Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.420 din 8 noiembrie 2005  privind aprobarea Regulamentului de desfasurare a examenului in vederea obtinerii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 5.420 din 8 noiembrie 2005 privind aprobarea Regulamentului de desfasurare a examenului in vederea obtinerii "Diplomei de acces general in invatamantul superior german" si a "Diplomei de bacalaureat" de catre absolventii sectiilor/scolilor speciale germane din Romania

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 26 ianuarie 2006
În conformitate cu prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Federale Germania cu privire la colaborarea în domeniul şcolar, semnat la Bucureşti la 15 martie 1996, aprobat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/1999 şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 30 iunie 1999,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, cu modificãrile ulterioare,
ministrul educaţiei şi cercetãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de desfãşurare a examenului în vederea obţinerii "Diplomei de acces general în învãţãmântul superior german" şi a "Diplomei de bacalaureat" de cãtre absolvenţii secţiilor/şcolilor speciale germane din România, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aproba programele şcolare pentru disciplinele Limba şi literatura germanã, Matematica, Fizica, Limba franceza, Limba engleza, Chimie, Biologie şi Istorie. Pentru celelalte discipline rãmân valabile programele aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.651/1998 .
ART. 3
Se aproba planul-cadru pentru secţiile/şcolile speciale germane.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 5
Se abroga toate prevederile care contravin prezentului ordin.
ART. 6
Direcţia generalã învãţãmânt preuniversitar, Direcţia generalã învãţãmânt în limbile minoritãţilor naţionale, Serviciul Naţional de Evaluare şi Examinare, Direcţia generalã învãţãmânt superior, Inspectoratul Şcolar Judeţean Timis şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Bucureşti, 8 noiembrie 2005.
Nr. 5.420.

ANEXA

REGULAMENT
de desfãşurare a examenului în vederea obţinerii "Diplomei de acces general în învãţãmântul superior german" şi a "Diplomei de bacalaureat" de cãtre absolvenţii secţiilor/şcolilor speciale germane din România

§ 1
Scopul examenului

Prin promovarea examenului candidaţii vor demonstra ca îndeplinesc condiţiile necesare pentru începerea unui studiu superior la instituţiile de învãţãmânt superior în Republica Federala Germania şi în România.

§ 2
Susţinerea examenului

(1) Susţinerea examenului poate fi solicitatã de secţii/şcoli speciale germane, care funcţioneazã în România, în conformitate cu Acordul dintre Republica Federala Germania şi România, cu privire la colaborarea în domeniul şcolar,
(2) Examenul se susţine la sfârşitul ultimului an şcolar al sectiei/şcolii speciale germane.
(3) Conducerea şcolii anunta la începutul anului şcolar respectiv, intenţia de a organiza examenul şi solicita Conferintei Permanente a Ministrilor învãţãmântului şi Culturii din Republica Federala Germania numirea unui preşedinte al comisiei de examen. Solicitarea va conţine calendarul probelor scrise şi o propunere referitoare la calendarul probelor orale, precum şi numãrul probabil de candidaţi

§ 3
Discipline de examen. Cerinţe

(1) Examenul poate fi susţinut doar integral. El se compune din probe scrise şi din probe orale.
(2) Cerinţele pentru disciplinele de examen trebuie sa corespundã programelor aprobate pentru fiecare disciplina în parte de cãtre Comisia Federatie - Landuri pentru Activitate Şcolarã în Strãinãtate şi de cãtre Ministrul/Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii din România.
(3) Disciplinele de examen sunt:
● Limba germanã;
● Limba romana;
● Limba engleza;
● Limba franceza;
● Istoria;
● Matematica;
● Fizica;
● Chimia;
● Biologia.
(4) a) În ultimii doi ani şcolari ai sectiei/şcolii germane speciale sunt obligatorii pentru eleve şi elevi doua dintre cele trei discipline din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii (Fizica, Chimie, Biologie).
(b) Examenul consta pentru fiecare candidat din opt discipline de examen.
(5) Cele patru discipline, la care se susţin probe scrise sunt;
a. Limba germanã;
b. Limba romana;
c. Matematica;
d. una dintre disciplinele Fizica, Chimie, Biologie din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii, care se vor preda pana la examen cel puţin timp de patru ani succesivi sau o limba moderna, la alegerea candidaţilor (respectiv Limba engleza sau Limba franceza), care se vor preda pana la susţinerea examenului cel puţin şase ani succesivi. Disciplina aleasã trebuie sa fi fost predatã în ultimii doi ani şcolari cu cel puţin trei ore pe saptamana,
(6) Fiecare candidat va fi examinat oral la cel puţin trei discipline, şi anume :
● Limba germanã şi Limba romana
şi
● o alta disciplina, pe care o alege candidatul dintre celelalte discipline de examen § 3. (4) b). Pentru disciplina Istorie examenul se compune din doua pãrţi cu durata de 15 minute: Istorie universala (în limba germanã) şi Istoria Romanilor (în limba romana).
Comisia de examen poate fixa pentru candidat probe orale suplimentare cf. § 12 (4)).

§ 4
Evaluare

(1) Pentru evaluarea rezultatelor şcolare ale elevelor şi elevilor din ultimii doi ani şcolari şi în cadrul examenului, este valabil urmãtorul sistem de notare, exprimat în calificative:
foarte bine - dacã rezultatele şcolare corespund într-o mãsura deosebita cerinţelor;
bine - dacã rezultatele şcolare corespund pe deplin cerinţelor;
corespunzãtor - dacã rezultatele şcolare corespund în general cerinţelor;
suficient - dacã rezultatele şcolare prezintã oarecare lacune, dar în general corespund cerinţelor;
necorespunzãtor - dacã rezultatele nu corespund cerinţelor, dar se constata ca exista cunoştinţele de baza necesare, iar lacunele ar putea fi eliminate într-o anumitã perioada de timp;
insuficient - dacã rezultatele şcolare nu corespund cerinţelor, iar cunoştinţele de baza sunt atât de lacunare încât nu ar putea fi eliminate într-o perioada de timp previzibila,
(2) Pentru transpunerea calificativelor în sistemul de notare din Republica Federala Germania, exprimat în puncte este valabilã urmãtoarea grila;
15/l4/13 puncte corespund calificativului "foarte bine"
12/11/10 puncte corespund calificativului "bine"
9/8/7 puncte corespund calificativului "corespunzãtor"
6/5/4 puncte corespund calificativului "suficient"
3/2/1 puncte corespund calificativului "necorespunzãtor"
0 puncte corespund calificativului "insuficient"
(3) Rezultatele şcolare semestriale, obţinute la "disciplinele de examen" în ultimii doi ani şcolari, precum şi rezultatele obţinute la examen sunt notate cu un numãr de puncte de la 0 la 15, în sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania,
Transpunerea rezultatelor şcolare semestriale din ultimii doi ani şcolari şi a celor obţinute la examen în puncte din sistemul de notare utilizat în Republica Federala Germania se face în baza tabelelor asupra cãrora s-a convenit, (Anexa 5 şi Anexa 6),

§ 5
Comisia de examen. Comisia de examen pe discipline. Participanţi.

(1) Din comisia de examen fac parte:
a) reprezentantul Conferintei Permanente a Ministrilor învãţãmântului şi Culturii din Republica Federala Germania, în calitate de preşedinte al comisiei de examen,
b) un reprezentant numit de Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii din România,
c) directorul şcolii,
d) directorul sectiei/şcolii speciale germane
e) cadrele didactice care au predat candidaţilor disciplinele de examen în ultimul an şcolar.
(2) Preşedintele comisiei de examen este numit de cãtre preşedintele Conferintei Permanente a Ministrilor învãţãmântului şi Culturii din Republica Federala Germania, de comun acord cu Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Federale Germania. Acesta este, de regula, un membru al Comisiei Federatie - Landuri pentru Activitate Şcolarã în Strãinãtate din Republica Federala Germania.
(3) Preşedinţia comisiei de examen pe discipline este preluatã de reprezentantul numit de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii din România, pentru examenele la disciplinele Limba şi literatura romana şi Istoria Romanilor.
(4) Din comisia de examen pe discipline fac parte preşedintele comisiei de examen, profesorul de specialitate, care a predat disciplina de examen în ultimul an şcolar şi profesorul, care consemneazã rezultatele examenului/ al doilea corector.
(5) La desfãşurarea probelor orale participa, în afarã membrilor comisiei de examen şi a comisiei de examen pe discipline, şi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii din România şi ai reprezentantei Republicii Federale Germania, respectiv ai misiunii diplomatice sau ai oficiului consular, Cadrele didactice din şcoala pot participa la desfãşurarea probelor orale.
(6) Membrii comisiei de examen, cadrele didactice, implicate în examen, precum şi ceilalţi participanţi la desfãşurarea probelor orale, sunt obligaţi sa pãstreze secretul în legatura cu examenul.

§ 6
Înscrierea la examen. Consiliul de admitere la examen.

(1) Cererea de înscriere a candidatului se înainteazã directorului sectiei speciale germane, pana la data fixatã de conducerea şcolii. Candidatul comunica opţiunea sa în legatura cu cea de-a patra proba scrisã (§ 3 (5) d, şi cea de-a treia proba orala (§ 3 (6)).
(2) Cererii de înscriere i se anexeazã un curriculum vitae, scris de mana şi o prezentare a parcursului şcolar anterior.
(3) a) În cadrul Consiliului de admitere la examen, format din cadrele didactice, care fac parte din comisie, prezidat de directorul sectiei speciale (§ 5 (1) e)) se va decide, înainte de începerea probelor scrise, pentru fiecare candidat în parte, de comun acord cu directorul şcolii, dacã rezultatele obţinute ia învãţãtura permit admiterea candidatului la examen.
b) Admiterea la examen presupune participarea cu regularitate a candidaţilor la orele de curs şi rezultate şcolare, care fac previzibila promovarea examenului.

§ 7
Cerinţe ale examenului scris

(1) Subiectele trebuie sa ofere candidatului prilejul sa demonstreze cunoştinţe, cunoaşterea metodelor, gandire independenta, capacitate de judecata şi de prezentare a cunoştinţelor.
Nu este permis ca subiectele sa se asemene cu cele rezolvate sau tratate în cadrul orelor de curs, sau sa fie pregãtite în cadrul orelor de curs astfel, încât sa nu solicite o rezolvare independenta din partea candidatului.
(2) Subiectele trebuie sa fie alcãtuite conform predãrii din ultimii doi ani şcolari.
(3) Formularea subiectelor se va face astfel, încât sa i se ofere candidatului posibilitatea de a demonstra abilitaţi şi cunoştinţe în trei domenii de cerinţe:
I. Redarea într-un context repetitiv a cunoştinţelor şi informaţiilor dintr-un domeniu bine definit într-un context invatat, descrierea şi utilizarea tehnicilor de lucru şi metodelor invatate şi exersate.
II. Explicarea, prelucrarea şi prezentarea independenta a unor continuturi cunoscute, aplicarea şi transferul independent a celor însuşite în situaţii şi contexte noi şi comparabile cu cele cunoscute.
III. Prelucrarea unor fenomene complexe, dupã o planificare prealabilã, cu scopul de a gãsi independent soluţii, argumente, respectiv interpretãri şi de a formula concluzii şi aprecieri proprii.
În formularea subiectelor accentul se va pune pe domeniul de cerinţe II.
În plus se va tine cont şi de domeniile de cerinţe I şi III, cerinţele din domeniul I vor avea o pondere mai mare decât cele din domeniul III.

