Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 409 din 29 ianuarie 2008  privind organizarea, coordonarea si controlul activitatii de protectie a mediului in unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 409 din 29 ianuarie 2008 privind organizarea, coordonarea si controlul activitatii de protectie a mediului in unitatile Ministerului Internelor si Reformei Administrative

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 11 martie 2008
Având în vedere prevederile <>art. 89 lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,

ministrul internelor şi reformei administrative emite urmãtorul ordin:

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezentul ordin instituie normele referitoare la organizarea, coordonarea şi controlul activitãţii de protecţie a mediului în cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, denumit în continuare MIRA.
(2) Prevederile prezentului ordin se aplicã tuturor unitãţilor din aparatul central, structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA şi tuturor categoriilor de personal ale ministerului.
ART. 2
În desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului, inspectorii de mediu utilizeazã formularele potrivit modelelor instituite prin actele normative în vigoare.

CAP. II
Organizarea activitãţii de protecţie a mediului în MIRA

ART. 3
(1) Îndrumarea şi controlul activitãţilor de protecţie a mediului în cadrul MIRA se realizeazã de cãtre Direcţia generalã management logistic şi administrativ, denumitã în continuare DGMLA, prin structura proprie de specialitate.
(2) Persoanele cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului, încadrate în structura proprie de specialitate a DGMLA şi la nivelul inspectoratelor generale, sunt denumite în continuare inspectori de mediu.
ART. 4
(1) La nivelul unitãţilor din aparatul central al MIRA, conducãtorul unitãţii rãspunde de realizarea activitãţilor de protecţie a mediului din propria unitate.
(2) Obligaţiile ce revin conducãtorilor unitãţilor prevãzute la alin. (1) sunt îndeplinite nemijlocit de cãtre un responsabil de mediu pe unitate.
ART. 5
(1) La nivelul inspectoratelor generale şi unitãţilor subordonate acestora, inspectorii generali rãspund de îndrumarea şi controlul activitãţilor de protecţie a mediului.
(2) Obligaţiile ce revin inspectorilor generali, prevãzute la alin. (1), sunt îndeplinite nemijlocit de cãtre inspectorii de mediu încadraţi la nivelul inspectoratelor generale.
(3) La nivelul unitãţilor subordonate inspectoratelor generale, realizarea activitãţilor de protecţie a mediului se realizeazã de cãtre un responsabil de mediu pe unitate.
ART. 6
(1) La nivelul structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA, altele decât cele prevãzute la art. 5 alin. (1), rãspunderea pentru realizarea activitãţilor de protecţie a mediului aparţine conducãtorului acestora.
(2) Obligaţiile ce revin conducãtorilor structurilor şi instituţiilor prevãzute la alin. (1) sunt îndeplinite nemijlocit de cãtre un responsabil de mediu.
ART. 7
La nivelul structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA se constituie Comisia de protecţia mediului şi ecologie, ale cãrei componenţã şi atribuţii sunt prevãzute la art. 14 şi 15.

CAP. III
Atribuţiile personalului şi structurilor implicate în activitãţile de protecţie a mediului

SECŢIUNEA 1
Atribuţiile inspectorilor de mediu

ART. 8
Atribuţiile inspectorilor de mediu încadraţi în structura de specialitate a DGMLA şi la nivelul inspectoratelor generale sunt stabilite prin fişa postului şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare, în condiţiile prezentului ordin.
ART. 9
Inspectorii de mediu din structura de specialitate a DGMLA au urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi coordoneazã activitatea inspectorilor de mediu din inspectoratele generale şi a responsabililor de mediu;
b) reprezintã MIRA, ca organ de specialitate, în relaţiile de cooperare cu instituţii şi structuri cu responsabilitãţi în domeniul protecţiei mediului;
c) elaboreazã proiecte de ordine, regulamente, instrucţiuni şi alte reglementãri interne în domeniul protecţiei mediului;
d) analizeazã anual, pe baza rapoartelor prevãzute la art. 10 lit. g) şi la art. 13 lit. f), desfãşurarea activitãţilor de protecţie a mediului în cadrul MIRA;
e) elaboreazã şi înainteazã conducerii ministerului raportul privind desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului în cadrul MIRA, anual, pânã la data de 30 aprilie, pentru activitatea din anul precedent;
f) controleazã respectarea de cãtre tot personalul MIRA a normelor de protecţie a mediului;
g) îndrumã şi controleazã activitatea responsabililor de mediu;
h) coordoneazã activitatea de instruire a responsabililor de mediu;
i) coordoneazã activitatea de instruire a personalului MIRA în domeniul protecţiei mediului;
j) organizeazã şi efectueazã convocãri ale personalului cu atribuţii în domeniul protecţiei mediului, în vederea asigurãrii aplicãrii unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
k) controleazã şi aplicã sancţiuni pentru încãlcarea de cãtre personalul MIRA a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele, incintele şi zonele aparţinând sau aflate în administrarea MIRA, conform prevederilor cap. IV.
ART. 10
Inspectorii de mediu din cadrul inspectoratelor generale au urmãtoarele atribuţii:
a) supravegheazã respectarea de cãtre personalul unitãţilor subordonate inspectoratului general a normelor de protecţie a mediului;
b) îndrumã şi controleazã activitatea responsabililor de mediu din unitãţile subordonate inspectoratului general;
c) coordoneazã activitatea de instruire şi formare a responsabililor de mediu din unitãţile subordonate inspectoratului general;
d) coordoneazã activitatea de instruire, în domeniul protecţiei mediului, a personalului inspectoratului general şi al unitãţilor subordonate acestuia;
e) organizeazã şi efectueazã convocãri cu personalul de specialitate din unitãţile subordonate inspectoratului general, pe linia protecţiei mediului, în vederea asigurãrii aplicãrii unitare a prevederilor legislaţiei în vigoare;
f) controleazã şi aplicã sancţiuni, potrivit competenţelor, pentru încãlcarea de cãtre personalul unitãţilor subordonate inspectoratului general a legislaţiei de protecţie a mediului în obiectivele, incintele şi zonele aparţinând sau aflate în administrarea acestora, conform prevederilor cap. IV;
g) elaboreazã şi înainteazã DGMLA raportul privind desfãşurarea activitãţii de protecţie a mediului din inspectoratele generale şi din unitãţile subordonate acestora, anual, pânã la data de 15 februarie pentru anul precedent, sau la solicitare.
ART. 11
Documentul prevãzut la art. 10 lit. g) conţine urmãtoarele date:
a) sinteza controalelor efectuate pe linia protecţiei mediului;
b) raportul justificativ privind cheltuielile efectuate pentru protecţia mediului;
c) informarea cu privire la eventualele accidente ecologice, cu implicaţii asupra mediului înconjurãtor, produse în unitãţi sau în care au fost implicate acestea.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile responsabililor de mediu

ART. 12
(1) În structurile şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA, în care se desfãşoarã activitãţi cu impact semnificativ asupra mediului, funcţia de responsabil de mediu este prevãzutã în statele de organizare ale acestora, în cadrul compartimentului de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţia lucrãtorilor la locul de muncã. În cazul în care, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare, nu este înfiinţat un compartiment de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţia lucrãtorilor la locul de muncã, funcţia de responsabil de mediu face parte din structura de logisticã.
(2) În structurile şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA, în care nu se desfãşoarã activitãţi cu impact semnificativ asupra mediului, funcţia de responsabil de mediu poate fi deţinutã de cãtre un lucrãtor al structurii de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţia lucrãtorilor la locul de muncã.
(3) Prin structuri şi instituţii care desfãşoarã activitãţi cu impact semnificativ asupra mediului, în sensul prevederilor prezentului ordin, se înţelege structurile şi instituţiile din subordinea/coordonarea MIRA, care deţin depozite centrale de carburanţi sau lubrifianţi, instalaţii de neutralizare/distrugere a deşeurilor sau a materialelor şi substanţelor toxice şi periculoase, surse radioactive, spaţii de cazare, odihnã, tratament şi recuperare medicalã, gospodãrii agrozootehnice sau care executã lucrãri de reparaţii în domeniile auto, armament, geniu-chimic, fotocriminalistic şi altele asemenea.
ART. 13
Responsabilii de mediu au urmãtoarele atribuţii:
a) întocmesc documentele de organizare a activitãţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie. Lista cuprinzând principalele documente de organizare a activitãţilor de protecţie a mediului în cadrul MIRA este prevãzutã în anexa nr. 1;
b) propun şi supun aprobãrii conducãtorului unitãţii mãsuri concrete pentru protecţia mediului în zona de responsabilitate;
c) prezintã conducãtorului unitãţii informãri asupra modului de realizare a activitãţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie;
d) verificã luarea mãsurilor necesare pentru evitarea oricãrei poluãri semnificative, precum şi pentru utilizarea eficientã a energiei;
e) verificã luarea mãsurilor de neutralizare şi/sau înlãturare a poluãrii, cu respectarea reglementãrilor legale;
f) elaboreazã anual raportul privind desfãşurarea activitãţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie şi îl transmit structurii coordonatoare pe linia protecţiei mediului pânã la data de 15 ianuarie, pentru activitãţile din anul precedent;
g) analizeazã, planificã şi solicitã resursele financiare necesare desfãşurãrii activitãţilor de protecţie a mediului pentru unitatea proprie;
h) colaboreazã cu agenţiile locale de protecţie a mediului pentru desfãşurarea unor acţiuni comune în domeniu.

SECŢIUNEA a 3-a
Componenţa şi atribuţiile Comisiei de protecţia mediului şi ecologie

ART. 14
(1) Comisia de protecţia mediului şi ecologie este numitã de conducãtorii structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA, prin dispoziţie sau ordin de zi pe unitate.
(2) Numãrul membrilor şi componenţa Comisiei de protecţia mediului şi ecologie se stabilesc în funcţie de caracteristicile activitãţii structurii/instituţiei respective.
(3) Din comisie fac parte în mod obligatoriu responsabilul de mediu şi medicul de unitate şi, dupã caz, conducãtorul structurii de patrimoniu imobiliar.
ART. 15
Comisia de protecţia mediului şi ecologie are urmãtoarele atribuţii:
a) sprijinã permanent activitatea conducãtorului structurii/instituţiei respective în domeniul protecţiei mediului;
b) informeazã şi propune conducãtorului structurii/instituţiei respective mãsurile pentru îmbunãtãţirea calitãţii factorilor de mediu;
c) participã la cercetarea accidentelor ecologice în zonele de responsabilitate;
d) colaboreazã cu membrii comisiei mixte constituite, potrivit legii, în cazul unui accident major de mediu în care este implicatã unitatea;
e) colaboreazã cu autoritãţile/instituţiile implicate în activitãţi de protecţie a mediului pentru desfãşurarea de activitãţi comune.

SECŢIUNEA a 4-a
Atribuţiile structurilor de patrimoniu imobiliar

ART. 16
În domeniul protecţiei mediului, structurile de patrimoniu imobiliar au urmãtoarele atribuţii:
a) întocmesc anual planul de întreţinere şi refacere a aliniamentelor de protecţie şi a zonelor verzi;
b) introduc în planul anual lucrãrile de întreţinere la instalaţiile generatoare de poluare;
c) înainteazã ierarhic propuneri privind retehnologizarea centralelor termice şi instalaţiilor aferente, pentru limitarea poluãrii atmosferei;
d) colaboreazã cu structura financiarã pentru perfectarea contractelor de livrare a apei potabile şi/sau exploatarea puţurilor de adâncime, evacuarea şi transportul reziduurilor menajere şi al gunoiului menajer din clãdiri, evacuarea apelor uzate la canalizarea localitãţii şi/sau din fosele septice ori decantoare;
e) ţin evidenţa imobilelor speciale şi a reţelelor de canalizare din categoriile separatoarelor de grãsimi, decantoarelor, spaţiilor de spãlare, staţiilor de tratare, filtrelor biologice etc.;
f) ţin evidenţele de gestiune ale cantitãţilor de deşeuri generate în urma activitãţilor proprii, precum şi a modului de stocare, reciclare, transport, valorificare şi distrugere al acestora şi le pun la dispoziţia responsabilului cu protecţia mediului;
g) ţin evidenţa puţurilor de adâncime, a debitelor de apã extrase, a calitãţii apei, consemnatã în buletinele de analizã ce se efectueazã periodic, a stãrii tehnice a puţurilor, a zonei de protecţie sanitarã, inclusiv împrejmuirea, precum şi a cheltuielilor necesare exploatãrii, întreţinerii şi reparãrii acestora;
h) ţin evidenţa reţelelor de alimentare cu apã, a punctelor de mãsurare, a cheltuielilor necesare pentru lucrãrile de reparaţii şi efectuarea analizei calitãţii apei stocate în bazine;
i) ţin evidenţa depozitelor de combustibil lichid pentru funcţionarea centralelor termice, a stãrii tehnice a acestora, a recipientelor de stocare, a eventualelor pierderi de combustibil, în vederea prevenirii poluãrii solului şi a pânzei freatice şi a înlãturãrii efectelor cauzate de o eventualã poluare accidentalã;
j) ţin evidenţa cantitativã a punctelor de colectare a deşeurilor menajere şi a celor refolosibile, a cheltuielilor necesare reparãrii obiectelor de inventar de resortul administrãrii patrimoniului imobiliar, containerelor, platformelor, împrejmuirilor, rampelor etc.;
k) verificã periodic starea terenurilor din administrare, pentru depistarea şi refacerea zonelor distruse sau poluate;
l) colaboreazã cu responsabilii de mediu în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice în domeniul protecţiei mediului.

CAP. IV
Organizarea şi executarea controalelor

ART. 17
Controalele pe linia protecţiei mediului se realizeazã, potrivit competenţelor, de cãtre inspectorii de mediu anume desemnaţi prin dispoziţie a conducãtorului unitãţii în care sunt încadraţi.
ART. 18
Inspectorii de mediu abilitaţi sã execute controlul îşi dovedesc calitatea cu împuternicirea de control eliberatã de conducãtorul unitãţii în care aceştia sunt încadraţi. Modelul împuternicirii de control pe linia protecţiei mediului este prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 19
În vederea executãrii controlului, inspectorii de mediu au dreptul de a solicita documentele şi informaţiile necesare conducãtorului unitãţii/structurii/instituţiei controlate şi oricãrei alte persoane încadrate în aceasta.
ART. 20
(1) În timpul executãrii controlului, inspectorii de mediu sunt competenţi sã constate şi sã sancţioneze faptele care, potrivit legislaţiei privind protecţia mediului, constituie contravenţii.
(2) În cazul constatãrii unei contravenţii, inspectorii de mediu, în calitate de agenţi constatatori, întocmesc procesul-verbal de constatare a contravenţiilor şi înştiinţarea de platã a debitorului. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi modelul înştiinţãrii de platã a debitorului sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(3) Dispoziţiile reglementãrilor legale în vigoare cu privire la regimul juridic al contravenţiilor se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 21
(1) Pe timpul controlului, inspectorii de mediu întocmesc note de constatare cu concluziile rezultate, aduse la cunoştinţã, sub semnãturã, conducerii unitãţii controlate şi personalului cu responsabilitãţi pe linie de protecţie a mediului.
(2) Eventualele observaţii ale conducerii unitãţii controlate şi ale personalului cu responsabilitãţi pe linie de protecţie a mediului sunt cuprinse în notele de constatare.
(3) La finalizarea controlului, inspectorii de mediu elaboreazã raportul de control.
(4) Raportul de control se definitiveazã în termen de 7 zile de la finalizarea controlului, iar concluziile şi recomandãrile cuprinse în acesta se prezintã spre analizã şi aprobare conducãtorului unitãţii care a dispus efectuarea controlului, care decide asupra modului de valorificare a celor constatate.
(5) Concluziile raportului de control sunt transmise conducãtorului unitãţii controlate, în termen de 14 zile de la finalizarea controlului, în vederea informãrii cu privire la rezultatele controlului şi a executãrii mãsurilor care se impun în urma acestuia.

