Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 45 din 11 ianuarie 2021  privind aprobarea modelului de convenţie pentru relocarea de utilităţi, încheiată între administratorii de infrastructură şi operatorii de transport/distribuţie a gazelor naturale/energiei electrice     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 45 din 11 ianuarie 2021 privind aprobarea modelului de convenţie pentru relocarea de utilităţi, încheiată între administratorii de infrastructură şi operatorii de transport/distribuţie a gazelor naturale/energiei electrice

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 751 din 2 august 2021
    Având în vedere prevederile art. 25 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020,
    în conformitate cu prevederile art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 137/2020 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii, ministrul energiei şi secretarul general al Guvernului emit următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelul de convenţie pentru relocarea de utilităţi, încheiată între administratorii de infrastructură şi operatorii de transport/distribuţie a gazelor naturale/energiei electrice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Cătălin Drulă
                    Ministrul energiei,
                    Virgil-Daniel Popescu
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Tiberiu Horaţiu Gorun

    ANEXA 1

    MODEL 1^1 DE CONVENŢIE
    pentru relocarea utilităţilor, prin eliberarea amplasamentului, şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ......................,
    aparţinând ............, şi reţelele ...................., aparţinând ...............................
    Nr. ........, încheiată astăzi, .........................
    ^1 Modelul 1 de convenţie pentru relocarea utilităţilor se aplică pentru operatorii de distribuţie a energiei electrice.
    Părţile contractante
    ............................................, cu sediul în ................................, judeţul ..................., str. ................ nr. ......., telefon ............., fax ................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ............. cu numărul ..............., având CIF ....................... şi contul bancar nr. ........................................, deschis la Banca .................................., reprezentată prin ............................., având funcţia de ..........................., în calitate de Solicitant/Investitor,
    şi
    .........................................., cu sediul în ................., judeţul ......................, str. .............. nr. ......., telefon ............., fax ...................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ....................... cu numărul ..............., având CIF ................ şi contul bancar nr. ..................., deschis la Banca ............................, reprezentată prin ............................, având funcţia de ..........................., în calitate de operator de transport/distribuţie concesionar, denumită în continuare Operator
    În temeiul prevederilor art. 12 şi 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020,
    având în vedere dispoziţiile art. 5 alin. (5) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 59/2013, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Metodologiei pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de reţea, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 25/2016, cu modificările şi completările ulterioare,
    Solicitantul/Investitorul şi Operatorul, denumiţi în continuare individual partea şi colectiv părţile, au convenit încheierea prezentei convenţii pentru relocarea utilităţilor, prin eliberarea amplasamentului, şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ........................, aparţinând ............, şi reţelele .................., aparţinând .........................., denumită în continuare Convenţie.
    ART. 1
    Definiţii
    În prezenta convenţie, următorii termeni se interpretează după cum urmează:
    ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;
    amplasament - locul unde urmează a se executa lucrările;
    anexe - toate documentele ataşate la Convenţie şi enumerate în cuprinsul acesteia;
    autorizaţie de construire - autorizaţia de construire emisă de către autorităţi, în conformitate cu Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţie, republicată, cu
    modificările şi completările ulterioare, obţinută de Solicitant/Investitor, pentru lucrările de relocare cu caracter definitiv;
    condiţii necesare încheierii contractului de execuţie - au înţelesul prevăzut de art. 5.1 din prezenta convenţie;
    Convenţia pentru relocarea utilităţilor, prin eliberarea amplasamentului, şi pentru realizarea condiţiilor de coexistenţă - contract prin care Operatorul se angajează să devieze, să mute, să modifice sau să întărească instalaţiile sale existente pe un teren pe care urmează a se amplasa un obiectiv al Solicitantului/Investitorului, iar acesta din urmă se angajează să achite Operatorului costul lucrărilor pentru relocarea utilităţilor, prin eliberarea amplasamentului şi pentru îndeplinirea condiţiilor de coexistenţă a reţelelor electrice cu obiectivul respectiv;
    contract de execuţie - contractul cu titlu oneros, asimilat potrivit legii actului administrativ încheiat potrivit legii în scris între unul sau mai mulţi operatori economici, şi care are ca obiect fie exclusiv execuţia, fie atât proiectarea, cât şi execuţia de lucrări în legătură cu una dintre activităţile prevăzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, fie exclusiv execuţia, fie atât proiectarea, cât şi execuţia unor construcţii, fie realizarea, prin orice mijloace, a unei construcţii care corespunde cerinţelor stabilite de entitatea contractantă care exercită o influenţă determinantă asupra tipului sau proiectării construcţiei, sau contractul prin care se furnizează echipamente, se execută lucrări şi se prestează servicii în vederea executării lucrărilor de relocare de utilităţi prin eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul .........................., aparţinând ...................., şi reţelele .............................. , aparţinând .........................., care urmează a fi încheiat între Operatorul ................. şi Executant, în urma derulării procedurii de achiziţie sectorială, conform Legii nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    data semnării - data la care părţile au semnat prezenta convenţie;
    daune-interese - daune-interese acordate conform art. 10.5 din prezenta convenţie;
    proiect tehnic de execuţie - totalitatea documentelor prevăzute la art. 4 lit. d) din prezenta convenţie;
    durata Convenţiei are înţelesul prevăzut în art. 3.1 din prezenta convenţie;
    durata lucrărilor are înţelesul prevăzut în art. 3.2 din prezenta convenţie;
    Executant - operator economic parte a contractului sectorial de execuţie a lucrărilor, stabilit în urma derulării procedurii de achiziţie sectorială derulate de Operator, care va furniza echipamentele, va presta serviciile şi va executa lucrările necesare pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ......................., aparţinând ........................, şi reţelele ........................... , aparţinând ..............................................., în conformitate cu documentaţia de execuţie avizată de Operator;
    forţă majoră - conform art. 1.351 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, un eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil, mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii Convenţiei şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea Convenţiei; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, a unui embargo, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;
    relocare de utilităţi - modificarea completă sau parţială a traseului utilităţilor, generată de realizarea obiectivului de investiţii .......................;
    responsabil - responsabilul desemnat de Operator conform art. 6.1 din prezenta convenţie;
    penalităţi - despăgubiri stabilite în prezenta convenţie ca fiind datorate de către una dintre părţi celeilalte părţi, în caz de neîndeplinire a obligaţiilor din prezenta convenţie sau de îndeplinire cu întârziere faţă de termenele-limită, astfel cum au fost stabilite de părţi;
    preţul Convenţiei are înţelesul prevăzut în art. 2.2. din prezenta convenţie;
    proiectant de specialitate - reprezentat de .........................., care a prestat servicii de proiectare în vederea relocării utilităţilor, prin eliberarea amplasamentului şi pentru îndeplinirea condiţiilor de coexistenţă a reţelelor electrice pentru obiectivul ................................, şi care acordă asistenţă tehnică pe perioada execuţiei lucrărilor;
    RED - reţeaua electrică de distribuţie/RET - reţeaua electrică de transport;
    standarde - reglementările tehnice sau alte norme în baza cărora se execută lucrările;
    zi - zi calendaristică; luna - luna calendaristică; an - 365 de zile.


    ART. 2
    Obiectul şi preţul Convenţiei
    2.1. Obiectul Convenţiei îl constituie eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ......................, aparţinând .............., şi reţelele .............., aparţinând ........................, în conformitate cu proiectul tehnic de execuţie elaborat de către proiectantul de specialitate ................. şi avizat de ambele părţi, în Consiliul Tehnico-Economic ........................ cu Aviz nr. ............................ şi în ............... cu Aviz nr. ............... .
    2.2. Preţul pe care Solicitantul/Investitorul îl va plăti Operatorului pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ............................, aparţinând ................, şi reţelele ........... , aparţinând ............................., stabilit în baza devizului general întocmit de către proiectantul de specialitate, ca urmare a elaborării proiectului tehnic de execuţie, este de .................... (...........................................................................) lei, la care se adaugă TVA, denumit în continuare preţul Convenţiei.
    2.3. Preţul Convenţiei va fi achitat de Solicitant/Investitor către Operator pe baza facturii şi în condiţiile prevăzute la art. 12.
    2.4. Preţul Convenţiei va fi actualizat în conformitate cu art. 2.5 şi 7.8, după caz.
    2.5. Preţul Convenţiei, precum şi graficul de execuţie se pot modifica, cu acordul părţilor, în următoarele situaţii:
    a) în corelare cu modificările din contractul de execuţie de lucrări, inclusiv în ceea ce priveşte diminuarea/suplimentarea cantităţilor de produse, servicii, lucrări;
    b) în situaţia în care intervin modificări în execuţia obiectivului de investiţii al Solicitantului/Investitorului, care au impact asupra lucrărilor din contractul de execuţie aferent relocării utilităţilor, conform art. 17 din prezenta convenţie;
    c) în baza unor modificări legislative;
    d) ca urmare a hotărârilor de sistare a lucrărilor, hotărâri emise de autorităţile locale, autorităţile centrale sau de instanţele de judecată şi care nu se datorează culpei/intenţiei Solicitantului/Investitorului.


    ART. 3
    Durata Convenţiei
    3.1. Convenţia intră în vigoare la data semnării de către ultima parte şi va rămâne în vigoare până la data punerii în funcţiune a reţelelor .................., care constituie obiectul lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă, dar nu mai mult de 6 (şase) luni de la data încheierii contractului de execuţie privind relocarea utilităţilor.
    3.2. Durata de execuţie a lucrărilor este estimată la maximum 6 (şase) luni de la data încheierii contractului de execuţie.
    3.3. Durata Convenţiei poate fi modificată cu acordul părţilor, prin act adiţional.

    ART. 4
    Documentele Convenţiei
    Documentele Convenţiei se constituie în anexe la Convenţie, aşa cum este detaliat mai jos, şi reprezintă parte integrantă a acesteia:
    a) Avizul Consiliului Tehnico-Economic nr. .................... al Operatorului ........................ la studiul de coexistenţă;
    b) Avizul Consiliului Tehnico-Economic nr. ......................... al Operatorului ..................., faza proiect tehnic de execuţie;
    c) documentaţie tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire - cu „Vizat spre neschimbare“;
    d) proiect tehnic de execuţie ce conţine:
    - proiect tehnic:
    (i) părţi scrise;
    (ii) părţi desenate;

    – detalii de execuţie;
    – caiet de sarcini;
    – liste de cantităţi;

    e) autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor de eliberare a amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ........................., aparţinând ........, şi reţelele ........., aparţinând Operatorului, document ce se obţine de către Solicitant/Investitor pentru lucrările de relocare cu caracter definitiv; Operatorul va împuternici Solicitantul/Investitorul pentru obţinerea autorizaţiei de construire, în numele şi pe seama acestuia;
    f) devizul general stabilit de către proiectantul de specialitate ca urmare a elaborării proiectului tehnic de execuţie, agreat de către părţi;
    g) actele adiţionale la prezenta convenţie, dacă este cazul;
    h) alte documente relevante (dacă este cazul).


    ART. 5
    Condiţii necesare demarării procedurii de achiziţie a execuţiei lucrărilor şi condiţii necesare demarării execuţiei lucrărilor
    5.1. În cazul în care dispoziţiile legale aplicabile Operatorului impun ca lucrările aferente relocărilor de utilităţi să fie efectuate prin încheierea de către Operator a unui contract de achiziţie sectorială de lucrări, demararea procedurii de achiziţie a execuţiei lucrărilor, respectiv publicarea anunţului de participare se va realiza în termen de maximum 15 zile de la data predării proiectului tehnic şi semnării prezentei convenţii, urmând ca procedura de achiziţie să fie realizată în termenele stabilite prin legislaţia aplicabilă în materia achiziţiilor sectoriale. Termenul de 15 zile se poate prelungi în situaţia unor eventuale observaţii formulate de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, precum şi a unui eventual control ex-ante.
    5.2. Demararea execuţiei lucrărilor, aşa cum acestea sunt stabilite prin proiectul tehnic de execuţie, va fi condiţionată de transmiterea de către Solicitant/Investitor a autorizaţiei de construire pentru lucrările necesare pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ................, aparţinând ........., şi reţelele ..........., aparţinând ............................, obţinută în numele Operatorului, predarea de către Solicitant/Investitor a amplasamentului aferent lucrărilor de relocare cu caracter definitiv, liber de sarcini, precum şi de asigurarea de către Operator a retragerilor din exploatare a instalaţiilor în condiţii de siguranţă a Sistemului electroenergetic naţional (SEN), cu evitarea congestiilor.
    5.3. În maximum 3 zile de la transmiterea autorizaţiei de construire de către Solicitant/Investitor către Operator, acesta are obligaţia de a emite ordinul de începere pentru execuţia lucrărilor aferente relocării utilităţilor.
    5.4. Operatorul, dacă este cazul, în vederea realizării obiectului prezentei convenţii, poate iniţia, derula şi atribui şi alte tipuri de contracte (de furnizare şi/sau prestare), cu informarea prealabilă a Solicitantului/Investitorului, caz în care termenii utilizaţi în prezenta convenţie se vor citi în corelare cu tipul contractului respectiv.

    ART. 6
    Obligaţiile Operatorului
    Operatorul are următoarele obligaţii:
    6.1. să notifice Solicitantului/Investitorului responsabilul desemnat pentru implementarea Convenţiei, în termen de 3 zile de la semnarea acesteia;
    6.2. orice situaţie care ar putea determina modificări ale prezentei convenţii, generate de implementarea contractului de execuţie a lucrărilor de relocare de utilităţi, va fi adusă la cunoştinţa Solicitantului/Investitorului de către responsabilul desemnat pentru implementarea Convenţiei;
    6.3. să demareze în 15 zile lucrătoare de la data predării proiectului tehnic şi a semnării prezentei convenţii procedura de achiziţie a execuţiei lucrărilor, respectiv publicarea anunţului de participare. Termenul de 15 zile se poate prelungi, în situaţia unor eventuale observaţii formulate de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, precum şi a unui eventual control ex-ante;
    6.4. să supravegheze şi să răspundă pentru realizarea execuţiei lucrărilor de relocare a utilităţilor, în conformitate cu proiectul tehnic de execuţie pus la dispoziţie de către Solicitant/Investitor şi avizat;
    6.5. să permită Executantului, în vederea realizării lucrărilor, accesul la amplasamentul descris la art. 9.1, 9.2 şi 9.4 pe toată perioada execuţiei lucrărilor;
    6.6. să asigure realizarea lucrărilor la un nivel calitativ care să garanteze respectarea tuturor standardelor, reglementărilor şi normelor tehnice specifice în vigoare la momentul execuţiei lucrărilor (de dimensionare şi de funcţionare) ale RED/RET, precum şi respectarea parametrilor tehnici de calitate pentru transportul energiei electrice şi serviciul de sistem;
    6.7. să asigure recepţia lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ......................., aparţinând ........, şi reţelele ................., aparţinând Operatorului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    6.8. să asigure plata către Executantul lucrărilor executate şi certificate, conform prevederilor din contractul de execuţie a lucrărilor;
    6.9. să notifice Solicitantul/Investitorul asupra datei de punere în funcţiune a utilităţilor care au făcut obiectul lucrărilor de relocare.


    ART. 7
    Obligaţiile Solicitantului/Investitorului
    Solicitantul/Investitorul are următoarele obligaţii:
    7.1. să pună la dispoziţia Operatorului proiectul tehnic avizat de către părţi, precum şi alte documente, date şi informaţii necesare realizării obiectului Convenţiei;
    7.2. să obţină autorizaţia de construire pentru realizarea lucrărilor de relocare cu caracter definitiv, aferente prezentei convenţii, şi să o pună la dispoziţia Operatorului în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data obţinerii;
    7.3. să plătească preţul Convenţiei în condiţiile stabilite conform art. 12;
    7.4. să permită Executantului din cadrul contractului de execuţie a lucrărilor de relocare de utilităţi accesul la amplasamentul descris la art. 9.3, pe toată perioada execuţiei lucrărilor;
    7.5. să predea Operatorului amplasamentul aferent lucrărilor de relocare cu caracter definitiv, liber de sarcini, în scopul punerii la dispoziţia Executantului a acestui amplasament;
    7.6. prin semnarea acestei convenţii, Solicitantul/Investitorul recunoaşte că instalaţia rezultată în urma execuţiei lucrărilor, aşa cum este stabilită prin documentaţiile tehnico-economice avizate, după ce finalizarea lor a fost confirmată conform art. 11.8, rămâne în patrimoniul Operatorului, în conformitate cu prevederile Metodologiei pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de reţea, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 25/2016, cu modificările şi completările ulterioare, Solicitantul/Investitorul renunţând la orice pretenţie privind proprietatea faţă de aceasta;
    7.7. să nu execute sau să amplaseze construcţii subterane sau supraterane suplimentare pe traseul sau în zona de siguranţă a instalaţiilor RED/RET fără avizul Operatorului;
    7.8. să asigure resursele financiare suplimentare faţă de preţul Convenţiei, în cazul în care apare necesitatea unor lucrări suplimentare, peste valoarea estimată a lucrărilor, în limita unui procent de maximum 15% din valoarea devizului general de lucrări stabilit de către proiectantul de specialitate ca urmare a elaborării proiectului tehnic de execuţie, agreat de către părţi, cu condiţia existenţei resurselor financiare în devizul general şi respectării mecanismului specific din legea achiziţiilor sectoriale;
    7.9. să plătească Operatorului diferenţele rezultate în urma costurilor suplimentare permise şi aprobate conform prevederilor prezentei convenţii şi ale contractului de execuţie, în termen de 45 (patruzecişicinci) de zile de la data confirmării primirii facturii de către Solicitant/Investitor;
    7.10. în situaţia imposibilităţii realizării lucrărilor şi/sau a obiectului prezentei convenţii, să despăgubească Operatorul pentru orice pierderi suferite de acesta, precum şi să suporte costurile pentru:
    a) aducerea instalaţiilor electrice ale Operatorului în starea iniţială sau la o stare de siguranţă în funcţionarea de lungă durată, aprobată de Operator;
    b) realizarea lucrărilor necesare bunei funcţionări a instalaţiilor Operatorului în zona în care s-a lucrat în baza prezentei convenţii;

    7.11. să răspundă la solicitările de clarificare adresate de operatorii economici în cadrul procedurii de achiziţie şi care privesc documentele puse la dispoziţie de către Solicitant/Investitor şi pe durata de execuţie a lucrărilor;
    7.12. să prelungească durata de execuţie a lucrărilor şi implicit a prezentei convenţii în cazul în care intervin modificări ale documentelor de achiziţie, ca efect al situaţiei prevăzute la art. 7.11.


    ART. 8
    Lucrările
    8.1. Obiectul lucrărilor aferente relocării utilităţilor va fi detaliat în documentaţia de execuţie, iar eventualele modificări vor fi introduse prin act adiţional, în contractul de execuţie, numai după aprobarea acestora de către Solicitant/Investitor, prin încheierea unui act adiţional la prezenta convenţie.
    8.2. Operatorul va asigura finalizarea lucrărilor de către executant în conformitate cu contractul de execuţie, sub rezerva modificărilor agreate de părţi şi sub rezerva neîndeplinirii în mod culpabil de către Executant a obligaţiilor din contractul de execuţie, la termenele şi în condiţiile din contractul de execuţie.
    8.3. Operatorul va verifica realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile contractului de execuţie şi ale legislaţiei şi normativelor în vigoare.

    ART. 9
    Accesul pe amplasament
    9.1. Operatorul va asigura accesul Executantului în amplasamentul pentru care acesta are constituit în favoarea sa dreptul de uz şi servitute/concesiune pe toată perioada de execuţie a lucrărilor, cu respectarea instrucţiunilor de lucru în instalaţiile aflate în funcţiune.
    9.2. Operatorul va asigura accesul Executantului în amplasamentul aflat în zona de traseu afectată de lucrările pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ..........................., aparţinând ..........., şi reţelele ............, aparţinând ............................, pe toată perioada de execuţie a acestora.
    9.3. Solicitantul/Investitorul va asigura accesul Executantului pe amplasamentul obiectivului de investiţii .........................., în vederea organizării lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă.
    9.4. Solicitantul/Investitorul predă Operatorului amplasamentul aferent lucrărilor de relocare definitive, amplasament care va fi pus la dispoziţia Executantului pentru realizarea lucrărilor.

