Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 5.514 din 4 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare si Inovare
EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 7 octombrie 2011
În conformitate cu:
- Hotãrârea Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare II, pentru perioada 2007-2013, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- Normele metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a acţiunilor cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.265/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul:
- prevederilor art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- Hotãrârii Guvernului nr. 1.449/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- Hotãrârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului,
ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.
ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 965/2007 pentru aprobarea structurii şi componenţei nominale a Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare*), Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 3.517/2008 pentru constituirea Consiliului pentru Inovare*), precum şi orice alte dispoziţii contrare.
----------
*) Ordinele ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului nr. 965/2007 şi nr. 3.517/2008 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului,
Daniel Petru Funeriu
Bucureşti, 4 octombrie 2011.
Nr. 5.514.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Colegiului
Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare
CAP. I
Misiunea, rolul şi atribuţiile
ART. 1
(1) Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare şi Inovare, denumit în continuare CCCDI, este un consiliu consultativ de nivel naţional, fãrã personalitate juridicã, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) CCCDI este principalul organ consultativ de specialitate, fãrã personalitate juridicã, al autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
ART. 2
CCCDI are misiunea de a asigura suport ştiinţific specializat în elaborarea politicilor şi strategiilor de susţinere a cercetãrii-dezvoltãrii şi inovãrii la nivel naţional, în coordonarea, evaluarea şi finanţarea activitãţilor de cercetare ştiinţificã, dezvoltare experimentalã şi inovare din România de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MECTS, prin Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã, denumitã în continuare ANCS. În acest scop CCCDI realizeazã:
a) rapoarte cuprinzând analize şi recomandãri privind politicile publice ale sectorului ştiinţei şi tehnologiei din România;
b) evaluarea de programe, proiecte şi instituţii de cercetare-dezvoltare şi inovare, cu o focalizare pe evaluarea şi finanţarea instituţionalã, precum şi pe evaluarea programelor de cercetare-dezvoltare şi de sprijin al inovãrii, a Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, denumit în continuare Plan naţional, şi a Strategiei naţionale pentru cercetare, dezvoltare şi inovare, denumitã în continuare Strategia naţionalã.
ART. 3
CCCDI coordoneazã ştiinţific evaluarea şi clasificarea unitãţilor şi instituţiilor din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare, în conformitate cu prevederile art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu normele metodologice de evaluare şi clasificare adoptate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 4
În vederea îndeplinirii activitãţii prevãzute la art. 3, CCCDI are urmãtoarele atribuţii:
a) stabileşte procedurile de selecţie a experţilor care asigurã evaluarea şi clasificarea unitãţilor sau instituţiilor;
b) nominalizeazã, pentru fiecare sesiune de evaluare şi clasificare, grupuri de lucru pe domenii ştiinţifice însãrcinate cu coordonarea procesului de evaluare şi clasificare;
c) nominalizeazã, pentru fiecare unitate sau instituţie evaluatã, prin intermediul grupului de lucru, câte un reprezentant cu atribuţii de consultant şi observator pe perioada de desfãşurare a procesului de evaluare şi clasificare;
d) propune spre aprobare ANCS componenţa nominalã a echipelor de evaluatori, la sugestia grupurilor de lucru;
e) analizeazã rezultatele evaluãrii, face sugestii şi comentarii în vederea elaborãrii raportului final de evaluare şi a clasificãrii şi soluţioneazã prin vot probleme neprevãzute care apar în cursul procesului de evaluare şi clasificare;
f) înainteazã ANCS propuneri de decizii privind certificarea, recertificarea, neacordarea certificãrii sau retragerea certificãrii, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) verificã respectarea procedurilor şi aprobã rapoartele finale de evaluare.
ART. 5
(1) CCCDI coordoneazã ştiinţific conducerea de cãtre Unitatea Executivã pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior, a Cercetãrii, Dezvoltãrii şi Inovãrii, denumitã în continuare UEFISCDI, a programului Susţinerea performanţei instituţionale din cadrul Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare II, potrivit art. 68 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi potrivit Hotãrârii Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Inovare II, pentru perioada 2007-2013, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) UEFISCDI asigurã implementarea recomandãrilor şi deciziilor CCCDI privind coordonarea ştiinţificã a programului prevãzut la alin. (1), precum şi a celorlalte activitãţi aferente conducerii programului.
ART. 6
Pentru coordonarea programului prevãzut la art. 5, CCCDI are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã, cu sprijinul tehnic al UEFISCDI, propuneri de pachete de informaţii pentru program şi pentru subprogramele acestuia;
b) în cazul în care se utilizeazã experţi evaluatori:
(i) stabileşte procedurile de selecţie a experţilor evaluatori care asigurã evaluarea şi monitorizarea proiectelor, procedurile de alocare a proiectelor cãtre evaluatori şi procedurile de evaluare a proiectelor, cu respectarea pachetelor de informaţii aprobate;
(ii) supravegheazã şi controleazã selecţia experţilor evaluatori şi alocarea proiectelor cãtre evaluatori;
c) stabileşte procedurile de evaluare şi monitorizare ştiinţificã a proiectelor, precum şi procedurile de negociere a contractelor de finanţare, cu respectarea pachetelor de informaţii aprobate;
d) stabileşte procesele de evaluare şi monitorizare ştiinţificã a proiectelor şi procesul de negociere a contractelor, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare privind conflictul de interese;
e) avizeazã rezultatele evaluãrii, negocierii şi monitorizãrii ştiinţifice.
ART. 7
CCCDI propune MECTS criteriile şi standardele de calitate care reflectã rezultatele cu relevanţã internaţionalã ale activitãţilor de cercetare-dezvoltare, parte a criteriilor şi standardelor de calitate pe baza cãrora se alocã universitãţilor finanţarea suplimentarã, potrivit art. 197 lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi art. 67^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
CCCDI are şi urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte şi prezintã preşedintelui ANCS programul de lucru anual cuprinzând activitãţile care urmeazã a fi desfãşurate în anul respectiv pentru realizarea propriei misiuni;
b) întocmeşte anual un raport de activitate pe care îl prezintã conducerii autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
c) elaboreazã anual, în colaborare cu Consiliul Naţional pentru Politica Ştiinţei şi Tehnologiei, denumit în continuare CNPST, propuneri şi recomandãri privind politica şi strategia naţionalã în domeniul cercetãrii-dezvoltãrii şi inovãrii, pe care le înainteazã autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
d) analizeazã programele de cercetare-dezvoltare şi inovare şi face propuneri de eficientizare şi actualizare a acestora, inclusiv propuneri referitoare la aplicarea modelului investiţional, în concordanţã cu Strategia naţionalã şi direcţiile prioritare ale României;
e) participã la elaborarea Planului naţional şi coordoneazã evaluarea periodicã a rezultatelor acestuia;
f) analizeazã şi face propuneri pentru stabilirea condiţiilor de colaborare cu structuri şi organisme naţionale cu responsabilitãţi similare în domeniul derulãrii programelor de cercetare-dezvoltare şi inovare, precum şi cu beneficiarii rezultatelor cercetãrii-dezvoltãrii şi inovãrii;
g) contribuie, în colaborare cu CNPST şi cu sprijinul Consiliului Naţional pentru Dezvoltare şi Inovare, denumit în continuare CNDI, şi al Consiliului Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice, denumit în continuare CNCS, la întãrirea legãturilor dintre unitãţile de cercetare-dezvoltare, instituţiile de învãţãmânt superior şi operatorii economici, în cadrul unui ecosistem al inovãrii;
