Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile art. VIII(b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor emite următorul ordin: ART. 1 Se publică amendamentele la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, aşa cum a fost amendată, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.380(94) a Comitetului de siguranţă maritimă din 21 noiembrie 2014, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Pentru verificarea masei brute a containerelor, conform noilor paragrafe 4.1 şi 4.2 din punctul 2 al anexei la Rezoluţia MSC.380(94), expeditorul trebuie să se asigure că măsurătorile au fost efectuate utilizând cântare, poduri-basculă, echipamente de ridicat şi alte dispozitive de cântărit care respectă standardele de precizie şi toate normele aplicabile la nivel naţional. ART. 3 Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 4 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 1 iulie 2016. Ministrul transporturilor, Dan Marian Costescu Bucureşti, 24 mai 2016. Nr. 411. ANEXĂ REZOLUŢIA MSC.380(94) (adoptată la 21 noiembrie 2014) Amendamente la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), aşa cum a fost amendată Comitetul de siguranţă maritimă, amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile comitetului, amintind, de asemenea, articolul VIII(b)(vi)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumită în continuare Convenţia), referitor la procedura de amendare aplicabilă anexei la Convenţie, alta decât dispoziţiilor prevăzute în cap. I, luând în considerare, la cea de-a nouăzeci şi patra sesiune a sa, amendamentele la Convenţie propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din aceasta, 1. adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2. stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2016, cu excepţia cazului în care, până la acea dată, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente; 3. invită guvernele contractante la SOLAS să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 iulie 2016, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4. solicită secretarului general, în scopul articolului VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor cuprinse în anexă tuturor guvernelor contractante la Convenţie; şi 5. solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. ANEXĂla Rezoluţia MSC.380(94) Amendamente la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), aşa cum a fost amendată CAPITOLUL II-2 Construcţie - protecţia contra incendiului, detectarea şi stingerea incendiului PARTEA C Stingerea incendiului Regula 10 - Combaterea incendiului 1. Titlul paragrafului 5.2 existent se înlocuieşte după cum urmează: "5.2. Încăperi de maşini de categoria A în care se află maşini cu ardere internă" CAPITOLUL VI Transportul de mărfuri şi combustibili lichizi PARTEA A Cerinţe generale Regula 2 - Informaţia asupra mărfii 2. Următoarele noi paragrafe de la 4 până la 6 se adaugă după paragraful 3 existent: "4. În cazul unei mărfi transportate într-un container*), exceptând containerele transportate pe un şasiu sau pe o remorcă a unui vehicul care se îmbarcă sau debarcă de pe o navă ro-ro care efectuează voiajuri internaţionale scurte aşa cum sunt definite în regula III/3, expeditorul trebuie să verifice masa brută menţionată în paragraful 2.1 din prezenta regulă: .1 fie prin cântărirea containerului încărcat, utilizând un echipament calibrat şi certificat; .2 fie prin cântărirea tuturor ambalajelor şi articolelor de marfă, incluzând masa paleţilor, fardajului şi a oricărui altui material pentru arimare, ce urmează să fie încărcate în container, şi adăugând ţara containerului la suma diferitelor mase, utilizând o metodă certificată aprobată de către autoritatea competentă a statului în care a fost terminată încărcarea containerului. 5. Expeditorul unui container trebuie să se asigure că masa brută verificată**) este declarată în documentul de transport. Acest document de transport trebuie să fie: .1 semnat de către o persoană autorizată în mod corespunzător de către expeditor, şi .2 prezentat comandantului sau reprezentantului acestuia şi reprezentantului terminalului cu suficient timp în avans, după cum solicită comandantul sau reprezentantul acestuia, pentru ca să poată fi utilizat la întocmirea planului de încărcare a navei***). 6. Dacă documentul de transport privind un container încărcat nu indică masa brută verificată şi comandantul sau reprezentantul acestuia şi reprezentantul terminalului nu au obţinut masa brută verificată a containerului încărcat, atunci acesta nu trebuie îmbarcat.────────── *) Termenul "container" ar trebui să fie considerat ca având acelaşi înţeles cu cel definit şi aplicat în Convenţia internaţională din 1972 pentru securitatea containerelor (CSC), aşa cum a fost amendată, luând în considerare Liniile directoare pentru aprobarea containerelor offshore manevrate în marea liberă (MSC/Circ.860) şi Recomandările revizuite privind interpretarea şi aplicarea armonizată a Convenţiei internaţionale din 1972 pentru securitatea containerelor, aşa cum a fost amendată (CSC.1/Circ.138/Rev.1). **) Se face referire la Liniile directoare privind masa brută verificată a unui container ce conţine mărfuri (MSC.1/Circ.1475). ***) Acest document poate fi prezentat folosind tehnici de transmitere EDP sau EDI. Semnătura poate fi o semnătură electronică sau poate fi înlocuită de numele, cu majuscule, a persoanei autorizate să semneze."