Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 400 din 23 octombrie 2001  privind aprobarea Instructiunilor pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului sanitar veterinar in unitatile prevazute la   art. 30 alin. 3 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si privind aprobarea tarifelor care se percep pentru activitatea de asistenta, inspectie si control sanitar veterinar de stat in unitatile de taiere a animalelor, inclusiv a pasarilor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare si valorificare a produselor de origine animala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 400 din 23 octombrie 2001 privind aprobarea Instructiunilor pentru organizarea si desfasurarea activitatii personalului sanitar veterinar in unitatile prevazute la art. 30 alin. 3 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si privind aprobarea tarifelor care se percep pentru activitatea de asistenta, inspectie si control sanitar veterinar de stat in unitatile de taiere a animalelor, inclusiv a pasarilor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare si valorificare a produselor de origine animala

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 21 noiembrie 2001

Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor,
având în vedere prevederile <>art. 33 alin. 4 din Legea sanitarã veterinara nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
pe baza Referatului de aprobare întocmit de Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara nr. 144.787 din 15 octombrie 2001,
emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Instrucţiunile pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţii personalului sanitar veterinar în unitãţile prevãzute la <>art. 30 alin. 3 din Legea sanitarã veterinara nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aproba unitãţile în care este necesarã asigurarea personalului sanitar veterinar de stat pentru desfãşurarea activitãţii de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Se aproba tarifele care se percep pentru activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unitãţile de tãiere a animalelor, inclusiv a pasarilor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare şi valorificare a produselor de origine animala, prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 4
Direcţiile sanitare veterinare, judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 6
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 7
Orice prevedere contrarã prezentului ordin se abroga.
ART. 8
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 15 zile de la data publicãrii lui.

Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, Ilie Sarbu

ANEXA 1

INSTRUCŢIUNI
pentru organizarea şi desfãşurarea activitãţii personalului sanitar veterinar de stat în unitãţile prevãzute la <>art. 30 alin. 3 din Legea sanitarã veterinara nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul organizatoric în care, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare veterinare în vigoare, personalul sanitar veterinar de stat îşi desfãşoarã activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unitãţile care taie animale, inclusiv pãsãri, colecteazã, prelucreaza, proceseaza, depoziteaza şi valorifica produse de origine animala.
ART. 2
În sensul prezentelor instrucţiuni, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
a) personal sanitar veterinar de stat - medicii veterinari şi personalul mediu ajutator, contractant, angajat în condiţiile legii cu contract individual de munca pe perioada determinata, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>art. 30 alin. 4 din Legea sanitarã veterinara nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în unitãţile care taie animale, inclusiv pãsãri, colecteazã, prelucreaza, proceseaza, depoziteaza şi valorifica produse de origine animala;
b) asistenta sanitarã veterinara de stat - activitatea de supraveghere pe care o asigura personalul sanitar veterinar de stat în unitãţile prevãzute la <>art. 30 alin. 3 din Legea sanitarã veterinara nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) inspecţie şi control sanitar veterinar de stat - totalitatea investigatiilor efectuate de personalul sanitar veterinar de stat la animalele destinate tãierii, la produsele de origine animala în timpul obţinerii, prelucrãrii, depozitarii şi valorificãrii lor, precum şi la alte produse şi materii prime supuse controlului sanitar veterinar;
d) unitãţi - unitãţile care taie animale, inclusiv pãsãri, colecteazã, prelucreaza, proceseaza, depoziteaza şi valorifica produse de orgine animala, stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, potrivit prevederilor <>art. 30 alin. 3 din Legea sanitarã veterinara nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) tarife - valoarea operaţiunilor, stabilitã în euro, care se realizeazã în exercitarea activitãţii de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unitãţi şi care se vireazã lunar de cãtre acestea în contul direcţiei sanitare veterinare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la cursul oficial al zilei în care se efectueazã plata.
ART. 3
Tarifele pentru activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat sunt prevãzute în anexa nr. 3 la ordin.
Tarifele pentru activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfasurata în zilele nelucrãtoare şi în sãrbãtorile legale se majoreazã conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 4
Unitãţile în care personalul sanitar veterinar de stat îşi desfãşoarã activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat sunt cuprinse în anexa nr. 2 la ordin.
ART. 5
Funcţionarea unitãţilor cuprinse în anexa nr. 2 la ordin este permisã numai dacã au asigurate asistenta, inspecţia şi controlul sanitar veterinar de stat, în condiţiile legii.
ART. 6
Asistenta, inspecţia şi controlul sanitar veterinar de stat se asigura pe baza contractului încheiat în acest scop între direcţia sanitarã veterinara şi unitate.

