Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 49 din 14 februarie 2025  privind modalitatea de implementare a intervenţiei IS-V-02 Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 49 din 14 februarie 2025 privind modalitatea de implementare a intervenţiei IS-V-02 "Investiţii în active corporale şi necorporale" şi a intervenţiei IS-V-07 "Investiţii în active corporale şi necorporale menite să sporească durabilitatea producţiei de vin" din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 145 din 19 februarie 2025
    Având în vedere Referatul de aprobare nr. 190.830 din 14.02.2025 al Direcţiei generale dezvoltare rurală - Autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, în calitate de Autoritate de management pentru Planul strategic PAC 2023-2027,
    în baza dispoziţiilor:
    - Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013;
    – Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013;
    – Regulamentului delegat (UE) 2022/126 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului cu cerinţe suplimentare referitoare la anumite tipuri de intervenţii specificate de statele membre în planurile lor strategice PAC pentru perioada 2023-2027 în temeiul regulamentului respectiv, precum şi cu norme privind raportul pentru standardul GAEC 1 (bune condiţii agricole şi de mediu);
    – Regulamentului delegat (UE) 2022/127 al Comisiei din 7 decembrie 2021 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului cu norme privind agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, garanţiile şi utilizarea monedei euro;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/128 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte agenţiile de plăţi şi alte organisme, gestiunea financiară, verificarea conturilor, controalele, garanţiile şi transparenţa, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/129 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a unor norme pentru tipurile de intervenţii privind plantele oleaginoase, bumbacul şi subprodusele vitivinicole, în temeiul Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului, precum şi pentru cerinţele privind informarea, publicitatea şi vizibilitatea legate de sprijinul din partea Uniunii şi de planurile strategice PAC;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/2.289 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte prezentarea conţinutului planurilor strategice PAC şi sistemul electronic pentru schimbul securizat de informaţii;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/2.290 al Comisiei din 21 decembrie 2021 de stabilire a normelor referitoare la metodele de calculare a indicatorilor de realizare şi de rezultat comuni stabiliţi în anexa I la Regulamentul (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2022/1.173 al Comisiei din 31 mai 2022 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul integrat de administrare şi control din cadrul politicii agricole comune;
    – Regulamentului delegat (UE) 2023/57 al Comisiei din 31 octombrie 2022 de modificare şi de rectificare a Regulamentului delegat (UE) 2022/127 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului;
    – Regulamentului delegat (UE) 2023/330 al Comisiei din 22 noiembrie 2022 de modificare şi corectare a Regulamentului delegat (UE) 2022/126 de completare a Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului cu cerinţe suplimentare referitoare la anumite tipuri de intervenţii specificate de statele membre în planurile lor strategice PAC pentru perioada 2023-2027 în temeiul regulamentului respectiv, precum şi cu norme privind raportul pentru standardul GAEC 1 (bune condiţii agricole şi de mediu);
    – Regulamentului delegat (UE) nr. 1.408/2022 de modificare a Regulamentului (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte plata avansurilor pentru anumite intervenţii şi măsuri de sprijin prevăzute în Regulamentele (UE) 2021/2.115 şi (UE) nr. 1.308/2013 ale Parlamentului European şi ale Consiliului;
    – Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a pieţelor produselor agricole şi de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CEE) nr. 234/79, (CE) nr. 1.037/2001 şi (CE) nr. 1.234/2007 ale Consiliului, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Regulamentului delegat (UE) 2018/273 al Comisiei din 11 decembrie 2017 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul de autorizaţii pentru plantările de viţă-de-vie, registrul plantaţiilor viticole, documentele însoţitoare şi certificarea, registrul de intrări şi de ieşiri, declaraţiile obligatorii, notificările şi publicarea informaţiilor notificate, de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte controalele şi sancţiunile relevante, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 555/2008, (CE) nr. 606/2009 şi (CE) nr. 607/2009 ale Comisiei şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 436/2009 al Comisiei şi a Regulamentului delegat (UE) 2015/560 al Comisiei;
    – Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/274 al Comisiei din 11 decembrie 2017 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte sistemul de autorizaţii pentru plantările de viţă-de-vie, certificarea, registrul de intrări şi de ieşiri, declaraţiile obligatorii şi notificările, de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte controalele relevante şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/561 al Comisiei;
    – Planului strategic PAC 2023-2027 al României, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C (2022) 8.783 din 7 decembrie 2022, cu modificările şi completările ulterioare,

    în temeiul prevederilor:
    - art. 39 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Prezentul ordin reglementează modalitatea de implementare, respectiv de îndeplinire a condiţiilor de eligibilitate, a cerinţelor de bază ale Uniunii Europene (UE) şi a altor cerinţe specifice, inclusiv tipurile de documente jusificative aferente intervenţiei IS-V-02 „Investiţii în active corporale şi necorporale“ şi aferente intervenţiei IS-V-07 „Investiţii în active corporale şi necorporale menite să sporească durabilitatea producţiei de vin“ din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.

    ART. 2
    (1) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin Direcţia generală dezvoltare rurală - Autoritate de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, în calitate de Autoritate de management pentru PS 2023-2027, denumită în continuare AM-PS, este autoritatea responsabilă cu reglementarea intervenţiei IS-V-02 „Investiţii în active corporale şi necorporale“ din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, denumită în continuare intervenţia IS-V-02, şi a intervenţiei IS-V-07 „Investiţii în active corporale şi necorporale menite să sporească durabilitatea producţiei de vin“ din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, denumită în continuare intervenţia IS-V-07.
    (2) Autoritatea responsabilă pentru implementarea intervenţiilor stabilite la alin. (1) este Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, denumită în continuare A.P.I.A.
    (3) Autoritatea responsabilă pentru gestionarea Registrului plantaţiilor viticole, denumit în continuare RPV, este Oficiul Naţional al Viei şi Produselor Vitivinicole, denumit în continuare O.N.V.P.V.

    ART. 3
    În sensul prezentului ordin, următorii termeni şi expresii se definesc astfel:
    a) agricultură de precizie - concept modern de management al agriculturii care presupune utilizarea atât a unor tehnologii noi, printre care poziţionarea globală (GPS), a senzorilor, a sateliţilor sau a imaginilor luate din aer, cât şi a unor instrumente de management al informaţiei (de exemplu, GIS), de evaluare şi interpretare a variaţiilor pentru optimizarea proceselor de producţie din agricultură;
    b) asistenţă financiară nerambursabilă - valoarea sprijinului/ponderea contribuţiei UE la o operaţiune;
    c) bază de date cu preţuri de referinţă - baza de date a Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, denumită în continuare AFIR, postată pe pagina de internet a acesteia, prin care se facilitează accesul potenţialilor beneficiari de fonduri europene la informaţii, unde se regăsesc preţuri şi produse/elemente care se vor putea achiziţiona direct de către potenţialii beneficiari privaţi care nu au calitatea de autoritate contractantă;
    d) beneficiari - solicitanţii prevăzuţi la art. 2 alin. (1) din anexa nr. 1 şi la art. 2 alin. (1) din anexa nr. 2 ale căror cereri pentru finanţarea programelor de investiţii aferente asistenţei financiare nerambursabile pentru implementarea intervenţiei IS-V-02 şi/sau intervenţiei IS-V-07 au fost aprobate de A.P.I.A.;
    e) campanie viticolă - are înţelesul prevăzut la art. 53 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 512/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole nr. 164/2015;
    f) cerere de finanţare - documentul prin care se solicită asistenţă financiară nerambursabilă din partea UE în temeiul Regulamentului (UE) 2021/2.115 al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1.305/2013 şi (UE) nr. 1.307/2013, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2021/2.115, care face obiectul intervenţiei IS-V-02 şi/sau intervenţiei IS-V-07;
    g) cerere de plată - documentul depus de beneficiar la A.P.I.A. după aprobarea deciziei de finanţare completate în conformitate cu cerinţele prevăzute în anexa nr. 1c la anexa nr. 1, respectiv în anexa nr. 2c la anexa nr. 2, însoţită de documentele justificative pe care beneficiarul le depune la A.P.I.A în termenele precizate în prezentul ordin, prin care solicită virarea sumelor reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă cheltuielilor eligibile efectuate pe parcursul implementării programului de investiţii;
