Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 12 lit. r) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 123 şi 127 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe cãile navigabile interioare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin: ART. I Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.473/2006 privind efectuarea formalitãţilor de sosire/plecare în/din porturile româneşti a navelor de navigaţie interioarã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 6 februarie 2007, se modificã dupã cum urmeazã: 1. La articolul 2, literele a), c), g) şi h) vor avea urmãtorul cuprins: "a) aviz de sosire/plecare - documentul prin care proprietarul/operatorul/agentul sau conducãtorul navei informeazã cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie despre sosirea/plecarea navei în/din port, prevãzut în anexa nr. 1; .......................................................... c) formalitãţi de sosire/plecare în/din port - condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã o navã la sosirea sau plecarea într-un/ dintr-un port, pentru obţinerea acordului cãpitãniei portului/oficiului de cãpitãnie de acostare/ancorare, respectiv plecare în/din port; .......................................................... g) permis de acostare - documentul emis de cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie navei care soseşte din voiaj internaţional, prin care se confirmã cã nava a efectuat formalitãţile legale şi i se permite acostarea/ancorarea în port; h) permis de plecare - documentul emis de cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie navei care pleacã în voiaj internaţional, prin care se confirmã cã nava a efectuat formalitãţile de plecare şi i se permite plecarea din port." 2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 3. - (1) Navele de navigaţie interioarã, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, nu pot intra/pleca în/dintr-un port românesc decât dupã efectuarea formalitãţilor de sosire/plecare. (2) Formalitãţile de sosire/plecare constau în transmiterea, în prealabil, cãpitãniei/oficiului de cãpitãnie a/al portului respectiv a urmãtoarelor documente: a) avizul de sosire/plecare; b) declaraţia generalã; c) lista de echipaj; d) lista de pasageri, dupã caz. (3) Documentele prevãzute la alin. (2) se vor transmite prin mijloace electronice sau prin orice alte mijloace de transmisie de cãtre proprietarul/operatorul/agentul ori de conducãtorul navei/convoiului. (4) În cazul convoaielor de nave împinse sau remorcate şi al formaţiilor în cuplu se va depune o singurã declaraţie generalã, întocmitã de proprietarul/operatorul/agentul sau de conducãtorul navei care asigurã propulsia. (5) În cazul în care în convoi se aflã alte nave cu echipaj, pentru fiecare dintre acestea se va întocmi lista de echipaj care se va anexa la declaraţia generalã completatã pentru nava propulsoare." 3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 4. - În cazul în care nava sau proprietarul/operatorul/agentul acesteia nu dispune de mijloacele electronice de comunicaţii sau de orice alte mijloace de transmitere a documentelor prevãzute la art. 3 alin. (2), aceste documente vor fi depuse la cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie de cãtre conducãtorul navei sau de cãtre proprietarul/operatorul/agentul navei." 4. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 5. - (1) Formalitãţile de sosire se vor efectua în maximum 12 ore de la sosire, dar înainte de începerea operaţiunilor de încãrcare/descãrcare. (2) Navele de transport de pasageri, care efectueazã curse de zi regulate între porturi româneşti, vor depune declaraţia generalã la cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie unde staţioneazã pentru înnoptare. (3) Pentru navele fãrã echipaj, lãsate din convoi în port sau în alte zone, supravegherea, paza şi integritatea acestora şi a mãrfii sunt în responsabilitatea proprietarilor." 5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 6. - Sunt exceptate de la obligaţia de a efectua formalitãţile prevãzute la art. 3 alin. (2) navele aflate în una dintre situaţiile urmãtoare: a) navele aflate în tranzit şi al cãror echipaj nu ia contact cu malul în urmãtoarele 12 ore de la sosirea în port; b) navele care aduc la remorcã, prin împingere sau cuplat, alte nave şi care ating portul numai pentru a lãsa ori a lua nave în/din convoi; c) navele sosite în port sau în radã pentru adãpost ori în caz de forţã majorã." 6. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 7. - Pentru navele care sosesc/pleacã din/în voiaj internaţional permisul de acostare în port sau permisul de plecare din port se transmite de cãtre cãpitãnia portului/oficiul de cãpitãnie prin aceleaşi mijloace prevãzute la art. 2 lit. f) sau direct, conform art. 4." 7. Articolul 10 se abrogã. 8. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 12. - (1) Formalitãţile de sosire/plecare în/din port se tarifeazã conform prevederilor legale. (2) Sunt exceptate de la plata formalitãţilor navele prevãzute la art. 6." 9. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 14. - Autoritatea Navalã Românã va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin." ART. II Anexa nr. 1 "Aviz de plecare" se înlocuieşte cu anexa nr. 1. ART. III Anexa nr. 2 "Declaraţie generalã" se înlocuieşte cu anexa nr. 2. ART. IV Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. V Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Valentin Rãducu Preda, secretar de stat Bucureşti, 29 mai 2012. Nr. 496. ANEXA 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2.473/2006)
ANTET COMPANIE
En-tete de la compagnie
AVIZ DE SOSIRE/PLECARE
AVIS D'ARRIVEE/DEPART
Prin prezenta vã informãm cã:
Par le present on vous informe que le bateau:
┌────────────────────┬────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ │ │ │ │
│Remorcher/Împingãtor│ │Pavilion │ │
│Remorqueur/Pousseur │ │Pavillon │ │
│ │ │ │ │
└────────────────────┴────────────┴───────────────────┴──────────────────┘
Împreunã cu navele:
Avec les bateaux:
......................................................................
Va sosi/pleca în/din portul ................... astãzi ........./..../....
