Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 496 din 29 mai 2012  privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.473/2006 privind efectuarea formalitatilor de sosire/plecare in/din porturile romanesti a navelor de navigatie interioara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 496 din 29 mai 2012 privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.473/2006 privind efectuarea formalitatilor de sosire/plecare in/din porturile romanesti a navelor de navigatie interioara

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 376 din 5 iunie 2012
    În temeiul prevederilor art. 12 lit. r) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 123 şi 127 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe cãile navigabile interioare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.473/2006 privind efectuarea formalitãţilor de sosire/plecare în/din porturile româneşti a navelor de navigaţie interioarã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 6 februarie 2007, se modificã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 2, literele a), c), g) şi h) vor avea urmãtorul cuprins:
    "a) aviz de sosire/plecare - documentul prin care proprietarul/operatorul/agentul sau conducãtorul navei informeazã cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie despre sosirea/plecarea navei în/din port, prevãzut în anexa nr. 1;
    ..........................................................
    c) formalitãţi de sosire/plecare în/din port - condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã o navã la sosirea sau plecarea într-un/ dintr-un port, pentru obţinerea acordului cãpitãniei portului/oficiului de cãpitãnie de acostare/ancorare, respectiv plecare în/din port;
    ..........................................................
    g) permis de acostare - documentul emis de cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie navei care soseşte din voiaj internaţional, prin care se confirmã cã nava a efectuat formalitãţile legale şi i se permite acostarea/ancorarea în port;
    h) permis de plecare - documentul emis de cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie navei care pleacã în voiaj internaţional, prin care se confirmã cã nava a efectuat formalitãţile de plecare şi i se permite plecarea din port."

    2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 3. - (1) Navele de navigaţie interioarã, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, nu pot intra/pleca în/dintr-un port românesc decât dupã efectuarea formalitãţilor de sosire/plecare.
    (2) Formalitãţile de sosire/plecare constau în transmiterea, în prealabil, cãpitãniei/oficiului de cãpitãnie a/al portului respectiv a urmãtoarelor documente:
    a) avizul de sosire/plecare;
    b) declaraţia generalã;
    c) lista de echipaj;
    d) lista de pasageri, dupã caz.
    (3) Documentele prevãzute la alin. (2) se vor transmite prin mijloace electronice sau prin orice alte mijloace de transmisie de cãtre proprietarul/operatorul/agentul ori de conducãtorul navei/convoiului.
    (4) În cazul convoaielor de nave împinse sau remorcate şi al formaţiilor în cuplu se va depune o singurã declaraţie generalã, întocmitã de proprietarul/operatorul/agentul sau de conducãtorul navei care asigurã propulsia.
    (5) În cazul în care în convoi se aflã alte nave cu echipaj, pentru fiecare dintre acestea se va întocmi lista de echipaj care se va anexa la declaraţia generalã completatã pentru nava propulsoare."

    3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 4. - În cazul în care nava sau proprietarul/operatorul/agentul acesteia nu dispune de mijloacele electronice de comunicaţii sau de orice alte mijloace de transmitere a documentelor prevãzute la art. 3 alin. (2), aceste documente vor fi depuse la cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie de cãtre conducãtorul navei sau de cãtre proprietarul/operatorul/agentul navei."

    4. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Formalitãţile de sosire se vor efectua în maximum 12 ore de la sosire, dar înainte de începerea operaţiunilor de încãrcare/descãrcare.
    (2) Navele de transport de pasageri, care efectueazã curse de zi regulate între porturi româneşti, vor depune declaraţia generalã la cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie unde staţioneazã pentru înnoptare.
    (3) Pentru navele fãrã echipaj, lãsate din convoi în port sau în alte zone, supravegherea, paza şi integritatea acestora şi a mãrfii sunt în responsabilitatea proprietarilor."

    5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 6. - Sunt exceptate de la obligaţia de a efectua formalitãţile prevãzute la art. 3 alin. (2) navele aflate în una dintre situaţiile urmãtoare:
    a) navele aflate în tranzit şi al cãror echipaj nu ia contact cu malul în urmãtoarele 12 ore de la sosirea în port;
    b) navele care aduc la remorcã, prin împingere sau cuplat, alte nave şi care ating portul numai pentru a lãsa ori a lua nave în/din convoi;
    c) navele sosite în port sau în radã pentru adãpost ori în caz de forţã majorã."

    6. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 7. - Pentru navele care sosesc/pleacã din/în voiaj internaţional permisul de acostare în port sau permisul de plecare din port se transmite de cãtre cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie prin aceleaşi mijloace prevãzute la art. 2 lit. f) sau direct, conform art. 4."

    7. Articolul 10 se abrogã.

    8. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 12. - (1) Formalitãţile de sosire/plecare în/din port se tarifeazã conform prevederilor legale.
    (2) Sunt exceptate de la plata formalitãţilor navele prevãzute la art. 6."

    9. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 14. - Autoritatea Navalã Românã va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin."

    ART. II
    Anexa nr. 1 "Aviz de plecare" se înlocuieşte cu anexa nr. 1.
    ART. III
    Anexa nr. 2 "Declaraţie generalã" se înlocuieşte cu anexa nr. 2.
    ART. IV
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. V
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                             Valentin Rãducu Preda,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 29 mai 2012.
    Nr. 496.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2.473/2006)


    ANTET COMPANIE
    En-tete de la compagnie

                                       AVIZ DE SOSIRE/PLECARE
                                        AVIS D'ARRIVEE/DEPART


    Prin prezenta vã informãm cã:
    Par le present on vous informe que le bateau:

┌────────────────────┬────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ │ │ │ │
│Remorcher/Împingãtor│ │Pavilion │ │
│Remorqueur/Pousseur │ │Pavillon │ │
│ │ │ │ │
└────────────────────┴────────────┴───────────────────┴──────────────────┘

    Împreunã cu navele:
    Avec les bateaux:
    ......................................................................

    Va sosi/pleca în/din portul ................... astãzi ........./..../....
    Arrivera/partira dans le/du port de aujourd'hui (zz) (ll) (aa)

    Destinaţia: ...............................................................
    Destination

    Data (estimatã de sosire la destinaţie): ..................................
    La date estimee pour arriver a la destination

    Declar cã nava este aptã pentru plecare şi cã informaţiile sunt reale.
    Je declare que le bateau est apte pour depart et que les informations
    sont reelles.

    Conducãtor/Proprietar/Operator/Agent*1) ..................................
    Conducteur/Proprietaire/Operateur/Agent


    NOTĂ/NOTE:
    *1) Numele, prenumele/nom, prenom.




    ANEXA 2
    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 2.473/2006)



                                       ROMÂNIA
                                      ROUMANIE


    Cãpitãnia portului ............ Nr. ......... din ...... ora ........
    La capitainerie du port No. de heure


                                 DECLARAŢIE GENERALĂ
                                 DECLARATION GENERALE



    Numele navei ................. Data sosirii ............. ora .......
    Nom du bateau Date d'arrivee heure
    Pavilion ..................... Operaţiunea de efectuat ..............
    Pavillon L'operation a effectuer ..............
    Tipul navei .................. Ultimul port de plecare ..............
    Type du bateau Le dernier port de depart
    Portul de înmatriculare ...... Situaţia certificatelor navei*4)
    Port d'attache La situation des certificats du bateau
    Nr. oficial .................. AB ...................................
    Nombre officiel CCNI/CTNI ............................
    Nr. ENI ...................... CEMS .................................
    Nombre ENI Cantitate combustibil ........... tone
    Proprietar ................... Quantite de carburant
    Proprietaire ................. Conţinut sulf ......................
    Operator ..................... Contenu de soufre
    Operateur Puterea maşinii .......... HP ..... KW
    Agent ........................ La puissance du moteur
    Agent Data construcţiei ....................
    Conducãtor ................... Date de construction
    Conducteur Lungime maximã*5) ....................
    Nr. echipaj ..../..../.....*1) Longueur de construction
    Nombre d'equipage Lãţime maximã*5) .....................
    Nr. pasageri*2) .............. Largeur maxime
    Nombre des passagers Capacitate maximã de încãrcare .......
    Pescaj maxim sosire .......... Portee en lourd maximum
    Tirant d'eau maximum a l'arrivage Evenimente/Accidente*6) ..............
    Cantitatea mãrfii (nave de Evenements/Accidents
    transport marfã autopropulsate),
    nr./data documentului de însoţire
    a mãrfii*3)
    ...............................
    Quantite de marchandise (les
    automoteurs transportant des
    marchandises), no./date des
    documents de la marchandise

