Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 474 din 22 mai 2018  privind modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.378/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 474 din 22 mai 2018 privind modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.378/2017

EMITENT: Ministerul Mediului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 439 din 24 mai 2018
    Luând în considerare Referatul de aprobare al Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 752/CB din 22.05.2018 pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.378/2017,
    în temeiul prevederilor art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 19/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul mediului, emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ghidul de finanţare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.378/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 9 noiembrie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) cerere de plată - solicitare a beneficiarului, operator de transport feroviar, adresată în scris Autorităţii, în baza căreia se face decontarea; formularul cererii de plată este prevăzut în anexa nr. 1 la contractul pentru finanţare nerambursabilă;"

    2. La articolul 2 alineatul (1), după litera k) se introduce o nouă literă, litera l), cu următorul cuprins:
    "l) coeficient de program - raportul dintre suma solicitată şi suma produselor dintre distanţa în kilometri a fiecărei rute propuse şi numărul de vehicule rutiere transportate pe fiecare rută propusă."

    3. La articolul 7, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Pentru documentele redactate într-o limbă străină, Autoritatea poate solicita beneficiarului traducerea autorizată a acestora."

    4. La articolul 8 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) în cadrul Programului vor avea prioritate solicitanţii cu coeficientul de program cel mai mic."

    5. La articolul 8, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Proiectele selectate spre finanţare, coeficienţii de program ai acestora, sumele aferente şi solicitanţii vor fi cuprinşi într-un centralizator, cu indicarea valorii totale a sumelor solicitate de către aceştia."

    6. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Comitetul director al Autorităţii avizează proiectele selectate spre finanţare, coeficienţii de program ai acestora, sumele aferente şi solicitanţii, în baza centralizatorului înaintat de Comisie, şi le supune Comitetului de avizare spre aprobare."

    7. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Comitetul de avizare aprobă, prin hotărâre, proiectele, coeficienţii de program ai acestora, sumele aferente şi solicitanţii, avizaţi potrivit prevederilor art. 9 alin. (1), cuprinşi în centralizatorul înaintat de către Comisie."

    8. La articolul 13, alineatele (1), (4), (7) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Cheltuielile aferente transportului tip RO-LA aprobate spre finanţare, efectuate înaintea încheierii contractului de finanţare, nu se vor deconta.
    ..................................................................................................
(4) Cererile de plată se pot depune lunar, la o dată stabilită prin contractul de finanţare. Prima cerere de plată va fi depusă nu mai târziu de 90 de zile de la data încheierii contractului pentru finanţare nerambursabilă, sub sancţiunea rezilierii unilaterale a contractului pentru finanţare, fără nicio notificare prealabilă.
    ..................................................................................................
(7) Contractul pentru finanţare nerambursabilă intră în vigoare la data semnării acestuia de către părţile contractante, iar valabilitatea încetează în termen de 6 luni de la depunerea raportului de finalizare, prevăzut în anexa nr. 3 la contractul pentru finanţare nerambursabilă.
(8) Durata maximă de realizare, stabilită în cadrul contractului de finanţare nerambursabilă, este de 12 luni. Prin excepţie, durata poate fi prelungită cu acordul Comitetului director al Autorităţii, în cazuri bine justificate, până la expirarea valabilităţii Schemei de ajutor de stat pentru transportul combinat tip RO-LA, aprobată prin Hotărârea Comitetului de avizare nr. 12 din 14.12.2017."

    9. La articolul 14, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Orice modificare şi/sau completare a contractului de finanţare nerambursabilă şi a anexelor la acesta se vor/va face cu acordul părţilor, prin act adiţional la contractul de finanţare nerambursabilă. În cazul în care solicitarea de modificare, prin act adiţional, aparţine beneficiarului, aceasta va fi prezentată cu minimum 10 zile lucrătoare înainte de data la care se doreşte a se opera modificarea."