    ART. 10
    Sancţiuni pentru neîndeplinirea culpabilă a obligaţiilor
    10.1. În cazul în care Operatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezenta convenţie în condiţiile prevăzute la art. 6, Operatorul are obligaţia de a plăti penalităţi de întârziere, în cuantum de 0,1% pe zi de întârziere din preţul Convenţiei, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor aferente asumate. Penalităţile nu pot depăşi suma totală plătită de Solicitant/Investitor.
    10.2. Toate sumele pe care Operatorul are obligaţia de a le plăti Solicitantului/Investitorului, stabilite conform art. 10.1, vor fi facturate de către Solicitant/Investitor. Operatorul are obligaţia de a achita factura de penalităţi transmisă de către Solicitant/Investitor, în termen de 30 (treizeci) de zile de la data confirmării primirii facturii.
    10.3. În cazul în care Solicitantul/Investitorul, din culpa sa, nu onorează plăţile către Operator, în conformitate cu prevederile art. 12.1, atunci Operatorul are dreptul de a solicita penalităţi de întârziere asupra sumelor datorate, de 0,1% pe zi pentru fiecare zi de întârziere, de la data scadentă a sumelor restante până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor. Valoarea totală a penalităţilor nu poate depăşi valoarea facturii pentru care s-au calculat.
    10.4. Toate sumele pe care Solicitantul/Investitorul are obligaţia de a le plăti Operatorului, stabilite conform art. 10.3, vor fi facturate de către Operator. Solicitantul/Investitorul are obligaţia de a achita factura de penalităţi transmisă de către Operator, în termen de 30 (treizeci) de zile de la data confirmării primirii facturii.
    10.5. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi, în mod culpabil, dă dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
    10.6. În cazul în care Operatorul se află în procedura insolvenţei declarată sau nedeclarată, se aplică prevederile Legii privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare. Operatorul are obligaţia ca, pe întreaga perioadă de derulare a prezentei convenţii, să notifice Solicitantul/Investitorul, în termen de maximum 3 (trei) zile de la apariţia oricărei situaţii prevăzute de Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, despre această situaţie (comunicarea declanşării procedurii de insolvenţă, comunicarea datelor de identificare ale administratorului judiciar, orice informaţie în legătură cu starea de fapt a societăţii).
    10.7. Operatorul este exonerat de răspundere şi sancţiuni în cazul în care nerespectarea obligaţiilor şi/sau încălcarea termenelor a fost determinată de situaţii, cum ar fi (dar fără a se limita la acestea):
    a) neîndeplinirea de către Solicitant/Investitor a obligaţiilor stabilite ca fiind în sarcina sa prin prezenta convenţie (de exemplu, neefectuarea plăţii preţului Convenţiei etc.);
    b) inacţiunea sau acţiunea întârziată a Solicitantului/ Investitorului (de exemplu, nepunerea la dispoziţia Operatorului a autorizaţiei de construire etc.);
    c) anularea procedurii de achiziţie organizate în vederea atribuirii contractului de execuţie lucrări;
    d) refuzul operatorului economic declarat câştigător de a semna contractul sau nedepunerea contractelor cu subcontractanţii nominalizaţi în ofertă, în termenele notificate de Operator;
    e) falimentul sau insolvenţa Executantului;
    f) forţa majoră;
    g) alte cauze şi evenimente pe care Operatorul nu putea să le prevadă sau pe care nu putea să le preîntâmpine pe parcursul derulării Convenţiei şi care l-au împiedicat în mod obiectiv să îşi îndeplinească obligaţiile şi să respecte termenele contractuale.


    ART. 11
    Începere, întârzieri, suspendare, sistare, finalizare
    11.1. Operatorul va urmări executarea lucrărilor la termenele convenite în contractul de execuţie. Operatorul are obligaţia de a depune toate diligenţele necesare în vederea începerii execuţiei lucrărilor la data menţionată în cadrul contractului de execuţie.
    11.2. Operatorul va notifica Solicitantului/Investitorului data emiterii ordinului de începere a lucrărilor de execuţie sau data de începere efectivă a lucrărilor, în cazul în care aceasta nu corespunde cu data emiterii ordinului de începere, şi, de asemenea, data recepţiei lucrărilor conform contractului de execuţie şi data de punere în funcţiune.
    11.3. Lucrările executate în baza prezentei convenţii trebuie finalizate în termenul convenit de părţi, conform art. 3.2.
    11.4. Operatorul este îndreptăţit să solicite prelungirea duratei lucrărilor prevăzute la art. 3.2, fără costuri suplimentare, în următoarele cazuri:
    a) orice motive de întârziere ce nu se datorează Operatorului;
    b) din cauza neacordării retragerilor din exploatare a instalaţiei ca urmare a asigurării siguranţei SEN fără apariţia de congestii;
    c) solicitări primite din partea Executantului, din motive independente de acţiunea sau culpa Executantului/Operatorului;
    d) alte circumstanţe neobişnuite, imprevizibile sau susceptibile de a surveni altfel decât prin încălcarea contractului de execuţie de lucrări de către Operator.

    11.5. Solicitantul/Investitorul are dreptul de a suspenda în mod unilateral executarea Convenţiei, fără ca Operatorul să fie îndreptăţit a solicita orice costuri suplimentare şi/sau daune aferente suspendării sau care rezultă ca urmare a suspendării, cu o notificare adresată Operatorului cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte ca suspendarea să producă efecte. Operatorul este îndreptăţit a solicita orice costuri suplimentare şi/sau daune aferente suspendării sau care rezultă ca urmare a suspendării solicitate de Executant.
    11.6. În cazul în care:
    a) se va suspenda contractul de lucrări aferent obiectivului de investiţie pentru care sunt realizate lucrările din cadrul contractului, Solicitantul/Investitorul poate să suspende prezenta convenţie până la reglementarea situaţiei contractului de lucrări aferent obiectivului de investiţie;
    b) se va rezilia contractul de lucrări aferent obiectivului de investiţie pentru care sunt realizate lucrările din cadrul contractului, Solicitantul/Investitorul poate să suspende prezenta convenţie, cu acordul Operatorului.

    11.7. În cazul în care Solicitantul/Investitorul suspendă executarea contractului, durata acestuia se va prelungi cu perioada în care a fost suspendat, fără a suplimenta preţul Convenţiei.
    11.8. Operatorul se angajează prin prezenta convenţie că va numi orice comisie de recepţie necesară conform contractului de execuţie şi că va asigura convocarea acesteia pentru efectuarea testelor de punere în funcţiune şi a testelor de recepţie prevăzute în contractul de execuţie.
    11.9. Operatorul va supraveghea realizarea şi finalizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile contractului de execuţie, sub rezerva modificărilor agreate de părţi. Cu cel puţin 5 (cinci) zile lucrătoare înainte de data preconizată pentru finalizarea lucrărilor, Operatorul va notifica Solicitantul/Investitorul cu privire la finalizarea lucrărilor.
    11.10. Fără a se limita la răspunderea Executantului ce decurge din contractul de execuţie a lucrărilor, Operatorul va fi responsabil pentru funcţionalitatea lucrărilor potrivit cerinţelor contractului de execuţie de lucrări şi legilor în vigoare.
    11.11. În cazul apariţiei unor situaţii care ar impune suspendarea Convenţiei, părţile sunt de acord să se întâlnească imediat în scopul examinării cu bună-credinţă a oricăror măsuri care pot fi luate în mod rezonabil pentru a permite realizarea obiectului prezentei convenţii şi pentru a evita suspendarea acesteia.
    11.12. Operatorul are dreptul de a denunţa unilateral Convenţia în cazul în care Solicitantul/Investitorul nu plăteşte preţul prevăzut la art. 2.2 sau în cazul în care, fără o justificare temeinică, Solicitantul/Investitorul nu dă curs solicitărilor Operatorului de a încheia acele acte adiţionale necesare îndeplinirii obiectului convenţiei.

    ART. 12
    Modalităţi de plată
    12.1. Solicitantul/Investitorul va plăti Operatorului preţul Convenţiei prevăzut la art. 2.2, în termen de maximum 45 (patruzecişicinci) de zile de la data confirmării primirii facturii la sediul Solicitantului/Investitorului, în contul bancar ....................... deschis la ................................ .
    Operatorul se obligă conform legii să folosească sumele încasate de la Solicitant/Investitor în acest cont numai pentru plata facturilor emise de Executant pentru realizarea lucrărilor menţionate în contractul de execuţie.

    12.2. (1) În cazul în care informaţiile şi valorile din factură sunt eronate sau incomplete, Solicitantul/Investitorul va solicita corectarea facturii în sensul prevederilor Codului fiscal. Suspendarea termenului de plată se va încheia la data la care Solicitantul/Investitorul va primi factura corect întocmită. Un nou termen de plată va curge de la primirea de către Solicitant/Investitor a facturii corect întocmite.
    (2) Factura se comunică Solicitantului/Investitorului prin poştă cu confirmare de primire sau prin delegat direct la sediul menţionat în contract.
    (3) În caz de divergenţe, dovada comunicării facturii către Solicitant/Investitor o constituie, după caz, mandatul poştal sau ştampila aplicată de registratura Solicitantului/Investitorului pe document.

    12.3. Operatorul poate emite o factura de regularizare finală pentru Solicitant/Investitor după finalizarea lucrărilor de eliberare a amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul rutier ...................., aparţinând ...................., şi reţeaua de transport energie electrică, aparţinând ........................, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    12.4. În cazul în care în urma regularizării rezultă o diferenţă între preţul contractului achitat de către Solicitant/Investitor conform prezentei convenţii şi valoarea lucrărilor realizate, în sensul în care preţul contractului achitat este mai mic decât valoarea lucrărilor realizate, Solicitantul/Investitorul se obligă să plătească Operatorului această diferenţă în 30 (treizeci) de zile de la data întocmirii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor. În cazul în care Solicitantul/Investitorul nu va face plata în termenul-limită de mai sus, Operatorul va aplica penalităţi de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere din plata neefectuată până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.
    12.5. În cazul în care în urma regularizării rezultă o diferenţă între preţul contractului achitat de către Solicitant/Investitor conform prezentei convenţii şi valoarea lucrărilor realizate, în sensul în care preţul contractului achitat este mai mare decât valoarea lucrărilor realizate, Operatorul se obligă să returneze Solicitantului/Investitorului această diferenţă în 30 (treizeci) de zile de la data întocmirii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor. În cazul în care Operatorul nu va face plata în termenul-limită de mai sus, Solicitantul/Investitorul va aplica penalităţi de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere din plata neefectuată până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.

