Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 479 din 16 mai 2006  pentru aprobarea metodologiei si chestionarelor de raportare a datelor din domeniul apelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 479 din 16 mai 2006 pentru aprobarea metodologiei si chestionarelor de raportare a datelor din domeniul apelor

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 18 iulie 2006
ORDIN nr. 479 din 16 mai 2006
pentru aprobarea metodologiei şi chestionarelor de raportare a datelor din domeniul apelor
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI GOSPODÃRIRII APELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 18 iulie 2006

În temeiul prevederilor art. 35 alin. (1^1) şi <>art. 110 din Legea apelor nr. 107/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (8) din Hotãrârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi gospodãririi apelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Se aproba Chestionarul de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 100/2002 pentru aprobarea Normelor de calitate pe care trebuie sa le îndeplineascã apele de suprafata utilizate pentru potabilizare şi a Normativului privind metodele de mãsurare şi frecventa de prelevare şi analiza a probelor din apele de suprafata destinate producerii de apa potabilã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Se aproba Chestionarul de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 201/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind calitatea apelor pentru moluste, care transpune Directiva Consiliului nr. 79/923/CEE , cu modificãrile ulterioare, prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Se aproba Chestionarul de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 202/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind calitatea apelor de suprafata care necesita protecţie şi ameliorare în scopul sustinerii vieţii piscicole, care transpune Directiva Consiliului 78/659/CEE , cu modificãrile ulterioare, prevãzut în anexa nr. 3.
(4) Se aproba Chestionarul de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 351/2005 privind aprobarea Programului de eliminare treptata a evacuarilor, emisiilor şi pierderilor de substanţe prioritar periculoase, care transpune directivele Consiliului 76/464/CEE , 82/176/CEE , 83/513/CEE , 84/156/CEE , 84/491/CEE , 86/280/CEE şi 80/68/CEE , prevãzut în anexa nr. 4.
(5) Chestionarele de raportare a datelor, prevãzute în anexele nr. 1-4, au ca scop asigurarea formatului standard de raportare cãtre Uniunea Europeanã pentru directivele din acquis-ul comunitar din domeniul apei.
(6) Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Chestionarele prevãzute la art. 1, precum şi rezumatele programelor de implementare şi rezultatele acestora vor fi comunicate Comisiei Europene la un interval de 3 ani, începând cu anul 2007.
ART. 3
Direcţia managementul resurselor de apa din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor şi Administraţia Nationala "Apele Romane" vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 16 mai 2006.
Nr. 479.


ANEXA 1

CHESTIONAR
de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 100/2002 pentru aprobarea Normelor de calitate pe care trebuie sa le îndeplineascã apele de suprafata utilizate pentru potabilizare şi a Normativului privind metodele de mãsurare şi frecventa de prelevare şi analiza a probelor din apele de suprafata destinate producerii de apa potabilã, completatã şi modificatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 662/2005 care transpune directivele Consiliului nr. 75/440/CEE şi 79/869/CEE

A. Prelevare apa de suprafata în vederea potabilizarii

1. Planuri de acţiune - numai apele de la A3 trebuie incluse în prima perioada de raportare
(a) Locaţia geograficã a apei
(b) Parametrii care urmeazã sa fie ameliorati
(c) Obiectivele calitative care urmeazã sa fie îndeplinite
(d) Programul de ameliorare incluzând informaţii asupra calendarului, asupra mãsurilor care trebuie adoptate şi asupra investiţiei planificate.
2. Planuri de gestionare
(a) Locaţia geograficã a apei
(b) Parametrii care urmeazã sa fie ameliorati
(c) Procesul de tratare utilizat sau care se va utiliza
(d) Programul de ameliorare incluzând informaţii asupra calendarului, asupra mãsurilor care trebuie adoptate şi asupra investiţiei planificate.
3. Derogãri
Pentru fiecare derogare precizati:
(a) denumirea şi locaţia geograficã a apei;
(b) parametrii în cauza;
(c) durata derogarii, inclusiv data începerii şi terminãrii;
(d) o scurta descriere a motivelor derogarii.
4. În plus fata de cele de mai sus, statele membre trebuie sa furnizeze şi informaţii asupra legislaţiei adoptate în vederea punerii în aplicare a directivei.
NB: (a) Informaţiile oferite pentru întrebãrile 1, 2, 3 şi 4 trebuie furnizate o singura data pentru intreaga perioada de raportare.
(b) Pe baza informaţiilor furnizate de statele membre ca rãspuns la întrebãrile 1 (d) şi 2 (d), Comisia hotãrãşte dacã acestea sunt suficiente pentru chestionar sau dacã pe viitor se vor solicita informaţii mai detaliate.

B. Metode de mãsurare şi frecventa parametrilor de mãsurare a apei de suprafata în vederea potabilizarii
1. Furnizati o lista a actelor legislative adoptate în vederea punerii în aplicare a directivei.
2. Pentru fiecare parametru precizati:
(a) metoda de mãsurare;
(b) numãrul CEN sau ISO sau alta metoda standard, dacã s-a folosit;
(c) gama frecvenţei anuale de prelevare de probe şi analiza.


ANEXA 2

CHESTIONAR
de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 201/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind calitatea apelor pentru moluste, care transpune Directiva Consiliului 79/923/CEE


PUNCTUL 1
Rezumat naţional
1. Denumirea statului membru ......................
2. Anul de raportare ......................
3. (a) Nr. total de desemnari .......................
4. Nr. de desemnari conforme*1) .......................

5. (a) A fost transpusa directiva în legislaţia ......... ...........
nationala a statului membru?
Da*2) Nu*2)
(b) Dacã rãspunsul este da, enumerati actele
legislative relevante .......................
.......................
.......................

6. (a) Statul membru a stabilit valori limita? Da*2) Nu*2)

(b) Dacã rãspunsul este da, furnizati
informaţii detaliate

────────────────────┬────┬────┬────┬────┬────┬───┬────┬────┬───┬────┬────┬─────
Parametri │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Valoarea I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Valoarea G │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Parametri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
suplimentari │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Valoarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Valoarea G │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴───┴────┴────┴───┴────┴────┴─────


*1) Aceste informaţii pot fi furnizate sub forma de harti.
*2) Stergeti rãspunsul care nu se aplica.


PUNCTUL 2
Detalii geografice pentru orice desemnare


1. Denumirea statului membru .......................
2. Desemnarea nr. .......................
3. Regiunea .......................
4. Denumirea apei .......................
5. Informaţii asupra locatiei geografice*1) .......................
6. Informaţii asupra ariei desemnãrii*1) .......................
7. Data desemnãrii .......................

PUNCTUL 3
Detaliile pentru conformitatea oricãrei desemnari

1. Denumirea statului membru .........................
2. Desemnarea nr. .........................
3. Anul de monitorizare .........................
4. Conformitatea*1) .........................

────────────────────┬────┬────┬────┬────┬────┬───┬────┬────┬───┬────┬────┬─────
Parametri │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Parametri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
monitorizati │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Conformitatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
cu I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Respectarea G │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Parametrii de la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
care s-a derogat│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Parametri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
suplimentari │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Parametri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
monitorizati │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Conformitatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
cu I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Respectarea G │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼───┼────┼────┼───┼────┼────┼─────
Parametrii de la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
care s-a derogat│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴───┴────┴────┴───┴────┴────┴─────

5. (a) Motivele neconformitatii .........................
(b) Motivele derogarii .........................
(c) Mãsurile anticipate pentru programele .........................
de ameliorare


*1) Aceste informaţii pot fi furnizate sub forma de harti.


ANEXA 3

CHESTIONAR
de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 202/2002 pentru aprobarea Normelor tehnice privind calitatea apelor de suprafata care necesita protecţie şi ameliorare în scopul sustinerii vieţii piscicole, care transpune Directiva Consiliului 78/659/CEE

PUNCTUL 1
Rezumat naţional


1. Denumirea statului membru .........................
2. Anul de raportare .........................
Salmonide Ciprinide
3. (a) Nr. total de desemnari*1): .............. ........
(b) Lungimea totalã a raului cu desemnarea ............. ........
respectiva*2):

(c) Suprafata totalã a lacurilor cu desemnarile ........ ........
respective*2):

4. (a) Nr. total de desemnari conforme*1) ............. ........