CAP. V
Obligaţiile conducãtorilor şi ale personalului unitãţilor aparatului central şi structurilor/instituţiilor din subordinea/coordonarea MIRA

SECŢIUNEA 1
Obligaţiile conducãtorilor unitãţilor aparatului central şi structurilor/instituţiilor din subordinea/coordonarea MIRA

ART. 22
(1) Obligaţiile, în domeniul protecţiei mediului, ale conducãtorilor unitãţilor aparatului central şi structurilor/instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA sunt cele ale persoanelor fizice şi juridice prevãzute la <>art. 94 alin. (1) şi (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale persoanelor fizice şi juridice prevãzute în actele normative în vigoare din domeniul protecţiei mediului, precum şi cele ce decurg din prevederile prezentului ordin.
(2) Conducãtorii structurilor şi instituţiilor din subordinea/coordonarea MIRA au, dupã caz, potrivit competenţelor, şi obligaţiile prevãzute la <>art. 89 lit. e) şi f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 265/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţiile personalului MIRA

ART. 23
În domeniul protecţiei mediului, personalul MIRA are urmãtoarele obligaţii:
a) sã îşi însuşeascã şi sã respecte normele de protecţie a mediului şi modul de aplicare a acestora;
b) sã îşi desfãşoare activitatea în aşa fel încât sã nu creeze condiţii de impact negativ asupra mediului înconjurãtor;
c) sã aducã la cunoştinţã, pe cale ierarhicã, orice situaţie care constituie un pericol de accident ecologic sau modificare a factorilor de mediu în unitatea în care îşi desfãşoarã activitatea;
d) sã anunţe imediat conducãtorul unitãţii sau responsabilul de mediu în cazul producerii unui accident ecologic;
e) sã întrerupã imediat orice activitate care ar putea genera producerea unui accident ecologic;
f) sã ofere relaţiile solicitate de organele de control şi de cercetare în domeniul protecţiei mediului.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 24
Unitãţile aparatului central şi structurile/instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA au obligaţia sã prevadã în bugetele proprii fondurile necesare pentru desfãşurarea activitãţilor de protecţie a mediului.
ART. 25
(1) Comisarii regionali, comisarii-şefi şi comisarii Gãrzii Naţionale de Mediu, precum şi persoanele împuternicite din cadrul acesteia au acces, în condiţiile legii, în obiectivele, incintele şi în zonele aparţinând sau aflate în administrarea MIRA, unde se desfãşoarã activitãţi generatoare de impact asupra mediului.
(2) Personalul prevãzut la alin. (1) este însoţit de personalul desemnat cu atribuţii în activitatea de protecţie a mediului din cadrul unitãţii care deţine sau administreazã obiectivele, incintele sau zonele respective.
ART. 26
Accidentele ecologice produse în incintele unitãţilor aparatului central, structurilor şi instituţiilor aflate în subordinea/coordonarea MIRA sau de cãtre personalul ministerului se raporteazã ierarhic structurilor coordonatoare pe linia protecţiei mediului.
ART. 27
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 28
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

Bucureşti, 29 ianuarie 2008.
Nr. 409.


