Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 457 din 1 aprilie 2010  pentru modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobat prin   Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 457 din 1 aprilie 2010 pentru modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 239 din 15 aprilie 2010

Având în vedere Referatul de aprobare nr. 17.334 din 24 martie 2010 al Direcţiei implementare proiecte din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu,
în temeiul <>art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor,

ministrul mediului şi pãdurilor emite urmãtorul ordin:

ART. I
Ghidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobat prin <>Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 29 decembrie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 7, alineatele (2), (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Poate beneficia de prima de casare persoana fizicã cu domiciliul sau reşedinţa în România şi care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) a dobândit tichetul valoric şi documentele aferente de la un proprietar, persoanã fizicã, care a predat spre casare şi a radiat din evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat;
b) s-a înscris la un producãtor validat în vederea achiziţionãrii autovehiculului nou, în baza tichetului valoric şi a documentelor aferente dobândite potrivit lit. a), obţinând o notã de înscriere;
c) a achiziţionat autovehiculul nou de la producãtorul validat care a eliberat nota de înscriere, dupã declararea de cãtre Autoritate a autenticitãţii tichetului valoric.
(3) Beneficiazã de prima de casare proprietarul, persoanã juridicã, înfiinţat/cu activitate de cel puţin un an la data depunerii dosarului de înscriere şi care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) i-a fost aprobatã cererea de finanţare şi este inclus pe lista proprietarilor înscrişi, publicatã pe pagina de internet a Autoritãţii;
b) a predat colectorului spre casare autovehiculul uzat, obţinând certificatul de distrugere şi tichetul valoric;
c) a radiat din evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat, obţinând certificatul de radiere;
d) s-a înscris la un producãtor validat în vederea achiziţionãrii autovehiculului nou, în baza tichetului valoric şi a documentelor aferente, obţinând o notã de înscriere;
e) a achiziţionat autovehiculul nou de la producãtorul validat care a eliberat nota de înscriere, dupã declararea de cãtre Autoritate a autenticitãţii tichetului valoric.
.......................................................................
(5) Neutilizarea tichetului valoric pânã cel mai târziu la data înscrisã în cuprinsul sãu atrage decãderea proprietarului din dreptul de a beneficia de prima de casare la achiziţionarea autovehiculului nou."
2. La articolul 7, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu urmãtorul cuprins:
"(6) De la momentul dobândirii tichetului valoric şi a documentelor aferente, persoana fizicã prevãzutã la alin. (2) se substituie proprietarului persoanã fizicã, definit la art. 2 lit. j), fiind asimilatã acestuia.
(7) Proprietarul, persoanã juridicã, cãruia i-a fost aprobatã de cãtre Autoritate înscrierea în program, nu are dreptul:
a) sã înstrãineze tichetul valoric obţinut în urma casãrii autovehiculului uzat;
b) sã dobândeascã tichet valoric de la o altã persoanã, fizicã sau juridicã."
3. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 9
Colectorul
Este eligibil şi poate solicita încheierea protocolului cu Autoritatea colectorul care îndeplineşte, cumulativ, urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) este persoanã juridicã românã, operator economic, constituitã potrivit <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) are ca obiect de activitate colectarea vehiculelor scoase din uz sau colectarea şi tratarea vehiculelor scoase din uz;
c) funcţioneazã legal şi deţine autorizaţiile/acordurile/avizele necesare desfãşurãrii activitãţii şi este autorizat potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 2.406/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) emite certificate de distrugere a vehiculelor scoase din uz, în nume propriu, în calitate de operator economic autorizat sã desfãşoare activitãţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, sau are încheiat contract cu un operator economic autorizat sã colecteze şi/sau sã trateze vehicule scoase din uz şi în numele cãruia emite certificate de distrugere a vehiculelor scoase din uz, în cazul în care este autorizat doar pentru colectarea acestora;
e) se aflã inclus în lista actualizatã periodic de Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului;
f) are îndeplinite obligaţiile de platã la Fondul pentru mediu;
g) depune, în perioada şi în condiţiile stabilite de Autoritate, documentele solicitate de cãtre aceasta."
4. La articolul 10, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Sunt eligibile urmãtoarele persoane juridice, înfiinţate/cu activitate de cel puţin un an la data depunerii dosarului de înscriere:
a) unitatea administrativ-teritorialã: comunã, oraş, municipiu, judeţ, legal înfiinţat şi delimitat, administrat conform <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) unitatea de învãţãmânt de stat sau privatã ori instituţia de învãţãmânt de stat sau privatã, înfiinţatã şi organizatã în baza <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, acreditatã;
c) instituţia publicã, centralã sau localã, înfiinţatã conform legii;
d) organizaţia neguvernamentalã înfiinţatã în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 246/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) operatorul economic."
5. La articolul 11, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Anual, Autoritatea poate organiza una, douã sau mai multe sesiuni de validare. Perioada de organizare a sesiunii de validare se aprobã prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii."
6. La articolul 12 alineatul (8), litera l) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"l) situaţia financiarã anualã la încheierea ultimului exerciţiu financiar, însoţitã, dupã caz, de raportul administratorilor şi raportul comisiei de cenzori sau raportul de audit, precum şi de ultima balanţã de verificare lunarã, în copii; la situaţia financiarã anualã se anexeazã copia confirmãrii depunerii acesteia la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul judeţean sau al municipiului Bucureşti, dupã caz;".
7. La articolul 14, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contractul se întocmeşte în douã exemplare, ambele având aceeaşi valoare juridicã, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatarã."
8. La articolul 15, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Autoritatea verificã autenticitatea tichetelor valorice depuse de cãtre producãtorul validat şi transmite acestuia, pe cale electronicã, lista tichetelor valorice declarate autentice."
9. La articolul 15, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Responsabilitatea corectitudinii şi realitãţii datelor şi/sau informaţiilor înscrise în listele proprietarilor înscrişi aparţine în integralitate producãtorului validat."
10. La articolul 16 alineatul (2), litera d) se abrogã.
11. La articolul 22, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) În cadrul sesiunii de înscriere, proprietarul depune la Autoritate dosarul de înscriere."
12. La articolul 22 alineatul (2), literele c) şi j) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"c) procura notarialã de împuternicire/actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziţie) a persoanei care reprezintã proprietarul în cadrul programului, dacã proprietarul nu este reprezentat de însuşi reprezentantul sãu legal, însoţitã/însoţit de actul de identitate al acesteia, în copie; procura notarialã de împuternicire se depune, în original, de cãtre: operatorul economic şi organizaţia neguvernamentalã; actul de desemnare se depune, în original, de cãtre: instituţia publicã, unitatea administrativ-teritorialã, unitatea sau instituţia de învãţãmânt;
.........................................................................
j) cu excepţia proprietarului operator economic: copia situaţiei financiare anuale la încheierea ultimului exerciţiu financiar, vizatã de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţitã, dupã caz, de raportul administratorilor şi raportul comisiei de cenzori sau ultimul raport de audit ori raport de analizã pe bazã de bilanţ, împreunã cu ultima balanţã de verificare lunarã."
13. La articolul 22 alineatul (6), literele e) şi g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"e) hotãrârea/decizia adunãrii generale a acţionarilor/ asociaţilor, a asociatului unic, a consiliului de administraţie privind participarea la program, în original sau copie legalizatã;
.......................................................................
g) copiile situaţiilor financiare anuale la încheierea ultimelor douã exerciţii financiare, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţite, dupã caz, de rapoartele administratorilor şi rapoartele comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, împreunã cu ultima balanţã de verificare lunarã; în cazul operatorului economic constituit ca societate comercialã în baza <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la situaţiile financiare anuale, începând cu cele aferente exerciţiului financiar 2009, se anexeazã confirmãrile depunerii acestora la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul judeţean sau al municipiului Bucureşti, dupã caz;".
