Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.440 din 9 noiembrie 2005  privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/ catedrelor didactice declarate vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.440 din 9 noiembrie 2005 privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor/ catedrelor didactice declarate vacante in unitatile de invatamant preuniversitar din judetele-pilot

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.062 din 28 noiembrie 2005
În baza prevederilor art. 141 lit. p) şi ale <>art. 142 lit. g) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 9 alin. (1)-(3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii,

ministrul educaţiei şi cercetãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/ catedrelor didactice declarate vacante în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, cuprinsã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Cu data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã orice dispoziţie contrarã metodologiei prevãzute la art. 1.
ART. 3
Direcţia generalã managementul resurselor umane din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi inspectoratele şcolare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Bucureşti, 9 noiembrie 2005.
Nr. 5.440.

ANEXĂ

METODOLOGIE

de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) a) Constituirea posturilor/catedrelor didactice în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot se face cu respectarea prevederilor Metodologiei de mişcare a personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar.
b) Declararea posturilor/catedrelor didactice vacante se face dupã încadrarea titularilor pe posturile/catedrele de bazã şi soluţionarea completãrilor de normã didacticã, cu respectarea prevederilor Metodologiei de mişcare a personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar.
c) Lista cuprinzând posturile/catedrele didactice declarate vacante/rezervate se afişeazã la inspectoratele şcolare şi la unitãţile de învãţãmânt cu cel puţin 30 de zile înaintea declanşãrii acţiunilor prevãzute la <>art. 10 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
d) Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/ rezervate din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar în judeţele-pilot prin pretransferare şi transferare pentru restrângere de activitate, prin detaşare în interesul învãţãmântului, prin detaşare la cerere şi suplinire în baza principiului continuitãţii se face cu respectarea prevederilor Metodologiei de mişcare a personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar.
(2) În conformitate cu prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în învãţãmântul preuniversitar de stat posturile/catedrele didactice se ocupã prin concurs.
(3) Coordonarea metodologicã a concursurilor pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/ rezervate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot este asiguratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, iar organizarea şi desfãşurarea acestora sunt asigurate de inspectoratele şcolare, precum şi de conducerile unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, stabilite de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, conform <>art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) În baza acestor reglementãri legale, în scopul descentralizãrii procesului de încadrare a unitãţilor de învãţãmânt cu personal didactic, în scopul consolidãrii autonomiei instituţionale a unitãţilor de învãţãmânt şi al creşterii rãspunderii acestora în privinţa asigurãrii unei educaţii de calitate, unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot vor organiza concursuri în vederea ocupãrii posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate.
(5) Ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot se face pe bazã de concurs cu probe scrise şi practice, cu subiecte elaborate în conformitate cu programele specifice la specialitatea postului didactic. Proba scrisã va cuprinde subiecte mixte din specialitate şi din metodica predãrii specialitãţii respective. Proba practicã, constând într-o activitate didacticã la clasã/grupã, se va susţine numai pentru posturi didactice vacante, titularizabile. Candidaţii care ocupã posturi didactice netitularizabile vor susţine activitate didacticã la clasã în primul semestru al anului şcolar 2006-2007.
(6) Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, pentru anul şcolar 2006-2007, se va organiza în perioada 11 mai - 11 august 2006. Posturile/catedrele didactice vacante/rezervate se publicã pentru toate unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot în perioada 11-13 mai 2006.
ART. 2
(1) Posturile/catedrele didactice vacante/ rezervate vor fi publicate, cu respectarea strictã a Centralizatorului privind disciplinele de învãţãmânt, domeniile şi specializãrile, precum şi probele de concurs, valabil pentru încadrarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar, denumit în continuare Centralizator.
(2) a) Posturile/catedrele didactice vacante, pentru ocuparea prin concurs, vor fi constituite numai într-o singurã unitate de învãţãmânt.
b) În învãţãmântul gimnazial din mediul rural se pot constitui şi catedre compuse din ore în specialitate, în cel mult douã unitãţi de învãţãmânt, cu respectarea prevederilor <>art. 44 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
c) În unitãţile de învãţãmânt în care se regãsesc mai multe niveluri de învãţãmânt (cu clase I-XII/XIII, clase VXII/XIII, grupuri şcolare), posturile/catedrele didactice vacante, titularizabile pentru concurs, se publicã pentru nivelul de învãţãmânt cel mai înalt, corespunzãtor unitãţii de învãţãmânt şi postului didactic vacant.
(3) a) Posturile/catedrele didactice vacante din mediul rural, stabilite de inspectoratul şcolar pentru a fi ocupate de absolvenţii învãţãmântului superior care au încheiat contracte cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, vor fi publicate cu menţiunea "contract M.E.C.".
b) Absolvenţii învãţãmântului superior care au contract cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru mediul rural ocupã, cu prioritate, în baza rezultatelor obţinute la concurs, posturile/catedrele didactice vacante, stabilite de inspectoratul şcolar. În cazul în care aceştia vor face alte opţiuni (în mediul urban), sunt obligaţi sã ramburseze bursa acordatã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii conform Normelor metodologice de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 769/2005 privind acordarea unor burse de studii unor studenţi cu domiciliul în mediul rural, aprobate prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.923/2005 .
c) Studenţii aflaţi în ultimul an de studii, care au contract cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru mediul rural, au obligaţia de a se prezenta la inspectoratele şcolare din judeţele-pilot pânã la data de 17 martie 2006, pentru a-şi exprima intenţia de a participa la concursul organizat pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitãţi de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, conform Normelor metodologice de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 769/2005 privind acordarea unor burse de studii unor studenţi cu domiciliul în mediul rural, aprobate prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.923/2005 .
(4) La concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot au dreptul sã participe persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevãzute de art. 7, raportate la prevederile <>art. 44 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în conformitate cu Centralizatorul.
(5) Nu au dreptul sã participe la concurs persoanele care au fost înlãturate din învãţãmânt printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã de condamnare penalã.
(6) Candidaţii care au obţinut la concurs minimum media 7 (şapte) se pot titulariza în ordinea descrescãtoare a mediilor, pe posturi/catedre vacante, în limita numãrului de posturi/catedre din lista afişatã pentru concurs.
(7) Cadrul didactic titular, prezent la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, care nu ocupã post/catedrã, îşi pãstreazã calitatea de titular în unitatea de învãţãmânt din care provine.
ART. 3
(1) În cazul mediilor egale obţinute la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, departajarea candidaţilor, absolvenţi cu studii superioare, se face pe baza mediei aritmetice cu 4 zecimale, calculatã prin trunchiere, dintre media anilor de studii şi media examenului de licenţã/examenului de stat. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice cu 4 zecimale, calculatã prin trunchiere, dintre media anilor de studii şi media examenului de bacalaureat.
(2) Dacã egalitatea se menţine, pentru candidaţii care opteazã pe posturi care nu necesitã susţinerea examenului scris la limba maternã, departajarea se face în urmãtoarea ordine:
a) nota la examenul scris de limbã maternã, descrescãtor (pentru candidaţii care susţin o astfel de probã);
b) domiciliul stabil în localitatea unde se aflã postul vacant. Dacã un candidat are domiciliul stabil în localitatea postului, atunci este avantajat. Dacã postul este într-un sat ce aparţine de o comunã/oraş, candidatul din comuna/ oraşul respectivã/respectiv este avantajat. Dacã postul este într-un sat ce aparţine de o comunã/oraş, candidatul cu domiciliul într-un alt sat ce aparţine de acea comunã/acel oraş este avantajat. Dacã postul este într-o comunã/oraş, candidatul cu domiciliul stabil într-o localitate ce aparţine de localitatea postului este avantajat. Toate celelalte cazuri sunt cazuri de egalitate;
c) gradul didactic: un candidat cu gradul didactic I (sau doctorat) are prioritate faţã de candidaţii cu gradul II, faţã de candidaţii cu definitivat şi faţã de candidaţii fãrã grad. Un candidat cu gradul didactic II are prioritate faţã de candidaţii cu definitivat şi faţã de candidaţii fãrã grad. Un candidat cu definitivat are prioritate faţã de candidaţii fãrã grad;
d) cuprinderea în cadrul programului de formare cofinanţat de Banca Mondialã "Proiect pentru învãţãmântul rural";
e) media examenului de bacalaureat sau licenţã, descrescãtor;
f) soţ/soţie în învãţãmânt: un candidat cu soţul/soţia în învãţãmânt va avea prioritate faţã de un candidat care nu are soţul/soţia în învãţãmânt;
g) fiu/fiicã sau pãrinte/pãrinţi în învãţãmânt: un candidat cu fiul/fiica sau cu unul dintre pãrinţi în învãţãmânt va avea prioritate faţã de un candidat care nu are fiul/fiica sau cel puţin unul dintre pãrinţi în învãţãmânt.
ART. 4
Datele de organizare şi desfãşurare a concursului sunt stabilite de conducerile unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, dupã consultarea conducerii inspectoratului şcolar. La data publicãrii posturilor/catedrelor, inspectoratul şcolar va comunica Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii (Direcţia generalã managementul resurselor umane) data programatã pentru susţinerea concursului. Concursul va avea loc dupã cel puţin 30 de zile de la publicarea în presa localã şi centralã a posturilor/catedrelor pentru care unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot organizeazã concurs.

CAP. II
Înscrierea candidaţilor şi disciplinele de concurs

ART. 5
Cererile de înscriere la concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, însoţite de copii de pe documentele solicitate, se înregistreazã la secretariatul unitãţii de învãţãmânt care organizeazã concursul. Candidaţii au obligaţia de a respecta cu stricteţe graficul afişat. Actele de studii se depun în copie legalizatã, iar celelalte documente sunt certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre un membru al comisiei de concurs. În cererea de înscriere la concurs candidatul va preciza disciplina de concurs şi specialitatea postului didactic pentru care opteazã. Comisia de concurs împreunã cu consilierul juridic al inspectoratului şcolar au obligaţia de a verifica legalitatea documentelor.
ART. 6
Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din învãţãmântul alternativ, candidaţii anexeazã la cererea de înscriere la concurs avizul privind parcurgerea modulului de pedagogie specificã, eliberat de federaţiile, asociaţiile, centrele care organizeazã alternative educaţionale în România (Waldorf, Step by Step, Montessori, Freinet, Planul Jena, pedagogie curativã etc.).
ART. 7
(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate la disciplina religie, candidaţii anexeazã la cererea de înscriere avizul cultului respectiv, în baza Protocolului încheiat între Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi Secretariatul de Stat pentru Culte.
(2) Pentru posturile/catedrele didactice vacante/rezervate de la seminariile/liceele teologice şi disciplinele teologice, candidaţii anexeazã la cererea de înscriere avizul special al cultului respectiv, în baza protocolului semnat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) În unitãţile de învãţãmânt în care funcţioneazã şi clase cu profil teologic, avizul cultului respectiv se solicitã numai pentru disciplinele teologice.
ART. 8
Pentru ocuparea posturilor didactice de învãţãtori vacante de la liceele cu profil pedagogic, candidaţii anexeazã la cererea de înscriere la concurs avizul directorului liceului pedagogic privind practica pedagogicã.
ART. 9
Pentru ocuparea posturilor vacante/rezervate de la cabinetele şcolare şi interşcolare de asistenţã psihopedagogicã, se pot înscrie la concurs absolvenţi ai învãţãmântului superior cu specializarea psihologie, sociologie, pedagogie, psihosociologie, psihopedagogie specialã, pedagogie socialã, precum şi absolvenţi ai învãţãmântului superior cu specializãrile filozofie-istorie, istorie-filozofie, promoţiile 1978-1989, care fac dovada cã au fost în grupele pentru psihologie, pedagogie, sociologie, conform Centralizatorului.
ART. 10
(1) a) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate, se pot înscrie la concurs absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã/scurtã duratã, mediu/postliceal, care au înscrise pe diplomã specializãrile corespunzãtoare posturilor/catedrelor respective, conform Centralizatorului.
b) Pentru ocuparea acestor posturi/catedre, proba scrisã se susţine în specializarea/specializãrile postului/catedrei, conform Centralizatorului, potrivit programelor specifice pentru concursul naţional, aprobate prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.287/2004 .
(2) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/ rezervate de educatoare, proba scrisã se susţine la limba şi literatura românã şi metodica predãrii activitãţilor instructiv-educative în grãdiniţa de copii, potrivit programei specifice pentru concursul naţional, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.287/2004 .
(3) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/ rezervate de învãţãtor/institutor, proba scrisã se susţine la limba şi literatura românã şi la metodica predãrii acesteia, potrivit programei specifice concursului naţional, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.287/2004 .
(4) Pentru ocuparea catedrelor vacante de educaţie tehnologicã, se pot înscrie numai absolvenţi ai învãţãmântului superior cu specializarea educaţie tehnologicã. Pentru ocuparea acestor catedre, proba scrisã se susţine la disciplina educaţie tehnologicã, potrivit programei specifice concursului, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.287/2004 .
(5) a) Pentru ocuparea posturilor vacante de profesor preparator (nevãzãtor) din învãţãmântul special, se pot înscrie numai profesori nevãzãtori absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior, care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (1) lit. e) şi alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia personalului didactic prevãzut în prezenta metodologie. Pentru ocuparea acestor posturi, candidaţii susţin proba scrisã în specialitatea înscrisã pe diplomã, conform Centralizatorului, potrivit programelor specifice concursului, aprobate prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.287/2004 .
b) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante de specialitate de la unitãţile de învãţãmânt special pentru deficienţi de vedere, se pot înscrie la concurs şi candidaţi nevãzãtori absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã/scurtã duratã, mediu/postliceal, care îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia personalului didactic prevãzut în prezenta metodologie, care are înscrise pe diplomã specializãrile corespunzãtoare posturilor/catedrelor respective, conform Centralizatorului, potrivit programelor specifice ale concursului, aprobate prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.287/2004 .
(6) a) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/ rezervate de pregãtire/instruire practicã şi activitãţi de preprofesionalizare, se pot înscrie la concurs absolvenţi ai unei şcoli postliceale sau absolvenţi ai învãţãmântului superior de lungã/scurtã duratã în domeniu, conform Centralizatorului.
b) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate de pregãtire/instruire practicã şi activitãţi de preprofesionalizare, proba scrisã se susţine la disciplina cuprinsã în Centralizator, conform programelor specifice pentru concursul naţional, pentru maiştrii-instructori, aprobate prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.287/2004 .
(7) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/ rezervate de educatoare/învãţãtori din unitãţile de învãţãmânt, clase sau grupe cu predare în limbile minoritãţilor naţionale, concursul se desfãşoarã în douã zile consecutive şi constã în susţinerea urmãtoarelor probe: limba şi literatura românã (în prima zi), limba şi literatura maternã (a doua zi). Nota pentru promovare se face din media aritmeticã a celor douã probe, calculatã cu 3 zecimale. Notele pentru fiecare probã trebuie sã fie minimum 5 (cinci).
ART. 11
Pentru disciplinele socioumane, deoarece nu se pot constitui catedre dintr-o singurã disciplinã, profilul acestora se stabileşte în funcţie de numãrul dominant de ore, conform Centralizatorului.
ART. 12
Pentru ocuparea catedrelor, cu excepţia celor de limbã şi literaturã românã, din unitãţi de învãţãmânt şi de la clasele cu predare în limbile minoritãţilor naţionale, precum şi din unitãţile/clasele/grupele cu predare parţialã în limbile minoritãţilor naţionale (inclusiv pentru limba maternã ori disciplinele predate în limba maternã), concursul se susţine în limba maternã, la solicitarea candidatului prin fişa de înscriere la concurs. Unitatea organizatoare asigurã traducerea subiectelor în limbile minoritãţilor naţionale.
ART. 13
(1) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate, candidaţii vor susţine, înaintea probei scrise, cu cel puţin 48 de ore, o probã practicã în profilul postului didactic solicitat.
(2) Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate de educaţie muzicalã şi a posturilor didactice de specialitate din unitãţile cu profil artistic (specializãrile muzicã, coregrafie şi arta actorului), proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 1.
(3) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/ rezervate din unitãţile cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv şi bilingv, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 2.
(4) Pentru ocuparea posturilor didactice vacante/ rezervate de informaticã, tehnologia informaţiei, informaticã-tehnologii asistate pe calculator, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 3.
(5) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante/ rezervate de specialitate din unitãţile de învãţãmânt cu profil sportiv şi din cluburile sportive şcolare, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 4.
(6) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante/ rezervate de specialitate din unitãţile de învãţãmânt cu profil de arte plastice, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 5.
(7) Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate din palatele şi cluburile elevilor, proba practicã se desfãşoarã conform anexei nr. 6.
(8) Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate de instruire practicã, proba practicã se desfãşoarã în specialitatea postului, conform anexei nr. 7.
(9) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate, cu predare în altã limbã decât aceea în care candidaţii şi-au fãcut studiile, candidaţii vor susţine un test de cunoaştere a limbii respective.
(10) La toate specialitãţile, pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice vacante titularizabile, candidaţii vor susţine o probã practicã în specialitatea postului, care constã în elaborarea unui proiect de lecţie şi susţinerea unei ore de curs.
(11) Cadrele didactice titulare pe posturi similare postului vacant solicitat sunt exceptate de la susţinerea probei practice în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar de stat.
(12) Rezultatul probei practice sau testului se consemneazã prin "admis" sau "respins", aceastã probã fiind eliminatorie. Contestaţiile la proba practicã sau oralã nu se admit, hotãrârea comisiei de concurs rãmânând definitivã.

CAP. III
Comisiile de concurs

ART. 14
(1) Coordonarea metodologicã a concursului, conform prevederilor <>art. 9 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este asiguratã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, iar organizarea concursului se realizeazã de inspectoratul şcolar şi unitatea de învãţãmânt preuniversitar din judeţul-pilot.
(2) a) Pentru pregãtirea, organizarea şi desfãşurarea concursului, se constituie comisia de concurs la nivelul unitãţilor şcolare, având urmãtoarea componenţã:
● preşedinte - directorul unitãţii de învãţãmânt;
● membri - 2 profesori, responsabili ai comisiilor metodice sau profesori cu gradul didactic I sau II;
● secretar - un cadru didactic.
b) În cazul în care în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot care organizeazã concurs nu existã profesori cu gradul didactic I sau II, conducerea unitãţii va apela la metodiştii de specialitate ai inspectoratului şcolar. Aceste situaţii sunt soluţionate de inspectoratul şcolar.
(3) a) Proba practicã se susţine în faţa unei comisii alcãtuite din:
● preşedinte - directorul unitãţii de învãţãmânt;
● 2 membri - inspectori de specialitate/metodişti ai inspectoratului şcolar/responsabili ai comisiilor metodice sau profesori cu gradul didactic I sau II (profesorii din comisie trebuie sã aibã cel puţin acelaşi grad didactic cu cel al candidatului);
● secretar - un cadru didactic.
b) Evaluarea testului pentru ocuparea posturilor didactice cu predare în altã limbã decât aceea în care candidaţii şi-au fãcut studiile se va face de cãtre o comisie numitã prin decizie a inspectorului şcolar general, formatã din:
● preşedinte - un inspector de specialitate;
● 2 membri - profesori de specialitate în profilul postului având gradul didactic I/metodişti ai inspectoratului şcolar;
● secretar - un cadru didactic.
c) Comisiile de concurs şi pentru proba practicã/oralã sunt numite prin decizie a inspectorului şcolar general, la propunerea conducerii unitãţii de învãţãmânt preuniversitar care organizeazã concursul.
ART. 15
Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
1. afişeazã lista posturilor didactice vacante cu cel puţin 30 de zile înaintea concursului, conform prevederilor <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
2. înregistreazã şi verificã cererile şi documentele anexate necesare înscrierii;
3. stabileşte şi afişeazã graficul desfãşurãrii probei practice;
4. repartizeazã nominal candidaţii în sãlile de concurs;
5. întocmeşte listele cu personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identitãţii acestora şi sigilarea lucrãrilor scrise. Numeşte prin tragere la sorţi, pentru fiecare salã, 2-3 supraveghetori care au altã specialitate decât candidaţii din sala de concurs şi care nu au rude printre candidaţi (rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv). În acest sens supraveghetorii vor depune o declaraţie scrisã. Unul dintre ei va fi numit responsabil de salã;
6. asigurã transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toţi candidaţii din toate sãlile de concurs, dacã este cazul;
7. verificã exactitatea şi corectitudinea transcrierii subiectelor;
8. asigurã afişarea la loc vizibil a baremului de corectare pentru toate specialitãţile la care s-a dat concurs;
9. verificã dacã numãrul lucrãrilor şi numãrul paginilor acestora, predate de candidaţi supraveghetorilor de salã, corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrãrilor;
10. predã, sub semnãturã, comisiilor de evaluare lucrãrile candidaţilor, însoţite de un borderou pe specialitãţi, menţionând numãrul lucrãrilor şi al paginilor acestora;
11. întocmeşte şi afişeazã, pe specialitãţi, tabelul nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescãtoare a mediilor;
12. primeşte contestaţiile şi le transmite, sub semnãturã, comisiei de rezolvare a contestaţiilor;
13. dupã primirea rezultatelor la contestaţii, pe baza rezultatelor concursului, întocmeşte clasificarea finalã a candidaţilor în funcţie de postul didactic şi propune inspectoratului şcolar lista pentru validarea rezultatelor;
14. rãspunde din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfãşurarea concursului.
ART. 16
Membrii comisiei de concurs care au asigurat multiplicarea subiectelor nu vor pãrãsi încãperea în care a fost asiguratã multiplicarea decât dupã o orã de la începerea efectivã a probei scrise. Toţi membrii comisiei de concurs, înainte de începerea concursului, vor depune o declaraţie prin care se angajeazã sã pãstreze secretul subiectelor de concurs pânã la afişarea baremului de corectare. Nerespectarea confidenţialitãţii atrage sancţiuni administrativ-disciplinare, civile sau penale, dupã caz.

CAP. IV
Desfãşurarea concursului

ART. 17
(1) La solicitarea conducerilor unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar, consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar poate aproba organizarea şi desfãşurarea concursului pe grupuri de unitãţi de învãţãmânt.
(2) a) Lucrarea scrisã se desfãşoarã în ziua stabilitã de fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot/ centru care organizeazã concurs, începând cu ora 10,00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs cel mai devreme la ora 8,00 şi cel mai târziu la ora 9,00, înainte de a fi deschis plicul cu subiectele de concurs. Dupã primirea subiectelor de concurs de cãtre candidaţi, durata de redactare a lucrãrilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depãşit.
b) Pentru redactarea lucrãrilor se foloseşte cernealã sau pix de culoare albastrã; desenele/graficele se pot executa şi cu creionul negru.
(3) Se interzice accesul în sala de concurs al candidaţilor care au asupra lor mijloace de comunicare la distanţã.
(4) În vederea desfãşurãrii probelor scrise va fi asiguratã supravegherea fiecãrei sãli de cãtre 2 supraveghetori, care verificã identitatea candidaţilor cu buletinul/cartea de identitate sau paşaportul.
(5) Pe uşa fiecãrei sãli vor fi afişate tabele nominale cu candidaţii repartizaţi în sãli şi disciplina la care susţin concurs.
(6) Responsabilii de sãli primesc, sub semnãturã, de la secretariatul comisiei tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectivã, precum şi colile de examen şi ciornele necesare, în funcţie de numãrul concurenţilor.
(7) Membrii comisiei de concurs, desemnaţi pentru multiplicarea subiectelor, asigurã numãrul necesar de exemplare care se introduc în plicuri şi se vor secretiza.
(8) Preşedintele comisiei de concurs împreunã cu secretarul acesteia distribuie la sãlile de concurs plicurile cu subiecte, astfel încât la ora 10,00 plicurile sã se poatã deschide în prezenţa candidaţilor.
(9) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra sau ieşi din salã decât dacã predã lucrarea şi semneazã de predare.
(10) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivã.
(11) Dupã înmânarea subiectelor candidaţilor, un membru al comisiei de concurs, însoţit de un membru al comisiei de elaborare a subiectelor, verificã dacã toţi candidaţii au primit subiectul corespunzãtor specializãrii/probei de concurs.
(12) În timpul desfãşurãrii probei responsabilul de salã şi ceilalţi supraveghetori nu vor discuta între ei şi nu vor rezolva subiectele.
(13) Înscrierea numelui candidaţilor în afara spaţiului care se sigileazã, precum şi orice alte semne distinctive pe colile-tip destinate lucrãrilor scrise sau pe ciorne determinã anularea lucrãrilor scrise.
(14) Candidaţii care în timpul desfãşurãrii probelor de concurs sunt surprinşi copiind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens.
(15) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizeazã soluţii ale subiectelor de concurs, falsificã lucrãri sau au manifestãri de neglijenţã în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor (tolerarea unor acţiuni sau intenţii de fraudã ale candidaţilor, pãrãsirea nejustificatã a sãlii de concurs etc.) vor fi sancţionate administrativ, civil sau penal.
(16) Sigilarea lucrãrilor scrise se efectueazã de cãtre candidaţi, în prezenţa supraveghetorului de salã, dupã care se aplicã ştampila unitãţii şcolare care organizeazã concursul şi semnãtura preşedintelui comisiei.
(17) Dupã ce terminã redactarea lucrãrilor, candidaţii le predau responsabilului de salã şi semneazã în borderoul de predare a lucrãrilor, menţionând numãrul de pagini. Spaţiile libere ale întregii lucrãri se anuleazã cu linie frântã în forma literei "Z" de cãtre un supraveghetor, în faţa candidatului.
(18) Ciornele se predau separat, odatã cu lucrarea, responsabilului de salã, fãrã sã aibã valabilitate în evaluarea lucrãrii şi la eventualele contestaţii. Ciornele se pãstreazã în arhiva unitãţii şcolare care organizeazã concursul timp de un an.
(19) La ieşirea candidaţilor din salã, aceştia vor putea consulta baremele de corectare la fiecare disciplinã de concurs, afişate la loc vizibil.
(20) Dupã ieşirea candidaţilor din sala în care s-a desfãşurat proba, supraveghetorii de salã vor preda comisiei lucrãrile candidaţilor, borderourile de predare a lucrãrilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite.
(21) Lucrãrile scrise, pe discipline de învãţãmânt, sunt amestecate şi numerotate de la 1 la n, dupã caz, de cãtre comisia de concurs. Apoi sunt depozitate în condiţii de securitate maximã, astfel încât o singurã persoanã, acţionând independent, sã nu poatã avea acces la lucrãri pânã la predarea acestora cu proces-verbal comisiilor de corectare, dar nu mai târziu de urmãtoarea zi. Rezultatele concursului se afişeazã la sediul unitãţii de învãţãmânt la care s-a desfãşurat concursul, cel mai târziu dupã 3 zile de la susţinerea acestuia.
(22) Contestaţiile se depun la secretariatul comisiei de rezolvare a contestaţiilor în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor.

CAP. V
Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor scrise

ART. 18
(1) Comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrãrilor scrise se constituie la nivelul unitãţilor de învãţãmânt, la propunerea conducerii unitãţii de învãţãmânt, prin decizie a inspectoratului şcolar, având urmãtoarea componenţã:
● preşedinte - cadru didactic universitar cu gradul didactic cel puţin de lector sau şef de lucrãri/inspector şcolar general adjunct (pentru maiştri instructori);
● membri - câte 2 profesori având cel puţin gradul didactic I sau II pentru fiecare specialitate;
● secretar - un cadru didactic.
(2) Consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt va decide dacã cei 2 membri vor fi:
a) unul din învãţãmântul universitar, cu gradul didactic cel puţin de lector/şef de lucrãri, şi unul din învãţãmântul preuniversitar, de preferinţã inspector de specialitate, metodist al inspectoratului şcolar sau responsabil de comisie metodicã;
b) ambii din învãţãmântul preuniversitar, de preferinţã inspectori de specialitate, metodişti ai inspectoratului şcolar sau responsabili de comisii metodice.
(3) Subiectele şi baremele de evaluare sunt elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, în dimineaţa concursului, şi se vor prezenta la ora 7,00 preşedintelui trei variante sigilate din care se extrage una.
(4) Evaluarea şi notarea lucrãrilor scrise se desfãşoarã în sãli prestabilite, în care nu este permis accesul altor persoane în afara membrilor comisiei de evaluare. Fiecare lucrare scrisã este verificatã independent, în sãli separate, de cei 2 membri ai comisiei şi apreciatã separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de corectare. Fiecare corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finalã în borderoul de notare, dupã terminarea evaluãrii. La evaluare nu se fac însemnãri pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
(5) Preşedintele comisiei verificã borderourile şi semnaleazã diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. În aceastã situaţie cei 2 corectori vor reverifica împreunã lucrarea şi vor acorda o nouã notã care va fi înregistratã într-un alt borderou. Acestã notã trebuie sã fie cuprinsã între notele iniţiale. În caz de divergenţe între corectori, lucrarea va fi recorectatã de un al treilea corector, numit de inspectorul şcolar general, la propunerea preşedintelui comisiei de evaluare. Nota acestuia este definitivã şi va fi semnatã de cei 3 corectori.
(6) Când nu s-au semnalat diferenţe mai mari de un punct, fiecare corector îşi înscrie propria notã pe lucrare, semneazã în dreptul notei, iar preşedintele calculeazã media aritmeticã cu douã zecimale, fãrã rotunjire, o trece pe lucrare şi semneazã.
(7) Lucrãrile candidaţilor, împreunã cu borderourile de corectare şi procesele-verbale cu mediile obţinute, se vor preda preşedintelui comisiei de concurs.
(8) Dupã stabilirea mediei, preşedintele comisiei de evaluare deschide lucrãrile în prezenţa corectorilor şi consemneazã mediile într-un proces-verbal tip, ce cuprinde numele candidaţilor, numãrul lucrãrii şi media obţinutã.
(9) Evaluarea lucrãrilor de concurs se va realiza într-un interval ce nu poate depãşi 48 de ore de la încheierea probei scrise.
ART. 19
Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi a baremurilor de evaluare vor declara în scris cã vor pãstra secretul cu privire la subiecte. În cazul divulgãrii subiectelor, vor suporta consecinţele legii.

CAP. VI
Comisia de rezolvare a contestaţiilor

ART. 20
Lucrãrile pentru care s-au depus contestaţii în termenul prevãzut se resigileazã în vederea reevaluãrii, secretizându-se şi nota/notele acordatã/acordate la prima evaluare.
ART. 21
(1) Comisia de rezolvare a contestaţiilor va fi formatã în întregime din alte cadre didactice decât cele din comisia de evaluare şi se constituie la nivelul inspectoratului şcolar prin decizie a inspectorului şcolar general. Comisia de rezolvare a contestaţiilor este formatã din:
● preşedinte - un cadru didactic universitar cu gradul didactic cel puţin de lector sau şef de lucrãri/inspector şcolar general (pentru maiştrii instructori);
● membri - câte 2 profesori având cel puţin gradul didactic I sau II pentru fiecare specialitate;
● secretar - un cadru didactic.
(2) Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar va decide dacã cei 2 membri vor fi:
a) unul din învãţãmântul universitar, cu gradul didactic cel puţin de lector/şef de lucrãri, şi unul din învãţãmântul preuniversitar, de preferinţã inspector de specialitate, metodist al inspectoratului şcolar sau responsabil de comisie metodicã;
b) ambii din învãţãmântul preuniversitar, de preferinţã inspectori de specialitate, metodişti ai inspectoratului şcolar sau responsabili de comisii metodice.
ART. 22
(1) Recorectarea lucrãrilor se face conform instrucţiunilor prevãzute la cap. V, în termen de cel mult 48 de ore de la termenul limitã de înregistrare a contestaţiei.
(2) În cazul în care diferenţa dintre nota acordatã de comisia de rezolvare a contestaţiilor şi nota acordatã de comisia de evaluare este de cel mult 0,5 puncte, diferenţã care poate fi în plus sau în minus, rãmâne definitivã nota acordatã de ultima comisie menţionatã.
(3) Dacã diferenţa dintre nota acordatã de comisia de rezolvare a contestaţiilor şi nota stabilitã în urma evaluãrii iniţiale este mai mare de 0,5 puncte, nota acordatã de comisia de rezolvare a contestaţiilor este definitivã. În situaţia lucrãrilor cu nota iniţialã între 9,50 şi 10,00, nota finalã este cea atribuitã la recorectare.
(4) Hotãrârile comisiei de rezolvarea a contestaţiilor sunt definitive şi se afişeazã cel mai târziu în termen de 3 zile de la data limitã de depunere a contestaţiilor.
(5) Dacã diferenţa dintre media stabilitã de comisia de concurs şi de comisia de rezolvare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, inspectorul şcolar general este autorizat sã decidã constituirea unei noi comisii de recorectare, formatã din alţi membri decât cei din comisiile anterioare. Rezultatul acestei ultime corectãri este definitiv. Inspectorul şcolar general va dispune aplicarea mãsurilor legale asupra celor care nu şi-au îndeplinit atribuţiile în cadrul concursului.
ART. 23
(1) Inspectoratul şcolar monitorizeazã concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot. Inspectoratul şcolar şi conducerile unitãţilor de învãţãmânt rãspund integral de buna desfãşurare a concursului, potrivit <>Legii nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legii nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi prezentei metodologii.
(2) Organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot pot fi monitorizate şi de reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, delegaţi în acest scop.
(3) La toate etapele concursului participã, cu statut de observator, reprezentantul/reprezentanţii organizaţiei/ organizaţiilor sindicale reprezentative din unitatea de învãţãmânt preuniversitar care organizeazã concursul. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observaţii.

CAP. VII
Repartizarea pe posturi a candidaţilor

ART. 24
Imediat dupã soluţionarea tuturor contestaţiilor, comisia de concurs afişeazã la unitãţile de învãţãmânt preuniversitar listele finale, în ordinea descrescãtoare a mediilor, pentru fiecare post didactic.
ART. 25
(1) Ordinea ocupãrii posturilor, pentru fiecare unitate de învãţãmânt preuniversitar, este urmãtoarea:
a) ocuparea cu statut de cadru didactic titular de cãtre candidaţii care au obţinut la concurs cel puţin nota/media 7 (şapte) pe posturile/catedrele titularizabile, în ordinea descrescãtoare a notelor/mediilor;
b) posturile/catedrele didactice vacante din mediul rural titularizabile, publicate cu menţiunea "contract M.E.C.", se ocupã cu prioritate de absolvenţi ai învãţãmântului superior care au contract cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru mediul rural;
c) în cazul notelor/mediilor egale obţinute la concurs se aplicã prevederile art. 3.
(2) a) Posturile/catedrele rãmase vacante devin netitularizabile şi se ocupã, împreunã cu celelalte posturi/catedre netitularizabile, prin detaşare la cerere, de cãtre candidaţii titulari în învãţãmânt care au obţinut la concurs cel puţin nota/media 5 (cinci) şi care îndeplinesc condiţiile legale pentru a fi detaşaţi la cerere, conform <>art. 15 din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în ordinea descrescãtoare a notelor/mediilor.
b) Posturile/catedrele didactice vacante din mediul rural netitularizabile, publicate cu menţiunea "contract M.E.C.", se ocupã cu prioritate de absolvenţi ai învãţãmântului superior care au contract cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru mediul rural.
(3) În cazul notelor/mediilor egale are prioritate în urmãtoarea ordine:
a) persoana al cãrei soţ/soţie este cadru didactic titular în localitatea în care se solicitã detaşarea;
b) persoana, cadru didactic titular, care are domiciliul sau reşedinţa în localitatea în care se aflã postul/catedra solicitat/solicitatã;
c) persoana al cãrei soţ/soţie este ales/aleasã în Parlament, este numit/numitã în Guvern sau îndeplineşte funcţii de specialitate specifice în aparatul Parlamentului, al Preşedinţiei, al Guvernului ori în Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, este ales/aleasã de Parlament în organismele centrale ale statului, precum şi persoana al cãrei soţ/soţie îndeplineşte funcţia de prefect, subprefect, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean, o funcţie de îndrumare şi control în sistemul de învãţãmânt, de culturã, de tineret şi sport. De asemenea, au prioritate soţul/soţia persoanei care îndeplineşte funcţii de conducere şi de specialitate la casa corpului didactic, precum şi soţul/soţia cadrelor didactice numite în funcţii de conducere sau de specialitate la comisiile şi agenţiile din subordinea Preşedinţiei, a Parlamentului sau a Guvernului, al/a liderilor sindicatelor din învãţãmânt, care au drept de rezervare de catedrã, şi al/a cadrelor active ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, ale Serviciului Român de Informaţii şi altor servicii speciale la nivel naţional, mutate, la ordin, în altã localitate.
(4) Dacã dupã aplicarea criteriilor prevãzute la alin. (3) se menţine egalitatea, departajarea se face luându-se în considerare, în ordinea urmãtoarelor criterii:
a) media de departajare, calculatã cu 4 zecimale;
b) nota la examenul scris de limbã maternã (pentru candidaţii care au susţinut o astfel de probã);
c) apropierea de domiciliu;
d) gradul didactic;
e) media la examenul pentru obţinerea gradului didactic;
f) cuprinderea în programul de formare cofinanţat de Banca Mondialã "Proiect pentru învãţãmântul rural";
g) media la examenul de bacalaureat/absolvire/licenţã (stat);
h) vechimea în învãţãmânt.
(5) a) Posturile/catedrele rãmase vacante/rezervate se ocupã prin suplinire de cãtre candidaţii care nu sunt titulari în învãţãmânt şi care au obţinut la concurs cel puţin nota/media 5 (cinci), în ordinea descrescãtoare a notelor/mediilor.
b) Posturile/catedrele didactice vacante din mediul rural, netitularizabile, publicate cu menţiunea "contract M.E.C.", se ocupã cu prioritate de absolvenţi ai învãţãmântului superior care au contract cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii pentru mediul rural.
c) La medii egale departajarea se face luându-se în considerare, în ordine: apropierea de domiciliu, media de departajare (calculatã cu 4 zecimale), nota la examenul scris de limbã maternã (pentru candidaţii care au susţinut o astfel de probã), gradul didactic, media la examenul pentru obţinerea gradului didactic, media la examenul de bacalaureat/absolvire/licenţã (stat), vechimea în învãţãmânt.
ART. 26
(1) Comisia de organizare şi desfãşurare a concursului va transmite la inspectoratul şcolar lista posturilor/catedrelor didactice rãmase vacante/rezervate, lista candidaţilor nerepartizaţi, precum şi lista candidaţilor repartizaţi conform modelului prevãzut în anexa nr. 8.
(2) Posturile/catedrele netitularizabile rãmase vacante/rezervate dupã operaţiunile prevãzute la art. 25 se repartizeazã în şedinţã publicã organizatã de inspectoratul şcolar.
(3) Candidaţii rãmaşi nerepartizaţi vor fi ierarhizaţi într-o listã unicã în ordinea descrescãtoare a notelor/mediilor obţinute la unul dintre concursurile organizate de unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot. Pentru candidaţii care au participat la concurs în mai multe unitãţi de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot se alege nota/media cea mai mare.
ART. 27
Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot se face prin decizie a inspectorului şcolar general.
ART. 28
(1) Angajarea pe post/catedrã se face de cãtre directorul unitãţii de învãţãmânt, pe baza deciziei de repartizare semnate de inspectorul şcolar general, cu data de 1 septembrie 2006.
(2) Încadrarea personalului didactic în cumul/plata cu ora şi a suplinitorilor fãrã studii corespunzãtoare în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot se face în conformitate cu prevederile Metodologiei de mişcare a personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 29
(1) Cheltuielile pentru organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor/ catedrelor în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, precum şi plata cadrelor didactice care fac parte din comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor/catedrelor în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot se suportã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin inspectoratele şcolare.
(2) Normarea activitãţii şi salarizarea membrilor comisiilor de concurs se fac în conformitate cu precizãrile aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 30
La organizarea/desfãşurarea concursului nu pot participa persoanele care concureazã sau care au în rândul candidaţilor rude ori afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv.
ART. 31
Lucrãrile de concurs şi borderourile de corectare se pãstreazã în arhiva unitãţilor organizatoare timp de un an, iar celelalte documente, conform normativelor în vigoare.
ART. 32
Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, care organizeazã concursul, vor înainta inspectoratelor şcolare tabele nominale cu cadrele didactice prezentate la concurs, cu rezultatele concursului şi dosarele candidaţilor admişi, în termen de 5 zile de la finalizarea acestuia.
ART. 33
Pentru fiecare cadru didactic care în urma concursului ocupã postul/catedra vacant/vacantã, conducerea unitãţii de învãţãmânt preuniversitar din judeţul-pilot va menţiona, în tabelul care se înainteazã la inspectoratul şcolar, situaţia încadrãrii candidatului.
ART. 34
(1) Preşedinţii comisiilor de concurs, de elaborare a subiectelor, a baremelor de corectare, de evaluare a lucrãrilor şi de rezolvare a contestaţiilor poartã rãspunderea principalã pentru corectitudinea desfãşurãrii concursului, conform atribuţiilor specifice.
(2) Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot se desfãşoarã conform graficului prevãzut în anexa nr. 9.
ART. 35
Preşedintele comisiei de concurs şi al comisiei de rezolvare a contestaţiilor sunt direct rãspunzãtori de respectarea prezentelor precizãri şi de corectitudinea desfãşurãrii concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice de cãtre candidaţii cu studii corespunzãtoare, precum şi de transmiterea la inspectoratele şcolare a documentelor prevãzute la art. 32.
ART. 36
Anexele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezenta metodologie.
ART. 37
Nerespectarea prevederilor <>Legii nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentei metodologii atrage rãspunderea disciplinarã, conform <>Legii nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, civilã, potrivit dispoziţiilor Codului civil, sau penalã, conform dispoziţiilor Codului penal, în funcţie de gravitatea faptei.
ART. 38
La data intrãrii în vigoare a prezentei metodologii se abrogã Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea posturilor/ catedrelor didactice vacante din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele-pilot, aprobatã prin <>Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.262/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 18 martie 2005.

