Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 471 din 8 mai 2008  privind aprobarea Regulamentului pentru implementarea programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 471 din 8 mai 2008 privind aprobarea Regulamentului pentru implementarea programului "Termoficare 2006-2015 - caldura si confort"

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 366 din 13 mai 2008

Având în vedere prevederile <>art. 5 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 pentru aprobarea programului "Termoficare 2006-2015 - cãldurã şi confort" şi înfiinţarea Unitãţii de management al proiectului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 ,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul pentru implementarea programului "Termoficare 2006-2015 - cãldurã şi confort", elaborat de Unitatea de management al proiectului "Termoficare 2006-2015 - cãldurã", prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 8 mai 2008.
Nr. 471.


ANEXĂ

REGULAMENT
pentru implementarea programului "Termoficare 2006-2015 - cãldurã şi confort"

CAP. I
Obiectivele

I.1. Introducere
Dezvoltarea sistemelor de alimentare centralizatã cu energie termicã (SACET) este opţiunea strategicã a Guvernului României, aşa cum reiese din <>Hotãrârea Guvernului nr. 882/2004 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termicã a localitãţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate şi din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.069/2007 pentru aprobarea Strategiei energetice a României pentru perioada 2007-2020. Reabilitarea şi modernizarea acestor sisteme sunt în concordanţã cu Strategia naţionalã în domeniul eficienţei energetice, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 163/2004 , şi cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 219/2007 privind promovarea cogenerãrii bazatã pe cererea de energie termicã utilã.
Calitatea de stat membru al Uniunii Europene impune aplicarea directivelor privind eficienţa energeticã la utilizatorii finali şi serviciile energetice, cogenerarea de înaltã eficienţã, încadrarea în normele de mediu, precum şi respectarea angajamentelor asumate de România prin tratatul de aderare.
Încãlzirea urbanã prin sisteme centralizate şi utilizarea tehnologiilor moderne de producere, transport şi distribuţie a energiei termice oferã urmãtoarele avantaje:
● eficienţã energeticã ridicata;
● posibilitatea utilizãrii mai multor tipuri de combustibili, utilizarea energiei reziduale rezultate în urma unor procese industriale - apã fierbinte, abur şi a resurselor regenerabile energie solarã, apã geotermalã, biomasã, biocombustibili, deşeuri menajere, alte deşeuri combustibile etc.;
● exploatare simplã din partea consumatorului, care nu se implica în activitaţi de aprovizionare cu combustibil, întreţinere, supravegherea funcţionarii etc.;
● siguranţã pentru consumator, comparativ cu sursele individuale;
● poluarea redusa, prin amplasarea surselor de energie termica în afara zonei locuibile şi realizarea unui nivel redus de emisii poluante;
● facilitatea aplicãrii unor politici (locale) de investiţii, în domeniul eficienţei energetice, al îmbunãtãţirii calitãţii mediului etc;
I.2. Obiectivele
I.2.1. Obiectivul regulamentului
Punerea în aplicare a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Implementarea regulilor stabilite în prezentul regulament va avea ca finalitate modernizarea sistemelor centralizate de alimentare cu energie termicã a localitãţilor participante la program.
I.2.2. Obiectivele programului
La finalizarea lucrãrilor de modernizare a SACET prin programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" vor fi îndeplinite urmãtoarele obiective:
- reducerea semnificativã a costurilor cu energia termica pentru încãlzire şi prepararea apei calde de consum pentru toţi consumatorii racordaţi la sistemele de alimentare centralizatã cu energie termicã, prin creşterea eficienţei acestor sisteme şi îmbunãtãţirea calitãţii serviciului;
- reducerea consumului de resurse energetice primare cu cel puţin 1 milion Gcal/an (aproximativ 100.000 tep/an), faţã de consumul de resurse energetice primare utilizate pentru asigurarea energiei termice pentru populaţie din anul 2004;
- randamentele energetice anuale ale unitaţilor de producţie a agentului termic vor fi de cel puţin 80% şi de cel puţin 70% la unitãţile ce vor folosi biomasa ca resursã energeticã primara, corelat cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 219/2007 ;
- reducerea pierderilor tehnologice în reţelele de transport al agentului termic primar şi în reţelele de distribuţie pânã la valoarea de maximum 15% din cantitatea de energie vehiculatã;
- valorificarea pe plan local a potenţialului de resurse regenerabile pentru acoperirea cererii de energie termicã pentru populaţie şi înlocuirea sau reducerea combustibililor scumpi ori deficitari;
- reducerea atât a emisiilor poluante în spaţiul urban locuibil generate de utilizarea surselor individuale de energie termicã, cât şi a poluãrii globale prin diminuarea emisiilor de gaze cu efect de serã.