§ 8
Subiectele pentru probele serise

(1) Formularea subiectelor pentru limbile moderne şi pentru limba germanã maternã va tine cont de aspectele legate de conţinut, forma şi exprimarea punctului de vedere propriu. Subiectele vor fi astfel alcãtuite, încât sa permitã candidatului o abordare coerenta.
(2) a.) Cele trei tipuri de subiecte pentru disciplina Limba germanã sunt:
- analiza unui text non- literar
- analiza unui text literar
- eseu structurat, în baza unui text/unor texte
b. Profesorul de specialitate propune pentru fiecare tip de subiect o varianta. Preşedintele comisiei de examen aproba doua variante. Dintre cele doua variante aprobate, candidatul alege o varianta, pe care o trateazã.
(3) Pentru disciplina Limba şi literatura romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea şi desfãşurarea examenului de bacalaureat, aprobatã prin Ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetãrii, în anul şcolar respectiv.
(4) a) Tipurile de subiecte pentru limbile moderne (Limba engleza, Limba franceza) sunt:
- itemi, având ca suport un text non- literar
- itemi, având ca suport un text literar
Textul, non - literar sau literar, va avea aproximativ 600 de cuvinte.
b) Profesorul de specialitate înainteazã pentru fiecare tip de subiect doua propuneri de variante. Preşedintele comisiei de examen valideazã câte o propunere de varianta din cele doua tipuri de subiecte. Dintre cele doua variante validate, candidatul alege o varianta, pe care o trateazã. Textul pe care îl redacteazã candidatul trebuie sa aibã minimum 500 şi maximum 900 de cuvinte.
(5) a) Pentru disciplina Matematica se cere tratarea a trei subiecte.
b.) Profesorul de specialitate înainteazã doua variante care conţin câte trei itemi. Fiecare varianta propusã trebuie sa conţinã itemi din cel puţin doua domenii de specialitate, dintre care un item din domeniul analizei matematice. Subiectele vor fi astfel formulate încât sa nu se limiteze doar la soluţionarea prin calcul.
c.) Preşedintele comisiei de examen valideazã, de regula, o propunere de varianta. El poate selecta şi trei itemi din cele doua propuneri de variante. Analiza matematica este obligatorie.
(6) a.) Tipurile de itemi pentru disciplinele Fizica, Chimie, Biologie din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii sunt;
- prelucrarea/ analizarea şi discutarea unui experiment;
- tratarea unui subiect din domeniul specialitatii (descrierea unui experiment, care nu a fost prezentat în cadrul orelor de curs, texte, imagini, tabele, grafice, mãsurãtori succesive, preparate microscopice etc);
- forme mixte ale acestor tipuri de itemi.
b.) Examenul se bazeazã pe domeniile de conţinut şi de examen, parcurse în ultimii doi ani şcolari, conform programelor, aprobate de ambele pãrţi:
- Fizica: mecanicã; câmpuri electrice şi magnetice; vibratii şi unde electromagnetice; fizica atomica şi nucleara
În ansamblu, variantele de subiecte vor conţine în mod obligatoriu cel puţin doua din cele patru domenii.
- Chimie: structura materiei; tipuri şi mecanisme de reactie; desfãşurarea proceselor chimice (n.n. declanşarea şi susţinerea reactiilor chimice); reactiile hidrocarburilor şi ale derivatilor acestora; substanţe naturale şi produse sintetice; metode în chimia analitica; teme selectate din chimie aplicatã.
În ansamblu, variantele de subiecte vor conţine, în mod obligatoriu, cel puţin trei din cele şapte domenii. Fiecare varianta în parte va conţine cel puţin doua din cele şapte domenii.
- Biologiei biologie celulara; metabolism energetic şi transmitere de energie; ecologie şi protecţia mediului; prelucrarea informaţiilor şi comportament; genetica şi dezvoltare; evoluţie,
În ansamblu, variantele de subiecte vor conţine, în mod obligatoriu, cel puţin doua din cele şase domenii.
Conţinuturile din anul şcolar premergãtor ultimilor doi ani de liceu (clasa a X-a) sunt considerate cunoştinţe de baza.
c.) Partea centrala a subiectului o constituie materialul suport oferit candidatului, respectiv experimentul care trebuie efectuat. Un subiect fãrã material suport sau experiment nu poate fi validat.
În cazul în care candidatul nu obţine rezultatele unui experiment, el poate continua rezolvarea subiectului, în baza datelor care i se pun ulterior la dispoziţie, în cazul nereusitei. Accentul se pune pe cãile de rezolvare.
Dacã un subiect este structurat pe subdomenii, se va evita un demers ce implica pasi foarte mici.
d.) Profesorul de specialitate înainteazã doua variante de subiecte din domenii de specialitate diferite.
e) Preşedintele comisiei de examen valideazã o varianta de subiect, care va fii tratata de cãtre candidaţi.
(7) Subiectele vor conţine toate precizãrile necesare pentru tratarea lor şi se vor mentiona mijloacele auxiliare, care le vor fi puse la dispoziţie candidaţilor.
(8) Fiecare subiect propus va fi însoţit de un barem detaliat, care va cuprinde şi un «orizont al asteptarilor», respectiv ceea ce se asteapta din partea candidaţilor în tratarea subiectului, precum şi criteriile de evaluare, inclusiv precizãri referitoare la ponderea subpunctelor; astfel se evidenţiazã şi relaţia fata de cele trei domenii de cerinţe.
Se anexeazã o scurta prezentare a continuturilor şi a temelor abordate în lucrãrile semestriale din ultimii doi ani şcolari
(9) Profesorii de specialitate prezintã propunerile de variante directorului sectiei speciale germane/şcolii, confirmandu-i acestuia, în scris, pãstrarea secretului cu privire la subiecte. Directorul sectiei speciale germane/şcolii verifica propunerile, constatând, dacã acestea sunt în concordanta cu prezentul regulament şi le trimite în timp util preşedintelui comisiei de examen.
(10) Dacã constata nerespectarea prevederilor regulamentare, preşedintele comisiei de examen poate modifica subiectele sau poate sa solicite alte propuneri de subiecte.
(11) Plicul sigilat, conţinând subiectele, poate fi deschis numai în prezenta directorului şcolii, în ziua desfãşurãrii fiecãrei probe în parte.
În cazul în care preşedintele comisiei de examen modifica o varianta, acest lucru se consemneazã pe plic. În acest caz, plicul se deschide în ziua premergãtoare desfãşurãrii probei scrise respective, în prezenta directorului şcolii. Acelaşi lucru este valabil şi în situaţia în care preşedintele comisiei de examen a ales un experiment pentru proba scrisã la o disciplina din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii.
(12) Profesorii propunatori de subiecte şi directorul sectiei/şcolii speciale germane, au datoria de a asigura ca subiectele pentru proba scrisã sa le fie fãcute cunoscute candidaţilor numai la începutul fiecãrei probe în parte. Este interzisã divulgarea subiectelor sau orice aluzie la subiectele propuse.

