Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 2 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 167/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: ART. I Reglementările privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică - RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.133/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 5 alineatul (3) litera c), punctul i) se modifică şi va avea următorul cuprins: "i) mopede, motociclete, mototricicluri şi cvadricicluri;" 2. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 9 (1) SITP este o (sub)unitate care aparţine unui operator economic sau unei instituţii publice, având prevăzută în obiectul de activitate cuprins în actul constitutiv sau actul de înfiinţare desfăşurarea de activităţi de testări şi analize tehnice. SITP poate funcţiona numai dacă deţine autorizaţie tehnică în termen de valabilitate eliberată de RAR, conform prezentelor reglementări. Spaţiul destinat activităţii de ITP trebuie să fie separat de spaţiul destinat altor activităţi ale operatorului economic sau instituţiei publice şi toată aparatura destinată acestei activităţi trebuie să fie amplasată într-o singură incintă, astfel încât activitatea de ITP să nu fie influenţată de alte activităţi desfăşurate de operatorul economic sau instituţia publică respectivă." 3. La articolul 10 alineatul (1) punctul 2, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: "b) cric mobil pentru suspendarea vehiculului roată cu roată, cu capacitatea de încărcare de minimum 2.000 kg pentru clasa a II-a;" 4. La articolul 10 alineatul (2) punctul 1, litera a.a1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "a1) standul de frânare cu role trebuie să fie dotat cu dispozitiv de sesizare a alunecării relative la o valoare de 24% a acesteia, dispozitiv pentru măsurarea efortului la pedală şi dispozitiv pentru măsurarea efortului la manetă. Diametrul rolelor trebuie să fie de minimum 160 mm, iar coeficientul de frecare dintre rolă şi anvelopă trebuie să fie de minimum 0,6 în stare umedă." 5. La articolul 10 alineatul (2) punctul 1 litera a.a8), după punctul vi) se introduce un nou punct, punctul vii), cu următorul cuprins: "vii) valoarea măsurată a forţelor de acţionare (la pedală şi/sau la manetă)." 6. La articolul 10 alineatul (2) punctul 8, după paragraful existent se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins: "Programul decelerometrului trebuie să permită tipărirea rezultatelor măsurării. Pe buletinul de probă trebuie să fie tipărite cel puţin următoarele date: a) marca, tipul şi numărul de înmatriculare ale vehiculului verificat - aceste date pot fi introduse de la tastatură sau completate manual de inspectorul tehnic pe buletinul de probă; b) data, ora şi minutul la care a fost efectuată verificarea; c) sistemul de frânare verificat (serviciu sau staţionare); d) valoarea deceleraţiei; e) valoarea măsurată a forţei de acţionare la pedală; f) viteza la care s-a efectuat proba (viteza de la care s-a efectuat frânarea)." 7. La articolul 10 alineatul (2), titlul punctului 11 se modifică şi va avea următorul cuprins: "11. Calculator pentru evidenţa ITP (desktop)" 8. La articolul 10 alineatul (2), punctul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins: "17. Şubler cu tijă cu o lungime de minimum 15 cm şi cu o precizie de ± 0,1 mm pentru clasa a II-a, respectiv cu o lungime de minimum 20 cm şi cu o precizie de ± 0,1 mm pentru clasa a III-a sau calibre de măsurare pentru clasele a II-a şi a III-a, în vederea verificării sistemelor de cuplare." 9. La articolul 10, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(5) Aparatele de măsură trebuie să aibă dovada conformităţii realizată periodic, potrivit prevederilor tabelului următor:
┌──────────────────────────────────┬────────────────┬────────────────────────┐
│ [poziţie conform art. 10] │ Dovada │ Tipul aparatului sau │
│Denumirea aparatului de măsură │ conformităţii │ mărimii certificate │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 1 lit. a)]│Certificat de │Forţă de frânare │
│Stand de frânare cu role corespun-│etalonare │Cântărire (masă) │
│zător clasei I de ITP - pentru │ │Forţă de apăsare la │
│mopede cu 2 roţi şi motociclete │ │pedală │
│fără ataş │ │Forţă de apăsare la │
│ │ │manetă │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 1 lit. b)]│Buletin de │Forţă de frânare │
│Stand de frânare cu role corespun-│verificare │ │
│zător clasei a II-a şi a III-a de │metrologică │ │
│ITP ├────────────────┼────────────────────────┤
│ │Certificat de │Forţă de apăsare la │