(b) Lungimea totalã a raului conform*2): ............. ........

(c) Suprafata totalã a lacurilor conforme*2): ............. ........

5. (a) A fost transpusa directiva în legislaţia ............. ........
nationala a statului membru?
Da*3) Nu*3)
(b) Dacã rãspunsul este da, enumerati actele
legislative relevante ........................
........................
........................
6. (a) Statul membru a stabilit valori limita?*4) Da*3) Nu*3)

(b) Dacã rãspunsul este da, furnizati informaţii detaliate
────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬────┬────┬───┬───┬───
Parametri │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 󧓔 󧓕 󧓖
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Valoarea I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Valoarea G │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Parametri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
suplimentari │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Valoarea I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Valoarea G │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────┴────┴───┴───┴───


---------
*1) Pentru raportare se pot grupa mai multe categorii mici de desemnari.
*2) Aceste informaţii pot fi furnizate sub forma de harti, într-un format asupra cãruia se va conveni.
*3) Stergeti rãspunsul care nu se aplica.
*4) Rãspunsurile la întrebãrile 5 şi 6 trebuie doar actualizate în raportarile viitoare.

PUNCTUL 2
Detalii geografice pentru orice desemnare


1. Denumirea statului membru .......................
2. Desemnarea nr. .......................
3. Regiunea .......................
4. (a) Numele cursului de apa .......................
(b) Denumirea lacului .......................
5. Informaţii asupra localizarii geografic .......................
(pot fi furnizate sub forma de harti)
6. Informaţii asupra ariei desemnãrii .......................
(pot fi furnizate sub forma de harti)
7. Suprafata lacului .......................
Salmonide Ciprinide
8. Tipul apei ........................
9. Data desemnãrii .........................

PUNCTUL 3
Detaliile pentru conformitatea oricãrei desemnari

1. Denumirea statului membru .........................
2. Desemnarea .........................
3. Anul de monitorizare .........................
4. Conformitatea (Da/Nu) .........................
────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬────┬────┬───┬───┬───
Parametri │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 󧓔 󧓕 󧓖
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Parametri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
monitorizati │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Monitorizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
redusã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Conformitatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
cu I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Respectarea G │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Parametrii de la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
care s-a derogat│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Parametri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
suplimentari │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Parametri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
monitorizati │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Monitorizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
redusã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Conformitatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
cu I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Respectarea G │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼───┼───┼───
Parametrii de la│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
care s-a derogat│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────┴────┴───┴───┴────



5. (a) Motivele neconformitatii .........................
(b) Motivele derogarii .........................
(c) Mãsurile anticipate pentru programele .........................
de ameliorare

NB: La întrebãrile 6 (a), (b) şi (c) sunt necesare doar informaţii rezumative.


ANEXA 4

CHESTIONAR
de raportare a datelor rezultând din aplicarea prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 351/2005 privind aprobarea Programului de eliminare treptata a evacuarilor, emisiilor şi pierderilor de substanţe prioritar periculoase, care transpune directivele Consiliului 76/464/CEE , 82/176/CEE , 83/513/CEE , 84/156/CEE , 84/491/CEE , 86/280/CEE , 80/68/CEE

A. Evacuari de substanţe periculoase în apa de suprafata

Apendicele 1: Tabel rezumativ pentru întrebãrile la care, dupã primul raport, sunt necesare raspunsuri numai dacã survin modificãri.
Apendicele 2: Lista sectoarelor/proceselor industriale vizate de întrebãrile privind substantele din Lista I.
Apendicele 3: Note explicative şi exemple

Remarci generale
(*) Date facultative, dacã sunt disponibile.
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.

A. Mãsuri referitoare la substantele din Lista I
1. Autorizaţii pentru evacuari directe în apele de suprafata (**)

Pentru sectoarele/procesele industriale din apendicele II, furnizati numãrul tuturor autorizaţiilor acordate care sunt încã valabile pentru evacuari directe în ape. Precizati între paranteze care este procentul din totalul evacuarilor acoperit de autorizaţii (consultaţi şi A6).


┌───────────────────────────────────────┬──────┬───────┬───────┬──────┐
│ Sectoare/procese industriale vizate �* │ 1985* │ 1990* │ 1995 │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ 1. Mercur │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ Suma: │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ 2. Cadmiu │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ Suma: │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ 3. ... │ │ │ │ │
├────────────────┬──────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │Suma: │ │ │ │ │
├────────────────┴──────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ 17.2. ... │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ Suma: │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────┴──────┴───────┴───────┴──────┘


(*) Date facultative, dacã sunt disponibile.
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic
important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi
interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.


2. Autorizaţii pentru evacuari în canale colectoare (**)
Pentru sectoarele/procesele industriale din apendicele II, furnizati numãrul tuturor autorizaţiilor acordate care sunt încã valabile pentru evacuari în canale colectoare. Precizati între paranteze care este procentul din totalul evacuarilor acoperit de autorizaţii;


┌───────────────────────────────────────┬──────┬───────┬───────┬──────┐
│ Sectoare/procese industriale vizate �* │ 1985* │ 1990* │ 1995 │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ 1. Mercur │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ Suma: │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ 2. Cadmiu │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ Suma: │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ 3. ... │ │ │ │ │
├────────────────┬──────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │Suma: │ │ │ │ │
├────────────────┴──────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ . │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ 17.2. ... │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────┼──────┼───────┼───────┼──────┤
│ Suma: │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────────┴──────┴───────┴───────┴──────┘


(*) Date facultative, dacã sunt disponibile.
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.

3. Standarde de emisie pentru evacuari directe în apele de suprafata (**)
Ce standarde de emisie au fost prevãzute în general pentru autorizarea evacuarilor directe în ape.
NB:
(a) Numai gama de valori, pe baza/derivata din standardele naţionale/regionale existente sau din directivele comunitare.
(b) Între paranteze, anul în care au intrat în vigoare aceste standarde de emisie.
(c) Precizati standardele de emisie derivate din:
- cele mai bune mijloace tehnice disponibile.
- obiective calitative.
- anumite condiţii ecotoxicologice.
(d) Cum sunt definite, mãsurate şi monitorizate standardele de emisie (se folosesc metode de referinta sau alte metode)?


┌─────────────────────┬───────────┬──────────────────────────────┬────────────┐
│ │Cantitate │ Cantitatea evacuata corelata│Concentratia│
│Sectoare/procese │ totalã │ cu capacitatea de producţie│ │
│industriale vizate │ (kg/an) │ (g/t) │ (mg/l) │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ 1. Mercur │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ 1.1. Electroliza │ │ │ │
│ clorurilor alcaline │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ . │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ . │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ 2. Cadmiu │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ . │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ . │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ 3. ... │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ . │ │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼────────────┤
│ 17.2. │ │ │ │
└─────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────┴────────────┘


----------
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.

4. Standarde de emisie pentru evacuari în canale colectoare(**)
Ce standarde de emisie au fost prevãzute în general pentru autorizarea evacuarilor în canale colectoare?

NB: Aceleaşi observaţii (a) - (d) ca şi la întrebarea A3


┌────────────────────┬───────────┬──────────────────────────────┬─────────────┐
│ │Cantitate │ Cantitatea evacuata corelata│Concentratia │
│Sectoare/procese │ totalã │ cu capacitatea de producţie│ │
│industriale vizate │ (kg/an) │ (g/t) │ (mg/l) │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1. Mercur │ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.1. Electroliza │ │ │ │
│ clorurilor alcaline│ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2. Cadmiu │ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3. ... │ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ . │ │ │ │
├────────────────────┼───────────┼──────────────────────────────┼─────────────┤
│ 17.2. │ │ │ │
└────────────────────┴───────────┴──────────────────────────────┴─────────────┘



(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.

5. Termene limita pentru autorizaţii şi/sau emisii
Ce limite de timp au fost stabilite în general pentru respectarea autorizaţiilor (perioada de valabilitate) şi a standardelor de emisie?


┌────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────────────┐
│ │ Când va fi standardul │ Perioada de valabilitate a │
│Sectoare/procese │respectat (anul) de toate │ autorizaţiilor individuale │
│industriale vizate │instalaţiile din sectorul │ (indicaţi numai o medie │
│ │ vizat? │ şi/sau un interval) │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 1. Mercur │ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 1.1. Electroliza │ │ │
│ clorurilor alcaline│ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ . │ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ . │ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 2. Cadmiu │ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ . │ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ . │ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 3. ... │ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ . │ │ │
├────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────┤
│ 17.2. │ │ │
└────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────────────┘


6. Emisii (cantitãţi) în apele de suprafata (**)
Precizati cantitatea totalã a emisiilor autorizate de substanţe din lista I evacuate.
NB: Pentru 2006 se pot furniza prognoze.


┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Substanta (kg/an) pentru evacuari directe (A1) │
│ Anul ├──────────┬──────────┬─────────┬─────────────┬───────────────┤
│ │ 1.Hg │ 2.Cd │ 3. │ ....... │ 17.TCB │
├───────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼───────────────┤
│ 1995 │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼───────────────┤
│ 1998*) │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼───────────────┤
│ 2001*) │ │ │ │ │ │
└───────────────┴──────────┴──────────┴─────────┴─────────────┴───────────────┘


┌───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Substanta (kg/an) pentru evacuari în canale colectoare (A2) │
│ Anul ├──────────┬──────────┬────────┬─────────────┬────────────────┤
│ │ 1.Hg │ 2.Cd │ 3. │ ....... │ 17.TCB │
├───────────────┼──────────┼──────────┼────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 1995 │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──────────┼──────────┼────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 1998*) │ │ │ │ │ │
├───────────────┼──────────┼──────────┼────────┼─────────────┼────────────────┤
│ 2001*) │ │ │ │ │ │
└───────────────┴──────────┴──────────┴────────┴─────────────┴────────────────┘


-----------
(*) Date facultative, dacã sunt disponibile.
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.

7. Inventar
Enumerati cele mai mari cinci unitãţi care efectueazã evacuari pentru fiecare dintre cele 17 substanţe din lista I şi condiţiile de autorizare.

Emisii autorizate


──────────────────────────────────┬───────────┬────────────┬────────┬─────────┐
Denumirea, tipul sau sectorul │ │ Cantitatea │ │Perioada │
industriei/proceselor/ │ Cantitate │ evacuata │ Concen-│ de │
Nr Anul eliberãrii permisului/ │ totalã │ corelata cu│ tratia │ valabi- │
Locaţia │ (kg/an) │ capacitatea│ (mg/l) │ litate │
│ │de producţie│ │ (ani) │
│ │ (g/t) │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
1. Mercur │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
1 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
2 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
3 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
4 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
5 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
2 │ │ │ │ │
Cadmiu │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
1 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
2 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
3 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
4 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
5 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
. │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
. │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
. │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
. │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
17. Triclor │ │ │ │ │
benzen │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
1 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
2 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
3 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
4 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼────────┼─────────┤
5 │ │ │ │ │
──────────────────────────────────┴───────────┴────────────┴────────┴─────────┘



8. Obiective calitative pentru apele de suprafata (**)
Ce standarde/obiective calitative sunt prevãzute pentru apele de suprafata, sedimente şi biota pentru autorizaţiile de evacuare?
NB:
(a) Apele de suprafata cuprind:
- ape interioare de suprafata,
- estuarele,
- apele maritime teritoriale, altele decât estuarele,
- apele marii teritoriale.
(b) Precizati între paranteze anul în care au intrat în vigoare aceste obiective calitative.
(c) Precizati modul în care definiţi sedimentele şi biota, de exemplu sediment cu sau fãrã materie în suspensie, gama de dimensiuni ale particulelor şi tipul de biota.

1.-17. Denumirea substanţei (câte un tabel pentru fiecare din cele 17 substanţe din lista I)


┌────────────────────┬─────────────┬────────┬─────────────────┬──────────────┐
│ │ │ │ Ape maritime │ │
│ │ Ape │Estuare │ teritoriale, │ Apele marii │
│ │ continentale│ │ altele decât │ teritoriale │
│ │ │ │ estuarele │ │
├────────────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ Apa │ ( ) │ ( ) │ ( ) │ ( ) │
├────────────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ Sediment*1) │ ( ) │ ( ) │ ( ) │ ( ) │
├────────────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ Biota*1) │ ( ) │ ( ) │ ( ) │ ( ) │
├────────────────────┼─────────────┼────────┼─────────────────┼──────────────┤
│ ... │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │
│ ... │ │ │ │ │
├────────────────────┴─────────────┴────────┴─────────────────┴──────────────┤
│ *1) Obligatoriu numai în mãsura în care pentru anumite substanţe exista │
│ prevederi pentru "stagnare" (de exemplu DDT, PCP). │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.

9. (Staţii de) Monitorizare (**)
Câte staţii de monitorizare pentru monitorizarea mediului acvatic (apa, sedimente, biota) funcţioneazã pentru fiecare din cele 17 substanţe periculoase din lista I? Sunt respectate obiectivele de calitate?
NB:
(a) Anul în care au fost începute masurarile.
(b) Indicaţi metodele de monitorizare şi mãsurare folosite.
(c) Indicaţi şi explicaţi depasirile valorilor limita în cauza, incluzând numãrul de probe şi frecventa prelevarii de probe.

Numãrul statiilor de monitorizare a mediului acvatic*1)


┌─────────────────────┬─────────┬───────────┬────┬────┬────┬────┬────┬────────┐
│ Bazin hidrografic │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ important/ zona │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ de captare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┤
│ Denumirea apei*2) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┤
│ Tipul apei │ Ape │Ape │ │ │ │ │ │ │
│ │ interioa│ interioare│ │ │ │ │ │ Ape │
│ │ re de │ de │ - │ - │ - │ - │ - │teritori│
│ │ supra │ suprafata │ │ │ │ │ │ ale │
│ │ fata │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┤
│ Numãr de staţii │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼─────────┼───────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────────┤
│ Funcţioneazã din │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ (anul) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┴─────────┴───────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────────┤
│ *1) Tabel conţinând exemple de intrari din cele 11 bazine hidrografice │
│ ale României. │
│ *2) Dacã exista afluenti ai cursului principal indicaţi între paranteze │
│ numãrul de staţii corespunzãtoare acestora în coloana relevanta pentru │
│ a evita numaratoarea dubla; │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Rezultatele monitorizarii/masurarii


┌──────────┬───────────┬───────────┬──────────────┬─────────────┬─────────────┐
│ Numele │Referinta │Coordonate │ Denumirea │ Tipul apei/ │ Numele │
│ statiei │la locatie │geografice │ apei │ apa │principalului│
│ │ │Latitudine:│ │ interioarã │ bazin │
│ │ │Longitudine│ │ │ hidrografic/│
│ │ │ │ │ │ zone de │
│ │ │ │ │ │ coasta │
├──────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└──────────┴───────────┴───────────┴──────────────┴─────────────┴─────────────┘

Rezultatele monitorizarii/masurarii(*)
┌────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬───────────────┐
│ │ │ │ Biota*1) │
│ │ Apa │ Sediment │ Tip de biota │
│ │Media anuala │ Media anuala │ mãsurat │
│ │ (mg/l) │ (mg/kg) │ Media anuala │
│ │ min. - niax. │ min. - max. │ (mg/k) │
│ │Numãr de probe│Numãr de probe│ min. - max. │
│ │ pe an │ pe an │ Numãr de │
│ │ │ │ probe pe an │
│ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┬────┬────┼────┬────┬────┼────┬────┬─────┤
│ ��������� │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 1. Mercur (Hg) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 2. Cadmiu (Cd) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 3. Hexaclorciclo-hexan (HCH) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 4. Tetraclorura de carbon │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 5. DDT │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 6. Pentaclorfenol (PCP) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ Drinuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 7. - Aldrin │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 8. - Dieldrin │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ 9. - Endrin │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
󧓒. - Izodrin │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
󧓓. Hexaclorbenzen (HCB) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
󧓔. Hexaclorbutadiena (HCBD) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
󧓕. Cloroform │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
󧓖. 1,2 Dicloretan (EDC) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
󧓗. Tricloretilena (TRI) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
󧓘. Percloretilena (PER) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
󧓙. Triclorbenzen (TCB) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ *1) Pentru mercur precizati şi greutatea neta. │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴────┴────┴─────┘
(*) Date facultative, dacã sunt disponibile.