§ 9
Desfãşurarea probelor scrise

(1) Cel târziu în ultima zi de curs înaintea primei probe scrise, directorul sectiei speciale germane aduce la cunostinta candidaţilor consecinţele sãvârşirii unei fraude.
(2) Candidaţii trateazã subiectele sub supravegherea permanenta a cadrelor didactice. Directorul sectiei speciale germane stabileşte supravegherea şi verifica aşezarea candidaţilor în sãlile de examen, în conformitate cu planificarea întocmitã.
a) Cel ce se face vinovat de frauda, de tentativa de frauda sau acorda ajutor în timpul examenului, este exclus din examen. Examenul în vederea obţinerii "Diplomei de Acces General în Învãţãmântul Superior German" şi a "Diplomei de Bacalaureat", se considera în acest caz "nepromovat".
b) Dacã natura cazului permite o decizie mai puţin grava, directorul sectiei speciale germane/şcolii aproba tratarea unui nou subiect. Pentru Limba şi literatura romana reprezentantul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii poate aproba tratarea unui nou subiect.
Aplicarea acestei prevederi presupune acordul preşedintelui comisiei de examen.
(3) Timpul de lucru alocat pentru probele scrise este de:
● 5 ore pentru disciplina Limba germanã;
● 4 ore pentru disciplinele Limba engleza, respectiv Limba franceza;
● 4 ore pentru disciplina Matematica;
● 3 ore pentru disciplinele din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii.
● Pentru disciplina Limba şi literatura romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea şi desfãşurarea examenului de bacalaureat aprobatã prin Ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetãrii în anul şcolar respectiv.
Pentru disciplinele din aria curriculara Matematica şi ştiinţe ale naturii, preşedintele comisiei de examen poate extinde timpul de lucru, în baza unei cereri întemeiate, pe care o formuleazã profesorul propunator de subiecte, cu acordul directorului sectiei speciale germane/şcolii.
Timpul de lucru începe de îndatã ce subiectele au fost distribuite.
Pentru disciplinele Limba germanã. Limba engleza şi Limba franceza, pentru care candidaţii aleg un subiect din doua, timpul de lucru începe 20 de minute dupã distribuirea subiectelor.
(4) Candidaţii care şi-au încheiat lucrarea, o predau profesorului care asigura supravegherea şi pãrãsesc sala de examen.
Toate lucrãrile se vor preda de îndatã ce s-a scurs timpul de lucru.
Lucrãrile se predau însoţite de ciorne, respectiv de orice însemnãri fãcute în timpul examenului.
(5) În legatura cu desfãşurarea examenului scris se întocmeşte un proces verbal.

§ 10
Corectarea, evaluarea şi notarea lucrãrilor scrise

(1) Din corectarea şi evaluarea lucrãrilor scrise trebuie sa rezulte, în ce mãsura candidatul a reuşit sa rezolve creativ subiectele sau în ce mãsura nu a reuşit acest lucru, datoritã unor greşeli de conţinut sau de logica. Abateri grave şi frecvente de la normele limbii germane sau prezentarea într-o forma necorespunzãtoare atrag dupã sine depunctarea şi anume cu 1-2 puncte din notarea simpla; pentru disciplina Limba germanã sunt valabile criterii proprii, în ceea ce priveşte corectitudinea exprimarii.
(2) În cazul lucrãrilor scrise din aria curriculara Limba şi comunicare se va aprecia conţinutul (nivelul de înţelegere al textului, dezvoltarea subiectului, logica gandirii, structura şi comentariul personal, referitor la problematica expusã) şi exprimarea adecvatã (capacitate de exprimare, corectitudinea exprimarii).
Pentru disciplina Limba germanã evaluarea conţinutului şi evaluarea exprimarii corecte au o pondere aproximativ egala.
În cazul limbilor moderne (Limba engleza, Limba franceza), evaluarea lucrãrii se compune din aproximativ câte o treime pentru conţinut, pentru capacitatea de exprimare şi pentru corectitudinea exprimarii.
Dacã unul dintre cele trei domenii de evaluare este notat cu zero puncte, numãrul de puncte, cu care poate fi notatã lucrarea respectiva este mai mic de 4 puncte, în sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania.
(3) În cazul lucrãrilor scrise la disciplinele Matematica şi ştiinţe ale naturii procentajul obţinut din unitãţile de evaluare, se raporteazã, dupã cum urmeazã la sistemul de puncte, aplicat în Republica Federala Germania:
100- 95%: 15 puncte;
84 - 80%: 12 puncte;
69 - 65%: 9 puncte;
54 - 50%: 6 puncte;
39 - 34%: 3 puncte;
94 - 90%: 14 puncte;
79 - 75%; 11 puncte;
64 - 60%: 8 puncte;
49 - 45%: 5 puncte;
33 - 27%: 2 puncte;
89 - 85%: 13 puncte;
74 - 70%: 10 puncte;
59 - 55%: 7 puncte;
44 - 40%: 4 puncte;
26 - 20%: 1 punct;
(4) Profesorul de specialitate evalueaza greşelile din fiecare lucrare, în funcţie de tip şi gravitate, întocmeşte o apreciere, evidentiind avantajele şi deficientele fiecãrei lucrãri, acordand în final un numãr de puncte (notarea simpla). Se anexeazã şi un raport cu privire la evaluarea de ansamblu a tuturor lucrãrilor scrise.
(5) Pentru fiecare disciplina, directorul sectiei/şcolii speciale germane numeşte un al doilea corector. Acesta citeşte şi evalueaza lucrarea, dupã care, fie valideazã evaluarea celui dintâi corector, fie face o apreciere şi o evaluare proprie; evaluarea divergenta trebuie motivatã.
(6) Lucrãrile scrise, inclusiv subiectele şi evaluarea de ansamblu în legatura cu lucrãrile scrise pentru fiecare disciplina în parte se trimit, în timp util, preşedintelui comisiei de examen. Se anexeazã procesul verbal, în legatura cu examenul scris.
(7) Preşedintele comisiei de examen care fixeazã nota finala pentru fiecare lucrare în parte (vezi § 12 (2)), este mandatat sa modifice, dacã este cazul, aprecierea propusã şi poate, în cazul în care exista dubii în legatura cu rezolvarea independenta a unor lucrãri sau a tuturor lucrãrilor, sa le declare nule şi sa propunã alte subiecte spre a fi tratate.

§ 11
Stabilirea notelor preliminare pentru disciplinele de examen. Consiliul de stabilire a notelor preliminare.

(1) Înainte de începerea examenului oral directorul sectiei/şcolii germane speciale întruneşte consiliul la care participa membrii comisiei de examen, în vederea stabilirii notelor (rezultatelor şcolare) preliminare la disciplinele de examen.
În stabilirea notelor preliminare se iau în consideraţie rezultatele semestriale din ultimii doi ani şcolari, dintre care rezultatele din ultimul an şcolar au o pondere mai mare. Transformarea evaluãrii în puncte din sistemul de notare din Republica Federala Germania se face conform § 4 (2).
(2) Procesul verbal al consiliului şi fişele de examen (cf. Anexei 2), care reflecta situaţia şcolarã la momentul respectiv, se predau preşedintelui comisiei de examen, în timp util.

