Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 44 din 27 ianuarie 2022  privind modificarea şi completarea Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 505/2019     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 44 din 27 ianuarie 2022 privind modificarea şi completarea Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 505/2019

EMITENT: Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C.
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 105 din 2 februarie 2022
    Având în vedere:
    - art. 20 alin. (1) lit. a) şi art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. V alin. (2^2) din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 316/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Referatul de aprobare nr. 950.523/2022 al Direcţiei generale control,

    în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 22/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 16 alin. (7) şi (9) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C. emite prezentul ordin.
    ART. I
    Regulamentul de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 505/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 28 octombrie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) control planificat - acţiune a unei echipe de control, efectuată pe baza planului anual de control aprobat de către preşedintele A.N.R.S.C., cu posibilitatea desfăşurării prin mijloace de comunicare la distanţă, în condiţiile art. 17^1;"

    2. La articolul 5, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) control neplanificat - acţiune a unei echipe de control dispuse de către preşedintele A.N.R.S.C., efectuată în teritoriu sau de la distanţă în condiţiile art. 17^1, ca urmare a unor sesizări, semnale primite de la terţi ori ca urmare a sesizării din oficiu, sau a unor controale specifice efectuate la sediul A.N.R.S.C./agenţiilor sale teritoriale. Controlul neplanificat specific efectuat la sediul A.N.R.S.C./agenţiilor sale are ca obiect:
    - respectarea obligaţiilor de plată faţă de bugetul A.N.R.S.C. - reprezintă activitatea care are ca obiect verificarea evidenţelor contabile cu privire la veniturile înregistrate de furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilităţi publice, precum şi de către operatorii economici care prestează activităţi specifice serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare şi care nu exploatează sisteme publice, ca urmare a furnizării/prestării serviciilor/activităţilor aflate în sfera de reglementare a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.) şi determinării nivelului contribuţiei datorate;
    – verificarea respectării reglementărilor din domeniul serviciilor de utilităţi publice;"

    3. La articolul 5, după litera e) se introduce o nouă literă, litera e^1), cu următorul cuprins:
    "e^1) înştiinţare control la distanţă - act prin care entitatea controlată este informată despre efectuarea unui control prin mijloace de comunicare la distanţă, cu obligativitatea depunerii documentelor solicitate;"

    4. La articolul 10, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Controlul planificat efectuat prin mijloace de comunicare la distanţă va fi precedat de transmiterea către entitatea controlată, cu cel puţin zece zile calendaristice înainte de data începerii efective a acestuia, a unei înştiinţări de control la distanţă conform modelului prevăzut în anexa nr. 5^1."

    5. La articolul 10, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Controalele neplanificate nu se notifică, cu excepţia celor efectuate prin mijloace de comunicare la distanţă, care vor fi precedate de transmiterea unei înştiinţări cu maximum 5 zile înainte de efectuarea controlului."

    6. La articolul 12, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) După semnarea notei de control, aceasta va fi înregistrată sau va fi transmisă prin mijloace de comunicare la distanţă spre a fi înregistrată la registratura entităţii controlate şi, ulterior, menţionată în Registrul unic de control, cu excepţia celei întocmite în situaţia controlului efectuat la distanţă. În cazul în care nota de control va fi transmisă entităţii controlate prin mijloace de comunicare la distanţă, se va solicita confirmarea înregistrării acesteia, împreună cu numărul de înregistrare primit în registratura entităţii controlate."

    7. La articolul 12, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Un exemplar al notei de control va fi înmânat sau, după caz, transmis reprezentanţilor entităţii controlate, iar un exemplar va fi transmis Direcţiei generale control."

    8. La articolul 14 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să solicite, iar entitatea controlată are obligaţia să pună la dispoziţie sau să transmită, după caz, orice document cu privire la serviciile de utilităţi publice furnizate/prestate;"

    9. La articolul 16, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) în convocare se menţionează obligaţia entităţii controlate de a se prezenta la sediul A.N.R.S.C. sau al agenţiilor sale teritoriale, la data şi ora stabilite, documentele necesare controlului, actele de identitate ale reprezentantului legal/persoanei împuternicite şi ale entităţii controlate şi registrul de control. Modelul convocării este prevăzut în anexa nr. 5;"

    10. La articolul 17, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) în convocare se menţionează obligaţia entităţii controlate de a se prezenta la sediul A.N.R.S.C., la data şi ora stabilite, cu documentele necesare controlului, actele de identitate ale reprezentantului legal/persoanei împuternicite şi ale entităţii controlate, precum şi cu registrul de control;"

