Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 496 din 28 iunie 2010  privind modificarea anexelor nr. 1, 4, 5 si 6 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008  pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 496 din 28 iunie 2010 privind modificarea anexelor nr. 1, 4, 5 si 6 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A.

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 458 din 5 iulie 2010
ORDIN nr. 496 din 28 iunie 2010
privind modificarea anexelor nr. 1, 4, 5 şi 6 la <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 458 din 5 iulie 2010


În temeiul prevederilor art. 41 alin. (13) şi alin. (14) lit. a), ale art. 47 alin. (4), alin. (7) lit. a) şi alin. (8) din <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 10 lit. p) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 1^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 424/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. I
Anexele nr. 1, 4, 5 şi 6 la <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 245/2008 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 167 din 4 martie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare în 15 zile de la data publicãrii.
ART. III
Tarifele achitate anterior intrãrii în vigoare a prezentului ordin rãmân valabile şi nu se recalculeazã.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Bucureşti, 28 iunie 2010.
Nr. 496.


ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la <>Ordinul nr. 245/2008 )

TARIFE SUPLIMENTARE
de utilizare a drumurilor de interes naţional


┌───┬─────────────────────────────────────────┬─────────┬──────────────────────┐
│Nr.│ Denumire tarif │ Unitate │ Tarif unitar, │
│crt│ │de calcul│ cu TVA [euro] │
├───┼─────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────────────────┤
𗈕. │Emitere AST, traseu şi condiţii de │ tarif/ │ 20,00 │
│ │parcurs │ document│ │
├───┼───────────────┬──────────┬─────┬─┬──────┼─────────┼──────────────────────┤
𗈖. │Depãşirea masei│Masa 󧓘,01│≈│ 20,00│ tarif x │ 0,24 │
│ │totale maxime │totalã ├─────┼─┼──────┤distanţã ├──────────────────────┤
│ │admise, indife─│realã de 󧓜,01│≈│ 25,00│ │ 0,30 │
│ │rent de tipul │[tone] ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │suspensiilor, │ 󧓡,01│≈│ 30,00│ │ 0,36 │
│ │numãrul de axe │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │sau de roţi │ 󧓦,01│≈│ 35,00│ │ 0,42 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧓫,01│≈│ 40,00│ │ 0,48 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧓰,01│≈│ 45,00│ │ 0,54 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧓵,01│≈│ 50,00│ │ 0,60 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧓺,01│≈│ 55,00│ │ 1,31 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧓿,01│≈│ 60,00│ │ 1,43 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧔄,01│≈│ 65,00│ │ 1,55 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧔉,01│≈│ 70,00│ │ 1,67 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧔎,01│≈│ 75,00│ │ 1,79 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧔓,01│≈│ 80,00│ │ 1,91 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧔘,01│≈│ 85,00│ │ 2,03 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧔝,01│≈│ 90,00│ │ 2,15 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧔢,01│≈│ 95,00│ │ 2,27 │
│ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ 󧔧,01│≈�,00│ │ 2,38 │
│ │ │ ├─────┴─┴──────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ peste 100,00 │ │ 2,38 euro + │
│ │ │ │ │ │ 0,12 euro │
│ │ │ │ │ │ pentru fiecare │
│ │ │ │ │ │ 0,01𕛕,0 tone │
│ │ │ │ │ │ peste 100,00 tone │
├───┼───────────────┼──────────┼──────────────┼─────────┼──────────┬───────────┤
𗈗. │Depãşirea masei│ │ │ │Suspensii │Alte suspen│
│ │maxime admise │ │ │ │pneumatice│sii decãt │
│ │pe axe, indife─│ │ │ │sau echi─ │cele pneuma│
│ │rent de numãrul│ │ │ │valente │tice sau │
│ │de axe sau de │ │ │ │ │echivalente│
│ │roţi ├──────────┼────┬───┬─────┼─────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │Axã simplã𗈔,01│ ≈ 𗈔,50 │ tarif x │ 0,08 │ 0,11 │
│ │ │cu [tone] ├────┼───┼─────┤distanţã ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈔,51│ ≈ 𗈕,00 │ │ 0,24 │ 0,30 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈕,01│ ≈ 𗈕,50 │ │ 0,35 │ 0,44 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈕,51│ ≈ 𗈖,00 │ │ 0,93 │ 1,17 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈖,01│ ≈ 𗈖,50 │ │ 1,42 │ 1,78 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈖,51│ ≈ 𗈗,00 │ │ 2,08 │ 2,60 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈗,01│ ≈ 𗈗,50 │ │ 2,75 │ 3,44 │
│ │ │ ├────┴───┴─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ │ peste 3,50*) │ │ 2,75 euro│Tarifele │
│ │ │ │ │ │+1,19 euro│prevãzute │
│ │ │ │ │ │ pentru │pentru │
│ │ │ │ │ │ fiecare │suspensii │
│ │ │ │ │ │ 0,01𕛐,50│pneumatice │
│ │ │ │ │ │tone peste│x 1,50 │
│ │ │ │ │ 𗈗,50 tone │ │
│ │ ├──────────┼────┬───┬─────┼─────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │Axã dublã 𗈔,01│ ≈ 𗈔,50 │ tarif x │ 0,24 │ 0,30 │
│ │ │cu [tone] ├────┼───┼─────┤distanţã ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈔,51│ ≈ 𗈕,00 │ │ 0,33 │ 0,42 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈕,01│ ≈ 𗈖,00 │ │ 0,66 │ 0,83 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈖,01│ ≈ 𗈗,00 │ │ 0,98 │ 1,23 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈗,01│ ≈ 𗈘,00 │ │ 1,31 │ 1,64 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈘,01│ ≈ 𗈙,00 │ │ 1,72 │ 2,15 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈙,01│ ≈ 𗈚,00 │ │ 2,10 │ 2,63 │
│ │ │ ├────┴───┴─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ │ peste 6,00*) │ │ 2,10 euro│Tarifele │
│ │ │ │ │ │+1,79 euro│prevãzute │
│ │ │ │ │ │ pentru │pentru │
│ │ │ │ │ │ fiecare │suspensii │
│ │ │ │ │ │ 0,01𕛑,00│pneumatice │
│ │ │ │ │ │tone peste│x 1,30 │
│ │ │ │ │ 𗈚,00 tone │ │
│ │ ├──────────┼────┬───┬─────┼─────────┼──────────┼───────────┤
│ │ │Axã triplã𗈔,01│ ≈ 𗈔,50 │ tarif x │ 0,36 │ 0,45 │
│ │ │cu [tone] ├────┼───┼─────┤distanţã ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈔,51│ ≈ 𗈕,00 │ │ 0,43 │ 0,54 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈕,01│ ≈ 𗈖,00 │ │ 0,64 │ 0,80 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈖,01│ ≈ 𗈗,00 │ │ 1,05 │ 1,32 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈗,01│ ≈ 𗈘,00 │ │ 1,46 │ 1,83 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈘,01│ ≈ 𗈙,00 │ │ 1,86 │ 2,33 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈙,01│ ≈ 𗈚,00 │ │ 2,33 │ 2,92 │
│ │ │ ├────┼───┼─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ 𗈚,01│ ≈ 𗈛,00 │ │ 2,80 │ 3,50 │
│ │ │ ├────┴───┴─────┤ ├──────────┼───────────┤
│ │ │ │ peste 7,00*) │ │ 2,80 euro│Tarifele │
│ │ │ │ │ │+1,19 euro│prevãzute │
│ │ │ │ │ │ pentru │pentru │
│ │ │ │ │ │ fiecare │suspensii │
│ │ │ │ │ │ 0,01𕛑,00│pneumatice │
│ │ │ │ │ │tone peste│x 1,50 │
│ │ │ │ │ 𗈛,00 tone │ │
├───┼───────────────┼──────────┼─────┬───┬────┼─────────┼──────────┴───────────┤
𗈘. │Depãşirea │lungime, │ 0,01│ ≈ 𗈖,00│ tarif x │ 0,04 │
│ │dimensiunilor │cu [metri]├─────┼───┼────┤distanţã ├──────────────────────┤
│ │maxime admise │ │ 2,01│ ≈ 𗈗,00│ │ 0,10 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01│ ≈ 𗈘,00│ │ 0,16 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 4,01│ ≈ 𗈙,00│ │ 0,22 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 5,01│ ≈ 𗈚,00│ │ 0,28 │
│ │ │ ├─────┴───┴────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ peste 6,00 │ 𗈔,28 euro + 0,06 euro │
│ │ │ │ │ │pentru fiecare 0,01≈ │
│ │ │ │ │ 𗈕,00 metri peste 6,00 │
│ │ │ │ │ │ metri │
│ │ ├──────────┼─────┬───┬────┼─────────┼──────────────────────┤
│ │ │lãţime, │ 0,01│ ≈ 𗈔,50│ tarif x │ 0,12 │
│ │ │cu [metri]├─────┼───┼────┤distanţã ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 0,51│ ≈ 𗈕,00│ │ 0,24 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 1,01│ ≈ 𗈕,50│ │ 0,36 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 1,51│ ≈ 𗈖,00│ │ 0,48 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 2,01│ ≈ 𗈖,50│ │ 1,08 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 2,51│ ≈ 𗈗,00│ │ 1,67 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01│ ≈ 𗈗,50│ │ 2,27 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 3,51│ ≈ 𗈘,00│ │ 2,86 │
│ │ │ ├─────┴───┴────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ peste 4,00 │ 𗈖,86 euro + 0,60 euro │
│ │ │ │ │ │pentru fiecare 0,01≈ │
│ │ │ │ │ 𗈔,50 metri peste 4,00 │
│ │ │ │ │ │ metri │
│ │ ├──────────┼─────┬───┬────┼─────────┼──────────────────────┤
│ │ │înãlţime, │ 0,01│ ≈ 𗈔,25│ tarif x │ 0,06 │
│ │ │cu [metri]├─────┼───┼────┤distanţã ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 0,26│ ≈ 𗈔,50│ │ 0,12 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 0,51│ ≈ 𗈕,00│ │ 0,24 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 1,01│ ≈ 𗈕,50│ │ 0,36 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 1,51│ ≈ 𗈖,00│ │ 0,48 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 2,01│ ≈ 𗈖,50│ │ 1,08 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 2,51│ ≈ 𗈗,00│ │ 1,67 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 3,01│ ≈ 𗈗,50│ │ 2,27 │
│ │ │ ├─────┼───┼────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ 3,51│ ≈ 𗈘,00│ │ 2,86 │
│ │ │ ├─────┴───┴────┤ ├──────────────────────┤
│ │ │ │ peste 4,00 │ 𗈖,86 euro + 0,60 euro │
│ │ │ │ │ │pentru fiecare 0,01≈ │
│ │ │ │ │ 𗈔,50 metri peste 4,00 │
│ │ │ │ │ │ metri │
├───┼───────────────┴──────────┴──────────────┼─────────┼──────────────────────┤
𗈙. │Recântãrire sau remãsurare │tarif/ │ 50,00 │
│ │ │operaţie │ │
├───┼─────────────────────────────────────────┼─────────┼──────────────────────┤
𗈚. │Estimare tarifare pentru depãşirea │tarif/ │ 20,00 │
│ │limitelor maxime admise │estimare │ │
└─────────────────────────────────────────────┴─────────┴──────────────────────┘