ANEXA 1


LISTA
cuprinzând principalele documente de organizare a
activitãţilor de protecţie a mediului în MIRA

1. Planul anual de acţiune în domeniul protecţiei mediului
2. Planul de control la subunitãţile din subordine
3. Registrul de control şi procesele-verbale încheiate
4. Planul de mãsuri pentru prevenirea, reducerea şi controlul poluãrii mediului
5. Evidenţa surselor cu impact asupra mediului din unitate şi subunitãţile din subordine şi planul de control al acestora, cu referire la urmãtoarele surse: centralele termice, depozitele de carburanţi sau lubrifianţi, traseele conductelor de alimentare cu combustibil, rampele de spãlare a tehnicii, atelierele de reparaţii, parcurile auto, blocurile alimentare, platformele de gunoi, depozitele de materiale, substanţe şi deşeuri, depozitele de muniţie şi materiale de geniu-chimic, staţiile de încãrcare a acumulatorilor, staţiile de pompare a apelor reziduale, infirmeriile, poligoanele de tragere, gospodãriile agrozootehnice şi alte surse cu impact asupra mediului, potrivit legislaţiei în vigoare
6. Situaţia fondurilor de mediu - planificate, primite şi cheltuite
7. Evidenţa buletinelor de analizã pentru factorii de mediu afectaţi de poluare - apã, aer, sol, dupã caz
8. Raportul statistic "Managementul deşeurilor", întocmit în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completãrile ulterioare.

NOTĂ:
Pentru fiecare dintre sursele menţionate la pct. 5 se precizeazã descrierea, evaluarea, lista activitãţilor supuse monitorizãrii, documentele din care rezultã monitorizarea calitãţii factorilor de mediu - buletine de mãsurãtori, de interpretare etc.



ANEXA 2



- faţã -

Modelul împuternicirii de control pe linia protecţiei mediului

ROMÂNIA

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE


[STEMA ROMÂNIEI]


.......................................*)



- verso -

ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL
PE LINIA PROTECŢIEI MEDIULUI

Nr. ....... din .....


Este împuternicit .............. din cadrul ..............*) sã execute control, sã constate contravenţiile şi sã aplice sancţiuni contravenţionale pe linia protecţiei mediului în .....................**), precum şi în orice loc de muncã organizat de acestea, la orice orã.
..................... deţine certificat de securitate pentru nivelul ................., seria .......... nr. ......../........., şi se identificã cu legitimaţia MIRA seria .......... nr. .........., eliberatã la data de ........
Conducãtorii unitãţilor controlate au obligaţia sã acorde tot sprijinul necesar executãrii controlului.
Prezenta delegaţie de control este valabilã în perioada ............***)

---------
*) Dupã caz, se înscrie Direcţia generalã management logistic şi administrativ sau denumirea inspectoratului general în care este încadrat inspectorul de muncã împuternicit pentru executarea controlului.
**) În cazul inspectorilor de mediu din cadrul inspectoratelor generale, se înscrie "din subordinea Inspectoratului General ..." . În cazul inspectorilor de mediu din cadrul Direcţiei generale management logistic şi administrativ, se înscrie "unitãţile din cadrul aparatului central, structurile şi instituţiile aflate în subordinea/coordonarea MIRA".
***) Împuternicirea va fi semnatã de conducãtorul unitãţii la care este încadrat inspectorul de mediu împuternicit pentru executarea controlului, dupã caz.



ANEXA 3

I. Modelul procesului-verbal de constatare
şi sancţionare a contravenţiilor


ROMÂNIA Ex. nr. ......
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea ..............



PROCES - VERBAL
DE CONSTATARE ŞI SANCŢIONARE A CONTRAVENŢIILOR

Seria ....... nr. ........


Încheiat astãzi: ziua ........... luna ......... anul ...... în localitatea ......., sectorul/judeţul ..................... .
Agent constatator ......./(gradul, numele şi prenumele)/........... din ....../(unitatea)/...................., în baza Delegaţiei de control nr. .............. din ........................., emisã de ........................, constat cã:
Domnul/Doamna ................., CNP ................, fiul/fiica lui ............... şi al/a .................. , nãscut/nãscutã la .........................., în localitatea ...................................., sectorul/judeţul ......................., actul de identitate ......... seria ....................... nr. .............., eliberat de ................., cu domiciliul/reşedinţa în ...................., str. ................ nr. ........, bl. ...., sc. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ............, ocupaţia .................., locul de muncã ......................................... .
Persoana juridicã ....................., cu sediul în ...................., str. ................... nr. ...., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul/judeţul ..............., CUI ......................, reprezentatã de domnul/doamna .................., CNP ......................, actul de identitate ............. seria ............ nr. ........................., eliberat de .........................., cu domiciliul/reşedinţa în ......................., str. ................. nr. ...., bl. ..., sc. ..., ap. ...., sectorul/judeţul .............
În ziua de .............. luna ........... anul ... ora .... locul .................. a sãvârşit urmãtoarele:
........................................................................
........................................................................
........................................................................
Fapta sãvârşitã este prevãzutã de:
art. ..... din ....... şi sancţionatã de art. ..... din ............ ;
art. ..... din ....... şi sancţionatã de art. ..... din ............ ;
art. ..... din ....... şi sancţionatã de art. ..... din ............ ;
Stabilesc:
Amenda, în sumã de ................... lei.
Contravenientul nu este de faţã/refuzã/nu poate lua cunoştinţã despre conţinutul procesului-verbal, lucru atestat de martorul ........................., cu domiciliul/reşedinţa în ............................. , str. ........................... nr. ...., bl. ....., sectorul/judeţul ......................................., posesor al actului de identitate ............, seria ......... nr. ..................., eliberat de ............................, CNP ............................. .
Contravenientul poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare în termen de 15 zile de la data înmânãrii sau comunicãrii acestuia. Plângerea va fi depusã la ................................
Contravenientul achitã pe loc, cu Chitanţa nr. .........., sau poate achita în cel mult douã zile lucrãtoare de la data primirii procesului-verbal de constatare a contravenţiei jumãtate din minimul amenzii prevãzute de lege, adicã suma de .................. lei.
Alte menţiuni ..........................................................
........................................................................
........................................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, din care un exemplar s-a înmânat contravenientului, astãzi, ziua ...., luna ........, anul ............/se va comunica contravenientului în termen de cel mult o lunã de la data aplicãrii acestuia, prin poşta specialã.


Agent constatator, Martor, Contravenient,
................... ......... Am luat la cunoştinţã
.......................




II. Modelul înştiinţãrii de platã a debitorului


ROMÂNIA Seria ..... nr. .....
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea .........


ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ


Domnul/Doamna ................................, CNP .........................., fiul/fiica lui ...................... şi al/a ..................., nãscut/nãscutã la ............................, în localitatea ................................, sectorul/judeţul .................., actul de identitate .......... seria .............. nr. .................., eliberat de ....................., cu domiciliul/reşedinţa în ..........., str. ................ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ....., sectorul/judeţul ................ , ocupaţia ............., locul de muncã ......................... .
Persoana juridicã ..................., cu sediul în ............... str. .................. nr. ...., bl. ....., sc. ......., ap. ........, sectorul/judeţul ....................., CUI ..............., reprezentatã de domnul/doamna ............., CNP ........., actul de identitate .......... seria ......... nr. ..................., eliberat de ................, cu domiciliul/reşedinţa în ........., str. ................ nr. ...., bl. ....., sc. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ......................... .
Conform Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria ...... nr. ........, încheiat în ziua de ............, luna ................, anul ........ la ................................., s-a stabilit drept amendã suma de ............. lei, pe care va trebui sã o achitaţi la ............................ .
Chitanţa şi copia procesului-verbal se transmit în termen de 15 zile de la comunicare unitãţii din care face parte agentul constatator. În caz de neplatã a obligaţiilor se va trece la executarea silitã.
.....................................................


- verso -



Cãtre
..............


În temeiul art. ......................... din ......................., trimitem alãturat Procesul-verbal de constatare a contravenţiei seria .......... nr. ................, încheiat pe numele domnului/doamnei/persoanei juridice ..........................., în vederea executãrii silite.

............................ *)

Recomandat nr. ......... din .......... Loc pentru francare

Data prezentãrii Data primirii
................. .................


----------
*) Se va semna de cãtre conducãtorul unitãţii în care este încadrat agentul constatator.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016