10. Programe specifice
Ce programe specifice pentru fiecare din cele 17 substanţe periculoase din lista I au fost redactate (sau sunt în pregãtire) şi cu articolele cu conţinut similar din directivele secundare.
Raspundeti pe scurt:
1. Denumirea substanţei:
2. Indicaţii asupra unor surse difuze/multiple sau asupra altor surse neincluse în A3 şi A4:
3. Obiectivele programului:
4. Indicaţii asupra zonei (geografice) acoperite de program:
5. Statutul programului (adicã obligatoriu sau orientativ):
6. Reducerea estimatã a emisiilor în zona (geograficã) data (cantitate şi procentual):
7. Anul adoptãrii programului:
8. Anul în care programul se încheie:
9. Scurta descriere a noului program anticipat, dacã este relevant:
B. Mãsuri privind substantele din lista II
1. Programe pentru reducerea poluarii cu substantele din lista II, inclusiv substantele propuse pentru includerea în lista I(**)
Ce programe specifice au fost sau urmeazã sa fie elaborate în conformitate cu (raspundeti pe scurt):
1. Denumirea substanţei/substanţelor:
2. Indicaţii asupra surselor difuze/multiple sau punctiforme:
3. Obiectivele programului (pe substanţe, sectoare industriale, zone geografice etc):
4. Indicaţii asupra zonei (geografice) acoperite de program:
5. Statutul programului (adicã obligatoriu sau orientativ):
6. Reducerea estimatã a emisiilor în zona (geograficã) data (cantitate şi procentual):
7. Anul adoptãrii programului:
8. Anul în care programul se încheie:
9. Scurta descriere a noului program anticipat, dacã este relevant:
2. Pretratare la sursa (**)
Solicitati pretratarea la sursa a substanţelor propuse pentru includerea în lista I şi a substanţelor din lista II?
NB: Descrieti pe scurt metoda de control utilizata, insistand în special asupra substanţelor şi pragurilor avute în vedere pentru asemenea evacuari.
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.
3. Standarde de emisie pentru evacuari directe în apele de suprafata (**)
Ce standarde de emisie au fost prevãzute în general ca baza pentru examinare şi autorizare prealabilã pentru evacuarea directa în ape în legatura cu obiectivele calitative?

NB:
(a) Numai gama de valori, bazate pe/derivate din standardele naţionale/regionale existente sau din directivele CE.
(b) Între paranteze, anul în care au intrat în vigoare aceste standarde de emisie.
(c) Standardele de emisie derivate din:
- obiective calitative
- ultimele evolutii tehnice posibile din punct de vedere economic.
(d) Cum sunt definite şi mãsurate standardele de emisie?


──────────────────┬──────────┬───────────────────────┬─────────────┬───────────┐
│ │ Cantitatea evacuata │ │ │
│Cantitate │corelata cu capacitatea│Concentratia │Alte valori│
Substanţe │totalã │ de producţie │ (mg/l) │ limita │
│(kg/an) │ (g/t) │ │ () │
──────────────────┼──────────┼───────────────────────┼─────────────┼───────────┤
Propuse pentru │ │ │ │ │
lista I (Denumire)│ │ │ │ │
──────────────────┼──────────┼───────────────────────┼─────────────┼───────────┤
... │ │ │ │ │
──────────────────┼──────────┼───────────────────────┼─────────────┼───────────┤
Din lista II │ │ │ │ │
(Denumire) │ │ │ │ │
──────────────────┼──────────┼───────────────────────┼─────────────┼───────────┤
... │ │ │ │ │
──────────────────┴──────────┴───────────────────────┴─────────────┴───────────┘



(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.
4. Standarde de emisie pentru evacuari în canale colectoare (**)
Ce standarde de emisie au fost prevãzute în general pentru autorizarea evacuarilor în canale colectoare corelate cu obiectivele calitative?

Aceleaşi observaţii (a)-(d) ca şi la întrebarea B3.


──────────────────┬──────────┬───────────────────────┬─────────────┬───────────┐
│ │ Cantitatea evacuata │ │ │
│Cantitate │corelata cu capacitatea│Concentratia │Alte valori│
Substanţe │totalã │ de producţie │ (mg/l) │ limita │
│(kg/an) │ (g/t) │ │ () │
──────────────────┼──────────┼───────────────────────┼─────────────┼───────────┤
Propuse pentru │ │ │ │ │
lista I (Denumire)│ │ │ │ │
──────────────────┼──────────┼───────────────────────┼─────────────┼───────────┤
... │ │ │ │ │
──────────────────┼──────────┼───────────────────────┼─────────────┼───────────┤
Din lista II │ │ │ │ │
(Denumire) │ │ │ │ │
──────────────────┼──────────┼───────────────────────┼─────────────┼───────────┤
... │ │ │ │ │
──────────────────┴──────────┴───────────────────────┴─────────────┴───────────┘



(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.
5. Termene limita pentru autorizaţii şi/sau emisii
Ce limite de timp au fost stabilite în general pentru respectarea autorizaţiilor (perioada de valabilitate) şi standardelor de emisie?


──────────────────┬─────────────────────────────────┬──────────────────────────┐
│ Când va fi respectat standardul │Perioada de valabilitate a│
Substanţe │ naţional/regional (anul) de │autorizaţiilor (precizati │
│ cãtre toate instalaţiile │ numai media şi/sau gama) │
│ în cauza? │ │
──────────────────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
Propuse pentru │ │ │
lista I (Denumire)│ │ │
(Denumire) │ │ │
──────────────────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
... │ │ │
──────────────────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
Din lista II │ │ │
(Denumire) │ │ │
──────────────────┼─────────────────────────────────┼──────────────────────────┤
... │ │ │
──────────────────┴─────────────────────────────────┴──────────────────────────┘



6. Emisii (cantitãţi) în apele de suprafata (**)
Precizati cantitatea totalã a emisiilor autorizate pentru principalele substanţe evacuate (folosiţi un prag inferior de 50 kg/an).
NB:
(a) Pentru 1998 se pot furniza prognoze.
(b) Precizati procentajul de emisii autorizate şi procentajul pe care l-ar putea reprezenta emisiile care nu depãşesc aceste praguri.


─────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────
│Substanţe (kg/an)
Anul ├─────────────────────────────────────┬──────────────────────────
│Substantele propuse pentru lista I │ Substantele din lista II
─────────────┼────┬────┬────┬────┬────┬────────────┼────┬────┬────┬────┬──────
1995 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
1998* │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
2001* │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
─────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────────────┴────┴────┴────┴────┴──────


(*) Date facultative, dacã sunt disponibile.
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.
7. Obiective calitative pentru apele de suprafata(**)
Ce standarde/obiective calitative sunt prevãzute pentru apele de suprafata în general pentru autorizarea evacuarilor în apele de suprafata (vezi B3/B4)?
NB:
(a) Apele de suprafata cuprind:
- apele interioare de suprafata,
- estuarele,
- apele maritime teritoriale altele, decât estuarele,
- apele marii teritoriale.
(b) Precizati între paranteze anul în care au intrat în vigoare aceste obiective.
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.
8. (Staţii de) Monitorizare (**)
Câte staţii de monitorizare pentru monitorizarea obiectivelor calitative pentru substantele propuse pentru lista I şi pentru substantele din lista II funcţioneazã (vezi B7)?
NB:
(a) Mentionati substantele pentru care se efectueazã masurari.
(b) Precizati anul în care au fost începute masurarile.
(c) Indicaţi metodele de monitorizare şi mãsurare folosite.
(d) Ce alţi parametri sunt monitorizati Tipul rezultatelor de monitorizare necesare şi modul de prezentare sunt indicate la A9.
(**) Numãrul/cifra trebuie sa se refere la fiecare bazin hidrografic important (curs de apa) şi la zonele de coasta (ape maritime teritoriale şi interne şi estuare) pentru a obţine informaţii pe regiuni.
C. Mãsurile referitoare la substantele din lista I şi lista II
1. Cheltuieli/costuri
Precizati suma investiţiilor efectuate pentru construirea canalelor de colectare şi a instalaţiilor de tratare a apelor reziduale în cauza în mãsura în care aceste date sunt disponibile (în milioane Euro).


