Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 425 din 2 decembrie 2020 pentru delegarea atribuţiei privind organizarea examenului de competenţă profesională
EMITENT: Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1170 din 3 decembrie 2020
În temeiul prevederilor:
- art. 8-10, 43, 50-53, 73-75, art. 77 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
– Regulamentului (UE) nr. 537/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind cerinţe specifice referitoare la auditul statutar al entităţilor de interes public şi de abrogare a Deciziei 2005/909/CE a Comisiei,
raportat la:
- Normele privind organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 135/2018, cu modificările şi completările ulterioare;
– Normele privind supravegherea şi controlul îndeplinirii atribuţiilor delegate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 393/2020,
preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar emite următorul ordin:
ART. 1
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se deleagă Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) atribuţia prevăzută la art. 52 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate şi de modificare a unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, privind organizarea examenului de competenţă profesională.
(2) În conformitate cu prevederile Legii nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, responsabilitatea finală pentru îndeplinirea atribuţiei prevăzute la art. 1 revine Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS).
ART. 2
Atribuţia prevăzută la art. 1 alin. (1) se deleagă pentru o perioadă de 1 (un) an, cu posibilitatea reînnoirii delegării, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 3
Atribuţia prevăzută la art. 1 alin. (1) este dusă la îndeplinire de CAFR, punând în aplicare prevederile Legii nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor privind organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supraveghere Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 135/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 4
Activităţile rezultate din îndeplinirea de către CAFR a atribuţiilor delegate sunt supuse supravegherii, printr-un control eficace şi permanent al ASPAAS, în conformitate cu prevederile Normelor privind supravegherea şi controlul îndeplinirii atribuţiilor delegate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 393/2020.
ART. 5
În exercitarea atribuţiilor, CAFR trebuie să respecte condiţiile generale de delegare, potrivit prevederilor art. 52 alin. (8) din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi condiţiile specifice stabilite prin prezentul ordin, după cum urmează:
a) condiţii generale de delegare:
(i) raportarea anuală sau ori de câte ori ASPAAS consideră necesar asupra modului de exercitare a atribuţiei sau a atribuţiilor delegate;
(ii) asigurarea condiţiilor de lucru pentru personalul ASPAAS care supraveghează şi controlează exercitarea atribuţiei sau atribuţiilor delegate, inclusiv a accesului la informaţii şi comunicării cu angajaţii CAFR;
(iii) aplicarea reglementărilor din domeniul delegat;
(iv) cooperarea permanentă cu ASPAAS;
(v) punerea în aplicare a recomandărilor ASPAAS;
b) condiţii specifice de delegare:
(i) deţinerea resurselor materiale, financiare şi umane necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiei delegate;
(ii) asigurarea unei comunicări eficiente a informaţiilor şi transmiterea, în timp util, a răspunsurilor la solicitările de informaţii primite;
(iii) păstrarea evidenţei tuturor documentelor referitoare la îndeplinirea atribuţiei delegate;
(iv) luarea măsurilor necesare pentru evitarea situaţiilor de conflict de interese;
(v) îndeplinirea, cu profesionalism, a sarcinilor şi activităţilor rezultate din Normele privind organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 135/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 6
Încălcarea condiţiilor de delegare prevăzute la art. 5, neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a atribuţiei delegate indicate la art. 1, precum şi nerespectarea prevederilor legale aplicabile conduc la retragerea delegării îndeplinirii atribuţiei delegate şi aplicarea sancţiunilor administrativ-disciplinare prevăzute la art. 43 din Legea nr. 162/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 7
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul ASPAAS, respectiv pe site-ul CAFR.
Preşedintele Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar,
Georgiana Oana Stănilă
Bucureşti, 2 decembrie 2020.
Nr. 425.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: