicare internã, între membrii instituţiei;
    b) comunicare externã, cu diferitele tipuri de public.
    Categorii de public pentru inspectoratul şcolar:
    1. Personalul didactic, nedidactic şi administrativ reprezintã un public intern, primar, tradiţional, activ.
    2. Elevii sunt un public intern, tradiţional, activ, primar.
    3. Pãrinţii se încadreazã în categoria publicului intern - parteneri în educaţie sau extern - beneficiari indirecţi ai educaţiei.
    4. Autoritãţile locale se încadreazã în categoria publicului extern - instituţii guvernamentale, instituţii şi persoane cu atribuţii ministeriale, administrative, legislative etc.
    5. Comunitatea localã se constituie în public extern organizaţii comunitare, poliţie, bisericã, organizaţii de tineret şi de afaceri, precum şi persoane importante din aceste medii, cum ar fi educatori, lideri locali, oficialitãţi clericale, bancheri, lideri etnici etc.
    6. Angajatorii se constituie atât în public intern - parteneri în educaţie, cât şi în public extern - beneficiari indirecţi ai educaţiei.
    7. Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului se constituie în public intern.
    8. Sindicatul este un public extern - reprezintã interesele angajaţilor în relaţie cu patronatul.
    9. Mass-media este un public extern, dar nu ţintã, ci canal de comunicare.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Scopul prezentului cod este de a stabili un cadru etic pentru desfãşurarea activitãţilor din inspectoratul şcolar în condiţii de transparenţã, imparţialitate şi eficienţã, crescând astfel credibilitatea şi acceptarea publicã a acestei instituţii.
    ART. 2
    Obiectivele prezentului cod urmãresc sã asigure creşterea calitãţii serviciului public, o bunã administrare în realizarea interesului public, precum şi sã contribuie la eliminarea faptelor de corupţie, prin:
    a) reglementarea normelor de conduitã profesionalã necesare realizãrii unor raporturi sociale şi profesionale corespunzãtoare creãrii şi menţinerii la nivel înalt a prestigiului instituţiei;
    b) informarea publicului cu privire la conduita profesionalã la care este îndreptãţit sã se aştepte din partea personalului angajat în inspectoratul şcolar în exercitarea funcţiei;
    c) crearea unui climat de încredere şi respect reciproc atât în cadrul instituţiei, cât şi între personalul instituţiei şi public.
    ART. 3
    (1) Normele de conduitã profesionalã şi moralã prevãzute de prezentul cod se adaugã normelor de conduitã obligatorii stabilite prin alte acte normative în vigoare la nivel naţional sau în cadrul sistemului de învãţãmânt, privind:
    a) drepturile copilului şi drepturile tinerilor;
    b) drepturile minoritãţilor;
    c) combaterea discriminãrii;
    d) accesul cetãţenilor la informaţiile de interes public;
    e) statutul personalului didactic.
    (2) Rezultatele aşteptate în urma aplicãrii prezentului cod sunt:
    a) o conduitã profesionalã care sã conducã la crearea şi menţinerea prestigiului instituţiei;
    b) informarea publicului cu privire la conduita profesionalã a personalului inspectoratului şcolar în exercitarea activitãţilor desfãşurate.
    (3) Încãlcarea regulilor de conduitã prevãzute de prezentul cod atrage rãspunderea disciplinarã a celor vinovaţi şi se sancţioneazã conform prevederilor legale în vigoare.

    CAP. II
    Principii fundamentale şi norme de conduitã

    ART. 4
    Personalul din inspectoratul şcolar are obligaţia de a respecta principiile fundamentale şi normele de conduitã profesionalã şi moralã prevãzute de prezentul cod şi de a le practica în interes public.