    h) cheltuieli eligibile - cheltuielile care se încadrează în fişa intervenţiei IS-V-02 şi intervenţiei IS-V-07 din PS 2023-2027, detaliate în art. 3 alin. (1) din anexa nr. 1, respectiv în art. 3 alin. (1) din anexa nr. 2, acestea cuprinzând cheltuielile fără TVA, cu excepţia cazului în care aceasta nu se poate recupera în temeiul legislaţiei naţionale privind TVA, aferente realizării sau achiziţionării activelor corporale şi necorporale efectuate de către beneficiar pentru acţiunile prevăzute în programul de investiţii aprobat;
    i) cheltuieli neeligibile - cheltuielile prevăzute în art. 3 alin. (2) din anexa nr. 1 şi respectiv în art. 3 alin. (4) din anexa nr. 2;
    j) condiţii artificiale - condiţii create în mod voit pentru a evita o anumită cerinţă, în scopul obţinerii sprijinului financiar în mod necuvenit;
    k) decizie de finanţare a programului de investiţii - act administrativ prin care se aprobă cererea de finanţare depusă de către solicitant pentru aprobarea programului de investiţii;
    l) decizie de respingere a cererii de finanţare - act administrativ prin care se respinge cererea de finanţare pentru programul de investiţii;
    m) decizie de respingere a cererii de plată - act administrativ prin care se respinge cererea de plată pentru programul de investiţii;
    n) decizie de plată - act administrativ care aprobă cererea de plată pentru virarea sumelor cuvenite ca urmare a implementării programului de investiţii;
    o) economie circulară - model de producţie şi consum axat pe reducerea la minimum a deşeurilor/produselor, deşeurilor/ produselor secundare/subproduselor, prin reutilizarea acestora într-un alt ciclu de producţie, creând şi mai multă valoare adăugată la nivelul fermei. Conceptul se bazează pe eliminarea treptată a deşeurilor nerecuperabile şi reducerea poluării, păstrarea produselor şi materialelor la cea mai înaltă valoare de utilizare cât mai mult posibil, regenerarea sistemelor naturale, biodiversitate şi ecosisteme;
    p) exerciţiu financiar - perioada definită în conformitate cu art. 35 din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2021/2.116, care începe la data de 16 octombrie a anului „N - 1“ şi se încheie la data de 15 octombrie a anului „N“;
    q) ghidul informativ - document definit conform art. 2 alin. (1) lit. kk) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, cu modificările şi completările ulterioare;
    r) intervenţie - instrument de sprijin însoţit de un set de condiţii de eligibilitate specificate în PS 2023-2027 pe baza unui tip de intervenţie din Fondul european de garantare agricolă, denumit în continuare FEGA, prevăzut în Regulamentul (UE) 2021/2.115;
    s) operaţiune - acţiunea sau setul de acţiuni care sunt incluse în studiul de fezabilitate/memoriul justificativ prezentat de solicitant, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1a la anexa nr. 1, respectiv anexei nr. 2a la anexa nr. 2;
    t) program de investiţii - operaţiunea sau ansamblul de operaţiuni propuse de un solicitant din sectorul vitivinicol care aplică pentru intervenţia IS-V-02 sau intervenţia IS-V-07 în vederea accesării de fonduri europene nerambursabile din FEGA prin PS 2023-2027, pentru care se stabileşte o valoare estimată pe baza ofertelor estimative anexate;
    u) Planul strategic 2023-2027 - documentul programatic, în sensul art. 104 din Regulamentul (UE) 2021/2.115, în care sunt prevăzute intervenţiile şi sumele alocate României din FEGA, care se aprobă de Comisia Europeană prin decizie de punere în aplicare, denumit în continuare PS 2023-2027;
    v) proiecte de achiziţii complexe - reprezintă acele proiecte care implică lucrări prevăzute în art. 3 din anexa nr. 1 şi în art. 3 din anexa nr. 2, respectiv acele lucrări a căror realizare necesită şi obţinerea autorizaţiei de construcţie conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi posibile dotări;
    w) proiecte de achiziţii simple - acele proiecte care implică dobândirea de către beneficiarul privat al finanţării prin PS PAC 2023-2027 a unor bunuri/echipamente necesare sectorului vitivinicol, utilaje şi instalaţii tehnologice cu sau fără montaj;
    x) Registrul plantaţiilor viticole - definit conform anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 364/2016 pentru aprobarea Normelor privind gestionarea sistemului autorizaţiilor de plantare a viţei-de-vie pentru struguri de vin, cu modificările şi completările ulterioare;
    y) rezervare financiară - alocare financiară pentru programul de investiţii aprobat în cadrul intervenţiilor IS-V-02 şi IS-V-07;
    z) supraalocare - alocarea suplimentară aferentă sesiunii, predefinită în conformitate cu art. 7 din anexa nr. 1 şi art. 7 din anexa nr. 2;
    aa) valoarea totală a programului - suma cheltuielilor eligibile şi neeligibile pentru bunuri, servicii şi/sau lucrări;
    bb) valoarea neeligibilă a programului - suma cheltuielilor neeligibile prevăzute la art. 3 alin. (2) din anexa nr. 1 şi la art. 3 alin. (4) din anexa nr. 2, pentru bunuri, servicii şi/sau lucrări. Cheltuielile neeligibile vor fi suportate financiar integral de către beneficiarul programului de investiţii;
    cc) regiuni mai puţin dezvoltate - regiuni mai puţin dezvoltate în sensul art. 108 alin. (2) primul paragraf lit. (a) din Regulamentul (UE) 2021/1.060 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize Număr celex: 32021R1060, cu modificările ulterioare; lista regiunilor mai puţin dezvoltate ale României este cuprinsă în anexa I a Deciziei de punere în aplicare (UE) 2021/1.130 a Comisiei, astfel: RO11 - Nord-Vest, RO12 - Centru, RO21 - Nord-Est, RO22 - Sud-Est, RO31 - Sud-Muntenia, RO41 - Sud-Vest Oltenia, RO42 - Vest;
    dd) termen de implementare a programului de investiţii - perioada de realizare a operaţiunilor/acţiunilor implementate de beneficiar de la data comunicării deciziei de finanţare până la depunerea cererii de plată finală;
    ee) cerinţe privind durabilitatea investiţiei - obligaţii ale beneficiarilor prevăzute în art. 11 „Investiţii în active corporale şi necorporale“ al Regulamentului delegat (UE) 2022/126 pentru o perioadă de cel puţin 5 ani, calculată de la data achiziţiei activelor;
    ff) spaţii de degustare - spaţii amenajate, destinate degustării vinurilor proprii, echipate cu dotările necesare pentru desfăşurarea activităţilor de degustare, respectând normele igienico-sanitare;
    gg) căi de acces din interiorul exploataţilor viticole - reprezintă amenajările din interiorul exploataţiei vitivinicole necesare asigurării accesului către diferitele obiective investiţionale, în vederea facilitării fluxului tehnologic;
    hh) lista programelor în aşteptare - listă întocmită de A.P.I.A. şi postată pe site-ul www.apia.org.ro, care include programele depuse de solicitanţi ale căror cereri de finanţare sunt eligibile şi care, în situaţia identificării unor sume disponibile în perioada 2025-2027, pot fi aprobate.


