Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 406 din 19 iulie 2019 privind modificarea şi completarea anexelor la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 83/2018 pentru aprobarea Procedurii privind scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităţilor, precum şi pentru aprobarea Procedurii privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar
EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 615 din 25 iulie 2019
În baza Referatului de aprobare nr. 303.150/2019 al Direcţiei îmbunătăţiri funciare şi fond funciar,
având în vedere prevederile Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. III alin. (3) din Legea nr. 186/2017 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
ART. I
Anexele la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 83/2018 pentru aprobarea Procedurii privind scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităţilor, precum şi pentru aprobarea Procedurii privind restituirea tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 28 februarie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. În anexa nr. 1, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 1
(1) Prezenta procedură reglementează modul de aprobare şi conţinutul documentaţiei necesare obţinerii aprobării scoaterii definitive sau temporare din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilanul localităţilor, în conformitate cu prevederile art. 90-92, art. 93 alin. (1)-(2^1), art. 93^1, 94, 96 şi art. 101 alin. (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare lege, precum şi în conformitate cu dispoziţiile art. IV din Legea nr. 231/2018 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, cu modificările ulterioare.
(2) Prezenta procedură se aplică pentru scoaterea definitivă din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilan:
a) în situaţia în care se realizează lucrări de împădurire, crearea de suprafeţe împădurite sau perdele de protecţie pe terenuri agricole situate în extravilan, procedura cu privire la scoaterea din circuitul agricol a terenurilor se aplică la constatarea încheierii stării de masiv, fără plata tarifului la Fondul de ameliorare a fondului funciar;
b) în cazul în care se solicită scoaterea din circuitul agricol a terenurilor agricole situate în extravilanul unităţilor administrativ-teritoriale, pe care sunt amplasate construcţii de orice fel edificate înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 186/2017 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, fără aprobarea de scoatere din circuitul agricol a acestor terenuri, cu respectarea prevederilor art. II din Legea nr. 186/2017."
2. În anexa nr. 1, la articolul 4, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
"(1^1) Aprobarea scoaterii definitive din circuitul agricol a terenurilor situate în extravilan prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) se emite în baza următoarei documentaţii:
a) cererea beneficiarului, însoţită de actul de identitate;
b) certificatul de înregistrare şi certificatul constatator de la registrul comerţului sau actul în baza căruia îşi desfăşoară activitatea, în copie, în cazul beneficiarului persoană juridică;
c) în caz de reprezentare, procura notarială, respectiv delegaţia, hotărârea adunării generale a asociaţilor, decizia asociatului unic, decizia reprezentantului formei asociative, după caz, în original, precum şi o copie a BI/CI al/a împuternicitului persoană fizică sau o copie a paşaportului pentru împuternicitul persoană fizică cu domiciliul în străinătate;
d) actul de proprietate sau alt act de deţinere a terenului valabil încheiat;
e) acordul proprietarului pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului, în cazul în care terenul este deţinut de o altă persoană decât proprietarul; acordul administratorului pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului, în cazul în care terenul aparţine domeniului public/privat al statului - în original;
f) extrasul de carte funciară pentru informare însoţit de extrasul de plan cadastral, eliberate de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliară cu maximum 30 de zile înainte de data depunerii documentaţiei, după caz;
g) procesul-verbal de constatare a încheierii stării de masiv a suprafeţelor împădurite sau a perdelelor de protecţie realizate pe terenuri agricole situate în extravilan, pentru cazurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), semnat de către directorul direcţiei pentru agricultură judeţene, beneficiar/proprietar, reprezentantul primăriei în raza căreia se află situat terenul. Procesul-verbal de constatare a încheierii stării de masiv se înregistrează la direcţia pentru agricultură judeţeană, precum şi la primărie;
h) procesul-verbal de constatare a situaţiei din teren cu privire la amplasarea obiectivelor de investiţie, semnat de către directorul direcţiei pentru agricultură judeţene, beneficiar/proprietar, reprezentantul primăriei în raza căreia se află situat terenul, pentru cazurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b). Procesul-verbal de constatare a situaţiei din teren se înregistrează la direcţia pentru agricultură judeţeană, precum şi la primărie;
i) document eliberat de oficiile de studii pedologice şi agrochimice privind clasa de calitate a terenurilor pe care sunt amplasate obiectivele de investiţie, pentru cazurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b);
j) nota de calcul privind tariful datorat pentru scoaterea definitivă din circuitul agricol a terenurilor, întocmită de direcţia pentru agricultură judeţeană, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, pentru cazurile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. b), precum şi documentele de plată a tarifului, virat în contul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
k) avizul emis de structura de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b)."
3. În anexa nr. 2, la articolul 3 alineatul (1), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) cerere de restituire a tarifului, însoţită de actul de identitate sau certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, după caz, în care se vor specifica numărul contului şi banca la care se face restituirea;
...............................................................................................
c) documentul din care rezultă că autorităţile competente nu au emis avizul prealabil privind clasa de calitate pentru introducerea în intravilan, nu a fost adoptată hotărârea de aprobare a introducerii terenului în intravilan sau nu a fost emisă autorizaţia de construire."
4. În anexa nr. 2, la articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Documentaţia necesară restituirii tarifului achitat la Fondul de ameliorare a fondului funciar se depune şi se înregistrează la direcţia pentru agricultură judeţeană. În termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrare, direcţia pentru agricultură judeţeană transmite o copie certificată pentru conformitate a dosarului la structura de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), care, după verificarea îndeplinirii condiţiilor cu privire la redarea în circuitul agricol a terenului, înaintează structurii de specialitate din cadrul ministerului cu atribuţii în desfăşurarea activităţilor de natură financiar-contabilă o notă cu propunerea de aprobare a operaţiunilor de restituire a acestui tarif, în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii documentaţiei."
ART. II
Pentru cererile aflate în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentului ordin se pot aplica dispoziţiile prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 83/2018, cu modificările şi completările ulterioare, la solicitarea beneficiarului.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dumitru Daniel Botănoiu,
secretar de stat
Bucureşti, 19 iulie 2019.
Nr. 406.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: