Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Văzând Referatul de aprobare nr. N.B. 3.552 din 8 aprilie 2015 al Serviciului medicină de urgenţă din cadrul Ministerului Sănătăţii, având în vedere art. 93 alin. (4) şi (4^1) şi art. 362 lit. e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul sănătăţii emite următorul ordin: ART. 1 (1) Acţiunile prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne, denumite în continuare AP-PMSC, ale căror costuri nu pot fi acoperite din fondurile obţinute pe baza contractelor cu casele de asigurări judeţene şi a municipiului Bucureşti, se finanţează şi se derulează în conformitate cu prevederile prezentului ordin. (2) AP-PMSC sunt elaborate, derulate şi finanţate de către Ministerul Sănătăţii şi se implementează prin spitale cu structuri de cardiologie. ART. 2 (1) În vederea coordonării din punct de vedere ştiinţific şi metodologic la nivel naţional al AP-PMSC, pentru anii 2015-2018, se constituie un colectiv de lucru format din specialişti în specialitatea cardiologie, denumit în continuare Colectivul de Lucru al AP-PMSC, în conformitate cu prevederile art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Colectivul de Lucru al AP-PMSC, denumit în continuare CL-PMSC, are în componenţă: un preşedinte, un vicepreşedinte şi 3 membri. (3) Desemnarea componenţei CL-PMSC se realizează de către Societatea Română de Cardiologie. (4) Pentru perioada 2015-2018, componenţa CL-PMSC se stabileşte prin ordin al ministrului sănătăţii. (5) Secretarul de stat care are în coordonare AP-PMSC şi şeful Serviciului medicină de urgenţă al Ministerului Sănătăţii sunt invitaţi permanenţi ai CL-PMSC. ART. 3 (1) În exercitarea atribuţiilor sale, CL-PMSC formulează propuneri, fundamentări, analize, recomandări şi informări referitoare la AP-PMSC, pe care le transmite Serviciului medicină de urgenţă. (2) Secretariatul tehnic permanent al CL-PMSC se asigură de către Serviciul medicină de urgenţă. (3) CL-PMSC îşi desfăşoară activitatea în şedinţe organizate ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a secretarului de stat care are în coordonare AP-PMSC. (4) Şedinţele sunt legal constituite în prezenţa majorităţii simple a CL-PMSC. (5) În situaţia în care preşedintele CL-PMSC este în imposibilitatea de a conduce şedinţele, acestea vor fi conduse de vicepreşedinte. ART. 4 (1) CL-PMSC este coordonatorul naţional al APPMSC din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, iar Serviciul medicină de urgenţă reprezintă structura centrală a Ministerului Sănătăţii responsabilă cu coordonarea administrativă a acestei acţiuni. (2) La nivelul spitalului derularea şi monitorizarea AP-PMSC se realizează de către un coordonator local desemnat de către managerul spitalului; acesta poate fi şeful de secţie sau un alt medic din cadrul structurii care derulează AP-PMSC. (3) Numele şi datele de contact ale coordonatorului local - număr telefon fix, număr telefon mobil, fax, e-mail, adresa poştală a spitalului şi a secţiei, în cazul în care acestea diferă - vor fi comunicate Serviciului medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii. (4) Atunci când derularea AP-PMSC într-un spital se realizează prin mai multe structuri de cardiologie, managerul desemnează un coordonator local la nivelul spitalului; repartiţia fondurilor alocate fiecărei structuri se stabileşte de către managerul spitalului, la propunerea coordonatorului local şi după o consultare cu şefii structurilor implicate în AP-PMSC. ART. 5 Spitalele care derulează AP-PMSC au obligaţia gestionării eficiente a mijloacelor materiale şi băneşti şi a organizării evidenţei contabile a cheltuielilor, precum şi a organizării evidenţei nominale, pe bază de cod numeric personal a beneficiarilor AP-PMSC. ART. 6 AP-PMSC se finanţează de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sănătăţii de la titlurile bugetare 20 "Bunuri şi servicii" şi 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", prevăzute în Clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice. ART. 7 (1) Pentru fondurile alocate la titlul 20 "Bunuri şi servicii", direcţiile de sănătate publică încheie contracte pentru derularea AP-PMSC, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, cu spitalele nominalizate din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie, precum şi a autorităţilor administraţiei publice locale. (2) De la titlul 51 "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice" se finanţează cheltuielile aferente activităţilor prevăzute în AP-PMSC desfăşurate de spitalele din subordinea Ministerului Sănătăţii. (3) Din fondurile alocate spitalele pot finanţa activităţi specifice AP-PMSC. (4) Din fondurile alocate AP-PMSC spitalele nu pot finanţa cheltuieli de natura utilităţilor şi cheltuieli de capital. (5) Finanţarea AP-PMSC din bugetul Ministerului Sănătăţii se face lunar, pe total titlu, pe baza cererilor fundamentate ale ordonatorilor de credite secundari şi terţiari, însoţite de documentele justificative ale acestora, semnate şi parafate lizibil de coordonatorul local, în raport cu: a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior; b) disponibilul din cont rămas neutilizat; c) indicatorii fizici realizaţi în perioada anterioară; d) bugetul aprobat cu această destinaţie. (6) Cererile de finanţare fundamentate ale ordonatorilor de credite, detaliate pe tipuri de cheltuieli, se transmit spre avizare Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail msc@ms.ro, până cel târziu în data de 5 a lunii pentru care se face finanţarea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2. (7) Cererea de finanţare fundamentată este însoţită de cererea detaliată pe tipuri de cheltuieli, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, precum şi de Borderoul centralizator, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4. (8) Cererile de finanţare transmise de către ordonatorii de credite după termenul prevăzut la alin. (6) nu vor fi finanţate în luna pentru care se face solicitarea. Acestea se finanţează în luna următoare celei pentru care a fost transmisă solicitarea întârziată, în baza unei noi cereri transmise în termenul prevăzut la alin. (6), cu încadrarea în limitele alocărilor bugetare. ART. 8 Sumele alocate pentru AP-PMSC sunt cuprinse în bugetele de venituri şi cheltuieli ale direcţiilor de sănătate publică, respectiv ale spitalelor, se aprobă odată cu acestea şi se utilizează numai potrivit destinaţiilor stabilite. ART. 9 (1) În baza contractelor încheiate conform prevederilor art. 7 alin. (1), direcţiile de sănătate publică decontează cheltuieli de natura bunurilor contractate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC. (2) Direcţiile de sănătate publică decontează contravaloarea bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC, în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile achiziţionate conform contractelor încheiate. ART. 10 În vederea realizării activităţilor AP-PMSC, Serviciul medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii are următoarele atribuţii: a) evaluează şi fundamentează anual necesarul de resurse financiare în raport cu obiectivele şi activităţile propuse pentru AP-PMSC pe baza indicatorilor realizaţi în anul precedent şi propune spre aprobare ministrului sănătăţii alocarea fondurilor AP-PMSC, precum şi repartiţia fondurilor pe spitale, pe baza fundamentării CL-PMSC şi a propunerilor formulate de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică sau spitale, după caz; b) elaborează structura AP-PMSC, în colaborare cu direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, pe baza analizelor şi propunerilor CL-PMSC şi a propunerilor coordonatorilor locali; c) evaluează trimestrial şi anual realizarea obiectivelor APPMSC şi face propuneri pentru îmbunătăţirea acestora în scopul îndeplinirii obiectivelor aprobate; d) comunică direcţiilor de sănătate publică şi spitalelor care derulează AP-PMSC sumele repartizate, precum şi activităţile pentru care acestea se utilizează; e) avizează solicitările de finanţare lunară ale direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi ale celorlalte instituţii care derulează AP-PMSC, realizează centralizarea acestora şi o înaintează către Direcţia generală buget şi contabilitate, pentru întocmirea cererilor de deschideri de credite; f) monitorizează şi analizează trimestrial, anual şi ori de câte ori este necesar realizarea indicatorilor specifici AP-PMSC, evaluează gradul de îndeplinire a obiectivelor şi dispune măsurile ce se impun în situaţia unor disfuncţionalităţi în utilizarea fondurilor aferente, după caz; g) verifică încadrarea în disponibilul de credite bugetare şi avizează referatul privind finanţarea lunară a AP-PMSC. ART. 11 În vederea realizării activităţilor AP-PMSC, Direcţia generală buget şi contabilitate din Ministerul Sănătăţii are următoarele atribuţii: a) elaborează proiectul bugetului Ministerului Sănătăţii în care sunt cuprinse sumele aferente AP-PMSC, pe baza propunerilor şi fundamentărilor prezentate de Serviciul medicină de urgenţă din Ministerul Sănătăţii; b) comunică Serviciului medicină de urgenţă, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la aprobare, fondurile bugetare aprobate, pe surse de finanţare şi titluri bugetare, în vederea repartizării acestora; c) elaborează şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite filele de buget, pe surse de finanţare, titluri bugetare şi articole de cheltuieli, şi le comunică unităţilor care derulează AP-PMSC; d) primeşte lunar solicitările de finanţare ale unităţilor care derulează AP-PMSC, centralizate de Serviciul medicină de urgenţă; e) efectuează deschiderile de credite bugetare necesare pentru finanţarea AP-PMSC. ART. 12 În vederea derulării şi monitorizării AP-PMSC, CLPMSC are următoarele atribuţii: a) formulează propuneri cu privire la strategia, organizarea şi desfăşurarea anuală a AP-PMSC, pe care le înaintează Serviciului medicină de urgenţă până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor; b) formulează anual propuneri cu privire la structura APPMSC, pe care le înaintează Serviciului medicină de urgenţă până cel târziu la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor; c) fundamentează necesarul de resurse pentru AP-PMSC şi îl înaintează Serviciului medicină de urgenţă până la data de 15 iulie a anului curent, pentru anul următor; d) formulează propuneri cu privire la repartiţia fondurilor aferente unităţilor sanitare, pe care le comunică Serviciului medicină de urgenţă; e) realizează analiza trimestrială şi anuală a indicatorilor prevăzuţi în cadrul AP-PMSC, centralizaţi la nivel naţional, şi o transmite Serviciului medicină de urgenţă; f) informează Serviciul medicină de urgenţă asupra problemelor şi disfuncţionalităţilor întâmpinate în derularea APPMSC şi formulează propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a acestora; g) propune misiuni de control şi desemnează persoane care pot participa la acestea. ART. 13 Direcţiile de sănătate publică au următoarele obligaţii în vederea derulării şi monitorizării AP-PMSC: a) centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual indicatorii specifici AP-PMSC raportaţi de spitale în condiţiile prezentului ordin; b) transmit Serviciului medicină de urgenţă pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail msc@ms.ro, trimestrial şi anual, în primele 20 de zile calendaristice după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul AP-PMSC, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a); c) monitorizează modul de derulare al AP-PMSC; d) verifică organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal, de către unităţile de specialitate care derulează AP-PMSC, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; e) întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii locali din spitalele care derulează AP-PMSC; f) transmit Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail msc@ms.ro, până la sfârşitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e); g) raportul de activitate centralizat prevăzut la lit. e) cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, problemele şi disfuncţionalităţile întâmpinate în realizarea activităţilor, propunerile de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-PMSC; h) transmit Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail msc@ms.ro, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor. ART. 14 Spitalele care derulează AP-PMSC au următoarele atribuţii: a) organizează evidenţa nominală a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; b) raportează direcţiilor de sănătate publică sau, după caz, Serviciul medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail msc@ms.ro, în funcţie de subordonare, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-PMSC, în condiţiile prezentului ordin; c) monitorizează modul de derulare a AP-PMSC; d) întocmesc un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii AP-PMSC; e) transmit CL-PMSC şi, în funcţie de subordonare, Serviciului medicină de urgenţă, pe suport hârtie şi în format electronic la adresa de e-mail msc@ms.ro sau direcţiei de sănătate publică, după caz, date pentru întocmirea raportului de activitate prevăzut la art. 13 lit. e), până la data de 20 a lunii următoare celei pentru care se face raportarea; f) raportul de activitate centralizat prevăzut la lit. e) cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-PMSC. ART. 15 Coordonatorii locali ai AP-PMSC, desemnaţi în condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (2), au următoarele obligaţii cu privire la monitorizarea activităţilor cuprinse în cadrul acestora: a) organizează evidenţa nominală a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; b) raportează conducerii spitalului, trimestrial şi anual, în primele 5 zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii specifici AP-PMSC, în condiţiile prezentului ordin; c) monitorizează modul de derulare a AP-PMSC pe care le coordonează; d) monitorizează permanent consumul de materiale sanitare şi medicamente care se acordă în cadrul AP-PMSC; e) întocmesc un raport de activitate trimestrial, respectiv anual, pe care îl transmit conducerii instituţiei până la data de 10 a lunii următoare celei pentru care raportează; raportul de activitate cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-PMSC; f) informează permanent conducerea instituţiei cu privire la disfuncţionalităţile identificate în derularea AP-PMSC şi propune măsuri de soluţionare a acestora; g) avizează documentele justificative (facturile) care însoţesc cererile de finanţare lunară; h) organizează raportarea cazurilor în registrele naţionale de Registrul Naţional de Dispozitive Implantabile Intracardiac dezvoltate de Societatea Română de Cardiologie. ART. 16 Ordonatorii de credite secundari şi terţiari au următoarele obligaţii în realizarea AP-PMSC: a) utilizează fondurile în limita bugetului aprobat şi potrivit destinaţiei specificate, cu respectarea dispoziţiilor legale; b) gestionează eficient mijloacele materiale şi băneşti; c) organizează evidenţa contabilă a cheltuielilor pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie; d) raportează indicatorii specifici prevăzuţi în AP-PMSC, în condiţiile prezentului ordin; e) transmit