§ 12
Consiliul înaintea începerii probelor orale

(1) Înaintea începerii examenului oral preşedintele comisiei de examen se întruneşte în consiliu cu membrii comisiei de examen şi cu ceilalţi membrii ai comisiei pe discipline.
(2) Preşedintele comisiei îşi expune punctul de vedere în legatura cu candidaţii şi îşi exprima opinia în legatura cu lucrãrile scrise. Se stabilesc rezultatele finale ale lucrãrilor scrise.
(3) a) Dacã trei sau toate patru lucrãrile scrise ale unui candidat sunt notate cu mai puţin de 4 puncte - în sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania - candidatul respectiv nu este admis la examenul oral.
Dacã doua lucrãri scrise au fost notate cu mai puţin de 4 puncte - în sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania -, preşedintele comisiei de examen dispune asupra admiterii candidatului la examenul oral, dupã ascultarea punctului de vedere al comisiei. În acest caz se iau în calcul, pe lângã rezultatele obţinute la examenul scris, şi cele obţinute în timpul ultimilor doi ani şcolari.
b) Candidatul care nu a fost admis la examenul oral nu a promovat examenul în vederea obţinerii "Diplomei de Acces General în învãţãmântul Superior German" şi diplomei de bacalaureat romanesc".
(4) Preşedintele comisiei de examen stabileşte, la care din cele doua discipline urmeazã sa fie examinat fiecare candidat admis la probele orale, în conformitate cu § 3 (.6). Comisia de examen poate stabili o proba orala suplimentarã.
Se stabileşte ordinea probelor de examen.
(5) Preşedintele discuta cu membrii comisiilor de examen pe discipline modul de desfãşurare a probelor orale.
(6) Deciziile consiliului comisiei de examen sunt consemnate într-un proces verbal.

§ 13
Organizarea şi desfãşurarea probelor orale.

(1) Fiecare examen va fi astfel organizat, încât sa ofere candidatului posibilitatea de a demonstra cunoştinţe precise şi ordonate, cunoaşterea tehnicilor de lucru specifice fiecãrei discipline, înţelegere şi capacitate de judecata, gandire independenta, înţelegere a conexiunilor dintre domeniile disciplinei şi capacitate de prezentare a cunoştinţelor.
Examenul oral nu poate relua continuturi ale unei probe scrise.
(2) Probele orale se desfãşoarã individual.
(3) Candidaţii se pregãtesc pentru proba orala sub supravegherea cadrelor didactice. Supravegherea este organizatã de cãtre directorul sectiei speciale germane.
Timpul de pregãtire este, de regula, de 20 de minute.
(4) Pentru fiecare examinare orala se formuleazã un subiect inedit, bine delimitat. Subiectele sunt formulate de profesorul de specialitate şi prezentate în scris. Textele şi alte indicaţii sunt însoţite de cerinţele de lucru.
(5) Subiectele pentru examenul oral vor fi predate preşedintelui comisiei de examen înaintea începerii examenului.
(6) Profesorul de specialitate examineazã la proba orala. Preşedintele are dreptul sa le adreseze candidaţilor întrebãri şi sa preia temporar examinarea.
(7) Durata fiecãrei examinari orale este, de regula, de 15 - 20 de minute.
(8) În timpul probei orale candidatul va incerca sa rezolve independent subiectul pregãtit, printr-o prezentare libera. Urmãtoarele aspecte contravin scopului examenului:
- citirea insemnarilor fãcute în timpul pregãtirii subiectului;
- redarea unor cunoştinţe, care nu au legatura cu subiectul;
- examinarea, în baza unor întrebãri izolate, fãrã o succesiune logica.
(9) Pe parcursul examinãrii, discuţia se va extinde asupra unor contexte mai largi, care rezulta din formularea subiectelor respective.
Dacã acest lucru nu este posibil, datoritã cunoştinţelor lacunare ale candidatului, examinatorul abordeaza un alt domeniu.
De asemenea considerente legate de specialitate pot sa conducã la trecerea ia un alt domeniu.
(10) a) Probele la disciplinele Limba germanã şi limbi modeme (Limba engleza. Limba franceza) au ca suport un text non - literar sau literar. În aprecierea probei orale performanta candidatului, din punct de vedere al conţinutului şi al competentei lingvistice se evalueaza separat şi se consemneazã într-un numãr distinct de puncte.
b.) În cazul probei orale la Limba germanã, candidatul trebuie sa dovedeascã prin expunerea sa ca a înţeles conţinutul textului şi ca a identificat specificitatea sa din punct de vedere lingvistic.
c.) În cazul probei orale la limbi moderne (Limba engleza. Limba franceza), candidatul trebuie sa dovedeascã ca dispune de suficienta abilitate lingvistica şi ca poate analiza şi interpreta textul în limba moderna.
d.) Pentru proba orala la disciplina Limba romana sunt valabile prevederile Metodologiei privind organizarea şi desfãşurarea examenului de bacalaureat, aprobatã prin Ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetãrii, în anul şcolar respectiv.
(11) Preşedintele comisiei de examen stabileşte numãrul de puncte acordat pentru fiecare candidat, de regula, dupã fiecare examinare orala, în urma consultãrii cu profesorul care consemneazã rezultatele examenului şi cu profesorul de specialitate.
(12) Dacã se constata ca un candidat nu a promovat examenul în vederea obţinerii Diplomei de Acces General la învãţãmântul Superior din Republica Federala Germania şi a Diplomei de bacalaureat din România, în condiţiile prezentului regulament, acest lucru i se comunica imediat.
(13) Preşedintele comisiei de examen ia mãsurile necesare în cazul în care un candidat nu s-a putut prezenta la examen sau a fost nevoit sa-l intrerupa.
(14) În cazul constarii fraudei sau a tentativei de frauda sau a complicitatii la frauda, în timpul desfãşurãrii examenului oral, se aplica în mod corespunzãtor prevederile de la § 9 (2).
(15) Se întocmeşte un proces verbal pentru fiecare candidat în parte.

§ 14
Stabilirea rezultatelor examenului. (Consiliul final)