─────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────
│Cheltuieli
├──────────────────────────────────┬──────────────────────────
│Sectorul industrial │ Sectorul municipal
├────────────────────┬─────────────┼─────────────┬────────────
Perioada │Canale colectoare │Instalaţii │ Canale │ Instalaţii
│ │ │ colectoare │
─────────────────┼────────────────────┼─────────────┼─────────────┼────────────
1980-1992(*) │ │ │ │
1993-1995 │ │ │ │
1996-1998 │ │ │ │

(*) Date facultative, dacã sunt disponibile.



Apendicele 1

AGENDA

Tabel rezumativ al intrebarilor cu rãspuns obligatoriu pentru care, dupã primul raport, este necesar un rãspuns numai dacã survin modificãri


───────────────────────────────────────────────────────────┬──┬────┬───────────
│ │ │Al doilea
│ │ │raport
Lista I │VL│OEC │sau
│ │ │raport
│ │ │ulterior
───────────────────────────────────────────────────────────┴──┴────┴───────────
Al Autorizaţii pentru evacuari directe în apele de X X O
suprafata
A2 Autorizaţii pentru evacuari în canale colectoare X X O
A3 Standarde de emisie pentru evacuari directe în apele X N O
de suprafata
A4 Standarde de emisie pentru evacuari în canale X N O
colectoare
A5 Termene limita pentru autorizaţii şi/sau emisii X N O
A6 Emisii (cantitate) în apele de suprafata X N X
A7 Inventar X X O
A8 Obiective calitative pentru apele de suprafata N X O
A9 (Staţii de) Monitorizare X X X
A10 Programe specifice X X X
───────────────────────────────────────────────────────────┬───┴───┬───────────
│ Primul│Al doilea
│ raport│raport
Lista II │ │sau
│ │raport
│ │ulterior
───────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────────
B1 Programe de reducere a poluarii X O
B2 Pretratare la sursa X O
B3 Standarde de emisie pentru evacuari directe în apele X O
de suprafata
B4 Standarde de emisie pentru evacuari în canale X O
colectoare
B5 Termene limita pentru autorizaţii şi/sau emisii X O
B6 Emisii (cantitate) în apele de suprafata N N
B7 Obiective calitative pentru masele de apa X O
B8 (Staţii de) Monitorizare X O
───────────────────────────────────────────────────────────┬──┬────┬───────────
│ │ │Al doilea
│ │ │raport
Lista I şi II │VL│OEC │sau
│ │ │raport
│ │ │ulterior
───────────────────────────────────────────────────────────┼──┼────┼───────────
C1 - Cheltuieli (costuri) │Y │Y │Y
───────────────────────────────────────────────────────────┴──┴────┴───────────
VL - abordarea pe baza de valori limita
OEC - abordarea pe baza de obiective ecologice calitative
X - dispoziţii obligatorii
N - date opţionale
O - raspundeti numai dacã au survenit modificãri
Y - obligatoriu pe baza informaţiilor disponibile
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Apendicele 2
Lista sectoarelor şi/sau proceselor industriale vizate de substantele din lista I

1. Mercur
1.1. Industria electrolizei clorurilor alcaline (soluţie de sare reciclata)
1.2. Industria electrolizei clorurilor alcaline (soluţie de sare pierdutã)
1.3. Industria chimica în care se utilizeazã catalizatori pe baza de mercur în producţia de clorura de vinil
1.4. Industria chimica în care se utilizeazã catalizatori pe baza de mercur în procesele chimice industriale
1.5. Producţia de catalizatori pe baza de mercur utilizaţi în producţia de clorura de vinil
1.6. Alte procese care implica fabricarea de compuşi organici şi anorganici ai mercurului
1.7. Producţia de baterii primare
1.8. Industria metalelor neferoase (instalaţii pentru recuperarea mercurului şi extractia şi rafinarea metalelor neferoase)
1.9. Instalaţii de tratare a deşeurilor toxice conţinând mercur
1.10. Producţia de hârtie
1.11. Producţia de oţel
1.12. Centrale electrice pe cãrbune
2. Cadmiu
2.1. Exploatarea zincului, rafinarea zincului şi plumbului, industria cadmiului şi a metalelor neferoase
2.2. Producţia de compuşi de cadmiu
2.3. Producţia de pigmenti
2.4. Producţia de stabilizatori
2.5. Producţia de baterii primare sau secundare
2.6. Electrogalvanizare
2.7. Producţia de acid fosforic şi/sau ingrasamant fosfatic din roca fosfatica
3. Hexaclorciclohexan (HCH)
3.1. Instalaţii de producţie de HCH
3.2. Instalaţii de extracţie a lindanului
3.3. Instalaţii în care se produce HCH şi se extrage lindan
3.4. Instalaţii de producţie de lindan (care produc agenţi de protecţie pentru plante, lemn, cabluri)
4. Tetraclorura de carbon
4.1. Producţia de tetraclorura de carbon prin perclorurare (proces care implica spalarea)
4.2. Procese ca cel de mai sus, care nu implica spalarea
4.3. Producţia de clormetan prin clorurarea metanului (generaţie electrolitica de clor la inalta presiune) şi din metanol
4.4. Producţia de clorofluorocarburi
4.5. Instalaţii care folosesc tetraclorura de carbon ca solvent
5. DDT
5.1. Producţia de DDT, inclusiv prepararea de DDT în acelaşi loc
5.2. Instalaţii în care DDT se prepara în alt loc decât la locul de producţie
5.3. Producţia de dicofol
6. Pentaclorfenol (PCF)
6.1. Producţia de PCF-Na prin hidroliza hexaclorbenzenului
6.2. Producţia de pentaclorofenat de sodiu prin saponificare.
6.3. Producţia de pentaclorfenol prin clorurare
7.-10. Aldrin, dieldrin, endrin, izodrin
7.-10.1. Producţia de aldrin şi/sau dieldrin şi/sau endrin inclusiv prepararea acestor substanţe în acelaşi loc
7.-10.2. Instalaţii de preparare de aldrin şi/sau dieldrin şi/sau endrin în alt loc decât locul de producere
11. Hexaclorbenzen (HCB)
11.1. Producţia şi prelucrarea HCB
11.2. Producţia de percloretilena (PER) şi de tetraclorura de carbon [CCl(4)] prin perclorurare
11.3. Producţia de tricloretilena şi/sau percloretilena prin orice alt proces
11.4. Instalaţii care produc quintozen şi tecnazen
11.5. Instalaţii care produc clor prin electroliza clorurilor alcaline cu electrozi de grafit
11.6. Instalaţii de prelucrare a cauciucului industrial
11.7. Instalaţii care produc produse pirotehnice
11.8. Instalaţii care produc clorura de vinil
12. Hexaclorbutadiena (HCDB)
12.1. Producţia de percloretilena (PER) şi de tetraclorura de carbon [CCl(4)] prin perclorurare
12.2. Producţia de tricloretilena şi/sau percloretilena prin orice alt proces
12.3. Instalaţii industriale care folosesc HCBD în scopuri tehnice
13. Cloroform [CHCl(3)]
13.1. Producţia de clorometani din metanol sau dintr-o combinatie de metanol şi metan (hidroclorurarea metanolului urmatã de clorurarea clorurii de metil)
13.2. Producţia de clorometani prin clorurarea metanului
13.3. Producţia de clorofluorocarburi
13.4. Producţia de clorura de vinil monomer prin piroliza dicloretanului
13.5. Producţia de pasta de hârtie oxigenata
13.6. Instalaţii care folosesc [CHCl(3)] ca solvent
13.7. Instalaţii în care apele de rãcire sau alţi efluenti sunt clorurati
14. 1,2-dicloretan (EDC)
14.1. Producţia exclusiva de 1,2-dicloretan (fãrã prelucrare sau utilizare în acelaşi loc)
14.2. Producţia de 1,2-dicloretan şi prelucrare sau utilizare în acelaşi loc, cu excepţia utilizarilor definite la 14.5
14.3. Prelucrarea de 1,2-dicloretan pentru obţinerea de substanţe altele decât clorura de vinil, cum ar fi etilen diamina, etilen poliamina, 1,1,1-tricloretan, tricloretilena şi percloretilena
14.4. Utilizarea EDC pentru degresarea metalelor (în afarã siturilor industriale incluse la 14.2)
14.5. Utilizarea de EDC în producţia de schimbatori de ioni
15. Tricloretilena (TRI)
15.1. Producţia de tricloretilena (TRI) şi percloretilena (PER)
15.2. Utilizarea TRI pentru degresarea metalelor
16. Percloretilena (PER)
16.1. Producţia de tricloretilena (TRI) şi percloretilena (PER) (procese TRI-PER)
16.2. Producţia de tetraclorura de carbon şi percloretilena (procese TETRA-PER)
16.3. Utilizarea PER pentru degresarea metalelor
16.4. Producţia de clorofluorocarburi
17. Triclorbenzen (TCB)
17.1. Producţia de TCB prin dehidroclorurarea HCH şi/sau prelucrarea TCB
17.2. Producţia şi/sau prelucrarea clorbenzenilor prin clorurarea benzenului