    ART. 13
    Dreptul de proprietate
    Reţelele ...................... deviate/modificate/relocate în urma lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă vor rămâne în proprietatea Operatorului.

    ART. 14
    Confidenţialitate
    14.1. Informaţiile confidenţiale
    Informaţii confidenţiale înseamnă şi se referă la orice document sau informaţie cu privire la activităţile oricărei părţi (partea protejată) (precum şi la societăţile afiliate, sucursalele şi partenerii cu care partea protejată dezvoltă activităţi de afaceri), dar fără a se limita la produse, client şi investitor şi liste de contacte, politici de preţuri, politici de personal şi proceduri, metode operaţionale, planuri şi strategii de marketing, tehnici sau planuri de dezvoltare a producţiei, planuri de afaceri sau planuri de achiziţii imobiliare, planuri de dezvoltare personal, planuri (arhitecturale sau de altă natură) şi proiecte de design, know-how comercial, secrete de comerţ, corespondenţă, adrese şi numere de telefon, fişiere, date financiare, aspecte financiare, proiecte de afaceri şi alte aspecte şi informaţii aparţinând părţii protejate, personalului acesteia, clienţilor şi afiliaţilor săi, altor activităţi de afaceri ale părţii protejate şi societăţilor afiliate părţii protejate, precum şi ale sucursalelor sale (informaţii confidenţiale).
    14.2. Informaţii excluse şi posibilitatea de dezvăluire
    Informaţiile confidenţiale nu vor include informaţii care:
    (i) sunt sau devin publice în alt mod decât ca rezultat al dezvăluirii de către cealaltă parte (partea obligată);
    (ii) devin disponibile părţii obligate ca neconfidenţiale dintr-o altă sursă decât partea protejată;
    (iii) pot fi dovedite de către partea obligată (conform dovezilor scrise) că au fost în posesia părţii obligate anterior dezvăluirii de către partea protejată;
    (iv) sunt dezvăluite cu acordul scris prealabil al părţii protejate (acordul însemnând un document semnat de către partea protejată); sau
    (v) partea obligată a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.


    14.3. Utilizarea limitată a informaţiilor confidenţiale
    Părţile convin că nu vor utiliza în niciun fel, direct sau indirect, şi nu se vor folosi în alt mod integral sau parţial de informaţiile confidenţiale, cu excepţia lucrărilor de eliberare a amplasamentului şi realizare a condiţiilor de coexistenţă ce vor fi executate potrivit prezentei convenţii şi, în special, fără a limita cadrul general al celor anterior menţionate, şi că nu vor folosi sau utiliza în alt mod, integral sau parţial, informaţiile confidenţiale pentru niciun alt scop care va fi independent de lucrările de eliberare a amplasamentului şi realizare a condiţiilor de coexistenţă.

    14.4. Obligaţia de confidenţialitate
    Cu excepţia cazurilor cerute prin lege sau decizie a instanţei, părţile sunt obligate să păstreze informaţiile confidenţiale ca strict confidenţiale. Această obligaţie de confidenţialitate va rămâne valabilă permanent după încetarea sau expirarea duratei prezentei convenţii.
    Aspectele tehnice fac excepţie de la prevederile de mai sus în măsura în care sunt folosite de Operator în vederea efectuării lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ...................., aparţinând ....................................., şi reţelele .........................., aparţinând ................................. .


    ART. 15
    Amendamente
    15.1. Părţile au dreptul, pe durata convenţiei, de a conveni modificarea clauzelor Convenţiei prin act adiţional semnat de ambele părţi.
    15.2. Părţile se obligă să modifice Convenţia în cazul în care o astfel de modificare este impusă de prevederile legislative, inclusiv în materia achiziţiilor publice.

    ART. 16
    Forţa majoră
    16.1. Forţa majoră exonerează părţile de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie, pe toată perioada în care aceasta acţionează. Evenimentele de forţă majoră trebuie certificate de autoritatea competentă în domeniu.
    16.2. Fără a aduce atingere oricăror alte prevederi relevante din prezenta convenţie, nu va fi angajată răspunderea părţilor în măsura în care întârzierea în executare ori neexecutarea obligaţiilor contractuale este rezultatul unui eveniment de forţă majoră.
    16.3. În cazul în care executarea convenţiei este afectată de un eveniment de forţă majoră, aceasta se va sista pe perioada cât durează evenimentul de forţă majoră, fără a afecta drepturile părţilor de dinainte ca evenimentul să survină.
    16.4. Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
    16.5. Neîndeplinirea obligaţiei de notificare a forţei majore nu înlătură efectul exonerator de răspundere al acesteia, dar antrenează obligaţia părţii care trebuia să o comunice de a repara pagubele cauzate părţii prin faptul necomunicării.
    16.6. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona pe o perioadă mai mare de 180 (una sută optzeci) de zile, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentei convenţii într-un termen de 30 (treizeci) de zile de la notificare. Dacă după expirarea celor 30 (treizeci) de zile forţa majoră este încă prezentă, Convenţia va înceta fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.

    ART. 17
    Modificarea Convenţiei
    17.1. În orice moment înainte de data finalizării lucrărilor, oricare dintre părţi poate înainta celeilalte părţi o propunere de modificare, în condiţiile art. 2.5 şi 15.1, care ar putea avea ca efect o modificare a prevederilor Convenţiei, a documentaţiei de execuţie, a studiilor tehnice care ar putea influenţa condiţiile, preţul Convenţiei sau durata de execuţie a lucrărilor. Această modificare va fi supusă aprobării părţii căreia îi este înaintată.
    17.2. Dacă este cazul, modificarea aprobată de părţi va fi adusă la cunoştinţă de către Operator Executantului în baza obligaţiilor din cadrul contractului de execuţie şi va fi respectată de către acesta.
    17.3. Propunerile de modificare sunt acceptabile dacă se încadrează în obiectul contractului şi sunt realizabile tehnic, luând în considerare atât stadiul lucrărilor, cât şi compatibilitatea tehnică a propunerilor de modificare cu instalaţiile care fac obiectul contractului.
    17.4. Toate clauzele contractuale rămân neschimbate din momentul iniţierii unei propuneri de modificare până în momentul agreării acesteia de către părţi.
    17.5. Iniţierea unei propuneri de modificare nu constituie motiv pentru nicio modificare a Convenţiei, cum ar fi decalarea unor termene până la aprobarea şi încheierea unui act adiţional la Convenţie, dar poate constitui motiv de suspendare a Convenţiei, în condiţiile art. 11.11, conform acordului părţilor.

    ART. 18
    Finalizarea şi încetarea Convenţiei
    18.1. Convenţia se va considera finalizată la data punerii în funcţiune a reţelelor ................., care constituie obiectul lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ..............., aparţinând ...................., şi reţelele ................, aparţinând ......................., cu excepţia cazului în care survine o încetare anticipată, în conformitate cu prevederile art. 16.6 şi art. 18.3 alin. (1) şi (2).
    18.2. (1) Prezenta convenţie încetează de drept:
    a) daca obiectul Convenţiei a fost realizat;
    b) prin acordul scris al părţilor;
    c) dacă a intervenit forţă majoră, conform prevederilor art. 16.6.

    (2) Încetarea prezentei convenţii va opera de plin drept, fără necesitatea îndeplinirii vreunei formalităţi sau fără intervenţia autorităţilor sau a instanţei de judecată, la data notificării de către oricare dintre părţi a rezilierii Convenţiei, în situaţia neexecutării sau executării necorespunzătoare de către cealaltă parte a obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie.
    (3) Încetarea Convenţiei nu va produce niciun fel de efecte asupra altor drepturi ale Solicitantului/Investitorului şi Operatorului dobândite în baza Convenţiei.

    18.3. (1) Solicitantul/Investitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral Convenţia la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii Convenţiei şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încât îndeplinirea Convenţiei ar fi imposibil de realizat sau contrară interesului public.
    (2) Solicitantul/Investitorul are dreptul de a denunţa unilateral prezenta convenţie şi în situaţia în care alocarea resurselor financiare a fost sistată/modificată.
    (3) În cazurile prevăzute la alin. (1) şi (2), Operatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din Convenţie îndeplinită până la denunţarea unilaterală a Convenţiei, fără a putea solicita daune-interese.


    ART. 19
    Soluţionarea litigiilor
    19.1. Părţile vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ele în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea Convenţiei.
    19.2. În cazul în care, după 15 (cincisprezece) zile de la începerea acestor tratative, părţile nu reuşesc să rezolve în mod amiabil disputa, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţa judecătorească competentă de la sediul Solicitantului/Investitorului.
    19.3. Până la soluţionarea litigiilor dintre părţi de către instanţele judecătoreşti, Operatorul va continua să presteze serviciile prevăzute în prezenta convenţie.

    ART. 20
    Legea aplicabilă Convenţiei
    Convenţia va fi interpretata în conformitate cu legea română.

    ART. 21
    Limba care guvernează Convenţia
    Limba care guvernează Convenţia este limba română.

    ART. 22
    Comunicări
    22.1. Orice comunicare între părţi referitoare la îndeplinirea prezentei convenţii trebuie să fie transmisă în scris la adresa menţionată în art. 22.2 sau la orice altă adresă comunicată ulterior de către părţi. Documentele scrise trebuie înregistrate atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
    22.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
    Pentru Operatorul ............... comunicările se vor face la următoarea adresă: ..............., judeţul ................, str. .............., nr. .........., telefon ............., fax .................... .
    Pentru Solicitant/Investitor comunicările se vor face la următoarea adresă: ..............., judeţul ................, str. .............., nr. .........., telefon ............., fax .................... .


    ART. 23
    Cesiunea
    23.1. Nicio parte nu poate cesiona sau nova Contractul sau oricare dintre drepturile sau obligaţiile sale conform acestuia, decât cu acordul scris al celeilalte Părţi.
    23.2. Operatorul ............. are dreptul să cesioneze drepturile şi obligaţiile izvorâte din prezenta convenţie ca urmare a procesului de reorganizare (fuziune), iar Solicitantul/Investitorul este de acord necondiţionat cu cesionarea drepturilor şi obligaţiilor izvorâte din prezenta convenţie prin semnarea acesteia.
    23.3. Operatorul ............... va notifica Solicitantul/Investitorul în termen de 30 de zile de la data efectivă a fuziunii.
    23.4. Dreptul de proprietate asupra reţelelor ........................... relocate, prevăzut la art. 13, se va transfera automat succesorilor de drept ai operatorului de distribuţie ca urmare a procesului de reorganizare (fuziune).

