Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 479 din 20 februarie 2008  privind aprobarea schemei de ajutor de stat Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 479 din 20 februarie 2008 privind aprobarea schemei de ajutor de stat "Sprijin pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii realizate de intreprinderile mari", aferenta operatiunii a) "Sprijin pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii tangibile si intangibile", axa prioritara 1 "Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", din cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 12 martie 2008
ORDIN nr. 479 din 20 februarie 2008
privind aprobarea schemei de ajutor de stat "Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii realizate de întreprinderile mari", aferentã operaţiunii a) "Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice"
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 12 martie 2008


Având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,
în temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã schema de ajutor de stat "Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii realizate de întreprinderile mari", aferentã operaţiunii a) "Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 20 februarie 2008.
Nr. 479.


ANEXÃ

SPRIJIN
pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv
prin investiţii realizate de întreprinderile mari în cadrul
Programului operaţional sectorial
"Creşterea competitivitãţii economice"

I. Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta procedurã instituie o schemã transparentã de ajutor de stat regional pentru investiţii numitã "Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii realizate de întreprinderile mari", aferentã operaţiunii a) "Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", axa prioritarã 1 "Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".
(2) Acordarea ajutoarelor de stat regionale pentru investiţii în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat regional stipulate în Regulamentul (CE) nr. 1.628/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratat ajutorului naţional regional pentru investiţii, adoptat de Comisia Europeanã şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L302 din 1 noiembrie 2006, denumit în continuare Regulament.
(3) Schema se aplicã pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
(4) Prezenta schemã are drept scop consolidarea şi dezvoltarea întreprinderilor mari prin intermediul investiţiilor în active corporale şi necorporale care sã permitã adaptarea producţiei la cerinţele pieţei unice europene.
(5) Întreprinderile mari prezintã o mare importanţã în cadrul sectoarelor economice din România atât în ceea ce priveşte cifra de afaceri, cât şi în ceea ce priveşte gradul de ocupare a forţei de muncã, având un rol deosebit în diversificarea produselor şi serviciilor. Extinderea activitãţilor înalt tehnologizate şi realizarea de produse cu valoare adãugatã ridicatã rãspund dezideratului de coeziune economicã, necesitând însã investiţii considerabile.

II. Obiectivul şi scopul schemei

ART. 2
Obiectivul prezentei scheme de ajutor de stat îl reprezintã dezvoltarea regionalã prin sprijinirea întreprinderilor mari prin finanţarea de investiţii iniţiale, în vederea realizãrii obiectivului general al Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", şi anume creşterea productivitãţii întreprinderilor din România în conformitate cu principiile dezvoltãrii durabile şi reducerea decalajelor în comparaţie cu productivitatea medie a Uniunii Europene.
ART. 3
Scopul schemei de finanţare îl constituie consolidarea şi dezvoltarea sectorului productiv românesc al întreprinderilor mari, prin:
● extindere şi modernizare;
● achiziţionarea de tehnologii şi echipamente noi, licenţe şi know-how;
● inovarea proceselor de producţie şi a produselor.

III. Baza legalã

ART. 4
Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu:
● Regulamentul (CE) nr. 1.628/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratat ajutorului naţional regional pentru investiţii, adoptat de Comisia Europeanã şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L302 din 1 noiembrie 2006;
● Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007.