h) propune ANCS mecanisme şi abordãri pentru dezvoltarea infrastructurii de cercetare-dezvoltare şi inovare în România, care sã rãspundã cererii din mediul academic şi/sau din mediul economic;
i) promoveazã procesul de integrare a activitãţii de cercetare-dezvoltare şi inovare din România în programe de cercetare ştiinţificã, de cercetare industrialã sau de inovare bilaterale, europene ori alte programe internaţionale, în colaborare cu organisme omoloage din alte ţãri;
j) propune autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare elaborarea de acte normative în domeniu, respectiv analizeazã şi dezbate proiecte de astfel de acte normative;
k) propune MECTS şi ANCS prioritãţi şi mecanisme de stimulare a achiziţiei publice de cercetare;
l) propune ANCS organizarea de competiţii naţionale şi internaţionale de proiecte în domeniile cercetãrii fundamentale, cercetãrii aplicate şi inovãrii în domeniile de interes strategic pentru economia şi societatea româneascã;
m) colaboreazã, în realizarea atribuţiilor sale, cu CNPST, CNCS, CNDI, Academia Românã, academiile de ramurã, ministerele, cu reprezentanţi ai mediului academic, ai mediului de afaceri şi ai societãţii civile, inclusiv cu instituţii, organizaţii şi operatori economici din strãinãtate, în vederea elaborãrii politicilor şi strategiilor naţionale pentru cercetare-dezvoltare şi stimulare a inovãrii.
ART. 9
La solicitarea MECTS sau a ANCS, CCCDI deruleazã activitãţi de analizã sau evaluare a cercetãrii ştiinţifice, incluzând evaluarea instituţiilor, a centrelor, a infrastructurii de cercetare sau a cercetãtorilor.
ART. 10
CCCDI colaboreazã cu compartimentele din cadrul ANCS sau UEFISCDI cu atribuţii în domeniul analizei scientometrice a cercetãrii-dezvoltãrii şi realizeazã şi publicã anual rapoarte privitoare la rezultatele cercetãrii desfãşurate în România.
ART. 11
CCCDI asigurã auditarea bazei de date publice cu cercetãtorii din România şi rezultatele acestora, aflatã în administrarea ANCS.
ART. 12
CCCDI sprijinã ANCS în administrarea unei baze de date publice cu cercetãtori români din diasporã şi participã alãturi de aceasta la organizarea acţiunilor de întãrire a colaborãrii acestora cu cercetãtorii şi instituţiile de cercetare din ţarã şi de sprijinire a participãrii cercetãtorilor români din diasporã la programele de încurajare a revenirii acestora în ţarã.
ART. 13
CCCDI poate elabora recomandãri cãtre Agenţia Românã de Asigurare a Calitãţii în Învãţãmântul Superior, denumitã în continuare ARACIS, la solicitarea acesteia, în ceea ce priveşte stabilirea criteriilor, procedurilor şi standardelor de evaluare a cercetãrii ştiinţifice universitare utilizate în evaluarea şi ierarhizarea programelor de studii universitare sau în evaluarea şi clasificarea instituţiilor de învãţãmânt superior.
ART. 14
CCCDI poate coopera cu alte organisme, naţionale, internaţionale sau strãine, din domeniul administrãrii programelor de cercetare sau al evaluãrii cercetãrii, potrivit mandatului acordat de MECTS.
ART. 15
Pe baza mandatului acordat de MECTS, CCCDI poate desfãşura şi alte activitãţi sau acţiuni în domeniul cercetãrii ştiinţifice, al dezvoltãrii, inovãrii şi al transferului tehnologic, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 16
CCCDI reprezintã, pe bazã de mandat, MECTS în cadrul structurilor de cercetare ştiinţificã internaţionalã.
ART. 17
Raportul de activitate anual al CCCDI, precum şi rapoartele cuprinzând analize şi recomandãri privind politicile publice ale sectorului ştiinţei şi tehnologiei din România se publicã pe site-ul web al acestuia.
CAP. II
Organizarea şi funcţionarea CCCDI
ART. 18
(1) CCCDI este format din 19 membri, numiţi prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
(2) De regulã, preşedinţii şi vicepreşedinţii CNCS şi CNDI sunt membri ai CCCDI.
ART. 19
Membrii CCCDI pot fi cadre didactice universitare sau cercetãtori, din ţarã ori din strãinãtate, cu recunoaştere pe plan internaţional, precum şi specialişti din mediul economic cu rezultate semnificative în domeniul tehnologiei şi inovãrii sau reprezentanţi ai mediului de afaceri.
ART. 20
Mandatul membrilor CCCDI este de 4 ani.
ART. 21
(1) Cu minimum 6 luni înainte de expirarea mandatului membrilor CCCDI, noua componenţã a CCCDI va fi stabilitã potrivit art. 18, iar noua conducere a CCCDI şi noii preşedinţi ai grupurilor de lucru permanente vor fi stabiliţi potrivit art. 24 alin. (2) şi art. 27 alin. (3).
(2) Noul preşedinte al CCCDI, precum şi noii preşedinţi ai grupurilor de lucru pot participa în calitate de observatori la toate activitãţile organizate de CCCDI pânã la expirarea mandatului în vechea componenţã.
ART. 22
(1) În cazul existenţei unui loc vacant în componenţa CCCDI sau în situaţia în care un membru este în imposibilitatea de a-şi exercita mandatul, se procedeazã la numirea altui membru prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
(2) Noul membru este numit conform alin. (1) pentru un mandat parţial, el continuând mandatul membrului pe care îl înlocuieşte pânã la finalizarea acestui mandat.
ART. 23
(1) În cazul în care un membru al CCCDI încalcã normele etice ori de deontologie profesionalã sau nu se implicã, în mod sistematic, în activitãţile consiliului, acesta poate fi revocat din calitatea de membru al CCCDI.
(2) Se considerã cã un membru nu se implicã, în mod sistematic, în activitãţile consiliului, în urmãtoarele cazuri:
a) nu participã la mai mult de 50% din şedinţele din decursul a 6 luni consecutive;
b) în cazul votului prin mijloace electronice, nu îşi exprimã opţiunea pentru mai mult de 25% din deciziile supuse votului în decursul a 6 luni consecutive;
c) în alte cazuri stabilite prin regulamentul intern de funcţionare.
(3) Procedura de revocare se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) unul sau mai mulţi dintre membrii CCCDI ori ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului sau preşedintele ANCS solicitã declanşarea procedurii de revocare;
b) revocarea se confirmã prin votul secret al majoritãţii absolute a membrilor CCCDI, în cazul în care a fost solicitatã de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului sau de cãtre preşedintele ANCS, respectiv prin votul secret a cel puţin 13 dintre membrii CCCDI, în caz contrar;
c) în cazul în care revocarea nu se confirmã conform prevederilor lit. b), procedura de revocare înceteazã;
d) în cazul în care revocarea nu a fost solicitatã de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, revocarea se aprobã de cãtre ministru.
(4) Pe locul rãmas vacant în urma revocãrii se numeşte un nou membru, conform prevederilor art. 21.
ART. 24
(1) CCCDI are un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi, funcţii ce nu se pot cumula cu funcţiile de preşedinte sau vicepreşedinte al CNCS ori CNDI.
(2) Odatã cu numirea componenţei CCCDI ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului desemneazã preşedintele şi vicepreşedinţii.
(3) Preşedintele şi vicepreşedinţii CCCDI pot fi înlocuiţi în urma alegerilor desfãşurate conform alin. (4), care pot avea loc dupã cel puţin un an de activitate a consiliului nou-numit.
(4) Ulterior termenului prevãzut la alin. (3), preşedintele şi vicepreşedinţii CCCDI sunt aleşi prin vot secret, cu majoritate simplã, de cãtre membrii CCCDI, pe baza propunerilor fãcute de oricare din membrii CCCDI, inclusiv a autopropunerilor.
(5) O persoanã nu poate ocupa funcţia de preşedinte al CCCDI pentru o perioadã cumulatã mai mare de 4 ani, indiferent de perioada în care a fost preşedinte şi de eventualele întreruperi.
(6) Ulterior termenului prevãzut la alin. (3), preşedintele şi vicepreşedinţii pot fi revocaţi din respectivele funcţii de conducere prin votul secret a cel puţin 13 dintre membrii CCCDI, la cererea unuia sau mai multor membri ai CCCDI.
ART. 25
Preşedintele CCCDI are urmãtoarele atribuţii:
a) propune planificarea activitãţilor necesare pentru îndeplinirea misiunii atribuite explicit prin prezentul regulament şi o supune aprobãrii membrilor;
b) conduce şi modereazã şedinţele de lucru ale CCCDI şi aprobã minuta întâlnirilor;
c) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale CCCDI şi, în acest scop, poate organiza şi întâlniri pregãtitoare cu preşedinţii grupurilor de lucru permanente numiţi în baza prezentului regulament; ordinea de zi se transmite prin mijloace electronice tuturor membrilor cu cel puţin 48 de ore înaintea şedinţelor, se aprobã la începutul fiecãrei şedinţe şi, la cererea oricãrui membru al CCCDI, poate fi modificatã prin decizie a membrilor CCCDI;
d) asigurã legãtura operativã a CCCDI cu ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului şi cu preşedintele ANCS, în vederea informãrii acestora despre activitatea CCCDI;
e) reprezintã CCCDI în relaţia cu terţii, conform mandatului acordat explicit prin vot unanim de cãtre membrii acestuia, pe perioade determinate.
ART. 26
În cazul indisponibilitãţii sale, atribuţiile preşedintelui sunt preluate de vicepreşedinţi, cu alternarea preluãrii atribuţiilor de cãtre cei 2 vicepreşedinţi.
ART. 27
(1) Pentru activitãţile de evaluare a cercetãrii, inclusiv a proiectelor de cercetare depuse pentru finanţare, CCCDI selecteazã evaluatori, paneluri de evaluatori sau paneluri de selecţie a evaluatorilor, pe durata respectivei acţiuni ori pe duratã determinatã. Evaluatorii sunt experţi recunoscuţi pe plan internaţional. Procedurile de selecţie a evaluatorilor sau a membrilor panelurilor şi regulamentele aplicabile acestora sunt stabilite prin decizie a CCCDI şi sunt publicate pe site-ul web propriu.
(2) În cadrul CCCDI funcţioneazã cel puţin urmãtoarele grupuri de lucru permanente:
a) grupul de lucru pentru resurse umane;
b) grupul de lucru pentru infrastructuri;
c) grupul de lucru pentru mediul de cercetare;
d) grupul de lucru pentru evaluare şi finanţare instituţionalã;
e) grupul de lucru pentru ecosistemul de inovare;
f) grupul de lucru pentru relaţii internaţionale;
g) grupul de lucru pentru domenii prioritare;
h) grupul de lucru pentru comunicare şi vizibilitate.
(3) Fiecare din grupurile de lucru permanente prevãzute la alin. (2) este condus de un preşedinte numit prin decizie a preşedintelui ANCS, dintre membrii CCCDI.
(4) Pentru elaborarea strategiilor şi politicilor, precum şi pentru îndeplinirea altor atribuţii, CCCDI poate constitui şi alte comisii sau grupuri de lucru decât cele prevãzute la alin. (2), care sunt numite, restructurate, desfiinţate şi coordonate de cãtre CCCDI şi cãrora CCCDI le poate delega unele din atribuţiile proprii. Criteriile minimale care trebuie îndeplinite de membrii acestor comisii sau grupuri de lucru, componenţa şi regulamentele acestor comisii sunt stabilite de CCCDI şi publicate pe site-ul web propriu.
ART. 28
CCCDI poate adopta un regulament intern de funcţionare.
ART. 29
Pentru a adopta o decizie membrii CCCDI voteazã în cadrul şedinţelor; în situaţia în care o decizie nu poate fi supusã votului pe parcursul şedinţei se poate adopta procedura de vot la distanţã, prin mijloace electronice, cu precizarea subiectului votului şi termenului-limitã pânã la care acesta poate fi exprimat.
ART. 30
Cvorumul de lucru al CCCDI este de minimum 11 membri. În cazul voturilor exprimate prin mecanisme online, decizia poate fi adoptatã dacã cel puţin 11 membri voteazã pânã la termenul-limitã stabilit conform prevederilor art. 29.
ART. 31
Şedinţele CCCDI se convoacã de cãtre preşedintele CCCDI, de cãtre ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, de cãtre preşedintele ANCS sau la cererea a cel puţin 6 dintre membrii CCCDI.
ART. 32
Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului sau un reprezentant al acestuia şi preşedintele ANCS ori un reprezentant al acestuia pot participa, de drept, la şedinţele CCCDI, în calitate de observatori.
ART. 33
Secretariatul CCCDI pune la dispoziţia membrilor, în termen de 48 de ore de la fiecare şedinţã, o minutã a şedinţei, în format electronic. Minuta consemneazã lista membrilor participanţi, fie fizic, fie prin mijloace electronice, subiectele discutate şi deciziile adoptate, fie prin consens, fie prin vot; în cazul deciziilor adoptate prin vot, minuta va consemna numãrul de voturi pentru, împotrivã şi abţineri. Secretariatul asigurã transmiterea invitaţiilor şi a documentelor aferente subiectelor de discuţie din ordinea de zi cu cel puţin 48 de ore înaintea fiecãrei şedinţe.
ART. 34
CCCDI poate invita în cadrul şedinţelor proprii persoane externe CCCDI, în calitate de observatori şi/sau consultanţi.
CAP. III
Finanţarea CCCDI
ART. 35
Sprijinul tehnic, secretariatul şi resursele materiale necesare funcţionãrii CCCDI sunt asigurate de cãtre ANCS. Cheltuielile salariale ale membrilor CCCDI şi cheltuielile de transport şi cazare necesare funcţionãrii CCCDI şi grupurilor de lucru ale acestuia şi în vederea îndeplinirii atribuţiilor acestora sunt asigurate prin UEFISCDI.
ART. 36
Pentru activitatea desfãşuratã, membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia sunt remuneraţi conform art. 44 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 324/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 37
Membrii grupurilor de lucru constituite de cãtre CCCDI pot fi remuneraţi şi le pot fi decontate cheltuielile de transport şi cazare necesare îndeplinirii atribuţiilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare, prin UEFISCDI.
CAP. IV
Norme de eticã şi deontologie profesionalã
ART. 38
Membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia au obligaţia de a respecta reglementãrile aplicabile şi normele de eticã şi deontologie profesionalã, conform prevederilor legale.
ART. 39
Membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia au obligaţia de a raporta CCCDI, respectiv organelor de lucru orice situaţie în care considerã cã se aflã într-un conflict de interese, imediat dupã ce constatã existenţa conflictului de interese, şi de a se recuza de la luarea deciziilor supuse direct conflictului de interese.
ART. 40
Membrii CCCDI şi ai organelor de lucru ale acestuia, persoanele nominalizate de cãtre aceştia sau care participã la şedinţe şi evaluãri, inclusiv personalul secretariatului tehnic al CCCDI, au obligaţia pãstrãrii confidenţialitãţii asupra documentelor supuse dezbaterii şi poziţiilor exprimate pe parcursul acestora, cu excepţia acelor documente care sunt fãcute publice.