14. La articolul 23, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) În baza propunerii Comisiei de analizã şi evaluare, Autoritatea, prin Comitetul director, aprobã înscrierea în program a proprietarului, în limita fondurilor disponibile destinate programului."
15. La articolul 23, alineatul (5) se abrogã.
16. La articolul 24, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Lista proprietarilor şi sumele aprobate acestora se publicã pe pagina de internet a Autoritãţii şi se actualizeazã periodic."
17. Dupã articolul 30 se introduce un nou articol, articolul 30^1, cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 30^1
Contestaţii
(1) Producãtorul, colectorul sau proprietarul persoanã juridicã, nemulţumit de decizia Autoritãţii, poate depune contestaţie la registratura acesteia, în termen de 10 zile de la data la care Autoritatea publicã pe pagina sa de internet:
a) lista producãtorilor validaţi, în cazul producãtorului al cãrui dosar de validare nu a fost aprobat de Autoritate;
b) lista colectorilor autorizaţi, în cazul colectorului cãruia nu i-a fost aprobatã de Autoritate încheierea protocolului de distribuţie a tichetelor valorice;
c) lista proprietarilor înscrişi, în cazul proprietarului persoanã juridicã, al cãrui dosar de înscriere nu a fost aprobat de Autoritate.
(2) Aprobarea componenţei comisiei de soluţionare a contestaţiilor se face prin dispoziţie a preşedintelui Autoritãţii.
(3) Soluţionarea contestaţiei se face în termen de cel mult 30 de zile de la înregistrarea acesteia la registratura Autoritãţii."
18. La anexa nr. 3 la ghid punctul A.15, subpunctele A.15.1 şi A.15.2 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"A.15.1. - situaţia financiarã anualã la încheierea ultimului exerciţiu financiar, însoţitã de raportul administratorilor şi raportul comisiei de cenzori sau raportul de audit; la situaţia financiarã anualã este anexatã confirmarea de depunere a acesteia la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul judeţean/Tribunalul Municipiului Bucureşti;
A.15.2. - ultima balanţã de verificare lunarã."
19. La anexa nr. 4 la ghid articolul 10, punctul 10.6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"10.6. Prezentul contract s-a semnat la data de ......., la sediul AFM, în douã exemplare, ambele având aceeaşi valoare juridicã, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatarã."
20. La anexa nr. 5 la ghid, punctul 5 se abrogã.
21. La anexa nr. 9 la ghid punctul 3, dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera k^1), cu urmãtorul cuprins:
"k^1) Nu suntem consideraţi "Firmã în dificultate", conform Instrucţiunilor Comisiei Europene privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004."
22. La anexa nr. 10 la ghid punctul 1, subpunctele 1.3 şi 1.10 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"1.3. - procura notarialã de împuternicire/actul de desemnare (ordin/decizie/dispoziţie) a persoanei care reprezintã proprietarul în cadrul programului, dacã proprietarul nu este reprezentat de însuşi reprezentantul sãu legal, însoţitã/însoţit de actul de identitate al acesteia, în copie; procura notarialã de împuternicire este depusã, în original, de cãtre operatorul economic şi organizaţia neguvernamentalã; actul de desemnare este depus, în original, de cãtre instituţia publicã, unitatea administrativ-teritorialã, unitatea sau instituţia de învãţãmânt;
...................................................................
1.10. - cu excepţia proprietarului operator economic: copia situaţiei financiare anuale la încheierea ultimului exerciţiu financiar, vizatã de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţitã, dupã caz, de raportul administratorilor şi raportul comisiei de cenzori sau ultimul raport de audit ori raport de analizã pe bazã de bilanţ, împreunã cu ultima balanţã de verificare lunarã."
23. La anexa nr. 10 la ghid punctul 5, subpunctul 5.7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"5.7. - copiile situaţiilor financiare anuale la încheierea ultimelor douã exerciţii financiare, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţite, dupã caz, de rapoartele administratorilor şi rapoartele comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, împreunã cu ultima balanţã de verificare lunarã; operatorul economic constituit ca societate comercialã în baza <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a anexat la situaţiile financiare anuale, începând cu cele aferente exerciţiului financiar 2009, confirmãrile depunerii acestora la oficiul registrului comerţului de pe lângã tribunalul judeţean/Tribunalul Municipiului Bucureşti;".
24. Anexele nr. 12 şi 13 la ghid se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.
ART. II
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