    10. La articolul 15, alineatele (1), (4), (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Decontarea se realizează prin virament în contul de trezorerie al beneficiarului, ca urmare a cererilor de plată succesive, efectuate pe măsura realizării activităţilor. Decontarea se face pe bază de cerere de plată, depusă la Autoritate la data stabilită prin contractul pentru finanţare.
    ..................................................................................................
(4) La fiecare cerere de plată, Autoritatea finanţează valoarea transporturilor tip RO-LA înscrise în factură şi formularul de control şi management al traficului pentru transportul tip RO-LA, în limita coeficientului de program aprobat (în urma verificării documentelor obligatorii care însoţesc cererea de plată).
(5) La fiecare cerere de plată, Autoritatea finanţează suma rezultată în urma aplicării procentului de 60% din preţul facturii fără TVA emise de către operatorul de transport feroviar operatorului de transport rutier de mărfuri pentru activităţile finanţate în cadrul Programului.
    La fiecare cerere de plată, suma finanţată se va determina astfel:
    La valorile fără TVA ale facturilor aferente cheltuielilor efectuate pentru transportul tip RO-LA, depuse la cererea de plată, se aplică procentul de 60%. Valorile astfel determinate se vor însuma, totalul reprezentând valoarea maximă ce poate fi finanţată. Se verifică încadrarea în coeficientul de program aprobat, prin determinarea coeficientului aferent cererii de plată, folosind algoritmul de calcul prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. l) şi utilizând valoarea maximă ce poate fi finanţată.
    În cazul în care coeficientul de program aferent sumei maxime ce poate fi finanţată la cererea de plată este mai mic decât coeficientul de program aprobat, se va acorda valoarea maximă ce poate fi finanţată.
    În cazul în care coeficientul de program aferent sumei maxime ce poate fi finanţată la cererea de plată este mai mare decât coeficientul de program aprobat, finanţarea se va acorda în limita sumei rezultate prin înmulţirea coeficientului de program aprobat cu suma produselor dintre distanţa în kilometri a fiecărei rute realizate şi numărul de vehicule rutiere transportate pe respectiva rută. În această situaţie, diferenţa dintre suma maximă ce poate fi finanţată la cererea de plată şi valoarea finanţată se poate regulariza după finanţarea ultimei cereri de plată, conform mecanismului descris mai jos.
    După finanţarea ultimei cereri de plată, Autoritatea procedează la calcularea valorii ce putea fi acordată, determinată ca diferenţă între valoarea rezultată în urma aplicării coeficientului de program aprobat la suma produselor dintre distanţa în kilometri a rutelor realizate şi numărul de vehicule rutiere transportate şi valoarea totală finanţată. În cazul în care valoarea totală finanţată este mai mică decât valoarea ce putea fi acordată, diferenţa se finanţează beneficiarului în limita valorii contractului pentru finanţare nerambursabilă, în baza cererilor de plată depuse pe parcursul derulării acestuia.
    La fiecare cerere de plată suma finanţată nu depăşeşte suma solicitată de beneficiar prin aceasta.
(6) Finanţarea este acordată pentru realizarea activităţilor de transport tip RO-LA pe teritoriul României, pe rutele şi secţiile de circulaţie propuse prin cererea de finanţare. În cazul în care intervin modificări ale rutelor/secţiilor de circulaţie propuse prin cererea de finanţare, solicitantul informează Autoritatea cu privire la acestea, înainte de efectuarea cheltuielii. Decontarea cheltuielilor aferente noilor rute/secţii de circulaţie se realizează cu respectarea condiţiilor prevăzute de Ghid pentru realizarea activităţilor, respectarea încadrării în coeficientul de program aprobat iniţial şi în limita sumei aprobate."

    11. La articolul 16, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Beneficiarii finanţării vor depune la sediul Autorităţii cereri de plată (conform anexei nr. 1 la contractul pentru finanţare nerambursabilă), în original, însoţite de documentele justificative (conform anexei nr. 2 la contractul pentru finanţare nerambursabilă) în fotocopie, certificate pentru conformitate cu originalul, cu excepţia certificatelor de atestare fiscală:"

    12. La articolul 16, literele b), d), e), f) şi g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) formularul de control şi management al traficului pentru transportul tip RO-LA (conform anexei nr. 4 la contractul pentru finanţare nerambursabilă) aferent facturii fiscale, semnat de către operatorul de transport feroviar şi operatorul de transport rutier de mărfuri din care să reiasă ruta pe care s-a efectuat serviciul de transport, distanţa, numărul de vehicule rutiere autopropulsate transportate, numărul de înmatriculare al autovehiculelor transportate şi data transportului; pentru fiecare vehicul rutier transportat se vor menţiona marca, modelul, motorizarea (tip de combustibil, capacitate motor-CMC) şi emisii CO_2 conform certificatului de conformitate;
    ..................................................................................................
d) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, fără datorii, în original/copie legalizată;
e) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, fără datorii, în original/copie legalizată;
f) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se află sediul social, fără datorii, în original/copie legalizată;
g) licenţa de operator de transport feroviar emisă de către Organismul de Licenţe Feroviare Român, valabilă la data efectuării transporturilor solicitate la plată, în copie certificată conform cu originalul, dacă aceasta a fost reînnoită în perioada trecută de la data depunerii dosarului de finanţare sau de la data plăţii anterioare, după caz, şi până la data depunerii cererii de plată;"