ART. 41
Constituie conflict de interese situaţiile prevãzute de legislaţia în vigoare, precum şi urmãtoarele situaţii referitoare la evaluarea şi clasificarea unitãţilor sau instituţiilor din sistemul naţional de cercetare-dezvoltare ori la evaluarea şi finanţarea proiectelor în cadrul programelor coordonate de cãtre CCCDI:
a) situaţia în care o persoanã evalueazã în mod direct sau ia decizii nominale de selecţie directã ori de excludere a evaluatorilor unui proiect, ai unei unitãţi sau ai unei instituţii, faţã de care persoana în cauzã are un interes financiar direct legat de finanţarea ori nefinanţarea proiectului, unitãţii sau instituţiei, inclusiv atunci când persoana în cauzã este ori a fost salariat al unitãţii sau instituţiei ori face parte din lista de personal a proiectului, unitãţii sau instituţiei ori a unor proiecte concurente înscrise în cadrul aceleiaşi competiţii şi linii de finanţare şi când persoana în cauzã se aflã în una din urmãtoarele relaţii cu cel puţin una din persoanele salariate ale unitãţii sau instituţiei ori din lista de personal a proiectului evaluat:
(i) sunt soţi, afini şi rude pânã la gradul al III-lea inclusiv;
(ii) sunt angajate în aceeaşi unitate sau instituţie;
(iii) au colaborat în ultimii 5 ani, având publicaţii sau proiecte de cercetare-dezvoltare realizate în comun;
b) situaţia în care o persoanã supravegheazã direct sau controleazã direct selecţia experţilor evaluatori, alocarea proiectelor, unitãţilor ori instituţiilor cãtre evaluatori, procesul de evaluare a proiectelor, unitãţilor sau instituţiilor şi procesul de negociere a contractelor de finanţare, pentru proiectele la care persoana în cauzã se aflã pe lista de personal a proiectului ori a unor proiecte concurente depuse spre finanţare în cadrul aceleiaşi competiţii şi linii de finanţare sau pentru unitãţi şi instituţii în cadrul cãrora este salariatã respectiva persoanã.
ART. 42
(1) În sensul prezentului capitol, lista de personal a proiectului este constituitã din persoanele nominalizate în propunerea de proiect supusã evaluãrii, inclusiv directorul de proiect şi, în cazul proiectelor realizate prin parteneriat între mai multe instituţii sau unitãţi, responsabilii de proiect.
(2) În sensul prezentului capitol, lista de personal a unei unitãţi sau instituţii este constituitã din persoanele salariate cu contract de muncã ale unitãţii ori instituţiei la momentul evaluãrii.
(3) În sensul prezentului capitol, linia de finanţare este cea mai micã componentã din cadrul unui program, subprogram, domeniu prioritar sau domeniu ştiinţific, dupã caz, pentru care s-a stabilit un plafon de angajare a fondurilor bugetare în cadrul unei anumite competiţii de finanţare ori pentru care ierarhizarea propunerilor de proiecte în funcţie de punctaj se face independent.
ART. 43
Întreaga activitate a CCCDI se va baza pe corectitudine, principialitate şi responsabilitate.
CAP. V
Sancţiuni
ART. 44
Pentru nerespectarea atribuţiilor, competenţelor şi obligaţiilor date prin prezentul regulament, membrii CCCDI, evaluatorii, membrii panelurilor, ai comisiilor sau grupurilor de lucru constituite de CCCDI rãspund disciplinar, contravenţional şi penal în condiţiile legii.
ART. 45
Membrii CCCDI, evaluatorii, membrii panelurilor, ai comisiilor sau ai grupurilor de lucru constituite de CCCDI se sancţioneazã în conformitate cu prevederile generale ale legislaţiei în vigoare. Aceştia îşi asumã responsabilitatea pentru corectitudinea, realitatea şi legalitatea operaţiunilor ale cãror acte şi/sau documente justificative le-au certificat.
ART. 46
Procedura de sancţionare disciplinarã a membrilor CCCDI se desfãşoarã de cãtre o comisie de disciplinã numitã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului. Pentru evaluatori, membrii panelurilor, ai comisiilor sau grupurilor de lucru constituite de CCCDI, sancţionarea disciplinarã se desfãşoarã de cãtre o comisie numitã prin decizia CCCDI, sancţiunea fiind aplicatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: