Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile art. 24 alin. (3) lit. c) şi d), respectiv ale art. 31 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 11 lit. a), respectiv ale art. 15 lit. e) din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 155/2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, luând în considerare dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 993/2020 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 994/2020 privind aprobarea standardelor de autorizare de funcţionare provizorie şi a standardelor de acreditare şi de evaluare externă periodică în învăţământul preuniversitar, cu modificările ulterioare, ţinând cont de Referatul pentru aprobarea proiectului de Ordin al ministrului educaţiei privind neacordarea autorizaţiei de funcţionare provizorie pentru unitatea de învăţământ preuniversitar particular Grădiniţa „Printre curcubee“ din municipiul Timişoara nr. 5.719 din 18.08.2022, luând în considerare Hotărârea Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar nr. 8 din 2.08.2022, în temeiul art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. 1 Nu se acordă autorizaţia de funcţionare provizorie pentru unitatea de învăţământ preuniversitar particular Grădiniţa „Printre curcubee“, cu sediul în strada Grigore Alexandrescu nr. 69, municipiul Timişoara, judeţul Timiş, pentru nivelul de învăţământ „preşcolar“, limba de predare „română“, forma de învăţământ „program normal şi prelungit“, pentru motivele prevăzute în anexa care face parte integrată din prezentul ordin. ART. 2 (1) Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar are obligaţia de a comunica, în termen de maximum 30 de zile, prevederile prezentului ordin, precum şi raportul de evaluare externă în vederea acordării autorizaţiei de funcţionare provizorie, care conţine motivele care au stat la baza emiterii ordinului. (2) Unitatea de învăţământ preuniversitar particular Grădiniţa „Printre curcubee“ din municipiul Timişoara are dreptul de a contesta decizia ministrului educaţiei privind neacordarea autorizaţiei de funcţionare provizorie în termen de 30 de zile de la comunicarea dispoziţiilor prezentului ordin, conform reglementărilor legale în vigoare. ART. 3 Unitatea de învăţământ preuniversitar particular Grădiniţa „Printre curcubee“ din municipiul Timişoara are dreptul de a depune un nou raport de evaluare internă, după remedierea tuturor deficienţelor care au stat la baza emiterii ordinului de neacordare a autorizaţiei de funcţionare provizorie, cu respectarea procedurii prevăzute de reglementările legale în vigoare. ART. 4 Ministerul Educaţiei, unitatea de învăţământ preuniversitar particular Grădiniţa „Printre curcubee“ din municipiul Timişoara, Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş şi Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 5 Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 30 august 2022. Nr. 5.169. ANEXA 1 Motive de neacordare Grădiniţa „Printre curcubee“ Str. Grigore Alexandrescu nr. 69, municipiul Timişoara (a solicitat autorizare pentru 1 grupă PN şi 2 grupe PP) Iniţiator: S.C. TMN Financiar Serv - S.R.L. (CAEN 8510, conform actului constitutiv)
┌──────────────┬───────────────┬─────────────────┬───────────────┬─────────────────────┐
│ │ │ │Cerinţe pentru │ │
│ │ │ │standardul de │ │
│Domeniul │Criteriul │Indicatorul │autorizare de │ │
│ │ │ │funcţionare │ │
│ │ │ │provizorie │ │
├──────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │Durata PDI de 3 ani │
│ │ │ │ │(2022-2025) este │
│ │ │ │ │egală cu durata │
