Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 408/C din 18 februarie 2011  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor si functiilor vacante din sistemul de probatiune    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 408/C din 18 februarie 2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor si functiilor vacante din sistemul de probatiune

EMITENT: MINISTERUL JUSTITIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 157 din 4 martie 2011

    Luând în considerare Referatul de aprobare nr. 10.621 din 3 februarie 2011 referitor la proiectul de ordin al ministrului justiţiei pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor şi funcţiilor vacante din sistemul de probaţiune,
    având în vedere dispoziţiile art. 19 alin. (2) şi <>art. 21 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului de probaţiune, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor <>art. 13 din Hotãrârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul justiţiei emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor şi funcţiilor vacante din sistemul de probaţiune, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la data publicãrii.
    ART. 3
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.114/C/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante din sistemul de probaţiune, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 614 din 20 august 2008.
    ART. 4
    Direcţia de probaţiune, Direcţia resurse umane, Direcţia financiar-contabilã, tribunalele şi serviciile de probaţiune vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

                            p. Ministrul justiţiei,
                                  Lidia Barac,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 18 februarie 2011.
    Nr. 408/C.

    ANEXĂ
                                   REGULAMENT
                privind organizarea şi desfãşurarea concursului
                pentru ocuparea posturilor şi funcţiilor vacante
                           din sistemul de probaţiune

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte condiţiile de organizare şi desfãşurare a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune, precum şi a funcţiilor vacante de şef al serviciului de probaţiune.
    ART. 2
    (1) Poate fi consilier de probaţiune persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute la <>art. 20 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului de probaţiune, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege.
    (2) Poate fi inspector de probaţiune persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 16 din lege.
    (3) Poate fi şef al serviciului de probaţiune, denumit în continuare şef serviciu, persoana care îndeplineşte, cumulativ, condiţiile prevãzute la art. 13 şi art. 13^1 alin. (1) din lege.

    CAP. II
    Organizarea şi desfãşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune şi a funcţiilor vacante de şef serviciu

    ART. 3
    (1) Pentru înscrierea la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune, precum şi a funcţiilor vacante de şef serviciu, candidaţii vor prezenta un dosar de înscriere, care va conţine:
    a) copie a actului de identitate;
    b) copie a certificatului de cãsãtorie sau a altor acte, în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;
    c) copie legalizatã de pe diploma de licenţã sau adeverinţa provizorie care atestã universitatea absolvitã, respectiv copie de pe ordinul ministrului justiţiei din care sã rezulte calitatea de consilier de probaţiune, gradul profesional, precum şi vechimea în probaţiune necesare înscrierii la concurs;
    d) declaraţie pe propria rãspundere privind lipsa antecedentelor penale şi a celor fiscale sau certificatul de cazier judiciar şi cazier fiscal, în original;
    e) curriculum-vitae (format european);
    f) cerere-tip de înscriere la concurs completatã. Candidaţii la posturile vacante de consilier de probaţiune vor menţiona, dupã caz, cel mult 3 servicii de probaţiune pentru care candideazã. Candidaţii la funcţiile de şef serviciu vor menţiona serviciul de probaţiune în cadrul cãruia este vacantã funcţia de şef serviciu pentru care candideazã;
    g) chitanţã de platã a taxei de înscriere la concurs, emisã de casieria tribunalului în raza cãruia locuieşte, respectiv îşi desfãşoarã activitatea candidatul.
    (2) Vor fi luate în considerare diplomele sau adeverinţele care atestã studiile de lungã duratã absolvite, indiferent de formã sau de emitent, cu condiţia ca acesta din urmã sã fie o unitate de învãţãmânt acreditatã sau recunoscutã de statul român, în cazul absolvirii studiilor în strãinãtate.
    (3) Pânã la data numirii pe post, respectiv în funcţie, candidaţii îşi completeazã dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi fiscal, dacã acestea nu au fost depuse în momentul înscrierii.
    (4) Cuantumul taxei de înscriere la concurs se stabileşte de cãtre ministrul justiţiei prin ordin, astfel încât sã acopere costurile necesare organizãrii şi desfãşurãrii concursului.
    ART. 4
    (1) Dosarul de înscriere completat în conformitate cu art. 3 alin. (1) se depune, în perioada indicatã de cãtre organizatori, la tribunalul în raza cãruia locuieşte, respectiv îşi desfãşoarã activitatea candidatul.