CAP. II
Condiţii de eligibilitate

II.1. Condiţii de eligibilitate pentru beneficiarii programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort"
Beneficiarii programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" sunt autoritãţi ale administraţiei publice locale care deţin în proprietate sisteme de termoficare sau pãrţi ale acestora.
Beneficiarii trebuie sã îndeplineascã în mod obligatoriu urmãtoarele condiţii:
1. sã facã dovada cã sunt proprietarii sistemului de termoficare sau ai unei pãrţi a acestuia;
2. sã demonstreze cã infrastructura existentã şi terenul aferent proiectului propus sunt libere de sarcini;
3. sã facã dovada existenţei unui compartiment de specialitate la nivel local cu atribuţii privind desfãşurarea investiţiei de reabilitare şi eficientizare a SACET;
4. sã prezinte hotãrârea consiliului local/judeţean de aprobare a bugetului local/judeţean de venituri şi cheltuieli unde sunt prevãzute sumele necesare finanţãrii proiectului (surse proprii şi atrase, altele decât cele de la bugetul de stat alocate prin prezentul program);
5. sã finanţeze toate cheltuielile neeligibile, cheltuielile ocazionate de pregatirea proiectului şi formularea cererii de finanţare;
6. sã prezinte strategia localã de alimentare cu energie termicã;
7. sã prezinte studiul de fezabilitate;
8. sã prezinte hotãrârea consiliului local/judeţean de aprobare a strategiei de alimentare cu energie termicã;
9. sã prezinte hotãrârea consiliului local/judeţean de aprobare a studiului de fezabilitate;
10. sã prezinte hotãrârea consiliului local/judeţean privind stabilirea zonei sau a zonelor unitare de încãlzire, reprezentând arealul geografic (zona unei localitãţi) aparţinând unei unitãţi administrativ-teritoriale în interiorul cãreia se poate promova o singurã soluţie de încãlzire, respectiv soluţia adoptatã pentru reabilitarea şi eficientizarea SACET.
Beneficiarii programului sunt direct responsabili de pregãtirea şi managementul proiectului şi nu vor acţiona ca intermediari.
Sumele alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se vor utiliza etapizat, numai în proporţia stabilitã conform cap. III.
Decontarea situaţiilor de lucrãri din sumele alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se va face numai dupã prezentarea documentelor justificative aferente plãţii de la bugetul local.
II.2. Condiţii de eligibilitate a proiectelor
Pentru a putea fi eligibil, un proiect de modernizare a sistemului centralizat de producere, transport şi distribuţie a energiei termice trebuie sa întruneascã urmãtoarele cerinţe:
- proiectul va avea ca temã modernizarea componentelor eligibile ale SACET, cu respectarea performanţelor minime obligatorii prevazute în programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", <>cap. III, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 :
1. unitatea (unitãţile) de producţie a agentului termic;
2. reţeaua de transport al agentului termic primar (apã fierbinte);
3. staţiile termice sau modulele termice la nivel de imobil, acolo unde se justificã economic;
4. reţeaua de distribuţie a apei calde şi a agentului termic de încãlzire;
- proiectul trebuie sã prezinte o soluţie care sã corespundã principiilor şi conţinutului Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termicã a localitãţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 882/2004 , Strategiei Energetice a României pentru perioada 2007-2020, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.069/2007 , Strategiei de valorificare a surselor regenerabile de energie, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.535/2003 , Strategiei naţionale în domeniul eficienţei energetice, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 163/2004 , şi <>Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficientã a energiei;
- proiectul trebuie sã respecte normele europene de mediu transpuse în legislaţia naţionalã în domeniu prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 541/2003 privind stabilirea unor mãsuri pentru limitarea emisiilor în aer ale anumitor poluanţi proveniţi din instalaţii mari de ardere, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 349/2005 privind depozitarea deşeurilor, cu completãrile ulterioare, <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2006 , <>Hotãrârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de serã;
- fundamentarea investiţiei se face printr-un studiu de fezabilitate, corelat cu strategia locala de alimentare cu energie termicã a localitãţii şi cu programul propriu de eficienţa energeticã, realizat conform <>Legii nr. 199/2000 , republicata;
- proiectele se pot executa într-o perioadã cuprinsã în intervalul 2008-2015 şi vor avea anexat un calendar de eşalonare anualã a lucrãrilor de investiţii;
- pentru elaborarea sau reactualizarea, acolo unde este cazul, a strategiilor locale şi a studiilor de fezabilitate, se vor respecta cerinţele cuprinse în <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii;
- ordinea de execuţie a lucrarilor de modernizare a SACET va fi de la consumator spre sursa.
II.3. Condiţii de eligibilitate a cheltuielilor
Cheltuielile efectuate de beneficiar sunt considerate eligibile de la data de 1 ianuarie 2008, în condiţiile prezentului regulament.
Pentru a fi eligibile pentru cofinanţare de la bugetul de stat, cheltuielile trebuie sã facã parte din categoriile menţionate mai jos, sã corespundã obiectivelor programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" şi sã fie direct legate de obiectivele şi rezultatele proiectelor propuse spre finanţare.
1. Cheltuieli pentru amenajarea terenului (precum: demolãri; demontãri; dezafectãri; defrişãri; evacuãri ale materialelor rezultate; devieri ale reţelelor de utilitãţi din amplasament; sistematizãri pe verticalã; drenaje; epuismente etc. - numai cele aferente realizãrii lucrãrilor pentru investiţia de bazã)
2. Cheltuieli pentru amenajarea terenului privind protecţia mediului (lucrãri şi acţiuni de protecţie a mediului; refacerea cadrului natural şi aducerea la starea iniţialã dupã terminarea lucrãrilor, precum: plantarea de copaci, reamenajarea de spaţii verzi şi altele de aceeaşi naturã)
3. Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului investiţiei [precum: alimentare cu apã; canalizare; alimentare cu gaze naturale; agent termic; energie electricã; reţele de comunicaţii (telefonie, radio-tv, internet); drumuri de acces şi cãi ferate industriale; branşare la reţele de utilitãţi - care se executã pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca aparţinând obiectivului investiţiei]
4. Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã (eligibile în limita a 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului):
- studii de teren (studii geotehnice, geologice, hidrologice, hidrogeotehnice, fotogrametrice, topografice şi de stabilitate a terenului);
- proiectare şi inginerie (studiu de fezabilitate, proiect de execuţie, verificarea tehnicã a proiectãrii);
- expertize tehnice pentru lucrãri de modernizare sau consolidare a construcţiilor existente;
- asistenţã tehnicã (asistenţã tehnicã din partea proiectantului, dacã nu intrã în costurile proiectãrii; asigurarea supravegherii execuţiei prin inspectori de şantier desemnaţi de beneficiar).
5. Cheltuieli legate de investiţia de bazã - pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii (execuţie de clãdiri; consolidãri, modernizãri, reparaţii clãdiri; construcţii speciale; instalaţii aferente construcţiilor, precum: instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încãlzire, ventilare, climatizare, PSI, reţele de comunicaţii electronice şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei)
6. Cheltuieli pentru achiziţia de utilaje şi echipamente (utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj, utilaje fãrã montaj, montaj utilaje tehnologice)
7. Cheltuieli legate de investiţia de bazã - pentru achiziţia de bunuri din categoria mijloacelor fixe corporale
8. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale (aplicaţii informatice, licenţe, brevete, know-how şi alte drepturi de utilizare similare)

CAP. III
Finanţarea proiectelor incluse în program

Finanţarea proiectelor care vor fi incluse în programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" va avea douã componente:
a) sume reprezentând partea de finanţare de la bugetele locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale care pot fi urmãtoarele:
- surse proprii ale unitãţilor administrativ-teritoriale prevãzute în buget local;
- credite bancare contractate de unitãţile administrativ-teritoriale;
- fonduri nerambursabile, altele decât cele obţinute de la bugetul de stat de unitãţile administrativ-teritoriale;
b) sume alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative ce reprezintã cofinanţare.
Procentul de alocare a sumelor ce reprezintã partea de cofinanţare este stabilit de cãtre comisia interministerialã în felul urmãtor:
- maximum 70% de la bugetul de stat şi 30% de la bugetul local din valoarea totalã a proiectului de investiţie, în surse noi de producere a energiei termice ce utilizeazã resurse regenerabile;
- maximum 60% de la bugetul de stat şi 40% de la bugetul local din valoarea totalã a proiectului de investiţii, în cazul localitãţilor care au venituri proprii mai mici de 100 milioane lei;
- maximum 50% de la bugetul de stat şi 50% de la bugetul local din valoarea totalã a proiectului de investiţii, în cazul localitãţilor care au venituri proprii mai mici de 200 milioane lei şi mai mari de 100 milioane lei;
- maximum 40% de la bugetul de stat şi 60% de la bugetul local din valoarea totalã a proiectului de investiţii, în cazul localitãţilor care au venituri proprii mai mari de 200 milioane lei.
Sumele acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative în cadrul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" nu constituie ajutor de stat, beneficiarii (autoritãţile administraţiei publice locale) sunt obligate sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii cumulative:
- investiţiile sunt realizate de autoritatea administraţiei publice locale în calitate de proprietar al SACET şi nu de operatorul delegat pentru prestarea serviciului public, chiar dacã operatorul are ca acţionar autoritatea administrativã localã;
- sumele alocate sunt gestionate direct de autoritatea localã pentru realizarea unor obiective de investiţii aflate în totalitate în proprietatea acesteia;
- sumele alocate se vor derula exclusiv prin bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor administrativ-teritoriale;
- la contractarea lucrãrilor de investiţii se vor respecta prevederile legale privind achiziţiile publice.
În situaţia în care pânã la data de 1 septembrie 2008, totalul sumelor acordate de la bugetul de stat beneficiarilor eligibili este mai mic decât suma anualã prevãzutã în bugetul de stat pentru acest program, Comisia interministerialã de coordonare a programului va redistribui diferenţa beneficiarilor deja calificaţi.
Pentru finalizarea proiectelor demarate în perioada 2006-2007 lucrãrile care au mai rãmas de executat pot fi cofinanţate în cadrul acestui program.