Serviciului medicină de urgenţă sau direcţiilor de sănătate publică, după caz, cererile de finanţare fundamentate, însoţite de documentele justificative, în condiţiile prezentului ordin; f) desemnează prin act administrativ al conducătorului instituţiei publice câte un coordonator local pentru AP-PMSC; g) completează fişele de post ale coordonatorilor desemnaţi cu atribuţiile corespunzătoare activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC; h) organizează, prin directorul financiar contabil al spitalului şi al instituţiei publice prin care se derulează AP-PMSC, evidenţele contabile, evidenţele tehnico-operative ale spitalului/instituţiei publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; i) transmit structurilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii orice alte date referitoare la AP-PMSC pe care le derulează şi răspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate; j) transmit lunar Direcţiei generale buget şi contabilitate, în primele 20 de zile calendaristice ale lunii curente pentru luna precedentă, execuţia bugetară a bugetului aprobat pentru APPMSC derulate; k) achiziţionează materiale sanitare şi medicamente cu respectarea legislaţiei în vigoare din domeniul achiziţiilor publice. ART. 17 Raportarea indicatorilor specifici AP-PMSC se realizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, conform modelului de raportare prevăzute la anexa nr. 4 - Borderou centralizator. ART. 18 Costul mediu se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi. În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune. ART. 19 Monitorizarea activităţilor cuprinse în AP-PMSC se referă la: a) modul de realizare şi de raportare a indicatorilor prevăzuţi în prezentul ordin; b) încadrarea în bugetul aprobat; c) respectarea destinaţiilor stabilite pentru fondurile alocate spitalelor care derulează AP-PMSC; d) urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite prin prezentul ordin referitoare la derularea AP-PMSC; e) identificarea unor posibile disfuncţionalităţi în derularea AP-PMSC. ART. 20 În cadrul AP-PMSC se pot desfăşura următoarele activităţi: 1. implantarea de defibrilatoare cardioverter interne (ICD) cu sau fără stimulare cardiacă de resincronizare (ICD-CRT) în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică; 2. evaluarea, stratificarea de risc şi stabilirea indicaţiei de implant de ICD sau CRT-P în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică; 3. urmărirea şi reglajul adecvat al dispozitivelor implantate în profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică; 4. achiziţii pentru tratamentele menţionate la pct. 1-3: a) defibrilator automat implantabil unicameral cu sonda aferentă; b) defibrilator automat implantabil bicameral cu sondele aferente; c) sondă de defibrilare internă; d) sondă pentru stimulare cardiacă permanentă; e) defibrilator tricameral împreună cu sondele corespunzătoare şi cu necesarul pentru implantul sondei de ventricul stâng: (i) catetere ghid; (ii) ghiduri metalice de diferite tipuri pentru abord vascular percutan; (iii) ghiduri de angioplastie; (iv) torquer seringi de diferite tipuri, inclusiv tip luer lock; (v) baloane pentru venografia ocluzivă; f) accesorii specifice manevrei de implant: (i) ghiduri metalice pentru sonde; (ii) şurubelniţe sterile; (iii) cabluri pentru determinarea pragului la implant; (iv) adaptoare; g) materiale pentru sutură chirurgicală; h) introductoare peel away; i) electrozi pentru defibrilare externă aderenţi (patch-uri de unică folosinţă); j) hârtie pentru programatoare stimulatoare cardiace; k) sondă de stimulare temporară; l) teci introducătoare vasculare. ART. 21 De activităţile prevăzute la art. 20 beneficiază pacienţii cu următoarele diagnostice: 1. pentru dispozitive de tip ICD: a) supravieţuitori ai unui stop cardiac prin mecanism plauzibil sau dovedit aritmic sau după cel puţin un episod de tahicardie ventriculară susţinută cu deteriorare hemodinamică; b) sincopă a cărei cauză nu a putut fi precizată, considerată plauzibil a fi aritmică la pacienţi cu afectare cardiacă structurală (CMD ischemică sau nonischemică cu fracţie de ejecţie sub 35%; cardiomiopatie aritmogenă de ventricul drept; cardiomiopatie hipertrofică; cardiopatii congenitale corectate sau nu, având QRS > 180 ms şi disfuncţie sistolică de VD şi/sau VS) sau canalopatii determinate genetic (sindrom de QT lung, sindrom Brugada, sindrom de QT scurt); c) la peste 40 de zile postinfarct miocardic, dacă fracţia de ejecţie a ventriculului stâng este sub 35%, prezintă tahicardii ventriculare nesusţinute la monitorizare şi studiul electrofiziologic invaziv induce aritmii ventriculare susţinute; d) pentru toate situaţiile menţionate la lit. a), b) şi c) să fie îndeplinite următoarele criterii de excludere: (i) în afara unui accident coronarian acut; (ii) după revascularizaţie maxPMSCl posibilă a leziunilor coronariene; (iii) fără cauze aritmice secundare corectabile (inclusiv aritmii curabile prin alte tehnici - ablaţie etc.); (iv) în afara furtunii aritmice (definită ca cel puţin 3 episoade aritmice necesitând conversie în 24 de ore); (v) cu status clinic şi biologic susceptibil să confere o speranţă de viaţă de minimum un an; (vi) cu status cerebral care să îl facă capabil de gesturile de autoîntreţinere; e) înlocuirea unui dispozitiv deja implantat, având bateria în indicaţie de înlocuire electivă (ERI); 2. pentru dispozitive de tip ICD-CRT: a) insuficienţă cardiacă clasa funcţională II-III sub tratament farmacologic maxPMSCl, cu fracţia de ejecţie a ventriculului stâng < 35% şi complex QRS larg > 150 ms cu morfologie de bloc de ramură stângă; b) înlocuirea unui dispozitiv deja implantat, având bateria în indicaţie de înlocuire electivă (ERI) dacă pe durata de viaţă a primului implant au fost înregistrate şi/sau tratate aritmii ventriculare sau răspunsul structural la resincronizare a fost redus/absent. ART. 22 Indicatorii de evaluare ai AP-PMSC sunt următorii: 1. indicatori fizici: a) numărul de pacienţi critici trataţi prin implantare de ICD/ICD-CRT-uri (anexa nr. 5); b) evidenţa nominală a pacienţilor critici trataţi prin implantare de ICD/ICD-CRT-uri beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal (anexele nr. 6 şi 7); 2. indicatori de eficienţă: a) cost mediu/pacient critic tratat prin implantare de ICD/ICD-CRT-uri (anexa nr. 5); b) execuţia bugetului aprobat pentru AP-PMSC (anexa nr. 8); 3. indicatori de rezultat: a) registre naţionale pentru patologiile specifice; b) ghiduri şi protocoale de diagnostic; c) ghiduri şi protocoale de tratament al pacienţilor critici. ART. 23 Criteriile de eligibilitate pentru unităţile care derulează AP-PMSC sunt: a) existenţa în cadrul instituţiei a unei unităţi de primiri urgenţe; b) existenţa în cadrul instituţiei a unei secţii de cardiologie care are capacitatea de a prelua, monitoriza şi trata toate cazurile cu aritmii ameninţătoare de viaţă începând din momentul în care acestea nu mai necesită suport ventilator; c) existenţa în cadrul instituţiei a unei linii de gardă permanentă dedicate tratamentului urgenţelor coronariene prin intervenţii coronariene percutane; d) posibilitate de revascularizare coronariană electivă atât percutană, cât şi chirurgicală; e) existenţa în cadrul instituţiei a unui laborator de electrofiziologie intervenţională având capacitatea de studiu electrofiziologic şi tratament ablativ al aritmiilor; f) existenţa în cadrul instituţiei a unui centru ambulatoriu pentru controlul de dispozitive implantabile, cu program clar de funcţionare şi circuit de adresare bine precizat; g) experienţă de cel puţin 150 de proceduri de implant de dispozitive de electrofiziologie/an, inclusiv dispozitive complexe (ICD, CRT); h) existenţa la nivelul centrului a cel puţin 2 operatori independenţi cu expertiză în implantul şi controlul dispozitivelor antiaritmice implantabile, unul dintre aceştia fiind coordonatorul local de program. ART. 24 Unităţile sanitare care derulează AP-PMSC sunt următoarele: 1. Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. C. C. Iliescu" Bucureşti; 2. Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş; 3. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara; 4. Institutul Inimii de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare "Nicolae Stăncioiu" Cluj-Napoca; 5. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. George I.M. Georgescu" Iaşi; 6. Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti; 7. Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti. ART. 25 Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi spitalele care derulează AP-PMSC, indiferent de subordonare, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 26 Anexele nr. 1-8*) fac parte din prezentul ordin.────────── *) Anexele nr. 1-8 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 245 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.────────── ART. 27 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. 28 La data publicării prezentului ordin, Ordinul ministrului sănătăţii nr. 427/2014 privind aprobarea Normelor tehnice de finanţare şi realizare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne, publicat în Monitorul Oficial al României, nr. 323 din 5 mai 2014, se abrogă. p. Ministrul sănătăţii, Dorel Săndesc, secretar de stat Bucureşti, 8 aprilie 2015. Nr. 448. ANEXA 1 CONTRACT pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC nr. ..... din ............ 1. Părţile contractante 1.1. Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului .............../Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ....................., str. ............. nr. ..., judeţul/sectorul ............, telefon .............., fax ................, reprezentată prin director executiv ....................., şi 1.2. Unitatea sanitară ..............................., cu sediul în ........................, str. .................... nr. ..., telefon ............., fax ............, reprezentată prin ................................, având Actul de înfiinţare/organizare nr. ...., Autorizaţia sanitară de funcţionare nr. ......................, Dovada de evaluare nr. ..........., codul fiscal .................. şi contul nr. ............ deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ............... deschis la Banca ............................, Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale spitaliceşti. 2. Obiectul contractului 2.1. Obiectul prezentului contract îl constituie desfăşurarea acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauza aritmică (AP-PMSC), finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauza aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defribilatoare cardiace interne. 3. Durata contractului 3.1. Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de ........... . 3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor. 4. Obligaţiile părţilor 4.1. Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii: a) centralizează trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual indicatorii specifici AP-PMSC raportaţi de unităţile sanitare/instituţiile publice în condiţiile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne; b) transmite Serviciului Medicină de Urgenţă, trimestrial şi anual, în primele 20 de zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea, indicatorii prevăzuţi în cadrul AP-PMSC, centralizaţi în conformitate cu prevederile lit. a); c) monitorizează modul de derulare a AP-PMSC; d) verifică organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor AP-PMSC, pe bază de cod numeric personal, de către unităţile de specialitate care derulează AP-PMSC, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; e) întocmeşte un raport de activitate centralizat trimestrial, respectiv anual, pe baza rapoartelor de activitate transmise de coordonatorii din unităţile sanitare/instituţiile care derulează AP-PMSC; raportul de activitate centralizat cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a AP-PMSC; f) transmite Serviciului Medicină de Urgenţă, până la sfârşitul lunii următoare celei încheierii trimestrului pentru care se face raportarea, raportul de activitate prevăzut la lit. e); g) transmite Serviciului Medicină de Urgenţă, până la data de 15 iulie a anului curent, fundamentarea necesarului de resurse pentru anul următor. 4.2. Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la pct. 4.1. se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii. 4.3. Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, unităţile sanitare au următoarele obligaţii: a) să asigure buna desfăşurare a activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, în concordanţă cu actele normative în vigoare; b) să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în prevederile legale privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii; c) să asigure tratamentul adecvat şi recomandarea dispozitivelor medicale conform reglementărilor în vigoare; d) să utilizeze fondurile primite pentru AP-PMSC, potrivit destinaţiei acestora; e) să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale şi băneşti; f) să organizeze şi să conducă, prin directorul financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele contabile ale cheltuielilor pentru AP-PMSC şi pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât şi în execuţie; g) să efectueze, în condiţiile legii, achiziţia bunurilor necesare pentru realizarea obiectivelor şi activităţilor cuprinse în AP-PMSC; h) să organizeze evidenţa beneficiarilor AP-PMSC prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a următorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu AP-PMSC, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor; i) să dispună măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; j) să deţină autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea AP-PMSC, emisă, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; k) să transmită direcţiei de sănătate publică, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, raportările lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pentru AP-PMSC, precum şi indicatorii realizaţi, răspunzând de exactitatea şi realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii facturii pentru bunurile acordate în cadrul AP-PMSC în luna precedentă, cât şi a indicatorilor raportaţi; l) să cuprindă sumele contractate pentru AP-PMSC în bugetul de venituri şi cheltuieli şi să îl aprobe odată cu acesta, în condiţiile legii; m) să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la AP-PMSC şi să răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate; n) să transmită trimestrial, până la data de 20 a lunii următoare încheierii trimestrului, direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti raportul de activitate întocmit de coordonatorul AP-PMSC din cadrul unităţii sanitare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; o) să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să transmită informaţiile legate de AP-PMSC, conform prevederilor legale în vigoare; p) să dispună măsurile necesare în vederea asigurării realizării obiectivelor AP-PMSC; q) să raporteze corect şi la timp datele către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti; r) să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti raportări lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea, cuprinzând indicatorii fizici şi de eficienţă, precum şi valoarea bunurilor acordate în cadrul AP-PMSC în perioada pentru care se face raportarea; s) să asigure publicarea pe site-ul propriu a bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a execuţiei bugetare înregistrate pe parcursul derulării AP-PMSC, detaliat; t) să asigure organizarea permanenţei activităţii în secţiile anestezie şi terapie intensivă, conform reglementărilor legale. 