NOTĂ?:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. - CNADNR - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin <>Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la <>Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la <>Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
h) vehiculele care efectueazã transporturi în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale.
B. Modul de aplicare a tarifelor suplimentare de utilizare prevãzute în prezenta anexã
a) Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca/remorca tractatã de acesta, cu sau fãrã încãrcãturã.
c) Masele şi dimensiunile maxime admise sunt prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
d) Controlul maselor şi dimensiunilor se efectueazã:
(i) pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(ii) în agenţiile de control şi încasare (AICI) ale CNADNR - S.A. din punctele de trecere a frontierei (ptf) şi de pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(iii) în locurile în care vehiculele sunt parcate, oprite sau staţionate pe drumurile de interes naţional din România.
e) Tarifele suplimentare de utilizare prevãzute în prezenta anexã se aplicã pentru:
(i) efectuarea transportului cu vehicule a cãror încãrcãturã este indivizibilã; utilajele sunt considerate mãrfuri indivizibile chiar dacã acestea sunt transportate având demontate pãrţi componente;
(ii) efectuarea transportului cu vehicule care, fãrã încãrcãturã, depãşesc constructiv masele şi/sau dimensiunile maxime admise.
f) Pentru vehiculele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, tarifele de la nr. crt. 2 şi nr. crt. 4 nu se aplicã pentru masa totalã şi/sau dimensiunile mai mari decât cele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care sunt cel mult egale cu masa totalã şi cu dimensiunile prevãzute de Directiva 96/53/CE a Consiliului din 25 iulie 1996 de stabilire, pentru anumite vehicule rutiere care circulã în interiorul Comunitãţii, a dimensiunilor maxime autorizate în traficul naţional şi internaţional şi a greutãţii maxime autorizate în traficul internaţional.
C. Eliberarea AST
a) Tarifarea pentru eliberarea AST se efectueazã pentru fiecare document eliberat.
b) Agenţiile de control şi încasare elibereazã AST pe loc, dacã nu este necesarã obţinerea avizului de competenţã, sau în douã zile lucrãtoare, dacã acesta este necesar.
c) AST se elibereazã şi în cazul în care transportul este exceptat de la plata tarifelor suplimentare de utilizare.
D. Tarifare pentru depãşirea masei maxime admise (totalã sau pe axe)
a) Tarifarea pentru depãşirea masei se efectueazã prin compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale vehiculului, luându-se în considerare valoarea cea mai mare rezultatã.
b) Tarifarea pentru depãşirea masei totale se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor masei reale a vehiculului.
c) În situaţia în care cel puţin douã vehicule sunt cuplate lateral pentru efectuarea unui transport, clasificarea axelor, din punctul de vedere al distanţei dintre axe, se efectueazã pentru fiecare vehicul, indiferent de numãrul de axe sau de roţi ale fiecãrui vehicul.
d) Tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã masa maximã admisã pe axe, în funcţie de categoria drumului pe care se circulã.
e) Pentru axe multiple constituite din cel puţin douã axe consecutive ale aceluiaşi vehicul, tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã pentru fiecare categorie de axe (simplã, dublã, triplã), în funcţie de distanţa dintre axe.
f) Tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axa dublã şi triplã se efectueazã pentru ansamblul de axe, fãrã a se compara şi a se lua în considerare axele componente ale configuraţiei de axe.
g) În cazul vehiculelor atipice, combinaţiile de axe (simplã, dublã, triplã) se stabilesc de la partea din faţã a vehiculului spre spatele acestuia.
h) În cazul depãşirii masei maxime admise pe mai multe axe sau configuraţii de axe distincte ale aceluiaşi vehicul, tarifarea se cumuleazã.
i) Nu se aplicã tarife suplimentare, nu se elibereazã AST şi nu se impun condiţii pentru însoţire dacã depãşirea masei maxime admise pe axe şi a masei totale maxime admise sau a maselor pe axe şi a masei totale înscrise în AST, rezultatã în urma cântãririi, este de pânã la:
(i) 4% inclusiv, pentru masa pe axa simplã;
(ii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa dublã;
(iii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa triplã;
(iv) 5% inclusiv, pentru masa totalã.
j) Tarifarea pentru depãşirea masei totale sau pe axe nu se aplicã pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme, microbuze, autocare, autobuze).
E. Tarifarea pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise
a) Tarifarea pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã dimensiunea maximã admisã.
b) În situaţia în care sunt depãşite cel puţin douã dintre dimensiunile maxime admise, se cumuleazã tarifarea pentru dimensiunile care sunt depãşite.
c) AST eliberatã pentru depãşirea constructivã a lungimii maxime admise este valabilã chiar dacã transportul, inclusiv încãrcãtura, depãşeşte lungimea înscrisã în AST, cu condiţia ca aceasta sã se încadreze în intervalul tarifar pentru care a fost eliberatã AST, indiferent de încãrcãtura transportatã.
d) În cazul în care dimensiunile se determinã cu ocazia controlului şi se constatã o depãşire a dimensiunilor maxime admise cu pânã la 0,05 m, aceste transporturi sunt considerate a se încadra în limitele maxime admise.
F. Tarifare pentru eliberarea AST
Valoarea totalã a tarifãrii în vederea eliberãrii AST se aplicã prin cumularea tarifelor pentru eliberarea AST, pentru depãşirea masei totale sau pe axe şi pentru depãşirea dimensiunilor.
G. Recântãrire şi remãsurare
a) Recântãrirea şi remãsurarea se efectueazã numai pe sensul de intrare în România, la solicitarea operatorului de transport.
b) Nu se efectueazã recântãrire sau remãsurare:
(i) pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(ii) în ACI ale CNADNR - S.A. din ptf pe sensul de ieşire din România şi de pe reţeaua de drumuri de interes naţional din România;
(iii) în locurile în care vehiculele sunt parcate, oprite sau staţionate pe drumurile de interes naţional din România.
H. Modul de efectuare a calculelor
a) Tariful unitar se introduce în calcul cu numãrul de zecimale rezultat, fãrã rotunjiri.
b) Distanţa se introduce în calcul în kilometri, fãrã zecimale, prin rotunjire în plus la unitate.
c) Rezultatele parţiale pânã la tariful final care trebuie achitat de utilizator nu se rotunjesc.
d) Tariful final rezultat, care trebuie achitat de utilizator, se rotunjeşte la douã zecimale, în moneda în care se efectueazã plata.


ANEXA 2
(Anexa nr. 4 la <>Ordinul nr. 245/2008 )

TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre la Giurgeni-Vadul Oii




┌────┬────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┬───────────┬────────────┐
│Nr. │ │ Unitate │ Tarif │ Tarif │ Tarif │
│crt.│ Categorie vehicul │de calcul │ pentru o │pentru 50 │ pentru 100 │
│ │ │ │ trecere, │de treceri,│de treceri, │
│ │ │ │ cu TVA │ cu TVA │ cu TVA │
│ │ │ │ inclus │ inclus │ inclus │
├────┼────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 1. │Motociclete, inclusiv cele cu ataş │ lei/ │ 4,00 │ 160,00 │ 280,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ vehicul ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈖.1.│Vehicule de transport de persoane │ │ │ │ │
│ │cu cel mult 8+1 locuri pe scaune │ │ │ │ │
│ │(inclusiv conducãtorul auto) - │ │ │ │ │
│ │autoturisme │ │ 8,00 │ 320,00 │ 560,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈖.2.│Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai micã sau egalã cu │ │ │ │ │
│ 𗈗,5 tone, exclusiv vehiculele de │ │ │ │ │
│ │transport de persoane │ │ 8,00 │ 320,00 │ 560,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈗.1.│Vehicule de transport de persoane │ │ │ │ │
│ │cu mai mult de 9 locuri pe scaune │ │ │ │ │
│ │(inclusiv conducãtorul auto) şi │ │ │ │ │
│ │maximum 23 de locuri pe scaune │ │ │ │ │
│ │(inclusiv conducãtorul auto) │ │ 15,00 │ 600,00 │ 1.050,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈗.2.│Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai mare de 3,5 tone şi │ │ │ │ │
│ │mai micã de 7,5 tone, exclusiv │ │ │ │ │
│ │vehiculele de transport de persoane │ │ 15,00 │ 600,00 │ 1.050,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
│ 4. │Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai mare sau egalã cu │ │ │ │ │
│ 𗈛,5 tone şi mai micã de 12,0 tone, │ │ │ │ │
│ │exclusiv vehiculele de transport │ │ │ │ │
│ │de persoane │ │ 20,00 │ 800,00 │ 1.400,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈙.1.│Vehicule de transport de persoane │ │ │ │ │
│ │cu mai mult de 23 de locuri pe │ │ │ │ │
│ │scaune (inclusiv conducãtorul auto) │ │ 32,00 │ 1.280,00 │ 2.240,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈙.2.│Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai mare sau egalã cu │ │ │ │ │
│ 󧓔,0 tone şi cu maximum 3 axe │ │ │ │ │
│ │(inclusiv), exclusiv vehiculele de │ │ │ │ │
│ │transport de persoane │ │ 32,00 │ 1.280,00 │ 2.240,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
│ 6. │Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai mare sau egalã cu │ │ │ │ │
│ 󧓔,0 tone şi cu minimum 4 axe │ │ │ │ │
│ │(inclusiv), exclusiv vehiculele de │ │ 47,00 │ 1.880,00 │ 3.290,00 │
│ │transport de persoane │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴───────────┴────────────┘