────────── CAPITOLUL XI-1 Măsuri speciale pentru sporirea siguranţei maritime 3. Următorul nou paragraf 7 se adaugă după paragraful 6 existent: "Regula 7 - Instrumente care permit verificarea atmosferei din spaţiile închise Fiecare navă căreia i se aplică capitolul I trebuie să aibă la bord unul sau mai multe instrumente portabile corespunzătoare care permit verificarea atmosferei*). Ca un minim, aceste instrumente trebuie să fie capabile să măsoare concentraţiile de oxigen, gaze sau vapori inflamabili, hidrogen sulfurat şi monoxid de carbon înaintea pătrunderii în spaţii închise**). Instrumentele existente la bord în baza altor cerinţe pot satisface această regulă. Trebuie să fie prevăzute mijloace adecvate pentru etalonarea tuturor acestor instrumente.────────── *) Se face referire la Liniile directoare pentru facilitarea alegerii instrumentelor portabile care permit verificarea atmosferei din spaţii închise aşa cum sunt cerute de Regula XI-1/7 din SOLAS (MSC.1/Circ.1477). **) Se face referire la Recomandările revizuite privind accesul în spaţiile închise la bordul navelor (Rezoluţia A.1050(27)."────────── APENDICE CERTIFICATE Lista echipamentului de siguranţă pentru nava de marfă (Formular C) Lista echipamentului de siguranţă pentru nava de marfă (Formular E) 4. Secţiunea 2 din Lista echipamentului de siguranţă pentru nava de marfă (Formular C) şi din Lista echipamentului de siguranţă pentru nava de marfă (Formular E) se înlocuieşte după cum urmează: "2 Detalii privind mijloacele de salvare
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1 Numărul total al persoanelor pentru care sunt prevăzute mijloace de salvare .................. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┬───────┤
│ │Babord│Tribord│
│ ├──────┴───────┤
│2 Numărul total de bărci de salvare lansate din grui │ ........... │
│2.1 Numărul total de persoane ce pot fi preluate de acestea │ ........... │
│2.2 Numărul de bărci de salvare cu redresare automată parţial închise (regula III/43*1) │ │
│2.3 Numărul de bărci de salvare total închise (regula III/31 şi Codul LSA, │ ........... │
│ secţiunea 4.6) │ │
│2.4 Numărul de bărci de salvare echipate cu instalaţie automată de alimentare cu aer │ │
│ (regula III/31 şi Codul LSA, secţiunea 4.8) │ ........... │
│2.5 Numărul de bărci de salvare protejate contra incendiului (regula III/31 şi │ │
│ Codul LSA, secţiunea 4.9) │ ........... │
│2.6 Alte bărci de salvare │ ........... │
│2.6.1 Numărul │ ........... │
│2.6.2 Tipul │ ........... │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│3 Numărul de bărci de salvare lansate la apă prin cădere liberă │ ........... │
│3.1 Numărul total de persoane ce pot fi preluate de acestea │ ........... │
│3.2 Numărul de bărci de salvare total închise (regula III/31 şi Codul LSA, │ │
│ secţiunea 4.7) │ ........... │
│3.3 Numărul de bărci de salvare echipate cu instalaţie automată de alimentare cu aer │ │
│ (regula III/31 şi Codul LSA, secţiunea 4.8) │ ........... │
│3.4 Numărul de bărci de salvare protejate contra incendiului (regula III/31 şi │ │
│ Codul LSA, secţiunea 4.9) │ ........... │
│ │ │
│4 Numărul de bărci de salvare cu motor (incluse în numărul total al bărcilor de │ │
│ salvare arătat la pct. 2 şi 3 de mai sus) │ ........... │
│4.1 Numărul de bărci de salvare dotate cu proiectoare │ ........... │
│ │ │
│5 Numărul de bărci de urgenţă │ ........... │
│5.1 Numărul de bărci care sunt incluse în numărul total de bărci de salvare arătat │ │
│ la pct. 2 şi 3 de mai sus │ ........... │
│ │ │
│6 Plute de salvare │ ........... │
│ │ │
│6.1 Cele pentru care sunt cerute dispozitive de lansare la apă aprobate │ ........... │
│6.1.1 Numărul de plute de salvare │ ........... │
│6.1.2 Numărul de persoane care pot fi preluate de acestea │ ........... │
│6.2 Cele pentru care nu se cer dispozitive de lansare la apă aprobate │ ........... │
│6.2.1 Numărul de plute de salvare │ ........... │
│6.2.2 Numărul de persoane care pot fi preluate de acestea │ ........... │
│6.3 Numărul de plute de salvare cerute de regula III/31.1.4 │ ........... │
│ │ │
│7 Numărul de colaci de salvare │ ........... │
│ │ │
│8 Numărul de veste de salvare │ ........... │
│ │ │
│9 Costume hidrotermice │ ........... │
│9.1 Numărul total │ ........... │
│9.2 Numărul de costume care corespund cerinţelor pentru vestele de salvare │ ........... │
│ │ │
│10 Numărul de costume antiexpunere │ ........... │
│ │ │
│11 Instalaţii radio utilizate pe mijloacele de salvare │ ........... │
│11.1 Numărul de dispozitive de localizare pentru căutare şi salvare │ ........... │
│11.1.1 Transpondere radar pentru căutare şi salvare (SART) │ ........... │
│11.1.2 Transmiţătoare AIS pentru căutare şi salvare (AIS-SART) │ ........... │
│11.2 Numărul de aparate radiotelefonice VHF de emisie-recepţie │ ..........." │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘
────────── *1) Se face referire la amendamentele din 1983 la SOLAS [MSC.6(48]) aplicabile navelor construite la 1 iulie 1986 sau după această dată, dar înainte de 1 iulie 1998.────────── ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.