4.4. Obligaţiile unităţilor sanitare prevăzute la pct. 4.3. se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum şi prin personalul implicat în realizarea activităţii programelor naţionale AP-PMSC, în limitele competenţelor, potrivit legii. 5. Valoarea contractului 5.1. Valoarea contractului în anul ....... este de ................ lei. 6. Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC 6.1. Decontarea contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC se realizează în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile realizate conform contractului încheiat. 6.2. În vederea decontării contravalorii bunurilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC, unitatea sanitară prezintă în primele 15 zile lucrătoare ale lunii curente următoarele documente: a) cererea justificativă, întocmită conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul contract; b) decontul pentru luna precedentă, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul contract; c) copiile facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor acordate în perioada pentru care se face raportarea; d) copii ale ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) cu care s-a efectuat plata contravalorii facturilor pentru bunurile decontate în luna precedentă celei pentru care se solicită decontarea. 6.3. Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor bugetare aprobate în anul precedent şi rămase neplătite până la data încheierii prezentului contract vor fi plătite în condiţiile prevăzute la pct. 6.1. 7. Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti analizează indicatorii prezentaţi din decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul şi condiţiile prevăzute la pct. 6.2., sumele facturate de unitatea sanitară, pentru bunurile acordate, pentru luna precedentă. 8. Răspunderea contractuală 8.1. Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa cum sunt prevăzute la pct. 4.3. 8.2. Personalul implicat în realizarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC are următoarele obligaţii: 8.2.1. coordonatorul AP-PMSC: a) răspunde de utilizarea fondurilor primite pentru derularea AP-PMSC, potrivit destinaţiei stabilite pentru acesta; b) răspunde de organizarea evidenţei beneficiarilor AP-PMSC, pe baza setului minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafă), bunurile acordate, cantitatea şi valoarea de decontat, conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor; c) dispune măsurile necesare aplicării metodologiei AP-PMSC, în vederea asigurării îndeplinirii obiectivelor prevăzute în acesta; d) răspunde de desfăşurarea activităţilor prevăzute în cadrul AP-PMSC, în conformitate cu prevederile în vigoare; e) răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter medical către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora; f) se asigură că produsele medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în prevederile legale normele privind calitatea produselor medicale, elaborate în condiţiile legii; g) răspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la recomandarea dispozitivelor medicale şi la modul de acordare a tratamentului, în cadrul AP-PMSC; 8.2.2. contabilul-şef al unităţii sanitare: a) răspunde de modul de organizare a evidenţei tehnico-operative; b) răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; c) răspunde de exactitatea şi realitatea datelor raportate, la termenele stabilite; d) asigură efectuarea plăţilor către furnizorii de bunuri contractate de unitatea sanitară pentru realizarea activităţilor prevăzute în AP-PMSC finanţat din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în baza documentelor justificative legal întocmite; e) verifică documentele justificative prevăzute la pct. 6.2 prezentate de unitatea sanitară în vederea decontării pentru activităţile prevăzute în AP-PMSC finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii; f) organizează şi conduce evidenţa contabilă a cheltuielilor pentru AP-PMSC, pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât şi în execuţia acestuia; g) răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter financiar către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; h) are obligaţia să cuprindă sumele contractate pentru AP-PMSC în bugetul de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării, în condiţiile legii. 9. Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti controlează trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizează indicatorii prezentaţi. 10. Controlul prevăzut la pct. 9 efectuat de către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti va urmări, fără a se limita la acestea, următoarele: a) respectarea reglementărilor legale în vigoare; b) existenţa unor disfuncţionalităţi în derularea AP-PMSC; c) încadrarea în sumele contractate pe program; d) dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite; e) dacă au fost realizate obiectivele AP-PMSC; f) respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite; g) realitatea şi exactitatea datelor înregistrate şi raportate; h) stocurile de materiale sanitare specifice comparativ cu consumul mediu lunar. 11. Neprezentarea de către unitatea sanitară a documentelor prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii nr. ______/ 2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne, atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. 11.1. În cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia. 11.2. Prevederile pct. 11.1. nu sunt de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor. 12. Soluţionarea litigiilor 12.1. Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente. 13. Clauze speciale 13.1. Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul AP-PMSC, pe parcursul derulării acestuia. 13.2. Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului. 14. Forţa majoră 14.1. Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo. 14.2. Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz. 14.3. Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen. 14.4. În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului. 15. Dispoziţii finale 15.1. Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional. 15.2. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi. 15.3. Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor. Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ................, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi se completează conform prevederilor legale în vigoare.
DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A UNITATEA SANITAR
JUDEŢULUI ............................./ ...........................
MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
MANAGER,
Director executiv, ...........................
...............................
Director adjunct executiv
Director adjunct executiv economic, economic,
............................... ...........................
Director medical,
...........................
Avizat: Avizat:
Biroul/Compartimentul juridic Biroul/Compartimentul juridic
............................. .............................
