Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 458 din 27 martie 2002  pentru aprobarea Normelor metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor si microbuzelor utilizate pentru transporturi publice de persoane prin servicii regulate in trafic national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 458 din 27 martie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor si microbuzelor utilizate pentru transporturi publice de persoane prin servicii regulate in trafic national

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 680 din 13 septembrie 2002
Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei,
având în vedere prevederile <>art. 31 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2000 , ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 95/1998 privind înfiinţarea unor instituţii publice în subordinea Ministerului Transporturilor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 3/2002 , ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Rutiere Romane - A.R.R. şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 768/1991 privind înfiinţarea şi funcţionarea Regiei Autonome "Registrul Auto Roman", republicatã,
în temeiul dispoziţiilor <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor şi microbuzelor utilizate pentru transporturi publice de persoane prin servicii regulate în trafic naţional, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" şi Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

Bucureşti, 27 martie 2002.
Nr. 458.

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind clasificarea pe categorii a autobuzelor
şi microbuzelor utilizate pentru transporturi
publice de persoane prin servicii regulate
în trafic naţional

Scopul
ART. 1
Prezentele norme metodologice au ca scop stabilirea condiţiilor şi criteriilor pe baza cãrora se elibereazã certificatele de clasificare pe categorii de confort şi însemnele corespunzãtoare clasificarii acordate autobuzelor şi microbuzelor destinate transportului public de persoane prin servicii regulate în trafic naţional, în vederea protecţiei pasagerilor şi a creşterii calitãţii serviciilor de transport public rutier de persoane.
Domeniul de aplicare
ART. 2
Clasificarea pe categorii a autobuzelor şi a microbuzelor se face de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" pentru toate autobuzele şi microbuzele înmatriculate în România, deţinute de operatorii de transport, persoane juridice romane, utilizate în transport public de persoane prin servicii regulate în trafic naţional, potrivit prezentelor norme metodologice.
Definiţii, abrevieri
a) autobuz - autovehicul destinat şi echipat pentru transportul de persoane şi al bagajelor acestora, având cel puţin 17 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto.
Dupã categoria de folosinta autobuzele se clasifica astfel:
- clasa I - autobuze urbane - autobuze destinate transportului urban sau suburban de pasageri, asezati pe scaune sau în picioare, care asigura în staţii posibilitatea unui schimb rapid de pasageri;
- clasa a II-a - autobuze interurbane - autobuze destinate transportului interurban de pasageri, asezati pe scaune, cu posibilitatea transportului pe distanţe scurte al unui numãr limitat de pasageri în picioare, pe culoar;
- clasa a III-a - autocare - autobuze destinate transportului de persoane în condiţii de confort deosebit, prevãzute din construcţie cu spaţii special amenajate, în afarã salonului, pentru depozitarea bagajelor şi alte servicii;
b) microbuz (minibuz) - autovehicul destinat prin construcţie transportului a 10-17 persoane pe scaune, inclusiv al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 de persoane pe scaune şi în picioare;
c) transport public de persoane - activitate de transport desfasurata contra plata sau echivalentul în natura ori servicii;
d) comisia de clasificare - comisie insarcinata cu verificarea autobuzelor şi microbuzelor în vederea acordãrii clasificarii corespunzãtoare;
e) responsabilul comisiei de clasificare - persoana desemnatã sa coordoneze activitatea comisiei de clasificare şi sa semneze în numele acesteia documentele care se elibereazã, în conformitate cu prezentele norme metodologice;
f) certificat de clasificare - certificat eliberat de comisia de clasificare, prin care se atesta gradul de confort al unui autobuz sau microbuz;
g) însemne ale clasificarii acordate - panouri inscriptionate cu simbolurile clasei de confort, datele de identificare a emitentului şi a autovehiculului, care se monteaza pentru a putea fi citite din exteriorul autobuzului/ microbuzului;
h) vigneta de valabilitate - ecuson autocolant de inspecţie tehnica, prevãzut în anexa nr. 7 la Reglementãri şi norme tehnice în transporturile rutiere (RNTR-1);
i) deţinãtor - persoana juridicã, care poate fi:
- proprietarul autovehiculului;
- utilizatorul autovehiculului, în baza unui contract (de închiriere, de leasing) încheiat între acesta şi proprietarul autovehiculului, persoana fizica sau juridicã;
j) M.L.P.T.L - Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
k) A.R.R - Autoritatea Rutiera Romana;
l) R.A.R - Regia Autonomã "Registrul Auto Roman".
Reguli generale privind clasificarea autobuzelor şi microbuzelor utilizate pentru transporturi publice de persoane prin servicii regulate în trafic naţional
ART. 3
(1) Clasificarea se efectueazã la sediul R.A.R. din Bucureşti sau la reprezentantele sale judeţene de cãtre comisiile de clasificare formate din specialişti desemnaţi din cadrul R.A.R. şi al A.R.R.
(2) O comisie de clasificare este formatã din 2 specialişti ai R.A.R., dintre care unul este responsabilul comisiei de clasificare, şi un specialist din cadrul agenţiei judeţene a A.R.R.
ART. 4
(1) Comisiile de clasificare elibereazã rapoartele de verificare în baza cãrora se acorda certificatele de clasificare şi însemnele aferente.
(2) Însemnele aferente clasificarii acordate în urma verificãrii autobuzelor/microbuzelor se elibereazã în termen de maximum 30 de zile de la data verificãrii.
ART. 5
Verificãrile se efectueazã pe baza cerinţelor prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 6
Documentele necesare clasificarii sunt:
a) cererea de clasificare completatã de cãtre deţinãtor, al carei model este prevãzut în anexa nr. 2;
b) copie de pe licenta de transport rutier public;
c) copie de pe cartea de identitate a autovehiculului;
d) copie de pe certificatul de înmatriculare al autovehiculului cu inspecţia tehnica valabilã;
e) copie de pe contractul (leasing, închiriere) încheiat între titularul licenţei de transport rutier public şi deţinãtorul autovehiculului, dupã caz.
ART. 7
(1) Dupã primirea cererii de clasificare şi dupã analizarea documentelor prevãzute la art. 6 responsabilul comisiei de clasificare decide convocarea acesteia în maximum 7 zile, comunicându-se solicitantului data, locul şi tariful aferent verificãrii autobuzelor/microbuzelor. Data programata pentru verificarea autovehiculelor se comunica, cu minimum doua zile în avans, specialiştilor nominalizaţi din cadrul R.A.R. şi A.R.R.
(2) Pentru clasificarea autobuzelor/microbuzelor pe categorii verificarea se face la reprezentanta R.A.R. din judeţul în care deţinãtorul îşi are domiciliul sau sediul social ori unde are filiale, sucursale sau puncte de lucru pentru care deţine exemplar de serviciu al licenţei de transport rutier public.
(3) La data programata pentru verificarea autovehiculelor deţinãtorul acestora va face dovada achitãrii tarifului aferent şi va prezenta în original cartea de identitate a autovehiculului şi certificatul de înmatriculare cu dovada inspecţiei tehnice valabile.
ART. 8
Deţinãtorul autobuzului/microbuzului trebuie sa permitã, în orice moment şi fãrã aviz prealabil, efectuarea inspecţiei de cãtre reprezentanţii comisiei de clasificare şi/sau de cãtre organele de control ale R.A.R. şi ale A.R.R., indiferent de locul şi de momentul controlului.
Condiţiile de clasificare pe categorii
ART. 9
Clasificarea este solicitatã comisiei de clasificare de cãtre deţinãtorul autobuzului/microbuzului.
ART. 10
Se admit la clasificare numai autobuzele/microbuzele care sunt în stare tehnica buna, dupã urmãtoarele criterii de apreciere:
a) exterior - stare generalã buna, în special absenta ruginei şi a zgarieturilor vizibile, capacele portbagajului şi cele de acces sa fie bine fixate şi incuietorile sa fie functionale;
b) interior - stare generalã buna, în particular scaune, cotiere în stare buna (fãrã desirari, rupturi), invelisul de pe podea şi de pe plafon nedeteriorat, capacele podelei sa fie etanse şi bine fixate;
c) curãţenie - în mod deosebit invelisul scaunelor, invelisul interior, perdelele şi parasolarele.
ART. 11
Pentru a putea fi clasificate autobuzele/ microbuzele trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele cerinţe legate de securitatea pasagerilor:
a) ieşirile de siguranta sa fie inscriptionate şi echipate cu dispozitive corespunzãtoare;
b) treptele de acces în autovehicul, precum şi treptele interioare (dacã exista) sa fie iluminate, alimentate pe circuitul lanternelor de poziţie ale autobuzului/microbuzului;
c) sa fie dotate cu stingatoare de incendiu şi truse medicale.
ART. 12
Se resping de la clasificare autobuzele/ microbuzele care nu îndeplinesc urmãtoarele cerinţe tehnice:
a) integritatea şi etanseitatea instalaţiei de evacuare;
b) lipsa oricãror pierderi de lubrifianţi, combustibil etc.;
c) existenta marcajului de omologare a ferestrelor şi execuţia acestora din geam securizat;
d) integritatea instalaţiei de iluminare şi semnalizare luminoasa (inclusiv existenta catadioptrilor laterali).
ART. 13
(1) Comisia de clasificare procedeazã la verificarea autobuzului/microbuzului în condiţiile prevãzute de prezentele norme metodologice, se asigura ca acesta satisface condiţiile prescrise şi completeazã raportul de verificare.
(2) Orice verificare sau reverificare a comisiei de clasificare este însoţitã de un raport de verificare.
(3) În cazul îndeplinirii cerinţelor de clasificare comisia de clasificare elibereazã un certificat de clasificare, panourile corespunzãtoare categoriei de confort acordate urmând a fi ridicate ulterior de la furnizorul agreat de R.A.R.
ART. 14
(1) Categoria de confort a autobuzului/microbuzului este atestata prin eliberarea unui certificat de clasificare al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3. Certificatul de clasificare se va pãstra la bordul autovehiculului.
(2) În urma clasificarii se aplica pe autobuz/microbuz însemnul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 4. Însemnele clasificarii vor avea inscriptionate numãrul de înmatriculare al autovehiculului, numãrul de locuri destinat transportului pasagerilor, simbolurile echipamentelor suplimentare, denumirea judeţului în care s-a efectuat verificarea şi perioada de valabilitate. Însemnele clasificarii acordate se vor amplasa unul pe partea dreapta, lângã usa de acces al pasagerilor, şi unul pe peretele din spate, astfel încât informaţiile conţinute de acestea sa poatã fi citite din exteriorul autovehiculului.
(3) Simbolurile echipamentelor suplimentare sunt prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 15
Se elibereazã certificat de clasificare pe categorii numai autobuzelor/microbuzelor care îndeplinesc cumulativ condiţiile obligatorii corespunzãtoare uneia dintre categoriile de confort, ale cãror criterii de clasificare sunt prezentate în anexa nr. 1.
ART. 16
Certificatul de clasificare pe categorii are valabilitate un an de la data emiterii lui. Valabilitatea acestuia se poate prelungi pe durate de câte un an, în urma reverificãrii condiţiilor prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 17
(1) Deciziile comisiilor de clasificare se consemneazã în raportul de verificare întocmit pentru fiecare autobuz/microbuz clasificat, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 6.
(2) Fiecare verificare se înregistreazã în registrul de evidenta al comisiei de clasificare, menţionându-se urmãtoarele: data verificãrii, marca şi tipul autobuzului/microbuzului, numãrul de identificare, numãrul de înmatriculare, numele şi prenumele deţinãtorului, clasificarea acordatã, numãrul certificatului eliberat, problemele constatate la verificare.
ART. 18
Achitarea costului certificatelor de clasificare şi al însemnelor (conform tarifelor stabilite de R.A.R.) se efectueazã dupã finalizarea verificãrii şi întocmirea raportului de verificare pe care se precizeazã decizia comisiei de clasificare.
ART. 19
Verificãrile în vederea prelungirii termenului de valabilitate al certificatului de clasificare pe categorii se vor efectua în fiecare an. Vigneta de valabilitate aplicatã pe însemnele de clasificare va fi valabilã un an.
ART. 20
Dacã rezultatul verificãrilor este negativ, deţinãtorul autovehiculului poate cere o repetare a verificãrilor, în termen de 30 de zile de la completarea raportului de verificare, în cadrul tarifului achitat, dupã ce a remediat neconformitãţile menţionate în raport de cãtre comisia de clasificare. În cazul depãşirii termenului de 30 de zile se achitã din nou integral tariful de verificare.
Prelungirea valabilitãţii certificatului de clasificare
ART. 21
Cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirãrii valabilitãţii certificatului de clasificare deţinãtorul autobuzului/microbuzului trebuie sa solicite prelungirea valabilitãţii acestuia. Prelungirea valabilitãţii certificatului de clasificare se acorda în urma reverificãrii autobuzului/ microbuzului, dacã comisia de clasificare constata ca acesta îndeplineşte condiţiile şi criteriile de clasificare prevãzute în prezentele norme metodologice.
ART. 22
Prelungirea valabilitãţii se menţioneazã de cãtre comisia de clasificare în certificatul de clasificare. De asemenea, comisia de clasificare înlocuieşte vigneta de valabilitate acordatã anterior, amplasata pe însemnele exterioare.
ART. 23
În cazul în care la verificarea pentru prelungirea valabilitãţii certificatului de clasificare se constata ca autobuzul/microbuzul nu mai satisface criteriile de clasificare, se solicita rezolvarea deficienţelor constatate în termen de maximum 30 de zile de la data constatãrii neregulilor. În situaţia în care la reverificare se constata în continuare neîndeplinirea criteriilor, certificatul de clasificare se anuleazã şi se retrag însemnele acordate anterior.
Retragerea clasificarii acordate
ART. 24
În afarã de cazul menţionat la art. 23, comisia de clasificare poate retrage certificatul de clasificare, precum şi însemnele corespunzãtoare în urmãtoarele situaţii:
a) modificarea echiparii autobuzului/microbuzului, constatatã la reverificare sau de cãtre organele de inspecţie împuternicite, de o maniera care afecteazã modul de îndeplinire a criteriilor de clasificare avute în vedere la data clasificarii;
b) nesolicitarea prelungirii valabilitãţii certificatului de clasificare a autobuzului/microbuzului în termenul prevãzut la art. 21;
c) înscrierea unor informaţii false privind clasificarea obţinutã, în materialele de informare, promovare şi reclama sau pe însemnele exterioare;
d) la solicitarea organelor împuternicite ale M.L.P.T.L., când se constata încãlcãri ale prevederilor prezentelor norme metodologice.
ART. 25
(1) La sediul R.A.R. comisia de clasificare poate retrage certificatele şi însemnele de clasificare în cazul în care la verificare autobuzul/microbuzul nu mai întruneşte condiţiile iniţiale de clasificare.
(2) În trafic inspectorii A.R.R. şi/sau ai R.A.R. vor retine certificatul de clasificare, dacã se constata ca nu mai sunt îndeplinite condiţiile de clasificare, şi îl vor transmite imediat unitãţii emitente în vederea reverificãrii autobuzului/microbuzului de cãtre comisia de clasificare.
ART. 26
În cazul în care un autobuz/microbuz clasificat nu mai îndeplineşte criteriile pentru care a obţinut clasificarea, deţinãtorul nu îl mai poate utiliza pentru transportul public de persoane în trafic naţional pana la remedierea defectiunilor constatate.
ART. 27
În cazul în care autobuzul/microbuzul îşi schimba deţinãtorul, certificatul de clasificare se retrage, noul deţinãtor fiind obligat sa solicite clasificarea autovehiculului în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice.
ART. 28
Contestaţiile privind retragerea clasificarii se adreseazã reprezentantei R.A.R. care a emis certificatul de clasificare. Soluţionarea contestaţiei se face conform procedurilor R.A.R. aplicabile. Decizia luatã în soluţionarea contestaţiei poate fi atacatã la instanţele competente.
Pierderea sau deterioarea certificatelor de clasificare şi/sau a însemnelor clasificarii acordate
ART. 29
Pierderea sau deteriorarea certificatelor de clasificare şi/sau a însemnelor se va comunica imediat comisiei de clasificare care le-a eliberat. Comisia de clasificare poate elibera duplicate dupã achitarea de cãtre deţinãtor a contravalorii certificatului de clasificare şi/sau a însemnelor. Comisia de clasificare poate sa solicite şi o reverificare a autobuzului/microbuzului.
Utilizarea materialelor de informare, promovare şi reclama
ART. 30
În cazul în care deţinãtorul autobuzului/ microbuzului clasificat pune la dispoziţie pasagerilor transportaţi materiale de informare, acestea vor conţine minimum urmãtoarele date: identificarea agentului economic deţinãtor, criteriile de confort pe care trebuie sa le satisfacã autovehiculul clasificat, informaţii privind ieşirile de siguranta din autobuz/microbuz şi norme de comportament în situaţii de incident/accident.
ART. 31
Suplimentar, materialele de informare pot sa cuprindã şi alte informaţii: date tehnice generale ale autobuzului/microbuzului, materiale de promovare cu referire la agentul economic deţinãtor, reclame diverse.
Dispoziţii finale
ART. 32
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.



