Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 457 din 9 martie 1998  privind aprobarea Normelor metodologice pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice, cu modificarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 457 din 9 martie 1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice, cu modificarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 136 din 3 aprilie 1998
Ministrul finanţelor,
având în vedere <>Hotãrârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor,
în temeiul prevederilor <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 23 decembrie 1997,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, cu modificãrile ulterioare.
ART. 2
Direcţia generalã legislaţie impozite indirecte va lua mãsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul finanţelor,
Dan Radu Rusanu,
secretar de stat


NORME METODOLOGICE
pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, cu modificãrile ulterioare

I. Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 23 decembrie 1997 şi modificate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 126/1998, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 bis din 11 februarie 1998, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La punctul 2, alineatele 3 şi 4 vor avea urmãtorul cuprins:
"Începând cu data de 1 mai 1998 se introduce sistemul de marcare pentru urmãtoarele grupe de bãuturi alcoolice*):
a) alcool etilic alimentar şi bãuturi spirtoase;
b) tuica şi rachiuri naturale;
c) vinuri;
d) bãuturi pe baza de vin.
Stocurile de bãuturi alcoolice nemarcate, existente la agenţii economici care desfãşoarã activitate numai în reţeaua comercialã, vor fi lichidate pana la data de 1 iulie 1998."

--------------
*) A se vedea Hotãrârea Guvernului nr. 107/1998 pentru modificarea şi completarea articolului 1 din Hotãrârea Guvernului nr. 582/1997 privind introducerea sistemului de marcare pentru bãuturile alcoolice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 27 februarie 1998, şi erata publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 98 din 2 martie 1998.

2. Punctul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"5. Potrivit prevederilor art. 5 din ordonanta, responsabilitatea marcarii produselor revine agenţilor economici producãtori sau importatori care deţin licenţe pentru atestarea dreptului de marcare. Marcajele se aplica efectiv pe produs de cãtre producãtorul intern sau extern.
A. Pentru producţia interna de produse supuse marcarii, licentele pentru atestarea dreptului de marcare se acorda de cãtre Ministerul Finanţelor în cazul tigaretelor şi al produselor din tutun şi de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti în cazul alcoolului şi al bãuturilor alcoolice.
Aceste licenţe se acorda în baza:
a) unei cereri-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice;
b) unei fotocopii de pe licenta de fabricaţie eliberata de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, certificatã de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul;
c) documentelor legale de constituire a societãţii comerciale, cu toate modificãrile intervenite pana la data solicitãrii licenţei (statutul societãţii comerciale, hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare a acesteia, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscalã);
d) cazierelor judiciare ale administratorilor şi directorilor executivi;
e) declaraţiei pe propria rãspundere a solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spaţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfãşoarã activitatea, precum şi adresele acestora.
Termenul de eliberare a licenţei menţionate mai sus este de 15 zile de la data depunerii documentaţiei complete de cãtre agentul economic. Aceasta licenta are acelaşi termen de valabilitate ca şi licenta de fabricaţie eliberata de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
Licenta pentru atestarea dreptului de marcare se acorda şi agenţilor economici care cumpara de la agenţii economici producãtori sau importatori produse de natura celor prevãzute la pct. 2 alin. 3 din prezentele norme metodologice, în stare vãrsatã, în vederea imbutelierii şi comercializãrii.
Licenta poate fi acordatã numai agenţilor economici - persoane fizice autorizate sau persoane juridice - înmatriculaţi în România.
B. Pentru importul de produse supuse marcarii, licentele de import se acorda de Ministerul Finanţelor, în cazul tigaretelor şi produselor din tutun, iar pentru alcool şi bãuturi alcoolice, de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti.
Licenta este nominalã şi nu poate fi cedata direct sau indirect. Aceasta poate fi însã utilizata şi de cãtre sucursalele sau filialele, cu sau fãrã personalitate juridicã, ale agentului economic deţinãtor de licenta. Aceste licenţe se acorda în baza unei cereri-tip, prezentatã în anexa nr. 1a), la prezentele norme metodologice.
În cazul importului de produse supuse marcarii, cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente, în fotocopii certificate de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul:
a) documentele legale de constituire a societãţii comerciale, cu toate modificãrile intervenite pana la data solicitãrii licenţei (statutul societãţii comerciale, hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare a acesteia, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscalã);
b) cazierele judiciare ale administratorilor şi directorilor executivi;
c) contractul încheiat direct între importator şi producãtorul extern sau reprezentantul acestuia. În cazul în care contractul este încheiat cu un reprezentant al producãtorului extern, se va prezenta un document care sa ateste relaţia contractualã dintre producãtorul extern şi furnizorul extern al deţinãtorului de licenta;
d) scrisoare de bonitate bancarã;
e) declaraţie pe propria rãspundere a solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spaţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfãşoarã activitatea, precum şi adresele acestora.
Cererile, însoţite de documentele prevãzute mai sus, se înregistreazã la Ministerul Finanţelor, la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã caz, în Registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor de import, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
În vederea obţinerii licenţei pentru atestarea dreptului de marcare, importatorii vor prezenta urmãtoarele documente:
a) cerere-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
b) o fotocopie de pe licenta de import, certificatã de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul.
Termenul de eliberare a licenţelor pentru importatori este de 15 zile de la data depunerii documentaţiilor complete de cãtre agenţii economici, iar termenul de valabilitate a acestor licenţe este pana la data de 31 decembrie a fiecãrui an."

3. Punctul 9 se completeazã dupã cum urmeazã:
- la alineatul 1, dupã sintagma "deţinãtori de licenta" se introduc cuvintele "pentru atestarea dreptului de marcare";
- la începutul alineatului 2 se introduc cuvintele "În cazul importatorilor";
- la alineatul 4, ultima fraza se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "Aceasta situaţie se va întocmi separat pentru fiecare grupa de produse supuse marcarii";
- alineatul 5 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"Direcţia generalã de tehnologia informatiei financiare va transmite lunar, pana la sfârşitul lunii urmãtoare, Direcţiei generale de legislaţie impozite indirecte, situaţia centralizata, pe ţara, a tuturor marcajelor aprobate, ridicate şi utilizate, pe grupe de produse supuse marcarii";
- la alineatul 6, dupã sintagma "sa informeze lunar" se introduc cuvintele "pana la data de 15 a lunii urmãtoare";
- dupã alineatul 9 se introduce un alineat care va avea urmãtorul cuprins:
"Termenul de executare a comenzilor de cãtre unitatea autorizata cu tipãrirea este de 15 zile lucrãtoare de la prezentarea dovezii de plata";
- alineatul 10 devine alineatul 11;
- la începutul alineatului 11, care devine alineatul 12, se introduc cuvintele "Pentru agenţii economici importatori";
- la alineatul 11, care devine alineatul 12, dupã sintagma "autoritatea emitenta a licenţei" se introduc cuvintele "de import";
- la alineatul 12 litera b), care devine alineatul 13 litera b), se introduc cuvintele "de import";
- la alineatul 13, care devine alineatul 14, dupã sintagma "pentru prelungirea valabilitãţii licenţei" se introduc cuvintele "de import";
- la alineatul 13, care devine alineatul 14, la liniuta a 3-a, dupã cuvintele "Ministerul Finanţelor" se introduc cuvintele "cu ocazia ultimei verificãri efectuate".

4. Punctul 13 alineatul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Procentul maxim admis de marcaje deteriorate este de 1,5% din numãrul marcajelor utilizate."

5. Punctul 13 alineatul 5 se elimina.

6. Anexele se modifica şi se înlocuiesc cu anexele la prezentele norme metodologice.

II. Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, cu modificãrile aduse prin prezentul ordin, se vor republica în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXA 1




Nr. .... din .....


CERERE
pentru acordarea licenţei pentru atestarea dreptului de marcare

Agentul economic ............, cu sediul în .............., str. ......... nr. ........, înregistrat la registrul comerţului sub nr. .........., codul fiscal ............., telefon ..........., fax ..........., telex ......., reprezentat prin ......., domiciliat în ..........., str. ........., nr. ......, bl. ......., sc. ........, et. ........, ap. ......, sectorul ..........., judeţul ........., posesor al buletinului de identitate seria ....... nr. ......., eliberat de ..........., având funcţia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licenţei pentru atestarea dreptului de marcare:

1. ...........................
2. ...........................
3. ...........................

Data ............

Semnatura
...................

Domnului director general al Direcţiei generale .......................



ANEXA 1a)




Nr. .... din .....


CERERE
pentru acordarea licenţei de import

Agentul economic ............, cu sediul în .............., str. ......... nr. ........, înregistrat la registrul comerţului sub nr. .........., codul fiscal ............., telefon ..........., fax ..........., telex ........., reprezentat prin ......., domiciliat în ..........., str. ........, nr. ....., bl. ......., sc. ........, et. ........, ap. ......, sectorul ..........., judeţul ........., posesor al buletinului de identitate seria ....... nr. ........., eliberat de ..........., având funcţia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licenţei de import pentru:

1. ...........................
2. ...........................
3. ...........................

Data ............

Semnatura
...................

Domnului director general al Direcţiei generale .......................




ANEXA A1




MACHETELE
timbrelor şi banderolelor

a) Timbre pentru tigarete şi produse din tutun

- 45 mm -


| |
| |
| | - 22 mm -
| |
| |
-----------------------------

b) Banderole pentru marcarea bãuturilor alcoolice:

- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., peste sau egale cu 500 ml:

- aplicare în forma de "U"

- 160 mm -
----------------------------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------------------------------------

- aplicare în forma de "L"

- 80 mm -
-------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
-------------------------------------------

- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub 500 ml:

- aplicare în forma de "U"

- 120 mm -
------------------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
------------------------------------------------------

- aplicare în forma de "L"

- 60 mm -
----------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------

- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub sau egale cu 50 ml:

- aplicare în forma de "U"

- 60 mm -
----------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------

- aplicare în forma de "L"

- 40 mm -
------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
------------------------




ANEXA A2




SISTEM DE CODIFICARE SPECIALĂ


a) Tigarete şi produse din tutun

- pentru producãtorii interni

A RO [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize codul fiscal

- pentru importatori

A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
tarii din
care se face
importul

b) Bãuturi alcoolice

- pentru producãtorii interni plãtitori de accize

A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
judeţului de
resedinta al
producãtorului

- pentru producãtorii interni neplatitori de accize

X [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
neplatitor indicativul codul fiscal
judeţului de
resedinta al
producãtorului

- pentru importatori

A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
tarii din
care se face
importul


NOTA:
În cazul în care indicativul judeţului, respectiv al tarii din care se face importul, nu conţine doua, respectiv trei caractere alfanumerice, acestea se vor completa cu cifra zero în fata indicativului existent.