CAP. IV
Etapele accesãrii programului şi evaluarea proiectelor

IV.1. Etapele necesare a fi parcurse pentru accesarea programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" sunt urmãtoarele:
1. elaborarea sau reactualizarea strategiilor locale de alimentare cu energie termica a localitãţii, în condiţiile prezentului regulament. Nu sunt luate în considerare decât strategiile care au fost elaborate/reactualizate începând cu anul 2007 şi au un orizont de timp de minimum 10 ani;
2. aprobarea strategiei locale de alimentare cu energie termicã a localitãţii, de catre consiliul local/judeţean;
3. elaborarea sau reactualizarea studiilor de fezabilitate, conform prevederilor legale;
4. aprobarea studiilor de fezabilitate de catre consiliul local/judeţean;
5. depunerea la Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Unitatea de management al proiectului (UMP) a documentaţiei proiectului pentru obţinerea finanţãrii (solicitare de finanţare, conform modelului din anexã, strategie de alimentare cu energie termicã a localitãţii, studiu de fezabilitate, hotãrârile de aprobare de cãtre autoritatea localã a strategiei de alimentare cu energie termicã, respectiv a studiului de fezabilitate, însoţite de avizele acordate de autoritãţile de reglementare competente în domeniu - ANRSC şi/sau ANRE, calendarul de eşalonare anualã a lucrãrilor de investiţii).
Solicitantul (autoritatea administraţiei publice locale) va prezenta documentele care justificã îndeplinirea criteriilor de eligibilitate impuse de prezentul regulament;
6. analiza şi avizarea de cãtre Unitatea de management al proiectului a documentaţiei depuse. Unitatea de management al proiectului poate cere autoritaţii locale completarea sau, dupa caz, refacerea documentaţiei;
7. evaluarea şi prioritizarea de cãtre Unitatea de management al proiectului a documentaţiilor eligibile;
8. întocmirea de cãtre Unitatea de management al proiectului a rapoartelor de specialitate pentru fiecare solicitare de finanţare;
9. aprobarea/respingerea solicitãrii de finanţare de cãtre comisia interministerialã;
10. comunicarea autoritãţii publice locale a aprobãrii solicitãrii de finanţare în vederea includerii sumelor în bugetul local de venituri şi cheltuieli.
IV.2. Evaluarea proiectelor
În situaţia în care sumele solicitate de beneficiarii eligibili depãşesc alocãrile bugetare pentru programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" Unitatea de management al proiectului va evalua şi prioritiza documentaţiile eligibile dupã urmãtoarele criterii:
- conduc la reducerea semnificativ mai mare a costului estimat de producere a unitãţii de energie termicã;
- au o duratã de implementare şi o duratã de recuperare a investiţiei mai reduse;
- numãr de apartamente şi locuinţe individuale branşate la SACET iniţial şi în prezent (rata de debranşare);
- reducerea consumului de resurse energetice primare faţã de situaţia existentã (tep);
- îndeplinirea condiţiilor de mediu (perioade de tranziţie);
- valoarea investiţiei specifice lei/nr. locuinţe branşate.

CAP. V
Dispoziţii finale

Managementul programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort" se realizeazã de cãtre Unitatea de management al proiectului "Termoficare 2006-2015 cãldurã" din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
Implementarea şi monitorizarea pe plan local a programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort", precum şi coordonarea activitaţilor privind derularea investiţiilor intra în responsabilitatea administraţiilor publice locale.
Regulamentul va putea fi modificat sau completat la propunerea Unitãţii de management al proiectului "Termoficare 2006-2015 cãldurã", cu aprobarea comisiei interministeriale.

ANEXĂ

SOLICITARE DE FINANŢARE
prin programul "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort"
(model)

A. PREZENTAREA AUTORITĂŢII ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE
Autoritatea publicã localã: ......................................
Sediul ...........................................................
codul fiscal .....................................................
Primar Dl/ Dna ...................................................
Telefon .......... Fax ........... E-mail ........................

Structura participaţiilor deţinute de autoritatea localã:


┌─────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────┐
│Numele operatorului economic │ Numãr de înregistrare │ │
│la care autoritatea localã │ la registrul comerţului│ Procent deţinut │
│deţine participaţii şi asigurã │ şi adresa │ (%) │
│operarea sistemului centralizat │ │ │
│ de alimentare cu energie │ │ │
│ termicã a localitãţii │ │ │
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┤
├─────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────┤
└─────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────┘



Descrierea serviciului public de alimentare centralizatã cu energie termicã:
Caracteristici şi tendinţe (istoric, stare tehnicã, capacitãţi de productie, reţele de transport şi distribuţie, puncte termice, apartamente branşate la SACET, grad de debranşare, producţie realizatã în ultimii 3 ani şi estimare producţie pentru anul în curs, respectiv pentru urmãtorii 3 ani etc.).
Program de investiţii:
*Prezentaţi principalele investiţii realizate de administraţia publicã localã anul trecut, precum şi programul de investiţii pe anul curent şi perspectiva în urmãtorii 2 ani, completând tabelul de mai jos:



- lei -
┌─────────────┬─────────┬─────────────┬──────────────┬─────────────┬──────────┐
│Denumirea │Surse de │ Valoarea │ Valoarea │ Data de │Termen de │
│obiectivului │finanţare│ totalã a │ proiectului │ începere │finalizare│
│de investiţii│ │ proiectului │de investiţii │a investiţiei│ │
│ │ │de investiţii│finanţatã de │ │ │
│ │ │ │administraţia │ │ │
│ │ │ │publicã localã│ │ │
├─────────────┼─────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
├─────────────┼─────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
└─────────────┴─────────┴─────────────┴──────────────┴─────────────┴──────────┘



Informaţii privind bugetul de venituri şi cheltuieli:
Pentru anul trecut, anul curent, bugetul de venituri şi cheltuieli va fi prezentat în format complet (analitic). Se va prezenta prognoza bugetului pentru anul viitor.
Alte comentarii:
.......................................................................
.......................................................................
B. PREZENTAREA OPERATORULUI SERVICIULUI DE ALIMENTARE CU ENERGIE TERMICĂ AL LOCALITĂŢII
1. Denumirea operatorului .............................................
Sediul ................................................................
Descrierea activitãţii operatorului:
Principalele servicii oferite: ........................................
Planul propriu de investiţii:

*Prezentaţi investiţiile realizate din surse proprii de operatorul economic în ultimii 3 ani, precum şi planul de investiţii pe anul curent şi pe urmãtorii 3 ani, completând tabelul de mai jos:



- lei -
┌─────────────┬─────────┬─────────────┬──────────────┬─────────────┬──────────┐
│Denumirea │Surse de │ Valoarea │ Valoarea │ Data de │Termen de │
│obiectivului │finanţare│ totalã a │ proiectului │ începere │finalizare│
│de investiţii│ │ proiectului │finanţatã de │a investiţiei│ │
│ │ │de investiţii│administraţia │ │ │
│ │ │ │publicã localã│ │ │
├─────────────┼─────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
├─────────────┼─────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┤
└─────────────┴─────────┴─────────────┴──────────────┴─────────────┴──────────┘



C. DESCRIEREA PROIECTULUI DE INVESTIŢII
(Pentru care se solicitã cofinanţare de la bugetul de stat în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare)
1. Descrierea proiectului:
1.1. Descrierea investiţiei, menţionând influenţa acesteia asupra îmbunãtãţirii calitãţii serviciului, eficienţei energetice şi preţului final al Gcal furnizate populaţiei etc.
.........................................................................
1.2. Estimãri privind economiile de energie anuale în kWh, Gcal, GJ, tone combustibil etc. şi în termeni valorici (lei). Se vor compara economiile de energie cu consumul actual de energie, costurile de producţie şi de operare. Se va menţiona şi modul de estimare în ceea ce priveşte economiile de energie şi preţurile folosite.
.........................................................................
1.3. Perioada de recuperare a investiţiei (ani sau luni) luând în considerare toate beneficiile cuantificabile.
.........................................................................
2. Observaţii (orice alte aspecte importante privind proiectul):
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
D. CONDIŢII DE ELIGIBILITATE A BENEFICIARULUI
Beneficiarii trebuie sã îndeplineascã în mod obligatoriu urmãtoarele condiţii:


┌───┬────────────────────────────────────────────────┬────────┬───────────┬────┐
│Nr │ Condiţii de │Document│Îndeplinire│Ovs.│
│crt│ eligibilitate │justifi-│ (scurt │ │
│ │ │ cativ │comentariu,│ │
│ │ │ │ dacã este │ │
│ │ │ │ cazul) │ │
│ │ │ ├──────┬────┤ │
│ │ │ │ DA │ NU │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 1.│Sã facã dovada cã este proprietar al sistemului │ │ │ │ │
│ │de termoficare sau al unei pãrţi a acestuia │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 2.│Sa demonstreze ca infrastructura existenta şi │ │ │ │ │
│ │terenul aferent proiectului propus sunt libere │ │ │ │ │
│ │de sarcini │ │ │ │ │
│ 3.│Sã facã dovada existenţei unui compartiment de │ │ │ │ │
│ │specialitate la nivel local cu atribuţii privind│ │ │ │ │
│ │desfãşurarea investiţiei de reabilitare şi │ │ │ │ │
│ │eficientizare a SACET │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 4.│Sã prezinte hotãrârea consiliului local/judeţean│ │ │ │ │
│ │de aprobare a bugetului local de venituri şi │ │ │ │ │
│ │cheltuieli unde sunt prevãzute sumele necesare │ │ │ │ │
│ │finanţãrii proiectului (surse proprii şi atrase,│ │ │ │ │
│ │altele decât cele de la bugetul de stat alocate │ │ │ │ │
│ │prin prezentul program) │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 5.│Sã finanţeze toate cheltuielile neeligibile, │ │ │ │ │
│ │cheltuielile ocazionate de pregatirea │ │ │ │ │
│ │proiectului şi formularea cererii de finanţare │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 6.│Sã prezinte strategia localã de alimentare cu │ │ │ │ │
│ │energie termicã │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 7.│Sã prezinte studiul de fezabilitate │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 8.│Sã prezinte hotãrârea consiliului local/judeţean│ │ │ │ │
│ │de aprobare a strategiei de alimentare cu │ │ │ │ │
│ │energie termicã │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 9.│Sã prezinte hotãrârea consiliului local/judeţean│ │ │ │ │
│ │de aprobare a studiului de fezabilitate │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│10.│Sã prezinte hotãrârea consiliului local privind │ │ │ │ │
│ │stabilirea zonei sau a zonelor unitare de │ │ │ │ │
│ │încãlzire │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│11.│Beneficiarii programului sunt direct │ │ │ │ │
│ │responsabili de pregãtirea şi managementul │ - │ │ │ │
│ │proiectului şi nu vor acţiona ca intermediari. │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│12.│Sumele alocate de la bugetul de stat prin │ │ │ │ │
│ │bugetul Ministerului Internelor şi Reformei │ - │ │ │ │
│ │Administrative se vor utiliza etapizat, numai │ │ │ │ │
│ │în proporţia stabilitã conform cap. III din │ │ │ │ │
│ │regulament. │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│13.│Decontarea situaţiilor de lucrãri din sumele │ │ │ │ │
│ │alocate de la bugetul de stat prin bugetul │ - │ │ │ │
│ │Ministerului Internelor şi Reformei │ │ │ │ │
│ │Administrative se va face numai dupã prezentarea│ │ │ │ │
│ │documentelor justificative aferente plãţii de la│ │ │ │ │
│ │bugetul local. │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────────────────┴────────┴──────┴────┴────┘



NOTĂ:
Beneficiarii vor anexa toate documentele care atestã îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate.

E. CONDIŢII DE ELIGIBILITATE A PROIECTULUI
Pentru a putea fi eligibil, un proiect de modernizare a sistemului centralizat de producere, transport şi distribuţie a energiei termice trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:


┌───┬────────────────────────────────────────────────┬────────┬───────────┬────┐
│Nr │ Condiţii de │Document│Îndeplinire│Ovs.│
│crt│ eligibilitate │justifi-│ (scurt │ │
│ │ │ cativ │comentariu,│ │
│ │ │ │ dacã este │ │
│ │ │ │ cazul) │ │
│ │ │ ├──────┬────┤ │
│ │ │ │ DA │ NU │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 1.│Proiectul va avea ca temã modernizarea │ │ │ │ │
│ │componentelor eligibile ale SACET, cu │ │ │ │ │
│ │respectarea performanţelor minime obligatorii │ │ │ │ │
│ │prevazute în programul "Termoficare 2006-2015 │ │ │ │ │
│ │cãldurã şi confort", cap. III, aprobat prin │ │ │ │ │
│ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 , modificatã │ │ │ │ │
│ │şi completatã prin Hotãrârea Guvernului │ │ │ │ │
│ │nr. 381/2008 │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 2.│Proiectul trebuie sa prezinte o soluţie care sa │ │ │ │ │
│ │corespunda principiilor şi conţinutului │ │ │ │ │
│ │Strategiei de valorificare a surselor │ │ │ │ │
│ │regenerabile de energie, aprobatã prin Hotãrârea│ │ │ │ │
│ │Guvernului nr. 1.535/2003, Strategiei Energetice│ │ │ │ │
│ │a României în perioada 2007-2020, aprobatã prin │ │ │ │ │
│ │<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.069/2007 , Legii │ │ │ │ │
│ │nr. 199/2000 privind utilizarea eficientã a │ │ │ │ │
│ │energiei, republicatã, şi Hotãrârii Guvernului │ │ │ │ │
│ │nr. 882/2004 pentru aprobarea Strategiei │ │ │ │ │
│ │naţionale privind alimentarea cu energie termicã│ │ │ │ │
│ │a localitãţilor prin sisteme de producere şi │ │ │ │ │
│ │distribuţie centralizate. │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 3.│Proiectul trebuie sã respecte normele europene │ │ │ │ │
│ │de mediu transpuse în legislaţia naţionalã în │ │ │ │ │
│ │domeniu prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 541/2003 │ │ │ │ │
│ │privind stabilirea unor mãsuri pentru limitarea │ │ │ │ │
│ │emisiilor în aer ale anumitor poluanţi proveniţi│ │ │ │ │
│ │din instalaţii mari de ardere, cu modificãrile │ │ │ │ │
│ │cu completãrile ulterioare, Hotãrârea Guvernului│ │ │ │ │
│ │nr. 349/2005 privind depozitarea deşeurilor, cu │ │ │ │ │
│ │modificãrile şi completãrile ulterioare, │ │ │ │ │
│ │<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152/2005 │ │ │ │ │
│ │privind prevenirea şi controlul integrat al │ │ │ │ │
│ │poluãrii, <>Hotãrârea Guvernului nr. 780/2006 │ │ │ │ │
│ │privind stabilirea schemei de comercializare a │ │ │ │ │
│ │certificatelor de emisii de gaze cu efect de │ │ │ │ │
│ │serã. │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 4.│Fundamentarea investiţiei se face printr-un │ │ │ │ │
│ │studiu de fezabilitate, coerent cu strategia │ │ │ │ │
│ │locala de asigurare a energiei termice şi cu │ │ │ │ │
│ │programul propriu de eficienţa energetic al │ │ │ │ │
│ │autoritãţii publice locale, respectiv al │ │ │ │ │
│ │operatorului local, realizat conform Legii │ │ │ │ │
│ │nr. 199/2000, republicata. │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 5.│Proiectele se pot executa într-o perioadã │ │ │ │ │
│ │cuprinsã în intervalul 2008-2015 şi vor avea │ │ │ │ │
│ │anexat un calendar de eşalonare anualã a │ │ │ │ │
│ │lucrãrilor de investiţii. │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 6.│Pentru elaborarea sau reactualizarea, acolo unde│ │ │ │ │
│ │este cazul, a strategiilor locale şi a studiilor│ │ │ │ │
│ │de fezabilitate se vor respecta cerinţele │ │ │ │ │
│ │cuprinse în <>Hotãrâre Guvernului nr. 28/2008 │ │ │ │ │
│ │privind aprobarea conţinutului-cadru al │ │ │ │ │
│ │documentaţiei tehnico-economice aferente inves- │ │ │ │ │
│ │tiţiilor publice, precum şi a structurii şi │ │ │ │ │
│ │metodologiei de elaborare a devizului general │ │ │ │ │
│ │pentru obiective de investiţii şi lucrãri de │ │ │ │ │
│ │intervenţii. │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────┼────────┼──────┼────┼────┤
│ 7.│Ordinea de execuţie a lucrarilor de modernizare │ │ │ │ │
│ │a SACET va fi de la consumator spre sursa. │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────────────────┴────────┴──────┴────┴────┘



NOTĂ:
Beneficiarii vor anexa toate documentele care atestã îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate.
F. STRUCTURA DE FINANŢARE
Valoarea totalã a proiectului este de .......... lei, fãrã TVA, din care:
I. Buget local .............. lei
Finanţare din alte surse atrase de autoritatea publicã localã (se vor prezenta lista surselor de finanţare şi sumele finanţate în lei), din care:
...................................................................
...................................................................
...................................................................
II. Solicitare de cofinanţare de la bugetul de stat ..... lei, pentru anul ........, corespunzãtor procentului de cofinanţare de ....% aferent nivelului veniturilor proprii ale bugetului local de ..................... lei, conform prevederilor regulamentului de implementare al programului "Termoficare 2006-2015 cãldurã şi confort".

Numele reprezentantului legal al autoritãţii locale
...................................................
(semnãtura şi ştampila reprezentantului legal)
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016