NOTĂ?:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin <>Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la <>Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la <>Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vehiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie ori de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) microbuzele destinate transportului şcolar, licenţiate pentru activitatea de transport de persoane, doar pe perioada desfãşurãrii cursurilor şcolare, exclusiv perioada de vacanţã şcolarã, sâmbãta, duminica şi sãrbãtorile legale.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevãzute în prezenta anexã
a) Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca/remorca tractatã de acesta.
c) Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.
e) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri este valabil într-un interval de 12 luni, pentru:
(i) acelaşi numãr şi aceeaşi ţarã de înmatriculare a vehiculului;
(ii) aceeaşi persoanã fizicã sau juridicã;
(iii) acelaşi tip de vehicul.
f) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri este valabil numai pentru plata integralã anticipatã.
g) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri nu poate fi achitat cu anticipaţie mai mare de 30 de zile.


ANEXA 3
(Anexa nr. 5 la <>Ordinul nr. 245/2008 )

TARIFE DE TRECERE
pentru utilizarea podului peste Dunãre la Feteşti-Cernavodã




┌────┬────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┬───────────┬────────────┐
│Nr. │ │ Unitate │ Tarif │ Tarif │ Tarif │
│crt.│ Categorie vehicul │de calcul │ pentru o │pentru 50 │ pentru 100 │
│ │ │ │ trecere, │de treceri,│de treceri, │
│ │ │ │ cu TVA │ cu TVA │ cu TVA │
│ │ │ │ inclus │ inclus │ inclus │
├────┼────────────────────────────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼────────────┤
│ 1. │Motociclete, inclusiv cele cu ataş │ lei/ │ 7,00 │ 280,00 │ 490,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ vehicul ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈖.1.│Vehicule de transport de persoane │ │ │ │ │
│ │cu cel mult 8+1 locuri pe scaune │ │ │ │ │
│ │(inclusiv conducãtorul auto) - │ │ │ │ │
│ │autoturisme │ │ 10,00 │ 400,00 │ 700,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈖.2.│Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai micã sau egalã cu │ │ │ │ │
│ 𗈗,5 tone, exclusiv vehiculele de │ │ │ │ │
│ │transport de persoane │ │ 10,00 │ 400,00 │ 700,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈗.1.│Vehicule de transport de persoane │ │ │ │ │
│ │cu mai mult de 9 locuri pe scaune │ │ │ │ │
│ │(inclusiv conducãtorul auto) şi │ │ │ │ │
│ │maximum 23 de locuri pe scaune │ │ │ │ │
│ │(inclusiv conducãtorul auto) │ │ 20,00 │ 800,00 │ 1.400,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈗.2.│Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai mare de 3,5 tone şi │ │ │ │ │
│ │mai micã de 7,5 tone, exclusiv │ │ │ │ │
│ │vehiculele de transport de persoane │ │ 20,00 │ 800,00 │ 1.400,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
│ 4. │Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai mare sau egalã cu │ │ │ │ │
│ 𗈛,5 tone şi mai micã de 12,0 tone, │ │ │ │ │
│ │exclusiv vehiculele de transport │ │ │ │ │
│ │de persoane │ │ 35,00 │ 1.400,00 │ 2.450,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈙.1.│Vehicule de transport de persoane │ │ │ │ │
│ │cu mai mult de 23 de locuri pe │ │ │ │ │
│ │scaune (inclusiv conducãtorul auto) │ │ 47,00 │ 1.880,00 │ 3.290,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
𗈙.2.│Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai mare sau egalã cu │ │ │ │ │
│ 󧓔,0 tone şi cu maximum 3 axe │ │ │ │ │
│ │(inclusiv), exclusiv vehiculele de │ │ │ │ │
│ │transport de persoane │ │ 47,00 │ 1.880,00 │ 3.290,00 │
├────┼────────────────────────────────────┤ ├───────────┼───────────┼────────────┤
│ 6. │Vehicule cu masa totalã maximã │ │ │ │ │
│ │autorizatã mai mare sau egalã cu │ │ │ │ │
│ 󧓔,0 tone şi cu minimum 4 axe │ │ │ │ │
│ │(inclusiv), exclusiv vehiculele de │ │ 68,00 │ 2.720,00 │ 4.760,00 │
│ │transport de persoane │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────┴──────────┴───────────┴───────────┴────────────┘