ANEXA 1


────────
la metodologie
────────────────

PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA
POSTURILOR/CATEDRELOR DIDACTICE VACANTE

A. Disciplina EDUCATIE MUZICALA
(pentru absolventii invatamantului superior de scurta durata si lunga durata, catedre/posturi din scoli si licee de cultura generala)

a) Elaborarea unei unitati de invatare, in functie de nivelul de invatamant la care urmeaza sa predea candidatul si prezentarea orala a acesteia;
b) Analiza unei lucrari muzicale din repertoriul pentru copii si tineret.
Analiza lucrarii va consta in:
- descifrarea lucrarii din punct de vedere ritmic, ritmico-melodic si intonarea tuturor vocilor cursiv;
- stabilirea liniei dirijorale prin marcarea acesteia pe partitura si intonarea ei;
- analiza formei prin delimitarea unitatilor de insusire dupa auz (vocal) sau de citire instrumentala (repetate, contrastante etc.) si stabilirea formei in care se incadreaza lucrarea;
- probleme de interpretare prin precizarea tehnicii vocale interpretative (respiratie, emisie, dictie) si stabilirea problemelor de frazare si expresivitate a textului muzical (evidentierea unor cuvinte prin accente etc.), tempoul si nuantele potrivite;
- incadrarea lucrarii in opera compozitorului si a lucrarii in epoca din care face parte.
Unitatea de invatare se alege de catre candidat, conform programei, anterior probei.
Precizare: Lucrarile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele I-XII ale curriculumului de educatie muzicala.
Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate o lucrare muzicala din repertoriul pentru copii si tineret. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus o patrime din numarul acestora.
Evaluarea probelor a) si b) se va face pe baza calificativului admis-respins.
● La toate probele candidatii trebuie sa obtina calificativul admis. Daca la una dintre probe candidatul nu este admis, atunci acesta nu mai participa la probele urmatoare si este declarat respins.

B. EDUCATIE ARTISTICA SPECIALIZATA SPECIALIZARILE MUZICA,
COREGRAFIE SI ARTA ACTORULUI
(pentru absolventii invatamantului superior de lunga durata,
catedre/posturi din scolile si liceele de arta)

MUZICA INSTRUMENTALA, ARTA VOCALA (CANTO), MUZICA DE CAMERA, COREGRAFIE, STUDII TEORETICE, ARTA ACTORULUI:

1. MUZICA INSTRUMENTALA/ARTA VOCALA/MUZICA DE CAMERA*), COREGRAFIE
_________
*) Proba de recital pentru candidatii care opteaza pentru postul de profesor de muzica de camera, va fi sustinuta la instrumentul absolvit.

a) Elaborarea unui proiect de lectie: comisia va face public, cu 48 de ore inainte, repertoriul elevului/elevilor si nivelul de invatamant pe baza caruia candidatul va concepe proiectul didactic; proiectul va fi prezentat comisiei inainte de inceperea probei.
b) Sustinerea proiectului de lectie (lectia de instrument/de muzica de camera/coregrafie/arta vocala); pe baza proiectului didactic prezentat, candidatii vor sustine ora de instrument/muzica de camera/coregrafie/arta vocala) cu elevul/elevii nominalizati de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant; proba nu va depasi 30 de minute.
c) Proba de recital instrumental/vocal, ce va contine 3 lucrari la alegere: un studiu si 2 lucrari diferite ca stil, caracter, forma, cel putin la nivelul programei de liceu.
Proba de recital pentru coregrafie.
Dans clasic:
● 5 variatii clasice, din care comisia va indica prezentarea a 3 dintre ele.
Dans contemporan/modern:
● 3 coregrafii la alegere, din 5 coregrafii consacrate pregatite de candidat.
Proba de recital instrumental, vocal (canto) si coregrafie nu va depasi 30 de minute.
Evaluarea probelor prevazute la punctele a), b) si c) se va face pe baza calificativului admis-respins.
● La toate probele candidatii trebuie sa obtina calificativul admis. Daca la una dintre probe candidatul nu este admis, atunci acesta nu mai participa la probele urmatoare si este declarat respins.