    ART. 5
    Activitatea personalului din inspectoratul şcolar trebuie sã se fundamenteze pe urmãtoarele principii şi norme de conduitã:
    1. Respectarea drepturilor omului şi a echitãţii
    Personalul inspectoratului şcolar trebuie sã respecte şi sã promoveze demnitatea individului, unicitatea şi valoarea fiecãrei persoane, precum şi unicitatea situaţiei în care se aflã. Angajaţii inspectoratului şcolar au urmãtoarele obligaţii în acest sens:
    a) sã respecte drepturile fundamentale ale omului, pornind de la faptul cã toţi oamenii sunt liberi şi egali în drepturi;
    b) sã îşi exercite atribuţiile în concordanţã cu regulamentul de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare şi cu regulamentul intern;
    c) sã ţinã seama, în exercitarea activitãţii lor, de respectarea necondiţionatã a legilor şi a altor reglementãri în domeniul educaţiei şi învãţãmântului;
    d) sã aplice un tratament corect şi echitabil tuturor persoanelor cu care colaboreazã; sã respecte valorile morale şi religioase, obiceiurile, tradiţiile şi cultura comunitãţii în care activeazã;
    e) sã combatã orice acte de discriminare sau exploatare, indiferent dacã acestea sunt directe sau indirecte;
    f) sã apere cu loialitate prestigiul instituţiei în care îşi desfãşoarã activitatea.
    2. Transparenţã şi responsabilitate
    Scopul principal al activitãţii personalului din inspectoratul şcolar este acela de a asista persoanele aflate în dificultate, implicându-se în identificarea, evaluarea şi soluţionarea problemelor educative, pedagogice şi sociale. În acest sens, personalul inspectoratului şcolar are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã respecte principiul transparenţei tuturor categoriilor de informaţii care intereseazã membrii comunitãţii, elevii, absolvenţii, instituţiile cu care colaboreazã şi publicul larg, asigurând o informare corectã şi la timp;
    b) sã informeze periodic opinia publicã despre activitãţile desfãşurate şi despre modul în care sunt gestionate resursele sale materiale şi financiare;
    c) sã fie responsabil pentru deciziile adoptate atât în faţa propriei instituţii şi a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cât şi, în egalã mãsurã, în faţa beneficiarilor sãi, personalului şi membrilor organizaţiilor asociate, societãţii, în ansamblu;
    d) sã se distingã prin implicare activã în problemele profesionale şi publice, prin colegialitate şi atitudine civicã;
    e) sã respecte standardele etice şi profesionale în reprezentãrile publice ale inspectoratelor şcolare;
    f) sã combatã orice act de dezinformare, calomniere, denigrare publicã a persoanelor din instituţie, din unitãţi de învãţãmânt sau din alte instituţii.
    3. Confidenţialitate
    În activitatea lor, angajaţilor inspectoratului şcolar le este interzis sã dezvãluie datele, informaţiile şi documentele care li se pun la dispoziţie în exercitarea atribuţiilor şi a obligaţiilor de serviciu, sã utilizeze sau sã facã publice aceste informaţii fãrã autorizare clarã şi expresã şi numai dacã existã un drept legal ori profesional sau au datoria de a face publice informaţiile respective. În acest sens, aceştia au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã nu utilizeze în interes personal sau în beneficiul unui terţ informaţiile dobândite în cursul desfãşurãrii activitãţilor profesionale;
    b) sã trateze în mod adecvat toate informaţiile şi documentele obţinute în exercitarea sau cu ocazia exercitãrii atribuţiilor şi obligaţiilor de serviciu, ţinând cont de confidenţialitatea acestora;
    c) sã nu foloseascã informaţiile obţinute în cursul activitãţii lor în scopuri personale sau contrar legii;
    d) sã asigure confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor care ar putea aduce atingere prestigiului şi imaginii publice a instituţiei sau a unei persoane evaluate.
    4. Profesionalism
    Personalul din inspectoratul şcolar trebuie sã îşi desfãşoare activitatea numai în aria de competenţã profesionalã determinatã de calificarea profesionalã, expertiza şi experienţa profesionalã. În acest sens, angajaţii inspectoratele şcolare au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã îşi îndeplineascã atribuţiile de serviciu cu responsabilitate, competenţã, eficienţã, corectitudine şi conştiinciozitate;
    b) sã aibã iniţiative şi sã îşi dezvolte propriile competenţe profesionale;
    c) sã respingã comportamentul superficial şi dezinteresul faţã de activitãţile desfãşurate;
    d) sã dea dovadã de rãbdare, amabilitate, de simţul umorului, de abilitatea de a ceda în unele privinţe, de a nu fi rigizi;
    e) sã dea dovadã de prezenţã de spirit, intuiţie, inventivitate în rezolvarea unor situaţii neprevãzute.