(1) Dupã încheierea probelor orale are loc Consiliul final al comisiei de examen.
(2) Preşedintele comisiei stabileşte nota finala, dupã consultarea comisiei de examen pentru fiecare candidat, la fiecare disciplina.
a. Nota finala pentru fiecare disciplina de examen în parte se compune, de regula din nota preliminarã şi din rezultatele probelor scrise sau /şi orale. Atunci când exista diferenţe, rezultatul examenului are o pondere mai mare în raport cu nota preliminarã. Dacã diferenţa rezultatã este un numãr par de puncte, cele doua pãrţi pot avea o pondere egala.
b. Dacã la o disciplina s-a examinat atât în scris, cat şi la oral, o pondere mai mare va avea în cazul în care exista diferenţe între acestea- rezultatul probei scrise, fata de cel obţinut la oral. Dacã diferenţa rezultatã este un numãr par de puncte, cele doua pãrţi pot avea o pondere egala.
c. Dacã la o disciplina de examen nu s-a examinat nici în scris, nici la oral, nota finala este egala cu nota preliminarã.
d. Pentru disciplina Istorie cele doua pãrţi ale examenului au o pondere egala.
(3) Preşedintele comisiei stabileşte rezultatul final al examenului pentru fiecare candidat.
Stabilirea rezultatului final se face în baza celor opt note obţinute la disciplinele de examen, în conformitate cu § 3 (4) b).
(4) a) Examenul este promovat, dacã suma celor opt note finale simple la disciplinele de examen, este de cel puţin 40 de puncte, iar rezultatele celor patru probe scrise insumeaza cel puţin 20 de puncte, în conformitate cu prevederile din Republica Federala Germania cu privire la promovare.
b) În plus:
Nu se admite punctajul zero, la nici o disciplina, iar la cel mult doua discipline se admite un punctaj cuprins între 1-3 puncte, din care doar o disciplina, la care s-a examinat în scris.
Dacã punctajul obţinut la doua discipline este de 1-3 puncte, la fiecare din celelalte discipline de examen sunt necesare cel puţin 5 puncte.
c) Dacã nu se obţine suma necesarã de puncte, (cf. lit. a)), examenul nu este promovat, chiar dacã rezultatele obţinute la disciplinele de examen nu sunt sub 4 puncte.
(5) a) Numãrul total de puncte al examenului se obţine prin însumarea urmãtoarelor:
- dublul punctajului de la fiecare din cele patru probe scrise;
- punctajul de la fiecare din celelalte probe de examen;
Astfel la cele opt discipline de examen se pot obţine maximum 180 puncte (120 + 60).
b) Suma totalã a punctelor se transforma în medie, în conformitate cu tabelul din Anexa 3 (pentru transformarea numãrului total de puncte din sistemul de notare, aplicat în Republica Federala Germania, în medie generalã).
(6) Se stabilesc şi se consemneazã notele finale pentru celelalte discipline de învãţãmânt aplicându-se tabelul din Anexa 5 (pentru transformarea mediilor cu zecimale, rezultate din însumarea mediilor semestriale sau a mediilor din ultimii doi ani şcolari din sistemul de notare romanesc în sistemul de puncte aplicat în Republica Federala Germania).
(7) Deciziile consiliului final al comisiei de examen se consemneazã într-un proces verbal.

§ 15
Diploma de Acces General la Învãţãmântul Superior din Republica Federala Germania şi Diploma de bacalaureat din România

(1) Candidaţii care au promovat examenul, în condiţiile prezentului regulament, obţin "Diploma de Acces General la Învãţãmântul Superior din Republica Federala Germania", în conformitate cu modelul din Anexa 1.
(2) "Diploma de bacalaureat" din România se elibereazã în baza reglementãrilor româneşti, luându-se în considerare rezultatele examenului şi tabelul de transpunere a punctelor din sistemul de notare aplicat în Republica Federala Germania în sistemul de notare din România, în conformitate cu anexele asupra cãrora s-a cãzut de acord.
Candidaţii, care - în condiţiile prezentului regulament- nu au fost admişi la probele scrise sau orale, sau nu au promovat examenul în vederea obţinerii Diplomei de Acces General la Învãţãmântul Superior German şi Diploma de bacalaureat din România, se pot înscrie la examenul naţional de bacalaureat în anul curent, doar în sesiunea a doua, în condiţiile prevederilor Metodologiei de organizare şi desfãşurare a examenului de bacalaureat aprobate anual prin Ordin al Ministrului Educaţiei şi Cercetãrii.

§ 16
Repetarea examenului

(1) Examenul nepromovat pentru obţinerea "Diplomei de Acces General la Învãţãmântul Superior din Republica Federala Germania" şi a "Diploma de bacalaureat" din România poate fi repetat, de regula o singura data, şi anume în anul urmãtor.
(2) Repetarea examenului presupune repetarea ultimei clase a sectiei/şcolii speciale germane.
În acest caz, pentru ultima clasa se iau în consideraţie numai rezultatele obţinute în anul în care se repeta clasa.
(3) Un examen promovat nu poate fi repetat.
(4) Clasa a 11-a a sectiei speciale poate fi repetatã, de regula, o singura data.

§ 17
Dispoziţii finale

Acest regulament, care a fost elaborate în conformitate cu § 17 al Regulamentului cadru pentru examenul în vederea obţinerii Diplomei de Acces General în Învãţãmântul Superior German şi a examenelor naţionale la încheierea învãţãmântului secundar pentru absolvenţii secţiilor cu limba de predare germanã din licee speciale de stat din state din Europa Centrala, de Est şi de Sud - Est (Hotãrârea Conferintei Permanente a Ministrilor Învãţãmântului şi Culturii din Republica Federala Gemiania din 27.01.1994, în varianta din 22.03:2001) intra în vigoare la data promulgãrii.

ANEXA 1


────────
la Regulamentul de examen - Ramania
────────────────────────────────────






Model pentru
formularul de Diploma pentru Accesul General la Învãţãmântul Superior


.....................................................................
Denumirea şcolii şi localitatea

DIPLOMA
PENTRU
ACCESUL GENERAL LA ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR

pentru .......................................
Se elibereazã în baza Regulamentului pentru desfãşurarea examenului
în vederea obţinerii unei diplome germane de acces general la
învãţãmântul superior şi a diplomei româneşti de bacalaureat pentru
absolvenţii secţiilor/şcolilor speciale din România (Hotãrârea
Conferintei Permanente a Ministrilor Învãţãmântului şi Culturii din
17.2.1994, în varianta din ....).

A 2-a pagina a Diplomei pentru Accesul General la Învãţãmântul
Superior
...........................................................

nãscut la ........., în ........ cu cetãţenie..........,

(Şcoala) (Localitatea/oraşul)
a absolvit la ............... din ............................
în anul şcolar ........... cu succes clasa terminala a sectiei
speciale, şi a susţinut examenul în vederea obţinerii accesului
general la învãţãmântul superior german.

