Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 421 din 3 iunie 2010  pentru modificarea si completarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 421 din 3 iunie 2010 pentru modificarea si completarea Reglementarilor privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 399 din 16 iunie 2010
ORDIN nr. 421 din 3 iunie 2010
pentru modificarea şi completarea Reglementãrilor privind omologarea de tip şi eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 399 din 16 iunie 2010


În temeiul prevederilor <>art. 17 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitãţii vehiculelor rutiere în vederea comercializãrii, înmatriculãrii sau înregistrãrii acestora în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 230/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministerul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

ART. I
Reglementãrile privind omologarea de tip şi eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 şi 275 bis din 18 aprilie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La secţiunea 1 capitolul I subpunctul 2.3, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) autovehiculelor destinate sã fie utilizate de persoane cu handicap fizic;".
2. La secţiunea 1 capitolul II, dupã punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
"4^1. În cadrul prezentelor reglementãri, prin Convenţie-cadru se înţelege convenţia încheiatã între Registrul Auto Român - RA (RAR) şi titularul omologãrii naţionale de tip sau titularul numãrului naţional de registru, în vederea verificãrii de cãtre RAR a procesului de completare, cu datele de identificare ale fiecãrui vehicul, a cãrţii de identitate a vehiculului editate şi completate de RAR cu datele generale despre vehicul obţinute în urma acordãrii omologãrii naţionale de tip sau a numãrului naţional de registru, precum şi a respectãrii la comercializare a specificaţiei, documentaţiei şi normativelor ce au stat la baza acordãrii omologãrii naţionale de tip sau a numãrului naţional de registru şi a normativelor în vigoare, pentru vehiculele comercializate în nume propriu sau prin distribuitori."
3. La secţiunea 1 capitolul II, punctul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"8. În cadrul prezentelor reglementãri, dacã nu se specificã altfel, prin referire la Directiva 2007/46/CE se înţelege forma acesteia în versiunea care include toate modificãrile şi completãrile ulterioare pânã la Regulamentul (CE) nr. 661/2009 inclusiv.
Începând cu data de 9 aprilie 2011, dacã nu se specificã altfel, prin referire la Directiva 2007/46/CE se înţelege forma acesteia în versiunea care include toate modificãrile şi completãrile ulterioare pânã la Directiva 2010/19/UE inclusiv.
Regulamentele de modificare a Directivei 2007/46/CE adoptate ulterior intrãrii în vigoare a prezentelor reglementãri sunt obligatorii în toate elementele lor şi se aplicã în mod direct."
4. La secţiunea 1 capitolul II, punctul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"9. În cadrul prezentelor reglementãri, dacã nu se specificã altfel, prin referire la Directiva 2003/37/CE se înţelege forma acesteia în versiunea care include toate modificãrile şi completãrile ulterioare pânã la Regulamentul (CE) nr. 1.137/2008 inclusiv.
Începând cu data de 1 mai 2011, dacã nu se specificã altfel, prin referire la Directiva 2003/37/CE se înţelege forma acesteia în versiunea care include toate modificãrile şi completãrile ulterioare pânã la Directiva 2010/22/UE inclusiv.
Regulamentele de modificare a Directivei 2003/37/CE adoptate ulterior intrãrii în vigoare a prezentelor reglementãri sunt obligatorii în toate elementele lor şi se aplicã în mod direct."
5. La secţiunea 1 capitolul II punctul 13, abrevierea VIN se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"VIN - numãrul de identificare al unui vehicul, care reprezintã o combinaţie structuralã de caractere atribuite unui vehicul de cãtre producãtorul sãu ori de cãtre o autoritate competentã, în vederea identificãrii respectivului vehicul;".
6. La secţiunea 2 capitolul I punctul 23 alineatul (3), al treilea paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"În vederea acordãrii numãrului naţional de registru în cazul în care solicitarea/solicitãrile producãtorului sau reprezentantului acestuia se referã la un tip de vehicul cu mai multe variante şi versiuni, la care caracteristicile ce fac parte din numãrul de registru variazã într-un interval de valori ce iese din toleranţa prevãzutã de actele normative la care se face referire în prezentele reglementãri sau la care solicitantul cere înscrierea unor valori ce diferã de media intervalului de variaţie, RAR va efectua verificãri de conformitate pentru vehiculul în cauzã (în cazul unei solicitãri pentru o singurã variantã/versiune) sau pentru vehicule reprezentative aparţinând tipului respectiv, în cazul solicitãrilor pentru mai multe variante/versiuni ale tipului respectiv. Vehiculul/vehiculele va/vor fi stabilit(e) de comun acord cu producãtorul sau reprezentantul acestuia. Verificarea conformitãţii se va face în raport cu informaţiile din dosarul de omologare CE de tip şi CoC al vehiculului respectiv."