ANEXA 1 la contract
UNITATEA SANITARĂ DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A
SPITALUL....................... JUDEŢULUI ................/
MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Nr. ________ din ______________ Nr. ________ din _____________
Către Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ................/ Municipiului Bucureşti CERERE JUSTIFICATIVĂ în vederea decontării bunurilor acordate în luna ....../anul ...... în cadrul AP-PMSC 1. Sold iniţial = ......... mii lei 2. Suma decontată de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului .............../Municipiului Bucureşti în luna precedentă = ...... mii lei 3. Suma achitată de spital furnizorilor pentru bunurile acordate în cadrul AP-PMSC în luna precedentă = ................. mii lei 4. Gradul de utilizare a sumelor decontate în cadrul AP-PMSC în luna precedentă rând 3/rând 1 + rând 2 * 100 = .... % 5. Suma rămasă neutilizată la finele lunii precedente (1 + 2 - 3) = ....... mii lei 6. Suma necesar a fi decontată în luna în curs = ......... mii lei Manager, ............. Director financiar-contabil, ............................ NOTĂ: a) Cererea justificativă întocmită de unitatea sanitară pentru luna curentă va fi însoţită de copia facturii emise de furnizor pentru bunurile achiziţionate în cadrul AP-PMSC în luna precedentă. b) Cererea justificativă se va întocmi distinct, în două exemplare, din care un exemplar se va depune la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ............../Municipiului Bucureşti în primele 5 zile lucrătoare ale lunii în curs pentru luna precedentă. ANEXA 2 la contract
UNITATEA SANITARĂ DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A
SPITALUL....................... JUDEŢULUI ................/
MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Nr. ________ din ______________ Nr. ________ din _____________
Către Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului .................../Municipiului Bucureşti DECONT privind utilizarea sumelor alocate de Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ........................./ Municipiului Bucureşti în luna ....../anul ........ pentru AP-PMSC 1. Număr de indicatori fizici realizaţi*): .................. 2. Costul mediu/indicator fizic realizat**): ................. lei 3. Sumele achitate furnizorilor de materiale sanitare specifice aprovizionate în luna ......./anul ........: ........... lei 4. Nr./Data şi suma achitată conform documentelor justificative (copii ale ordinelor de plată): 4.1. .............................. lei 4.2. .............................. lei 4.3. .............................. lei Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor. Manager, ............. Director financiar-contabil, ............................ NOTĂ: a) Decontul se întocmeşte lunar. b) Decontul va fi însoţit de copia ordinelor de plată (cu viza trezoreriei) enumerate la pct. 4, de copia facturilor pentru materialele sanitare specifice, aprovizionate de spital, care fac obiectul plăţilor în luna pentru care se întocmeşte raportarea. c) Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se depune la Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ................/Municipiului Bucureşti în primele 10 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă.────────── *) Se vor menţiona distinct indicatorii fizici realizaţi prevăzuţi în Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne. **) Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi; în cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se cheltuiala pe fiecare acţiune.────────── ANEXA 2 Cerere de finanţare fundamentată Unitatea*) ................. Judeţul ................. Cererea de finanţare fundamentată pentru AP-PMSC pentru luna ....... Sursa de finanţare: ....................**) Nr. ..... din ............ Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A - Sume finanţate (cumulat de la 1 ianuarie, inclusiv luna curentă)***) B - Plăţi efectuate (cumulat de la 1 ianuarie până în ultima zi a lunii precedente celei pentru care se face solicitarea)***) C - Gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior D - Se acoperă din disponibil E - Necesar de alimentat
┌─────────────┬──────────────────┬─────┬─────┬─────┬──────────────────────────────┬────────────────────┐
│ │ │ │ │ │ │Sume necesare pentru│
│ AP-PMSC │Prevedere bugetară│ A │ B │ C │ Disponibil │ luna curentă │
│ │ aprobată pentru │ │ │ ├────────────────┬─────────────┼─────────┬─────┬────┤
│ │ anul ..... │ │ │ │Total disponibil│Se utilizează│ Total │ D │ E │
│ │ │ │ │ │ din cont rămas │ în luna │ necesar │ │ │
│ │ │ │ │ │ neutilizat la │ pentru care │ pentru │ │ │
│ │ │ │ │ │ la data │ se solicită │ luna │ │ │
│ │ │ │ │ │solicitării, din│ finanţarea │curentă, │ │ │
│ │ │ │ │ │ care: │ │din care:│ │ │
├──────────┬──┼──────────────────┼─────┼─────┼─────┼────────────────┼─────────────┼─────────┼─────┼────┤
│ - │0 │ 1 │ 2 │ 3 │4=3/2│ 5=2-3 │ 6 │ 7=8+9 │ 8=6 │ 9 │
├──────────┼──┼──────────────────┼─────┼─────┼─────┼────────────────┼─────────────┼─────────┼─────┼────┤
│TITLU │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│CHELTUIELI│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──┼──────────────────┼─────┼─────┼─────┼────────────────┼─────────────┼─────────┼─────┼────┤
│****) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│..........│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──┴──────────────────┴─────┴─────┴─────┴────────────────┴─────────────┴─────────┴─────┴────┘
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
a) Directorul executiv al direcţiei Director executiv adjunct economic
de sănătate publică Numele şi prenumele ...........
Numele şi prenumele ............... Semnătura ..............
Semnătura ................
b) În situaţia în care cererea se întocmeşte de către alte unităţi sanitare/instituţii care implementează AP-PMSC, aceasta se semnează de către conducerea instituţiei respective, precum şi de către persoana responsabilă cu AP-PMSC în unitatea respectivă. NOTE: 1. Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanţare şi titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat. 2. Cererea de finanţare fundamentată se însoţeşte de cererea de finanţare detaliată pe tipuri de cheltuieli, prevăzută în anexa 3 şi borderoul centralizator, prevăzut în anexa 4. 3. Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanţare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanţarea.────────── *) Unitatea este, după caz: a) direcţia de sănătate publică pentru AP-PMSC implementate de unităţile din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale sau a instituţiilor cu reţea sanitară proprie; b) spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii care implementează AP-PMSC. **) Se consemnează sursa de finanţare "buget de stat" sau "venituri proprii - accize", după caz. ***) Pentru anul 2013 se vor înscrie plăţile efectuate şi sumele finanţate cumulat de la 1 mai 2013. ****) Se consemnează titlul de cheltuieli: - "Bunuri şi servicii - AAPL" - pentru AP-PMSC implementate de unităţile sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale; - "Bunuri şi servicii - DSP" - pentru AP-PMSC implementate de direcţiile de sănătate publică şi instituţii publice din subordinea Ministerului Sănătăţii; - "Transferuri" - pentru programele naţionale de sănătate publică implementate de unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.────────── ANEXA 3 Cerere de finanţare detaliată pe tipuri de cheltuieli Unitatea*) ................. Judeţul ................. Cererea de finanţare detaliată pentru AP-PMSC pentru luna ........... Sursa de finanţare: ....................**) Nr. ..... din ............ TITLU CHELTUIELI***) ..............