    ART. 4
    (1) Demarcarea şi evitarea dublei finanţări se realizează cu respectarea prevederilor art. 36 din Regulamentul (UE) 2021/2.116 şi a PS 2023-2027.
    (2) Demarcarea dintre intervenţiile IS-V-02, IS-V-07 şi ISV01 - Restructurarea şi reconversia plantaţiilor viticole, finanţate din FEGA, este realizată astfel: ex ante prin categoriile de operaţiuni/acţiuni eligibile stabilite în cadrul fişelor celor trei intervenţii din cadrul PS 2023-2027 şi prin schimbul de informaţii şi documente, iar în cursul implementării prin schimb de date şi informaţii la nivel de beneficiar şi listă de cheltuieli.
    (3) Demarcarea dintre intervenţiile IS-V-02 şi IS-V-07 finanţate din FEGA şi intervenţiile FEADR de sprijin forfetar/investiţii în sectorul agroalimentar (DR 30, DR 12, DR 13, DR 14, DR 17, DR 22) se verifică prin două modalităţi:
    a) prin stabilirea ex ante de operaţiuni eligibile în FEADR care nu sunt eligibile prin FEGA şi viceversa, detaliate ca cheltuieli eligibile sau neeligibile la nivel de intervenţie; şi
    b) prin verificări în cursul implementării - pentru cheltuielile propuse de solicitant care contribuie la acelaşi obiectiv investiţional legat de sectorul vitivinicol, acestea se pot finanţa doar dintr-un singur fond în cazul depunerii de cereri de finanţare pentru accesarea celor două tipuri de fonduri. În acest sens, demarcarea se realizează pe baza protocolului privind colaborarea interinstituţională în vederea verificării cererilor de finanţare depuse de solicitanţii exploataţiilor vitivinicole pentru a fi finanţate prin PS PAC 2023-2027, încheiat între cele două agenţii de plăţi, respectiv A.P.I.A. şi AFIR, prin schimb de date/informaţii.

    (4) Pentru evitarea dublei finanţări se vor face verificări încrucişate prin schimbul de date/informaţii în procesul de evaluare a cererilor de finanţare, iar în cazul identificării de cheltuieli comune, acestea vor fi eligibile pentru finanţare din primul fond de finanţare (FEADR sau FEGA) pentru care s-a depus cerere de finanţare sau, după caz, din primul fond în cadrul căruia solicitantul este selectat pentru finanţare/a primit decizie de finanţare a programului de investiţii.
    (5) Demarcarea dintre intervenţiile IS-V-02 şi IS-V-07 finanţate din FEGA, respectiv intervenţiile de investiţii DR 26 „Înfiinţarea sistemului de irigaţii“ finanţate prin FEADR se verifică ex ante şi pe parcursul perioadei de implementare a intervenţiilor în cauză prin schimbul de date conform Protocolului privind colaborarea interinstituţională în vederea verificării programelor/cererilor de plată depuse de solicitanţii exploataţiilor vitivinicole pentru a fi finanţate prin PS PAC 2023-2027, încheiat între cele două agenţii de plăţi, respectiv A.P.I.A. şi AFIR, pentru evitarea dublei finanţări.
    (6) Cheltuielile cu investiţiile care vizează obiectivele de mediu în cazul intervenţiei IS-V-02 sunt eligibile doar ca o componentă secundară a proiectului din punct de vedere financiar.
    (7) Nu se acordă niciun sprijin pentru cheltuielile generate de investiţii care au primit sprijin în temeiul art. 58 alin. (1) lit. h)-k) din Regulamentul (UE) 2021/2.115.

    ART. 5
    Un solicitant poate depune o singură cerere de finanţare per intervenţie.

    ART. 6
    Anexele nr. 1 şi 2*) fac parte integrantă din prezentul ordin.
    *) Anexele nr. 1 şi 2 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 145 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.


    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Violeta Muşat,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 14 februarie 2025.
    Nr. 49.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016