IV. Domeniul de aplicare

ART. 5
Schema de ajutor de stat se adreseazã întreprinderilor mari.
ART. 6
(1) În cadrul acestei scheme se acordã sprijin financiar pentru urmãtoarele activitãţi economice (conform CAEN, rev. 2):
a) B - Industria extractivã (cu excepţia codurilor 051 Extracţia cãrbunelui superior, 052 Extracţia cãrbunelui inferior, 061 Extracţia petrolului brut, 062 Extracţia gazelor naturale, 0721 Extracţia minereurilor de uraniu şi toriu, 0892 Extracţia turbei, 091 Activitãţi de servicii anexe extracţiei petrolului brut şi gazelor naturale, 099 Activitãţi de servicii anexe pentru extracţia mineralelor);
b) C - Industria prelucrãtoare (cu excepţia codurilor 101 Producţia, prelucrarea şi conservarea cãrnii şi a produselor din carne, 102 Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor, 103 Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor, 104 Fabricarea uleiurilor şi a grãsimilor vegetale şi animale, 105 Fabricarea produselor lactate, 106 Fabricarea produselor de morãrit, a amidonului şi produselor din amidon, 107 Fabricarea produselor de brutãrie şi a produselor fãinoase, 108 Fabricarea altor produse alimentare, 109 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor, 110 Fabricarea bãuturilor, 120 Fabricarea produselor din tutun, 191 Fabricarea produselor de cocserie, 192 Fabricarea produselor obţinute prin prelucrarea ţiţeiului, 2051 Fabricarea explozivilor, 206 Fabricarea fibrelor sintetice şi artificiale, 241 Producţia de metale feroase sub forme primare şi de feroaliaje, 242 Producţia de tuburi, ţevi, profile tubulare şi accesorii pentru acestea din oţel, 243 Fabricarea altor produse prin prelucrarea primarã a oţelului, 2451 Turnarea fontei, 2452 Turnarea oţelului, 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei, 2591 Fabricarea de recipienţi, containere şi alte produse similare din oţel, 301 Construcţia de nave şi bãrci, 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptã, 331 Repararea articolelor fabricate din metal, repararea maşinilor şi echipamentelor, 332 Instalarea maşinilor şi echipamentelor industriale);
c) E - Distribuţia apei, salubritate, gestionarea deşeurilor, activitãţi de decontaminare (cu excepţia codurilor 360 Captarea, tratarea şi distribuţia apei, 370 Colectarea şi epurarea apelor uzate, 381 Colectarea deşeurilor, 382 Tratarea şi eliminarea deşeurilor, 390 Activitãţi şi servicii de decontaminare);
d) F - Construcţii [cu excepţia codurilor 411 Dezvoltare (promovare) imobiliarã, 4399 Alte lucrãri speciale de construcţii n.c.a.].
(2) În cadrul acestei scheme nu se acordã sprijin financiar pentru urmãtoarele sectoare:
● sectorul pescuitului şi acvaculturii;
● sectorul construcţiei de nave;
● industria carboniferã;
● industria siderurgicã;
● sectorul transporturilor;
● sectorul fibrelor sintetice.
(3) În cadrul acestei scheme nu se acordã sprijin financiar pentru:
● activitãţile legate de producţia primarã a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã;
● procesarea şi marketingul produselor care imitã ori substituie laptele sau produsele din lapte, în conformitate cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 1.898/1987 privind protejarea denumirilor folosite în comercializarea laptelui şi a produselor din lapte;
● susţinerea financiarã a activitãţilor de export cãtre ţãri terţe sau cãtre state membre, legatã direct de cantitãţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
● utilizarea cu precãdere a produselor naţionale în detrimentul produselor importate.

V. Definiţii

ART. 7
În sensul prezentei proceduri urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) ajutorul de stat - orice mãsurã care îndeplineşte toate criteriile prevãzute la art. 87 alin. (1) din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã;
b) întreprindere mare - orice întreprindere care nu se încadreazã în definiţia întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM), conform Regulamentului CE nr. 70/2001 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de stat pentru întreprinderile mici şi mijlocii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 10/2001, sau/şi în definiţia IMM-urilor conform <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) investiţie iniţialã - o investiţie în active corporale şi necorporale legatã de crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente, diversificarea producţiei obţinute în cadrul unei unitãţi existente prin realizarea de noi produse sau modificarea fundamentalã a procesului global de producţie în cadrul întreprinderii existente;
d) proiect mare de investiţii - o investiţie iniţialã, aşa cum este definitã mai sus, ale cãrei cheltuieli eligibile depãşesc 50 milioane euro, calculate la preţurile şi rata de schimb în vigoare la data acordãrii ajutorului; un proiect mare de investiţii va fi considerat ca un singur proiect de investiţii atunci când investiţia iniţialã este realizatã, în cursul unei perioade de 3 ani, de una sau mai multe întreprinderi şi este constituitã dintr-o combinaţie economicã indivizibilã de elemente de active corporale;
e) începerea lucrãrilor - data începerii efective a lucrãrilor de construcţii sau data primului angajament ferm legal al întreprinderii de a comanda echipamente, excluzând studiile de fezabilitate preliminare;
f) cheltuieli eligibile -cheltuielile legate de investiţia iniţialã, respectiv cheltuielile cu active corporale şi active necorporale;
g) active corporale - terenuri, clãdiri, utilaje/instalaţii;
h) active necorporale - transferul de tehnologie prin achiziţionarea de patente, licenţe, know-how sau informaţii tehnice nepatentate;
i) intensitatea ajutorului de stat în echivalent subvenţie brutã-valoarea actualizatã a ajutorului exprimatã ca procent din valoarea actualizatã a cheltuielilor eligibile ale investiţiilor;
j) rata de actualizare - rata de referinţã stabilitã de Comisia Europeanã pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;
k) societãţi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004);
l) furnizor de ajutor de stat - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".

