Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 473 din 29 februarie 2024  pentru aprobarea modalităţii de îndeplinire a atribuţiilor Comitetului de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 473 din 29 februarie 2024 pentru aprobarea modalităţii de îndeplinire a atribuţiilor Comitetului de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 194 din 8 martie 2024
    Luând în considerare Referatul de aprobare al Direcţiei generale deşeuri şi situri contaminate nr. DGDSC/129.438 din 21.02.2024 privind aprobarea Modalităţii de îndeplinire a atribuţiilor Comitetului de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare,
    în temeiul art. 3 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 304/2023 pentru constituirea, aprobarea structurii şi a modului de funcţionare ale Comitetului de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare, al art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
    ART. 1
    Prin prezentul ordin se aprobă modalitatea de îndeplinire a atribuţiilor Comitetului de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare, denumit în continuare Comitetul.

    ART. 2
    În vederea asigurării transparenţei şi stabilităţii sistemului de garanţie-returnare din România, Comitetul desfăşoară următoarele activităţi de monitorizare şi supraveghere a implementării şi funcţionării sistemului de garanţie-returnare:
    a) solicită administratorului sistemului de garanţie-returnare, denumit în continuare administrator SGR, rapoartele prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 304/2023 pentru constituirea, aprobarea structurii şi a modului de funcţionare ale Comitetului de supraveghere pentru implementarea şi monitorizarea funcţionării ulterioare a sistemului de garanţie-returnare;
    b) solicită administratorului SGR să îi fie comunicate, în maximum 25 de zile calendaristice după trimestrul de referinţă, rapoarte cu privire la îndeplinirea obiectivelor prevăzute la art. 4 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) propune administratorului SGR luarea unor măsuri de redresare şi înştiinţează instituţiile abilitate, în situaţia în care constată deficienţe semnificative în activitatea administratorului SGR, care pot conduce la nerespectarea obligaţiilor sale, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 3
    (1) Comitetul sesizează autorităţile competente, în situaţia în care constată neconformităţi, ca urmare a analizei rapoartelor transmise de administratorul SGR, potrivit art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 304/2023.
    (2) Comitetul sesizează autorităţile competente ca urmare a constatărilor privind încălcarea legislaţiei specifice, semnalate de administratorul SGR sau de persoane juridice sau fizice.

    ART. 4
    (1) Comitetul recomandă retragerea calităţii de administrator SGR, printr-o notificare în scris, autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în situaţia în care există o suspiciune rezonabilă sau când deţine informaţii precise că administratorul SGR se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 20 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Recomandarea retragerii calităţii de administrator SGR, prevăzută la alin. (1), se face de către Comitet în urma analizei următoarelor documente:
    a) rapoartele transmise potrivit prevederilor art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 304/2023;
    b) comunicările primite de la administratorul SGR;
    c) rapoartele de inspecţie şi control transmise de către autorităţile competente;
    d) sesizări ale factorilor interesaţi.


    ART. 5
    Formatul, frecvenţa şi conţinutul informărilor şi rapoartelor prevăzute la art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 304/2023 trebuie să respecte metodologia aprobată prin ordinul autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului prevăzut la art. 23 alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr. 1.074/2021, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Mircea Fechet

    Bucureşti, 29 februarie 2024.
    Nr. 473.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016