7. La secţiunea 2 capitolul II punctul 3 alineatul (1), litera a) se abrogã.
8. La secţiunea 2 capitolul II punctul 15, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Pe durata valabilitãţii certificatului de omologare naţionalã de tip sau a numãrului naţional de registru, RAR efectueazã verificãrile prevãzute prin Convenţia-cadru definitã la secţiunea 1 cap. II pct. 4^1."
9. La secţiunea 2, anexa nr. 2, în tabelele 1, 5 şi 7, poziţia 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:




┌─────────────────────────────────────────────┬──────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
│"43. Dispozitive de protecţie la împroşcare │ 91/226 │ │ │ │ X │ X │ X │ X │ X │ X │ X"│
└─────────────────────────────────────────────┴──────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘



10. La secţiunea 2, anexa nr. 2, în tabelul 3, poziţia 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:




┌─────────────────────────────────────────────┬──────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
│"43. Dispozitive de protecţie la împroşcare │ 91/226 │ │ │ │ A │ A │ A │ A │ A │ A │ A"│
└─────────────────────────────────────────────┴──────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘



11. La secţiunea 2, anexa nr. 2, dupã subpunctul 43.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 43.5, cu urmãtorul cuprins:
"43.5. Din motive referitoare la dispozitivele de protecţie la împroşcare (sistemele antiîmproşcare) ale vehiculelor, începând cu data de 9 aprilie 2011:
43.5.1. RAR nu refuzã acordarea omologãrii CE de tip sau a omologãrii naţionale de tip unui vehicul şi unei componente care respectã cerinţele prevãzute în Directiva 91/226/CEE , modificatã prin Directiva 2010/19/UE ;
43.5.2. RAR refuzã acordarea omologãrii CE de tip sau a omologãrii naţionale de tip unui vehicul şi unei componente care nu respectã cerinţele prevãzute în Directiva 91/226/CEE , modificatã prin Directiva 2010/19/UE ;
43.5.3. Când se înainteazã cererea de omologare de tip pentru întregul vehicul în temeiul Directivei 2007/46/CE , tipurile de vehicule cãrora le-a fost acordatã omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip privind dispozitivele de protecţie la împroşcare nu trebuie sã îndeplineascã cerinţele privind dispozitivele de protecţie la împroşcare stabilite în Directiva 91/226/CEE ."
12. La secţiunea 3 capitolul I punctul 8 alineatul (3), al treilea paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"În vederea acordãrii numãrului naţional de registru în cazul în care solicitarea/solicitãrile producãtorului sau reprezentantului acestuia se referã la un tip de vehicul cu mai multe variante şi versiuni, la care caracteristicile ce fac parte din numãrul de registru variazã într-un interval de valori ce iese din toleranţa prevãzutã de actele normative la care se face referire în prezentele reglementãri sau la care solicitantul cere înscrierea unor valori ce diferã de media intervalului de variaţie, RAR va efectua verificãri de conformitate pentru vehiculul în cauzã (în cazul unei solicitãri pentru o singurã variantã/versiune) sau pentru vehicule reprezentative aparţinând tipului respectiv, în cazul solicitãrilor pentru mai multe variante/versiuni ale tipului respectiv. Vehiculul/Vehiculele va/vor fi stabilit (e) de comun acord cu producãtorul sau reprezentantul acestuia. Verificarea conformitãţii se va face în raport cu informaţiile din dosarul de omologare CE de tip şi CoC al vehiculului respectiv."
13. La secţiunea 3 capitolul II punctul 3 alineatul (1), litera a) se abrogã.
14. La secţiunea 3 capitolul II punctul 14, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Pe durata valabilitãţii certificatului de omologare naţionalã de tip sau a numãrului naţional de registru, RAR efectueazã verificãrile prevãzute prin Convenţia-cadru definitã la secţiunea 1 cap. II pct. 4^1."