ANEXA 1


la normele metodologice
-----------------------

CRITERII
de clasificare pe categorii a autobuzelor/microbuzelor


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Categoria
crt. Criterii de apreciere^a) - ────────────────────────
condiţii minimale*1) IV*) III II I
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Puterea motorului
1.1. Raportul putere^b)/masa^c) - minimum
[CP(DIN)/t] 7 7 10 10
2. Franare^d)
2.1. Sisteme de franare suplimentare - frane
incetinitoare*2) x x x x
3. Suspensie^e)
3.1. Suspensie clasica x x x
3.2. Suspensie mixtã sau integral pneumatica x
4. Confort de drum
4.1. Spaţiul dintre scaune*3) (cm) 65 65 65 65
4.2. Spaţiul dintre scaunele amplasate
fata în fata^f) (cm) 130 130 130 130
4.3. Înãlţimea minima a spatarului^g) (cm) 50 50 52 52
4.4. Numãrul de cotiere^h) 1
4.5. Scaune moi, tapitate (sezut şi spatar) x x x
4.6. Scrumiere^i) (mai puţin în zona de nefumatori) x x x
5. Climatizare^j)
5.1. Sistem de ventilaţie forţatã
(minimum 15 mc/h/pasager) x sau
5.2. Aer condiţionat x
6. Instalatie de încãlzire
6.1. Independenta de motor^k) x x
7. Ferestre laterale
7.1. Ferestre din geam securizat x x x x
7.2. Dispozitive parasolare (storuri sau perdele) x
8. Iluminare interioarã
8.1. Lampi de citit individuale x
9. Instalatie de sonorizare
9.1. Un difuzor la minimum 8 locuri x
9.2. Microfon pentru sofer şi ghid^l) x
9.3. Radio şi casetofon sau CD player x
10. Portbagaje
10.1. Portbagaj interior pentru bagaje de mana^m) x x x
10.2. Capacitatea minima a portbagajului exterior^n)
(dmc/pasager) 50 60
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



-----------
*) Categoria a IV-a se poate acorda şi autobuzelor/microbuzelor care prin construcţie sunt prevãzute şi amenajate inclusiv pentru transportul cãlãtorilor în picioare, menţionându-se în certificat numãrul total de locuri pe scaune şi în picioare.
La cererea deţinãtorilor aceste autobuze/microbuze pot obţine categorie superioarã (I-III), în funcţie de îndeplinirea condiţiilor impuse, luându-se în considerare numai locurile pe scaune care vor fi menţionate în certificatul de clasificare.
*1) Normele şi echipamentele menţionate sunt obligatorii pentru obţinerea clasificarii în categoria indicatã, mai puţin în cazurile în care legislaţia nu dispune altfel.
*2) Frana incetinitoare (dispozitiv de franare constanta în panta, fãrã utilizarea franei de serviciu) este obligatorie pentru autobuzele/microbuzele având o masa totalã maxima autorizata de minimum 5,5 tone.
*3) Numãrul maxim de randuri de scaune nu poate fi mai mare de 15 pentru un autobuz standard de 12 m lungime, locurile suplimentare pentru ghizi sau conducatori auto nefiind incluse. Aceste limite pot fi proporţional:
- crescute, când este vorba de un autobuz cu podea ridicatã;
- reduse, când este vorba de un autocar cu o lungime mai mica de 12 m.
În toate cazurile spaţiul minim între scaune, care rezulta din normele de baza pentru autobuzul standard de 12 m, trebuie sa fie acelaşi în ceea ce priveşte vehiculul considerat pentru absolut toate randurile de scaune, cu echipamentele din dotare (bar, frigider, incalzitor de apa, toaleta, vestiar, cuseta) şi cu scarile cu care a fost amenajat.

