────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Obiective Efecte observabile Mijloace de Riscuri/limite
crt. verificare viitoare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 Obiectiv:
Imbunãtãţirea accesului la Imbunãtãţirea Studiu realizat la Impactul direct al
învãţãmântul pre- accesului la nivel de proiect proiectului asupra
universitar şi a calitãţii educaţie egalitãţii accesului sã
acestuia în şcolile selectate Sporirea accesului fie scãzut în comparaţie
la învãţãmântul cu impactul
postobligatoriu schimbãrilor de la
nivelul finanţãrii,
administrãrii şi
participãrii la actul
decizional al comunitãţii
educaţionale
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2 Imbunãtãţirea cadrului Elaborarea de Rapoarte Schimbãrile esenţiale
instituţional şi a proceselor reglementãri şi periodice asupra în direcţia politicilor, în
de management financiar şi procese detaliate proiectului; special în ce priveşte
de luare a deciziilor la implementarea de descentralizarea în
nivelul şcolilor şi al reglementãri şi administraţia publica
administraţiei locale în procese detaliate localã, sã determine ca
sprijinul reformei care sunt schimbãrile iniţiate de
învãţãmântului pre- elaborate pentru proiect sã fie
universitar din România îmbunãtãţirea redundante sau fãrã
mangementului obiect
financiar şi a
luãrii deciziilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3 Sprijinirea Ministerul Aplicarea corecta a Rapoarte Cadrul politicilor sã nu
Educaţiei şi Cercetãrii şi politicilor şi periodice asupra fie completat
autoritãţilor locale in schimbãrile proiectului şi Sã nu se realizeze o
asigurarea implementãrii legislative propuse existenţei pregãtire adecvatã a
controlate şi eficiente a pentru cadrului personalului
mãsurilor de descentralizarea politicilor Direcţiile de finanţe
descentralizare financiarã managementului Identificarea judeţene şi trezoreriile
în sectorul educaţiei financiar, inclusiv necesarului de locale sã nu exercite
în ce priveşte ajustare a forţei influenţa solicitata de
alocarea surselor de de muncã în proiect asupra
finanţare funcţie de managementului
Modificarea schimbãrile financiar din şcoli
structurii şi prevãzute de
atribuţiilor formulã
personalului
nedidactic din şcoli
in concordanţã cu
schimbãrile
generate de noua
formula de
finanţare şi
administrare a
şcolilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4 Sprijinirea Ministerul Elaborarea formulei Rapoarte Formula sã nu fie
Educaţiei şi Cercetãrii în de alocare periodice asupra finalizatã, convenitã si
programul de dezvoltare a convenitã şi pilotatã formulei - implementatã in mod
mecanismelor în şcolile selectate convenite şi adecvat
descentralizate de alocare a implementate
bugetelor în sectorul Aplicarea, la nivel Raport asupra
educaţiei pentru a spori local, a formulei de efectelor utilizãrii
eficienţa si realizarea finanţare convenite formulei de
echitãţii şi transparenţei şi implementate în alocare şi a
in alocarea fondurilor şcolile selectate din propunerilor de
judeţele pilot corecţie
Construirea Analiza
proiectului de buget comparativã a
pentru anul 2007 pe bugetelor
formula de
finanţare pilotatã şi
ajustatã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5 Sprijinirea dezvoltãrii Expertize asupra Rapoarte Proiectul sã nu dispunã
sistemelor de evaluare şi şcolilor selectate periodice asupra de date şi indicatori
monitorizare a Baza de date pentru proiectului care sã stea la baza
managementului resurselor monitorizarea Baza de date expertizelor şi
de care dispun şcolile, performanţei în pentru evaluãrilor realizate de
intr-un sistem managementul monitorizarea Ministerul Educaţiei şi
descentralizat resurselor şcolilor performanţei Cercetãrii, consiliile
selectate locale şi inspectoratele
şcolare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6 Sprijinirea implementãrii Elaborarea şi Rapoarte Proiectului sã nu i se
mãsurilor menţionate, prin realizarea periodice asupra asigure finanţarea
îmbunãtãţirea capacitãţii programului de proiectului şi pentru a sprijini
manageriale la toate instruire a asupra activitãţii programul de instruire
nivelurile în cadrul directorilor de de instruire Personalul formabil sã
şcolilor selectate şcoala nu fie eliberat de
Programul de sarcinile curente pentru
instruire în perioadele de formare
management programate
financiar transmis
tuturor consiliilor
locale participante
la experiment din
judeţele pilot
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7 Sprijinirea celei mai bune Cel puţin un proiect Rapoarte Imposibilitatea
practici şi inovaţii în operativ, ce poate fi periodice asupra identificãrii proiectelor
mobilizarea fondurilor susţinut, în fiecare proiectului relevante, la nivel
proprii pentru proiecte şcoalã selectatã central de care sã
conduse de comunitate beneficieze
comunitãţile
Dificultãţi ale
autoritãţilor locale de a
accesa sau cofinanţa
aceste proiecte
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────