Rezultatele finale la disciplinele de examen
discipline la care se susţin probe scrise
┌──────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Disciplina │ Numãrul de puncte │
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│Limba germanã │ │
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│Limba şi literatura romana │ │
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
│Matematica │ │
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
├──────────────────────────────────┼───────────────────────────┤
└──────────────────────────────────┴───────────────────────────┘

Pagina a 3-a a Diplomei pentru Accesul General la Învãţãmântul
Superior

Calificarea finala
┌────────────────────────────────────────┐
│ Numãrul de puncte la cele patru probe │
│ scrise dublate │
├────────────────────────────────────────┤
│ Numãrul de puncte la celelalte patru │
│ probe scrise - notare simpla │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────┐
│ Numãrul total de puncte │ │
│ Minimum 60, maximum 180 puncte │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ Media │ │
└────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘

Alte discipline din ultimii doi ani şcolari
┌───────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
└───────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

Discipline pana la sfârşitul antepenultimei clase
┌───────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
├───────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
└───────────────────────────────┴──────────────────────────────┘

Observaţii:

Pagina a 4-a a Diplomei pentru Accesul General la Învãţãmântul
Superior
..............................................................

a promovat examenul şi a obţinut astfel competenta de a studia
la o instituţie de învãţãmânt superior din Republica Federala
Germania.
..............................................................
n.n localitatea, data

Reprezentantul/reprezentanta Conferintei
Permanente a Ministrilor Învãţãmântului
şi Culturii din Republica Federala Germania

Reprezentantul/reprezentanta
M. Ed. C. din Republica România
..................................................................

Directorul/directoar a sectiei Directorul/directoarea
speciale germane şcolii
.............................. ......................

Ştampila reprezentantei diplomatice
sau consulare a Republicii Federale Germania

Ştampila şcolii



ANEXA 2


────────
la Regulamentul de examen - România
────────────────────────────────────






Şcoala Foaia matricola
┌──────────────────────┐
│ Nume: │
│ Prenume: │
└──────────────────────┘

Data naşterii;
Locul naşterii:
Rezultate obţinute
┌─────────┬─────────────────────────┬───────────────┬───────────────────────┐
│ │Disciplinile de examen │Alte discipline│Alte discipline din │
│ │ scris │de examen │clasa a 12-a │
│ ├───────┬──────┬──────────┼───┬───┬───┬───┼─────────┬──────┬──────┤
│ │Germanã│Romana│Matematica│ │ │ │ │Geografie│Arta/ │ Sport│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │Muzica│ │
├─────────┼───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│Clasa a │sem. 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│11-a ├───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│ │sem. 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│ │nota │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│Clasa a │sem. 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│12-a ├───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│ │sem. 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│ │nota │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴───────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│Nota preliminarã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│Probe scrise │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│Probe orale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼──────┼──────────┼───┼───┼───┼───┼─────────┼──────┼──────┤
│Nota finala │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────────┴──────┴──────────┴───┴───┴───┴───┴─────────┴──────┴──────┘

Numãrul de puncte la cele patru probe scrise, dublate: ┌────────┐
├────────┤
Numãrul de puncte la celelalte patru discipline de examen: └────────┘

Numãrul total de puncte: ┌────────┐
Media: ├────────┤
└────────┘
Rezultatul examenului: promovat/ nepromovat
................... ......................................
Data deciziei finale (Semnatura preşedintelui/presedintei
comisiei de examen)




ANEXA 3


────────
la Regulamentul de examen - România
────────────────────────────────────





Tabelul pentru transformarea numãrului total de puncte în medie
┌────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numãrul total de puncte Media │
│ 180-165 1,0 │
│ 164-161 1,1 │
│ 160-158 1,2 │
│ 157-154 1,3 │
│ 153-151 1,4 │
│ 150-147 1,5 │
│ 146-143 1,6 │
│ 142-140 1,7 │
│ 139-136 1,8 │
│ 135-133 1,9 │
│ 132-129 2,0 │
│ 128-125 2,1 │
│ 124-122 2,2 │
│ 121-118 2,3 │
│ 117-115 2,4 │
│ 114-111 2,5 │
│ 110-107 2,6 │
│ 106-104 2,7 │
│ 103-100 2,8 │
│ 99-97 2,9 │
│ 96-93 3,0 │
│ 92-89 3,1 │
│ 88-86 3,2 │
│ 85-82 3,3 │
│ 81-79 3,4 │
│ 78-75 3,5 │
│ 74-71 3,6 │
│ 70- 68 3,7 │
│ 67-64 3,8 │
│ 63- 61 3,9 │
│ 60 4,0 │
└────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 4


────────
la Regulamentul de examen - România
────────────────────────────────────






TABEL
PENTRU TRANSFORMAREA PUNCTELOR,
DIN DIPLOMA DE ACCES GENERAL LA ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR GERMAN
DIN SISTEMUL DE NOTARE UTILIZAT ÎN R.F. GERMANIA
ÎN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMÂNIA
┌──────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Sistemul de puncte │ Echivalentul în │
│ utilizat în │sistemul de notare din │
│ R.F.Germania │ România │
└──────────────────────┴─────────────────────────┘
┌──────────────────────┬─────────────────────────┐
│ 15 │ 10,00 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 14 │ 9,85 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 13 │ 9,60 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 12 │ 9,15 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 11 │ 8,72 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 10 │ 8,29 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 9 │ 7,86 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 8 │ 7,43 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 7 │ 7,01 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 6 │ 6,59 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 5 │ 6,17 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 4 │ 5,75 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 3 │ 5,33 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2 │ 5,00 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 1 │ 2,90 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 0 │ 1,50 │
└──────────────────────┴─────────────────────────┘



ANEXA 5


────────
la Regulamentul de examen - România
────────────────────────────────────





TABEL
PENTRU TRANSFORMAREA
MEDIILOR DIN CLASELE A 11-A ŞI A 12-A
DIN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMÂNIA
ÎN SISTEMUL DE PUNCTE UTILIZAT ÎN
R. F. GERMANIA
┌──────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Medii în sistemul de │ Echivalent │
│notare din România │ în sistemul de puncte │
│ │ utilizat în │
│ │ R.F.Germania │
└──────────────────────┴─────────────────────────┘
┌──────────────────────┬─────────────────────────┐
│ 10,00 │ 15 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 9,50 │ 13 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 9,00 │ 12 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 8,50 │ 11 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 8,00 │ 10 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 7,50 │ 9 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 7,00 │ 8 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 6,50 │ 7 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 6,00 │ 6 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 5,50 │ 5 │
├──────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 5,00 │ 5 │
└──────────────────────┴─────────────────────────┘



ANEXA 6


────────
la Regulamentul de examen - România
────────────────────────────────────






