Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 447 din 14 aprilie 2015  privind modelul, conţinutul şi condiţiile de aprobare a programelor de activitate pentru aparatul de inspecţie economico-financiară    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 447 din 14 aprilie 2015 privind modelul, conţinutul şi condiţiile de aprobare a programelor de activitate pentru aparatul de inspecţie economico-financiară

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 21 aprilie 2015

    În temeiul dispoziţiilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 17 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2012, cu modificările ulterioare, şi ale art. 6 alin. (3) din Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 101/2012,

    ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

    ART. 1
    (1) Se aprobă modelul programului de activitate pentru aparatul de inspecţie economico-financiară, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Programul anual de activitate pentru aparatul de inspecţie economico-financiară prezintă drept conţinut minimal: entităţile la care se efectuează controlul, acţiunile de control şi perioada desfăşurării controlului.
    ART. 2
    Pentru elaborarea programului de activitate anual, trimestrial şi lunar, Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi structurile teritoriale de inspecţie economico-financiară respectă procedura de selecţie a operatorilor economici ce urmează a fi incluşi în programele de activitate, în baza analizei de risc, potrivit prevederilor art. 9 din Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 101/2012.
    ART. 3
    Durata de desfăşurare a controlului se stabileşte în funcţie de structura organizatorică şi volumul activităţii entităţii, obiectivele acţiunii de control, perioada supusă controlului, cu încadrarea în duratele prevăzute la art. 16 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2012, cu modificările ulterioare.
    ART. 4
    (1) În procesul de elaborare a programului de activitate anual, trimestrial şi lunar se au în vedere, în principal, următoarele:
    a) competenţele fiecărei structuri de inspecţie economico-financiară de efectuare a controlului;
    b) obiectivele controlului;
    c) fondul de timp alocat fiecărei acţiuni de control;
    d) numărul persoanelor cu atribuţii de inspecţie economico-financiară din cadrul fiecărei structuri de inspecţie economico-financiară;
    e) necesitatea rotaţiei personalului cu atribuţii de inspecţie economico-financiară care ocupă funcţii sensibile.
    (2) În programul de activitate anual, trimestrial şi lunar se cuprind şi acţiunile de control începute în anul precedent, aflate în curs de desfăşurare şi care se finalizează în anul de referinţă.
    (3) În programul de activitate anual, trimestrial şi lunar sunt cuprinse, în principal, entităţile cu grad ridicat de risc, stabilit potrivit analizei efectuate conform art. 9 din Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 101/2012, şi cele pentru care există riscul de împlinire a termenului de prescripţie prevăzut de art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2012, cu modificările ulterioare.
    ART. 5
    Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice respectă următoarele etape şi termene în procesul de elaborare şi aprobare a programelor de activitate:
    a) întocmeşte, până la data de 15 octombrie inclusiv, proiectul propriului program de activitate anual;
    b) analizează, centralizează şi corelează proiectele programelor de activitate anuale, defalcate pe trimestre şi luni, transmise de către fiecare structură teritorială de inspecţie economico-financiară, precum şi proiectul programului propriu de activitate;
    c) formulează şi transmite către structurile teritoriale de inspecţie economico-financiară, în vederea revizuirii, până la data de 31 octombrie inclusiv, eventuale modificări/completări ale proiectelor programelor de activitate transmise de acestea;
    d) analizează, centralizează şi întocmeşte proiectul programului de activitate anual pentru întregul aparat de inspecţie economico-financiară, cu defalcarea pe trimestre şi pe luni, şi îl transmite, până la data de 20 noiembrie inclusiv, Curţii de Conturi a României în vederea corelării cu programul de activitate al acesteia, conform prevederilor art. 6 alin. (1) din Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea inspecţiei economico-financiare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 101/2012;
    e) transmite spre aprobare conducerii Ministerului Finanţelor Publice, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data primirii, proiectul de program corelat cu programul de activitate al Curţii de Conturi a României, sub semnătura directorului general al Direcţiei generale de inspecţie economico-financiară;
    f) în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la aprobare, transmite programul fiecărei structuri teritoriale de inspecţie economico-financiară.
    ART. 6
    Structurile teritoriale de inspecţie economico-financiară respectă în procesul de elaborare a programelor de activitate următoarele etape şi termene:
    a) întocmesc şi transmit pe suport hârtie şi în format electronic către Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, până la data de 15 octombrie inclusiv, proiectul propriului program de activitate anual, cu defalcarea pe trimestre şi luni, sub semnătura conducătorului organului de inspecţie economico-financiară;
    b) modifică/completează, conform prevederilor art. 5 lit. c), şi transmit pe suport hârtie şi în format electronic către Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, sub semnătura conducătorului organului de inspecţie economico-financiară, până la data de 10 noiembrie inclusiv, proiectul propriului program de activitate anual revizuit, cu defalcarea pe trimestre şi luni, ca urmare a modificărilor/completărilor formulate de Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    ART. 7
    (1) Programele de activitate aprobate pentru aparatul de inspecţie economico-financiară pot fi modificate şi/sau completate cu aprobarea conducerii Ministerului Finanţelor Publice.
    (2) Propunerile structurilor teritoriale de inspecţie economico-financiară de modificare/completare a programelor de activitate trimestriale şi lunare ale acestora se transmit, sub semnătura conducătorului organului de inspecţie economico-financiară, Direcţiei generale de inspecţie economico-financiară, în vederea analizării, avizării şi supunerii spre aprobare conducerii Ministerului Finanţelor Publice, până la data de 15 inclusiv a ultimei luni din trimestru, pentru trimestrul următor, respectiv 15 inclusiv a lunii care precedă luna de referinţă.
    (3) Modificările/Completările programului de activitate aprobate/respinse, după caz, se comunică solicitanţilor de către Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în termen de 5 zile lucrătoare de la aprobare/respingere.
    ART. 8
    Direcţia generală de inspecţie economico-financiară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, direcţiile generale regionale ale finanţelor publice şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor lua măsuri pentru aplicarea şi ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    ART. 9
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                         Ministrul finanţelor publice,
                           Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 14 aprilie 2015.
    Nr. 447.


    ANEXĂ


    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
    DIRECŢIA GENERALĂ DE INSPECŢIE ECONOMICO-FINANCIARĂ



                             PROGRAM DE ACTIVITATE
               pentru aparatul de inspecţie economico-financiară
                              pentru anul ........

┌────┬────────────────────┬──────────┬────────────┬──────────────┬────────────┐
│Nr. │ Structura │ │ Codul de │Luna începerii│ Perioada │
│crt.│ de inspecţie │Denumirea │identificare│ controlului │desfăşurării│
│ │economico-financiară│entităţii │ fiscală │ │ controlului│
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────┼──────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────┴──────────┴────────────┴──────────────┴────────────┘


                                -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016