ANEXA 2




REGISTRUL DE EVIDENTA
a cererilor pentru acordarea licenţelor de import


| Numãrul | Data | Numele şi adresa | Modul de | Data eliberãrii |
| de | | solicitantului | rezolvare | (respingerii) |
|înregistrare| | | | licenţei |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
----------------------------------------------------------------------



ANEXA 3




NOTA DE COMANDA Nr. .........
pentru timbre, banderole şi etichete din ziua ....... luna ....... anul .....


Denumirea agentului economic ...................
Codul de înregistrare fiscalã ..................
Codul de marcare ...............................
Adresa completa:
Localitatea ..........., str. .......... nr. ........, sectorul .........., judeţul ..........., codul poştal .........., telefon ........... .


| Tipul | Can- | U.M. | Preţul | T.V.A. | Valoarea totalã |
| marcajului | tita-| | unitar | | |
| | tea | | | | |
|------------|------|----------------|---------|--------|-----------------|
| | | | | | |
|------------|------|----------------|---------|--------|-----------------|
| | | | | | |
---------------------------------------------------------------------------

Ştampila şi semnatura solicitantului Data aprobãrii comenzii ........
.................................... Numãrul marcajelor aprobate ....
Modalitatea de plata ...........




ANEXA 4




SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a notelor de comanda


| Numãrul de | Denumirea | Adresa | Codul |Numãrul de| Numãrul de |
|înregistrare| agentului | | de | marcaje | marcaje |
| | economic | |marcare|solicitate| aprobate |
|------------|-----------|--------|-------|----------|---------------|
| | | | | | |
|------------|-----------|--------|-------|----------|---------------|
| | | | | | |
|------------|-----------|--------|-------|----------|---------------|
| TOTAL: | | | | | |
----------------------------------------------------------------------


Semnatura şi ştampila
......................




ANEXA 5





EVIDENTA
marcajelor deteriorate*) în luna .......... anul ...........

Numãrul licenţei .............
Codul de marcare ................
Denumirea agentului economic ...................
Adresa:
Localitatea ..........., str. .......... nr. ........, sectorul .........., judeţul ..........., codul fiscal ............. .


| Nr. crt. | Cauzele | Numãrul de | Numãrul de | Numãrul de |
| |deteriorarii| timbre | banderole | etichete |
|----------|------------|---------------|------------|-----------------|
| | | | | |
|----------|------------|---------------|------------|-----------------|
| | | | | |
|----------|------------|---------------|------------|-----------------|
| TOTAL: | X | | | |
----------------------------------------------------------------------

Certificat de conducerea agentului economic
Data ...................
Semnatura ..............

Organul fiscal, Verificat de ...........
Semnatura .......... Data ...........


------------
*) Cantitatea de marcaje deteriorate se va încadra în limita procentului maxim admis prevãzut la pct. 13 din normele metodologice şi va fi justificat prin:
- marcajele evidentiate conform anexei nr. 6;
- alte cauze.




ANEXA 6




Denumirea agentului economic ...................
Data întocmirii ........................


MARCAJE DETERIORATE


| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | Loc pentru lipire | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
--------------------------------------------------------------------------

Numele şi prenumele persoanei Semnatura şefului de secţie
care le-a utilizat ...........................
...........................

Semnatura ...............




ANEXA 7




EVIDENTA
achiziţionãrii, utilizãrii şi returnarii marcajelor în luna ..... anul .......


Denumirea agentului economic ............ Data .........
Adresa:
Localitatea ..........., str. .......... nr. ........, sectorul .........., judeţul ..........., codul fiscal ............., codul de marcare .........


| Nr.| | Numãrul | Numãrul | Numãrul |
|crt.| | de timbre|de banderole|de etichete|
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 1. | Stoc la începutul lunii | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 2. | Cumpãrãri în cursul lunii | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 3. | TOTAL I (rd. 1 + rd. 2) | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 4. | Marcaje utilizate pentru produsele | | | |
| | din producţia interna | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 5. | Marcaje expediate producãtorilor | | | |
| | din strãinãtate | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 6. | Deteriorate | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 7. | TOTAL MARCAJE UTILIZATE | | | |
| | (rd. 4 + rd. 5 + rd. 6) | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 8. | Stoc la sfârşitul lunii | | | |
| | (rd. 3 - rd. 7) | | | |
-------------------------------------------------------------------------------

Certificat de conducerea agentului economic
Data ................... Semnatura ..............

Organul fiscal, Verificat de ...........
Semnatura .......... Data ...........



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016