Note explicative asupra criteriilor de apreciere
- Condiţii minimale -

I. Notele explicative nu modifica dispoziţiile normelor metodologice privind condiţiile de clasificare a autobuzelor şi ale anexelor la acestea, ele precizându-le doar conţinutul, semnificatia şi importanta.
II. Notele explicative permit aplicarea dispoziţiilor menţionate mai sus, ţinând seama de evoluţia tehnica a cerinţelor în ceea ce priveşte construcţia de autovehicule.
a) Normele se referã la autobuze cu o construcţie normalã. În cazul autobuzelor cu o construcţie specialã comisia de clasificare va lua decizia în funcţie de fiecare situaţie, asimiland anumite dotãri interioare. Totuşi, atunci când execuţia specialã nu reprezintã mai mult de o treime din capacitatea totalã a autobuzului şi atunci când deţinãtorul autobuzului solicita clasificarea într-o singura categorie de confort, decizia va fi luatã doar în funcţie de execuţia normalã.
b) Puterea motorului este cea declarata de constructor.
c) Se ia în considerare masa maxima totalã autorizata.
d) Norme obligatorii în funcţie de data de fabricaţie a autobuzului şi de prevederile Regulamentului nr. 13 C.E.E. - O.N.U.
e) Anumite tipuri de suspensii neconventionale vor putea fi asimilate cu unul dintre tipurile menţionate, dar calitatea acestora trebuie sa fie identicã sau mai buna decât tipul menţionat (de exemplu: suspensia parabolica va fi asimilatã suspensiei pneumatice).
f) Mãsurarea distantei minime dintre scaune se face de la un punct fix la un alt punct fix identic, scaunul fiind în poziţia de baza. Pentru primele randuri de scaune situate în spatele unui perete mãsurarea se face între perete şi punctul fix de referinta al scaunului, distanta minima fiind redusã cu 30 mm.
g) Înãlţimea minima a spatarului se mãsoarã cu scaunul neocupat. Tetierele scaunelor se includ în mãsurarea inaltimii. Totuşi, dacã o singura tetiera lipseşte, clasificarea autobuzului va fi refuzatã.
h) Numãrul de cotiere este determinat pe randuri de doua scaune. Se înţelege prin cotiera o cotiera plata şi dreapta cu o captuseala obişnuitã (cotiera standard).
i) Este vorba despre o scrumiera pentru doua scaune (cu excepţia zonei pentru nefumatori).
j) Capacitatea sa va fi atestata de constructor.
k) Instalatia trebuie sa fie dimensionata corespunzãtor capacitãţii de transport. Capacitatea acesteia trebuie atestata de constructor.
l) Pentru autobuzele echipate cu un singur microfon obligativitatea echipamentului dublu poate fi satisfacuta cu un al doilea microfon fãrã fir. Microfonul trebuie sa fie aşezat pe un suport flexibil, la indemana conducatorului auto. Microfonul poate sa fie de tipul fãrã fir, cu condiţia ca totuşi conducãtorul auto sa îl poatã fixa la gat sau de haine, asigurând condiţiile de securitate rutiera. În mod excepţional, în cazul microbuzelor existenta microfonului la bord nu este obligatorie.
m) Portbagajul interior nu este obligatoriu pentru autovehiculele cu o capacitate de maximum 16 pasageri.
n) Cuseta pentru conducãtorul auto va fi cuprinsã în calculul volumului total al portbagajului exterior. Se pot accepta remorcile integrate sau dispozitivele pentru schiuri, cu condiţia ca fiecare sa ofere cel puţin aceeaşi capacitate pe pasager ca şi compartimentele convenţionale. Prin remorca integrata se înţelege o remorca vopsita în aceleaşi culori ca şi autobuzul.
Alte criterii
1. În interiorul autovehiculului, lângã usa din fata, cu pictograme sau litere de cel puţin 15 mm înãlţime (25 mm în cazul cifrelor), vor fi clar marcate şi vizibile urmãtoarele indicaţii: numãrul de locuri pe scaune, numãrul total de locuri, numãrul de scaune cu rotile pe care vehiculul îl poate transporta, dacã este cazul.
2. Vehiculul va fi echipat cu cel puţin un stingator de incendiu de clasa 8A sau 21B, situat în apropierea scaunului conducatorului auto şi care respecta standardul naţional SR EN3 sau norma EN3.
3. Autovehiculele având o masa totalã maxima autorizata de peste 3,5 tone vor fi prevãzute cu o cala de blocare a rotilor amplasata într-un loc accesibil (pentru cele cu doua axe), respectiv cu doua cale de blocare (pentru cele cu 3 sau mai multe axe).
4. Autovehiculul va fi echipat cu cel puţin o trusa de prim ajutor, situata într-un spaţiu cu volum minim de 7 dmc şi cu cea mai mica dimensiune de 80 mm.
5. Stingatorul de incendiu şi trusa de prim ajutor vor fi amplasate în locuri special amenajate, de unde pot fi extrase cu usurinta de cãtre pasageri, aceste locuri fiind marcate corespunzãtor.
6. Fiecare ieşire de siguranta este marcata cu inscripţia "IEŞIRE DE SIGURANTA", lizibila atât din interiorul, cat şi din exteriorul autovehiculului.
7. Modul de operare al iesirilor de siguranta va fi marcat în apropierea dispozitivelor de actionare.
8. Inscriptionarile vor fi în limba romana.
9. Culoarele şi pasajele de acces vor fi acoperite cu material care nu prezintã risc de alunecare.
10. Conducãtorul auto va fi protejat de obiecte susceptibile de a cãdea din plasele pentru bagaje în caz de franare brusca.
11. Scaunele autovehiculelor care nu au în fata lor un alt scaun sau un dispozitiv de protecţie (panou, bara etc.) vor fi în mod obligatoriu echipate cu centuri de siguranta cu doua sau trei puncte de ancorare.
12. La autovehiculele cu scaune amplasate longitudinal fata de direcţia de mers (cu excepţia autobuzelor urbane) este obligatorie fie montarea de centuri de siguranta cu prindere în doua puncte de ancorare, fie montarea de cotiere la fiecare doua locuri.



ANEXA 2


la normele metodologice
-----------------------

CERERE
de clasificare pe categorii a autobuzelor/microbuzelor



┌────────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────┬──────────┐
│Societatea Comercialã │ │ forma juridicã│ │
├────────────────────────────┼─────┬────────────┬───┼───────────────┼──────────┤
│nr. din registrul comerţului│ │ cod fiscal │ │ localitatea │ │
├───────────┬────────────────┴─┬───┼────────────┼───┴──────────┬────┴──────────┤
│str. │ │nr.│ │judeţ/sector │ │
├───────────┴─────┬────────────┴───┴────────────┼────────┬─────┴───────────────┤
│nr. cont bancar │ │banca │ │
├─────────────────┼────────┬─────────┬──────────┼────────┴─────────────────────┤
│telefon │ │ fax │ │în calitate de deţinãtor al │
│ │ │ │ │vehiculului │
├──────┬──────────┴────────┼─────────┼──────────┴┬─────────────────────┬───────┤
│marca │ │ tipul │ │anul de fabricaţie │ │
├──────┴──────┬─────┬──────┼─────────┴───────────┼─────────────────────┼───────┤
│capacitate │ │serie │ │ │ │
│de transport │ │sasiu │ │Nr. de înmatriculare │ │
├─────────────┴─────┴──────┴─────────────────────┴─────────────────────┴───────┤
│solicita efectuarea verificãrii autobuzului/microbuzului la data programata de│
│comisia de clasificare, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, │
│eliberarea certificatului şi a însemnelor corespunzãtoare │
├─────────────┬──────┬─────┬───────┬─────────┬─────────────────────────────────┤
│categoriei │ I │ II │ III │ IV │(se anuleazã celelalte categorii)│
├─────────────┴──────┴─────┴───────┴─────────┴─────────────────────────────────┤
│Declaram ca am luat la cunostinta conţinutul Normelor metodologice privind │
│clasificarea pe categorii a autobuzelor şi microbuzelor utilizate pentru │
│transporturi publice de persoane prin servicii regulate în trafic naţional şi │
│ne obligam: │
│- sa nu utilizam certificatul de clasificare şi însemnele aferente pe alt │
│autobuz/microbuz sau sa permitem utilizarea acestora de cãtre terţi; │
│- sa comunicãm imediat comisiei de clasificare orice modificãri ale │
│autobuzului/microbuzului; │
│- sa retragem din activitate autovehiculul care nu mai îndeplineşte criteriile│
│care au stat la baza clasificarii iniţiale şi sa solicitam o noua clasificare │
│înainte de repunerea acestuia în exploatare; │
│- sa prezentam autobuzul/microbuzul la data stabilitã pentru verificare în │
│vederea prelungirii valabilitãţii certificatului de clasificare; │
│- sa permitem reprezentanţilor R.A.R. sau A.R.R. sa verifice în orice moment │
│şi fãrã preaviz autobuzul/microbuzul clasificat, în traseu sau la locul de │
│parcare. │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┤
│Autobuzul/microbuzul este disponibil pentru verificare începând cu data │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┤
│Achitarea costului verificãrii autobuzului/microbuzului, eliberãrii │
│certificatului şi a însemnelor aferente se face prin: │
├───────────────────┬────┬────┬───┬─────────┬────┬─────────────────────────────┤
│dispozitie de plata│ │ cec│ │ numerar │ │ (se menţioneazã varianta) │
├───────────────────┴────┴────┴───┴─────────┴────┴─────────────────────────────┤
│ │
├────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────────────────┤
│ Semnatura │ Numele şi prenumele │ Funcţia │
│ autorizata ├────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ şi ştampila │ │ │
└────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────────────────┘





