Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 445 din 30 iunie 2009 privind informatiile de interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare, la nivelul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
ORDIN nr. 445 din 30 iunie 2009 privind informaţiile de interes public ce pot fi comunicate şi informaţiile exceptate de la comunicare, la nivelul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor EMITENT: AUTORITATEA NAŢIONALÃ PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 iulie 2009 În temeiul <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 5 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 284/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobã Lista informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit <>art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, prevãzutã în anexa nr. 1. ART. 2 Se aprobã Lista informaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit <>art. 6 din Legea nr. 544/2001 , prevãzutã în anexa nr. 2. ART. 3 Se aprobã Lista informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialitãţii, prevãzutã în anexa nr. 3. ART. 4 Structurile competente din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru verificarea respectãrii prevederilor <>art. 12 din Legea nr. 544/2001 , cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetãţenilor la unele informaţii, sunt prevãzute în anexa nr. 4. ART. 5 Raportul periodic de activitate al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor se elaboreazã anual şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, potrivit <>art. 5 alin. (3) din Legea nr. 544/2001 . ART. 6 Termenele pentru comunicarea în scris a unui rãspuns solicitanţilor de informaţii de interes public sunt: - 10 zile sau, dupã caz, cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitãrii, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrãrilor documentare şi de urgenţa solicitãrii. În cazul în care durata necesarã pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depãşeşte 10 zile, rãspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţãrii acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile; - refuzul comunicãrii informaţiilor solicitate se motiveazã şi se comunicã în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor. ART. 7 Monitorizarea îndeplinirii dispoziţiilor prezentului ordin revine subsecretarilor de stat - vicepreşedinţi ai Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi secretarului general al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. ART. 8 La data publicãrii prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr. 123/2006 privind informaţiile de interes public ce pot fi comunicate şi informaţiile exceptate de la comunicare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 351 din 19 aprilie 2006, se abrogã. ART. 9 Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin. Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marcel Bogdan Pandelicã Bucureşti, 30 iunie 2009. Nr. 445. ANEXA 1 LISTA informaţiilor de interes public comunicate din oficiu, potrivit <>art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public 1. Actele normative care reglementeazã organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor 2. Structura organizatoricã, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare 3. Numele şi prenumele persoanelor din conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor, Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, precum şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice 4. Programul de audienţe al persoanelor din conducerea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor, Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor 5. Coordonatele de contact ale Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor, Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de web 6. Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil 7. Strategia Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor 8. Lista cuprinzând documentele de interes public 9. Lista cuprinzând categoriile de documente elaborate şi/sau gestionate, potrivit legii 10. Modalitãţile de contestare a deciziei autoritãţii sau a instituţiei publice, în situaţia în care persoana se considerã vãtãmatã în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate. ANEXA 2 LISTA informaţiilor de interes public comunicate la cerere, potrivit <>art. 6 din <>Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public 1. Comunicate de presã 2. Materiale informative (broşuri) editate de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, în limita stocului disponibil 3. Informaţii privind coordonatele de contact ale asociaţiilor de consumatori care sunt luate în evidenţã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor 4. Indicatori privind activitatea desfãşuratã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, pe judeţe, numãrul total al acţiunilor de control, valoarea produselor cu abateri de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, numãrul sesizãrilor şi reclamaţiilor înregistrate la Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, în condiţiile legii 5. Valoarea totalã a amenzilor aplicate 6. Denumirea actelor normative şi, dupã caz, conţinutul acestora, care stau la baza întocmirii proceselor-verbale de constatare şi contravenţie 7. Proiectele de acte normative aflate în dezbatere publicã, conform <>Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã 8. Informaţii privind activitatea desfãşuratã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, ca punct naţional de contact, în cadrul sistemului european RAPEX de schimb rapid de informaţii privind produsele periculoase 9. Contractele de achiziţii publice. ANEXA 3 LISTA informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialitãţii 1. Rapoartele de control administrativ 2. Notele de serviciu cu caracter intern 3. Sesizãrile şi documentele comisiei de disciplinã 4. Numerele de telefon ale persoanelor care ocupã funcţii în cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor, Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, precum şi informaţiile privind activitãţile extraprofesionale ale acestora 5. Sesizãrile, reclamaţiile, petiţiile consumatorilor şi operatorilor economici 6. Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei, a actelor emise de preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor 7. Registrul de înregistrare a autorizaţiilor emise în aplicarea legii 8. Registrul de inventariere a bunurilor 9. Corespondenţa scrisã cu instituţiile publice interne şi internaţionale 10. Dosarele privind litigiile în care instituţia este implicatã şi numele consilierilor juridici care susţin interesele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în aceste litigii 11. Procesele-verbale de constatare a contravenţiilor 12. Procesele-verbale de constatare 13. Procesele-verbale de prelevare a probelor 14. Procesele-verbale de distrugere a produselor periculoase 15. Buletinele de analizã 16. Rapoartele comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor, Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, întocmite ca urmare a acţiunilor de control şi supraveghere a pieţei 17. Corespondenţa cu operatorii economici, consumatorii şi alte entitãţi 18. Documentele a cãror comunicare publicã poate afecta principiul liberei concurenţe sau care pot influenţa dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecatã 19. Ordinele sau circularele cu caracter intern emise de cãtre preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor 20. Deciziile cu caracter intern emise de conducãtorii comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor 21. Statele de funcţii, de personal, de salarii şi fişele postului 22. Programul trimestrial privind controalele tematice 23. Orice alte informaţii care intrã sub incidenţa <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv orice informaţie referitoare la o persoanã fizicã identificatã sau identificabilã. ANEXA 4 STRUCTURILE COMPETENTE din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru verificarea respectãrii prevederilor <>art. 12 din <>Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetãţenilor la unele informaţii 1. Informaţiile din domeniul apãrãrii naţionale, siguranţei şi ordinii publice, cele privind deliberãrile autoritãţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacã fac parte din categoriile informaţiilor clasificate, potrivit legii Structuri competente: - preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor; - vicepreşedinţii Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor; - secretarul general al Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. 2. Informaţiile privind activitãţile comerciale sau financiare, dacã publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenţei loiale, potrivit legii Structuri competente: - Direcţia buget şi administrare; - Compartimentul juridic; - Direcţia supraveghere servicii şi produse; - Direcţia relaţii internaţionale şi comunicare. 3. Informaţiile cu privire la datele personale, potrivit legii Structuri competente: - Direcţia buget şi administrare; - Comisariatele regionale pentru protecţia consumatorilor. 4. Informaţiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacã se pericliteazã rezultatul anchetei, se dezvãluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporalã şi sãnãtatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfãşurare, informaţiile privind procedurile judiciare, dacã publicitatea acestora aduce atingere asigurãrii unui proces echitabil ori interesului legitim al oricãreia dintre pãrţile implicate în proces, precum şi informaţiile a cãror publicare prejudiciazã mãsurile de protecţie a tinerilor Structuri competente: - Direcţia buget şi administrare; - Compartimentul juridic; - Comisariatele regionale pentru protecţia consumatorilor. --------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email