    ART. 24
    Dispoziţii finale
    24.1. Anexele la prezenta convenţie fac parte integrantă din aceasta.
    24.2. Clauzele prezentei convenţii se completează cu prevederile actelor normative în vigoare, dispoziţiile art. 5 alin. (5) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, cu modificările şi completările ulterioare, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, ale Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 59/2013, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Metodologiei pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de reţea, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 25/2016, cu modificările şi completările ulterioare, ale altor acte normative aplicabile, astfel cum acestea pot fi modificate, completate sau înlocuite la un moment dat.
    24.3. În cazul în care Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020 sau actele normative menţionate la art. 24.2 nu dispun altfel, prezenta convenţie se interpretează în conformitate cu normele comune pentru fiecare materie (de exemplu, Codul civil, normele în domeniul achiziţiilor publice etc.).
    24.4. Părţile se obligă să respecte toate prevederile legale din România şi Uniunea Europeană referitoare la protecţia datelor cu caracter personal. Datele cu caracter personal au acelaşi înţeles ca cel din Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.

    Prezenta convenţie s-a încheiat şi semnat astăzi, ............................., în 2 (două) exemplare, deopotrivă originale, din care unul pentru Solicitant/Investitor şi unul pentru Operator.
    Operator,
    ..................
    Solicitant/Investitor,
    ..............................
    MODEL 2^2 DE CONVENŢIE
    pentru relocarea utilităţilor şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ..............................,
    aparţinând ............, şi reţelele .................... , aparţinând ...............................
    Nr. ........, încheiată astăzi, ........................
    ^2 Modelul 2 de convenţie pentru relocarea utilităţilor se aplică pentru operatorii de distribuţie a gazelor naturale.
    Părţile contractante
    ....................................................., cu sediul în ................., judeţul ......................., str. .............., nr. ......., telefon ............., fax ................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ............. cu numărul ..............., având CIF ................ şi contul bancar nr. ...................................., deschis la Banca ............................, reprezentată prin .................................., având funcţia de ..........................., în calitate de Solicitant/Investitor,
    şi
    ....................................................., cu sediul în ................., judeţul ..............., str. ....................., nr. ......., telefon ............., fax ................., înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul ......................... cu numărul ..............., având CIF ................ şi contul bancar nr. ..............................., deschis la Banca ............................, reprezentată prin .................................., având funcţia de ..........................., în calitate de operator de transport/distribuţie concesionar, denumită în continuare Operator
    În temeiul prevederilor art. 12 şi 25 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020,
    având în vedere dispoziţiile art. 5 alin. (5) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului privind racordarea la sistemul de transport al gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 172/2020, precum şi ale Metodologiei pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de reţea, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 25/2016, cu modificările şi completările ulterioare,
    Solicitantul/Investitorul şi Operatorul, denumiţi în continuare individual partea şi colectiv părţile, au convenit încheierea prezentei convenţii pentru relocarea utilităţilor, prin eliberarea amplasamentului, şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul .............................., aparţinând ............, şi reţelele ...................., aparţinând ..............................., denumită în continuare Convenţie.
    ART. 1
    Definiţii
    În prezenta convenţie, următorii termeni se interpretează după cum urmează:
    ANRE - Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei;
    amplasament - locul unde urmează a se executa lucrările;
    anexe - toate documentele ataşate la Convenţie şi enumerate în cuprinsul acesteia;
    autorizaţie de construire - autorizaţia de construire emisă de către autorităţi, în conformitate cu Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţie, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, obţinută de Solicitant/Investitor;
    condiţii necesare încheierii contractului de execuţie - au înţelesul prevăzut de art. 5.1 din prezenta convenţie;
    Convenţia pentru relocarea utilităţilor, prin eliberarea amplasamentului, şi pentru realizarea condiţiilor de coexistenţă - contract prin care Operatorul se angajează să devieze, să mute, să modifice sau să întărească instalaţiile sale existente pe un teren pe care urmează a se amplasa un obiectiv al Solicitantului/Investitorului, iar acesta din urmă se angajează să achite Operatorului costul lucrărilor pentru relocarea utilităţilor şi să pună la dispoziţie amplasamentul necesar relocării utilităţilor;
    contract de execuţie - contractul de lucrări de relocare de utilităţi şi realizare a condiţiilor de coexistenţă între obiectivul .........................., aparţinând ..........., şi reţelele ............... , aparţinând .........................., care urmează a fi încheiat între Operatorul ................. şi Executant, în urma derulării procedurii de achiziţie sectorială, conform Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare;
    data semnării - data la care părţile au semnat prezenta convenţie;
    proiect tehnic de execuţie - totalitatea documentelor prevăzute la art. 4 lit. d) din prezenta convenţie;
    durata Convenţiei - are înţelesul prevăzut în art. 3.1 din prezenta convenţie;
    durata Lucrărilor - are înţelesul prevăzut în art. 3.2 din prezenta convenţie;
    executant - înseamnă operatorul economic stabilit în urma derulării procedurii de achiziţie sectorială, care va furniza echipamentele şi va executa lucrările necesare pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ......................., aparţinând .........., şi reţelele ................., aparţinând ................................., în conformitate cu documentaţia de execuţie avizată de Operator, sau Operatorul, atunci când lucrările se execută prin forţe proprii;
    forţă majoră - conform art. 1.351 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, un eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil;
    relocare de utilităţi - modificarea completă sau parţială a traseului utilităţilor, generată de realizarea obiectivului de investiţii .......................;
    responsabil - responsabilul desemnat de Operator conform art. 6.1 din prezenta convenţie;
    penalităţi - despăgubiri stabilite în prezenta convenţie ca fiind datorate de către una dintre părţi celeilalte părţi, în caz de neîndeplinire a obligaţiilor din prezenta convenţie sau de îndeplinire cu întârziere faţă de termenele-limită, astfel cum au fost stabilite de părţi;
    preţul Convenţiei - are înţelesul prevăzut în art. 2.2 din prezenta convenţie;
    proiectant de specialitate - reprezentat de .........................., care a prestat servicii de proiectare în vederea relocării utilităţilor, prin eliberarea amplasamentului, şi pentru îndeplinirea condiţiilor de coexistenţă a reţelelor electrice pentru obiectivul ................................ şi care acordă asistenţă tehnică pe perioada execuţiei lucrărilor;
    SNT - Sistemul naţional de transport al gazelor naturale;
    standarde - reglementările tehnice sau alte norme în baza cărora se execută lucrările;
    zi - zi calendaristică; luna - luna calendaristică; an - 365 de zile.


    ART. 2
    Obiectul şi preţul Convenţiei
    2.1. Obiectul Convenţiei îl constituie relocarea utilităţilor şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul .............................., aparţinând .............., şi reţelele ..................., aparţinând ........................, în conformitate cu proiectul tehnic de execuţie elaborat de către proiectantul de specialitate ................. şi avizat de ambele părţi, în Consiliul Tehnico-Economic ........................ cu Aviz nr. ............................ şi în ............... cu Aviz nr. ............... .
    2.2. Preţul pe care Solicitantul/Investitorul îl va plăti Operatorului pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ............................, aparţinând ................, şi reţelele ........... , aparţinând ............................., stabilit în baza devizului general întocmit de către proiectantul de specialitate, ca urmare a elaborării proiectului tehnic de execuţie, este de .................... (...........................................................................) lei, la care se adaugă TVA, denumit în continuare preţul convenţiei.
    2.3. Preţul Convenţiei va fi achitat de Solicitant/Investitor către Operator pe baza facturii şi în condiţiile prevăzute la art. 12.
    2.4. Preţul Convenţiei va fi actualizat în conformitate cu art. 2.5 şi 7.8, după caz.
    2.5. Preţul Convenţiei, precum şi graficul de execuţie se pot modifica, cu acordul părţilor, în următoarele situaţii:
    a) în corelare cu modificările din contractul de execuţie sau cu cele care intervin direct asupra execuţiei lucrărilor efectuate de Operator cu forţe proprii;
    b) în situaţia în care intervin modificări în execuţia obiectivului de investiţii al Solicitantului/Investitorului care au impact asupra lucrărilor din contractul de execuţie aferent relocării utilităţilor, conform art. 17 din prezenta convenţie;
    c) în baza unor modificări legislative;
    d) ca urmare a hotărârilor de sistare a lucrărilor, hotărâri emise de autorităţile locale, autorităţile centrale sau de instanţele de judecată.


    ART. 3
    Durata Convenţiei
    3.1. Convenţia intră în vigoare la data semnării de către ultima parte şi va rămâne în vigoare până la data punerii în funcţiune a reţelelor .................., care constituie obiectul lucrărilor pentru realizarea condiţiilor de coexistenţă, dar nu mai mult de 6 (şase) luni de la data încheierii contractului de execuţie privind relocarea utilităţilor sau a prezentei convenţii în cazul în care execuţia lucrărilor este realizată de Operator prin forţe proprii.
    3.2. Durata de execuţie a lucrărilor este estimată la maximum 6 (şase) luni de la data încheierii contractului de execuţie.
    3.3. În cazul în care termenul prevăzut la art. 3.2 nu poate fi respectat din cauza volumului şi complexităţii lucrărilor necesare realizării condiţiilor de coexistenţă, acesta poate fi prelungit de către părţi, prin act adiţional la prezenta convenţie.

    ART. 4
    Documentele Convenţiei
    Documentele Convenţiei se constituie în anexe la Convenţie, aşa cum este detaliat mai jos, şi reprezintă parte integrantă a acesteia:
    a) Avizul Consiliului Tehnico-Economic nr. ..................... al Operatorului ........................ la studiul de coexistenţă;
    b) Avizul Consiliului Tehnico-Economic nr. ......................... al Operatorului ..................., faza proiect tehnic de execuţie;
    c) documentaţie tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire - cu „Vizat spre neschimbare“;
    d) proiect tehnic de execuţie, ce conţine:
    - proiect tehnic;
    – părţi scrise;
    – părţi desenate;
    – detalii de execuţie;
    – caiet de sarcini;
    – liste de cantităţi;

    e) autorizaţia de construire pentru executarea lucrării de realizare a condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ........................., aparţinând ........, şi reţelele ........., aparţinând Operatorului, document ce se obţine de către Solicitant/Investitor ulterior încheierii prezentei convenţii. În acest sens, Operatorul va împuternici Solicitantul/Investitorul pentru obţinerea autorizaţiei, în numele şi pe seama sa;
    f) devizul general stabilit de către proiectantul de specialitate ca urmare a elaborării proiectului tehnic de execuţie, agreat de către părţi;
    g) alte documente relevante (dacă este cazul).