NOTĂ?:
A. Sunt exceptate de la plata tarifului:
a) vehiculele deţinute de unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
b) vehiculele deţinute de unitãţile subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) vehiculele deţinute de Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi de subunitãţile acesteia;
d) vehiculele specializate utilizate în exclusivitate pentru servicii de ambulanţã;
e) vehiculele deţinute de serviciile de urgenţã, astfel cum sunt reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) vehiculele care efectueazã transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, aşa cum sunt definite prin <>Legea nr. 362/2004 pentru aderarea României la <>Acordul dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord cu privire la statutul forţelor lor, semnat la Londra la 19 iunie 1951, şi la <>Protocolul privind statutul comandamentelor militare internaţionale, înfiinţate în temeiul Tratatului Atlanticului de Nord, semnat la Paris la 28 august 1952;
g) vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţionalã;
h) vechiculele care efectueazã transporturi funerare;
i) vehiculele care efectueazã transporturi de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamitãţi sau dezastre naturale;
j) vehiculele escortate de poliţie ori de jandarmerie, care nu se supun controlului în interes de stat sau securitate naţionalã;
k) vehiculele deţinute de persoanele cu handicap locomotor şi care sunt adaptate handicapului;
l) microbuzele destinate transportului şcolar, licenţiate pentru activitatea de transport de persoane, doar pe perioada desfãşurãrii cursurilor şcolare, exclusiv perioada de vacanţã şcolarã, sâmbãta, duminica şi sãrbãtorile legale.
B. Modul de aplicare a tarifelor prevãzute în prezenta anexã
a) Se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state.
b) Prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorca/remorca tractatã de acesta.
c) Numãrul de axe (maximum 3 sau minimum 4) se considerã în cuplajul (combinaţia) de vehicule.
d) Tarifele se aplicã pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.
e) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri este valabil într-un interval de 12 luni, pentru:
(i) acelaşi numãr şi aceeaşi ţarã de înmatriculare a vehiculului;
(ii) aceeaşi persoanã fizicã sau juridicã;
(iii) acelaşi tip de vehicul.
f) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri este valabil numai pentru plata integralã anticipatã.
g) Tariful pentru 50 şi 100 de treceri nu poate fi achitat cu anticipaţie mai mare de 30 de zile.


ANEXA 4
(Anexa nr. 6 la <>Ordinul nr. 245/2008 )

TARIFE DE UTILIZARE
a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale din România


┌───┬───────────────────────────────────────────┬─────────────┬────────────────┐
│Nr.│ Denumire tarif │ Unitate │ Tarif unitar, │
│crt│ │ de calcul │ cu TVA [euro] │
├───┼───────────────────────────────────────────┴─────────────┴────────────────┤
│ A.│ACORD PREALABIL ŞI AUTORIZAŢIE DE AMPLASARE ŞI ACCES LA DRUM │
├───┼───────────────────────────────────────────┬─────────────┬────────────────┤
│ 1 │ Acord prealabil de amplasare şi acces la │ tarif/ │ │
│ │drum pentru persoane fizice şi juridice │ document │ 105,00 │
├───┼───────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 2 │Autorizaţie de amplasare şi acces la drum │ tarif/ │ │
│ │ │ document │ 65,00 │
├───┼───────────────────────────────────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 3 │Acord prealabil/Autorizaţie pentru │ tarif/ │ │
│ │persoane fizice (construcţii de locuinţe, │ document │ 25,00 │
│ │garaje, racorduri, instalaţii de gaze, │ │ │
│ │apã, electricitate etc.) │ │ │
├───┼───────────────────────────────────────────┴─────────────┴────────────────┤
│ B.│OCUPAREA SUPRAFEŢELOR DIN ZONA DRUMURILOR NAŢIONALE ŞI AUTOSTRÃZILOR │
├───┼───────────────────────────┬───────────────┬─────────────┬────────────────┤
│ 4 │Amplasare panou publicitar │drum european │ tarif/m²/ │ 2,63 │
│ │pe: ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │ │drum naţional │ │ │
│ │ │principal │ │ │
│ │ │sau secundar │ │ 0,65 │
├───┼───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 5 │Spaţiu cu destinaţie │drum european │ tarif/m²/ │ 0,65 │
│ │comercialã (chioşc, rulotã,├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │masã pentru desfacere │drum naţional │ │ │
│ │produse alimentare şi │principal │ │ │
│ │nealimentare) pe: │sau secundar │ │ 0,39 │
│ │ ├───────────────┤ ├────────────────┤
│ │ │autostradã │ │ 1,61 │
├───┼───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 6 │Suprafeţele desemnate a │drum european │ │ stabilit prin │
│ │deveni spaţii de servicii │ │ tarif/m²/ │ licitaţie │
│ │şi spaţii de parcare, ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │precum şi suprafeţele │drum naţional │ │ stabilit prin │
│ │devenite disponibile, care │principal │ │ licitaţie │
│ │aparţin administratorului │sau secundar │ │ │
│ │drumului, în zone ├───────────────┤ ├────────────────┤
│ │adiacente, la: │autostradã │ │ stabilit prin │
│ │ │ │ │ licitaţie │
├───┼───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 7 │Locuri de parcare care │drum european │ tarif/m²/ │ 0,71 │
│ │deservesc obiective ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │economice pe: │drum naţional │ │ │
│ │ │principal │ │ │
│ │ │sau secundar │ │ 0,42 │
├───┼───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 8 │Accesuri la diferite │drum european │ tarif/m²/ │ 0,65 │
│ │obiective (staţii de ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │distribuţie carburanţi, │drum naţional │ │ │
│ │hoteluri, moteluri, │principal │ │ │
│ │depozite, spaţii comerci- │sau secundar │ │ 0,39 │
│ │ale, show-room etc.) pe: ├───────────────┤ ├────────────────┤
│ │ │autostradã │ │ 1,61 │
├───┼───────────────────────────┴───────────────┴─────────────┴────────────────┤
│ C.│AMPLASÃRI DE CABLURI ŞI CONDUCTE │
├───┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Amplasãri de cabluri electrice, telefonice, TV, internet │
├───┼───────────────────────────┬───────────────┬─────────────┬────────────────┤
│ 9 𗈝.1. subtraversare │ │tarif/ml/lunã│ 0,36 │
│ ├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 𗈝.2. cablu subteran în │în amprizã, în │ │ │
│ │lungul drumului │afara pãrţii │ │ │
│ │ │carosabile │ tarif/ml/ │ 0,36 │
│ │ ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │ │sub partea │ │ │
│ │ │carosabilã │ │ 0,48 │
│ │ ├───────────────┤ ├────────────────┤
│ │ │în zona de │ │ │
│ │ │siguranţã │ │ 0,18 │
│ ├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 𗈝.3. stâlpi de care este │în amprizã, în │ │ │
│ │prins cablul aerian în │afara pãrţii │ │ │
│ │lungul drumului │carosabile │ tarif/buc/ │ 1,08 │
│ │ ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │ │în zona de │ │ │
│ │ │siguranţã │ │ 0,84 │
│ ├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 𗈝.4. cablu aerian în │în amprizã, în │ │ │
│ │lungul drumului │afara pãrţii │ │ │
│ │ │carosabile │ tarif/ml/ │ 0,36 │
│ │ ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │ │în zona de │ │ │
│ │ │siguranţã │ │ 0,18 │
│ ├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 𗈝.5. pe poduri şi podeţe │în canale │ │ │
│ │ │tehnice │ tarif/ml/ │ 1,55 │
│ │ ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │ │ancorat de pod │ │ │
│ │ │sau în altã │ │ │
│ │ │soluţie decât │ │ │
│ │ │canal tehnic │ │ 2,74 │
├───┼───────────────────────────┴───────────────┴─────────────┴────────────────┤
│ │Amplasarea conductelor de apã, canalizare, aburi şi alte produse │
│ │neinflamabile, de gaze, ţiţei şi alte produse inflamabile, benzi │
│ │transportoare care traverseazã aerian drumurile │
├───┼───────────────────────────┬───────────────┬─────────────┬────────────────┤
󧓒 󧓒.1. traversare aerianã │ │tarif/ml/lunã│ 1,04 │
│ ├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 󧓒.2. subtraversare │ │tarif/ml/lunã│ 0,72 │
│ ├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 󧓒.3. amplasare subteranã │în amprizã, în │ │ │
│ │în lungul drumului: │afara pãrţii │ │ │
│ │ │carosabile │ tarif/ml/ │ 0,72 │
│ │ ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │ │sub partea │ │ │
│ │ │carosabilã │ │ 1,21 │
│ │ ├───────────────┤ ├────────────────┤
│ │ │în zona de │ │ │
│ │ │siguranţã │ │ 0,56 │
│ ├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 󧓒.4. amplasare aerianã │în amprizã, în │ │ │
│ │în lungul drumului │afara pãrţii │ tarif/ml/ │ │
│ │ │carosabile │ lunã │ 2,81 │
│ │ ├───────────────┤ ├────────────────┤
│ │ │în zona de │ │ │
│ │ │siguranţã │ │ 2,00 │
│ ├───────────────────────────┼───────────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 󧓒.5. pe poduri şi podeţe │în canale │ │ │
│ │ │tehnice │ tarif/ml/ │ 7,23 │
│ │ ├───────────────┤ lunã ├────────────────┤
│ │ │ancorat de pod │ │ │
│ │ │sau în altã │ │ │
│ │ │soluţie decât │ │ │
│ │ │canal tehnic │ │ 11,24 │
└───┴───────────────────────────┴───────────────┴─────────────┴────────────────┘



NOTĂ?:
Modul de aplicare a tarifelor de utilizare a zonei autostrãzilor şi drumurilor naţionale prevãzute în prezenta anexa este urmãtorul:
1. Administratorul drumului poate accepta amplasarea unor construcţii sau instalaţii în zona drumului, cu condiţia ca acestea sã nu aducã prejudicii drumului şi siguranţei traficului rutier.
2. Realizarea sau amplasarea în zona drumului a panourilor publicitare, a oricãror construcţii, accesuri, amenajãri sau instalaţii, în orice scop, fãrã a periclita siguranţa circulaţiei, se face pe baza autorizaţiei de construire şi doar în condiţiile existenţei acordului prealabil şi a autorizaţiei de amplasare şi/sau acces în zona drumului şi prin încheierea, dacã este cazul, a contractului aferent utilizãrii suprafeţei ocupate din ampriza şi zona de siguranţã.
3. Acordul şi autorizaţia de amplasare şi acces la drum se emit pentru o anumitã funcţie a obiectivului. La schimbarea funcţiei sau a destinaţiei, beneficiarul este obligat sã obţinã aprobarea administratorului drumului pentru noua situaţie.
4. Tarifele se percep persoanelor fizice şi juridice care au obligaţia de a solicita autorizaţie.
5. Tarifele se aplicã şi în cazul în care obiectivele nu funcţioneazã sau în cazurile în care lucrãrile la acestea au fost sistate sau nu au fost finalizate.
6. Tarifele se aplicã şi în cazul în care obiectivele se vor amplasa în afara zonei de protecţie a drumurilor naţionale, însã numai dacã se realizeazã şi drum de acces la drumurile naţionale sau alte lucrãri în ampriza şi în zona de siguranţã.
7. Tarifele prevãzute la lit. A din tabelul de mai sus se percep şi în cazul în care se solicitã prelungirea acordului sau a autorizaţiei.
8. Persoanelor fizice care solicitã avizul administratorului drumului pentru construcţii de locuinţe, garaje, racorduri la instalaţiile de gaze, apã, telefonie, tv, electricitate, canalizare etc. li se încaseazã o singurã datã suma de 25 euro, respectiv fie la eliberarea acordului, fie la eliberarea autorizaţiei.
9. Pentru panourile publicitare, suprafaţa minimã supusã tarifãrii va fi suprafaţa rezultatã din încadrarea proiecţiei orizontale a panoului, la care se adaugã 1,00 m de jur-împrejur.
10. Pentru spaţiile prevãzute la lit. B poziţia 5, suprafaţa minimã tarifatã va fi suprafaţa obiectivului amplasat, plus 1,00 m de jur-împrejur, la care se adaugã suprafaţa aferentã staţionãrii autovehiculelor în afara pãrţii carosabile.
11. Pentru accesurile la diferite obiective prevãzute la lit. B poziţia 8, suprafaţa supusã tarifãrii reprezintã terenul ocupat din zona drumului, respectiv din ampriza şi zona de siguranţã, prin realizarea accesului cu racordare simplã (dacã amplasamentul este situat în localitate), a benzilor de accelerare şi decelerare (dacã amplasamentul este în afara localitãţii), respectiv a benzii de stocaj pentru virare la stânga. În afara localitãţii, amenajarea accesului la drumul naţional se realizeazã conform Normativului C 173/1986 privind amenajarea la acelaşi nivel a intersecţiilor drumurilor publice din afara localitãţilor. Amplasamentul este în localitate atunci când este situat între indicatoarele rutiere de intrare şi ieşire în/din localitate.
12. Pentru benzile transportatoare se percep numai tarifele de la traversare aerianã.
● Tariful de utilizare a zonei drumului conform lit. B şi C nu se aplicã persoanelor fizice care realizeazã accesuri la locuinţe, case de vacanţã sau garaje, precum şi pentru instalaţiile care asigurã utilitãţile necesare consumului casnic (apã, gaze, energie electricã, canalizare). Aceastã scutire nu este valabilã însã în cazul în care se schimbã destinaţia locuinţei sau garajului (de exemplu, transformarea în spaţiu comercial etc.) sau se amplaseazã în incintã construcţii cu caracter comercial.
● Tariful de utilizare a zonei drumurilor naţionale nu se aplicã pentru unitãţile bugetare de asistenţã socialã şi de educaţie (spitale, creşe, aziluri de bãtrâni, şcoli, grãdiniţe).


-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016