Arrivera/partira dans le/du port de aujourd'hui (zz) (ll) (aa)
Destinaţia: ...............................................................
Destination
Data (estimatã de sosire la destinaţie): ..................................
La date estimee pour arriver a la destination
Declar cã nava este aptã pentru plecare şi cã informaţiile sunt reale.
Je declare que le bateau est apte pour depart et que les informations
sont reelles.
Conducãtor/Proprietar/Operator/Agent*1) ..................................
Conducteur/Proprietaire/Operateur/Agent
NOTĂ/NOTE:
*1) Numele, prenumele/nom, prenom.
ANEXA 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 2.473/2006)
ROMÂNIA
ROUMANIE
Cãpitãnia portului ............ Nr. ......... din ...... ora ........
La capitainerie du port No. de heure
DECLARAŢIE GENERALĂ
DECLARATION GENERALE
Numele navei ................. Data sosirii ............. ora .......
Nom du bateau Date d'arrivee heure
Pavilion ..................... Operaţiunea de efectuat ..............
Pavillon L'operation a effectuer ..............
Tipul navei .................. Ultimul port de plecare ..............
Type du bateau Le dernier port de depart
Portul de înmatriculare ...... Situaţia certificatelor navei*4)
Port d'attache La situation des certificats du bateau
Nr. oficial .................. AB ...................................
Nombre officiel CCNI/CTNI ............................
Nr. ENI ...................... CEMS .................................
Nombre ENI Cantitate combustibil ........... tone
Proprietar ................... Quantite de carburant
Proprietaire ................. Conţinut sulf ......................
Operator ..................... Contenu de soufre
Operateur Puterea maşinii .......... HP ..... KW
Agent ........................ La puissance du moteur
Agent Data construcţiei ....................
Conducãtor ................... Date de construction
Conducteur Lungime maximã*5) ....................
Nr. echipaj ..../..../.....*1) Longueur de construction
Nombre d'equipage Lãţime maximã*5) .....................
Nr. pasageri*2) .............. Largeur maxime
Nombre des passagers Capacitate maximã de încãrcare .......
Pescaj maxim sosire .......... Portee en lourd maximum
Tirant d'eau maximum a l'arrivage Evenimente/Accidente*6) ..............
Cantitatea mãrfii (nave de Evenements/Accidents
transport marfã autopropulsate),
nr./data documentului de însoţire
a mãrfii*3)
...............................
Quantite de marchandise (les
automoteurs transportant des
marchandises), no./date des
documents de la marchandise
Împreunã cu navele
Avec les bateaux:
┌───┬─────┬────────┬────────┬─────────────┬─────────┬───────────────────┬──────┬────────┬───────┐
│Nr.│Barja│Pavilion│Armator │Capacit. max.│Cantitate│Document de │Pescaj│Atestat │ │
│No.│Barge│Pavillon│Armateur│Portee en │Quantite │însoţire marfã │Tirant│ de │CCNI/ │
│ │ │ │ │lourd maximum│- tone - │Nr./data/cantit.*3)│d'eau │bord*4) │CTNI*4)│
│ │ │ │ │ │ │Documents de la │ │Attestat│ │
│ │ │ │ │ │ │marchandise │ │de bord │ │
│ │ │ │ │ │ │No./date/quantite │ │ │ │
├───┼─────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────────────┼──────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼────────┼────────┼─────────────┼─────────┼───────────────────┼──────┼────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────┴────────┴────────┴─────────────┴─────────┴───────────────────┴──────┴────────┴───────┘
Declar cã informaţiile sunt reale.
Je declare que les informations sont reelles.
Conducãtor/Proprietar/Operator/Agent*7) ...............................
Conducteur/Proprietaire/Operateur/Agent
NOTĂ/NOTE:
AB - atestat de bord/attestat de bord;
CCNI - certificat comunitar de navigaţie interioarã/certificat communautaire de
navigation interieur;
CTNI - certificat tehnic de navigaţie interioarã/certificat technique de
navigation interieur;
CEMS - certificat privind încadrarea navei cu echipaj minim de siguranţã/certificat
relatif a l'encadrement du bateau avec l'equipage minimum de securite;
------------ *1) Se anexeazã lista de echipaj, iar în prima cãsuţã se trece numãrul membrilor de echipaj, în cãsuţa a doua echipajul minim de siguranţã conform CEMS, iar în cãsuţa a treia se trece rolul de exploatare (A1; A2 sau B)./On annexe la liste d'equipage et dans la premiere case on remplit le nombre de membres d'equipage, dans la deuxieme case on remplit l'equipage minimum de securite conformement au CEMS et dans la troisieme case on remplit le mode d'exploitation (A1, A2 ou B). *2) Se anexeazã lista de pasageri pentru navele de croazierã cu cabine./On annexe la liste des passagers pour les bateaux de croisiere avec cabines. *3) Se completeazã numai cu nr., data şi cantitatea din documentele de însoţire a mãrfii; în cazul mãrfurilor periculoase se va menţiona şi tipul mãrfii conform ADN./On complete le no., la date, la quantite dans les documents de la marchandise; en cas de marchandises dangereuses on va aussi mentionner le type de la marchandise conforme ADN. *4) Data expirãrii/lipsã/On insere la date d'expiration/l'absence. *5) Se completeazã lungimea/lãţimea navei autopropulsate sau lungimea/lãţimea convoiului, dupã caz./On remplit avec la longueur/largeur de l'automoteur ou la longueur/largeur du convoi, selon le cas. *6) Se depune raport, în caz de evenimente sau accidente./On depose le rapport en cas d'evenement ou d'accidents. *7) Numele, prenumele/Le nom, le prenom. -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.