    (2) Dosarele candidaţilor înscrişi la concurs sunt transmise de tribunale Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la finalizarea perioadei de înscriere.
    (3) Cererea prin care candidatul solicitã retragerea din concurs şi restituirea taxei de înscriere se depune la tribunalul în raza cãruia locuieşte, respectiv îşi desfãşoarã activitatea candidatul, pânã la finalizarea perioadei de înscriere.
    ART. 5
    (1) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune şi a funcţiilor vacante de şef serviciu cuprinde urmãtoarele etape:
    a) selecţia dosarelor;
    b) testarea medicalã şi psihologicã;
    c) testarea abilitãţilor, atitudinilor şi a motivaţiei, prin susţinerea unui interviu;
    d) testarea cunoştinţelor teoretice, prin susţinerea unei probe scrise, în cazul candidaţilor pentru posturile vacante de consilier de probaţiune, precum şi testarea cunoştinţelor în domeniul probaţiunii, prin susţinerea unei probe scrise, în cazul candidaţilor pentru posturile vacante de inspector de probaţiune;
    e) susţinerea unui plan strategic de dezvoltare a serviciului, denumit în continuare plan strategic, pentru serviciul în cadrul cãruia intenţioneazã sã ocupe funcţia de conducere, în cazul candidaţilor pentru funcţia de şef serviciu;
    f) repartizarea pe posturi a candidaţilor pentru posturile vacante de consilier de probaţiune şi pentru funcţiile vacante de şef serviciu.
    (2) În cazul susţinerii interviului pentru funcţia de şef serviciu, candidatul va fi evaluat, pe lângã ariile prevãzute la alin. (1) lit. c), şi pe dimensiunea cunoştinţe în domeniul probaţiunii.
    ART. 6
    (1) Publicitatea concursului se realizeazã prin publicarea unui anunţ de concurs pe site-ul Ministerului Justiţiei şi prin utilizarea altor mijloace de comunicare, dupã caz.
    (2) Anunţul de concurs, publicat pe site-ul Ministerului Justiţiei cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii concursului, cuprinde informaţii referitoare la: termenul-limitã de depunere a dosarului de înscriere, cuantumul taxei de înscriere la concurs, locul depunerii dosarului, locul desfãşurãrii etapelor, tematica, bibliografia, categoriile de posturi vacante, numãrul posturilor vacante, cerinţele generale ale fiecãrui post, regulamentul de concurs, modelul curriculumului vitae, cerereatip de înscriere, datele de contact de unde se pot obţine informaţii suplimentare referitoare la concurs.
    (3) Anunţul de concurs publicat prin intermediul altor mijloace de comunicare în masã va cuprinde data-limitã de înscriere la concurs, numãrul de posturi, respectiv funcţii vacante, etapele de concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine informaţii suplimentare în legãturã cu concursul.
    (4) Pentru concursul privind ocuparea posturilor vacante de inspector de probaţiune şi a funcţiilor vacante de şef serviciu, anunţul de concurs prevãzut la alin. (2) se afişeazã şi la sediul serviciilor de probaţiune. În acest caz, şeful serviciului de probaţiune va întocmi un proces-verbal, care se transmite Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.
    (5) În situaţia în care se modificã data-limitã de înscriere la concurs sau data şi locul desfãşurãrii unor etape de concurs, organizatorii vor publica un nou anunţ pe site-ul Ministerului Justiţiei, cu cel puţin 5 zile înainte de data efectivã de desfãşurare a etapei.
    ART. 7
    (1) Tematica, bibliografia de concurs, precum şi criteriile de interviu se elaboreazã de cãtre Direcţia de probaţiune, care le supune spre aprobare ministrului justiţiei.
    (2) Pentru concursul privind ocuparea funcţiilor vacante de şef serviciu, pe lângã menţiunile prevãzute la alin. (1), Direcţia de probaţiune întocmeşte şi instrucţiunile de elaborare a planului strategic.
    ART. 8
    (1) Pentru fiecare concurs organizat, în raport cu specificul posturilor scoase la concurs, cu numãrul candidaţilor şi cu etapele susţinute, ministrul justiţiei numeşte prin ordin:
    a) comisia de organizare a concursului;
    b) comisia de interviu;
    c) comisia de verificare a cunoştinţelor;
    d) comisia de examinare a planului strategic, în cazul candidaţilor pentru funcţiile vacante de şef serviciu;
    e) comisia de soluţionare a contestaţiilor;
    f) comisia de repartizare pe posturi a candidaţilor pentru posturile vacante de consilier de probaţiune şi pentru funcţiile vacante de şef serviciu.
    (2) Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte, membri, un secretar, precum şi supleanţi.
    (3) Din comisiile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi f) pot face parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune, ai altor departamente din cadrul Ministerul Justiţiei ori din subordinea acestuia sau ai serviciilor de probaţiune, dupã caz.
    (4) Din comisiile prevãzute la alin. (1) lit. b), c), d) şi e) pot face parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune, ai serviciilor de probaţiune, precum şi alţi colaboratori externi, dupã caz.
    (5) În cazul în care concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune se desfãşoarã simultan cu cel pentru ocuparea posturilor vacante de inspector de probaţiune, se pot stabili comisii comune de concurs.
    (6) În funcţie de numãrul candidaţilor, comisiile de concurs prevãzute la art. 8 alin. (1) îşi pot desfãşura activitatea şi la nivel regional.
    ART. 9
    Comisia de organizare a concursului are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
    a) verificã cererile de înscriere şi actele depuse la dosarele candidaţilor, conform art. 3 şi 4, şi respinge cererile de înscriere ale candidaţilor, dacã nu sunt însoţite de actele prevãzute la art. 3 alin. (1) sau dacã din actele depuse nu rezultã îndeplinirea condiţiilor specifice pentru ocuparea postului ori a funcţiei vacante;
    b) asigurã afişarea rezultatelor verificãrii dosarelor candidaţilor;
    c) asigurã afişarea rezultatelor etapelor de concurs şi a rezultatelor finale ale concursului;
    d) asigurã transmiterea cãtre Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei a rezultatelor concursului;
    e) îndeplineşte orice sarcini organizatorice necesare pentru buna desfãşurare a concursului.
    ART. 10
    Comisia de interviu are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte întrebãrile şi baremul pentru interviu;
    b) stabileşte planul interviului şi realizeazã interviul;
    c) noteazã şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de cãtre fiecare membru al comisiei;
    d) reanalizeazã punctajul obţinut şi stabileşte nota finalã, dacã existã o diferenţã mai mare de douã puncte între notele acordate de membrii comisiei;
    e) centralizeazã şi comunicã în scris comisiei de organizare a concursului rezultatele interviului, în vederea afişãrii acestora.
    ART. 11
    Comisia de verificare a cunoştinţelor are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte cel puţin 3 variante de subiecte pentru proba scrisã;
    b) stabileşte baremul pentru fiecare subiect;
    c) corecteazã lucrãrile candidaţilor şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de cãtre fiecare membru al comisiei;
    d) reanalizeazã punctajul obţinut şi stabileşte nota finalã, dacã existã o diferenţã mai mare de douã puncte între notele acordate de membrii comisiei;
    e) centralizeazã şi comunicã în scris rezultatele etapei comisiei de organizare a concursului, în vederea afişãrii acestora.
    ART. 12
    Comisia de examinare a planurilor strategice are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) stabileşte baremul pentru evaluarea planului strategic;
    b) noteazã planul strategic susţinut şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de cãtre fiecare membru al comisiei;
    c) reanalizeazã punctajul obţinut şi stabileşte nota finalã, dacã existã o diferenţã mai mare de douã puncte între notele acordate de membrii comisiei;
    d) centralizeazã şi comunicã în scris rezultatele etapei comisiei de organizare a concursului, în vederea afişãrii acestora.
    ART. 13
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
    a) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma selecţiei dosarelor;
    b) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma interviului;
    c) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma probei scrise;
    d) soluţioneazã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma susţinerii planului strategic;
    e) centralizeazã şi comunicã în scris comisiei de organizare a concursului rezultatele soluţionãrii contestaţiilor, în vederea afişãrii acestora.
    ART. 14
    (1) În cazul în care se constatã, în urma soluţionãrii contestaţiilor, cã existã o diferenţã de cel puţin un punct faţã de rezultatul obţinut iniţial de cãtre candidat, nota finalã va fi stabilitã de cãtre o comisie formatã din 3 membri, dupã cum urmeazã: un membru din comisia de soluţionare a contestaţiilor, un membru din comisia care a evaluat proba contestatã şi un alt membru, cu rol de arbitru, desemnat prin tragere la sorţi dintre membrii comisiilor ale cãror rezultate nu fac obiectul contestaţiei.
    (2) Comisia de arbitraj astfel constituitã este numitã prin ordin al ministrului justiţiei.
    ART. 15
    Comisia de repartizare pe posturi are ca atribuţie principalã repartizarea candidaţilor pe posturile vacante de consilier de probaţiune şi în funcţiile vacante de şef serviciu scoase la concurs.
    ART. 16
    (1) Nu pot face parte din comisiile prevãzute la art. 8 alin. (1) şi la art. 14 acele persoane care sunt soţi, rude sau afini pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţii înscrişi la concurs.
    (2) Fiecare membru al comisiilor menţionate la alin. (1) semneazã o declaraţie pe propria rãspundere în care precizeazã cã:
    a) nu se aflã în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la alin. (1);
    b) va respecta confidenţialitatea lucrãrilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
    (3) Membrii comisiilor prevãzute la art. 8 alin. (1) şi la art. 14, precum şi persoanele care vor asigura supravegherea desfãşurãrii etapei scrise vor fi retribuiţi pentru activitatea depusã, potrivit legii.
    (4) Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasã a responsabilitãţilor de cãtre persoanele menţionate la alin. (3) atrage neplata sau reducerea corespunzãtoare a indemnizaţiei plãtite pentru contribuţia la desfãşurarea concursului.
    ART. 17
    (1) Selecţia dosarelor depuse de candidaţi se va realiza în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la data primirii dosarelor.
    (2) Lista candidaţilor declaraţi admişi sau respinşi dupã selecţia dosarelor este publicatã pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    (3) Candidaţii declaraţi respinşi în urma selecţiei dosarelor pot depune la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, personal sau prin fax, contestaţie în termen de douã zile lucrãtoare de la afişarea listelor.
    (4) Contestaţiile candidaţilor respinşi în urma selecţiei dosarelor sunt soluţionate în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la alin. (3).
    (5) Lista finalã a candidaţilor declaraţi admişi dupã selecţia dosarelor, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de susţinere a testãrii medicale şi psihologice prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. b) sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termenul prevãzut la alin. (4).
    ART. 18
    (1) Candidaţii declaraţi admişi în urma etapei de selecţie a dosarelor sunt supuşi unei testãri medicale şi psihologice cu caracter eliminatoriu.
    (2) Testarea medicalã şi psihologicã se va realiza în termen de cel puţin 10 zile lucrãtoare de la data stabilitã de organizatori.
    (3) Testarea medicalã şi testarea psihologicã a candidaţilor la posturile vacante de consilier de probaţiune, inspector de probaţiune şi funcţia de şef serviciu se vor realiza conform procedurilor elaborate în acest sens şi aprobate prin ordin al ministrului justiţiei.
    (4) Lista candidaţilor care vor susţine interviul, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de susţinere a acestuia vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de douã zile lucrãtoare de la finalizarea testãrii medicale şi a testãrii psihologice.
    ART. 19
    (1) A treia etapã a concursului constã în susţinerea de cãtre candidaţi a unui interviu, în vederea evaluãrii urmãtoarelor dimensiuni: abilitãţi, atitudini şi motivaţie.
    (2) Pentru concursul organizat în vederea ocupãrii funcţiei de şef serviciu se aplicã prevederile art. 5 alin. (2).
    (3) Comisia de interviu va acorda o notã fiecãrui candidat. La finalizarea etapei, baremul grilei de interviu se afişeazã pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    (4) Întrebãrile şi rãspunsurile la interviu se înregistreazã audio, iar înregistrãrile sunt utilizate exclusiv în cadrul concursului.
    (5) Sunt declaraţi admişi la proba interviului candidaţii care au obţinut minimum nota 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre dimensiunile menţionate la alin. (1), precum şi la art. 5 alin. (2). Rezultatele interviului sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de douã zile lucrãtoare de la finalizarea etapei.
    ART. 20
    (1) Rezultatele interviului pot fi contestate în termen de douã zile lucrãtoare de la afişare. Contestaţia se depune, personal sau prin fax, la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.
    (2) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la alin. (1), iar rezultatele se publicã pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    (3) În situaţia prevãzutã la art. 14, termenul prevãzut la alin. (2) se prelungeşte cu 5 zile lucrãtoare.
    (4) Lista candidaţilor declaraţi admişi dupã proba interviului, notele obţinute pentru fiecare dimensiune şi media finalã, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de desfãşurare a urmãtoarei probe sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termenul prevãzut la alin. (2) şi (3).
    (5) Notarea comisiei de soluţionare a contestaţiilor este definitivã, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 14.
    ART. 21
    (1) Candidaţii pentru posturile de consilier de probaţiune şi inspector de probaţiune, care au fost declaraţi admişi la proba interviului, susţin proba scrisã în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. d).
    (2) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã şi a actului de identitate, cu o jumãtate de orã înainte de începerea probei scrise. Pe listã se menţioneazã prezenţa fiecãrui candidat.
    (3) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine concursul. Este interzisã deţinerea sau utilizarea de cãtre candidaţi, pe toatã durata probei scrise, a mijloacelor de comunicare la distanţã, a computerelor personale etc.
    (4) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Direcţiei de probaţiune. Se poate folosi numai cernealã sau pix cu pastã de culoare albastrã.
    (5) Înainte de a se dicta subiectele, candidaţii scriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã sã fie lipit, pe care se aplicã ştampila Direcţiei de probaţiune şi semnãtura preşedintelui comisiei de verificare a cunoştinţelor.
    (6) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiilor de concurs, persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei şi, dacã este cazul, personalul medical.
    (7) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii este de 3 ore. Candidaţii predau lucrãrile în funcţie de momentul finalizãrii lor sau la expirarea timpului stabilit pentru proba scrisã, iar responsabilul fiecãrei sãli de concurs întocmeşte un borderou care cuprinde numãrul de pagini al lucrãrilor şi semnãtura candidaţilor, pe care îl predã, împreunã cu lucrãrile, preşedintelui comisiei de verificare a cunoştinţelor, printr-un proces-verbal.
    (8) Lucrarea se considerã predatã de cãtre candidat dupã verificarea stãrii acesteia de cãtre responsabilul de salã şi dupã semnarea de cãtre candidat în borderou.
    (9) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se poate face numai cu însoţirea unui supraveghetor.
    (10) Pentru asigurarea ordinii în timpul concursului, membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor sau persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei pot reaşeza candidaţii în salã.
    (11) Orice fraudã sau încercare de fraudã doveditã se sancţioneazã prin eliminarea din concurs; în aceste cazuri, persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei îl sesizeazã de îndatã pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor, care întocmeşte un proces-verbal despre constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã".
    (12) La finalizarea probei scrise, baremul de corectare se afişeazã la locaţia de desfãşurare a acesteia şi pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    ART. 22
    (1) Lucrãrile scrise sunt corectate în termen de cel puţin 10 zile lucrãtoare de la data susţinerii etapei, iar rezultatele sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    (2) Sunt declaraţi admişi la proba scrisã candidaţii pentru posturile vacante de consilier de probaţiune care au obţinut minimum nota 7.
    (3) În cazul concursului organizat în vederea ocupãrii posturilor vacante de inspector de probaţiune, sunt declaraţi admişi la proba scrisã candidaţii care au obţinut minimum nota 7.
    (4) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisã pot depune, personal sau prin fax, contestaţii la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, în termen de douã zile lucrãtoare de la afişarea rezultatelor.
    (5) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, lucrãrile scrise sunt resigilate şi renumerotate, fiind notate într-un borderou.
    (6) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la alin. (4).
    (7) Dacã existã situaţii dintre cele prevãzute la art. 14, termenul destinat afişãrii rezultatelor dupã verificarea contestaţiilor se prelungeşte cu încã 5 zile. Prevederile art. 20 alin. (5) se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 23
    Rezultatele finale ale probei scrise vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    ART. 24
    (1) Candidaţii pentru funcţiile vacante de şef serviciu, care au fost declaraţi admişi la proba interviului, susţin oral un plan strategic de dezvoltare a serviciului în cadrul cãruia intenţioneazã sã ocupe funcţia de conducere, întocmit în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2).
    (2) Planul strategic se depune la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, în termen de cel mult 5 zile dupã afişarea rezultatelor la proba interviului, pe suport hârtie, purtând pe fiecare paginã semnãtura candidatului.
    (3) Dupã finalizarea termenului de depunere a planului strategic, baremul dupã care se evalueazã acesta se va afişa pe site-ul Ministerului Justiţiei.
    (4) Susţinerea planului strategic de cãtre candidaţi se înregistreazã audio şi se utilizeazã exclusiv în cadrul concursului.
    (5) Sunt declaraţi admişi în urma susţinerii planului strategic candidaţii care au obţinut minimum nota 7. Rezultatele obţinute în urma susţinerii planului strategic sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la finalizarea etapei. Prevederile art. 6 alin. (4) se aplicã în mod corespunzãtor.
    (6) Rezultatele obţinute în urma susţinerii planului strategic pot fi contestate în termen de douã zile lucrãtoare de la afişare. Contestaţia se depune, personal sau prin fax, la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.
    (7) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la alin. (6).
    (8) În situaţia prevãzutã la art. 14, termenul prevãzut la alin. (7) se prelungeşte cu 5 zile.
    (9) Lista candidaţilor declaraţi admişi în urma susţinerii planului strategic este publicatã pe site-ul Ministerului Justiţiei în termenul prevãzut la alin. (7). Prevederile art. 6 alin. (4) se aplicã în mod corespunzãtor.
    ART. 25
    (1) Fiecare probã va fi notatã de la 0 la 10. Nu se acordã puncte din oficiu.
    (2) Notele acordate la fiecare probã de concurs se trec în litere şi în cifre în borderoul de notare, care este semnat pe fiecare filã de membrii comisiilor prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. b)-e).
    (3) Nota finalã a fiecãrei probe de concurs este media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiilor prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. b)-e).
    (4) Nota finalã a concursului este media aritmeticã a notelor obţinute la proba interviului şi proba scrisã, în cazul susţinerii concursului pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune şi inspector de probaţiune, respectiv a notelor obţinute la proba interviului şi proba susţinerii planului strategic, pentru ocuparea funcţiilor vacante de şef serviciu.
    ART. 26
    (1) Media generalã de promovare a concursului este de cel puţin 7.
    (2) Candidaţii declaraţi admişi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune şi a funcţiilor vacante de şef serviciu vor fi repartizaţi pe posturi de cãtre comisia prevãzutã la art. 8 alin. (1) lit. f), în cel mult 5 zile lucrãtoare de la comunicarea rezultatelor.
    (3) Repartizarea candidaţilor pe posturile vacante de consilier de probaţiune se va face în funcţie de:
    a) numãrul posturilor vacante;
    b) nota finalã obţinutã;
    c) opţiunile candidaţilor.
    (4) Repartizarea candidaţilor pe funcţiile vacante de şef serviciu se va face în funcţie de criteriile prevãzute la alin. (3) lit. b) şi c).
    (5) Departajarea candidaţilor cu note egale, care opteazã pentru posturile vacante de consilier de probaţiune din cadrul aceluiaşi serviciu sau pentru posturile vacante de inspector de probaţiune, se face întâi în funcţie de nota obţinutã la proba scrisã, apoi în funcţie de nota obţinutã la dimensiunea atitudine din cadrul interviului.
    (6) Departajarea candidaţilor cu note egale, care opteazã pentru funcţia vacantã de conducere din cadrul aceluiaşi serviciu, se realizeazã întâi în funcţie de nota obţinutã la planul strategic, apoi în funcţie de nota obţinutã la dimensiunea cunoştinţe în domeniul probaţiunii din cadrul interviului.
    (7) Lista candidaţilor declaraţi admişi şi repartizaţi pe posturi va fi publicatã pe site-ul Ministerului Justiţiei, în termen de douã zile de la finalizarea concursului.
    ART. 27
    Prin derogare de la prevederile art. 6, în cazul în care între data anunţãrii concursului şi data încheierii probelor de concurs se vacanteazã sau se suplimenteazã posturi, acestea pot fi ocupate de cãtre candidaţi în condiţiile prezentului regulament.
    ART. 28
    (1) Candidaţii declaraţi admişi vor fi numiţi în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, emis în cel mult 15 zile de la data afişãrii rezultatelor repartizãrii candidaţilor, pentru consilieri de probaţiune şi funcţiile de şef serviciu, respectiv de la data afişãrii rezultatelor finale privind ocuparea posturilor vacante de inspector de probaţiune.
    (2) Candidaţii admişi în condiţiile prezentului regulament trebuie sã se prezinte la post la data numirii în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei.
    (3) În cazul neprezentãrii la post în termenul stabilit, postul este declarat vacant. Direcţia de probaţiune va comunica urmãtorului candidat posibilitatea ocupãrii acestuia, în condiţiile prezentului regulament.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 29
    Lucrãrile scrise ale candidaţilor declaraţi admişi la concurs şi procesele-verbale privind rezultatele concursului sunt transmise Direcţiei resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei, pentru a fi incluse în dosarele profesionale ale candidaţilor. Dosarele, procesele-verbale, lucrãrile scrise referitoare la ceilalţi candidaţi şi orice alte documente în legãturã cu concursul se arhiveazã şi se pãstreazã la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei.

                                     -----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016