CAP. 2

SECŢIUNEA 1
Obligaţiile direcţiilor sanitare veterinare
ART. 7
Direcţiile sanitare veterinare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, identifica unitãţile în care este necesarã asigurarea asistenţei, a inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat.
ART. 8
Direcţia sanitarã veterinara înscrie într-un registru special unitãţile nominalizate, cu toate datele de identificare.
ART. 9
Direcţia sanitarã veterinara stabileşte numãrul de personal sanitar veterinar de stat necesar fiecãrei unitãţi în funcţie de specificul activitãţii acesteia, de capacitatea de producţie, fluxul tehnologic şi de sistemul de organizare.
Direcţia sanitarã veterinara desemneazã circumscripţia sanitarã veterinara pentru controlul alimentelor sau, dupã caz, circumscripţia sanitarã veterinara zonala în a carei subordine directa se desfãşoarã activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat a personalului sanitar veterinar de stat şi numeşte medicul veterinar şef de circumscripţie. Medicul veterinar şef de circumscripţie întocmeşte prezenta pentru personalul sanitar veterinar de stat din subordine, vizeazã documentul justificativ întocmit de medicul veterinar de stat din unitate şi îl depune la direcţia sanitarã veterinara concomitent cu raportul de activitate lunar.
ART. 10
(1) Direcţia sanitarã veterinara încheie, în condiţiile legii, contract cu unitãţile identificate şi înregistrate, pentru plata activitãţii de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, asigura personalul sanitar veterinar de stat necesar şi încaseazã lunar sumele reprezentând contravaloarea activitãţii desfãşurate, calculatã în baza tarifelor prevãzute în anexa nr. 3 la ordin.
(2) - Sumele rezultate, virate de cãtre unitãţi în contul direcţiilor sanitare veterinare, sunt evidentiate distinct în contabilitate şi constituie pentru acestea fonduri extrabugetare care se utilizeazã în scopul prevãzut de <>Legea sanitarã veterinara nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
Direcţiile sanitare veterinare angajeazã personal sanitar veterinar de stat în condiţiile legii, în baza unui contract individual de munca pe perioada determinata, cu norma intreaga sau parţialã, dupã caz.
Se poate angaja şi personal pensionat, numai în condiţiile în care nu se asigura o norma intreaga pentru personalul sanitar veterinar de stat sau atunci când condiţiile geografice o impun.
ART. 12
În primele 3 zile lucrãtoare ale lunii curente direcţia sanitarã veterinara înainteazã unitãţilor documentele de plata pentru activitatea depusa în luna precedenta; sumele se stabilesc pe baza documentului justificativ întocmit şi semnat de medicul veterinar de stat din unitate şi de reprezentantul legal al unitãţii şi vizat de cãtre medicul veterinar şef al circumscripţiei sanitare veterinare în a cãrui subordine directa îşi desfãşoarã activitatea.

SECŢIUNEA a 2-a
Obligaţiile unitãţilor

ART. 13
Unitãţile, persoane fizice şi/sau juridice, încheie cu direcţia sanitarã veterinara contract pentru asigurarea şi finanţarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat.
ART. 14
În interesul desfãşurãrii nestingherite a activitãţii unitãţii, al prevenirii perioadelor neproductive, pentru asigurarea numãrului necesar de personal sanitar veterinar de stat şi pentru diminuarea costurilor ocazionate de inspecţia şi de controlul sanitar veterinar de stat, unitãţile înainteazã direcţiei sanitare veterinare, sãptãmânal, programul de activitate pentru saptamana urmãtoare.
ART. 15
Pentru o buna desfãşurare şi exercitare a activitãţii de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, în conformitate cu prevederile legale, unitãţile asigura permanent condiţii optime pe întreg fluxul tehnologic, inclusiv vestiare, birouri, facilitãţi pentru pãstrarea sigiliilor şi documentelor sanitare veterinare în condiţii de securitate, echipament de lucru şi de protecţie, materiale de igienizare, ustensile de lucru, personal ajutator şi altele asemenea.
ART. 16
Unitãţile vireazã în contul direcţiei sanitare veterinare sumele calculate de aceasta pentru activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfasurata de personalul sanitar veterinar de stat în luna precedenta, în termen de 3 zile de la data primirii documentelor de plata.
În ultima zi a lunii medicul veterinar de stat din unitate întocmeşte şi înainteazã medicului veterinar şef de circumscripţie spre avizare documentul justificativ care cuprinde sumele calculate conform tarifului legal pentru activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfasurata de personalul sanitar veterinar de stat existent în unitate pentru luna expiratã şi care constituie actul oficial în baza cãruia direcţia sanitarã veterinara întocmeşte formalitãţile de plata.

SECŢIUNEA a 3-a
Obligaţiile personalului sanitar veterinar de stat

ART. 17
Personalul sanitar veterinar de stat este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitare veterinare prin medicul veterinar şef de circumscripţie sanitarã veterinara şi are, în principal, urmãtoarele obligaţii:
a) desfãşurarea activitãţii conform prevederilor <>Legii sanitare veterinare nr. 60/1974 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale normelor sanitare veterinare de aplicare a acesteia, precum şi ale dispoziţiilor, instrucţiunilor şi ale oricãror alte reglementãri legale;
b) respectarea prevederilor contractului semnat cu direcţia sanitarã veterinara;
c) întocmirea şi înaintarea la direcţia sanitarã veterinara prin medicul veterinar şef de circumscripţie sanitarã veterinara, la termenele şi în condiţiile stabilite de cãtre aceasta, a situaţiilor şi documentelor solicitate, precum şi a celor prevãzute de reglementãrile în vigoare.
d) pãstrarea confidenţialitãţii activitãţii desfãşurate în unitate, în raport cu persoanele fizice.
ART. 18
În exercitarea atribuţiilor de serviciu medicii veterinari de stat contractanţi emit documente sanitare veterinare oficiale pentru certificare, întocmesc acte de prelevare a probelor, sechestru şi confiscare.
ART. 19
Personalul sanitar veterinar de stat contractant poarta intreaga rãspundere pentru activitatea prestatã, deciziile stabilite, documentele şi situaţiile întocmite.

CAP. 3
Dispoziţii finale

ART. 20
Refuzul unitãţii de a semna cu direcţia sanitarã veterinara contractul pentru asigurarea şi finanţarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat sau neplata la timp a sumelor stabilite conform prevederilor legale, precum şi neasigurarea condiţiilor necesare desfãşurãrii optime a activitãţii sanitare veterinare oficiale conduc la retragerea personalului sanitar veterinar de stat din unitate şi la pierderea dreptului de funcţionare a acesteia pana la intrarea în legalitate.
ART. 21
Nu este permisã rambursarea directa sau indirecta a tarifelor pentru asigurarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat.
ART. 22
(1) În cazul în care unitatea nu vireazã direcţiei sanitare veterinare suma de bani necesarã pentru plata personalului sanitar veterinar de stat, direcţia sanitarã veterinara acţioneazã unitatea în instanta pentru obligarea la plata sumelor datorate.
(2) Pana la soluţionarea litigiului în instanta unitatea nu mai beneficiazã de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, motiv pentru care îşi pierde dreptul de funcţionare.
ART. 23
Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezentele instrucţiuni conduce la aplicarea sancţiunilor legale fata de cei care se fac vinovaţi.

ANEXA 2

UNITĂŢILE
în care se asigura personal sanitar veterinar de stat pentru desfãşurarea activitãţii de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat

1. Unitãţi pentru taierea mamiferelor şi pasarilor
2. Unitãţi independente de transare a carnii
3. Unitãţi independente de transare/prelucrare a carnii (fabrici de produse din carne, inclusiv ateliere pentru preparate din carne)
4. Unitãţi independente de prelucrare a membranelor naturale
5. Depozite/antrepozite frigorifice şi/sau depozite alimentare
6. Antrepozite frigorifice cu sala de transare
7. Unitãţi de prelucrare a laptelui/produselor lactate
8. Unitãţi de prelucrare a produselor din pescuit, molustelor, gasteropodelor, batracienilor
9. Unitãţi de prelucrare a oualor/produselor din oua
10. Unitãţi de comercializare cu secţii de transare a carnii şi/sau prelucrare a produselor de origine animala
11. Hala de desfacere a produselor de origine animala.




ANEXA 3
TARIFE
pentru activitatea de asistenta, inspecţie şi control sanitar veterinar
de stat în unitãţile prevãzute la art. 30 alin. 3 din Legea sanitarã
veterinara nr. 60/1974, republicatã, cu modificãrile şi completãrile
ulterioare
┌────┬────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│ │ Specificaţie │ Tarif │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ I. │ a) carne de bovine, bubaline adulte │ 3 euro/animal │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ carne de bovine, bubaline tineret │ 1,5 euro/animal │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ b) carne de solipede, ecvine │ 3 euro/animal │
│ │ ├────────────────────────┤
│ │ - examinare pentru trichina (dacã unitatea │ conform prevederilor │
│ │ nu deţine echipa proprie) │ legale în vigoare │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ c) carne de porcine │ 0,8 euro/animal │
│ │ ├────────────────────────┤
│ │ - examinare pentru trichina (dacã unitatea │ conform prevederilor │
│ │ nu deţine echipa proprie) │ legale în vigoare │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ d) carne de ovine, caprine │ │
│ │ - tineret < 18 kg │ 0,2 euro/animal │
│ │ - animale > 18 kg │ 0,3 euro/animal │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ e) carne de pasare │ 0,01 euro/animal │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ f) carne de vanat mic în pene şi vanat mic │ │
│ │ în blana │ 0,03 euro/animal │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ g) carne de vanat mare în blana │ │
│ │ - mistret │ 1,3 euro/animal │
│ │ - examinare pentru trichina ├────────────────────────┤
│ │ │conform prevederilor │
│ │ │în vigoare │
│ │ ├────────────────────────┤
│ │ - rumegator (cerb, caprior etc.) │ 4,4 euro/animal │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ II.│transarea carnii în unitãţi independente │ 3 euro/tona produs │
│ │ │ finit rezultat din │
│ │ │ transare │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│III.│transarea şi/sau prelucrarea carnii în unitãţi │ 3 euro/tona produs fini│
│ │independente │ rezultat din transare/ │
│ │ │ prelucrare │
├────┼────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┤
│ │- dacã operaţiunile de transare şi/sau de prelucrare se efectueazã în │
│ │ unitãţile în care s-a obţinut carnea (abatoare), la tarifele prevãzute │
│ │ la pct. I se adauga 2,1 euro/tona carne intrata la transare şi/sau │
│ │ prelucrare │
│ │- dacã în unitãţile cu abatorizare se receptioneaza pentru transare │
│ │ şi/sau prelucrare carne din alte surse decât abatorizarea proprie, │
│ │ pentru aceasta carne se percep tarifele precizate la pct. III │
├────┼────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┤
│IV. │ unitãţi independente de prelucrare a │3 euro/tona produs finit│
│ │ membranelor │ │
│ ├────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ V. │ depozite/antrepozite frigorifice şi/sau │2 euro/produs/10.000 oua│
│ │ depozite alimentare pentru carne şi produse │ recepţionate │
│ │ de origine animala │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│VI. │ antrepozite frigorifice cu sala de transare │ la tariful de la pct.V │
│ │ │ se adauga tariful de la│
│ │ │ pct. II │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│VII.│ unitãţi de prelucrare a laptelui/produselor │ 0,2 euro/hl lapte │
│ │ lactate │ receptionat │
│ │ │ 1,5 euro/tona │
│ │ │ materie prima recep- │
│ │ │ tionata │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│VIII│ unitãţi de prelucrare a produselor din │ 1,5 euro/tona produs │
│ │ pescuit, molustelor, gasteropodelor, │ receptionat │
│ │ batracienilor │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│IX. │ unitãţi de prelucrare a oualor/produselor │ 3 euro/10.000 buc. │
│ │ din oua │ oua/tona produs finit │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ X. │ unitãţi de comercializare cu secţii de │ 2 euro/tona produs │
│ │ transare a carnii şi/sau de prelucrare │ de origine animala │
│ │ a produselor de origine animala │ depozitat │
│ │ │ 3 euro/tona de produs │
│ │ │ finit rezultat din │
│ │ │ transare │
│ │ │ şi/sau prelucrare │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ XI.│ hala de desfacere a produselor de origine │ 2 euro/tona produs/ │
│ │ animala │ 10.000 oua recepţionate│
└────┴────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘


Tariful pentru unitãţile care taie animale şi pãsãri, precum şi pentru cele care prelucreaza produse de origine animala nu poate fi mai mic de 150 euro/luna.



────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016