    Împreunã cu navele
    Avec les bateaux:

┌───┬─────┬────────┬────────┬─────────────┬─────────┬───────────────────┬──────┬────────┬───────┐
│Nr.│Barja│Pavilion│Armator │Capacit. max.│Cantitate│Document de │Pescaj│Atestat │ │
│No.│Barge│Pavillon│Armateur│Portee en │Quantite │însoţire marfã │Tirant│ de │CCNI/ │
│ │ │ │ │lourd maximum│- tone - │Nr./data/cantit.*3)│d'eau │bord*4) │CTNI*4)│
│ │ │ │ │ │ │Documents de la │ │Attestat│ │
│ │ │ │ │ │ │marchandise │ │de bord │ │
│ │ │ │ │ │ │No./date/quantite │ │ │ │
├───┼─────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────────────┼──────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────────────┼──────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴───────────────────┴──────┴────────┴───────┘

    Declar cã informaţiile sunt reale.
    Je declare que les informations sont reelles.

    Conducãtor/Proprietar/Operator/Agent*7) ...............................
    Conducteur/Proprietaire/Operateur/Agent

    NOTĂ/NOTE:
    AB - atestat de bord/attestat de bord;
    CCNI - certificat comunitar de navigaţie interioarã/certificat communautaire de
           navigation interieur;
    CTNI - certificat tehnic de navigaţie interioarã/certificat technique de
           navigation interieur;
    CEMS - certificat privind încadrarea navei cu echipaj minim de siguranţã/certificat
           relatif a l'encadrement du bateau avec l'equipage minimum de securite;


------------
    *1) Se anexeazã lista de echipaj, iar în prima cãsuţã se trece numãrul membrilor de echipaj, în cãsuţa a doua echipajul minim de siguranţã conform CEMS, iar în cãsuţa a treia se trece rolul de exploatare (A1; A2 sau B)./On annexe la liste d'equipage et dans la premiere case on remplit le nombre de membres d'equipage, dans la deuxieme case on remplit l'equipage minimum de securite conformement au CEMS et dans la troisieme case on remplit le mode d'exploitation (A1, A2 ou B).
    *2) Se anexeazã lista de pasageri pentru navele de croazierã cu cabine./On annexe la liste des passagers pour les bateaux de croisiere avec cabines.
    *3) Se completeazã numai cu nr., data şi cantitatea din documentele de însoţire a mãrfii; în cazul mãrfurilor periculoase se va menţiona şi tipul mãrfii conform ADN./On complete le no., la date, la quantite dans les documents de la marchandise; en cas de marchandises dangereuses on va aussi mentionner le type de la marchandise conforme ADN.
    *4) Data expirãrii/lipsã/On insere la date d'expiration/l'absence.
    *5) Se completeazã lungimea/lãţimea navei autopropulsate sau lungimea/lãţimea convoiului, dupã caz./On remplit avec la longueur/largeur de l'automoteur ou la longueur/largeur du convoi, selon le cas.
    *6) Se depune raport, în caz de evenimente sau accidente./On depose le rapport en cas d'evenement ou d'accidents.
    *7) Numele, prenumele/Le nom, le prenom.

                                          -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016