│ │ │ │ │ciclului de │
│ │ │ │A.4. Existenţa │învăţământ preşcolar.│
│ │ │ │planului │Nu este justificată │
│ │ │I01 Existenţa, │managerial │perioada de viaţă a │
│ │ │structura şi │pentru primul │proiectului. │
│ │a) Structurile │conţinutul │an şcolar, cu │Nu există plan │
│ │instituţionale,│documentelor │forma, │managerial pentru │
│ │administrative │proiective: │structura şi │primul an de │
│ │şi manageriale │planul de │conţinutul │funcţionare/primul an│
│ │ │dezvoltare şi │stabilite prin │şcolar cuprins în │
│ │ │planul managerial│reglementările │PDI. În platforma │
│ │ │ │legale în │https:// │
│ │ │ │vigoare │calitate.aracip.eu │
│ │ │ │ │este încărcat un plan│
│ │ │ │ │operaţional în care │
│ │ │ │ │sunt proiectate cu │
│ │ │ │ │totul alte ţinte │
│ │ │ │ │strategice. │
│ ├───────────────┼─────────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │A.18. │ │
│ │ │ │Respectarea, în│ │
│ │ │ │spaţiile │ │
│ │ │ │şcolare │ │
│ │ │ │deţinute, a │ │
│ │ │ │normativelor de│ │
│ │ │ │dotare, în │ │
│ │ │ │concordanţă cu │ │
│ │ │ │efectivele de │ │
│ │ │ │antepreşcolari/│ │
│ │ │ │preşcolari/ │ │
│ │ │ │elevi şi cu │ │
│ │ │ │nivelul şi │ │
│ │ │ │tipul de │ │
│ │ │ │învăţământ │ │
│ │ │ │(conform │ │
│ │ │ │reglementărilor│ │
│ │ │ │în vigoare) │ │
│ │ │ │A.19. Existenţa│ │
│ │ │ │spaţiilor │ │
│ │ │ │administrative │ │
│ │ │ │şi auxiliare │ │
│ │ │ │(săli de mese, │ │
│ │ │ │dormitoare, │ │
│ │ │ │vestiare, │ │
│ │ │ │bucătărie, │ │
│ │ │ │spălătorie) │ │
│ │ │ │deţinute de │ │
│ │ │ │furnizorul de │ │
│ │ │ │educaţie sub │ │
│ │ │ │orice formă │ │
│ │ │ │legală şi │ │
│ │ │ │adecvarea lor │ │
│ │ │ │(s.n.) la │ │
│ │ │ │nevoile │ │
│ │ │ │identificate, │ │
│ │ │ │la efectivele │ │
│ │ │ │de copii şi/sau│ │
│ │ │ │elevi, la │ │
│ │ │ │nivelul şi │ │
│ │ │ │tipul de │ │
│ │ │ │învăţământ şi │ │
│ │ │ │la obiectivele │La data vizitei de │
│ │ │ │de dezvoltare │evaluare externă, │
│ │ │ │instituţională │mediul educaţional │
│ │ │ │stabilite - │specific │
│ │ │ │dotarea │învăţământului │
│ │ │ │acestora, │preşcolar nu este │
│ │ │ │conform │amenajat, nu se │
│ │ │ │reglementărilor│cunosc Normativele de│
│ │ │ │legale în │dotare minimală, │
│ │ │ │vigoare │conform Ordinului │
│ │ │ │A.19a/p. │ministrului │
│ │ │ │Existenţa, în │educaţiei, │
│ │ │ │fiecare sală de│cercetării, │
│ │ │ │grupă, a unui │tineretului şi │
│ │ │ │centru de │sportului nr. 3.850/ │
│ │ │ │interes │2010*), nu există │
│ │ │ │„Biblioteca“ │mobilier specific │
│ │ │ │(care cuprinde │(etajere, rafturi) │
│A. Capacitate │ │ │cărţi de │pentru amenajarea │
│instituţională│ │ │poveşti, │centrelor de interes,│
│ │ │ │reviste, cărţi │nu există facturi │
│ │ │ │de colorat, │proforma pentru │
│ │ │ │albume, seturi │achiziţionarea │
│ │ │ │de imagini │materialelor │
│ │ │ │tematice, cărţi│specifice/arii │
│ │ │ │senzoriale │curriculare/ │
│ │ │I06 │adaptate │discipline. │
│ │b) Baza │Caracteristicile,│categoriei de │Nu sunt amenajate │
│ │materială şi │dotarea şi │vârstă a │centrele/ariile de │
│ │optimizarea │utilizarea │copiilor) │interes, conform │
│ │utilizării │spaţiilor │A.21. │precizărilor din │
│ │bazei materiale│şcolare, │Asigurarea │Curriculumul pentru │
│ │ │administrative şi│echipamentelor,│educaţia timpurie, │
│ │ │auxiliare │mijloacelor de │aprobat prin Ordinul │
│ │ │ │învăţământ, │ministrului educaţiei│
│ │ │ │auxiliarelor │naţionale nr. 4.694/ │
│ │ │ │curriculare şi │2019. │
│ │ │ │fondului de │Spaţiile sanitare │
│ │ │ │carte, în │sunt comune copii/ │
│ │ │ │funcţie de: │adulţi, grupul │
│ │ │ │planul de │sanitar de la │
│ │ │ │şcolarizare │mansardă nu are │
│ │ │ │aprobat/ │aerisire. │
│ │ │ │prognozat, │La data efectuării │
│ │ │ │nivelul de │vizitei de evaluare │
│ │ │ │şcolarizare, │externă în vederea │
│ │ │ │numărul de │autorizării nivelului│
│ │ │ │copii/elevi, │de învăţământ │
│ │ │ │nivelul şi │preşcolar, toate │
│ │ │ │tipul de │autorizaţiile │
│ │ │ │învăţământ, │existente sunt │
│ │ │ │profilul şi │eliberate pentru │
│ │ │ │specializările/│aprobarea │
│ │ │ │calificările │funcţionării │
│ │ │ │profesionale │Centrului │
│ │ │ │existente în │educaţional, şi nu │
│ │ │ │oferta │pentru funcţionarea │
│ │ │ │educaţională │grădiniţei/cod CAEN │
│ │ │ │A.21a/p. │8510. │
│ │ │ │Existenţa │ │
│ │ │ │centrelor de │ │
│ │ │ │interes, precum│ │
│ │ │ │şi a centrului │ │
│ │ │ │tematic, în │ │
│ │ │ │conformitate cu│ │
│ │ │ │prevederile │ │
│ │ │ │legale şi │ │
│ │ │ │indicaţiile │ │
│ │ │ │metodice în │ │
│ │ │ │vigoare │ │
│ │ │ │A.25. Existenţa│ │
│ │ │ │demersurilor │ │
│ │ │ │privind │ │
│ │ │ │organizarea │ │
│ │ │ │spaţiilor │ │
│ │ │ │sanitare în │ │
│ │ │ │conformitate cu│ │
│ │ │ │normativele de │ │
│ │ │ │igienă în │ │
│ │ │ │vigoare │ │
│ │ │ │A.26. Existenţa│ │
│ │ │ │demersurilor │ │
│ │ │ │privind │ │
│ │ │ │respectarea, în│ │
│ │ │ │spaţiile │ │
│ │ │ │şcolare, │ │
│ │ │ │administrative │ │
│ │ │ │şi auxiliare, a│ │
│ │ │ │Normelor de │ │
│ │ │ │igienă privind │ │
│ │ │ │unităţile │ │
│ │ │ │pentru │ │
│ │ │ │ocrotirea, │ │
│ │ │ │educarea, │ │
│ │ │ │instruirea, │ │
│ │ │ │odihna şi │ │
│ │ │ │recreerea │ │
│ │ │ │copiilor şi │ │
│ │ │ │tinerilor, │ │
│ │ │ │conform │ │
│ │ │ │legislaţiei în │ │
│ │ │ │vigoare │ │
├──────────────┼───────────────┼─────────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │A.32. Existenţa│Indicatorul este │
│ │ │ │personalului │neîndeplinit din │
│ │ │ │didactic │cauza faptului că │
│ │ │ │calificat în │personalul didactic │
│ │ │ │proporţie de │selectat este │
│ │ │ │cel puţin 75% │calificat doar în │
│ │ │ │din numărul │proporţie de 40%. │
│ │ │ │personalului cu│Pentru 5 norme/ │
│ │ │ │normă de bază, │posturi existente, au│
│ │c) Resursele │ │calculat la │depus │
│ │umane şi │ │planul de │declaraţii-angajament│
│ │capacitatea │ │şcolarizare │5 cadre didactice. │
│ │instituţiei de │I08 Managementul │prognozat, │Dintre acestea, doar │
│ │atragere a │personalului │adecvarea │2 cadre didactice │
│ │resurselor │didactic, de │personalului │sunt calificate │
│ │umane externe │conducere, │didactic │pentru nivelul de │
│ │instituţiei şi │didactic auxiliar│auxiliar şi │învăţământ preşcolar.│
│ │din afara │şi nedidactic │nedidactic │3 cadre didactice │
│ │ţării, în │ │prognozat la │sunt necalificate │
│ │condiţiile │ │planul de │pentru nivelul de │
│ │legii │ │şcolarizare │învăţământ preşcolar,│
│ │ │ │propus, pentru │în sensul că ele au │
│ │ │ │nivelurile de │specializări în: │
│ │ │ │învăţământ, │psihopedagogie │
│ │ │ │profilurile şi │specială, educator │
│ │ │ │specializările/│specializat/COR │
│ │ │ │calificările │531203 şi psihologie.│
│ │ │ │profesionale │Cele 3 doamne nu au │
│ │ │ │existente în │formarea de bază │
│ │ │ │oferta │pentru învăţământ │
│ │ │ │educaţională │preşcolar, nici PÎP. │
└──────────────┴───────────────┴─────────────────┴───────────────┴─────────────────────┘
NOTĂ: Cerinţele marcate cu caractere italice sunt specifice pentru învăţământul antepreşcolar şi preşcolar. *) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.850/2010 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.