Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 45 din 20 ianuarie 2022  privind completarea Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 705/2021 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activităţii realizate de către furnizorii de servicii medicale şi medicamente - formulare unice pe ţară, fără regim special    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 45 din 20 ianuarie 2022 privind completarea Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 705/2021 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activităţii realizate de către furnizorii de servicii medicale şi medicamente - formulare unice pe ţară, fără regim special

EMITENT: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 79 din 26 ianuarie 2022
    Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei reglementări şi norme de contractare a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. RN 135 din 20.01.2022,
    în temeiul prevederilor:
    - titlului VIII - Asigurările sociale de sănătate din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.513/2020 pentru aprobarea planurilor privind modalitatea de aplicare de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, de către unităţile sanitare, precum şi de către serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov şi de medicii de familie a măsurilor în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic de infectare cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 705/2021 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activităţii realizate de către furnizorii de servicii medicale şi medicamente - formulare unice pe ţară, fără regim special, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 731 şi 731 bis din 26 iulie 2021, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
    1. La anexa 3-h, după tabelul 1.1 D se introduce un nou tabel, tabelul 1.1 E, cu următorul cuprins:
    "    ANEXA 3-h

    CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ..............
    1.1 E. RAPORT DE ACTIVITATE PENTRU SERVICIILE SPITALICEŞTI FURNIZATE ÎN CENTRELE DE EVALUARE FINANŢATE PE BAZĂ DE TARIF PE SERVICIU MEDICAL AL SPITALULUI ..................... PENTRU PERIOADA 1-15 LUNA .............. ANUL ...................

┌─────────┬─────────┬───────────┬──────────┐
│ │Nr. │ │Nr. │
│ │servicii │Nr. │servicii │
│ │în │servicii în│în │
│Denumire │centrele │centrele de│centrele │
│serviciu │de │evaluare │de │
│medical*)│evaluare │raportate │evaluare │
│ │raportate│şi │raportate │
│ │la CAS │validate**)│şi │
│ │ │ │nevalidate│
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│C1 │C2 │C3 │C4 │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │
│SPITAL │ │ │ │
└─────────┴─────────┴───────────┴──────────┘


    *) Lista serviciilor medicale - caz în centrele de evaluare, prevăzute la art. 5 din anexa nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    **) Validarea cazurilor/serviciilor se face de către CAS, conform reglementărilor legale în vigoare.
    CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
    Director general,
    ............................................ NOTĂ:
    Formularul se transmite spitalului de casa de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală, în format electronic, din PIAS/SIUI."

    2. La anexa 3-h, după tabelul 1.2 D se introduce un nou tabel, tabelul 1.2 E, cu următorul cuprins:
    "    ANEXA 3-h

    1.2 E. RAPORT DE ACTIVITATE PENTRU SERVICIILE SPITALICEŞTI FURNIZATE ÎN CENTRELE DE EVALUARE FINANŢATE PE BAZĂ DE TARIF PE SERVICIU MEDICAL AL SPITALULUI ......................... PENTRU LUNA .......... ANUL ..........

┌─────────┬─────────┬───────────┬──────────┐
│ │Nr. │ │Nr. │
│ │servicii │Nr. │servicii │
│ │în │servicii în│în │
│Denumire │centrele │centrele de│centrele │
│serviciu │de │evaluare │de │
│medical*)│evaluare │raportate │evaluare │
│ │raportate│şi │raportate │
│ │la CAS │validate**)│şi │
│ │ │ │nevalidate│
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│C1 │C2 │C3 │C4 │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │
│SPITAL │ │ │ │
└─────────┴─────────┴───────────┴──────────┘


    *) Lista serviciilor medicale - caz în centrele de evaluare, prevăzute la art. 5 din anexa nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    **) Validarea serviciilor medicale - caz în centrele de evaluare se face de către casa de asigurări de sănătate conform reglementărilor legale în vigoare, având în vedere şi confirmarea serviciilor medicale - caz din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale la nivel de pacient comunicate de către Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, conform prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
    CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
    Director general,
    ............................................ NOTĂ:
    Formularul se transmite spitalului de casa de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală, în format electronic, din PIAS/SIUI."

    3. La anexa 3-h, după tabelul 1.3 D se introduce un nou tabel, tabelul 1.3 E, cu următorul cuprins:
    "    ANEXA 3-h

    CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ..............
    1.3 E. RAPORT DE ACTIVITATE PENTRU SERVICIILE SPITALICEŞTI FURNIZATE ÎN CENTRELE DE EVALUARE FINANŢATE PE BAZĂ DE TARIF PE SERVICIU MEDICAL AL SPITALULUI ....................................... PENTRU TRIMESTRUL/TRIMESTRELE .............. ANUL ...................

┌─────────┬─────────┬───────────┬──────────┐
│ │Nr. │ │Nr. │
│ │servicii │Nr. │servicii │
│ │în │servicii în│în │
│Denumire │centrele │centrele de│centrele │
│serviciu │de │evaluare │de │
│medical*)│evaluare │raportate │evaluare │
│ │raportate│şi │raportate │
│ │la CAS │validate**)│şi │
│ │ │ │nevalidate│
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│C1 │C2 │C3 │C4 │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼─────────┼───────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │
│SPITAL │ │ │ │
└─────────┴─────────┴───────────┴──────────┘


    *) Lista serviciilor medicale - caz în centrele de evaluare, prevăzute la art. 5 din anexa nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    **) Validarea serviciilor medicale - caz în centrele de evaluare se face de către casa de asigurări de sănătate conform reglementărilor legale în vigoare, având în vedere şi confirmarea serviciilor medicale - caz din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale la nivel de pacient comunicate de către Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, conform prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
    CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
    Director general,
    ............................................ NOTĂ:
    Formularul se transmite spitalului de casa de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală, în format electronic, din PIAS/SIUI."