    ART. 5
    Condiţii necesare demarării procedurii de achiziţie a execuţiei lucrărilor şi condiţii necesare demarării execuţiei lucrărilor
    5.1. În cazul în care dispoziţiile legale aplicabile Operatorului impun ca lucrările aferente relocărilor de utilităţi să fie efectuate prin încheierea de către Operator a unui contract de achiziţie sectorială de lucrări, demararea procedurii de achiziţie a execuţiei lucrărilor, respectiv publicarea anunţului de participare se va realiza în termen de maximum 15 zile de la data predării proiectului tehnic şi semnării prezentei convenţii, urmând ca procedura de achiziţie să fie realizată în termenele stabilite prin legislaţia aplicabilă în materia achiziţiilor sectoriale. Termenul de 15 zile se poate prelungi în situaţia unor eventuale observaţii formulate de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, precum şi a unui eventual control ex-ante.
    5.2. Demararea execuţiei lucrărilor, aşa cum acestea sunt stabilite prin proiectul tehnic de execuţie, va fi condiţionată de transmiterea de către Solicitant/Investitor a autorizaţiei de construire pentru lucrările necesare pentru realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ....................................., aparţinând .................................., şi reţelele …............................, aparţinând ...................................., obţinută în numele Operatorului pentru reţelele deţinute de acesta.
    5.3. În maximum 5 zile de la transmiterea autorizaţiei de construire de către Solicitant/Investitor către Operator, acesta are obligaţia de a emite ordinul de începere pentru execuţia lucrărilor aferente relocării utilităţilor, cu condiţia ca Operatorul să aibă încheiat, pentru respectivele lucrări, un contract de execuţie sau să îşi fi asumat execuţia lucrărilor cu forţe proprii.

    ART. 6
    Obligaţiile Operatorului
    6.1. În termen de 3 zile de la data semnării prezentei convenţii, Operatorul are obligaţia de a notifica Solicitantului/Investitorului responsabilul desemnat pentru implementarea Convenţiei. Orice situaţie care ar putea determina modificări ale prezentei convenţii, generate de implementarea contractului de execuţie a lucrărilor de relocare de utilităţi sau execuţia lucrărilor de relocare, va fi adusă la cunoştinţa Solicitantului/Investitorului de către responsabilul desemnat pentru implementarea Convenţiei.
    6.2. Operatorul trebuie, după caz, să demareze, în termen de 15 zile lucrătoare de la data semnării prezentei convenţii, procedura de întocmire a documentaţiei de atribuire şi procedura de atribuire a contractului de execuţie, respectiv publicarea anunţului de participare, după caz, precum şi încheierea contractului, procedură estimată la o durată de maximum …..... luni, şi/sau să îşi asume execuţia prin forţe proprii, la alegerea sa exclusivă. Termenul de 15 zile se poate prelungi, în situaţia unor eventuale observaţii formulate de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, precum şi a unui eventual control ex-ante.
    6.3. Operatorul trebuie să supravegheze şi să răspundă pentru realizarea execuţiei lucrărilor de relocare a utilităţilor, în conformitate cu proiectul tehnic de execuţie avizat.
    6.4. Operatorul trebuie să permită Executantului, în vederea realizării lucrărilor, accesul la amplasamentul descris la art. 9.1 şi 9.2 pe toată perioada execuţiei lucrărilor.
    6.5. Operatorul trebuie să asigure realizarea lucrărilor la un nivel calitativ care să garanteze respectarea tuturor reglementărilor şi normelor tehnice specifice în vigoare la momentul execuţiei lucrărilor (de dimensionare şi de funcţionare) ale SNT.
    6.6. Operatorul trebuie să asigure recepţia lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ..........................., aparţinând .........., şi reţelele ..................., aparţinând Operatorului, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    6.7. Operatorul trebuie să asigure plata către Executantul lucrărilor executate şi certificate.
    6.8. Operatorul trebuie să notifice Solicitantului/Investitorului asupra datei de punere în funcţiune a utilităţilor care au făcut obiectul lucrărilor de relocare.
    6.9. Operatorul trebuie să prevadă în contractul de execuţie de lucrări posibilitatea suspendării acestuia, ca urmare a suspendării unilaterale a Convenţiei.

    ART. 7
    Obligaţiile Solicitantului/Investitorului
    7.1. Solicitantul/Investitorul trebuie să pună la dispoziţia Operatorului proiectul tehnic avizat de către părţi.
    7.2. Solicitantul/Investitorul trebuie să obţină autorizaţia de construire pentru realizarea lucrărilor aferente prezentei convenţii şi să o pună la dispoziţia Operatorului, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data obţinerii.
    7.3. Solicitantul/Investitorul trebuie să plătească preţul Convenţiei în condiţiile stabilite conform art. 12.
    7.4. Solicitantul/Investitorul trebuie să permită Executantului din cadrul contractului de execuţie a lucrărilor de relocare utilităţi sau Operatorului care execută prin forţe proprii accesul la amplasamentul descris la art. 9.1 şi 9.2 pe toată perioada execuţiei lucrărilor.
    7.5. Solicitantul/Investitorul trebuie să predea Operatorului amplasamentul aferent lucrărilor de relocare cu caracter definitiv, în scopul punerii la dispoziţia Executantului a acestui amplasament.
    7.6. Instalaţia rezultată în urma execuţiei lucrărilor, aşa cum este stabilită prin documentaţiile tehnico-economice avizate, după ce finalizarea lor a fost confirmată conform art. 11.8, rămâne în patrimoniul Operatorului, în conformitate cu prevederile Metodologiei pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de reţea, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 25/2016, cu modificările şi completările ulterioare, Solicitantul/Investitorul renunţând la orice pretenţie privind proprietatea faţă de aceasta.
    7.7. Solicitantul/Investitorul trebuie să nu execute sau să amplaseze construcţii subterane sau supraterane suplimentare pe traseul sau în zona de siguranţă a instalaţiilor SNT fără avizul Operatorului.
    7.8. Solicitantul/Investitorul trebuie să asigure resursele financiare suplimentare faţă de preţul Convenţiei, în cazul în care ofertanţii din procedura de achiziţie ofertează peste valoarea estimată, astfel fiind necesară disponibilizarea de fonduri suplimentare necesare finalizării procedurii de achiziţie, cu încadrarea în valoarea devizului general de lucrări stabilit de către proiectantul de specialitate ca urmare a elaborării proiectului tehnic de execuţie, agreat de către părţi.
    7.9. Solicitantul/Investitorul trebuie să plătească Operatorului diferenţele rezultate în urma costurilor suplimentare permise şi aprobate conform prevederilor prezentei convenţii şi ale contractului de execuţie, în termen de 45 (patruzeci şi cinci) de zile de la data confirmării primirii facturii de către Solicitant/ Investitor.
    7.10. Solicitantul/Investitorul are obligaţia ca, în situaţia imposibilităţii obiective de realizare a lucrărilor, să asigure resursele financiare necesare pentru:
    a) aducerea instalaţiilor Operatorului în starea iniţială sau la o stare de siguranţă în funcţionarea de lungă durată, aprobată de Operator;
    b) realizarea lucrărilor necesare bunei funcţionări a instalaţiilor Operatorului în zona în care s-a lucrat în baza prezentei convenţii.

    7.11. Solicitantul/Investitorul răspunde în faţa Operatorului pentru prejudiciile în legătură cu dreptul de a instala reţele pe amplasamentul predat de către Solicitant/Investitor, cu excepţia cazului când terenul este proprietate publică.

    ART. 8
    Lucrările
    8.1. Obiectul lucrărilor aferente relocării utilităţilor va fi detaliat în documentaţia de execuţie, iar eventualele modificări vor fi introduse prin act adiţional în contractul de execuţie, numai după aprobarea acestora de către Solicitant/Investitor, prin încheierea unui act adiţional la prezenta convenţie, sau prin act adiţional la prezenta convenţie, în cazul în care Operatorul execută lucrările prin forţe proprii.
    8.2. Operatorul va asigura finalizarea lucrărilor de către Executant în conformitate cu contractul de execuţie, sub rezerva modificărilor agreate de părţi şi sub rezerva neîndeplinirii de către Executant a obligaţiilor din contractul de execuţie, la termenele şi condiţiile din contractul de execuţie, sau va realiza lucrările în termenul agreat, la alegerea sa exclusivă.
    8.3. Operatorul va verifica realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile contractului de execuţie şi ale legislaţiei şi normativelor în vigoare.

    ART. 9
    Accesul pe amplasament
    9.1. În vederea organizării lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă, Solicitantul/Investitorul va asigura Operatorului/Executantului amplasamentul aferent lucrărilor cu caracter definitiv, reprezentând proprietate publică a statului, ca urmare a exproprierii terenului în cauză de către Solicitant/Investitor, şi asupra căruia se instituie, ope legis, cu titlu gratuit, dreptul de uz şi servitute, potrivit art. 12 alin. (1) şi (4) din Legea energiei şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare. Organizarea de şantier, precum şi depozitarea materialelor/echipamentelor se vor realiza pe amplasamentul predat de către Solicitant/Investitor.
    9.2. Solicitantul/Investitorul predă Operatorului amplasamentul aferent lucrărilor de relocare definitive, amplasament care va fi pus la dispoziţia Executantului/ Operatorului pentru realizarea lucrărilor.