Apendicele 3

Nota explicativa la chestionar
Introducere
Aceasta nota explicativa precizeazã schema exactã a tabelelor şi oferã o explicaţie exactã pentru fiecare intrebare privind chestionarele legate de directivele din sectorul apei. De asemenea, nota explicativa cuprinde, şi exemple care ilustreaza modul în care trebuie sa se rãspundã la întrebãri, precum şi modificãrile convenite şi versiunile exacte ale intrebarilor.
Statele Membre pot adauga observaţii la rãspunsurile la fiecare intrebare, dacã doresc acest lucru.
Rãspunsurile la chestionar trebuie sa ţinã cont de datele de aderare ale statelor membre şi de faptul ca statele membre au dreptul de a demonstra fie respectarea valorilor limita (VL) fie respectarea obiectivelor ecologice calitative (OEC); chestionarul nu aduce atingere dispoziţiilor privind substantele din lista I. La întrebãrile A3/A4, A5/A6 şi A8 trebuie sa se rãspundã, în mãsura în care este posibil, având în vedere prevederile în cauza şi condiţiile prevãzute în apendicele I.
Explicaţii asupra textului titlurilor
1. Rapoarte standardizate asupra sistemelor de date
Pentru colectarea datelor şi informaţiilor specifice care trebuie incluse într-un sistem de date, se vor oferi proceduri şi formate corespunzãtoare într-o etapa ulterioara, dacã va fi cazul.
2. Regionalizarea informaţiilor
Dacã apele de suprafata menţionate nu reprezintã toate bazinele hidrografice importante ale unui stat membru, trebuie adãugate toate apele de suprafata şi bazinele hidrografice pentru a acoperi întregul teritoriu. Dacã este cazul, se accepta şi alte diviziuni regionale, de exemplu departamente, unitãţi administrative.
Pentru clarificãri suplimentare trebuie anexate scheme orohidrografice sau geografice la datele raportate.
Explicaţii asupra A1/A2:
Informaţiile care trebuie furnizate la A1 şi A2 trebuie sa ofere o privire de ansamblu asupra numãrului total de evacuari permise (direct în apele de suprafata sau indirect, prin canalele colectoare) din sectoarele/procesele industriale menţionate în apendicele 2. Dubla numaratoare a evacuarilor poate fi evitata prin alocarea clara, fie la A1, fie la A2. Instalaţiile de tratare a apelor reziduale urbane nu sunt acoperite de întrebãrile din partea A, chiar dacã prin acestea se evacueaza substanţe din lista I care provin din evacuari în canale colectoare (nu exista dubla numaratoare).
Alocarea la întrebãrile privind A1 şi A2 nu depinde de operatorul instalaţiei de tratare (urbana sau industriala), ci depinde de aplicarea sau nu a unui anumit tip de purificare a apelor reziduale industriale, inclusiv a apelor reziduale urbane. În cazul existenţei oricãror dubii, aceste autorizaţii trebuie alocate la A1. Întrebãrile A1/A2 se bazeazã pe faptul ca evacuarile sunt acoperite la nivel internaţional prin autorizaţii prealabile destinate controlului şi reducerii emisiilor de substanţe periculoase în cauza. Utilizarea unor parametri sau indicatori suma nu interfereaza apriori cu acest lucru. Trebuie sa se ofere explicaţii şi justificãri la A3 şi A4.
Dubla numaratoare poate surveni în enumerarea sectoarelor sau proceselor industriale, de exemplu nr. de la 4.1 şi 12.1, 4.3 şi 13.1 şi 13.2, 4.4 şi 13.4. Informaţiile trebuie furnizate în tabele într-o forma adecvatã, oferindu-se precizãri exacte asupra numaratorilor duble sau multiple.
Informaţiile asupra majoritãţii evacuarilor trebuie reduse la acele cazuri în care se depãşesc pragurile prevãzute în directivele secundare specifice, vezi apendicele 2.
Explicaţii şi exemple pentru A3/A4:
Informaţii selectate asupra standardelor de emisie: acest exemplu nu este relevant în cazul în care au fost stabilite standarde de emisie diferite pentru un sector/proces industrial. Trebuie sa se prezinte în rezumat gama de standarde de emisie permise.
Dacã se aplica valorile limita comunitare exacte, în aceasta etapa nu mai este nevoie de descrieri suplimentare. În acest caz, mentionati numai "CE" şi marcati, dacã este cazul, deviatiile corespunzãtoare care s-au produs la intrarea în vigoare a valorilor limita şi/sau la iniţierea monitorizarii. Pentru abordarea pe baza de OEC, oferiti numai un rezumat al valorilor limita.


Exemplu pentru NB (a) şi (b):
─────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Valori limita privind │
├──────────────────────┬────────────────────┬────────────┤
│ │Cantitatea evacuata,│ Concen-│
Sectoarele/procesele │Cantitatea totalã │corelata cu │ tratia │
industriale în cauza │ (kg/an) │capacitatea de │ (mg/l) │
│ │producţie/cantitatea│ │
│ │utilizata (g/t) │ │
├──────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
─────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────┼────────────┤
1. Mercur │Derivata din coloana 3│ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
1.1 Electroliza 󧓺 x 10^-6 x debitul │ 0,5^2,3 󧓺^1,3 x │
clorurilor alcaline │anual │ 󧓒^-3 medie │
(soluţie de sare │ │ │lunarã │
reciclata) │ │ │maxima │
│ │ │(1986) │
│derivata din coloana 2│ │ │
│ 𗈕,0^1 medie lunarã │ │
𗈔,5 x 10^-6 x │maxima (1986) │ │
│capacitate │ │ │
│anuala de producţie │ │ │
│ 𗈘x0,5^2,3 𗈘x50^1,3 x │
│ │ 󧓒^-3 │
│ 𗈘 x 1,0^1 │medie │
│ │ │zilnica │
│ │ │maxima^4 │
│ │ │(1986) │
│ │medie zilnica │ │
│ │maxima^4 (1986) │ │
─────────────────────┴──────────────────────┴────────────────────┴────────────┘



