Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 5.091 din 27 iunie 2024  privind aprobarea indicatorilor de eficienţă şi de impact ai Programului naţional Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 5.091 din 27 iunie 2024 privind aprobarea indicatorilor de eficienţă şi de impact ai Programului naţional "Masă sănătoasă"

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 650 din 9 iulie 2024
    Având în vedere:
    - prevederile art. 77 alin. (10) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    – prevederile Hotărârii Guvernului nr. 24/2024 privind instituirea Programului naţional „Masă sănătoasă“;
    – prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. 592/DGIP din 14.03.2024 a proiectului de ordin privind aprobarea indicatorilor de eficienţă şi de impact ai Programului naţional „Masă sănătoasă“,

    în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Se aprobă indicatorii de eficienţă şi de impact ai Programului naţional „Masă sănătoasă“, prevăzuţi în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Setul de instrumente pentru aprecierea calităţii produselor şi pentru aprecierea impactului Programului naţional „Masă sănătoasă“, respectiv setul de instrumente pentru monitorizarea şi evaluarea implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“ sunt prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    În cuprinsul prezentul ordin, începând cu data reorganizării instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei, denumirea „inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti“ se va citi „direcţia judeţeană de învăţământ preuniversitar/Direcţia Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar“.

    ART. 4
    Direcţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul - Direcţia minorităţi, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul educaţiei,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 27 iunie 2024.
    Nr. 5.091.
    ANEXA 1

    INDICATORI
    de eficienţă şi de impact ai Programului naţional „Masă sănătoasă“
    ART. 1
    (1) Programul naţional „Masă sănătoasă“ (PNMS) se desfăşoară pe perioada cursurilor anului şcolar, pentru beneficiarii direcţi din învăţământul preuniversitar, având ca scop sprijinirea accesului la educaţie al tuturor copiilor, prin crearea motivaţiei pentru studiu, menţinerea echilibrului socioemoţional, întărirea stării de bine şi dezvoltarea igienei muncii intelectuale a preşcolarilor şi elevilor, precum şi prin oferirea unei alimentaţii sănătoase care să susţină învăţarea.
    (2) Implementarea Programului naţional „Masă sănătoasă“ contribuie la formarea unor obiceiuri alimentare sănătoase, precum adoptarea unei diete diversificate, echilibrate şi sănătoase, respectiv sustenabile - precum reducerea risipei alimentare, reducerea cantităţii de deşeuri, colectarea şi valorificarea deşeurilor alimentare.

    ART. 2
    Pentru monitorizarea şi evaluarea implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“, precum şi pentru stabilirea măsurilor necesare pentru remedierea deficienţelor apărute în derularea acestuia, Ministerul Educaţiei stabileşte indicatori de eficienţă şi de impact.

    ART. 3
    (1) Indicatorii de eficienţă evaluează măsura în care calitatea produselor, a serviciilor alimentare şi gradul de satisfacţie a beneficiarilor programului au fost atinse, cu resursele alocate.
    (2) Indicatorii de eficienţă sunt:
    a) calitatea zilnică a suportului alimentar: aportul caloric adecvat vârstei, conform etichetei nutriţionale;
    b) calitatea zilnică a suportului alimentar: diversitatea produselor alimentare servite beneficiarilor;
    c) calitatea zilnică a suportului alimentar: echilibrul nutriţional al produselor alimentare servite beneficiarilor;
    d) condiţiile de păstrare a produselor înainte de servire;
    e) intervalul de timp de la livrare până la servirea mesei;
    f) calitatea condiţiilor de servire a mesei;
    g) disponibilitatea resurselor umane: necesitatea suplimentării personalului necesar derulării PNMS, prin detaşare, delegare sau angajare;
    h) managementul resturilor alimentare;
    i) risipa alimentară;
    j) gradul de satisfacţie al elevilor;
    k) gradul de satisfacţie al părinţilor/reprezentanţilor legali.

    (3) Indicatorii de eficienţă sunt apreciaţi prin intermediul unei scale de la 1 la 3, cifrele reprezentând:
    1 - nesatisfăcător;
    2 - bine;
    3 - foarte bine.

    (4) Calitatea produselor şi a serviciilor oferite pentru implementarea Programului naţional „Masă sănătoasă“ este apreciată pe baza unui set de instrumente, alcătuit din:
    a) grilă de monitorizare a calităţii produselor şi a serviciilor oferite la nivelul unităţii de învăţământ;
    b) chestionar de satisfacţie cu privire la calitatea produselor şi a serviciilor - pentru elevi;
    c) chestionar de satisfacţie cu privire la calitatea produselor şi a serviciilor - pentru părinţi/reprezentanţi legali.

    (5) Setul de instrumente pentru aprecierea calităţii produselor şi a serviciilor oferite în cadrul Programului naţional „Masă sănătoasă“ este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.
    (6) Chestionarele de satisfacţie cu privire la calitatea produselor şi a serviciilor - pentru elevi şi pentru părinţi/reprezentanţi legali se aplică unui eşantion de minimum jumătate din numărul de beneficiari din fiecare unitate de învăţământ.