    11. După articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 17^1
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 10-17, controalele planificate şi neplanificate se pot realiza şi de la distanţă, în situaţii extraordinare care pun sau ar putea pune în pericol sănătatea sau condiţiile normale de muncă, precum epidemiile, pandemiile, fenomenele naturale extreme, cutremurele, actele de terorism şi alte situaţii care fac imposibilă derularea controlului conform prevederilor prezentului regulament.
    (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), interacţiunea dintre entitatea controlată şi echipa de control se realizează prin intermediul mijloacelor de comunicare electronice, precum teleconferinţă, videoconferinţă, e-mail, platforme electronice, după caz. Toate documentele emise pe parcursul controlului sunt semnate de părţile implicate, respectiv de membrii echipei de control şi/sau de reprezentanţii entităţii controlate, după caz, cu semnătură electronică calificată sau olograf, şi transmise în fotocopie/scanate în format PDF.
    (3) Echipa de control transmite prin mijloace de comunicare electronică entităţii controlate înştiinţarea controlului la distanţă şi solicită documentele şi informaţiile pe care le consideră necesare pentru efectuarea controlului, iar entitatea controlată va confirma primirea şi înregistrarea acestora în evidenţele proprii şi va desemna o persoană de contact prin intermediul căreia se va desfăşura procedura de control.
    (4) Entitatea controlată are obligaţia să transmită şi/sau să pună la dispoziţia echipei de control acte, documente corecte, complete şi/sau informaţii reale în termenul stabilit, în forma şi pe suportul solicitate, astfel încât să nu fie periclitată desfăşurarea controlului şi să nu inducă în eroare membrii echipei de control.
    (5) În situaţia în care entitatea controlată nu transmite până la termenul stabilit în înştiinţarea controlului la distanţă documentele prevăzute la alin. (4), această împrejurare constituie refuz de a se supune controlului, iar echipa de control va face menţiune despre aceasta în cuprinsul notei de control, dispoziţiile prezentului regulament fiind aplicabile în mod corespunzător.
    (6) În situaţia în care acţiunea de control are loc de la distanţă, se vor aplica, în mod corespunzător, prevederile prezentului regulament referitoare la drepturile şi obligaţiile membrilor echipei de control, precum şi prevederile referitoare la întocmirea notei de control.
    (7) Nota de control întocmită potrivit prevederilor prezentului regulament, semnată olograf sau cu semnătură electronică calificată de către echipa de control, este înregistrată la registratura A.N.R.S.C. şi transmisă prin e-mail către persoana desemnată din cadrul entităţii controlate, în vederea semnării de către reprezentantul entităţii şi, ulterior, a înregistrării acesteia.
    (8) Şeful echipei de control transmite entităţii controlate nota de control, întocmită şi semnată în conformitate cu alin. (7), în format electronic, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la finalizarea acţiunii de control.
    (9) Entitatea controlată transmite în scris, dacă este cazul, în termen de 7 zile lucrătoare de la data comunicării notei de control un punct de vedere cu privire la consemnările menţionate în cuprinsul acesteia.
    (10) Dacă la expirarea termenului prevăzut la alin. (9) entitatea controlată nu transmite nota de control, aceasta se consideră însuşită şi comunicată în condiţiile alin. (8)."

    12. În tot cuprinsul anexei nr. 5, termenul „ştampilă“ se elimină.
    13. După anexa nr. 5 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 5^1 „Înştiinţare control la distanţă“, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    14. În tot cuprinsul regulamentului, termenii/sintagmele „furnizorul“, „prestatorul“, „organizaţie“, „contribuabilul furnizor/prestator“, „persoana juridică controlată“, „persoană juridică supusă controlului“ se înlocuiesc cu termenul/sintagma „entitatea“ sau, după caz, „entitatea controlată“.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice,
                    Ionel Tescaru

    Bucureşti, 27 ianuarie 2022.
    Nr. 44.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 5^1 la regulament)
    Antetul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C.
    Nr. ......./..........
    Către ................…...........................................
                       (denumirea, sediul şi codul de identificare fiscală ale entităţii controlate)
    În atenţia domnului/doamnei ....................................
                                                                        (conducătorul entităţii controlate)
    ÎNŞTIINŢARE CONTROL LA DISTANŢĂ
    Vă facem cunoscut că Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C., în conformitate cu Regulamentul de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 505/2019, cu modificările şi completările ulterioare, va efectua un control planificat/neplanificat prin mijloace de comunicare la distanţă la entitatea dumneavoastră, în perioada ..................... .
    În vederea efectuării activităţii de control în bune condiţii, aveţi obligaţia de a transmite la adresa de e-mail …………….............……..., în termen de 5 zile de la data prezentei, următoarele documente:
    - documentul/împuternicirea prin care se atestă calitatea reprezentantului entităţii, împreună cu actul de identitate;
    – alte documente.

    Pe timpul activităţii de control, membrii echipei de control pot solicita şi alte documente sau date referitoare la modul de desfăşurare a serviciilor comunitare de utilităţi publice.
    Direcţia generală control
    Director general/Director general adjunct,
    ..................................................................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016