15. La secţiunea 3, anexa nr. 2, în tabelul 1, poziţiile 22.1-22.7 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:




┌──────────────────────────────────────┬───────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬────┐
│"22.1. Dimensiuni şi mase remorcabile │ 89/173 I │ X │ X │ X │(X)│ X │ X │(X)│ I │(X)│(X)│(X) │
│ │ 2009/144 I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│ 22.2. Geamuri │ 89/173 III │ X │ X │ X │ X │ X │ X │ - │ I │ X │ - │ - │
│ │ 2009/144 III │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│ │ 92/22 │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ X │ - │ - │ - │ - │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│ 22.3. Regulator de turaţie │ 89/173 II, par. 1 │ X │ X │ X │ X │ X │ X │(X)│ I │ X │ - │ - │
│ �/144 II, par. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│ 22.4. Protecţie elemente de acţionare│ 89/173 II, par. 2 │ X │ X │ X │(X)│ X │ X │(X)│ I │(X)│ - │ - │
│ �/144 II, par. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│ 22.5. Dispozitive mecanice de cuplare│ 89/173 IV │ X │ X │ X │ X │(X)│ X │(X)│ I │ X │(X)│(X) │
│ │ 2009/144 IV │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│ 22.6. Plãci şi inscripţii │ 89/173 V │ X │ X │ X │ X │ X │ X │(X)│ I │ X │(X)│(X) │
│ regulamentare │ 2009/144 V │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┤
│ 22.7. Conexiuni tractor-remorcã │ 89/173 VI │ X │ X │ X │ X │(X)│ X │(X)│ I │ X │(X)│(X)"│
│ sistem frânare │ 2009/144 VI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────┘



16. La secţiunea 3, anexa nr. 2, dupã subpunctul 17.1.1 se introduce un nou subpunct, subpunctul 17.1.2, cu urmãtorul cuprins:
"17.1.2. Începând cu data de 1 mai 2011, la omologarea naţionalã sau omologarea CE de tip, dupã caz, a tipurilor noi de vehicule trebuie respectate prevederile Directivei 80/720/CEE , modificatã prin Directiva 2010/22/UE ."
17. La secţiunea 3, anexa nr. 2, dupã subpunctul 19.1.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 19.1.3, cu urmãtorul cuprins:
"19.1.3. Începând cu data de 1 mai 2011, la omologarea naţionalã sau omologarea CE de tip, dupã caz, a tipurilor noi de vehicule şi a tipurilor noi de dispozitive de protecţie în caz de rãsturnare trebuie respectate prevederile Directivei 86/298/CEE , modificatã prin Directiva 2010/22/UE ."
18. La secţiunea 3, anexa nr. 2, dupã subpunctul 20.1.1 se introduce un nou subpunct, subpunctul 20.1.2, cu urmãtorul cuprins:
"20.1.2. Începând cu data de 1 mai 2011, la omologarea naţionalã sau omologarea CE de tip, dupã caz, a tipurilor noi de vehicule trebuie respectate prevederile Directivei 86/415/CEE , modificatã prin Directiva 2010/22/UE ."
19. La secţiunea 3, anexa nr. 2, dupã subpunctul 21.1.2 se introduce un nou subpunct, subpunctul 21.1.3, cu urmãtorul cuprins:
"21.1.3. Începând cu data de 1 mai 2011, la omologarea naţionalã sau omologarea CE de tip, dupã caz, a tipurilor noi de vehicule şi a tipurilor noi de dispozitive de protecţie în caz de rãsturnare trebuie respectate prevederile Directivei 87/402/CEE , modificatã prin Directiva 2010/22/UE ."
20. La secţiunea 3, anexa nr. 2, subpunctul 22.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"22.1. Dimensiuni şi mase remorcabile
22.1.1. Din motive referitoare la dimensiunile şi masele remorcabile ale vehiculelor:
22.1.1.1. Dacã sunt respectate prevederile anexei I la Directiva 2009/144/CE , RAR nu refuzã:
a) acordarea omologãrii CE sau omologãrii naţionale de tip, dupã caz, pentru un tip nou de vehicul;
b) eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii vehiculelor noi.
22.1.1.2. RAR nu acordã omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip, dupã caz, tipurilor noi de vehicule care nu respectã prevederile anexei I la Directiva 2009/144/CE .
22.1.1.3. În vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii, vehiculele noi trebuie sã respecte prevederile anexei I la Directiva 2009/144/CE .
Pentru vehiculele noi care nu respectã prevederile anexei I la Directiva 2009/144/CE , RAR considerã cã CoC care însoţesc aceste vehicule în conformitate cu prevederile cap. I al prezentei secţiuni nu mai sunt valabile în sensul pct. 8 alin. (1) din cap. I al prezentei secţiuni şi, în consecinţã, nu mai elibereazã CIV şi nu mai aplicã folia de securizare pe CIV eliberate pentru aceste vehicule în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii acestora."
21. La secţiunea 3, anexa nr. 2, subpunctul 22.2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"22.2. Geamuri
22.2.1. Din motive referitoare la geamurile vehiculelor:
22.2.1.1. Dacã sunt respectate prevederile anexei III la Directiva 2009/144/CE , RAR nu refuzã:
a) acordarea omologãrii CE sau omologãrii naţionale de tip, dupã caz, pentru un tip nou de vehicul;
b) eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii vehiculelor noi.
22.2.1.2. RAR nu acordã omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip, dupã caz, tipurilor noi de vehicule care nu respectã prevederile anexei III la Directiva 2009/144/CE .
22.2.1.3. În vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii, vehiculele noi trebuie sã respecte prevederile anexei III la Directiva 2009/144/CE .
Pentru vehiculele noi care nu respectã prevederile anexei III la Directiva 2009/144/CE , RAR considerã cã CoC care însoţesc aceste vehicule în conformitate cu prevederile cap. I al prezentei secţiuni nu mai sunt valabile în sensul pct. 8 alin. (1) din cap. I al prezentei secţiuni şi, în consecinţã, nu mai elibereazã CIV şi nu mai aplicã folia de securizare pe CIV eliberate pentru aceste vehicule în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii acestora.
22.2.2. Cu privire la geamurile vehiculelor:
22.2.2.1. RAR acordã omologare CE de tip pentru componente pentru orice tip de parbriz sau alte geamuri care îndeplinesc cerinţele de construcţie şi cerinţele de testare stabilite în anexa III la Directiva 2009/144/CE .
22.2.2.2. Pentru omologãrile CE de tip pentru componente acordate, RAR ia mãsurile necesare pentru a verifica, în mãsura în care este necesar şi, atunci când este necesar, împreunã cu autoritãţile competente din alte SM, dacã componentele produse sunt conforme cu tipul omologat. Astfel de verificãri se limiteazã la verificãri prin sondaj.
22.2.2.3. Pentru fiecare tip de parbriz sau alte geamuri omologate în conformitate cu subpct. 22.2.2.1, RAR elibereazã producãtorului vehiculului, parbrizului sau geamului ori reprezentantului sãu autorizat o marcã de omologare CE de tip pentru componente în conformitate cu modelul prevãzut în anexa III la Directiva 2009/144/CE .
22.2.2.4. RAR ia toate mãsurile necesare pentru a preveni folosirea mãrcilor care pot produce confuzii între tipul de componentã pentru care s-a acordat omologare CE de tip pentru componente în conformitate cu subpct. 22.2.2.1 şi componentele de alte tipuri.
22.2.2.5. Nu poate fi interzisã introducerea pe piaţã a parbrizelor sau a altor geamuri din motive legate de construcţia lor, în cazul în care acestea poartã marca de omologare CE de tip pentru componente.
Se interzice introducerea pe piaţã a parbrizelor sau a altor geamuri care poartã marca de omologare CE de tip pentru componente în cazul în care acestea nu corespund tipului omologat.
În cazul în care RAR, în baza controalelor efectuate, constatã introducerea pe piaţã a unor parbrize sau a altor geamuri care poartã marca de omologare CE de tip pentru componente, dar nu corespund tipului omologat, RAR aplicã mãsurile prevãzute de legislaţia în vigoare şi informeazã celelalte SM şi Comisia Europeanã cu privire la mãsurile luate, specificând motivele deciziei sale.
22.2.2.6. RAR trimite autoritãţilor competente din celelalte SM o copie a certificatelor de omologare CE de tip pentru componente, dupã modelul prevãzut în anexa III la Directiva 2009/144/CE , completatã pentru fiecare tip de parbriz sau de geam pentru care se acordã sau se refuzã omologarea, în termen de o lunã de la acordarea sau refuzarea omologãrii.
22.2.2.7. În situaţia în care, pentru omologãrile CE de tip pentru componente acordate, RAR constatã cã un numãr de parbrize sau de geamuri care poartã aceeaşi marcã de omologare CE de tip pentru componente nu sunt conforme cu tipul pe care l-a omologat, acesta ia mãsurile necesare pentru a se asigura cã componentele produse sunt conforme cu tipul omologat.
RAR informeazã autoritãţile din celelalte SM despre mãsurile luate, care pot include retragerea omologãrii CE de tip pentru componente, dacã este necesar, în cazul în care nerespectarea conformitãţii este gravã şi repetatã.
RAR ia aceleaşi mãsuri în cazul în care este informat de cãtre autoritãţile competente ale altui SM despre o astfel de nerespectare a conformitãţii.
22.2.2.8. În termen de o lunã de la retragerea omologãrii CE de tip pentru componente, autoritãţile competente ale SM se informeazã reciproc cu privire la aceastã retragere şi la motivele luãrii acestei mãsuri.
