─────
la regulament
─────────────
FORMULAR DE PLÂNGERE
I. Informaţii privind reclamantul şi întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi/autoritatea ori instituţia administraţiei publice centrale sau locale împotriva cãreia se formuleazã plângerea
1. Furnizaţi informaţii complete cu privire la identitatea persoanei fizice sau juridice care depune plângerea. În cazul în care autorul plângerii este o întreprindere, identificaţi grupul de întreprinderi din care face parte şi furnizaţi o prezentare succintã a naturii şi a domeniului de activitate. Furnizaţi numele unei persoane de contact (inclusiv numãr de telefon, adresã poştalã şi electronicã) de la care pot fi obţinute explicaţii suplimentare.
2. Identificaţi întreprinderea (întreprinderile) sau asociaţia de întreprinderi/autoritatea ori instituţia administraţiei publice centrale sau locale al cãrei comportament constituie obiectul plângerii. În cazul întreprinderilor, furnizaţi toate informaţiile disponibile cu privire la grupul de întreprinderi din care aceasta (acestea) face (fac) parte şi cu privire la natura şi domeniul de activitate al acesteia (acestora). Indicaţi poziţia reclamantului faţã de întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi pârâte (de exemplu, client, concurent etc.).
II. Detalii privind presupusa încãlcare a legii şi informaţii şi documente în susţinerea acestora
3. Prezentaţi în detaliu faptele din care rezultã, în opinia dumneavoastrã, cã s-a sãvârşit o încãlcare a prevederilor art. 5, 6 sau 9 din lege şi a prevederilor art. 101 sau 102 din TFUE, dupã caz. Indicaţi, în special, natura produselor (bunuri sau servicii) afectate de pretinsa încãlcare şi explicaţi, atunci când este necesar, relaţiile comerciale privind aceste produse. Furnizaţi toate detaliile disponibile despre înţelegerile sau practicile întreprinderilor ori asociaţiilor de întreprinderi/acţiunile sau inacţiunile autoritãţilor şi instituţiilor administraţiei publice centrale ori locale care constituie obiectul plângerii. Indicaţi, în mãsura posibilului, cotele de piaţã estimative deţinute de cãtre întreprinderea/întreprinderile împotriva cãrora este formulatã plângerea.
4. Transmiteţi toate documentele aflate în posesia dumneavoastrã referitoare sau aflate în directã legãturã cu faptele din plângere (de exemplu: texte ale acordurilor, minute ale întâlnirilor sau ale negocierilor, termeni ai tranzacţiilor, documente de afaceri, circulare, corespondenţã, note ale conversaţiilor telefonice etc.). Precizaţi numele şi adresa persoanelor în mãsurã sã depunã mãrturie asupra faptelor susţinute în plângere şi, în particular, ale persoanelor afectate de pretinsa încãlcare a prevederilor legii. Transmiteţi statistici sau alte date aflate în posesia dumneavoastrã referitoare la faptele susţinute (de exemplu, referitoare la evoluţia preţurilor, cantitãţi vândute etc.).
5. Prezentaţi punctul dumneavoastrã de vedere referitor la dimensiunea pieţei geografice pe care a avut loc presupusa încãlcare a legii şi explicaţi, dacã nu reiese în mod evident, în ce mãsurã a fost afectatã concurenţa. În cazul încãlcãrii art. 101 sau 102 din TFUE, explicaţi suplimentar şi în ce mãsurã este afectat comerţul dintre statele membre.
6. Menţionaţi dacã, din informaţiile de care dispuneţi, întreprinderea sau asociaţia de întreprinderi/autoritatea şi instituţia administraţiei publice centrale ori locale împotriva cãreia formulaţi plângerea are cunoştinţã de intenţia dumneavoastrã de a vã adresa autoritãţii de concurenţã în legãturã cu faptele prezentate în plângere.
III. Soluţionarea plângerii de cãtre Consiliul Concurenţei şi interesul legitim
7. Explicaţi ce concluzii sau mãsuri aşteptaţi ca rezultat al procedurii întreprinse de Consiliul Concurenţei.
8. Prezentaţi motivele în temeiul cãrora invocaţi un interes legitim ca reclamant în temeiul art. 40 din lege. Prezentaţi, în special, modul în care comportamentul reclamat vã afecteazã şi explicaţi modul în care, din punctul dumneavoastrã de vedere, intervenţia Consiliului Concurenţei va putea remedia prejudiciul prezumat.
IV. Proceduri declanşate în faţa altor autoritãţi de concurenţã şi a instanţelor judecãtoreşti
9. Specificaţi dacã v-aţi adresat cu privire la aceleaşi probleme sau la probleme strâns legate de acestea unei autoritãţi de concurenţã dintr-un alt stat membru sau Comisiei Europene şi/sau dacã a fost intentat un proces în faţa instanţelor judecãtoreşti. În caz afirmativ, furnizaţi informaţii complete referitoare la autoritatea administrativã sau judecãtoreascã în cauzã şi informaţiile pe care le-aţi prezentat.
10. Prezentaţi o declaraţie pe propria rãspundere din care sã reiasã cã informaţiile cuprinse în acest formular şi în anexele la acesta sunt de bunã-credinţã.
Data şi semnãtura
...................
____________