┌──────────────┬──────────────────────┬───────────┬─────────┬───────────┐
│ │ Natura cheltuielii │ │ │ │
│- │ (obiectul plăţii, │Nr. şi data│ Suma │Scadenţa de│
│ │ conform listei │ facturii │(mii lei)│ plată a │
│ │materialelor sanitare │ fiscale │ │ facturii │
│ │ de care beneficiază │ │ │ │
│ │bolnavii prin AP-PMSC)│ │ │ │
├──────────────┼──────────────────────┼───────────┼─────────┼───────────┤
│Total mii lei │ │ │ │ 0 │
├──────────────┴──────────────────────┴───────────┴─────────┴───────────┤
│Furnizori neachitaţi din lunile anterioare - Total │
├──────────────┬──────────────────────┬───────────┬─────────┬───────────┤
│Factura │ │ │ │ │
│Factura │ │ │ │ │
│....... │ │ │ │ │
├──────────────┴──────────────────────┴───────────┴─────────┴───────────┤
│Furnizori neachitaţi din lunile curentă - Total │
├──────────────┬──────────────────────┬───────────┬─────────┬───────────┤
│Factura │ │ │ │ │
│Factura │ │ │ │ │
│....... │ │ │ │ │
├──────────────┴──────────────────────┴───────────┴─────────┴───────────┤
│Sume necesare pentru luna pentru care se solicită credite bugetare - │
│Total │
├──────────────┬──────────────────────┬───────────┬─────────┬───────────┤
│Categoria de │ │ │ │ │
│cheltuială │ │ │ │ │
│....... │ │ │ │ │
│....... │ │ │ │ │
└──────────────┴──────────────────────┴───────────┴─────────┴───────────┘
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
Directorul executiv al direcţiei Director executiv adjunct economic
de sănătate publică Numele şi prenumele ...........
Numele şi prenumele ............ Semnătura ..............
Semnătura ................
În situaţia în care cererea se întocmeşte de către alte unităţi sanitare/instituţii care implementează AP-PMSC, aceasta se semnează de către conducerea instituţiei respective, precum şi de către persoana responsabilă cu AP-PMSC în unitatea respectivă. NOTE: 1. Macheta se va completa distinct, pentru fiecare sursă de finanţare şi titlu de cheltuieli, cu încadrarea în bugetul aprobat. 2. Termenul maxim pentru transmiterea cererii de finanţare este data de 5 a lunii pentru care se solicită finanţarea.────────── *) Unitatea este, după caz: a) direcţia de sănătate publică pentru AP-PMSC implementate de unităţile din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale sau a instituţiilor cu reţea sanitară proprie; b) spitale din subordinea Ministerului Sănătăţii care implementează AP-PMSC. **) Se consemnează sursa de finanţare "buget de stat" sau "venituri proprii - accize", după caz. ***) Se consemnează titlul de cheltuieli: - "Bunuri şi servicii - AAPL" - pentru AP-PMSC implementate de unităţile sanitare din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale; - "Bunuri şi servicii - DSP" - pentru AP-PMSC implementate de direcţiile de sănătate publică şi instituţii publice din subordinea Ministerului Sănătăţii; - "Transferuri" - pentru programele naţionale de sănătate publică implementate de unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii.────────── ANEXA 4 Borderou centralizator Unitatea care derulează AP-PMSC ............................... Borderou centralizator nr. ..../data ........ cuprinzând documentele justificative ale ordonatorului secundar/terţiar de credite care însoţesc cererile de finanţare fundamentate pentru luna ..........
┌─────┬──────────────────────────────────────┬────────────┬──────────┬─────────────┐
│Nr. │ Documentul │Termenele de│ Suma │ Denumirea │
│crt. ├───────┬─────┬───────┬────────────────┤ plată a │solicitată│ bunurilor/ │
│ │Felul*)│Seria│Numărul│ Data emiterii │obligaţiilor│ de │ serviciilor │
│ │ │ │ │(ziua/luna/anul)│ │ finanţat │achiziţionate│
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│ 3 │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────┼─────┼───────┼────────────────┼────────────┼──────────┼─────────────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────┴─────┴───────┴────────────────┴────────────┴──────────┴─────────────┘
────────── *) Se va menţiona numele documentului în conformitate cu legislaţia privind documentele financiar-contabile, precum şi în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare (de exemplu, factura fiscală, statul de plată, angajamente legale etc.)────────── Subsemnatul, ..................................., în calitate de persoană împuternicită de ordonatorul de credite, confirm pe propria răspundere că am realizat verificarea documentelor justificative menţionate în prezentul borderou centralizator şi, ca urmare a acestei verificări, confirm că sunt îndeplinite toate condiţiile de legalitate necesare în vederea vizării acestora pentru "BUN DE PLATĂ". Semnătura persoanei împuternicite
Ordonatorul de credite, Coordonatorul AP-PMSC,
.............................. .............................
(numele în clar şi semnătura) (numele în clar şi semnătura)
ANEXA 5 Macheta de raportare a indicatorilor de evaluare (fizici şi de eficienţă) (conform art. 24 alin. (1) lit. a) al Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne). Unitatea ........................ Acţiuni prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne (AP-PMSC) Raportare pentru trimestrul*) .... Nr. .... din ....
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Plăţi efectuate în trimestrul de raportat (lei)
B - Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului (lei)
C - Suma rămasă neutilizată de la începutul anului
┌──────────────────┬─────────┬──────────┬─────────────┬──────────┬────────────┬────────────┬────────────┬──────────┬─────┬─────┬───────┐
│ AP-PMSC │Prevedere│Finanţare │ Indicatori │Finanţare │ Indicatori │ Cheltuiala │ Cheltuiala │Cost mediu│ A │ B │ C │
│ │bugetară │primită în│ fizici │primită de│ fizici │ efectivă │ efectivă │ realizat │ │ │ │
│ │ anuală │trimestrul│ realizaţi │ la │ realizaţi │ realizată │ realizată │pe fiecare│ │ │ │
│ │ (lei) │ de │în trimestrul│începutul │ cumulat de │ în │ cumulat de │indicator │ │ │ │
│ │ │ raportat │ de raportat │ anului │la începutul│ trimestrul │la începutul│ fizic │ │ │ │
│ │ │ (lei) │ (lei) │ │ anului │de raportat │ anului │ (lei) │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ (lei) │ (lei) │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼─────┼─────┼───────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9=8/6 │ 10 │ 11 │12=5-11│
├──────────────────┼─────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼────────────┼────────────┼──────────┼─────┼─────┼───────┤
│Numărul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pacienţi critici │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│din secţiile de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cardiologie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────┴─────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴────────────┴────────────┴────────────┴──────────┴─────┴─────┴───────┘
Managerul unităţii care derulează Directorul financiar-contabil Coordonatorul AP-PMSC,
AP-PMSC**), al unităţii sanitare**),
................................... ............................... ..........................