2. STUDII TEORETICE (teorie-solfegiu-dicteu, armonie, istoria muzicii, forme muzicale)
a. Elaborarea unui proiect de lectie care sa vizeze continuturi ale disciplinelor teoria muzicii, armonie, istoria muzicii, forme muzicale si prezentarea orala a acestuia.
b. 1. Citirea, la prima vedere a unui solfegiu de 16 masuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa;
b. 2. Citirea, la prima vedere, la pian a unui dicteu melodic si a unui dicteu armonic de 12 masuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 alteratii constitutive, in cheile Sol si Fa.
Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate un solfegiu, un dicteu melodic si un dicteu armonic. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus o patrime din numarul lor.
Proiectul de lectie se elaboreaza de catre candidat, conform programei, anterior probei.
b. 3. Armonizarea unei teme de 16 masuri (8 masuri sopran si 8 masuri bas dat, necifrate).
b. 4. Citirea, la prima vedere, la pian, cu analiza armonica a unor fragmente muzicale de 12-16 masuri, din literatura universala si romaneasca.
Comisia va pregati biletele de examen, fiecare cuprinzand cate o tema de armonizat si cate un fragment muzical. Numarul biletelor de examen va fi egal cu numarul candidatilor plus o patrime din numarul lor.
c. Recunoasterea si comentarea unor lucrari din creatia universala si romaneasca; pe baza auditiei, candidatilor li se cere recunoasterea si comentarea a 4 lucrari din epoci stilistice diferite (cel putin una va fi din creatia romaneasca), alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrari pusa la dispozitia candidatilor de catre directiunea unitatii de invatamant cu cel putin 2 saptamani inainte de sustinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum si aspecte interdisciplinare.
Evaluarea probelor prevazute punctele. a), b1-4) si c) se va face pe baza calificativului admis-respins.
● La toate probele candidatii trebuie sa obtina calificativul admis. Daca la una dintre probe candidatul nu este admis, atunci acesta nu mai participa la probele urmatoare si este declarat respins.

3. ARTA ACTORULUI (pentru absolventii invatamantului superior de lunga durata, catedre/posturi din scoli si licee de arta)
a) Candidatul va elabora un set de exercitii de initiere actoriceasca in cadrul unei lectii cu 3-5 elevi.
b) Lucrul pe text. Textul va fi la alegerea candidatului, din literatura (proza/poezie) universala sau romaneasca. Asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitatii de invatamant.
Proba nu va depasi 30 de minute.
Evaluarea probelor prevazute la lit. a) si b) se va face pe baza calificativului Admis-Respins.
● La toate probele candidatii trebuie sa obtina calificativul admis. Daca la una din probe candidatul nu este admis, atunci acesta nu mai participa la probele urmatoare si este declarat respins.

NOTA:
1) Unitatile de invatamant unde candidatii vor sustine proba practica vor fi stabilite de inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti. Pentru sustinerea probei practice inspectoratele scolare si unitatile de invatamant desemnate sa asigure desfasurarea probelor practice vor pregati si vor asigura toate conditiile necesare desfasurarii optime a acestora.
2) Prezenta anexa, parte integranta din Metodologie, este valabila pentru absolventii care opteaza pentru un post/catedra din scoli generale, licee de cultura generala, scoli si licee de arta, cu specializarile muzica, arta actorului si coregrafie, cu program integrat si suplimentar de arta.
3) Candidatii care opteaza pentru ocuparea unui/unei post/catedra prevazut la punctul 2 - Studii teoretice, vor sustine toate probele prevazute la acest punct, indiferent daca postul/catedra prevede ore numai pentru una/doua dintre cele trei discipline.
4) Candidatii absolventi ai invatamantului superior de lunga durata si care au parcurs si absolvit si un modul de folclor pot preda si disciplina muzica vocala traditionala romaneasca (canto popular) din liceele de muzica (clasele IX-XII). Acestia vor sustine proba practica prevazuta la Educatie muzicala si o proba de recital vocal ce va consta in interpretarea a trei lucrari diferite, specifice genului, cu sau fara acompaniament, din zona de provenienta a candidatului. Pentru aceasta categorie de candidati, proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala.
5) Pentru posturile/catedrele de Ansambluri muzicale vocale si instrumentale sau orchestrale, respectiv Dirijat ansamblu coral sau Dirijat ansamblu instrumental sau orchestral, sunt valabile probele practice de la Educatie muzicala (adaptate dupa caz). Pentru ansamblu coral, instrumental sau orchestral, lucrarile muzicale vor face parte din oferta de repertoriu pentru clasele a VII-a-a XII-a ale programei pentru ansamblu coral, respectiv ansamblu instrumental sau orchestra - scoli si licee de muzica. Pentru aceasta categorie de candidati proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala.
6) Candidatii absolventi ai invatamantului superior de lunga durata, care au studiat si absolvit un instrument sau au studiat si au absolvit un modul de instrument, pot preda si instrumentul respectiv la scolile si liceele de arta. Acestia vor putea sustine probele practice prevazute la Educatie muzicala specializata - Muzica instrumentala.
Pentru aceasta categorie de candidati proba scrisa va fi sustinuta conform programei de la Educatie muzicala specializata - Muzica instrumentala.
7) Prezenta anexa este valabila si pentru candidatii apartinand minoritatilor nationale.


ANEXA 2
──────────
la metodologie
────────────────

PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTURILOR
DIDACTICE VACANTE DIN LICEELE CU CLASELE SPECIALE -
LIMBI STRAINE CU PROGRAM INTENSIV SI BILINGV

Proba practica va consta dintr-un interviu prin care comisia de concurs va evalua:
1. Competenta de receptare si comunicare a candidatului, in limba straina respectiva;
2. Capacitatea de a elabora, pe baza manualelor aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, un proiect didactic, pe o tema, propusa de comisie, specifica programei scolare a claselor cu program intensiv si bilingv. Candidatul trebuie sa sustina/argumenteze obiectivele propuse, strategiile si tehnicile de predare/invatare abordate, sa justifice alegerea materialelor auxiliare pe care le va utiliza in desfasurarea lectiei.
Evaluarea globala se va face pe baza calificativului Amis-Respins.


ANEXA 3
────────
la metodologie
──────────────

PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA
POSTURILOR DIDACTICE VACANTE

Disciplina INFORMATICA

Proba practica va consta din:
1. Realizarea practica a subiectelor inscrise pe biletul de examinare.
2. Biletul de examinare va contine cinci subiecte care trateaza:
● O aplicatie in mediul de programare Pascal sau C/C++ (cap. 4* al programei):
- Se vor testa abilitatile candidatului in utilizarea mediului de programare, depanarea programului/aplicatiei;
● O aplicatie de baze de date (cap. 9 al programei):
- Se vor verifica abilitatile candidatului in utilizarea mediului FOX PRO;
● Utilizarea unui sistem de operare (cap. 2* al programei):
- Se vor verifica abilitatile candidatului in utilizarea unui SO;
● Implementarea unei aplicatii de birotica (cap. 10 al programei):
- Se vor testa abilitatile candidatului in utilizarea editorului de texte sau editorului de foi de calcul sau al editorului prezentari;
● Utilizarea serviciilor retelei Internet (cap. 11* al programei):
- Se vor testa abilitatile candidatului in utilizarea serviciilor Internet.
3. Proba practica nu va depasi 30 de minute pentru fiecare candidat.
4. Evaluarea se va face pe baza calificativului Admis-Respins.

NOTA:
1) Unitatile de invatamant si numarul acestora, unde candidatii vor sustine proba practica, vor fi stabilite de inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti.
2) Prevederile prezentei anexe, parte integranta din metodologia de concurs, sunt valabile si pentru candidatii care vor opta pentru un post/catedra vacant/a din palate si cluburi ale elevilor.

ANEXA 4
────────
la metodologie
──────────────


PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA
POSTURILOR DIDACTICE VACANTE DIN UNITATILE CU INVATAMANT
SPORTIV INTEGRAT SI SUPLIMENTAR
(licee si clase cu program sportiv/cluburi sportive scolare)

Disciplina EDUCATIE FIZICA SI SPORTIVA

● La concurs participa absolventii invatamantului superior de specialitate, de lunga si scurta durata, cu specializare in disciplina sportiva pentru care s-au inscris.
● Proba practica se desfasoara dupa cum urmeaza:
1. Subiectele, pentru proba practica sunt elaborate de comisia de examinare in preziua examenului si avizate de inspectorul scolar de specialitate;
2. Explicarea si/sau demonstrarea pasilor metodici de invatare/consolidare/perfectionare a elementelor/procedeelor solicitate in biletul de examen extras.
● Durata probei practice nu va depasi 30 de minute/concurent.
● Concurentul nu poate schimba subiectul.
● Pe parcursul desfasurarii probei practice, la solicitarea comisiei sau la propunerea lor, concurentii pot repeta unele secvente.
● Rezultatul probei practice se apreciaza prin "Admis" sau "Respins".
● Pentru sustinerea probei practice, in mod obligatoriu, candidatii se prezinta in echipament sportiv adecvat.
● Candidatii nu sunt primiti in concurs fara adeverinta medicala eliberata de policlinica teritoriala, in care se mentioneaza "apt pentru sustinerea probei practice".

ANEXA 5
────────
la metodologie
──────────────





PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA
POSTURILOR DIDACTICE VACANTE

Disciplina ARTE PLASTICE

Proba practica va consta dintr-un interviu prin care comisia va evalua:
● Pregatirea metodica, pe baza unui proiect didactic, elaborat de
candidat in fata comisiei, la alegere, din continuturile disciplinei
Studiul compozitiei, disciplina fundamentala din cadrul curriculumului
diferentiat, specific invatamantului de arte vizuale ............ 50 p;
● Activitatea in specialitate, pe baza prezentarii unui portofoliu de
activitate.
Comisia va puncta fiecare manifestare artistica sau teoretica publicata,
de nivel national, international sau local, precum si premiile anuale
acordate de uniunile de creatie artistica sau filialele acestora din
Romania, premiile internationale, initierea/participarea de/la proiecte
nationale sau internationale, precum si orice contributie teoretica in
domeniu, dupa cum urmeaza:
- premii anuale acordate de uniunile de creatie sau filialele acestora,
precum si premii internationale acordate de institutii culturale
omoloage ....................................................... 40 p;
- participari la expozitiile anuale, bienale, trienale etc.,
nationale si internationale, creatii scenografice sau de costum
de scena, lucrari de arta monumentala, proiecte de arhitectura
realizate individual sau in colectiv, creatii omologate in diferite
domenii ale designului, lucrari de restaurare certificate de comisii
de specialitate, literatura de specialitate publicata etc. ..... 30 p;
- coordonare de proiecte nationale sau internationale ............ 40 p;
- manifestari expozitionale individuale sau de grup:
● in spatii administrate de muzee de arta ...................... 40 p;
● in spatii administrate de uniuni de creatie .................. 30 p;
● in alte locatii .............................................. 20 p;
- manifestari expozitionale (jurizate) periodice sau
ocazionale ..................................................... 30 p;
- alte manifestari expozitionale ocazionale (nejurizate) ......... 20 p;
- participare in cadrul unor proiecte nationale sau
internationale ................................................. 20 p;
- contributii teoretice in domeniu (articole publicate in presa,
comunicari stiintifice, interventii in cadrul unor seminarii pe
teme de specialitate etc.) ..................................... 10 p.
Pentru calificativul admis candidatul va trebui sa obtina
minimum 70 de puncte.



ANEXA 6


────────
la metodologie
──────────────

PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA
POSTURILOR DIDACTICE VACANTE

PALATELE SI CLUBURILE ELEVILOR

Proba practica la palate si cluburi ale copiilor se va desfasura astfel:
a) pentru ocuparea catedrelor vacante in profilul tehnico-aplicativ si stiintific, proba practica va consta din:
● construirea unui subansamblu din componenta unui aparat sau model din domeniul cercului;
● intocmirea unei schite pentru un anumit model ce urmeaza sa fie construit in domeniul cercului;
● asamblarea unor piese distincte in realizarea unui aparat sau diferite circuite;
● intocmirea unui proiect de activitate pentru o anumita tema din domeniul cercului;
● prezentarea unei oferte didactice cu privire la activitatea cercului (catedrei) pentru care candideaza;
b) pentru ocuparea catedrelor vacante in profilul cultural-artistic sunt valabile cerintele prezentate la proba practica din cadrul liceelor vocationale;
c) pentru ocuparea catedrelor vacante in profilul sportiv-turistic, proba practica va consta din:
● prezentarea in scris a obiectivelor propuse spre realizare, specifice cercului pentru care concureaza;
● modalitati de selectie a copiilor la activitatea de cerc si de participare in competitii;
● cunoasterea Regulamentului de organizare si desfasurare a activitatii din palate si cluburi ale copiilor;
● descrierea modului de realizare a unei teme sau a unui segment dintr-o activitate specifica cercului (catedrei) vacante.


ANEXA 7
──────────
la metodologie
──────────────


PROBA PRACTICA DIN CADRUL CONCURSULUI PENTRU
OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE

Disciplina INSTRUIRE PRACTICA - MAISTRI INSTRUCTORI

1. Proba practica se sustine in cabinete, ateliere, laboratoare de specialitate, sali de demonstratie din unitatile de invatamant, stabilite de comisia de examinare, sub supravegherea permanenta a membrilor acesteia.
2. Proba practica consta in executarea unei lucrari/produs/serviciu/tehnici de ingrijire - conform profilului postului.
3. Subiectele pentru proba practica se elaboreaza de comisia de examinare, in ziua examenului.
4. Durata probei practice variaza intre 30-180 de minute pentru fiecare candidat, in functie de complexitatea lucrarii.
5. Evaluarea probei practice se realizeaza pe baza unei fise de observatii, elaborata de comisia de examinare.
6. Fisa de observatii va cuprinde urmatoarele criterii de evaluare:
- amenajarea ergonomica a locului de munca;
- respectarea normelor de igiena, de protectia muncii si prevenirea si stingerea incendiilor;
- alegerea materialelor, produselor, instrumentelor si aparatelor necesare executarii lucrarii;
- respectarea algoritmului de executie;
- respectarea procesului tehnologic (operatiilor, fazelor, trecerilor, manuirilor, miscarilor);
- finisarea, aspectul lucrarii/produsului/serviciului/tehnici de ingrijire;
- atitudinea fata de client/pacient;
- redactarea unui referat pentru probele de laborator.
7. Evaluarea se face pe baza calificativului Admis-Respins.

ANEXA 8
──────────
la metodologie
────────────────





┌────┬────────────┬──────────┬───────────┬───────┬────┬─────────────┬───────┐
│Nr. │ Numele si │Unitatea │ │Post/ │Cod │Tipul de │ │
│crt.│ prenumele │ de │ │catedra│post│miscare │Obser- │
│ │candidatului│invatamant│Localitatea│ │ │- numire ca │vatii │
│ │repartizat │ │ │ │ │titular │ │
│ │ │ │ │ │ │- transferare│ │
│ │ │ │ │ │ │- detasare │ │
│ │ │ │ │ │ │- suplinire │ │
├────┼────────────┼──────────┼───────────┼───────┼────┼─────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴──────────┴───────────┴───────┴────┴─────────────┴───────┘



ANEXA 9


────────
la metodologie
────────────────

Graficul desfãşurãrii concursului pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante/rezervate în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele pilot

1. a) Transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante titularizabile şi afişarea acesteia la inspectoratul şcolar şi la unitãţile de învãţãmânt.
b) Transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile şi afişarea acesteia la inspectoratul şcolar şi la unitãţile de învãţãmânt.
Termen: 13 mai 2006

2. Înregistrarea cererilor candidaţilor, însoţite de documentele prevãzute în cerere (inclusiv pentru absolvenţii promoţiei 2006), la secretariatul unitãţii de învãţãmânt
Perioada: 15 -17 mai 2006

3. Verificarea dosarelor de cãtre comisia de concurs şi avizarea acestora de cãtre consilierul juridic al inspectoratului şcolar, la sediul inspectoratului şcolar, cu excepţia dosarelor absolvenţilor promoţiei 2006.
Perioada: 18 -22 mai 2006

4. Susţinerea activitãţilor didactice la clasã de cãtre candidaţii înscrişi la concurs.
Perioada: 23 mai -14 iunie 2006

5. Organizarea concursului cu probe scrise.
Perioada: 15 iunie -11 august 2006

Notã. Absolvenţii promoţiei 2006 pot participa la proba scrisã în cadrul concursului organizat pentru ocuparea posturilor/catedrelor didactice declarate vacante in unitaţile de învãţãmânt preuniversitar din judeţele pilot, numai dupã prezentarea adeverinţei de absolvire.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016