VI. Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

ART. 8
Solicitanţii trebuie sã respecte urmãtoarele criterii de eligibilitate:
● sunt întreprinderi mari;
● sunt înregistraţi la registrul comerţului ca societãţi comerciale şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
● nu sunt în stare de faliment sau nu se aflã în procedurã de lichidare, nu au afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu au nicio restricţie asupra activitãţii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente între creditori;
● nu înregistreazã datorii publice, şi-au plãtit la timp taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevãzute de legislaţia în vigoare;
● reprezentantul legal al solicitantului nu a fost supus unei condamnãri în ultimii 3 ani de cãtre nicio instanţã de judecatã, din motive profesionale sau de eticã profesionalã;
● reprezentantul legal al solicitantului nu furnizeazã informaţii false;
● sã nu fie societãţi în dificultate, aşa cum sunt definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat acordat pentru salvarea şi restructurarea societãţilor aflate în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244 din 1 octombrie 2004);
● sã demonstreze cã deţine resursele financiare necesare pentru cofinanţarea proiectului;
● în cazul în care Comisia Europeanã a emis o decizie de recuperare a unui ajutor de stat împotriva solicitantului, aceasta a fost deja executatã, creanţa fiind integral recuperatã;
● solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi Ghidul solicitantului, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.

VII. Condiţii de acordare a ajutorului de stat

ART. 9
În cadrul schemei pot fi finanţate exclusiv proiectele care prevãd realizarea de investiţii iniţiale, aşa cum sunt acestea definite la cap. V art. 7 lit. c).
ART. 10
(1) Valoarea maximã a finanţãrii din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului nu poate depãşi:
● 40% din totalul cheltuielilor eligibile, pentru proiectele care se realizeazã în regiunea Bucureşti - Ilfov;
● 50% din totalul cheltuielilor eligibile, pentru proiectele care se realizeazã în celelalte 7 regiuni de dezvoltare (Nord-Est, Nord-Vest, Sud, Sud-Vest, Sud-Est, Vest şi Centru).
(2) Valoarea maximã a finanţãrii acordatã pentru un proiect prin prezenta schemã este de 5 milioane euro (echivalent în lei).
(3) Prezenta schemã de ajutor de stat nu se aplicã proiectelor mari de investiţii, aşa cum sunt definite la cap. V art. 7 lit. d).
ART. 11
Beneficiarul de ajutor de stat în cadrul acestei scheme trebuie sã facã dovada unei contribuţii de cel puţin 60%, respectiv 50% din cheltuielile eligibile, în funcţie de regiunea în care se realizeazã proiectul, contribuţie asiguratã fie din resurse proprii, fie prin finanţare externã (de exemplu, credit bancar), într-o formã liberã de ajutor de stat.
ART. 12
Investiţia realizatã cu sprijin financiar în cadrul prezentei scheme de ajutor de stat trebuie menţinutã în regiunea beneficiarã pentru o perioadã de cel puţin 5 ani dupã finalizarea sa. Aceastã regulã nu împiedicã înlocuirea instalaţiilor sau echipamentelor uzate moral în decursul perioadei de 5 ani datoritã schimbãrilor tehnologice rapide, cu condiţia ca activitatea economicã sã se desfãşoare în continuare în regiunea în cauzã pe o duratã egalã cu perioada minimã prevãzutã.
ART. 13
Ajutorul de stat naţional regional pentru investiţii nu poate fi acordat în cadrul prezentei scheme decât dupã ce beneficiarul a semnat contractul de finanţare. Dacã lucrãrile încep anterior îndeplinirii condiţiilor stabilite în prezentul paragraf, întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru a primi finanţare în cadrul acestei scheme.