    5. Obiectivitatea
    În activitatea desfãşuratã, personalul din inspectoratul şcolar trebuie sã se bazeze exclusiv pe documentele analizate în temeiul principiilor, indicatorilor, standardelor, metodologiilor de evaluare, precum şi al altor reglementari legale în domeniu, dupã caz, fãrã alte influenţe externe. Astfel, angajaţii inspectoratului şcolar au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã întocmeascã rapoartele de evaluare în mod obiectiv, în concordanţã cu standardele, indicatorii şi descriptorii prevãzuţi de lege şi în forma solicitatã;
    b) sã facã o evaluare obiectivã a tuturor aspectelor relevante din activitatea desfãşuratã de organizaţia furnizoare de educaţie supusã evaluãrii;
    c) sã nu se lase influenţaţi de interese personale sau ale unor terţi în formarea propriei opinii;
    d) sã nu trateze cu superficialitate informaţiile, datele şi documentele obţinute în timpul evaluãrii;
    e) sã nu omitã, cu bunã ştiinţã, informaţii, date şi documente obţinute în timpul evaluãrii;
    f) sã îşi fundamenteze concluziile, observaţiile şi consemnãrile din rapoartele întocmite în timpul evaluãrii exclusiv pe documentele verificate şi pe date provenind din surse sigure şi neechivoce, în conformitate cu standardele de evaluare.
    6. Exactitate şi legalitate
    Personalul din inspectoratul şcolar trebuie sã informeze corect şi complet beneficiarii despre toate oportunitãţile, conjuncturile şi corelaţiile ce se pot stabili, pentru a putea garanta o alegere (autodeterminare) în cunoştinţã de cauzã. Pentru respectarea acestor principii, angajaţii inspectoratului şcolar au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã respecte termenele lucrãrilor;
    b) sã stabileascã relaţii corecte şi oneste cu publicul, respectând legile, pe baza cãrora îşi desfãşoarã activitatea;
    c) sã ţinã cont de principiile unice de angajare în muncã, de normele de sãnãtate şi de protecţie a muncii, de crearea unui climat de încredere şi respect reciproc între cetãţeni şi personalul din instituţie;
    d) sã aibã abilitãţi de comunicare scrisã şi oralã, de a prezenta simplu şi clar, într-un limbaj accesibil publicului larg, idei sau mesaje specifice domeniului.
    7. Integritatea
    Personalul din inspectoratul şcolar trebuie sã acţioneze cu onestitate şi responsabilitate în concordanţã cu misiunea profesiei şi standardele profesionale Pentru atingerea acestui deziderat, angajaţii din inspectoratul şcolar au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã descurajeze practicile imorale şi abaterile de la valorile instituţiei;
    b) sã creeze un climat etic adecvat activitãţii profesionale, în acord cu ţelurile instituţiei;
    c) sã dea dovadã de onestitate, corectitudine, obiectivitate în toate activitãţile desfãşurate;
    d) sã evite conflictele de interese în exercitarea profesiei;
    e) sã nu solicite sau sã nu accepte, direct ori indirect, pentru ei sau pentru alţii, vreun avantaj ori beneficiu în exercitarea funcţiei publice pe care o deţin şi sã nu abuzeze în niciun fel de aceastã funcţie.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 6
    (1) Prevederile prezentului cod vor fi respectate şi de cãtre persoanele delegate de inspectoratul şcolar pentru exercitarea de atribuţii în teritoriu.
    (2) Prezentul cod poate fi completat cu alte prevederi referitoare la comportamentul şi conduita moralã şi profesionalã a personalului din inspectoratul şcolar, rezultate din legi, hotãrâri ale Guvernului, ordine ale ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului şi hotãrâri ale consiliului de administraţie.

                       ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016