Directorul executiv al direcţiei Directorul executiv adjunct economic
de sănătate publică***) al direcţiei de sănătate publică***)
.................................. ......................................
────────── *) Raportarea se întocmeşte trimestrial şi anual. **) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-PMSC derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne. ***) Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne. NOTĂ: Costul mediu/indicator fizic se calculează ca raport între cheltuielile efective şi indicatorii fizici realizaţi. În cazul în care au fost finanţate şi alte acţiuni pentru care nu au fost stabiliţi indicatori fizici, acestea vor fi evidenţiate distinct, indicându-se fiecare acţiune. Sumele care se găsesc în tabel se exprimă în lei.────────── ANEXA 6 Formular de raportare lunară a numărului de pacienţi critici trataţi prin implantare de ICD/ICDCRT-uri Unitatea sanitară ..........................................
┌────┬──────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ CNP │Localitatea de domiciliu│Secţia de provenienţă│
│crt.│ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼──────────────────┼────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
└────┴──────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────┘
Lista beneficiarilor AP-PMSC
Luna/anul ..............
Manager, Coordonator local,
............... ............................
ANEXA 7 Fişă individuală pacient Formularul de raportare pentru pacientul critici trataţi prin implantare de ICD/ICD-CRT-uri (nu se transmite, se păstrează în secţia de cardiologie; este destinat analizei medicale a complexităţii cazului şi tratamentului)
┌──────────────────┬─────────────────────────┬──────────┬─────────────────────┐
│ │Indicator │Valoare │Format valoare │
│ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│Unitatea │Denumire │ │Text │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│Unitatea │Cod │ │Text │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A. Date pacient │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.1. │Numele pacient │ │Text │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.2. │Prenume pacient │ │Text │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.3. │CNP pacient │ │string 13 caractere │
│ │ │ │numerice │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.4. │Nr. Foaie de Observaţie │ │număr întreg │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.5. │Data internării în secţie│ │data │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.6. │Data externării în secţie│ │data │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.7. │Diagnostic internare │ │politraumatism │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.8. │Diagnostic externare │ │Text │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.9. │Domiciliu pacient - │ │Text (Siruta) │
│ │Localitatea │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.10. │Domiciliu pacient- Judeţ │ │Text (Siruta) │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│A.11 │Secţia de provenienţă │ │Text │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│B. Tip Intervenţie│ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│B.1 Implantare │- defibrillator automat │ │ │
│ │unicameral cu sonda │ │ │
│ │aferentă │ │Da/Nu │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│B.2 │Schimbare generator - │ │ │
│ │defibrillator automat │ │ │
│ │unicameral cu sonda │ │ │
│ │aferentă │ │Da/Nu │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│B.3 │Implantare - │ │ │
│ │defibrillator automat │ │ │
│ │bicameral cu sonde │ │ │
│ │aferente │ │Da/Nu │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│B.4 │Schimbare generator - │ │ │
│ │defibrillator automat │ │ │
│ │bicameral cu sonde │ │ │
│ │aferente │ │Da/Nu │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│B.5 │Implantare - │ │ │
│ │defibrillator tricameral │ │ │
│ │cu sonde aferente │ │Da/Nu │
├──────────────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │Schimbare generator - │ │ │
│ │defibrillator tricameral │ │ │
│ │cu sonde aferente │ │Da/Nu │
└──────────────────┴─────────────────────────┴──────────┴─────────────────────┘
ANEXA 8 Macheta de raportare a execuţiei bugetare pentru AP-PMSC Acţiuni prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne Unitatea care derulează AP-PMSC*)/Direcţia de sănătate publică**) .......................... Raportare pentru***) ................................................. Execuţia bugetară
Semnificaţia coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:
A - Plăţi efectuate în trimestrul de raportat (lei)
B - Plăţi efectuate cumulat de la începutul anului (lei)
┌──────┬───────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Titlul bugetar │ Buget de stat │ Venituri proprii │
│crt. │ ├─────────┬───────────┬────────────┬─────┬─────┼─────────┬───────────┬────────────┬─────┬─────┤
│ │ │Prevedere│ Finanţare │ Finanţare │ A │ B │Prevedere│ Finanţare │ Finanţare │ A │ B │
│ │ │bugetară │primită în │ primită de │ │ │bugetară │primită în │ primită de │ │ │
│ │ │ anuală │trimestrul │la începutul│ │ │ anuală │trimestrul │la începutul│ │ │
│ │ │ (lei) │de raportat│ anului │ │ │ (lei) │de raportat│ anului │ │ │
│ │ │ │ (lei) │ (lei) │ │ │ │ (lei) │ (lei) │ │ │
├──────┼───────────────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├──────┼───────────────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┤
│1 │Total, din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┤
│1.1 │Bunuri şi servicii, din│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┤
│1.1.1 │Bunuri şi servicii AAPL│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┤
│1.1.2 │Bunuri şi servicii DSP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼───────────────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────┼─────┤
│1.2 │Transferuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴───────────────────────┴─────────┴───────────┴────────────┴─────┴─────┴─────────┴───────────┴────────────┴─────┴─────┘
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor raportate.
Managerul unităţii care derulează Directorul financiar-contabil Coordonatorul local,
AP-PMSC*), al unităţii sanitare*),
................................... ............................... ........................
Directorul executiv al direcţiei Directorul executiv adjunct economic
de sănătate publică**) al direcţiei de sănătate publică**)
.................................. ......................................
────────── *) Semnează raportările întocmite de unitatea sanitară pentru AP-PMSC derulate la nivelul acesteia, pe care le transmit direcţiei de sănătate publică. Pentru unităţile sanitare aflate în subordinea Ministerului Sănătăţii, raportările vor fi transmise Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne. **) Semnează raportările centralizate la nivelul judeţului pe care le transmit Serviciului medicină de urgenţă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. ______/2015 privind aprobarea modului de administrare, finanţare şi implementare a acţiunilor prioritare pentru profilaxia morţii subite cardiace de cauză aritmică (AP-PMSC) prin implantarea de defibrilatoare cardiace interne. ***) Raportarea se întocmeşte trimestrial şi anual.────────── --------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.