│ │etalonare │pedală │
│ │ │Cântărire (masă) │
│ │ │Presiune (traductor de │
│ │ │presiune) │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 2] │Buletin de │Analizor de gaze de │
│Analizor de gaze pentru staţiile │verificare │evacuare │
│ce efectuează ITP la autovehicu- │metrologică │ │
│lele echipate cu motor cu aprin- │ │ │
│dere prin scânteie (mas) │ │ │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 3] │Buletin de │Opacimetru pentru gazele│
│Opacimetru pentru staţiile ce │verificare │de evacuare ale mac │
│efectuează ITP la autovehiculele │metrologică │ │
│cu motoare cu aprindere prin │ │ │
│comprimare (mac) │ │ │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 4] │Certificat de │Unghiuri (aparat pentru │
│Aparat de control al farurilor │etalonare │reglarea şi verificarea │
│prevăzut cu nivelă │ │farurilor la │
│ │ │autovehicule) │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 5] │Buletin de │Manometru pentru verifi-│
│Manometru pentru măsurarea │verificare │carea presiunii în │
│presiunii în anvelopele │metrologică │anvelopele vehiculelor │
│vehiculelor │ │ │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 6] │Certificat de │Lungimi (şubler) │
│Dispozitiv de măsurare a adâncimii│etalonare │ │
│profilului anvelopelor │ │ │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 8] │Certificat de │Deceleraţie │
│Decelerometru cu compensare │etalonare sau │Forţa de apăsare la │
│ │buletin de │pedală │
│ │măsurare │ │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 13] │Buletin de │Ruletă │
│Ruletă cu lungimea de minimum 10 m│verificare │ │
│ │metrologică │ │
│ ├────────────────┼────────────────────────┤
│ │Certificat de │Lungimi (ruletă) │
│ │etalonare │ │
├──────────────────────────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│[art. 10 alin. (2) pct. 17] │Certificat de │Lungimi (şubler) │
│Şubler cu tijă cu o lungime de │etalonare │ │
│minimum 15 cm şi cu o precizie de │ │ │
│± 0,1 mm pentru clasa a II-a, │ │ │
│respectiv cu o lungime de minimum ├────────────────┼────────────────────────┤
│20 cm şi cu o precizie de │Buletin de │Lungimi (calibre) │
│± 0,1 mm pentru clasa a III-a sau │măsurare │ │
│calibre de măsurare pentru clasele│ │ │
│a II-a şi a III-a │ │ │
└──────────────────────────────────┴────────────────┴────────────────────────┘
Aparatele de măsură pentru care sunt necesare buletine de verificare metrologică fac parte din categoria mijloacelor de măsurare supuse controlului metrologic legal şi obligatoriu au aprobare de model în România sau aprobare de model CE." 10. La articolul 11 alineatul (1), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "a) să fie: a1) calificate ca inginer autovehicule rutiere sau subinginer mecanic automobile ori calificări asimilate legal acestora; sau a2) calificate ca inginer mecanic, inginer electromecanic, subinginer mecanic, subinginer electromecanic, maistru mecanic, maistru electromecanic, tehnician mecanic, tehnician electromecanic sau tehnician transporturi ori calificări asimilate legal acestora; .......................................................................... c) pentru persoanele calificate potrivit prevederilor lit. a2), să aibă o vechime de minimum 3 ani, după cum urmează: - în activitatea de întreţinere sau reparaţii auto (activităţi mecanice sau electromecanice), desfăşurată în ateliere autorizate potrivit legii; – în activităţi de omologări şi verificări tehnice pentru vehicule rutiere, desfăşurate în cadrul unor autorităţi de omologare sau servicii tehnice notificate." 11. La articolul 16, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(8) Pentru fiecare vehicul inspectat se realizează două înregistrări fotografice digitale, una dintre ele cu vehiculul amplasat pe standul de frânare, iar cealaltă la finalizarea ITP, ambele urmând a fi salvate în calculatorul SITP. Suplimentar, pentru autovehiculele destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 4 locuri pe scaune, se realizează o înregistrare fotografică digitală a amenajării interioare." 12. După articolul 16 se introduce un nou articol, articolul 16^1, cu următorul cuprins: "ART. 16^1 Respingerea la ITP a unui vehicul pentru defecte majore sau defecte periculoase determină încetarea valabilităţii ITP (în cazul în care ITP este încă valabilă) pentru vehiculul respectiv şi, coroborat cu legislaţia în vigoare privind circulaţia pe drumurile publice, i se interzice acestuia circulaţia pe drumurile publice până la obţinerea unei noi ITP. În acest sens, inspectorul tehnic trebuie să procedeze la anularea ITP consemnată în anexa la certificatul de înmatriculare, iar RAR va anula ITP pentru acel vehicul în baza de date cu înregistrări." 13. La articolul 18, alineatele (4), (6), (7) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "(4) Reverificarea unui vehicul constă în: a) verificarea sistemului de frânare, în cazul constatării de către inspectorul RAR, în timpul conducerii vehiculului, a unei eficacităţi reduse a sistemului de frânare; b) verificarea sistemului de direcţie, în cazul constatării de către inspectorul RAR, în timpul conducerii vehiculului, a unui joc excesiv în sistemul de direcţie; c) verificarea emisiilor poluante, în cazul constatării vizuale de către inspectorul RAR, în timpul funcţionării motorului, a fumului în exces de orice culoare; d) verificarea tubulaturii de evacuare, de reducere a emisiilor şi a amortizoarelor de zgomot, în cazul constatării auditive de către inspectorul RAR, în timpul funcţionării motorului, a unor zgomote anormale; e) verificarea punţilor, suspensiei, şasiului sau caroseriei, după caz, în cazul constatării auditive de către inspectorul RAR, în timpul deplasării vehiculului, a unor zgomote anormale; f) verificarea caroseriei, în cazul constatării vizuale de către inspectorul RAR a unor coroziuni străpunse. .......................................................................... (6) În cazul în care la un vehicul reverificat conform prevederilor alin. (4) şi (5) se constată de către inspectorul RAR defecte majore sau defecte periculoase conform Planurilor de operaţiuni prevăzute prin prezentele reglementări, inspectorul RAR procedează la anularea ITP. De asemenea, inspectorul RAR procedează la anularea ITP, fără efectuarea unei reverificări a vehiculului, în cazul în care vehiculul prezintă defecte evidente vizual şi care se încadrează în categoria defectelor majore sau defectelor periculoase conform Planurilor de operaţiuni prevăzute prin prezentele reglementări. (7) Pentru fiecare reverificare inspectorul RAR completează un raport de verificare RAR. De asemenea, inspectorul RAR completează un raport de verificare RAR şi pentru fiecare vehicul a cărui ITP a fost anulată fără a fi fost efectuată o reverificare a acestuia. .......................................................................... (9) Raportul de verificare RAR se înmânează persoanei care a prezentat vehiculul la ITP." 14. La articolul 20, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Funcţionarea SITP trebuie să se încadreze în perioada de activitate de luni până vineri între orele 8,00 şi 20,00 şi sâmbătă între orele 8,00 şi 14,00, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii." 15. La articolul 21, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins: "(3^1) SITP care efectuează probe funcţionale de verificare a performanţei şi eficacităţii sistemului de frânare prin probe în parcurs trebuie să dispună de o suprafaţă betonată sau asfaltată, marcată corespunzător şi cu dimensiuni corespunzătoare categoriei de vehicule pentru care se solicită autorizarea." 16. La articolul 21 alineatul (7), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "b) spaţii sociale pentru personal - vestiar şi grup sanitar;c) spaţii sociale accesibile clienţilor - spaţiu de aşteptare (cu o suprafaţă de minimum 4 m²) şi grup sanitar;" 17. La articolul 22 alineatul (2), punctele 3 şi 5 se abrogă. 18. La articolul 22 alineatul (2), punctele 4 şi 6 se modifică şi vor avea următorul cuprins: "4. certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului în baza Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, eliberat de cel mult 3 luni în raport cu data depunerii cererii (original sau copie legalizată), cuprinzând date privind valabilitatea sediului social şi a punctelor de lucru, persoanele împuternicite, domeniul de activitate, sedii şi/sau activităţi autorizate, conform prevederilor art. 15 din Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv activitatea «Activităţi de testări şi analize tehnice»; .......................................................................... 6. copii de pe documentele care atestă angajarea inspectorilor tehnici de către operatorul economic sau instituţia publică solicitantă a autorizării, însoţite de extrasul din registrul general de evidenţă a salariaţilor transmis inspectoratului teritorial de muncă;" 19. La articolul 24, sintagma "curs de specialitate" se înlocuieşte cu sintagma "program de atestare". 