Exemple pentru NB (c):
Standardele de emisie date sunt derivate pe baza celor mai bune mijloace tehnice disponibile.
Exemple pentru NB (d):
Definitia standardului de emisie
(1) Se aplica pentru cantitatea totalã de mercur prezenta în toatã apa cu conţinut de mercur evacuata de la situl instalaţiei industriale.
(2) Se aplica mercurului prezent în efluentii evacuati de la unitãţile producãtoare de clor.
(3) Consumul maxim permis de apa corespunde în principiu unei capacitãţi de producţie permise, care este de 10mc/t, iar factorul de emisie este de 0,5 g/t (produs), pe baza celor mai bune mijloace tehnice disponibile. Cu toate acestea, deoarece concentratia de mercur din efluenti depinde de volumul de apa în cauza, care diferã de la un proces sau o instalatie la alta, în toate cazurile trebuie sa se respecte valorile limita exprimate în cantitatea de mercur evacuata corelata cu capacitatea instalata de producţie de clor din tabel.
(4) Valorile limita medii zilnice reprezintã de patru ori valorile limita medii lunare corespunzãtoare.
Monitorizare
Pentru a verifica dacã evacuarile respecta standardele de emisie stabilite conform valorilor limita prevãzute în prezenta anexa, trebuie sa se instituie o procedura de monitorizare. Aceasta procedura trebuie sa prevadã:
- recoltarea zilnica a unei probe reprezentative din evacuarile efectuate pe parcursul a 24 de ore şi mãsurarea concentratiei de mercur din proba, precum şi
- mãsurarea debitului total al evacuarii pe parcursul acestei perioade.
Cantitatea de mercur evacuat pe parcursul unei luni se calculeazã prin însumarea cantitãţilor de mercur evacuate în fiecare zi din acea luna. Acest total se împarte apoi la capacitatea de producţie de clor (lunarã) instalata. (Pentru clarificare trebuie sa se adauge "lunar").
Metoda de mãsurare
CEE - metoda de mãsurare de referinta -
Explicaţii pentru A6:
Aceasta intrebare se referã la toate evacuarile menţionate la A1 şi A2 şi necesita calcularea sumei tuturor cantitãţilor de substanţe evacuate conform autorizaţiilor. Aceasta reprezintã cantitatea maxima anticipata de substanţe evacuate. Dacã sunt disponibile valorile emisiilor efective, acestea trebuie indicate între paranteze. Precizati şi suma valorilor autorizate pentru evacuarea în canale colectoare şi, în mãsura în care este disponibilã, o estimare a emisiilor în apele de suprafata dupã tratarea ulterioara.

Explicaţii pentru A7:
Întrebarea vizeazã atât substanta evacuata cat şi unitatea care efectueazã evacuarea şi este orientata spre sursa. Astfel, o unitate se poate regasi la prima poziţie atât pe lista pentru mercur, cat şi pe lista pentru cadmiu.
Cantitatea evacuarilor şi deci importanta acestora se determina în funcţie de dimensiunea cantitãţii anuale autorizate (vezi valorile limita de la A3 şi A4).
Pentru valorile limita privind concentratia şi cantitatea evacuata corelate cu capacitatea de producţie/cantitatea utilizata, precizati, dacã este cazul, perioadele de referinta zilnice, lunare sau anuale.
Detaliile asupra locatiei trebuie sa cuprindã informaţii asupra bazinelor hidrografice importante/zonelor de coasta sau regiunilor administrative în cauza, dupã cum este cazul la A1-A6 şi trebuie sa cuprindã coordonate geografice.
Explicaţii şi exemplu pentru A9:
Informaţiile asupra numãrului total de staţii de monitorizare a mediului acvatic trebuie furnizate în forma tabelului de la A9 şi, dacã este necesar, trebuie adãugate coloane suplimentare.
Selecţia statiilor de monitorizare pentru comunicarea rezultatelor monitorizarii trebuie sa acopere reţeaua internationala de staţii de mãsurare completatã, dupã cum este cazul, de staţii de monitorizare care nu sunt cuprinse în reţeaua în cauza din bazine hidrografice importante/zone de coasta sau ape interioare de suprafata, estuare, ape maritime teritoriale altele decât apele estuariene şi apele marii teritoriale, în mod analog cu A8.
Explicaţii pentru B3/B4:
Standardele de emisie care trebuie indicate se referã la valorile naţionale sau regionale obligatorii sau recomandate prevãzute de autoritãţile competente/legislative/statutare (vezi B1), nu la valorile stabilite în autorizaţiile acordate de autoritãţile competente/locale. În cazurile în care exista numeroase standarde individuale, nu este necesar sa se înregistreze valorile individuale ale autorizaţiilor acordate de autoritãţile competente, ci sa se prezinte în rezumat gama standardelor de emisie prevãzute în aceste autorizaţii.
Informaţiile solicitate la NB (c), a doua liniuta, trebuie privite având în vedere competentele discretionare acordate autoritãţilor competente pentru a lua în considerare ultimele evolutii tehnice posibile din punct de vedere economic.
Descrierea standardelor de emisie indicate în tabel reprezintã exemple. Dacã este cazul, mentionati alte definiţii naţionale/regionale valabile şi oferiti explicaţiile necesare.
Dacã emisiile permise sunt exprimate în g/t capacitate de producţie/cantitate utilizata, precizati perioada de timp la care se referã valoarea.
Explicaţii pentru B6:
Se poate presupune ca nu toate informaţiile asupra unor asemenea evacuari pot fi disponibile dintr-o baza de date centralizata. Spre deosebire de partea A, instalaţiile de tratare a apelor reziduale urbane nu sunt excluse din acest "inventar" dacã sunt evacuate cantitãţi mari din substantele în cauza. Dacã sunt disponibile valorile emisiilor efective, acestea trebuie indicate între paranteze. Precizati şi suma valorilor autorizate pentru evacuarea în canale colectoare şi, în mãsura în care este disponibilã, o estimare a emisiilor în apele de suprafata dupã tratarea ulterioara. Dubla numaratoare a emisiilor în apele de suprafata şi/sau în canalele colectoare trebuie evitata printr-o evaluare atenta. În cadrul rãspunsului la întrebarea B6 trebuie adãugate numai evacuarile generatorilor importanti de emisii de substanţe principale.
Aceasta intrebare vizeazã acei generatori de emisii care:
- evacueaza mai mult de 50 kg/an dintr-o anumitã substanta şi
- sunt supuşi standardelor naţionale/regionale de emisie sau programelor pentru protecţia apelor. Se recomanda în mod special sa se furnizeze datele asupra urmãtoarelor substanţe:
- cupru, zinc, plumb, arsen, crom, nichel, trifluralin, endosulfan, simazin, atrazin, compuşi tributilstanici, compuşi trifenilstanici, azinfos-etil, azinfos-metil, fenitrotion, fention, malation, paration, partion-metil, diclorvos, tricloretan,
- 1,2-dicloretilena, clorura de vinil, benzen, etilbenzen, toluen, xilen, izopropilbenzen.

Explicaţii pentru B7:
Va rugãm consultaţi A8. Se aplica acelaşi principiu.

Explicaţii pentru B8:
Informaţiile necesare sunt echivalente cu cele de la A9, adicã informaţiile furnizate prin intermediul statiilor de monitorizare din reţeaua internationala de mãsurare, dar însoţite de staţii reprezentative pentru zonele neacoperite. Explicaţiile de la A9 sunt echivalente în acest caz, rezultatele masurarilor pentru sedimente şi biota, în mãsura în care sunt disponibile.