    4. În anexa 3-i la punctul 1.1, după tabelul D se introduce un nou tabel, tabelul E, cu următorul cuprins:
    "E. SERVICIILE SPITALICEŞTI FURNIZATE ÎN CENTRELE DE EVALUARE FINANŢATE PE BAZĂ DE TARIF PE SERVICIU MEDICAL

┌─────────┬────────────┬────────┬─────────────┐
│Denumire │Nr. servicii│Tarif pe│ │
│serviciu │în centrele │serviciu│Suma │
│medical*)│de evaluare │medical │realizată***)│
│ │realizate**)│ │ │
├─────────┼────────────┼────────┼─────────────┤
│C1 │C2 │C3 │C4 = C2 x C3 │
├─────────┼────────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │x │ │
│SPITAL │ │ │ │
└─────────┴────────────┴────────┴─────────────┘


      *) Lista serviciilor medicale - caz în centrele de evaluare, prevăzute la art. 5 din anexa nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
     **) Se completează cu numărul de servicii medicale - caz în centrele de evaluare validate de casa de asigurări de sănătate, prevăzute în coloana C3 raportul 1.1 E din anexa 3-h la ordin.
    ***) Se decontează suma realizată cu respectarea prevederilor art. 16 alin. (2) din anexa nr. 23 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului
    ....................................... NOTĂ:
    Raportul se întocmeşte lunar şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în contractul de furnizare de servicii medicale spitaliceşti."

    5. În anexa 3-i la punctul 1.2, după tabelul D se introduce un nou tabel, tabelul E, cu următorul cuprins:
    "E. SERVICIILE SPITALICEŞTI FURNIZATE ÎN CENTRELE DE EVALUARE FINANŢATE PE BAZĂ DE TARIF PE SERVICIU MEDICAL

┌─────────┬──────────────┬────────┬─────────────┐
│ │Nr. servicii │ │ │
│ │în centrele de│ │ │
│Denumire │evaluare │Tarif pe│Suma │
│serviciu │raportate şi │serviciu│realizată***)│
│medical*)│validate în │medical │ │
│ │limita sumei │ │ │
│ │contractate**)│ │ │
├─────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│C1 │C2 │C3 │C4 = C2 x C3 │
├─────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │x │ │
│SPITAL │ │ │ │
└─────────┴──────────────┴────────┴─────────────┘


      *) Lista serviciilor medicale - caz în centrele de evaluare, prevăzute la art. 5 din anexa nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
     **) Se completează cu numărul de servicii medicale - caz în centrele de evaluare validate de casa de asigurări de sănătate, prevăzute în coloana C3 raportul 1.2 E din anexa 3-h la ordin.
    ***) Se decontează suma realizată cu respectarea prevederilor art. 9 lit. h) pct. 1 din anexa nr. 23 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    Suma rămasă de plată pentru luna curentă reprezintă: suma realizată (col. C5 tabelul A + col. C5 tabelul B + col. C4 tabelul C + col. C4 tabelul E din raportul 1.2 din anexa 3-i), cu respectarea prevederilor art. 9 lit. h) pct. 1 din anexa nr. 23 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare, din care se scade suma (col. C5 tabelul A + col. C5 tabelul B + col. C4 tabelul C + col. C4 tabelul E din raportul 1.1 din anexa 3-i) corespunzător lunii pentru care se face decontarea.
    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului
    ....................................... NOTĂ:
    Raportul se întocmeşte lunar şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în contractul de furnizare de servicii medicale spitaliceşti."

    6. În anexa 3-i la punctul 1.3, după tabelul D se introduce un nou tabel, tabelul E, cu următorul cuprins:
    "E. SERVICIILE SPITALICEŞTI FURNIZATE ÎN CENTRELE DE EVALUARE FINANŢATE PE BAZĂ DE TARIF PE SERVICIU MEDICAL

┌─────────┬──────────────┬────────┬─────────────┐
│ │Nr. servicii │ │ │
│ │în centrele de│ │ │
│Denumire │evaluare │Tarif pe│Suma │
│serviciu │raportate şi │serviciu│realizată***)│
│medical*)│validate în │medical │ │
│ │limita sumei │ │ │
│ │contractate**)│ │ │
├─────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│C1 │C2 │C3 │C4 = C2 x C3 │
├─────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │x │ │
│SPITAL │ │ │ │
└─────────┴──────────────┴────────┴─────────────┘


    *) Lista serviciilor medicale - caz în centrele de evaluare, prevăzute la art. 5 din anexa nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    **) Se completează cu numărul de servicii medicale - caz în centrele de evaluare validate de casa de asigurări de sănătate, prevăzute în coloana C3 raportul 1.3 E din anexa 3-h la ordin.
    ***) Se decontează suma realizată cu respectarea prevederilor art. 9 lit. h) pct. 2 din anexa nr. 23 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021, cu modificările şi completările ulterioare.
    Regularizarea trimestrului IV se face până la data de 20 decembrie a anului în curs pentru serviciile medicale realizate şi raportate conform contractului de furnizare de servicii medicale până la data de 30 noiembrie a anului în curs, urmând ca regularizarea finală a trimestrului IV să se efectueze în luna ianuarie a anului următor.
    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentantul legal al furnizorului
    ....................................... NOTĂ:
    Raportul se întocmeşte trimestrial şi se transmite la casa de asigurări de sănătate cu semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului de servicii medicale, până la data prevăzută în contractul de furnizare de servicii medicale spitaliceşti."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Adela Cojan

    Bucureşti, 20 ianuarie 2022.
    Nr. 45.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016