ANEXA 3


la normele metodologice
-----------------------


CERTIFICAT
de clasificare pe categorii a autobuzelor/microbuzelor


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│PRELUNGIRE VALABILITATE AVIZ IMPORTANT │
│CERTIFICAT DE CLASIFICARE│ │ │
│(5) Se atesta respectarea│1. Prezentul Certificat │ Registrul Auto Roman │
│condiţiilor impuse │de clasificare a fost │ │
│autobuzelor utilizate │eliberat în baza │ Comisia de clasificare │
│pentru transporturile │examinarilor efectuate de│ │
│publice de persoane prin │Comisia de clasificare a │ │
│servicii regulate în │R.A.R. în conformitate │ CERTIFICAT DE │
│trafic naţional. │cu "Normele metodologice │ CLASIFICARE │
│Modificãri ale dotãrilor │privind clasificarea pe │ │
│suplimentare. │categorii a autobuzelor │ │
│ │utilizate pentru │ │
│ │transporturile publice de│ CATEGORIA ________ │
│──────────────────────── │persoane prin servicii │ │
│──────────────────────── │regulate în trafic │ │
│──────────────────────── │naţional". │ Certificat nr.________ │
│──────────────────────── │ │ │
│Semnatura şi ştampila │2. Dreptul de a utiliza │ REGISTRUL │
│responsabil comisie _____│prezentul Certificat de │ AUTO ROMAN RA│
│ │clasificare înceteazã │Eliberat de ────────────│
│Data eliberãrii _______ │atunci când: │ Reprezentanta│
│ │- autobuzul pentru care a│ RAR │
│Valabil pana la _________│fost eliberat nu mai │ emitenta │
│ │îndeplineşte condiţiile │ judeţul │
│_________________________│tehnice care au fost │ │
│ │atestate la verificare; │ │
│PRELUNGIRE VALABILITATE │- autovehiculul îşi │ │
│CERTIFICAT DE CLASIFICARE│schimba deţinãtorul. │Deţinãtor_______________│
│(6) Se atesta respectarea│ │ Numele şi │
│condiţiilor impuse │3. Certificatul de │ adresa deţinãtorului│
│autobuzelor utilizate │clasificare este valabil │ │
│pentru transporturile │un an, cu posibilitatea │ │
│publice de persoane prin │prelungirii pe durata de │ │
│servicii regulate în │câte 1 an, în urma │ │
│trafic naţional. │reverificãrii condiţiilor│ ______________________ │
│Modificãri ale dotãrilor │tehnice. │ │
│suplimentare. │ │ │
│ │4. În cazul în care │ │
│________________________ │autobuzul îşi schimba │ │
│ │deţinãtorul, se eliberea-│ │
│________________________ │za un nou Certificat de │ │
│ │clasificare. │ │
│________________________ │ │ │
│ │5. Deţinãtorul autovehicu│ │
│________________________ │lului rãspunde de starea │ │
│ │tehnica a acestuia, de │ │
│Semnatura şi ştampila │efectuarea I.T.P. la │ │
│responsabil comisie______│periodicitatea prevãzutã │ │
│ │de lege şi de informare │ │
│Data eliberãrii_________ │R.A.R. cu privire la │ │
│ │modificãrile ce se aduc │ │
│Valabil pana la ________ │autobuzului. │ │
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│CARACTERISTICI TEHNICE PRELUNGIRE VALABILITATE PRELUNGIRE VALABILITATE│
│ ALE AUTOBUZULUI CERTIFICAT DE CLASIFICARE CERTIFICAT DE │
│ │(1) Se atesta respectarea│ CLASIFICARE │
│ │condiţiilor impuse │(3) Se atesta respecta- │
│ │autobuzelor utilizate │rea condiţiilor impuse │
│Marca autobuzului________│pentru transporturile │autobuzelor utilizate │
│ │publice de persoane prin │pentru transporturile │
│Tip _____________________│servicii regulate în │publice de persoane prin│
│ │trafic naţional. │servicii regulate în │
│ │ │trafic naţional. │
│Nr. de înmatriculare_____│_________________________│________________________│
│ │ │ │
│Nr. de identificare______│_________________________│________________________│
│ │ │ │
│Nr. de locuri pt. │_________________________│________________________│
│pasageri_________________│ │ │
│ │_________________________│________________________│
│ │ │ │
│Amplasare portbagaj │Semnatura şi ştampila │Semnatura şi ştampila │
│exterior volum (dmc)_____│responsabil comisie______│responsabil comisie_____│
│ │ │ │
│_________________________│Data eliberãrii__________│Data eliberãrii_________│
│ │ │ │
│Dotãri suplimentare pt. │Valabil pana la _________│Valabil pana la________ │
│confortul pasagerilor │ │ │
│________________________ │_________________________│________________________│
│ │ │ │
│_________________________│ │ │
│ │PRELUNGIRE VALABILITATE │PRELUNGIRE VALABILITATE │
│ │CERTIFICAT DE CLASIFICARE│ CERTIFICAT DE │
│ │(2) Se atesta respectarea│ CLASIFICARE │
│Se atesta respectarea │condiţiilor impuse │(4) Se atesta respecta- │
│condiţiilor tehnice │autobuzelor utilizate │rea condiţiilor impuse │
│impuse autobuzelor │pentru transporturile │autobuzelor utilizate │
│utilizate pentru │publice de persoane prin │pentru transporturile │
│transporturile publice de│servicii regulate în │publice de persoane prin│
│persoane prin servicii │trafic naţional. │servicii regulate în │
│regulate în trafic │ │trafic naţional. │
│naţional. │________________________ │ _______________________│
│ │ │ │
│ │________________________ │ _______________________│
│ │ │ │
│ │________________________ │ _______________________│
│ │ │ │
│Semnatura şi ştampila │________________________ │ _______________________│
│responsabil comisie______│ │ │
│ │Semnatura şi ştampila │Semnatura şi ştampila │
│ │responsabil comisie______│responsabil comisie_____│
│ │ │ │
│Data eliberãrii_________ │Data eliberãrii_________ │Data eliberãrii ________│
│ │ │ │
│ │Valabil pana la ________ │Valabil pana la ________│
│Valabil pana la _________│ │ │
│ │ │ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 4