22.2.2.9. Orice decizie privind refuzul acordãrii sau retragerea omologãrii CE de tip pentru componente în cazul parbrizelor sau al altor gemuri ori al interzicerii introducerii pe piaţã sau utilizãrii acestora trebuie sã prevadã în detaliu motivele pe care se întemeiazã.
Astfel de decizii se notificã pãrţii în cauzã care, simultan, este informatã şi despre cãile de atac şi termenele de introducere a acestora, care îi sunt disponibile conform legislaţiei naţionale în vigoare.
22.2.3. Prin excepţie de la prevederile subpct. 22.2.1 şi 22.2.2, la omologarea naţionalã, înmatricularea, înregistrarea sau comercializarea tractoarelor din categoria T5 trebuie respectate prevederile Directivei 92/22/CE , modificatã prin Directiva 2001/92/CE ."
22. La secţiunea 3, anexa nr. 2, subpunctul 22.3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"22.3. Regulator de turaţie
22.3.1. Din motive referitoare la regulatorul de turaţie:
22.3.1.1. Dacã sunt respectate prevederile paragrafului 1 din anexa II la Directiva 2009/144/CE , RAR nu refuzã:
a) acordarea omologãrii CE sau omologãrii naţionale de tip, dupã caz, pentru un tip nou de vehicul;
b) eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii vehiculelor noi.
22.3.1.2. RAR nu acordã omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip, dupã caz, tipurilor noi de vehicule care nu respectã prevederile paragrafului 1 din anexa II la Directiva 2009/144/CE .
22.3.1.3. În vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii, vehiculele noi trebuie sã respecte prevederile paragrafului 1 din anexa II la Directiva 2009/144/CE .
Pentru vehiculele noi care nu respectã prevederile paragrafului 1 din anexa II la Directiva 2009/144/CE , RAR considerã cã CoC care însoţesc aceste vehicule în conformitate cu prevederile cap. I al prezentei secţiuni nu mai sunt valabile în sensul pct. 8 alin. (1) din cap. I al prezentei secţiuni şi, în consecinţã, nu mai elibereazã CIV şi nu mai aplicã folia de securizare pe CIV eliberate pentru aceste vehicule în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii acestora."
23. La secţiunea 3, anexa nr. 2, subpunctul 22.4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"22.4. Protecţie elemente de acţionare
22.4.1. Din motive referitoare la protecţia elementelor de acţionare, a proeminenţelor exterioare şi a roţilor:
22.4.1.1. Dacã sunt respectate prevederile paragrafului 2 din anexa II la Directiva 2009/144/CE , RAR nu refuzã:
a) acordarea omologãrii CE sau omologãrii naţionale de tip, dupã caz, pentru un tip nou de vehicul;
b) eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii vehiculelor noi.
22.4.1.2. RAR nu acordã omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip, dupã caz, tipurilor noi de vehicule care nu respectã prevederile paragrafului 2 din anexa II la Directiva 2009/144/CE .
22.4.1.3. În vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii, vehiculele noi trebuie sã respecte prevederile paragrafului 2 din anexa II la Directiva 2009/144/CE .
Pentru vehiculele noi care nu respectã prevederile paragrafului 2 din anexa II la Directiva 2009/144/CE , RAR considerã cã CoC care însoţesc aceste vehicule în conformitate cu prevederile cap. I al prezentei secţiuni nu mai sunt valabile în sensul pct. 8 alin. (1) din cap. I al prezentei secţiuni şi, în consecinţã, nu mai elibereazã CIV şi nu mai aplicã folia de securizare pe CIV eliberate pentru aceste vehicule în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii acestora."
24. La secţiunea 3, anexa nr. 2, subpunctul 22.5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"22.5. Dispozitive mecanice de cuplare
22.5.1. Din motive referitoare la dispozitivele mecanice de cuplare:
22.5.1.1. Dacã sunt respectate prevederile anexei IV la Directiva 2009/144/CE , RAR nu refuzã:
a) acordarea omologãrii CE sau omologãrii naţionale de tip, dupã caz, pentru un tip nou de vehicul;
b) eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii vehiculelor noi.
22.5.1.2. RAR nu acordã omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip, dupã caz, tipurilor noi de vehicule care nu respectã prevederile anexei IV la Directiva 2009/144/CE .
În vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii, vehiculele noi trebuie sã respecte prevederile anexei IV la Directiva 2009/144/CE .
22.5.1.3. Pentru vehiculele noi care nu respectã prevederile anexei IV la Directiva 2009/144/CE , RAR considerã cã CoC care însoţesc aceste vehicule în conformitate cu prevederile cap. I al prezentei secţiuni nu mai sunt valabile în sensul pct. 8 alin. (1) din cap. I al prezentei secţiuni şi, în consecinţã, nu mai elibereazã CIV şi nu mai aplicã folia de securizare pe CIV eliberate pentru aceste vehicule în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii acestora.
22.5.1.4. Prevederile subpct. 22.5.1 se aplicã numai pentru vehiculele echipate cu dispozitive mecanice de cuplare.
22.5.2. Cu privire la dispozitivele mecanice de cuplare ale vehiculelor:
22.5.2.1. RAR acordã omologare CE de tip pentru componente pentru orice tip de dispozitiv mecanic de cuplare care îndeplineşte cerinţele de construcţie şi cerinţele de testare stabilite în anexa IV la Directiva 2009/144/CE .
22.5.2.2. Pentru omologãrile CE de tip pentru componente acordate, RAR ia mãsurile necesare pentru a verifica, în mãsura în care este necesar şi, atunci când este necesar, împreunã cu autoritãţile competente din alte SM, dacã componentele produse sunt conforme cu tipul omologat. Astfel de verificãri se limiteazã la verificãri prin sondaj.
22.5.2.3. Pentru fiecare tip de dispozitiv mecanic de cuplare omologat în conformitate cu subpct. 22.5.2.1 RAR elibereazã producãtorului vehiculului sau dispozitivului mecanic de cuplare ori reprezentantului sãu autorizat o marcã de omologare CE de tip pentru componente, în conformitate cu modelul prevãzut în anexa IV la Directiva 2009/144/CE .
22.5.2.4. RAR ia toate mãsurile necesare pentru a preveni folosirea mãrcilor care pot produce confuzii între tipul de componentã pentru care s-a acordat omologare CE de tip pentru componente în conformitate cu subpct. 22.5.2.1 şi componentele de alte tipuri.
22.5.2.5. Nu poate fi interzisã introducerea pe piaţã a dispozitivelor mecanice de cuplare din motive legate de construcţia lor, în cazul în care acestea poartã marca de omologare CE de tip pentru componente.
Se interzice introducerea pe piaţã a dispozitivelor mecanice de cuplare care poartã marca de omologare CE de tip pentru componente în cazul în care acestea nu corespund tipului omologat.
În cazul în care RAR, în baza controalelor efectuate, constatã introducerea pe piaţã a unor dispozitive mecanice de cuplare care poartã marca de omologare CE de tip pentru componente, dar nu corespund tipului omologat, RAR aplicã mãsurile prevãzute de legislaţia în vigoare şi informeazã celelalte SM şi Comisia Europeanã cu privire la mãsurile luate, specificând motivele deciziei sale.
22.5.2.6. RAR trimite autoritãţilor competente din celelalte SM o copie a certificatelor de omologare CE de tip pentru componente, dupã modelul prevãzut în anexa IV la Directiva 2009/144/CE , completatã pentru fiecare tip de dispozitiv mecanic de cuplare pentru care se acordã sau se refuzã omologarea, în termen de o lunã de la acordarea sau refuzarea omologãrii.
22.5.2.7. În cazul în care, pentru omologãrile CE de tip pentru componente acordate, RAR constatã cã un numãr de dispozitive mecanice de cuplare care poartã aceeaşi marcã de omologare CE de tip pentru componente nu sunt conforme cu tipul pe care l-a omologat, acesta ia mãsurile necesare pentru a se asigura cã componentele produse sunt conforme cu tipul omologat.
RAR informeazã autoritãţile din celelalte SM despre mãsurile luate, care pot include retragerea omologãrii CE de tip pentru componente, dacã este necesar, în cazul în care nerespectarea conformitãţii este gravã şi repetatã.
RAR ia aceleaşi mãsuri în cazul în care este informat de cãtre autoritãţile competente ale altui SM despre o astfel de nerespectare a conformitãţii.
22.5.2.8. În termen de o lunã de la retragerea omologãrii CE de tip pentru componente, autoritãţile competente ale SM se informeazã reciproc cu privire la aceastã retragere şi la motivele luãrii acestei mãsuri.
22.5.2.9. Orice decizie privind refuzul acordãrii sau retragerea omologãrii CE de tip pentru componente pentru dispozitive mecanice de cuplare ori al interzicerii introducerii pe piaţã sau utilizãrii acestora trebuie sã prevadã în detaliu motivele pe care se întemeiazã.
Astfel de decizii se notificã pãrţii în cauzã care, simultan, este informatã şi despre cãile de atac şi termenele de introducere a acestora care îi sunt disponibile în temeiul legislaţiei naţionale în vigoare."