    ART. 10
    Sancţiuni pentru neîndeplinirea culpabilă a obligaţiilor
    10.1. În cazul în care Operatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin prezenta convenţie în condiţiile prevăzute la art. 6, Operatorul are obligaţia de a plăti penalităţi de întârziere, în cuantum de 0,1% pe zi de întârziere din preţul Convenţiei, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor aferente asumate. Penalităţile nu pot depăşi suma totală plătită de Solicitant/Investitor.
    10.2. Toate sumele pe care Operatorul are obligaţia de a le plăti Solicitantului/Investitorului, stabilite conform art. 10.1, vor fi facturate de către Solicitant/Investitor. Operatorul are obligaţia de a achita factura de penalităţi transmisă de către Solicitant/Investitor, în termen de 30 (treizeci) de zile de la data confirmării primirii facturii.
    10.3. În cazul în care Solicitantul/Investitorul, din culpa sa, nu onorează plăţile către Operator, în conformitate cu prevederile art. 12.1, atunci Operatorul are dreptul de a solicita penalităţi de întârziere asupra sumelor datorate, de 0,1% pe zi pentru fiecare zi de întârziere, de la data scadentă a sumelor restante până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor. Valoarea totală a penalităţilor nu poate depăşi valoarea facturii pentru care s-au calculat.
    10.4. Toate sumele pe care Solicitantul/Investitorul are obligaţia de a le plăti Operatorului, stabilite conform art. 10.3, vor fi facturate de către Operator. Solicitantul/Investitorul are obligaţia de a achita factura de penalităţi transmisă de către Operator, în termen de 30 (treizeci) de zile de la data confirmării primirii facturii.
    10.5. În cazul în care Operatorul se află în procedura insolvenţei declarată sau nedeclarată, se aplică prevederile Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare. Operatorul are obligaţia ca, pe întreaga perioadă de derulare a prezentei convenţii, să notifice Solicitantul/Investitorul, în termen de maximum 3 (trei) zile de la apariţia oricărei situaţii prevăzute de Legea nr. 85/2014, cu modificările şi completările ulterioare, despre această situaţie (comunicarea declanşării procedurii de insolvenţă, comunicarea datelor de identificare ale administratorului judiciar, orice informaţie în legătură cu starea de fapt a societăţii).

    ART. 11
    Începere, întârzieri, suspendare, sistare, finalizare
    11.1. Operatorul, prin Executant sau prin forţe proprii, va executa lucrările la termenele convenite în contractul de execuţie. Operatorul are obligaţia de a depune toate diligenţele necesare în vederea începerii execuţiei lucrărilor la data menţionată în cadrul ordinului de începere.
    11.2. Operatorul va notifica Solicitantului/Investitorului data emiterii ordinului de începere a lucrărilor de execuţie sau data de începere efectivă a lucrărilor, în cazul în care aceasta nu corespunde cu data emiterii ordinului de începere, şi, de asemenea, data recepţiei lucrărilor conform contractului de execuţie şi data de punere în funcţiune.
    11.3. Lucrările executate în baza prezentei convenţii trebuie finalizate în termenul convenit de părţi, conform art. 3.2.
    11.4. Operatorul este îndreptăţit să solicite prelungirea duratei lucrărilor prevăzute la art. 3.2, fără costuri suplimentare, în următoarele cazuri:
    a) orice motive de întârziere ce nu se datorează Operatorului;
    b) alte circumstanţe neobişnuite, imprevizibile sau susceptibile de a surveni altfel decât prin încălcarea contractului de execuţie de lucrări de către Operator.

    11.5. Solicitantul/Investitorul are dreptul în mod unilateral de a denunţa executarea Convenţiei, caz în care, pe lângă plata tuturor lucrărilor executate, Solicitantul/Investitorul are obligaţia să asigure resurse financiare necesare pentru:
    a) aducerea instalaţiilor Operatorului în starea iniţială sau la o stare de siguranţă în funcţionarea de lungă durată, aprobată de Operator;
    b) realizarea lucrărilor necesare bunei funcţionări a instalaţiilor Operatorului în zona în care s-a lucrat în baza prezentei convenţii.

    11.6. În cazul în care:
    a) se va suspenda contractul de lucrări aferent obiectivului de investiţie pentru care sunt realizate lucrările din cadrul contractului, Solicitantul/Investitorul poate să suspende prezenta convenţie până la reglementarea situaţiei contractului de lucrări aferent obiectivului de investiţie;
    b) se va rezilia contractul de lucrări aferent obiectivului de investiţie pentru care sunt realizate lucrările din cadrul contractului, Solicitantul/Investitorul poate să suspende prezenta convenţie până la reglementarea situaţiei contractului de lucrări aferent obiectivului de investiţie.

    11.7. În cazul în care Solicitantul/Investitorul suspendă executarea contractului, durata acestuia se va prelungi cu perioada în care a fost suspendat. În cazuri temeinic justificate şi generate de suspendarea Convenţiei, ca urmare a suspendării contractului de execuţie a lucrărilor la obiectivul de investiţie, care a generat necesitatea relocării de utilităţi, preţul Convenţiei se poate suplimenta cu sumele plătite de către Operator Executantului pentru prelungirea contractului de execuţie a lucrărilor de relocare, pentru perioada suspendării.
    11.8. Operatorul se angajează prin prezenta convenţie că va numi orice comisie de recepţie necesară conform contractului de execuţie şi că va asigura convocarea acesteia pentru efectuarea testelor de punere în funcţiune şi a testelor de recepţie prevăzute în contractul de execuţie.
    11.9. Operatorul va supraveghea realizarea şi finalizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile contractului de execuţie, sub rezerva modificărilor agreate de părţi. Cu cel puţin 5 (cinci) zile lucrătoare înainte de data preconizată pentru finalizarea lucrărilor, Operatorul va notifica Solicitantul/Investitorul cu privire la finalizarea lucrărilor.
    11.10. Operatorul va fi responsabil de funcţionalitatea lucrărilor potrivit cerinţelor contractului de execuţie lucrări şi legilor în vigoare.
    11.11. În cazul apariţiei unor situaţii care ar impune suspendarea Convenţiei, părţile sunt de acord să se întâlnească imediat în scopul examinării cu bună-credinţă a oricăror măsuri care pot fi luate în mod rezonabil pentru a permite realizarea obiectului prezentei convenţii şi pentru a evita suspendarea acesteia.

    ART. 12
    Modalităţi de plată
    12.1. Solicitantul/Investitorul va plăti Operatorului preţul Convenţiei prevăzut la art. 2.2, în termen de maximum 45 (patruzeci şi cinci) de zile de la data confirmării primirii facturii la sediul Solicitantului/Investitorului, în contul bancar ...................... deschis la ...................................................... .
    Operatorul se obligă conform legii să folosească sumele încasate de la Solicitant/Investitor în acest cont numai pentru plata facturilor emise de Executant pentru realizarea lucrărilor menţionate în contractul de execuţie.

    12.2. (1) În cazul în care informaţiile şi valorile din factură sunt eronate sau incomplete, Solicitantul/Investitorul va solicita corectarea facturii în sensul prevederilor Codului fiscal. Suspendarea termenului de plată se va încheia la data la care Solicitantul/Investitorul va primi factura corect întocmită. Un nou termen de plată va curge de la primirea de către Solicitant/Investitor a facturii corect întocmite.
    (2) Factura se comunica Solicitantului/Investitorului prin poştă cu confirmare de primire sau prin delegat direct la sediul menţionat în contract.
    (3) În caz de divergenţe, dovada comunicării facturii către Solicitant/Investitor o constituie, după caz, mandatul poştal sau ştampila aplicată de registratura Solicitantului/Investitorului pe document.

    12.3. Operatorul poate emite o factură de regularizare finală pentru Solicitant/Investitor după finalizarea lucrărilor de eliberare a amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul rutier ..........................., aparţinând ........................., şi reţeaua de gaze naturale, aparţinând ..........................., în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    12.4. În cazul în care în urma regularizării rezultă o diferenţă între preţul contractului achitat de către Solicitant/Investitor conform prezentei convenţii şi valoarea lucrărilor realizate, în sensul în care preţul contractului achitat este mai mic decât valoarea lucrărilor realizate, Solicitantul/Investitorul se obligă să plătească Operatorului, potrivit art. 7.8, această diferenţă în 30 (treizeci) de zile de la data întocmirii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor. În cazul în care Solicitantul/Investitorul nu va face plata în termenul-limită de mai sus, Operatorul va aplica penalităţi de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere din plata neefectuată până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.
    12.5. În cazul în care în urma regularizării rezultă o diferenţă între preţul contractului achitat de către Solicitant/Investitor conform prezentei convenţii şi valoarea lucrărilor realizate, în sensul în care preţul contractului achitat este mai mare decât valoarea lucrărilor realizate, Operatorul se obligă să returneze Solicitantului/Investitorului această diferenţă în 30 (treizeci) de zile de la data întocmirii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor. În cazul în care Operatorul nu va face plata în termenul-limită de mai sus, Solicitantul/Investitorul va aplica penalităţi de 0,1% pentru fiecare zi de întârziere din plata neefectuată până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor.

    ART. 13
    Dreptul de proprietate
    Reţelele ................................................................................ deviate/modificate/relocate în urma lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă vor rămâne în proprietatea Operatorului.

    ART. 14
    Confidenţialitate
    14.1. Informaţiile confidenţiale
    Informaţii confidenţiale înseamnă şi se referă la orice document sau informaţie cu privire la activităţile oricărei părţi (partea protejată) (precum şi la societăţile afiliate, sucursale şi partenerii cu care partea protejată dezvoltă activităţi de afaceri), dar fără a se limita la produse, client şi investitor şi liste de contacte, politici de preţuri, politici de personal şi proceduri, metode operaţionale, planuri şi strategii de marketing, tehnici sau planuri de dezvoltare a producţiei, planuri de afaceri sau planuri de achiziţii imobiliare, planuri de dezvoltare personal, planuri (arhitecturale sau de altă natură) şi proiecte de design, know-how comercial, secrete de comerţ, corespondenţă, adrese şi numere de telefon, fişiere, date financiare, aspecte financiare, proiecte de afaceri şi alte aspecte şi informaţii aparţinând părţii protejate, personalului acesteia, clienţilor şi afiliaţilor săi, altor activităţi de afaceri ale părţii protejate şi societăţilor afiliate părţii protejate, precum şi ale sucursalelor sale (informaţii confidenţiale).

    14.2. Informaţii excluse şi posibilitatea de dezvăluire
    Informaţiile confidenţiale nu vor include informaţii care:
    (i) sunt sau devin publice în alt mod decât ca rezultat al dezvăluirii de către cealaltă parte (partea obligată);
    (ii) devin disponibile părţii obligate ca neconfidenţiale dintr-o altă sursă decât partea protejată;
    (iii) pot fi dovedite de către partea obligată (conform dovezilor scrise) că au fost în posesia părţii obligate anterior dezvăluirii de către partea protejată;
    (iv) sunt dezvăluite cu acordul scris prealabil al părţii protejate (acordul însemnând un document semnat de către partea protejată); sau
    (v) partea obligată a fost obligată în mod legal să dezvăluie informaţia.