TABEL DE ECHIVALARE

PENTRU TRANSFORMAREA PUNCTELOR CUMULATE DIN SISTEMUL DE NOTARE
UTILIZAT ÎN R.F.GERMANIA ÎN SISTEMUL DE NOTARE DIN ROMÂNIA
DIPLOMA DE ACCES GENERAL LA ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR DIN REPUBLICA
FEDERALA GERMANIA ŞI DIPLOMA DE BACALAUREAT DIN ROMÂNIA
┌─────────────────┬────────────────┬─────────────────┬──────────────────┐
│ TOTAL PUNCTE │ ECHIVALENT │ TOTAL PUNCTE │ ECHIVALENT │
│ CUMULATE │ în sistemul │ CUMULATE │ în sistemul │
│ în sistemul │ de notare │ în sistemul │ de notare │
│ de notare │ din România │ de notare │ din România │
│ utilizat în │ │ utilizat în │ │
│ R.F.Germania │ │ R.F.Germania │ │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 180- 165 │ 10,00 │ 112 │ 7,95 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 164 │ 9,90 │ 111 │ 7,91 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 163 │ 9,86 │ 110 │ 7,87 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 162 │ 9,82 │ 109 │ 7,83 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 161 │ 9,78 │ 108 │ 7,80 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 160 │ 9,75 │ 107 │ 7,76 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 159 │ 9,71 │ 106 │ 7,72 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 158 │ 9,67 │ 105 │ 7,68 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 157 │ 9,63 │ 104 │ 7,65 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 156 │ 9,60 │ 103 │ 7,61 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 155 │ 9,56 │ 102 │ 7,57 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 154 │ 9,52 │ 101 │ 7,53 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 153 │ 9,48 │ 100 │ 7,50 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 152 │ 9,45 │ 99 │ 7,46 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 151 │ 9,41 │ 98 │ 7,42 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 150 │ 9,37 │ 97 │ 7,38 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 149 │ 9,33 │ 96 │ 7,35 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 148 │ 9,30 │ 95 │ 7,31 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 147 │ 9,26 │ 94 │ 7,27 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 146 │ 9,22 │ 93 │ 7,23 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 145 │ 9,18 │ 92 │ 7,20 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 144 │ 9,15 │ 91 │ 7,16 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 143 │ 9,11 │ 90 │ 7,12 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 142 │ 9,07 │ 89 │ 7,08 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 141 │ 9,03 │ 88 │ 7,05 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 140 │ 9,00 │ 87 │ 7,01 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 139 │ 8,96 │ 86 │ 6,97 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 138 │ 8,92 │ 85 │ 6,93 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 137 │ 8,88 │ 84 │ 6,90 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 136 │ 8,85 │ 83 │ 6,86 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 135 │ 8,81 │ 82 │ 6,82 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 134 │ 8,77 │ 81 │ 6,78 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 133 │ 8,73 │ 80 │ 6,75 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 132 │ 8,70 │ 79 │ 6,71 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 131 │ 8,66 │ 78 │ 6,67 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 130 │ 8,62 │ 77 │ 6,63 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 129 │ 8,58 │ 76 │ 6,60 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 128 │ 8,55 │ 75 │ 6,56 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 127 │ 8,51 │ 74 │ 6,52 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 126 │ 8,47 │ 73 │ 6,48 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 125 │ 8,43 │ 72 │ 6,45 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 124 │ 8,40 │ 71 │ 6,41 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 123 │ 8,36 │ 70 │ 6,37 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 122 │ 8,32 │ 69 │ 6,33 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 121 │ 8,28 │ 68 │ 6,30 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 120 │ 8,25 │ 67 │ 6,26 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 119 │ 8,21 │ 66 │ 6,22 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 118 │ 8,17 │ 65 │ 6,18 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 117 │ 8,13 │ 64 │ 6,15 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 116 │ 8,10 │ 63 │ 6,11 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 115 │ 8,06 │ 62 │ 6,07 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 114 │ 8,02 │ 61 │ 6,03 │
├─────────────────┼────────────────┼─────────────────┼──────────────────┤
│ 113 │ 7,98 │ 60 │ 6,00 │
└─────────────────┴────────────────┴─────────────────┴──────────────────┘


"Secţii speciale" în cadrul liceelor de stat cu limba de predare
germanã din România, finalizate cu examenul în vederea obţinerii
"Diplomei de Acces General în Învãţãmântul Superior German" şi a
"Diplomei de Bacalaureat", de cãtre absolvenţii Secţiilor/Şcolilor
Speciale Germane din România"

PLAN CADRU PENTRU CLASELE 9- 12
┌─────────────────┬───────────┬────────────┬────────────┬────────────┬─────────┐
│Disciplina │clasa a 9-a│clasa a 10-a│clasa a 11-a│clasa a 12-a│Limba de │
│ │ │ │ │ │predare/ │
│ │ │ │ │ │cadre │
│ │ │ │ │ │didactice│
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ A │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│Limba şi │ 4 │ 4 │ 4 │ 4 │ R │
│literatura romana│ │ │ │ │ │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│Limba şi │ 4 │ 4 │ 4 │ 4 │ G │
│literatura │ │ │ │ │ │
│germanã │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│Matematica │ 4 │ 4 │ 4 │ 4 │ G │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ Fizica │ 2 │ 2 │ *3 │ *3 │ G │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ Chimie │ 2 │ 2 │ *3 │ *3 │ G │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ Biologie │ 2 │ 2 │ *3 │ *3 │ /R │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ Limba engleza │ 4 │ 3 │ 3 │ 3 │ /R │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ Limba franceza │ 3 │ 3 │ 3 │ 3 │ /R │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ Istorie │ │ │ 1 │ 1 │ R │
│ │ 2 │ 2 │ 3 │ 3 │ G │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ B │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ Geografie │ 1 │ - │ - │ - │ G/R │
│ │ - │ - │ 1 │ 1 │ R │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ Educaţie │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ G/R │
│ artisticã/ │ │ │ │ │ │
│ muzicala │ │ │ │ │ │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│Educaţie fizica │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ G/R │
├─────────────────┼───────────┼────────────┼────────────┼────────────┼─────────┤
│ ore/saptamana │ 31 │ 31 │ 33 │ 33 │ │
└─────────────────┴───────────┴────────────┴────────────┴────────────┴─────────┘
_______
* Începând cu clasa a 11-a doua dintre ştiinţele naturii (fizica, chimie,
biologie) sunt obligatorii. Disciplina opţionalã: informatica



Observatie:
Secţiunea A conţine disciplinele de examen pentru "secţii speciale" în cadrul liceelor de stat cu limba de predare germanã din România, finalizate cu examenul în vederea obţinerii "Diplomei de Acces General în Învãţãmântul Superior German" şi a "Diplomei de Bacalaureat", de cãtre absolvenţii Secţiilor/ Şcolilor Speciale Germane din România".
La aceste discipline se evalueaza printr-un numãr de puncte, cel puţin în clasele a 11-a şi a 12-a.
Disciplinele secţiunii B se trec în Diploma de Acces General în Învãţãmântul Superior German şi anume fie fãrã medii, fie cu notele finale calculate în sistemul de puncte din sistemul utilizat în R.R.Germania.
______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016