20. La articolul 24, după alineatul (6) se introduc trei noi alineate, alineatele (7)-(9), cu următorul cuprins: "(7) La cererea inspectorului tehnic, RAR eliberează un duplicat al certificatului de atestare, cu aceeaşi valabilitate ca a certificatului iniţial, în baza documentelor doveditoare.(8) În cazul solicitării de către un inspector tehnic a modificării anumitor date înscrise în certificatul de atestare, care nu influenţează valabilitatea certificatului de atestare sau activităţile pentru care a fost atestat inspectorul tehnic, RAR eliberează un certificat de atestare modificat, cu aceeaşi valabilitate ca a certificatului iniţial, în baza documentelor doveditoare. (9) În cazul solicitării de către un inspector tehnic a extinderii valabilităţii certificatului de atestare pentru activităţi suplimentare faţă de cele pentru care a fost iniţial atestat, RAR eliberează un certificat de atestare modificat, cu aceeaşi valabilitate ca a certificatului iniţial, în baza documentelor doveditoare şi a promovării unei examinări suplimentare aferente extinderii solicitate." 21. La articolul 25 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: "d) în cazul persoanelor care, conform art. 11 alin. (1) lit. c), trebuie să aibă o vechime de minimum 3 ani, documentele care atestă îndeplinirea acestei condiţii, după cum urmează: copie de pe contractul individual de muncă, extrasul din registrul general de evidenţă a salariaţilor transmis inspectoratului teritorial de muncă, copie de pe carnetul de muncă, copie de pe fişa postului şi/sau un document eliberat de inspectoratul teritorial de muncă, după caz. Copiile menţionate anterior vor fi certificate pentru conformitate cu originalul." 22. La articolul 25, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(4) Cursul se finalizează printr-un examen a cărui absolvire permite continuarea procedurii de atestare conform prezentelor reglementări. În acest caz, documentele prevăzute la alin. (1) lit. d) se vor completa cu dovada de absolvire a cursului pregătitor (în copie)." 23. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 26 (1) Fără a depăşi termenul de valabilitate a certificatului de atestare, inspectorul tehnic va solicita reatestarea, prin intermediul unei cereri de reatestare. (2) Reatestarea se acordă contra cost, cu aplicarea mutatis mutandis a prevederilor art. 24." 24. La articolul 28 alineatul (1), după litera k) se introduce o nouă literă, litera l), cu următorul cuprins: "l) neanularea ITP valabile pentru vehiculul la care au fost constatate defecte majore sau periculoase în cadrul ITP." 25. La articolul 28, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(6) Inspectorului tehnic căruia i s-a anulat certificatul de atestare a doua oară i se suspendă dreptul de a efectua ITP pe o perioadă de 2 ani. La orice anulare ulterioară a certificatului de atestare se procedează la suspendarea dreptului de efectuare a ITP pe o perioadă de 2 ani." 26. La articolul 29 alineatul (1), litera b) se abrogă. 27. La articolul 30, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) În cazul utilizării anexei la certificatul de înmatriculare prevăzute la alin. (1), inspectorul tehnic trebuie să completeze, suplimentar faţă de elementele menţionate la art. 16, numărul de înmatriculare şi seria certificatului de înmatriculare a vehiculului sau, după caz, numărul de identificare al vehiculului." 28. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 31 Ecusoanele de ITP, elementele de securizare şi imprimatele prevăzute în prezentele reglementări vor fi puse la dispoziţia SITP de către RAR. Ecusonul de ITP va avea fondul colorat, distinct pentru fiecare an, astfel: 2012 - albastru, 2013 - galben, 2014 - roşu, 2015 - verde, 2016 - portocaliu. Începând din anul 2017, succesiunea culorilor va fi reluată. Ecusonul de ITP care se aplică pe placa cu numărul de înmatriculare trebuie să aibă culoarea corespunzătoare anului în care vehiculul va fi supus următoarei ITP şi va fi amplasat între indicativul judeţului sau al municipiului Bucureşti şi numărul de înmatriculare, având înscrisul cu luna din anul în care va fi supus următoarei ITP îndreptat pe verticală, în sus." 29. Titlul anexei nr. 1 la reglementări se modifică şi va avea următorul cuprins: "Prevederi privind efectuarea ITP - clasa I mopede, motociclete, mototricicluri şi cvadricicluri" 30. La anexa nr. 1 la reglementări, tabelul de la litera A "Plan de operaţiuni" se modifică şi se înlocuieşte cu tabelul prevăzut în anexa nr. 1*) la prezentul ordin. 31. La anexa nr. 2 la reglementări, tabelul de la litera A "Plan de operaţiuni" se modifică şi se înlocuieşte cu tabelul prevăzut în anexa nr. 2*) la prezentul ordin. 32. La anexa nr. 2 la reglementări, litera D, secţiunea 3 "Condiţii privind transparenţa geamurilor", al cincilea alineat se modifică şi va avea următorul cuprins: "În cazul în care geamurile vehiculului au o transparenţă modificată faţă de cea stabilită prin marcajul de omologare, se urmăreşte ca stratul aplicat ulterior să fie uniform şi să nu creeze distorsiuni. De asemenea, tratamentul electrochimic sau foliile de protecţie aplicate pe geamuri trebuie să fie certificate şi marcate corespunzător, iar aplicarea acestora este permisă numai în ateliere autorizate potrivit legii." 33. La anexa nr. 2 la reglementări, litera F, alineatul de după tabelul "Indici de sarcină anvelope (IS)" se modifică şi va avea următorul cuprins: "Indicele de sarcină reprezintă sarcina maximă în kilograme pe care o anvelopă o poate transporta la viteza maximă indicată de indicele de viteză. În cazul anvelopelor la care indicele de sarcină este precizat sub forma a două numere (de exemplu, 148/145L), al doilea număr reprezintă indicele de sarcină pentru utilizarea anvelopelor jumelate. Indicii de sarcină şi viteză sunt prevăzuţi în Directiva 92/23/CEE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentul CEE-ONU nr. 30 şi Regulamentul CEE-ONU nr. 54." 34. Anexa nr. 4 la reglementări se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3*) la prezentul ordin. 35. Anexa nr. 5 la reglementări se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 4*) la prezentul ordin. 36. Anexa nr. 7 la reglementări se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 5*) la prezentul ordin. 37. La anexa nr. 8 la reglementări (faţă), textul "cu certificatul de înmatriculare/înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului nr. ....... din ................" se înlocuieşte cu textul "cu certificatul de înmatriculare/înregistrare la oficiul registrului comerţului nr. ............". 38. La anexa nr. 9 la reglementări, punctele 2 şi 4 se abrogă. 39. La anexa nr. 9 la reglementări, punctele 3 şi 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins: "3. certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului în baza Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, eliberat de cel mult 3 luni în raport cu data depunerii cererii (original sau copie legalizată), cuprinzând date privind valabilitatea sediului social şi a punctelor de lucru, persoanele împuternicite, domeniul de activitate, sedii şi/sau activităţi autorizate, conform prevederilor art. 15 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv activitatea «Activităţi de testări şi analize tehnice»; ........................................................................... 5. copii de pe documentele care atestă angajarea inspectorilor tehnici de către operatorul economic sau instituţia publică solicitantă a autorizării, însoţite de extrasul din registrul general de evidenţă a salariaţilor transmis inspectoratului teritorial de muncă;" 40. Anexa nr. 11 la reglementări se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 6*) la prezentul ordin. 41. Anexa nr. 12 la reglementări se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 7*) la prezentul ordin. 42. Anexa nr. 13 la reglementări se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 8*) la prezentul ordin. 43. Anexa nr. 16 la reglementări se abrogă. 44. În cuprinsul reglementărilor, sintagma "persoană juridică" se înlocuieşte cu sintagma "operator economic sau instituţie publică", iar termenul "pneu" se înlocuieşte cu termenul "anvelopă". 45. În cuprinsul reglementărilor, termenul "măsurătorii" se înlocuieşte cu termenul "măsurării". *) Anexele nr. 1-8 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, şos. Panduri nr. 1. ART. II Prevederile art. I pct. 10 şi 21 se aplică numai solicitărilor de atestare ca inspector tehnic, transmise începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin. ART. III Prevederile art. I pct. 16 se aplică numai pentru solicitările privind prima autorizare sau prima reautorizare, transmise începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin. ART. IV Regia Autonomă "Registrul Auto Român" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. V Prezentul ordin transpune Directiva 2010/48/UE a Comisiei din 5 iulie 2010 de adaptare la progresul tehnic a Directivei 2009/40/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind inspecţia tehnică auto pentru autovehicule şi remorcile acestora. ART. VI Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu Bucureşti, 20 ianuarie 2012. Nr. 42. ANEXA 1-8 ANEXE
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.