Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 470 din 13 martie 2024  cu privire la raportarea informaţiilor referitoare la finanţările primite de persoanele juridice  fără scop patrimonial    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 470 din 13 martie 2024 cu privire la raportarea informaţiilor referitoare la finanţările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 239 din 20 martie 2024
    În temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în baza prevederilor art. LXXVII alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. 1
    Persoanele juridice fără scop patrimonial care au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare legea contabilităţii, întocmesc Declaraţia privind situaţia de trezorerie, în formatul prevăzut de prezentul ordin.

    ART. 2
    (1) Declaraţia privind situaţia de trezorerie se întocmeşte şi se semnează de către persoanele abilitate, potrivit legii, să întocmească şi să semneze situaţiile financiare anuale.
    (2) Declaraţia privind situaţia de trezorerie se semnează şi de către administratorul sau persoana care are obligaţia gestionării persoanelor juridice fără scop patrimonial.

    ART. 3
    (1) Pentru exerciţiul financiar al anului 2023, formatul declaraţiei prevăzute la art. 1 este cel prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exerciţiului financiar al anului 2023, au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din legea contabilităţii în valoare cumulată de maximum 100.000 lei pot folosi pentru întocmirea Declaraţiei privind situaţia de trezorerie formatul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (3) Începând cu exerciţiul financiar al anului 2024, Declaraţia privind situaţia de trezorerie se depune în formatul elaborat în acest sens.

    ART. 4
    (1) Declaraţia privind situaţia de trezorerie se depune odată cu situaţiile financiare anuale, folosind programul de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor.
    (2) În vederea depunerii declaraţiei, persoanele juridice fără scop patrimonial folosesc programul de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de către Ministerul Finanţelor pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin care se generează un fişier de tip PDF, având ataşat un fişier xml, precum şi un fişier cu extensia zip. Fişierul cu extensia zip va conţine prima pagină din situaţiile financiare anuale listată cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor, semnată, potrivit legii, precum şi documentele cerute de lege, aşa cum acestea sunt întocmite de persoanele juridice fără scop patrimonial, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil şi cu o rezoluţie care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul zip. Fişierele zip ataşate situaţiilor financiare anuale nu vor conţine parolă.

    ART. 5
    (1) Persoanele juridice fără scop patrimonial care, la data intrării în vigoare a prezentului ordin, au depus, conform legii, situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar al anului 2023 şi au primit în cursul acelui exerciţiu sume de natura celor prevăzute de art. 34 alin. (3^1) din legea contabilităţii depun declaraţia menţionată la art. 1 în termen de 60 de zile de la încheierea termenului de depunere a situaţiilor financiare anuale, prevăzut de legea contabilităţii.
    (2) Formatul electronic al declaraţiei prevăzute la alin. (1) se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor, care este pus la dispoziţia persoanelor juridice fără scop patrimonial, gratuit, de unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor sau poate fi descărcat de pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, de la adresa www.anaf.ro.

    ART. 6
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 13 martie 2024.
    Nr. 470.
    ANEXA 1