    13. La articolul 17, alineatele (1), (2), (4), alineatul (5) litera b) şi alineatele (6) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(1) Documentele din dosarul cererii de plată vor fi prezentate conform ordinii din anexa nr. 2 la contractul pentru finanţare nerambursabilă. Documentele depuse de către beneficiar trebuie să fie lizibile, numerotate, opisate, referinţele din opis trebuie să corespundă cu numărul paginii la care se află documentul, iar la finalul dosarului se menţionează «Acest dosar conţine ... pagini, numerotate de la 1 la ...».
(2) Factura trebuie să fie corect completată, să precizeze perioada în care au fost prestate activităţile aferente.
    ..................................................................................................
(4) În factura emisă operatorului de transport rutier de mărfuri pentru servicii de transport tip RO-LA, operatorul de transport feroviar trebuie să evidenţieze preţul, să facă referire la formularul aferent şi, distinct, să facă menţiunea: «Suma de .............. lei, din care ....... lei, în cuantum de 60% fără TVA, se suportă de către Administraţia Fondului pentru Mediu, prin Programul vizând transporturile tip RO-LA». Sub rubrica «Total de plată» se înscrie textul «Diferenţă de plată operator de transport rutier de mărfuri servicii transport tip RO-LA» şi se menţionează suma rămasă de achitat de către acesta.
    ..................................................................................................
b) atributele de identificare ale operatorului de transport rutier de mărfuri care îşi asumă plata tarifelor pentru serviciile de transport tip RO-LA.
    ..................................................................................................
(6) Formularul de control şi management al traficului pentru transportul tip RO-LA (conform anexei nr. 4 la contractul pentru finanţare nerambursabilă) care însoţeşte factura fiscală trebuie să fie semnat de către operatorul de transport feroviar şi operatorul de transport rutier de mărfuri din care să reiasă ruta pe care s-a efectuat serviciul de transport, distanţa, numărul de vehicule rutiere autopropulsate transportate, numărul de înmatriculare al autovehiculelor transportate şi data transportului; pentru fiecare vehicul rutier transportat se vor menţiona marca, modelul, motorizarea (tip de combustibil, capacitate motor-CMC) şi emisii CO_2 conform certificatului de conformitate.
(7) Pentru documentele redactate în limbă străină, Autoritatea poate solicita beneficiarului traducerea autorizată a acestora."

    14. La articolul 20, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Finanţarea se acordă în cuantum de 60% din valoarea fără TVA a facturii emise de către operatorul de transport feroviar operatorului de transport rutier de mărfuri pentru activităţile finanţate în cadrul Programului."

    15. La articolul 23 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) certificat de siguranţă emis de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română, din care să rezulte că operatorul de transport feroviar este autorizat să efectueze servicii de transport feroviar de marfă pe secţiile de circulaţie care compun rutele solicitate în cererea de finanţare (copie legalizată). În cazul în care din certificatul de siguranţă nu reies aceste elemente se vor depune documente emise de autorităţile competente care să certifice cele solicitate."

    16. La anexa nr. 1 la ghid, litera B, primul paragraf şi tabelul se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Operatorul economic .......................... solicită o finanţare nerambursabilă în sumă de ............ lei, reprezentând ..........% din valoarea tarifelor integrale necesare desfăşurării activităţi de transport de tip RO-LA pe teritoriul României, pe o durata de .......... luni, din care:
    - .............. lei pentru transportul unui număr de ...... vehicule rutiere pe o distanţă de ...... km pe ruta de circulaţie ..................;
    – .............. lei pentru transportul unui număr de ....... vehicule rutiere pe o distanţă de ....... km pe ruta de circulaţie ................;
    – .................... (Se va completa în continuare în funcţie de numărul de secţii/rute de circulaţie pentru care se solicită finanţare.).

┌──────────┬──────────┬───┬────────────┬──────────┐
│Ruta de │Secţii de │ │ │ │
│circulaţie│circulaţie│ │Nr. de │ │
│ │care │Nr.│vehicule │Sumă │
├───────┬──┤compun │km │rutiere │solicitată│
│De la │La│ruta │ │transportate│ │
│ │ │ │ │ │ │
├───────┼──┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├───────┼──┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
├───────┼──┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
├───────┼──┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
├───────┼──┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
├───────┴──┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
│Total │ │ │ │ │
├──────────┴──────────┴───┴────────────┴──────────┤
│Coeficient de program = Total coloana 6/∑(4 x 5) │
└─────────────────────────────────────────────────┘

"

    17. La anexa nr. 2 la ghid, punctul I, numărul curent 1.2.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Certificatul de siguranţă, emis de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (copie legalizată)"

    18. La anexa nr. 2 la ghid, punctul II, numărul curent 2.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Din certificatul de siguranţă emis de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română rezultă că operatorul de transport feroviar este autorizat să efectueze servicii de transport feroviar de marfă pe secţiile de circulaţie care compun rutele solicitate în cererea de finanţare."

    19. La anexa nr. 2 la ghid, tabelul privind secţia/ruta de circulaţie se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌──────────┬──────────┬───┬────────────┬──────────┐
│„Ruta de │Secţii de │ │ │ │
│circulaţie│circulaţie│ │Nr. de │ │
│ │care │Nr.│vehicule │Sumă │
├──────┬───┤compun │km │rutiere │solicitată│
│De la │La │ruta │ │transportate│ │
│ │ │ │ │ │ │
├──────┼───┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├──────┼───┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
├──────┼───┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
├──────┼───┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
├──────┼───┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
├──────┴───┼──────────┼───┼────────────┼──────────┤
│Total │ │ │ │ │
├──────────┴──────────┴───┴────────────┴──────────┤
│Coeficient de program = Total coloana 6/∑(4 x 5)“│
└─────────────────────────────────────────────────┘

"