25. La secţiunea 3, anexa nr. 2, subpunctul 22.6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"22.6. Plãci şi inscripţii regulamentare
22.6.1. Din motive referitoare la plãcile şi inscripţiile regulamentare:
22.6.1.1. Dacã sunt respectate prevederile anexei V la Directiva 2009/144/CE , RAR nu refuzã:
a) acordarea omologãrii CE sau omologãrii naţionale de tip, dupã caz, pentru un tip nou de vehicul;
b) eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii vehiculelor noi.
22.6.1.2. RAR nu acordã omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip, dupã caz, tipurilor noi de vehicule care nu respectã prevederile anexei V la Directiva 2009/144/CE .
22.6.1.3. În vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii, vehiculele noi trebuie sã respecte prevederile anexei V la Directiva 2009/144/CE .
Pentru vehiculele noi care nu respectã prevederile anexei V la Directiva 2009/144/CE , RAR considerã cã CoC care însoţesc aceste vehicule în conformitate cu prevederile cap. I al prezentei secţiuni nu mai sunt valabile în sensul pct. 8 alin. (1) din cap. I al prezentei secţiuni şi, în consecinţã, nu mai elibereazã CIV şi nu mai aplicã folia de securizare pe CIV eliberate pentru aceste vehicule în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii acestora."
26. La secţiunea 3, anexa nr. 2, subpunctul 22.7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"22.7. Conexiuni tractor - remorcã sistem frânare
22.7.1. Din motive referitoare la comanda frânelor vehiculelor remorcate şi cuplarea sistemului de frânare între tractor şi vehiculele remorcate:
22.7.1.1. Dacã sunt respectate prevederile anexei VI la Directiva 2009/144/CE , RAR nu refuzã:
a) acordarea omologãrii CE sau omologãrii naţionale de tip, dupã caz, pentru un tip nou de vehicul;
b) eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii vehiculelor noi.
22.7.1.2. RAR nu acordã omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip, dupã caz, tipurilor noi de vehicule care nu respectã prevederile anexei VI la Directiva 2009/144/CE .
22.7.1.3. În vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii, vehiculele noi trebuie sã respecte prevederile anexei VI la Directiva 2009/144/CE .
Pentru vehiculele noi care nu respectã prevederile anexei VI la Directiva 2009/144/CE , RAR considerã cã CoC care însoţesc aceste vehicule în conformitate cu prevederile cap. I al prezentei secţiuni nu mai sunt valabile în sensul pct. 8 alin. (1) din cap. I al prezentei secţiuni şi, în consecinţã, nu mai elibereazã CIV şi nu mai aplicã folia de securizare pe CIV eliberate pentru aceste vehicule în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii acestora."
27. La secţiunea 3, anexa nr. 2, dupã subpunctul 22.7 se introduce un nou subpunct, subpunctul 22.8, cu urmãtorul cuprins:
"22.8. Trimiterile la Directiva 89/173/CEE , astfel cum a fost modificatã prin directivele menţionate în partea A a anexei VII la Directiva 2009/144/CE, se interpreteazã ca trimiteri la Directiva 2009/144/CE şi se citesc în conformitate cu tabelul de corespondenţã din anexa VIII la Directiva 2009/144/CE ."
28. La secţiunea 3, anexa nr. 2, subpunctul 23.1.1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"23.1.1. La omologarea naţionalã sau omologarea CE de tip, dupã caz, a tipurilor noi sau a familiilor noi de motoare ori a tipurilor noi de vehicule echipate cu astfel de motoare trebuie respectate prevederile Directivei 2000/25/CE , modificatã prin Directiva 2010/22/CE , dupã cum urmeazã:
a) în etapa III A:
- pentru motoarele din categoriile H, I, J şi K;
b) în etapa III B:
-dupã 31 decembrie 2009 pentru motoarele din categoria L;
- dupã 31 decembrie 2010 pentru motoarele din categoriile M şi N;
- dupã 31 decembrie 2011 pentru motoarele din categoria P;
c) în etapa IV:
- dupã 31 decembrie 2012 pentru motoarele din categoria Q;
- dupã 30 septembrie 2013 pentru motoarele din categoria R."
29. La secţiunea 3, anexa nr. 2, dupã ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu urmãtorul cuprins:
"În cazul directivelor codificate, la înmatriculare, înregistrare sau comercializare, se poate accepta omologarea CE sau omologarea naţionalã de tip, dupã caz, acordatã în conformitate cu ultima versiune a directivei abrogate prin directiva codificatã respectivã, dacã cerinţele tehnice aplicabile sunt echivalente."
30. La secţiunea 4 capitolul I punctul 11 alineatul (3), al treilea paragraf se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"În vederea acordãrii numãrului naţional de registru în cazul în care solicitarea/solicitãrile producãtorului sau reprezentantului acestuia se referã la un tip de vehicul cu mai multe variante şi versiuni, la care caracteristicile ce fac parte din numãrul de registru variazã într-un interval de valori ce iese din toleranţa prevãzutã de actele normative la care se face referire în prezentele reglementãri sau la care solicitantul cere înscrierea unor valori ce diferã de media intervalului de variaţie, RAR va efectua verificãri de conformitate pentru vehiculul în cauzã (în cazul unei solicitãri pentru o singurã variantã/versiune) sau pentru vehicule reprezentative aparţinând tipului respectiv, în cazul solicitãrilor pentru mai multe variante/versiuni ale tipului respectiv. Vehiculul/Vehiculele va/vor fi stabilit(e) de comun acord cu producãtorul sau reprezentantul acestuia. Verificarea conformitãţii se va face în raport cu informaţiile din dosarul de omologare CE de tip şi CoC al vehiculului respectiv."
31. La secţiunea 4, anexa nr. 2, poziţia 47 din "Lista actelor de reglementare prin care se stabilesc cerinţele aplicabile la omologarea CE de tip a autovehiculelor cu douã sau trei roţi, a sistemelor, componentelor şi a unitãţilor
tehnice separate utilizate la acestea" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:


┌─────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────┐
│ "47. Inscripţii regulamentare (conţinut, │ │ │
│ amplasare şi mod de fixare) │ 2009/139 │ -" │
└─────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────┘



32. La secţiunea 4, anexa nr. 2, punctul 47 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"47. Inscripţii regulamentare (conţinut, amplasare şi mod de fixare)
47.1. Prevederile prezentului punct se aplicã inscripţiilor regulamentare pentru toate tipurile de autovehicule prevãzute la pct. 2 din cap. I al prezentei secţiuni.
47.2. Procedura pentru acordarea omologãrii CE de tip pe componente privind inscripţiile regulamentare pentru un tip de autovehicul şi condiţiile care reglementeazã libera circulaţie a acestora sunt cele prevãzute la pct. 4-12 din cap. I al prezentei secţiuni.
47.3. Din motive referitoare la inscripţiile regulamentare:
47.3.1. RAR nu refuzã acordarea omologãrii CE de tip şi nu refuzã eliberarea CIV în vederea înmatriculãrii, înregistrãrii sau comercializãrii autovehiculelor care respectã prevederile Directivei 2009/139/CE .
47.3.2. RAR refuzã acordarea omologãrii CE de tip pentru orice tip nou de autovehicul care nu respectã prevederile Directivei 2009/139/CE .
47.3.3. Trimiterile la Directiva 93/34/CEE , astfel cum a fost modificatã prin directivele menţionate în partea A a anexei II la Directiva 2009/139/CE, se interpreteazã ca trimiteri la Directiva 2009/139/CE şi se citesc în conformitate cu tabelul de corespondenţã din anexa III la Directiva 2009/139/CE ."
33. La secţiunea 4, titlul "Anexa nr. 3 la Secţiunea 2" se modificã şi se înlocuieşte cu titlul "Anexa nr. 3 la Secţiunea 4".
ART. II
Prezentul ordin transpune:
- Directiva 2009/139/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind inscripţionãrile legale ale autovehiculelor cu douã sau trei roţi (versiune codificatã), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 322/2009;
- Directiva 2009/144/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 noiembrie 2009 privind anumite componente
şi caracteristici ale tractoarelor agricole şi forestiere pe roţi (versiune codificatã), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 27/2010;
- Directiva 2010/19/UE a Comisiei din 9 martie 2010 de modificare, în sensul adaptãrii la progresul tehnic în domeniul sistemelor antiîmproşcare ale unor categorii de vehicule şi ale remorcilor acestora, a Directivei 91/226/CEE a Consiliului şi a Directivei 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 72/2010;
- Directiva 2010/22/UE a Comisiei din 15 martie 2010 de modificare, în sensul adaptãrii la progresul tehnic, a directivelor 80/720/CEE , 86/298/CEE , 86/415/CEE şi 87/402/CEE ale Consiliului şi a directivelor 2000/25/CE şi 2003/37/CE ale Parlamentului European şi ale Consiliului privind omologarea de tip a tractoarelor agricole sau forestiere, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 91/2010.
ART. III
Regia Autonomã "Registrul Auto Român" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. IV
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Bucureşti, 3 iunie 2010.
Nr. 421.

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016