    DECLARAŢIE
    privind situaţia de trezorerie^1 la data de 31 decembrie 2023

┌──────────────────────────────────────┐
│-lei- │
├───┬─────────────────────────────┬────┤
│Nr.│Explicaţii │Sume│
│rd.│ │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│0 │A │B │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Trezorerie - sold la 1 │ │
│ │ianuarie, din care: │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- disponibilităţi în bancă │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- disponibilităţi în casierie│ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Cap. I - Încasări │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Subvenţii, din care: │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- sume din finanţări │ │
│ │nerambursabile din fonduri │ │
│ │publice │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- împrumuturi nerambursabile │ │
│ │cu caracter de subvenţii │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Sponsorizări │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Sume redirecţionate din │ │
│ │impozitul pe profit/impozitul│ │
│ │pe venitul │ │
│ │microîntreprinderilor │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Sume redirecţionate din │ │
│ │impozitul pe venitul datorat │ │
│ │de persoanele fizice │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Încasări din donaţii │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Alte sume primite cu titlu │ │
│ │gratuit │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Încasări din credite bancare │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Alte sume încasate, din care:│ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- cotizaţii, contribuţii sau │ │
│ │cote-părţi primite potrivit │ │
│ │statutului │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- chirii încasate │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- dobânzi încasate │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- dividende încasate │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- încasări din reclamă şi │ │
│ │publicitate │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- încasări din despăgubiri │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- încasări din vânzări de │ │
│ │imobilizări corporale │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- încasări din vânzări de │ │
│ │imobilizări financiare │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Total încasări │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Cap. II - Plăţi │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Salarii plătite personalului │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Impozite, taxe şi contribuţii│ │
│ │plătite │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru achiziţii de │ │
│ │stocuri │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Chirii plătite │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru cheltuieli cu │ │
│ │utilităţile │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru reclamă şi │ │
│ │publicitate │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru contracte de │ │
│ │management │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru contracte de │ │
│ │consultanţă │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi aferente drepturilor de│ │
│ │proprietate intelectuală │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru alte servicii │ │
│ │executate de terţi │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru achiziţii de │ │
│ │imobilizări corporale, din │ │
│ │care: │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- sume achitate sub formă de │ │
│ │avansuri │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi cu titlu gratuit^2: │ │
│ │sponsorizări, donaţii, │ │
│ │mecenat, alte plăţi de natură│ │
│ │similară, din care: │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- către persoane fizice, din │ │
│ │care: │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- către persoane rezidente │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- către persoane nerezidente │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- către persoane juridice, │ │
│ │din care: │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- către persoane rezidente │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- către persoane nerezidente │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi ocazionate de │ │
│ │deplasări, din care: │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- plăţi pentru deplasări │ │
│ │interne │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- plăţi pentru deplasări │ │
│ │externe │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Dobânzi plătite │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Avansuri de trezorerie │ │
│ │acordate şi nedecontate la │ │
│ │data de 31 decembrie │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Credite bancare plătite │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru achiziţia de │ │
│ │imobilizări financiare │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Alte sume plătite │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Total plăţi │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Trezorerie - sold la 31 │ │
│ │decembrie, din care: │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- disponibilităţi în bancă │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │- disponibilităţi în casierie│ │
└───┴─────────────────────────────┴────┘


    ^1 Se înscriu atât operaţiunile derulate prin cont bancar, cât şi prin casierie.
    ^2 Efectuate potrivit legii, procedurilor şi/sau regulamentelor interne sau în baza unor documente care demonstrează necesitatea efectuării plăţilor respective.
    Administrator,
    Numele şi prenumele
    Semnătura
    Întocmit
    Numele şi prenumele
    Calitatea
    Semnătura
    Nr. de înregistrare în organismul profesional:

    ANEXA 2





    DECLARAŢIE
    privind situaţia de trezorerie^1 la data de 31 decembrie 2023

┌──────────────────────────────────────┐
│-lei- │
├───┬─────────────────────────────┬────┤
│Nr.│Explicaţii │Sume│
│rd.│ │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│0 │A │B │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Trezorerie - sold la 1 │ │
│ │ianuarie │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Cap. I - Încasări │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Subvenţii │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Sponsorizări │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Sume redirecţionate din │ │
│ │impozitul pe profit/impozitul│ │
│ │pe venitul │ │
│ │microîntreprinderilor │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Sume redirecţionate din │ │
│ │impozitul pe venitul datorat │ │
│ │de persoanele fizice │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Alte sume încasate │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Total încasări │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Cap. II - Plăţi │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Salarii plătite personalului │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Impozite, taxe şi contribuţii│ │
│ │plătite │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Chirii plătite │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi pentru servicii │ │
│ │executate de terţi │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Plăţi cu titlu gratuit^2: │ │
│ │sponsorizări, donaţii, │ │
│ │mecenat, alte plăţi de natură│ │
│ │similară │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Avansuri de trezorerie │ │
│ │acordate şi nedecontate la │ │
│ │data de 31 decembrie │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Alte sume plătite │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Total plăţi │ │
├───┼─────────────────────────────┼────┤
│ │Trezorerie – sold la 31 │ │
│ │decembrie │ │
└───┴─────────────────────────────┴────┘


    Administrator,
    Numele şi prenumele
    Semnătura
    Întocmit
    Numele şi prenumele
    Calitatea
    Semnătura
    Nr. de înregistrare în organismul profesional:
    ^1 Se înscriu atât operaţiunile derulate prin cont bancar, cât şi prin casierie.
    ^2 Efectuate potrivit legii, procedurilor şi/sau regulamentelor interne sau în baza unor documente care demonstrează necesitatea efectuării plăţilor respective.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016