    20. Anexa nr. 3 la ghid se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Laurenţiu Adrian Neculaescu,
                    secretar de stat


    Bucureşti, 22 mai 2018.
    Nr. 474.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la ghid)
    Contract pentru finanţare nerambursabilă Nr. ........./.................
    1. Părţile contractante:
    Între:
    Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, reprezentată legal prin preşedinte ........................, în calitate de autoritate contractantă, denumită în continuare AFM,
    şi
    Societatea .............................., cu sediul în .......... , înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........................ cu nr. ..................., CUI ..............................., cont nr. ............................ , deschis la ..............................., reprezentată legal prin ......................, în calitate de beneficiar, denumită în continuare Beneficiar, a intervenit prezentul contract pentru finanţare nerambursabilă, denumit în continuare Contract.


    2. Obiectul şi valoarea contractului
    2.1. Prin prezentul contract, Administraţia Fondului pentru Mediu acordă Beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în vederea susţinerii finanţării din cadrul Programului vizând transporturile tip RO-LA, denumit în continuare Program, conform Hotărârii Comitetului de avizare nr. ........ din .................... , în temeiul Ghidului de finanţare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.378/2017.
    Finanţarea acordată beneficiarului din Fondul pentru Mediu prin prezentul contract constituie ajutor de stat şi este acordată în baza Hotărârii Comitetului de avizare nr. ........ din data de ............ pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat privind transportul combinat de tip RO-LA în România. Acordarea ajutorului de stat conform acestei scheme se face cu respectarea prevederilor „Liniilor directoare comunitare privind ajutoarele de stat acordate întreprinderilor feroviare“, comunicare a Comisiei publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 184 din 22 iulie 2008.

    2.2. Valoarea totală a contractului este de .................. lei.
    2.3. Coeficientul de program în baza căruia a fost aprobat proiectul este de ..... .
    2.4. Destinaţia finanţării
    Finanţarea este acordată pentru realizarea activităţilor de transport de tip RO-LA pe teritoriul României, potrivit coeficientului de program aprobat, Beneficiarul obligându-se să o utilizeze numai pentru acest scop.


    3. Durata de realizare a activităţilor şi durata de valabilitate a contractului
    3.1. Durata de realizare a activităţilor precizate la pct. 2 subpct. 2.4 este de maximum 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentului contract. Prin excepţie, durata poate fi prelungită cu acordul Comitetului director al Autorităţii, în cazuri bine justificate, până la expirarea valabilităţii Schemei de ajutor de stat pentru transportul combinat tip RO-LA, aprobată prin Hotărârea Comitetului de avizare nr. 12 din 14 decembrie 2017.
    3.2. Contractul intră în vigoare de la data semnării acestuia de către părţi şi valabilitatea încetează în termen de 6 luni de la depunerea raportului de finalizare.

    4. Modalitatea de finanţare
    4.1. Cererile de plată pot fi depuse de Beneficiar în fiecare luna, la data de .......... .
    4.2. La fiecare cerere de plată, AFM finanţează suma rezultată în urma aplicării procentului de 60% din preţul facturii/facturilor fără TVA, emisă/emise de Beneficiar societăţii de transport rutier, cu condiţia respectării coeficientului de program, prevăzut la pct. 2 subpct. 2.3, şi conform algoritmului de calcul prevăzut la art. 15 alin. (5) din ghidul de finanţare. Finanţarea nu va putea depăşi valoarea rezultată din aplicarea coeficientului de program.
    4.3. Finanţarea se realizează prin debitarea contului de trezorerie al Administraţiei Fondului pentru Mediu, pe măsura tragerii sumelor şi prin creditarea contului nr. ........................., deschis la ................., de către Beneficiar, pe bază de cerere de plată, conform anexei nr. 1 la prezentul contract, însoţită în mod obligatoriu de documentele prevăzute la art. 16 din Ghidul de finanţare a Programului vizând transporturile tip RO-LA, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.378/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi în anexele nr. 2 şi 4 la prezentul contract.
    4.4. Virarea sumelor din contul Administraţiei Fondului pentru Mediu în contul Beneficiarului se va face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii de plată, în condiţiile în care cererea de plată este completă şi documentaţia conţinută este corect întocmită, în ordinea depunerii cererilor de plată de către Beneficiar, în limita disponibilului existent la Fondul de mediu şi a eşalonărilor plăţilor lunare pe categorii de proiecte şi programe finanţate de AFM. Ultima cerere de plată se depune cel mai târziu pe data de ............................. .
    4.5. Suma rămasă neutilizată la sfârşitul perioadei menţionate la pct. 3 se consideră anulată şi rămâne la dispoziţia Administraţiei Fondului pentru Mediu.
    4.6. Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, beneficiarul având obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile lucrătoare de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM.

    5. Obligaţii ale Beneficiarului
    Beneficiarul se obligă:
    a) să utilizeze finanţarea în exclusivitate pentru realizarea activităţilor de transport de tip RO-LA pe teritoriul României, potrivit coeficientului de program aprobat;
    b) să asigure înregistrarea în evidenţa contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;
    c) să permită reprezentanţilor AFM accesul la sediul său social şi punctele sale de lucru, pentru inspectarea activităţilor ce se realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, precum şi a altor documente relevante în legătură cu derularea programului;
    d) să informeze Administraţia Fondului pentru Mediu şi să prezinte documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia prezentării cererii de finanţare sau pe parcursul derulării prezentului contract;
    e) să informeze AFM, în termen de maximum 10 zile de la producerea evenimentului, în cazul în care este supus procedurii de insolvenţă sau faliment, executare silită, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare, închidere operaţională, administrare specială ori în cazul în care i-au fost suspendate sau restricţionate activităţile economice ori se află într-o altă situaţie similară legal reglementată;
    f) să informeze AFM, în termen de maximum 10 zile de la producerea evenimentului, în cazul în care a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă şi/sau în cazul în care a fost înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară;
    g) să informeze AFM, în termen de maximum 10 zile de la producerea evenimentului, în cazul în care nu mai corespunde unuia sau mai multor criterii de eligibilitate îndeplinite la momentul depunerii cererii de finanţare;
    h) să plătească toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale şi în termenele prevăzute de acestea;
    i) să furnizeze, în maximum 5 zile lucrătoare de la solicitarea Administraţiei Fondului pentru Mediu, orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea contractului;
    j) să întocmească şi să remită Administraţiei Fondului pentru Mediu un raport de finalizare, întocmit conform anexei nr. 3 la prezentul contract pentru finanţare, privind realizarea obiectivelor programului, care să reflecte beneficiile pentru mediu în raport cu sumele acordate, în termen de 30 de zile de la primirea ultimei tranşe din finanţare;
    k) să întocmească evidenţe contabile distincte, aferente activităţii susţinute financiar din Fondul pentru mediu, pe durata valabilităţii contractului;
    l) în îndeplinirea prezentului contract să nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;
    m) Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea cu privire la realitatea, regularitatea şi legalitatea documentelor care au stat la baza efectuării cheltuielilor solicitate la finanţare la cererile de plată.


    6. Obligaţiile Administraţiei Fondului pentru Mediu
    Administraţia Fondului pentru Mediu se obligă:
    a) să asigure finanţarea în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita sumelor alocate cu această destinaţie prin bugetul de venituri şi cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu;
    b) să pună la dispoziţie Beneficiarului informaţiile legate de operaţiunea de finanţare.


    7. Cazuri de culpă
    1. Nerespectarea de către Beneficiar a oricăreia dintre obligaţiile sale asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.
    2. Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale Beneficiarului:
    a) face declaraţii false sau incomplete pentru a obţine finanţarea prevăzută în contract sau furnizează rapoarte ce nu reprezintă realitatea;
    b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de corupţie în legătură cu prezentul contract de finanţare, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;
    c) nu notifică faptul că împotriva Beneficiarului a fost demarată procedura de executare silită sau oricare altă procedură asemănătoare;
    d) situaţia economico-financiară a Beneficiarului nu mai asigură condiţii de realizare a obiectivelor propuse prin cererea de finanţare.

    3. AFM va notifica Beneficiarul în maximum 5 zile de la constatarea unui caz de culpă şi, în cazul în care deficienţele menţionate în notificare nu sunt înlăturate în maximum 20 de zile de la data notificării, AFM are dreptul să ia următoarele măsuri, fără punerea în întârziere şi fără nicio altă formalitate prealabilă:
    a) sistarea temporară a utilizării finanţării până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;
    b) sistarea definitivă şi rezilierea unilaterală, fără nicio altă formalitate prealabilă, a contractului, cu recuperarea sumelor virate către Beneficiar, în condiţiile Codului de procedură fiscală.


    8. Încetarea contractului
    1. Contractul încetează de drept:
    a) la data prevăzută în contract;
    b) în cazul imposibilităţii obiective a Beneficiarului de a realiza obiectivele propuse, prin renunţare, cu un preaviz scris de maximum 30 de zile;
    c) la data intervenţiei unui act de autoritate;
    d) la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii contractului şi care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea contractului respectiv ar fi contrară instituţiei şi interesului public; acest fapt va fi notificat Beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a luat cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe;
    e) în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care AFM a constatat că împotriva beneficiarului a fost demarată procedura falimentului, procedura de executare silită, dizolvare, lichidare, desfiinţare, închidere, inclusiv închidere operaţională, sau i-au fost suspendate ori restricţionate activităţile, inclusiv cele economice, sau se află într-o altă situaţie similară legal reglementată;
    f) în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care AFM a constatat că beneficiarul face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile prevăzute la lit. e), precum şi pentru orice altă situaţie similară;
    g) în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care AFM a constatat că beneficiarul a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului prin hotărâre judecătorească definitivă şi/sau în cazul în cate a fost înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară;
    h) în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care AFM a constatat că beneficiarul nu mai corespunde unuia sau mai multor criterii de eligibilitate îndeplinite la momentul depunerii cererii de finanţare.

    2. Contractul încetează prin reziliere, la iniţiativa AFM, în următoarele condiţii:
    a) Beneficiarul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contract;
    b) Beneficiarul este în procedură de reorganizare judiciară sau faliment, executare silită sau în oricare altă procedură asemănătoare;
    c) în situaţia intervenirii unuia dintre cazurile de culpă prevăzute la pct. 7 subpct. 2.

    3. Rezilierea contractului de finanţare din culpa Beneficiarului are drept consecinţă restituirea, în termenul precizat în notificare/înştiinţarea de plată, de către Beneficiar a finanţării primite, sub formă de plată de daune-interese în cuantum egal cu suma trasă din finanţarea nerambursabilă acordată, la care se adaugă dobânda legală pentru suma acordată, la nivelul dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României, calculată de la data plăţii.
    4. Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea contractului înainte de termen din culpa sau la iniţiativa sa (inclusiv majorări de întârziere, conform legii fiscale aplicabile creanţelor bugetare).
    5. În cazul în care încetarea contractului intervine înainte de termenul stabilit pentru prima plată, Beneficiarul nu este obligat la plata de daune-interese.
    6. Pentru nedepunerea primei cereri de plată în primele 90 de zile de la data semnării contractului, acesta se reziliază fără alte notificări prealabile.
    7. Finanţarea nerambursabilă acordată va fi recuperată şi în cazul în care obiectivele finanţate nu sunt folosite conform scopului stabilit.

    9. Forţa majoră şi cazul fortuit
    1. Prin forţă majoră şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după încheierea contractului şi care împiedică părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
    2. Partea care invocă forţa majoră are următoarele obligaţii:
    a) să notifice celeilalte părţi în termen de 5 zile de la data apariţiei;
    b) să transmită, în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră, certificatul de forţă majoră emis de autoritatea competentă;
    c) să comunice data încetării, în termen de 5 zile de la încetare;
    d) să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

    3. Dacă nu se procedează la anunţare în condiţiile şi termenele prevăzute, partea care invocă forţa majoră va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării.
    4. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
    5. Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile pct. 9 subpct. 2, exonerează de răspundere partea care o invocă.
    6. Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează că vor/va dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune:
    a) încetarea contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese;
    b) modificarea contractului.

    7. Prevederile de mai sus se aplică şi în caz fortuit.

    10. Cesiunea
    Contractul în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul cesiunii; în caz de imposibilitate, neimputabilă Beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea poate fi preluată de succesorii săi în drepturi, cu aprobarea prealabilă a AFM.

    11. Alte clauze
    1. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe parcursul derulării contractului, AFM fiind degrevată integral de orice responsabilitate.
    2. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru respectarea prevederilor legale cu privire la protecţia muncii personalului implicat în activităţile care constituie obiectul finanţării.
    3. În nicio circumstanţă şi din niciun motiv neimputabil, AFM nu poate fi trasă la răspundere şi obligată la plata de daune-interese pe durata desfăşurării contractului şi, ca urmare, AFM nu va accepta nicio cerere de despăgubire sau plăţi suplimentare.
    4. În cazul în care realizarea activităţilor propuse generează costuri suplimentare, aceste costuri vor fi acoperite pe cheltuiala Beneficiarului.
    5. Beneficiarul va adopta o conduită adecvată prin care va evita conflictul de interese şi va informa imediat AFM despre orice situaţie care dă naştere sau este posibil să dea naştere unui astfel de conflict.
    6. AFM şi Beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea documentelor şi informaţiilor legate de derularea prezentului contract, informaţiile putând fi furnizate numai autorităţilor competente, în condiţiile legii, sau unor terţe părţi, numai cu acordul părţilor prezentului contract.
    7. Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele obţinute în cadrul Programului.
    8. Beneficiarul se obligă ca, în orice notă, raport, material publicat, conferinţe şi seminare cu privire la Programul vizând transporturile tip RO-LA, să specifice că acesta a beneficiat de finanţare din Fondul pentru mediu.
    9. Neexercitarea de către AFM a oricărui drept prevăzut în prezentul contract nu constituie o renunţare la acesta, iar AFM va putea uza de acel drept oricând, până la stingerea tuturor obligaţiilor Beneficiarului faţă de aceasta.
    10. În cazul în care, referitor la prezentul contract, apar modificări ale legislaţiei aplicabile, părţile au obligaţia să depună toate diligentele, conform noilor reglementări, astfel încât să nu se abată de la obligaţiile stabilite în cuprinsul acestuia.

    12. Litigii
    1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.
    2. În cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente în a căror rază teritorială îşi are sediul Administraţia Fondului pentru Mediu.

    13. Notificări
    1. Orice notificare sau solicitare în baza prezentului contract se va face în scris, la următoarele adrese:
    pentru AFM: Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6;
    pentru Beneficiar: ................................................................. .

    2. În cazul în care Beneficiarul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris AFM.
    3. Notificările făcute Beneficiarului la adresele menţionate la subpct. 1 sau 2 se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia.
    4. Notificările se pot transmite şi prin fax, la nr. 021.317.86.16 pentru AFM şi nr. ............................ pentru Beneficiar, cu condiţia să fie confirmate ulterior.

    14. Amendamente
    1. Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor, prin act adiţional.
    2. Cererea de modificare a contractului va fi adresată AFM cu minimum 10 zile înaintea datei la care se doreşte să opereze modificarea, cu excepţia cazurilor bine întemeiate şi justificate de către Beneficiar.

    15. Anexe
    1. Anexa nr. 1 - Cerere de plată
    2. Anexa nr. 2 - Lista documentelor justificative pentru efectuarea decontărilor de către Autoritate şi care însoţesc cererea de plată
    3. Anexa nr. 3 - Raport de finalizare
    4. Anexa nr. 4 - Formular de control şi management al traficului pentru transportul tip RO-LA

    16. Dispoziţii finale
    1. Prezentul contract este titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.
    2. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
    3. Anexele nr. 1-4, pe care Beneficiarul declară că le cunoaşte şi le acceptă, fac parte integrantă din prezentul contract.
    4. Prezentul contract s-a semnat la data de ......., la sediul AFM, în două exemplare, ambele având valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

    Administraţia Fondului pentru Mediu
    Beneficiar,
    ANEXA 1

    la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. .........../..........................
    Solicitant .....................................
    Sediul .........................................
    C.U.I. .........................................
    Cont nr. ......................................, deschis la Trezoreria ....................
    Nr. de înregistrare la AFM ............................
    CERERE DE PLATĂ
    Nr. ........../.....................
    În baza Contractului de finanţare nerambursabilă nr. ........... din ....../......./......, vă rugăm să aprobaţi prezenta cerere de plată, pentru suma de ................... lei (în litere: ........................................), din finanţarea nerambursabilă în valoare de .................. lei (în litere: ..................................).
    Această sumă va fi utilizată pentru plata cheltuielilor aferente activităţilor desfăşurate în perioada ......................
    Documentele justificative sunt anexate la prezenta cerere, în original şi/sau copii.
    Situaţia finanţării la data prezentei cereri de plată

┌──────────────┬─────────┬──────────┬────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │Suma │ │
│ │ │ │ │totală │ │
│Suma totală │Suma │Suma │Suma │trasă din │Suma │
│aprobată │acordată │solicitată│aprobată│finanţare,│rămasă de │
│conform │până la │prin │prin │inclusiv │tras din │
│contractului │data │prezenta │prezenta│suma │finanţarea│
│de finanţare │prezentei│cerere de │cerere │aprobată │aprobată │
│nerambursabilă│cereri de│plată │de plată│prin │(col. 1-5)│
│ │plată │ │ │prezenta │ │
│ │ │ │ │cerere de │ │
│ │ │ │ │plată │ │
├──────────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├──────────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────┼──────────┤
└──────────────┴─────────┴──────────┴────────┴──────────┴──────────┘


    Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar că am verificat datele din prezenta cerere şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corectă şi completă.
    Numele şi prenumele .......................
    Funcţia ...........................................
    Semnătura ......................................
    L.S.
    Aprobat AFM
    Preşedinte,
    ......................................
    Director Direcţia economică,
    ......................................
    Director Direcţia implementare proiecte,
    ......................................
    Şef Serviciu implementare,
    ......................................
    Referent de specialitate,
    ......................................
    NOTĂ:
    Coloanele nr. 1, 2 şi 3 se completează de către Beneficiar, iar coloanele nr. 4, 5 şi 6 se completează de către personalul AFM. Se va avea în vedere la completarea cererii de plată ca formularul împreună cu semnăturile să se încadreze pe o singură pagină.


    ANEXA 2

    la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. .........../..........................
    LISTA
    documentelor justificative pentru efectuarea decontărilor
    de către Autoritate şi care însoţesc cererea de plată
    a) factura emisă de operatorul de transport feroviar pentru transportul de tip RO-LA efectuat pe căile ferate din România;
    b) formularul de control şi management al traficului pentru transportul tip RO-LA aferent facturii fiscale, semnat de către operatorul de transport feroviar şi operatorul de transport rutier din care să reiasă ruta pe care s-a efectuat serviciul de transport, distanţa, numărul de vehicule rutiere autopropulsate transportate, numărul de înmatriculare al autovehiculelor transportate şi data transportului; pentru fiecare vehicul rutier transportat se vor menţiona marca, modelul, motorizarea (tip de combustibil, capacitate motor - CMC) şi emisii CO_2 conform certificatului de conformitate (anexa nr. 4 la contract);
    c) dovada achitării de către societatea de transport rutier (ordin de plată şi extras de cont, chitanţă) a 40% din factura fără TVA menţionată mai sus, la care se adaugă cota de TVA pentru valoarea totală a facturii;
    d) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, fără datorii, în original/copie legalizată;
    e) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, fără datorii în original/copie legalizată;
    f) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se află sediul social, fără datorii în original/copie legalizată;
    g) licenţa de operator de transport feroviar emisă de către Organismul de Licenţe Feroviare Român, valabilă la data efectuării transporturilor solicitate la plată, în copie certificată conform cu originalul, dacă aceasta a fost reînnoită în perioada trecută de la data depunerii dosarului de finanţare sau de la data plăţii anterioare, după caz, şi până la data depunerii cererii de plată;
    h) scrisoarea de trăsură pentru fiecare vagon transportat sau pentru un grup de vagoane transportate, întocmită conform prevederilor legale în vigoare;
    i) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al Beneficiarului potrivit căreia nu beneficiază de altă finanţare pentru aceleaşi cheltuieli solicitate în cadrul Programului.

    ANEXA 3

    la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. .........../..........................
    RAPORT DE FINALIZARE
    Program ........................................................................
    Denumire Finanţator: .....................................................
    Denumire Beneficiar: .....................................................
    Forma de organizare: ....................................................
    Adresa: ..........................................................................
    Tel./Fax/E-mail: .............................................................
    A. Date generale ale proiectului
    Durata contractului: ........................................................
    Data semnării contractului pentru finanţare: ..................
    Data începerii activităţilor: ..............................................
    Data finalizării activităţilor: .............................................

    B. Deviz (decont) general postcalcul pentru perioada analizată

┌────┬──────┬───────┬─────────┬───────────┬─────┐
│ │Cereri│Factură│ │Contribuţie│Ordin│
│Nr. │de │fiscală│Finanţare│beneficiar │de │
│crt.│plată │nr. │AFM │transport │plată│
│ │ │ │ │ │nr. │
├────┼──────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│1 │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│2 │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│3 │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│4 │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│5 │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│6 │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼───────┼─────────┼───────────┼─────┤
│7 │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴───────┴─────────┴───────────┴─────┘



    C. Rezultatele activităţilor de transport tip RO-LA
    Beneficii pentru mediu în raport cu sumele acordate (cantitatea de emisii CO_2 redusă prin atragerea mărfurilor către sistemul de transport combinat tip RO-LA) ........................
    Rezultate specifice (contribuţii ale proiectului în dezvoltarea/îmbunătăţirea operaţiunilor specifice obiectului de activitate, acorduri de colaborare cu alte instituţii şi persoane, resurse atrase prin participări în cadrul altor programe şi lista lucrărilor elaborate în cadrul proiectului) ........................................................

    D. Analiza postimplementare
    D1. Factori majori care au afectat derularea şi rezultatele activităţilor de transport tip RO-LA (Dacă au existat, comentaţi modul în care aceşti factori au influenţat derularea şi rezultatele activităţilor de transport tip RO-LA.)
    Factori care au determinat întârzieri în derularea activităţilor ..........................
    Factori care au afectat îndeplinirea obiectivelor .......................................
    Factori care au determinat modificări în structura aprobată a bugetului proiectului ..........
    Factori care au influenţat pozitiv proiectul ...................................................

    D2. Acţiuni de promovare a rezultatelor activităţilor de transport tip RO-LA (activităţi de promovare, materiale promoţionale, prezentări în pagini web etc.)

    .................................................................
    Reprezentant legal autorizat:
    Numele şi prenumele reprezentantului legal al societăţii/organizaţiei ................................
    Funcţia: .......................................
    Semnătura: ..................................

    ANEXA 4

    la Contractul pentru finanţare nerambursabilă nr. .........../............
    Nr. înregistrare operator feroviar.........../...............
    Formular de control şi management al traficului
    pentru transportul tip RO-LA aferent facturii fiscale nr. ........./.............
    Operator feroviar:
    Atribute de identificare:
    .............................
    Operator rutier:
    Atribute de identificare:
    ...............................
    Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
    A - numărul de kilometri parcurşi;
    B - numărul şi data scrisorii de trăsură;
    C - numărul de înmatriculare al vehiculului transportat;
    D - modelul, marca, motorizarea vehiculului transportat;
    E - cantitatea de emisii CO_2;
    F - preţul final.


┌────┬─────┬─────────┬──────────┬──────────┬─┬─┬─┬─┬──┬──┐
│Nr. │Număr│Staţie │Staţie │Ruta de │ │ │ │ │ │ │
│crt.│vagon│expediţie│destinaţie│circulaţie│A│B│C│D│E │F │
│ │RO-LA│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼─────────┼──────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼──┼──┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6│7│8│9│10│11│
├────┼─────┼─────────┼──────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼──┼──┤
│ │ex: 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│1. ├─────┼─────────┼──────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼──┼──┤
│ │ex: 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼─────────┼──────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼──┼──┤
├────┼─────┼─────────┼──────────┼──────────┼─┼─┼─┼─┼──┼──┤
└────┴─────┴─────────┴──────────┴──────────┴─┴─┴─┴─┴──┴──┘


    Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal,
    Operator feroviar
    …………………………………..
    Semnătura
    ……………….
    Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal,
    Operator rutier
    ...............................
    Semnătura
    ……………………
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016