p. Ministrul mediului şi pãdurilor,
Dan Cârlan,
secretar de stat


Bucureşti, 1 aprilie 2010.
Nr. 457.


ANEXA 1


───────
(Anexa nr. 12 la ghid)
──────────────────────


NOTĂ(CTCE)
Anexa nr. 1, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 239 din 15 aprilie 2010, la pagina 15, (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 2


────────
(Anexa nr. 13 la ghid)
──────────────────────

PROCEDURA
de distribuire a tichetelor valorice destinate utilizãrii în
cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional

1. Autoritatea repartizeazã tichetele valorice pe judeţe, inclusiv pe municipiul Bucureşti, în funcţie de numãrul de locuitori al acestora.
2. Distribuirea tichetelor valorice se efectueazã de Autoritate în limita stocului repartizat fiecãrui judeţ, inclusiv municipiului Bucureşti. Distribuirea se face numai pe baza programãrii publicate pe pagina de internet a Autoritãţii.
3. Distribuirea tichetelor valorice se face numai colectorului care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) satisface criteriile de eligibilitate prevãzute la art. 9 din Ghidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobat prin <>Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) a încheiat protocol de distribuţie cu Autoritatea;
c) se prezintã la Autoritate la data programatã;
d) depune cerere de distribuire a tichetelor valorice;
e) prezintã Autoritãţii, pe suport hârtie şi suport electronic, lista tichetelor valorice eliberate proprietarilor care au predat spre casare autovehicule uzate.
4. Colectorul poate depune, succesiv, noi cereri de distribuire a tichetelor valorice, numai dacã îndeplineşte condiţiile de la pct. 3 şi a eliberat cãtre proprietari toate tichetele valorice distribuite anterior de Autoritate.
5. În luna iunie, Autoritatea procedeazã la regularizarea stocurilor de tichete distribuite pe judeţe, inclusiv în municipiul Bucureşti, astfel:
a) colectorul care nu a eliberat cãtre proprietari toate tichetele valorice distribuite restituie Autoritãţii tichetele valorice neeliberate şi depune, pe suport hârtie şi suport electronic, lista tichetelor valorice eliberate proprietarilor care au predat spre casare autovehicule uzate, dacã este cazul;
b) Autoritatea exclude din lista operatorilor economici autorizaţi sã desfãşoare activitãţi de colectare a vehiculelor scoase din uz şi care au încheiat protocol colectorul prevãzut la lit. a);
c) Autoritatea distribuie colectorilor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la pct. 4 tichetele valorice restituite în condiţiile prevãzute la lit. a).
6. Colectorul poate încheia cu Autoritatea câte un protocol de distribuţie a tichetelor valorice pentru fiecare punct de lucru autorizat şi cuprins în lista Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
7. Prin protocolul de distribuţie încheiat între Autoritate şi colector se stabilesc:
a) data exactã din luna iunie la care Autoritatea procedeazã la regularizarea stocului de tichete valorice distribuite;
b) modalitatea, condiţiile şi termenul de restituire a tichetelor valorice, în situaţia regularizãrii stocului de tichete valorice distribuite;
c) modalitatea, condiţiile şi termenul de restituire a tichetelor valorice neeliberate, la finalul Programului anual de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional;
d) modalitatea, condiţiile şi termenul de restituire a tichetelor valorice neeliberate, greşit completate şi/sau deteriorate de cãtre colector;
e) conţinutul listei tichetelor valorice eliberate proprietarilor prevãzutã la pct. 3 lit. e).

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016