la normele metodologice
-----------------------

ÎNSEMNE
de clasificare pe categorii a autobuzelor/microbuzelor



┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE, REGISTRUL AUTO ROMAN │
│TRANSPORTURILOR ŞI LOCUINŢEI │
│ │
│ │
│ │
│ │
│ AUTOBUZ/MICROBUZ │
│ Pentru transport public de persoane prin servicii regulate în trafic │
│ naţional şi internaţional │
│ │
│ │
│ │ │
│ Categoria │ │
│ │
│ │
│ │
│ ┌──────┬──────┬──────┬─────┬─────┬─────┬─────┐ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(Simbolurile echipamentelor suplimentare) │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ └──────┴──────┴──────┴─────┴─────┴─────┴─────┘ │
│ │
│ │
│Nr. de înmatriculare: │
│ │
│Capacitatea de transport: │
│ │
│Eliberat de Locul de │
│ amplasare │
│Comisia de clasificare pentru vigneta │
│(se menţioneazã denumirea judeţului) de valabilitate │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 5


la normele metodologice
-----------------------

SIMBOLURI
ale echipamentelor ataşate panourilor de clasificare



┌────┬────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │Simbol*)│ Observaţii │
│crt.│ │ │
├────┼────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │ │Aer condiţionat - capacitate minima: 300 kcal/h/pasager │
├────┼────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │ │Frigider - volum minim disponibil: 0,5 dmc/pasager │
├────┼────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │ │Restaurant bord - dispozitiv pentru încãlzirea apei în │
│ │ │vederea preparãrii de bãuturi calde, supe, sosuri etc. │
├────┼────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │ │WC/spalator - toaleta cu apa (sau chimica) şi spalator │
├────┼────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │ │Vestiar - compartiment separat de restul portbagajului │
│ │ │prevãzut cu o bara de min. 1 m lungime pe care pot fi │
│ │ │agatate umerase cu haine. │
├────┼────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6. │ │Instalatie video/TV - pentru autobuze standard de 12 m │
│ │ │lungime sunt necesare minim 2 monitoare │
├────┼────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7. │ │Telefon mobil - telefon mobil la care au acces şi │
│ │ │pasagerii (eventual contra cost) │
└────┴────────┴────────────────────────────────────────────────────────┘


*) NOTA C.T.C.E. PIATRA NEAMT
Simbolurile se gãsesc la pag. 12 a Monitorului Oficial al
României, Partea I, Nr. 680/13.09.2002.





ANEXA 6


la normele metodologice
-----------------------


RAPORT
de verificare a autobuzelor/microbuzelor


REGISTRUL AUTO ROMAN

Comisia de clasificare pe categorii Raport de verificare*1) nr. ......
a autobuzelor/microbuzelor

Informaţii generale
1.1. Numele şi adresa deţinãtorului autovehiculului .................
.....................................................................
1.2. Numãrul de înmatriculare .......................................
1.3. Numãrul de identificare ........................................
1.4. Marca autovehiculului ..........................................
1.5. Tipul autovehiculului ..........................................
1.6. Numãrul de scaune (fãrã conducãtor auto şi ghid) ...............
1.7. Numãrul de randuri de scaune ...................................
1.8. Alte informaţii ................................................

Starea de întreţinere a autovehiculului
2.1. Exterior [] buna [] nesatisfacatoare
2.2. Interior [] buna [] nesatisfacatoare
2.3. Curãţenie [] buna [] nesatisfacatoare

Categoria autovehiculului

Autobuzul/microbuzul îndeplineşte condiţiile categoriei:

[] I [] II [] III [] IV

astfel cum sunt definite în prezentul raport.

Echipament special

[] frigider [] WC/lavoar [] suport de pahare
[] restaurant de bord [] video [] masute rabatabile
[] vestiar [] numãr de monitoare [] telefon
[] climatizare




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Decizia [] pozitiva [] negativa

Locul şi data Ştampila şi semnatura
responsabilului
comisiei de clasificare


*1) Pentru a fi valabil raportul de verificare trebuie completat
în întregime.




ANEXA 6a)

Raport de verificare nr. .....

Condiţiile minimale verificate

Categoria: IV CORESPUNDE

6.1. Raport puterea motorului/masa - cel puţin 7 CP/t [] da [] nu
6.2. Sistem suplimentar de franare:
- frana incetinitoare*1) [] da [] nu
6.3. Spaţiul dintre:
- scaunele amplasate în acelaşi sens - minimum
65 cm*2) [] da [] nu
- scaunele amplasate vizavi - minimum 130 cm [] da [] nu
6.4. Înãlţimea spatarului - minimum 50 cm [] da [] nu
6.5. Ferestre din geam securizat [] da [] nu


*1) Obligatorie în cazul autobuzelor cu masa totalã maxima autorizata
mai mare de 5.500 kg.
*2) Spaţiul minim dintre scaune de 65 cm (respectiv de 130 cm pentru
scaunele amplasate vizavi) trebuie sa fie acelaşi pentru absolut
toate randurile de scaune pentru pasagerii din autocar. Distanta
dintre scaunele amplasate vizavi se mãsoarã la o înãlţime de 15 cm
deasupra sezuturilor scaunelor, de la un spatar la celãlalt.


Observaţii: ...........................................................
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................


Ştampila şi semnatura responsabilului comisiei de clasificare
Membrii comisiei de clasificare ..........................
..........................
..........................
..........................




ANEXA 6b)

Raport de verificare nr. ....

Condiţiile minimale verificate

Categoria: III CORESPUNDE

6.1. Raport puterea motorului/masa - cel puţin 7 CP/t [] da [] nu
6.2. Sistem suplimentar de franare:
- frana incetinitoare*1) [] da [] nu
6.3. Spaţiul dintre:
- scaunele amplasate în acelaşi sens - mimimum
65 cm*2) [] da [] nu
- scaunele amplasate vizavi - minimum 130 cm [] da [] nu
6.4. Înãlţimea spatarului - minimum 50 cm [] da [] nu
6.5. Scaune moi, tapitate [] da [] nu
6.6. Scrumiere (mai puţin în zona pentru nefumatori) [] da [] nu
6.7. Ferestre din geam securizat [] da [] nu
6.8. Portbagaj interior pentru bagaje de mana [] da [] nu


*1) Obligatorie în cazul autobuzelor cu masa totalã maxima autorizata
mai mare de 5.500 kg.
*2) Spaţiul minim dintre scaune de 65 cm (respectiv de 130 cm pentru
scaunele amplasate vizavi) trebuie sa fie acelaşi pentru absolut
toate randurile de scaune pentru pasagerii din autocar. Distanta
dintre scaunele amplasate vizavi se mãsoarã la o înãlţime de 15 cm
deasupra sezuturilor scaunelor, de la un spatar la celãlalt.

Observaţii: .......................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................

Ştampila şi semnatura responsabilului comisiei de clasificare
Membrii comisiei de clasificare ................................
................................
................................
................................





ANEXA 6c)

Raport de verificare nr. .....

Condiţiile minimale verificate

Categoria: II CORESPUNDE

6.1. Raport puterea motorului/masa - cel puţin 10 CP/t [] da [] nu
6.2. Sistem suplimentar de franare:
- frana incetinitoare*1) [] da [] nu
6.3. Spaţiul dintre:
- scaunele amplasate în acelaşi sens - minimum 65 cm*2) [] da [] nu
- scaunele amplasate vizavi - minimum 130 cm [] da [] nu
6.4. Înãlţimea spatarului - minimum 50 cm [] da [] nu
6.5. Scaune moi, tapitate [] da [] nu
6.6. Scrumiere (mai puţin în zona pentru nefumatori) [] da [] nu
6.7. Încãlzire independenta de motor, funcţionând şi
atunci când autocarul este oprit [] da [] nu
6.8. Ferestre din geam securizat [] da [] nu
6.9. Portbagaj interior pentru bagaje de mana [] da [] nu
6.10. Portbagaj exterior - capacitate minima:
50 dmc/loc [] da [] nu


*1) Obligatorie în cazul autobuzelor cu masa totalã maxima autorizata
mai mare de 5.500 kg.
*2) Spaţiul minim dintre scaune de 65 cm (respectiv de 130 cm pentru
scaunele amplasate vizavi) trebuie sa fie acelaşi pentru absolut toate
randurile de scaune pentru pasagerii din autocar. Distanta dintre
scaunele amplasate vizavi se mãsoarã la o înãlţime de 15 cm deasupra
sezuturilor scaunelor, de la un spatar la celãlalt.

Observaţii: ..............................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................

Ştampila şi semnatura responsabilului comisiei de clasificare
Membrii comisiei de clasificare ................................
................................
................................
................................




ANEXA 6d)

Raport de verificare nr. ....

Condiţiile minimale verificate

Categoria: I CORESPUNDE

6.1. Raport puterea motorului/masa - cel puţin 10 CP/t [] da [] nu
6.2. Sistem suplimentar de franare:
- frana incetinitoare*1) [] da [] nu
6.3. Suspensie mixtã sau integral pneumatica [] da [] nu
6.4. Spaţiul dintre:
- scaunele amplasate în acelaşi sens - minimum
65 cm*2) [] da [] nu
- scaunele amplasate vizavi - minimum 130 cm [] da [] nu
6.5. Înãlţimea spatarului - minimum 52 cm [] da [] nu
6.6. Scaune moi, tapitate [] da [] nu
6.7. Numãrul de cotiere, minimum 1 [] da [] nu
6.8. Scrumiere (mai puţin în zona pentru nefumatori) [] da [] nu
6.9. Sistem de ventilaţie forţatã (capacitate
minima: 15 mc/h/loc)
reglabil individual, funcţionând şi atunci când
autocarul este oprit, sau aer condiţionat
(minimum 300 kcal/h/loc) [] da [] nu
6.10. Încãlzire independenta de motor, funcţionând
şi atunci când autocarul este oprit [] da [] nu
6.11. Ferestre din geam securizat [] da [] nu
6.12. Dispozitive parasolare (storuri sau perdele) [] da [] nu
6.13. Lampi de citit individuale [] da [] nu
6.14. Instalatie de sonorizare (minimum 1 difuzor
la 8 locuri, microfon pentru conducãtorul auto
şi ghid) [] da [] nu
6.15. Radio şi casetofon sau CD player [] da [] nu
6.16. Portbagaj interior pentru bagaje de mana [] da [] nu
6.17. Portbagaj exterior - capacitate minima: 60 dmc/loc [] da [] nu


*1) Obligatorie în cazul autobuzelor cu masa totalã maxima autorizata
mai mare de 5.500 kg.
*2) Spaţiul minim dintre scaune de 65 cm (respectiv de 130 cm pentru
scaunele amplasate vizavi) trebuie sa fie acelaşi pentru absolut
toate randurile de scaune pentru pasagerii din autocar. Distanta
dintre scaunele amplasate vizavi se mãsoarã la o înãlţime de 15 cm
deasupra sezuturilor scaunelor, de la un spatar la celãlalt.

Observaţii: ..........................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................

Ştampila şi semnatura responsabilului comisiei de clasificare

Membrii comisiei de clasificare ................................
................................
................................


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016