Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.254 din 12 septembrie 2024  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 324/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.254 din 12 septembrie 2024 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 324/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 964 din 25 septembrie 2024
    Având în vedere prevederile art. 25 alin. (5), art. 32^1, art. 33-38 şi ale art. 38^3-art. 38^8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 324/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanţelor a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 228 din 28 martie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În tot cuprinsul ordinului, denumirea „Ministerul Finanţelor Publice“ se înlocuieşte cu cea de „Ministerul Finanţelor“.
    2. În anexă, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Deciziile prevăzute la art. 2 şi art. 22 alin. (1) au caracter de titlu executoriu."

    3. În anexă, articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Decizia de stopare, semnată de/pentru ministrul finanţelor, se transmite, în termen de 5 zile, de către Direcţia generală ajutor de stat următorilor:
    a) operatorului economic beneficiar, respectiv şi practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar, dacă beneficiarul este sub incidenţa Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) structurii responsabile cu administrarea schemelor de ajutor de stat/de minimis/ajutorului de stat individual;
    c) organului fiscal central competent, în vederea punerii în aplicare a acesteia, după caz."

    4. În anexă, articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Decizia de recuperare a ajutorului de stat în care se individualizează valoarea totală a ajutorului de stat de recuperat, inclusiv dobânda calculată până la data emiterii deciziei de recuperare, semnată de ministrul finanţelor, se transmite de către Direcţia generală ajutor de stat, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia:
    a) operatorului economic beneficiar/practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar;
    b) spre informare Consiliului Concurenţei.
    (2) În termen de cel mult 20 de zile lucrătoare de la data comunicării deciziei de recuperare prevăzute la alin. (1), aceasta se transmite organelor fiscale competente, împreună cu dovada comunicării către beneficiar/practicianul în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar, în conformitate cu prevederile art. 33 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Organele fiscale competente procedează la înregistrarea, încasarea, actualizarea valorii ajutorului de stat de recuperat în conformitate cu prevederile art. 33 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la recuperarea sumelor individualizate prin decizie, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Comunicarea deciziei de recuperare conform alin. (1) şi (2) se realizează prin întocmirea unei adrese oficiale semnate de către secretarul de stat coordonator al Direcţiei generale ajutor de stat şi se expediază cu confirmare de primire către beneficiar/practicianul în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar.
    (5) Organele fiscale competente calculează cuantumul dobânzilor de recuperat de la data emiterii deciziei până la data recuperării sau a rambursării integrale a ajutorului de stat, pe care le individualizează într-un proces-verbal care constituie titlu executoriu, conform prevederilor art. 227 alin. (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Procesul-verbal se comunică debitorului beneficiar/practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar conform art. 47 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Sumele reprezentând ajutor de stat de recuperat, inclusiv dobânzile aferente, se înregistrează în contabilitatea creanţelor bugetare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."

    5. În anexă, articolul 18 se abrogă.
    6. În anexă, articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    Sumele recuperate reprezentând ajutoare de stat, inclusiv dobânzile aferente, se fac venit la bugetul de stat şi se virează în contul 20.36.01.11 «Venituri din ajutoare de stat recuperate» deschis pe seama beneficiarului la unitatea Trezoreriei Statului."

    7. În anexă, articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    Direcţia generală de monitorizare, venituri şi sinteză din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală transmite periodic Direcţiei generale ajutor de stat situaţia recuperării dispuse de către Ministerul Finanţelor prin decizie referitoare la ajutoarele de stat al căror furnizor este acesta."

    8. În anexă, articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generală ajutor de stat, informează periodic Consiliul Concurenţei cu privire la stadiul stopării/recuperării ajutoarelor de stat/de minimis sau a ajutoarelor de stat individuale."

    9. În anexă, după capitolul III „Mecanismul de recuperare a ajutoarelor de stat/de minimis/ajutoarelor de stat individuale“ se introduce un nou capitol, capitolul IV, cu următorul cuprins:
    "    CAP. IV
    Mecanismul de recuperare a ajutoarelor de stat/de minimis/ajutoarelor de stat ad-hoc în baza deciziilor emise de Comisia Europeană
    ART. 22
    (1) În cazul în care Comisia Europeană dispune prin decizie recuperarea unui ajutor de stat, Ministerul Finanţelor, în calitate de furnizor, prin Direcţia generală ajutor de stat, calculează valoarea dobânzii de recuperat prevăzute de Regulamentul (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene de la data acordării ajutorului de stat şi până la data primirii deciziei.
    (2) În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la primirea deciziei Comisiei Europene, Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generală ajutor de stat, comunică beneficiarului/practicianului în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar o copie a deciziei de recuperare a ajutorului de stat emise de Comisia Europeană.
    (3) În cel mult 20 de zile lucrătoare de la data comunicării deciziei de recuperare şi a calculului valorii ajutorului de stat de recuperat, inclusiv dobânzi, prevăzute la alin. (1) şi (2), acestea se transmit organelor fiscale competente, împreună cu dovada comunicării către beneficiar/practicianul în insolvenţă desemnat ca administrator sau lichidator judiciar ori administrator concordatar, în conformitate cu prevederile art. 33 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea recuperării potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Transmiterea documentaţiei prevăzute la alin. (2) şi (3) se realizează printr-o adresă oficială semnată de către secretarul de stat coordonator al Direcţiei generale ajutor de stat şi comunicată cu confirmare de primire.
    (5) Sumele recuperate în baza deciziilor de recuperare dispuse de către Comisia Europeană, reprezentând ajutoare de stat, care se fac venit la bugetul de stat, se virează în contul 20.36.01.11 «Venituri din ajutoare de stat recuperate».
    (6) Organele fiscale competente actualizează periodic valoarea dobânzilor de recuperat de la data primirii deciziei de recuperare de către Ministerul Finanţelor până la data recuperării sau a rambursării integrale a ajutorului de stat conform prevederilor art. 33 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    (7) Direcţia generală de monitorizare, venituri şi sinteză din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală transmite periodic Direcţiei generale ajutor de stat situaţia recuperării dispuse prin deciziile Comisiei Europene referitoare la ajutoarele de stat al căror furnizor este Ministerul Finanţelor."

    10. În anexă, la anexa nr. 1, a doua liniuţă din temei se modifică şi va avea următorul cuprins:
    " art. 11 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 1.589/2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;"

    11. În anexă, la anexa nr. 2, a doua liniuţă din temei se modifică şi va aveaurmătorulcuprins:
    " art. 11 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 1.589/2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;"

    12. În tot cuprinsul anexei, denumirea „Direcţia generală ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate“ se înlocuieşte cu cea de „Direcţia generală ajutor de stat“.
    13. În anexă, la anexa nr. 1 punctul 1, sintagma „Sediul: str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti“ se înlocuieşte cu sintagma „Bd. Libertăţii nr. 16, sectorul 5, Bucureşti“.
    14. În anexă, la anexa nr. 2 punctul 1, sintagma „Sediul: str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti“ se înlocuieşte cu sintagma „Bd. Libertăţii nr. 16, sectorul 5, Bucureşti“.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 12 septembrie 2024.
    Nr. 5.254.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016