    14.3. Utilizarea limitată a informaţiilor confidenţiale
    Părţile convin că nu vor utiliza în niciun fel, direct sau indirect, şi nu se vor folosi în alt mod, integral sau parţial, de informaţiile confidenţiale, cu excepţia lucrărilor de eliberare a amplasamentului şi realizare a condiţiilor de coexistenţă ce vor fi executate potrivit prezentei convenţii şi, în special, fără a limita cadrul general al celor anterior menţionate, şi că nu vor folosi sau utiliza în alt mod, integral sau parţial, informaţiile confidenţiale pentru niciun alt scop care va fi independent de lucrările de eliberare a amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă.

    14.4. Obligaţia de confidenţialitate
    Cu excepţia cazurilor cerute prin lege sau decizie a instanţei, părţile sunt obligate să păstreze informaţiile confidenţiale ca strict confidenţiale. Această obligaţie de confidenţialitate va rămâne valabilă permanent după încetarea sau expirarea duratei prezentei convenţii.
    Aspectele tehnice fac excepţie de la prevederile de mai sus în măsura în care sunt folosite de Operator în vederea efectuării lucrărilor pentru eliberare a amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ...................., aparţinând ...................., şi reţelele ..........................., aparţinând .................................................. .


    ART. 15
    Amendamente
    Părţile au dreptul, pe durata Convenţiei, de a conveni modificarea clauzelor Convenţiei prin act adiţional semnat de ambele părţi.

    ART. 16
    Forţa majoră
    16.1. Forţa majoră exonerează părţile de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie, pe toată perioada în care aceasta acţionează. Evenimentele de forţă majoră trebuie certificate de autoritatea competentă în domeniu.
    16.2. Fără a aduce atingere oricăror alte prevederi relevante din prezenta convenţie, nu va fi angajată răspunderea părţilor în măsura în care întârzierea în executare ori neexecutarea obligaţiilor contractuale este rezultatul unui eveniment de forţă majoră.
    16.3. În cazul în care executarea Convenţiei este afectată de un eveniment de forţă majoră, aceasta se va sista pe perioada cât durează evenimentul de forţă majoră, fără a afecta drepturile părţilor de dinainte ca evenimentul să survină.
    16.4. Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
    16.5. Neîndeplinirea obligaţiei de notificare a forţei majore nu înlătură efectul exonerator de răspundere al acesteia, dar antrenează obligaţia părţii care trebuia să o comunice de a repara pagubele cauzate părţii prin faptul necomunicării.
    16.6. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona pe o perioadă mai mare de 180 (una sută optzeci) de zile, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentei convenţii, într-un termen de 30 (treizeci) de zile de la notificare. Dacă după expirarea celor 30 (treizeci) de zile forţa majoră este încă prezentă, Convenţia va înceta fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.

    ART. 17
    Modificarea Convenţiei
    17.1. În orice moment înainte de data finalizării lucrărilor, oricare dintre părţi poate înainta celeilalte părţi o propunere de modificare, în condiţiile art. 2.5, care ar putea avea ca efect o modificare a prevederilor Convenţiei, a documentaţiei de execuţie, a studiilor tehnice care ar putea influenţa condiţiile, preţul Convenţiei sau durata de execuţie a lucrărilor. Această modificare va fi supusă aprobării părţii căreia îi este înaintată.
    17.2. Modificarea aprobată de părţi va fi adusă la cunoştinţă de către Operator Executantului în baza obligaţiilor din cadrul contractului de execuţie şi va fi respectată de către acesta.
    17.3. Propunerile de modificare sunt acceptabile dacă se încadrează în obiectul contractului şi sunt realizabile tehnic, luând în considerare atât stadiul lucrărilor, cât şi compatibilitatea tehnică a propunerilor de modificare cu instalaţiile care fac obiectul contractului.
    17.4. Toate clauzele contractuale rămân neschimbate din momentul iniţierii unei propuneri de modificare până în momentul agreării acesteia de către părţi.
    17.5. Iniţierea unei propuneri de modificare nu constituie motiv pentru nicio modificare a Convenţiei, cum ar fi decalarea unor termene până la aprobarea şi încheierea unui act adiţional la Convenţie, dar poate constitui motiv de suspendare a Convenţiei, în condiţiile art. 11.11, conform acordului părţilor.

    ART. 18
    Finalizarea şi încetarea Convenţiei
    18.1. Convenţia se va consideră finalizată la data punerii în funcţiune a reţelelor ...................., care constituie obiectul lucrărilor pentru eliberarea amplasamentului şi realizarea condiţiilor de coexistenţă între obiectivul ................., aparţinând ...................., şi reţelele …................., aparţinând ......................., cu excepţia cazului în care survine o încetare anticipată, în conformitate cu prevederile art. 16.6 şi art. 18.3 alin. (1) şi (2).
    18.2. (1) Prezenta convenţie încetează de drept:
    a) daca obiectul Convenţiei a fost realizat;
    b) prin acordul scris al părţilor;
    c) dacă a intervenit forţă majoră, conform prevederilor art. 16.6.

    (2) Încetarea prezentei convenţii va opera de plin drept, fără necesitatea îndeplinirii vreunei formalităţi sau intervenţia autorităţilor sau a instanţei de judecată, la data notificării de către oricare dintre părţi a rezilierii Convenţiei, în situaţia neexecutării sau executării necorespunzătoare de către cealaltă parte a obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie.
    (3) Încetarea Convenţiei nu va produce niciun fel de efecte asupra altor drepturi ale Solicitantului/Investitorului şi Operatorului dobândite în baza Convenţiei.

    18.3. (1) Solicitantul/Investitorul îşi rezervă dreptul de a denunţa unilateral Convenţia la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii Convenţiei şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale, în aşa măsură încât îndeplinirea Convenţiei ar fi imposibil de realizat sau contrară interesului public.
    (2) Solicitantul/Investitorul are dreptul de a denunţa unilateral prezenta convenţie şi în situaţia în care alocarea resurselor financiare a fost sistată/modificată.
    (3) În cazul prevăzut la alin. (1) şi (2), Operatorul are dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din Convenţie îndeplinită până la denunţarea unilaterală a Convenţiei, fără a putea solicita daune-interese.
    (4) În acest caz, Solicitantul/Investitorul are obligaţia să asigure resursele financiare necesare pentru:
    a) aducerea instalaţiilor Operatorului în stare iniţială sau la o stare de siguranţă în funcţionarea de lungă durată, aprobată de Operator;
    b) realizarea lucrărilor necesare bunei funcţionări a instalaţiilor Operatorului în zona în care s-a lucrat în baza prezentei convenţii.



    ART. 19
    Soluţionarea litigiilor
    19.1. Părţile vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ele în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea Convenţiei.
    19.2. În cazul în care, după 15 (cincisprezece) zile de la începerea acestor tratative, părţile nu reuşesc să rezolve în mod amiabil disputa, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţa judecătorească competentă de la sediul Solicitantului/Investitorului.
    19.3. Până la soluţionarea litigiilor dintre părţi de către instanţele judecătoreşti, Operatorul va continua să presteze serviciile prevăzute în prezenta convenţie.

    ART. 20
    Legea aplicabilă Convenţiei
    Convenţia va fi interpretată în conformitate cu legea română.

    ART. 21
    Limba care guvernează Convenţia
    Limba care guvernează Convenţia este limba română.

    ART. 22
    Comunicări
    22.1. Orice comunicare între părţi referitoare la îndeplinirea prezentei convenţii trebuie să fie transmisă în scris la adresa menţionată în art. 22.2 sau la orice altă adresă comunicată ulterior de către părţi. Documentele scrise trebuie înregistrate atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
    22.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării.
    Pentru Operatorul …................... comunicările se vor face la următoarea adresă: …..................., judeţul …........................., str. ...................... nr. ......................., telefon ..........................., fax ......................... .
    Pentru Solicitant/Investitor comunicările se vor face la următoarea adresă: ......................., judeţul ............................, str. ………........................ nr. ........, telefon ............................, fax .................................... .


    ART. 23
    Cesiunea
    23.1. Nicio parte nu poate cesiona sau nova Convenţia sau oricare dintre drepturile sau obligaţiile sale conform acesteia decât cu acordul scris al celeilalte părţi.
    23.2. Operatorul …............... are dreptul să cesioneze drepturile şi obligaţiile izvorâte din prezenta convenţie ca urmare a procesului de reorganizare (fuziune), iar Solicitantul/Investitorul este de acord necondiţionat cu cesionarea drepturilor şi obligaţiilor izvorâte din prezenta convenţie prin semnarea acesteia.
    23.3. Operatorul …........................…............... va notifica Solicitantul/Investitorul în termen de 30 de zile de la data efectivă a fuziunii.
    23.4. Dreptul de proprietate asupra reţelelor .......................... relocate, prevăzut la art. 13, se va transfera automat succesorilor de drept ai operatorului de distribuţie ca urmare a procesului de reorganizare (fuziune).

    ART. 24
    Dispoziţii finale
    24.1. Anexele la prezenta Convenţie fac parte integrantă din aceasta.
    24.2. Clauzele prezentei convenţii se completează cu prevederile actelor normative în vigoare, dispoziţiile art. 5 alin. (5) din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului privind racordarea la sistemul de transport al gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 172/2020, precum şi ale Metodologiei pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de reţea, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 25/2016, cu modificările şi completările ulterioare, alte acte normative aplicabile, astfel cum acestea pot fi modificate, completate sau înlocuite la un moment dat.
    24.3. În cazul în care Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020 sau actele normative menţionate la art. 24.2 nu dispun altfel, prezenta convenţie se interpretează în conformitate cu normele comune pentru fiecare materie (de exemplu, Codul civil, normele în domeniul achiziţiilor publice etc.).
    24.4. Părţile se obligă să respecte toate prevederile legale din România şi Uniunea Europeană referitoare la protecţia datelor cu caracter personal. Datele cu caracter personal au acelaşi înţeles precum cel din Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.

    Prezenta convenţie s-a încheiat şi semnat astăzi, ...................................., în 2 (două) exemplare, deopotrivă originale, din care unul pentru Solicitant/Investitor şi unul pentru Operator.
    Operator,
    .................................
    Solicitant/Investitor,
    ............................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016