VIII. Durata

ART. 14
Prezenta schemã se aplicã de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, pânã la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

IX. Bugetul schemei

ART. 15
(1) Bugetul total estimat al schemei pentru perioada 2008-2013 este de 169.400.000 euro (echivalent în lei), finanţat din fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regionalã şi din fonduri publice naţionale (bugetul de stat), şi este defalcat pe ani astfel:



- euro -
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul Buget total estimat Fonduri europene Fonduri publice
al schemei, din care: nerambursabile (FEDR) naţionale (bugetul de
stat)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2008 14.800.000 12.900.000 1.900.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2009 25.400.000 22.100.000 3.300.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2010 34.300.000 29.800.000 4.500.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2011 35.900.000 31.200.000 4.700.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2012 30.500.000 26.500.000 4.000.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2013 28.500.000 24.800.000 3.700.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(2) Numãrul maxim estimat de beneficiari este de 60 de întreprinderi mari.

X. Criterii de selecţie a proiectelor

ART. 16
(1) Evaluarea şi selecţia proiectelor se vor efectua în conformitate cu urmãtoarele criterii: relevanţa, calitatea, maturitatea, sustenabilitatea proiectului şi capacitatea de implementare a beneficiarului.
(2) Aceste criterii sunt detaliate în Ghidul solicitantului, publicat pe site-ul www. minind.ro.

XI. Modalitatea de acordare a ajutorului de stat

ART. 17
Mãsurile de sprijin acordate întreprinderilor mari constau în alocãri financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale.
ART. 18
Alocãrile financiare nerambursabile vor fi acordate în maximum 5 tranşe. Momentul acordãrii ajutorului de stat este data la care se semneazã contractul de finanţare de cãtre ambele pãrţi.
ART. 19
Ajutoarele plãtibile în tranşe se vor actualiza la valoarea de la momentul acordãrii.

XII. Cheltuielile eligibile

ART. 20
Sunt considerate cheltuieli eligibile legate de investiţia iniţialã urmãtoarele categorii de cheltuieli:
● achiziţia de teren, în limita a 10% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile ale proiectului;
● achiziţia/construcţia şi modernizarea clãdirilor în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile;
● achiziţia de instalaţii, maşini şi utilaje;
● achiziţia de mijloace de transport tehnologice, strict legate de procesul de producţie (numai pentru întreprinderile mari ce au cod CAEN F şi B);
● achiziţia de brevete, licenţe, know-how, soluţii tehnice nebrevetate, incluzând software legat de procesul de producţie şi cerinţele manageriale ale întreprinderii, în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile.
ART. 21
(1) Activele achiziţionate trebuie sã fie noi.
(2) Nu se acordã finanţare pentru achiziţionarea de active în leasing.
ART. 22
Activele necorporale trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie utilizate în exclusivitate în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat regional;
b) sã fie considerate active amortizabile;
c) sã fi fost achiziţionate de la un terţ, în condiţii de piaţã;
d) sã fie incluse în categoria activelor proprii firmei şi sã rãmânã în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat regional pentru cel puţin 5 ani.
ART. 23
Toate cheltuielile aferente investiţiei iniţiale vor fi considerate fãrã TVA.

XIII. Reguli privind cumulul ajutoarelor de stat

ART. 24
(1) Ajutorul de stat acordat în cadrul prezentei schemei se poate cumula cu alte ajutoare de stat în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, precum şi cu ajutorul de minimis, indiferent dacã acestea provin din fonduri naţionale sau comunitare, raportat la aceleaşi cheltuieli eligibile aferente proiectului de investiţii în cauzã, dacã prin acest cumul nu se depãşeşte intensitatea brutã maximã admisibilã prevãzutã în prezenta schemã.
(2) Furnizorul ajutorului de stat va verifica, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a beneficiarului, încadrarea în plafonul maxim admisibil a intensitãţii ajutoarelor de stat, inclusiv a ajutoarelor de minimis, acordate pentru aceleaşi cheltuieli eligibile.

XIV. Modalitatea de derulare a schemei

ART. 25
Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de Autoritate de management a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", este autoritatea responsabilã de administrarea prezentei scheme, urmând sã asigure derularea acesteia şi fiind rãspunzãtor pentru buna ei desfãşurare.
ART. 26
(1) Procedura de implementare şi derulare a schemei se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) lansarea apelului de proiecte;
b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare;
c) verificarea administrativã (verificarea conformitãţii cererilor şi a documentelor însoţitoare) - numai proiectele care trec de aceasta etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare;
d) verificarea eligibilitãţii beneficiarilor, activitãţilor şi proiectului aşa cum sunt prevãzute în prezenta schemã şi în Ghidul solicitantului - numai proiectele care trec de aceastã etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare;
e) evaluarea şi selecţia proiectelor;
f) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare;
g) derularea proiectelor şi acordarea finanţãrii nerambursabile se fac de cãtre Unitatea de platã a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice",
numai pe bazã de documente justificative;
h) monitorizarea implementãrii proiectelor conform prevederilor contractuale.
(2) Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemã, beneficiarul va depune la Ministerul Economiei şi Finanţelor o cerere de finanţare, însoţitã de documentele necesare solicitate în Ghidul solicitantului.
(3) Detalierea modalitãţii de derulare a prezentei schemei se gãseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.minind.ro.
ART. 27
Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative va fi anunţatã la lansarea apelului de proiecte, pe pagina oficialã de web a Ministerului Economiei şi Finanţelor http://www.minind.ro.

XV. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de stat

ART. 28
(1) În vederea asigurãrii transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat în conformitate cu art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 994/98 *1), furnizorul de ajutor de stat va aplica prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , referitoare la procedura de pregãtire a notificãrii şi informãrii.
------------
*1) Regulamentul (CE) nr. 994/98 cu privire la aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene pentru anumite categorii de ajutoare orizontale, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 142 din 14 mai 1998.

(2) Furnizorul de ajutor de stat va transmite Consiliului Concurenţei un rezumat al informaţiilor referitoare la prezenta schemã de ajutor de stat, în forma prevãzutã la anexa nr. 1 la Regulamentul CE nr. 1.628/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul instituind Comunitatea Europeanã în cazul ajutoarelor regionale pentru investiţii, în vederea transmiterii la Comisia Europeanã în maximum 20 de zile lucrãtoare de la implementarea prezentei scheme. Aceste informaţii vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
ART. 29
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
ART. 30
(1) Furnizorul de ajutor de stat pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat.
(2) Furnizorul de ajutor de stat pãstreazã evidenţa privind schema de ajutor de stat pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza schemei.
(3) Beneficiarii sunt obligaţi sã ţinã o evidenţã specificã a ajutorului de care beneficiazã în baza prezentei scheme, a unor scheme de minimis şi/sau alte ajutoare de stat, din care sã reiasã suma totalã a ajutoarelor de stat, şi a ajutoarelor de minimis primite pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, precum şi baza legalã prin care acestea au fost acordate.
ART. 31
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun.
(2) Furnizorul va monitoriza respectarea condiţiilor şi criteriilor de eligibilitate prevãzute în prezenta schemã pe toatã durata de derulare a acesteia.
(3) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat*2), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
---------
*2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

(4) În cazul în care existã îndoieli serioase cu privire la datele transmise de cãtre furnizor, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(5) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acesta va transmite valori estimative.
(6) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulãri, recalculãri, recuperãri, rambursãri, se raporteazã pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare.
ART. 32
Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor acestei scheme de ajutor de stat.
ART. 33
Textul prezentei scheme, precum şi textul actului normativ pentru aprobarea schemei vor fi publicate integral pe pagina oficialã de web a Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.minind.ro.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016