    ART. 4
    (1) Indicatorii de impact se referă la evaluarea pe termen mediu şi lung a beneficiilor implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“.
    (2) Indicatorii de impact sunt:
    a) participarea şcolară;
    b) calitatea educaţiei, apreciată prin rezultatele şcolare obţinute de preşcolari/elevi şi, respectiv, prin procentul de cadre didactice necalificate din numărul total de cadre didactice, raportat la anul şcolar în curs.

    (3) Participarea şcolară este raportată la anul şcolar anterior celui în care se face selecţia şi este analizată în funcţie de nivelul de învăţământ, astfel:
    a) pentru nivelul de învăţământ preşcolar: rata de participare a preşcolarilor cu vârste între 3 şi 6 ani la programul zilnic de activităţi;
    b) pentru nivelul de învăţământ primar: rata de abandon şcolar calculată, pe cohortă, ca diferenţa dintre numărul elevilor înscrişi la debutul şcolarităţii în clasa pregătitoare şi cel al elevilor care au finalizat învăţământul primar în anul şcolar, exprimată ca raport procentual faţă de numărul elevilor înscrişi la debutul şcolarităţii;
    c) pentru nivelul de învăţământ gimnazial: rata de abandon şcolar calculată, pe cohortă, ca diferenţa dintre numărul elevilor înscrişi la debutul învăţământului gimnazial în clasa a V-a şi cel al elevilor care au finalizat învăţământul gimnazial în anul şcolar, exprimată ca raport procentual faţă de numărul elevilor înscrişi la debutul învăţământului gimnazial;
    d) pentru nivelul de învăţământ liceal: rata de abandon şcolar calculată, pe cohortă, ca diferenţa dintre numărul elevilor înscrişi la debutul învăţământului liceal în clasa a IX-a şi cel al elevilor care au finalizat învăţământul liceal în anul şcolar, exprimată ca raport procentual faţă de numărul elevilor înscrişi la debutul învăţământului liceal.

    (4) Calitatea educaţiei este apreciată prin rezultatele şcolare obţinute de preşcolari/elevi, în funcţie de nivelul de învăţământ, obţinute în anul şcolar anterior celui în care se face selecţia, astfel:
    a) pentru nivelul de învăţământ preşcolar: procent de preşcolari din grupa mare, cu vârsta de 5-6 ani, care au mai mult de 50% dintre comportamentele menţionate în Fişa pentru aprecierea progresului individual al copilului înainte de intrarea în învăţământul primar cu menţiunea Necesită sprijin;
    b) pentru nivelul de învăţământ primar: procent de elevi în clasa a IV-a cu rezultate sub media naţională la evaluarea naţională la finalul clasei a IV-a;
    c) pentru nivelul de învăţământ gimnazial: procent de elevi care au obţinut note sub 5 la evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a;
    d) pentru nivelul de învăţământ liceal: procent de elevi care au obţinut note sub 6 la examenul naţional de bacalaureat.

    (5) Calitatea educaţiei este apreciată şi prin procentul de cadre didactice necalificate din numărul total de cadre didactice, raportat la anul şcolar în curs.

    ART. 5
    (1) La nivelul unităţilor de învăţământ preuniversitar, conducerea desemnează un coordonator local al PNMS care poate fi din categoria personal didactic, didactic-auxiliar sau nedidactic, cu excepţia personalului de îngrijire şi de întreţinere. În unităţile de învăţământ care funcţionează cu structuri şcolare arondate se desemnează câte un responsabil la nivelul fiecărei structuri. Responsabilul completează Grila de monitorizare a calităţii produselor şi serviciilor la nivelul unităţii de învăţământ.
    (2) La nivelul unităţii de învăţământ se completează semestrial Grila de monitorizare a calităţii produselor şi a serviciilor oferite la nivelul unităţii de învăţământ (la finalul lunii iunie şi la finalul lunii decembrie) şi sunt aplicate şi colectate chestionarele de satisfacţie cu privire la calitatea produselor şi a serviciilor pentru elevi şi, respectiv, pentru părinţi/reprezentanţi legali, menţionate la art. 3 alin. (4) lit. a)-c).
    (3) Informaţiile/Sugestiile furnizate de elevi şi de părinţi/reprezentaţi legali prin completarea chestionarelor de satisfacţie cu privire la calitatea produselor şi a serviciilor sunt menţionate în rapoartele întocmite semestrial la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin şi sunt analizate în vederea îmbunătăţirii implementării programului.
    (4) Evaluarea pe termen mediu şi lung a beneficiilor implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“ se realizează pe baza unei grile de evaluare şi se completează doar în raportul ultimei luni de implementare a programului din anul şcolar în curs.

    ART. 6
    (1) În scopul monitorizării şi evaluării Programului naţional „Masă sănătoasă“, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti desemnează un inspector responsabil cu monitorizarea şi evaluarea implementării programului în unitatea/unităţile de învăţământ din judeţ/municipiu şi cu elaborarea rapoartelor semestriale privind implementarea PNMS, pe baza informaţiilor furnizate de unităţile de învăţământ, potrivit modelului prevăzut la pct. 2.2 lit. B din anexa nr. 2 la ordin.
    (2) Rapoartele elaborate de inspectoratele şcolare judeţene/ Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti vor fi publicate pe site-ul propriu şi vor fi transmise către Ministerul Educaţiei.
    (3) Monitorizarea şi evaluarea implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“, la nivel naţional, sunt asigurate de către Ministerul Educaţiei. Acesta elaborează raportul anual conform modelului prevăzut la pct. 2.2 lit. C din anexa nr. 2 la ordin, care se publică pe site-ul instituţiei.


    ANEXA 2

    2.1. Setul de instrumente pentru aprecierea calităţii produselor şi pentru aprecierea impactului Programului naţional „Masă sănătoasă“
    2.1.1. Instrumente pentru aprecierea calităţii produselor Programului naţional „Masă sănătoasă“
    A. Grilă de monitorizare a calităţii produselor şi serviciilor la nivelul unităţii de învăţământ
    Apreciaţi, pe o scală de la 1 la 3, calitatea produselor alimentare şi a serviciilor din cadrul Programului naţional „Masă sănătoasă“, unde:
    1 - nesatisfăcător - indică faptul că alimentele nu corespund criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor;
    2 - bine - alimentele corespund într-o măsură semnificativă criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor;
    3 - foarte bine - alimentele corespund în totalitate criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor.


┌─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┐
│Indicatorii de │1│2│3│Observaţii│
│eficienţă │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Calitatea produselor oferite │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│aportul caloric │ │ │ │ │
│adecvat vârstei, │ │ │ │ │
│conform etichetei │ │ │ │ │
│nutriţionale*) │ │ │ │ │
│1 - aportul caloric │ │ │ │ │
│se încadrează în │ │ │ │ │
│prevederile legale │ │ │ │ │
│existente, pentru mai│ │ │ │ │
│puţin de 25% din │ │ │ │ │
│numărul de zile în │ │ │ │ │
│care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
│2 - aportul caloric │ │ │ │ │
│se încadrează în │ │ │ │ │
│prevederile legale │ │ │ │ │
│existente, pentru 25%│ │ │ │ │
│sau mai mult, dar mai│ │ │ │ │
│puţin de 75% din │ │ │ │ │
│numărul de zile în │ │ │ │ │
│care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
│3 - aportul caloric │ │ │ │ │
│se încadrează în │ │ │ │ │
│prevederile legale │ │ │ │ │
│existente, pentru mai│ │ │ │ │
│mult sau egal cu 75% │ │ │ │ │
│din numărul de zile │ │ │ │ │
│în care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│diversitatea │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│servite │ │ │ │ │
│beneficiarilor**) │ │ │ │ │
│1 - se servesc │ │ │ │ │
│produse alimentare │ │ │ │ │
│din grupe şi subgrupe│ │ │ │ │
│diverse, conform │ │ │ │ │
│prevederilor legale │ │ │ │ │
│existente, pentru mai│ │ │ │ │
│puţin de 25% din │ │ │ │ │
│numărul de zile în │ │ │ │ │
│care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
│2 - se servesc │ │ │ │ │
│produse alimentare │ │ │ │ │
│din grupe şi subgrupe│ │ │ │ │
│diverse, conform │ │ │ │ │
│prevederilor legale │ │ │ │ │
│existente, pentru 25%│ │ │ │ │
│sau mai mult, dar mai│ │ │ │ │
│puţin de 75% din │ │ │ │ │
│numărul de zile în │ │ │ │ │
│care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
│3 - se servesc │ │ │ │ │
│produse alimentare │ │ │ │ │
│din grupe şi subgrupe│ │ │ │ │
│diverse, conform │ │ │ │ │
│prevederilor legale │ │ │ │ │
│existente, pentru mai│ │ │ │ │
│mult sau egal cu 75% │ │ │ │ │
│din numărul de zile │ │ │ │ │
│în care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│echilibrul │ │ │ │ │
│nutriţional al │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│servite │ │ │ │ │
│beneficiarilor**) │ │ │ │ │
│1 - se asigură │ │ │ │ │
│echilibrul │ │ │ │ │
│nutriţional al │ │ │ │ │
│produselor │ │ │ │ │
│alimentare, conform │ │ │ │ │
│prevederilor legale │ │ │ │ │
│existente, pentru mai│ │ │ │ │
│puţin de 25% din │ │ │ │ │
│numărul de zile în │ │ │ │ │
│care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
│2 - se asigură │ │ │ │ │
│echilibrul │ │ │ │ │
│nutriţional al │ │ │ │ │
│produselor │ │ │ │ │
│alimentare, conform │ │ │ │ │
│prevederilor legale │ │ │ │ │
│existente, pentru 25%│ │ │ │ │
│sau mai mult, dar mai│ │ │ │ │
│puţin de 75% din │ │ │ │ │
│numărul de zile în │ │ │ │ │
│care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
│3 - se asigură │ │ │ │ │
│echilibrul │ │ │ │ │
│nutriţional al │ │ │ │ │
│produselor │ │ │ │ │
│alimentare, conform │ │ │ │ │
│prevederilor legale │ │ │ │ │
│existente, pentru mai│ │ │ │ │
│mult sau egal cu 75% │ │ │ │ │
│din numărul de zile │ │ │ │ │
│în care s-a acordat │ │ │ │ │
│suportul alimentar în│ │ │ │ │
│semestrul respectiv │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Condiţiile de │ │ │ │ │
│păstrare a produselor│ │ │ │ │
│înainte de servire: │ │ │ │ │
│1 - spaţiul special │ │ │ │ │
│amenajat pentru │ │ │ │ │
│păstrarea produselor │ │ │ │ │
│alimentare nu permite│ │ │ │ │
│depozitarea întregii │ │ │ │ │
│cantităţi de produse │ │ │ │ │
│în conformitate cu │ │ │ │ │
│prevederile legale în│ │ │ │ │
│vigoare privind │ │ │ │ │
│igiena şi siguranţa │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│2 - spaţiul special │ │ │ │ │
│amenajat pentru │ │ │ │ │
│păstrarea produselor │ │ │ │ │
│alimentare dispune de│ │ │ │ │
│dotările care permit │ │ │ │ │
│depozitarea întregii │ │ │ │ │
│cantităţi de produse │ │ │ │ │
│în conformitate cu │ │ │ │ │
│prevederile legale în│ │ │ │ │
│vigoare privind │ │ │ │ │
│igiena şi siguranţa │ │ │ │ │
│produselor │ │ │ │ │
│alimentare, dar nu │ │ │ │ │
│are dimensiuni │ │ │ │ │
│corespunzătoare │ │ │ │ │
│3 - spaţiul special │ │ │ │ │
│amenajat pentru │ │ │ │ │
│păstrarea produselor │ │ │ │ │
│alimentare are │ │ │ │ │
│dimensiuni şi dotări │ │ │ │ │
│care permit │ │ │ │ │
│depozitarea întregii │ │ │ │ │
│cantităţi de produse │ │ │ │ │
│în conformitate cu │ │ │ │ │
│prevederile legale în│ │ │ │ │
│vigoare privind │ │ │ │ │
│igiena şi siguranţa │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│sau hrana este │ │ │ │ │
│servită într-un │ │ │ │ │
│interval de 60 de │ │ │ │ │
│minute de la livrare │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Calitatea serviciilor oferite │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Intervalul de timp de│ │ │ │ │
│la livrare până la │ │ │ │ │
│servirea mesei: │ │ │ │ │
│1 - peste 60 de │ │ │ │ │
│minute │ │ │ │ │
│2 - în intervalul │ │ │ │ │
│30-60 de minute │ │ │ │ │
│3 - sub 30 de minute │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea condiţiilor│ │ │ │ │
│de servire a mesei: │ │ │ │ │
│1 - spaţiu neadecvat │ │ │ │ │
│de servire a mesei │ │ │ │ │
│2 - sala de clasă/ │ │ │ │ │
│spaţiu relativ │ │ │ │ │
│corespunzător │ │ │ │ │
│3 - cantină/sală de │ │ │ │ │
│mese/spaţiu dedicat │ │ │ │ │
│pentru servirea mesei│ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Disponibilitatea │ │ │ │ │
│resurselor umane: │ │ │ │ │
│necesitatea │ │ │ │ │
│suplimentării │ │ │ │ │
│personalului necesar │ │ │ │ │
│derulării PNMS, prin │ │ │ │ │
│detaşare, delegare │ │ │ │ │
│sau angajare │ │ │ │ │
│1 - personal │ │ │ │ │
│insuficient pentru │ │ │ │ │
│derularea PNMS │ │ │ │ │
│2 - personal parţial │ │ │ │ │
│suficient pentru │ │ │ │ │
│derularea PNMS │ │ │ │ │
│3 - personal │ │ │ │ │
│suficient pentru │ │ │ │ │
│derularea PNMS │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Managementul │ │ │ │ │
│resturilor │ │ │ │ │
│alimentare: │ │ │ │ │
│1 - resturile │ │ │ │ │
│alimentare se │ │ │ │ │
│colectează amestecat │ │ │ │ │
│cu alte tipuri de │ │ │ │ │
│deşeuri │ │ │ │ │
│2 - resturile │ │ │ │ │
│alimentare se │ │ │ │ │
│colectează parţial │ │ │ │ │
│selectiv │ │ │ │ │
│3 - resturile │ │ │ │ │
│alimentare se │ │ │ │ │
│colectează în │ │ │ │ │
│totalitate selectiv │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Risipa alimentară: │ │ │ │ │
│1 - peste 15% din │ │ │ │ │
│total porţii │ │ │ │ │
│2 - între 5 şi 15 % │ │ │ │ │
│din total porţii │ │ │ │ │
│3 - sub 5% din total │ │ │ │ │
│porţii │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al beneficiarilor │ │ │ │ │
│primari şi secundari │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al elevilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al părinţilor/ │ │ │ │ │
│reprezentanţilor │ │ │ │ │
│legali │ │ │ │ │
└─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┘

    *) Aportul caloric se apreciază în funcţie de prevederile din anexa nr. 3A la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi.
    **) La aprecierea diversităţii şi a echilibrului nutriţional al produselor alimentare servite beneficiarilor se au în vedere prevederile anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi.
    Responsabil la nivelul unităţii de învăţământ,
    ……………………………………………………….

    B. Chestionar de satisfacţie - elevi
    În unitatea de învăţământ preuniversitar în care studiaţi este oferit, prin Programul naţional „Masă sănătoasă“, un pachet alimentar/masă caldă. Vă rugăm să răspundeţi la câteva întrebări referitoare la modul în care se derulează acest program.
    1. Apreciaţi, pe o scară de la 1 la 3, gradul de asigurare a condiţiilor de siguranţă şi de confort în servirea mesei din cadrul Programului naţional „Masă sănătoasă“, unde:
    1 - nesatisfăcător - indică faptul că nu sunt asigurate condiţiile de siguranţă şi de confort în servirea mesei;
    2 - bine - condiţiile de siguranţă şi de confort în servirea mesei sunt asigurate parţial;
    3 - foarte bine - condiţiile de siguranţă şi de confort în servirea mesei sunt asigurate în totalitate.

    2. Programul de servire a mesei este respectat?
    [ ] DA
    [ ] NU

    3. Sunteţi mulţumit/ă de calitatea produselor oferite prin Programul naţional „Masă sănătoasă“? Detaliaţi, indiferent dacă răspunsul este DA sau NU.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    4. Aveţi propuneri de îmbunătăţire a calităţii produselor oferite sau cu privire la diversitatea acestora? Detaliaţi.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….


    Vă mulţumim!

    C. Chestionar de satisfacţie - părinţi/reprezentanţi legali
    În unitatea de învăţământ preuniversitar în care studiază copilul dumneavoastră este oferit, prin Programul naţional „Masă sănătoasă“, un pachet alimentar/masă caldă. Vă rugăm să răspundeţi la câteva întrebări referitoare la modul în care se derulează acest program.
    1. Apreciaţi, pe o scară de la 1 la 3, modul de implementare a Programului naţional „Masă sănătoasă“ în unitatea de învăţământ preuniversitar în care studiază copilul dumneavoastră, unde:
    1 - nesatisfăcător;
    2 - bun;
    3 - foarte bun.

    2. Aveţi propuneri de îmbunătăţire a calităţii produselor oferite sau cu privire la diversitatea acestora? Detaliaţi.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    3. Copilul dumneavoastră şi-a îmbunătăţit frecvenţa şi/sau rezultatele şcolare după implementarea acestui program în şcoală?
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    4. Menţionaţi şi alte aspecte sesizate de dumneavoastră, referitoare la implementarea Programului naţional „Masă sănătoasă“.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………....
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    …………………………………………………………………………………………………………………………………………….


    Vă mulţumim!


    2.1.2. Instrumente pentru aprecierea impactului Programului naţional „Masă sănătoasă“

┌─────────────────────────────────────────────┐
│Participarea şcolară │
│(participarea şcolară, raportată la anul │
│şcolar anterior celui în care se face │
│selecţia, analizată în funcţie de nivelul de │
│învăţământ) │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┼──────┼─────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┤
│Calitatea educaţiei, apreciată prin │
│rezultatele şcolare obţinute de preşcolari/ │
│elevi │
│[apreciată prin rezultatele şcolare obţinute │
│de preşcolari/elevi, conform art. 4 alin. (3)│
│din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului │
│educaţiei nr. 5.091/2024 privind aprobarea │
│indicatorilor de eficienţă şi de impact ai │
│Programului naţional „Masă sănătoasă“] │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┼──────┼─────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┤
│Calitatea educaţiei apreciată prin procentul │
│crescut de cadre didactice necalificate │
│(din numărul total de cadre didactice, │
│raportat la anul şcolar în curs) │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┼──────┼─────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┘


    Responsabil la nivelul unităţii de învăţământ,
    ……………………………………………………


    2.2. Setul de instrumente pentru monitorizarea şi evaluarea implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“
    A. Model de raport semestrial elaborat de unitatea de învăţământ RAPORT SEMESTRIAL
    privind derularea Programului naţional „Masă sănătoasă“

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Numele unităţii de învăţământ ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Nivelul de învăţământ ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Perioada monitorizată ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Coordonatorul programului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Număr total de beneficiari, pe ││
│niveluri de învăţământ (preşcolar/ ││
│primar/gimnazial/liceal) ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Număr de elevi/preşcolari prezenţi ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Număr de elevi/preşcolari cu meniu ││
│special ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Tipul de suport alimentar: ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│a) Unitatea de învăţământ dispune de ││
│cantină şi oferă masă caldă. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│b) Unitatea de învăţământ dispune de ││
│spaţiu de servire a mesei şi oferă ││
│pachet alimentar. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│c) Unitatea de învăţământ dispune de ││
│spaţiu de servire a mesei şi oferă ││
│masă caldă. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│d) Unitatea de învăţământ serveşte ││
│masă caldă în sala de clasă. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│e) Unitatea de învăţământ serveşte ││
│pachet alimentar în sala de clasă. ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│f) Alte informaţii/observaţii ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    I. Calitatea pachetului alimentar şi a serviciilor de preparare şi/sau distribuire a alimentelor din cadrul Programului naţional „Masă sănătoasă“
    Apreciaţi, pe o scală de la 1 la 3, calitatea produselor alimentare şi a serviciilor din cadrul Programului naţional „Masă sănătoasă“, unde:
    1 - nesatisfăcător - indică faptul că alimentele nu corespund criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor;
    2 - bine - alimentele corespund într-o măsură semnificativă criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor;
    3 - foarte bine - alimentele corespund în totalitate criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor.


┌─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┐
│Indicatorii de │1│2│3│Observaţii│
│eficienţă │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Calitatea produselor oferite │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│aportul caloric │ │ │ │ │
│adecvat vârstei, │ │ │ │ │
│conform etichetei │ │ │ │ │
│nutriţionale │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│diversitatea │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│servite │ │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│echilibrul │ │ │ │ │
│nutriţional al │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│servite │ │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Condiţiile de │ │ │ │ │
│păstrare a produselor│ │ │ │ │
│înainte de servire │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Calitatea serviciilor oferite │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Intervalul de timp de│ │ │ │ │
│la livrare până la │ │ │ │ │
│servirea mesei │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea condiţiilor│ │ │ │ │
│de servire a mesei │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Disponibilitatea │ │ │ │ │
│resurselor umane: │ │ │ │ │
│necesitatea │ │ │ │ │
│suplimentării │ │ │ │ │
│personalului necesar │ │ │ │ │
│derulării PNMS, prin │ │ │ │ │
│detaşare, delegare │ │ │ │ │
│sau angajare │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Managementul │ │ │ │ │
│resturilor alimentare│ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Risipa alimentară │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al beneficiarilor │ │ │ │ │
│primari şi secundari │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al elevilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al părinţilor/ │ │ │ │ │
│reprezentanţilor │ │ │ │ │
│legali │ │ │ │ │
└─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┘


    II. Probleme întâmpinate pe parcursul derulării Programului naţional „Masă sănătoasă“
    ................................................................................

    III. Propuneri de îmbunătăţire/Recomandări referitoare la acest program
    ................................................................................

    IV. Aprecierea impactului implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“ asupra participării şcolare şi a calităţii educaţiei, conform machetei, se completează doar în ultimul raport din anul şcolar în curs*:

┌─────────────────────────────────────────────┐
│Participarea şcolară (participarea şcolară, │
│raportată la anul şcolar anterior celui în │
│care se face selecţia, analizată în funcţie │
│de nivelul de învăţământ) │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┼──────┼─────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┤
│Calitatea educaţiei, apreciată prin │
│rezultatele şcolare obţinute de preşcolari/ │
│elevi [apreciată prin rezultatele şcolare │
│obţinute de preşcolari/elevi, conform art. 4 │
│alin. (3) din anexa nr. 1 la Ordinul │
│ministrului educaţiei nr. 5.091/2024 privind │
│aprobarea indicatorilor de eficienţă şi de │
│impact ai Programului naţional „Masă │
│sănătoasă“] │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┼──────┼─────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┤
│Calitatea educaţiei apreciată prin procentul │
│crescut de cadre didactice necalificate (din │
│numărul total de cadre didactice, raportat la│
│anul şcolar în curs) │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┼──────┼─────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┘


    * Se completează numai în raportul realizat la finalul anului şcolar.

    V. Analiza SWOT* privind implementarea PNMS în unitatea de învăţământ, cu evidenţierea punctelor tari, punctelor slabe, ameninţărilor şi oportunităţilor
    * Se completează numai în raportul realizat la finalul anului şcolar.
    ................................................................................................


┌───────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│Vizat │Coordonator program-pilot, │
│Director, │.............................................│
│...............................│ │
└───────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────┘


    B. Model de raport semestrial elaborat de către inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti
    Inspectoratul Şcolar al Judeţului ............................................../Municipiului Bucureşti
    Perioada de implementare a programului: ...............................................................
    RAPORT
    privind implementarea Programului naţional „Masă sănătoasă“
    I. Acţiuni derulate în vederea implementării programului, conform prevederilor actelor normative
    ................................................................................

    II. Cum şi în ce măsură au fost îndeplinite scopul şi obiectivele programului pe parcursul derulării acestuia
    ................................................................................

    III. Calitatea produselor alimentare şi a serviciilor din cadrul Programului naţional „Masă sănătoasă“
    Aprecierea se va face la nivelul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, luând în considerare scorurile acordate de unităţile de învăţământ în care s-a implementat programul, pe o scală de la 1 la 3, astfel:
    1 - nesatisfăcător - indică faptul că alimentele nu corespund criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor;
    2 - bine - alimentele corespund într-o măsură semnificativă criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor;
    3 - foarte bine - alimentele corespund în totalitate criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor.


┌─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┐
│Indicatorii de │1│2│3│Observaţii│
│eficienţă │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Calitatea produselor oferite │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│aportul caloric │ │ │ │ │
│adecvat vârstei, │ │ │ │ │
│conform etichetei │ │ │ │ │
│nutriţionale │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│diversitatea │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│servite │ │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│echilibrul │ │ │ │ │
│nutriţional al │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│servite │ │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Condiţiile de │ │ │ │ │
│păstrare a produselor│ │ │ │ │
│înainte de servire │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Calitatea serviciilor oferite │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Intervalul de timp de│ │ │ │ │
│la livrare până la │ │ │ │ │
│servirea mesei │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea condiţiilor│ │ │ │ │
│de servire a mesei │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Disponibilitatea │ │ │ │ │
│resurselor umane: │ │ │ │ │
│necesitatea │ │ │ │ │
│suplimentării │ │ │ │ │
│personalului necesar │ │ │ │ │
│derulării PNMS, prin │ │ │ │ │
│detaşare, delegare │ │ │ │ │
│sau angajare │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Managementul │ │ │ │ │
│resturilor alimentare│ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Risipa alimentară │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Gradul de satisfacţie al │
│beneficiarilor primari şi secundari │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al elevilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al părinţilor/ │ │ │ │ │
│reprezentanţilor │ │ │ │ │
│legali │ │ │ │ │
└─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┘



    IV. Probleme întâmpinate pe parcursul derulării Programului naţional „Masă sănătoasă“
    ................................................................................

    V. Propuneri de îmbunătăţire/Recomandări referitoare la acest program
    ................................................................................

    VI. Modalităţile şi instrumentele de monitorizare a absenteismului, abandonului, situaţiei de neşcolarizare, precum şi a rezultatelor şcolare obţinute de elevii beneficiari
    ................................................................................

    VII. Aprecierea impactului implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“ asupra participării şcolare şi a calităţii educaţiei, conform machetei, se completează doar în raportul ultimei luni de implementare a proiectului*: Centralizator beneficiari program*
    * Se completează doar în raportul ultimei luni de implementare a proiectului.

┌─────────────────────────────────────────────┐
│Participarea şcolară (participarea şcolară, │
│raportată la anul şcolar anterior celui în │
│care se face selecţia, analizată în funcţie │
│de nivelul de învăţământ) │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┼──────┼─────────┼──────┼───────────┤
├─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┤
│Calitatea educaţiei, apreciată prin │
│rezultatele şcolare obţinute de preşcolari/ │
│elevi [apreciată prin rezultatele şcolare │
│obţinute de preşcolari/elevi, conform art. 4 │
│alin. (3) din anexa nr. 1 la Ordinul │
│ministrului educaţiei nr. 5.091/2024 privind │
│aprobarea indicatorilor de eficienţă şi de │
│impact ai Programului naţional „Masă │
│sănătoasă“] │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┤
│Calitatea educaţiei apreciată prin procentul │
│crescut de cadre didactice necalificate (din │
│numărul total de cadre didactice, raportat la│
│anul şcolar în curs) │
├─────────┬──────┬─────────┬──────┬───────────┤
│Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │Nivel │
│preşcolar│primar│gimnazial│liceal│profesional│
├─────────┼──────┼─────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└─────────┴──────┴─────────┴──────┴───────────┘


    VIII. Analiza SWOT* privind implementarea PNMS în unitatea de învăţământ, cu evidenţierea punctelor tari, punctelor slabe, ameninţărilor şi oportunităţilor
    ......................................................................................

    IX. Propuneri pentru ameliorarea cadrului normativ şi pentru eficientizarea implementării programului/Propuneri de remediere a deficienţelor apărute în derularea programului
    ......................................................................................

    X. Lista unităţilor de învăţământ în care programul nu s-a implementat, cu precizarea cauzelor care au condus la neimplementarea acestuia
    (Inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti pot/poate propune eliminarea şcolilor în care nu s-a implementat PNMS din cauze neimputabile unităţilor de învăţământ preuniversitar.)
    ......................................................................................

    XI. Propuneri de unităţi de învăţământ preuniversitar pentru a fi incluse în lista unităţilor beneficiare ale PNMS
    ......................................................................................


┌─────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Inspector şcolar general, │Inspector responsabil monitorizare │
│.........................................│program, │
│ │.........................................│
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘


    C. Model de raport elaborat de către Ministerul Educaţiei RAPORT
    privind implementarea Programului naţional „Masă sănătoasă“
    I. Acţiuni derulate în vederea implementării programului, conform prevederilor actelor normative
    ..................................................................................

    II. Cum şi în ce măsură au fost îndeplinite scopul şi obiectivele programului pe parcursul implementării acestuia
    ..................................................................................

    III. Calitatea serviciilor din cadrul Programului naţional „Masă sănătoasă“
    Aprecierea se va face la nivel naţional, luând în considerare scorurile acordate de inspectoratele şcolare/al Municipiului Bucureşti, pe o scală de la 1 la 3, astfel:
    1 - nesatisfăcător - indică faptul că alimentele nu corespund criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor;
    2 - bine - alimentele corespund într-o măsură semnificativă criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor;
    3 - foarte bine - alimentele corespund în totalitate criteriilor sau exigenţelor beneficiarilor.


┌─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┐
│Indicatorii de │1│2│3│Observaţii│
│eficienţă │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Calitatea produselor oferite │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│aportul caloric │ │ │ │ │
│adecvat vârstei, │ │ │ │ │
│conform etichetei │ │ │ │ │
│nutriţionale │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│diversitatea │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│servite │ │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea zilnică a │ │ │ │ │
│suportului alimentar:│ │ │ │ │
│echilibrul │ │ │ │ │
│nutriţional al │ │ │ │ │
│produselor alimentare│ │ │ │ │
│servite │ │ │ │ │
│beneficiarilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Condiţiile de │ │ │ │ │
│păstrare a produselor│ │ │ │ │
│înainte de servire │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Calitatea serviciilor oferite │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Intervalul de timp de│ │ │ │ │
│la livrare până la │ │ │ │ │
│servirea mesei │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Calitatea condiţiilor│ │ │ │ │
│de servire a mesei │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Disponibilitatea │ │ │ │ │
│resurselor umane: │ │ │ │ │
│necesitatea │ │ │ │ │
│suplimentării │ │ │ │ │
│personalului necesar │ │ │ │ │
│derulării PNMS, prin │ │ │ │ │
│detaşare, delegare │ │ │ │ │
│sau angajare │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Managementul │ │ │ │ │
│resturilor alimentare│ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Risipa alimentară │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┤
│Gradul de satisfacţie al │
│beneficiarilor primari şi secundari │
├─────────────────────┬─┬─┬─┬──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al elevilor │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─┼─┼─┼──────────┤
│Gradul de satisfacţie│ │ │ │ │
│al părinţilor/ │ │ │ │ │
│reprezentanţilor │ │ │ │ │
│legali │ │ │ │ │
└─────────────────────┴─┴─┴─┴──────────┘



    IV. Probleme întâmpinate pe parcursul derulării Programului naţional „Masă sănătoasă“
    ..................................................................................

    V. Propuneri de îmbunătăţire/Recomandări referitoare la acest program
    ..................................................................................

    VI. Modalităţile şi instrumentele de monitorizare a absenteismului, abandonului, situaţiei de neşcolarizare, precum şi a rezultatelor şcolare obţinute de elevii beneficiari
    ..................................................................................

    VII. Aprecierea impactului implementării Programului naţional „Masă sănătoasă“ asupra participării şcolare şi a calităţii educaţiei, conform machetei completate de inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti în raportul ultimei luni de implementare a proiectului: Centralizator beneficiari program

┌────┬───────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┬─────────┐
│ │ │ │Frecvenţa │ │ │
│Nr. │Judeţul│Numărul de │preşcolarilor/│Rezultatele │Abandonul│
│crt.│ │beneficiari │elevilor la │şcolare │şcolar │
│ │ │ │cursuri │ │ │
├────┼───────┼──┬──┬──┬──┬──┼──┬──┬──┬──┬──┼──┬──┬──┬──┬──┼─┬─┬─┬─┬─┤
│ │ │A │B │C │D │E │A │B │C │D │E │A │B │C │D │E │A│B│C│D│E│
├────┼───────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴─┴─┴─┴─┴─┘


    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai sus este următoarea:
    A - nivel preşcolar; B - nivel primar; C - nivel gimnazial; D - nivel liceal; E - nivel profesional


    VIII. Analiza SWOT cu privire la implementarea programului, cu evidenţierea punctelor tari, punctelor slabe, ameninţărilor şi oportunităţilor
    IX. Propuneri pentru ameliorarea cadrului normativ şi pentru eficientizarea implementării programului/Propuneri de remediere a deficienţelor apărute în derularea programului
    X. Lista unităţilor de învăţământ în care programul nu s-a implementat, cu precizarea cauzelor care au condus la neimplementarea acestuia
    XI. Alte situaţii particulare referitoare la implementarea PNMS
    Responsabil monitorizarea implementării PNMS,
    ........................................................



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016