Explicaţii pentru apendicele 2
Nota de subsol 1 indica, conform pragurilor inferioare, cazurile în care au fost instituite proceduri simplificate de monitorizare pentru anumite industrii/procese. În acest caz, informaţiile asupra evacuarilor trebuie limitate la cele care depãşesc pragurile date.
Nota de subsol 2 clarifica cazurile în care statele membre instituie între timp individual standarde de emisie.
În ceea ce priveşte substantele care aparţin familiilor şi grupelor de substanţe din Lista I, denumite în continuare "substanţe din Lista I":
1. toate evacuarile în apele menţionate la art. 1, care este posibil sa conţinã orice asemenea substanta, trebuie autorizate în prealabil de autoritatea competenta din statul membru respectiv;
2. în autorizaţie se prevãd standardele de emisie pentru evacuarile de orice asemenea substanţe în apele menţionate la art. 1 şi, dacã este necesar pentru punerea în aplicare a prezentei directive, pentru evacuarile de orice asemenea substanta în canalizari;
3. în cazul evacuarilor de orice asemenea substanţe deja existente în apele menţionate la art. 1, evacuarile trebuie sa se conformeze condiţiilor stabilite în autorizaţie pe perioada prevãzutã în respectivul document. Aceasta perioada nu poate depãşi limitele prevãzute;
4. autorizaţiile pot fi acordate numai pentru o perioada limitatã. Ele pot fi reînnoite, avându-se în vedere orice modificare a valorilor limita prevãzute.
1. Standardele de emisie prevãzute în autorizaţiile acordate sa stabileascã:
(a) concentratia maxima permisã a unei substanţe într-o evacuare. În cazul dilutiei, valoarea limita prevãzutã trebuie împãrţitã la factorul de dilutie.
(b) cantitatea maxima permisã dintr-o anumitã substanta într-o evacuare pe parcursul uneia sau mai multor perioade de timp determinate. Dacã este necesar, cantitatea poate fi exprimatã şi ca unitate de greutate a poluantului per unitate de element caracteristic al activitãţii poluante (de exemplu, unitate de greutate per unitate de materie prima sau per unitate de produs).
2. Pentru fiecare autorizaţie, autoritatea competenta a statului membru respectiv poate, dacã este necesar, sa impunã standarde de emisie mai stricte decât cele care rezulta din aplicarea valorilor limita prevãzute, având în vedere în special toxicitatea, persistenta şi bioacumularea substanţelor respective în mediul în care sunt evacuate.
3. Dacã persoana care efectueazã evacuarea declara ca nu se poate conformã standardelor de emisie impuse sau dacã autoritatea competenta a statului membru constata acest lucru, autorizaţia nu se acorda.
4. Dacã standardele de emisie nu pot fi respectate, autoritatea competenta din statul membru respectiv ia toate mãsurile adecvate pentru a asigura îndeplinirea tuturor condiţiilor de autorizare şi, dacã este necesar, pentru a interzice evacuarea.
1. Consiliul, la propunerea Comisiei, stabileşte valorile limita maxime pentru standardele
de emisie ale diverselor substanţe periculoase incluse în familiile şi grupele de substanţe din Lista I.
Aceste valori limita sunt stabilite prin:
(a) concentratia maxima permisã a unei substanţe într-o evacuare şi
(b) dacã este cazul, cantitatea maxima dintr-o asemenea substanta exprimatã ca unitate din greutatea poluantului per unitate de element caracteristic al activitãţii poluante (de exemplu, unitate de greutate per unitate de materie prima sau per unitate de produs).
Dacã este cazul, valorile limita aplicabile efluentilor industriali trebuie stabilite în funcţie de sector şi de tipul de produs.
Valorile limita aplicabile substanţelor din Lista I trebuie stabilite în principal pe baza urmãtoarelor elemente:
- toxicitate,
- persistenta,
- bioacumulare,
avându-se în vedere cele mai bune mijloace tehnice disponibile.
2. Consiliul, la propunerea Comisiei, stabileşte obiectivele de calitate pentru substantele din Lista I. Aceste obiective sunt stabilite în principal pe baza toxicitatii, a persistentei şi a acumularii substanţelor menţionate anterior în organisme vii şi în sedimente, dupã cum indica cele mai semnificative date ştiinţifice recente, avându-se în vedere diferenţa dintre caracteristicile apei sarate şi ale apei dulci.
3. Valorile limita stabilite se aplica, cu excepţia cazurilor în care un stat membru poate dovedi Comisiei, conform unei proceduri de monitorizare stabilite de cãtre Consiliu, la propunerea Comisiei, ca obiectivele de calitate stabilite sau alte obiective de calitate mai stricte ale Comunitãţii sunt îndeplinite şi menţinute în permanenta în intreaga zona care ar putea fi afectatã de evacuari datoritã acţiunilor întreprinse, printre alţii, şi de statul membru respectiv.
Comisia raporteazã Consiliului cazurile pentru care a recurs la metoda obiectivelor de calitate.
La fiecare cinci ani. Consiliul revizuieste, la propunerea Comisiei şi conform art. 148 din Tratat, cazurile în care s-au aplicat metodele menţionate anterior.
4. Pentru substantele incluse în familiile sau grupele de substanţe. Consiliul stabileşte termenele limita menţionate, ţinând seama de caracteristicile sectoarelor industriale respective şi, dacã este cazul, de tipurile de produse.

B. Evacuari de substanţe periculoase în ape subterane

PUNCTUL 1
Substantele din lista I

1. Furnizati o lista a actelor legislative aflate în vigoare în prezent care a fost adoptatã de statul membru pentru a preveni introducerea substanţelor din lista I în apele subterane.
2. Pentru prima perioada de raportare furnizati urmãtoarele informaţii:
(a) furnizati o lista a autorizaţiilor care au fost acordate pe parcursul perioadei de raportare, locatiile lor geografice, data autorizãrii, mentionati principalele precautii tehnice luate şi precizati dacã situl este inclus în inventarul autorizaţiilor.
(b) pentru fiecare sit pentru care s-a acordat o autorizaţie pe parcursul perioadei de raportare, furnizati informaţii asupra condiţiilor de autorizare pentru substantele din lista I.
3. Furnizati o lista a siturilor de eliminare şi descãrcare care figureazã în prezent în inventarul autorizaţiilor prevãzut în art. 15. Indicaţi şi locaţia geograficã şi data autorizãrii pentru fiecare sit. Se poate oferi în schimb un rezumat descriptiv.
4. (a) Exista ape subterane în care sunt autorizate evacuari?
(b) Dacã da, furnizati o lista a autorizaţiilor acordate. Dacã este posibil, precizati locaţia geograficã şi data de autorizare.
5. (a) Sunt aplicate dispoziţiile privind autorizarea evacuarilor în ape subterane?
(b) Dacã da, furnizati o lista a autorizaţiilor acordate. Dacã este posibil, precizati locaţia geograficã şi data de autorizare.

PUNCTUL 2
Substantele din lista II
1. Furnizati o lista a actelor legislative aflate în vigoare în prezent care a fost adoptatã de statul membru pentru a limita introducerea substanţelor din lista II în apele subterane.
2. Pentru prima perioada de raportare furnizati urmãtoarele informaţii:
(a) furnizati o lista a autorizaţiilor pentru evacuari directe de substanţe din lista II care au fost acordate pe parcursul perioadei de raportare, locatiile lor geografice, data autorizãrii, şi precizati dacã situl este inclus în inventarul autorizaţiilor;
(b) câte cereri s-au înregistrat pe parcursul perioadei de raportare pentru autorizaţii de eliminare sau descãrcare a deşeurilor în scopul eliminãrii de materiale care ar putea conduce la o evacuare indirecta a unei/unor substanţe din lista II?
3. Furnizati o lista a siturilor autorizate pentru evacuarea directa de substanţe din lista II (altele decât cele de la 2 (a)) şi care figureazã în prezent în inventarul autorizaţiilor. Indicaţi şi locaţia geograficã şi data autorizãrii pentru fiecare sit. Se poate oferi în schimb un rezumat descriptiv.
4. Pentru prima perioada de raportare furnizati urmãtoarele informaţii:
(a) câte cereri s-au înregistrat pe parcursul perioadei de raportare pentru realimentari artificiale?
(b) furnizati o lista a autorizaţiilor acordate, locatiile geografice şi data acestora, şi precizati sursa apei folosite pentru realimentare.

PUNCTUL 3
Cerinţe de monitorizare

2. Descrieti sistemul de monitorizare adoptat pentru apele subterane.
NB: Nici o informaţie legatã de acest chestionar nu se raporteazã sub forma de harta.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016