ANEXA 3
───────
(Anexa nr. 3 la <>Ordinul nr. 1.497/2006 )
───────────────────────────────────────
┌────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬───┬─────┐
│Penalizarea greşelilor şi abaterilor comise │Puncte de │ A │A1/A2│
│de candidat (puncte de penalizare aplicate │penalizare│ │ │
│pentru nerespectarea obligaţiilor şi │ │ │ │
│manevrelor specifice menţionate mai jos) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴───┴─────┤
𗈕. Pregãtirea şi verificarea tehnicã a autovehiculului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬───┬─────┤
│- utilizarea corectã a echipamentului de protecţie: │ │ │ │
│mãnuşi, cizme, îmbrãcãminte şi casca de protecţie │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- verificarea stãrii pneurilor, frânelor, direcţiei şi │ │ │ │
│comutatorului de oprire în caz de urgenţã │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- verificarea stãrii lanţurilor (transmisiei), nivelul │ │ │ │
│uleiului, funcţionarea luminilor │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- verificarea catadioptrilor, indicatoarelor de direcţie│ │ │ │
│şi claxonului │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- trusa medicalã, stingãtorul de incendiu, ITP şi │ │ │ │
│asigurare valabile │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴───┴─────┤
𗈖. Manevre speciale privind siguranţa traficului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬───┬─────┤
│- aşezarea sau coborârea motocicletei pe/de pe suportul │ │ │ │
│de sprijin şi deplasarea mergând pe lângã vehicul │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- parcarea motocicletei pe suportul de sprijin │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- executarea manevrelor cu vitezã micã, între care şi │ │ │ │
│slalomul │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- manevrarea ambreiajului în combinaţie cu frâna, │ │ │ │
│echilibrul, direcţia vizualã │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- executarea manevrelor de evitare a unui obstacol la │ │ │ │
│vitezã de peste 30 km/h │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- executarea manevrelor de evitare a unui obstacol la │ │ │ │
│o vitezã minimã de 50 km/h │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- poziţia pe motocicletã, direcţia vizualã, echilibrul, │ │ │ │
│tehnica menţinerii direcţiei şi schimbarea vitezelor │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- executarea frânãrii, inclusiv frânarea de urgenţã, │ │ │ │
│la o vitezã minimã de 50 km/h │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- îndemânarea privind manevrarea frânei faţã şi spate │ │ │ │
│la frânarea de urgenţã, direcţia vizualã şi poziţia │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- pornirea motorului şi demararea uşoarã fãrã bruscarea │ │ │ │
│motocicletei │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- accelerarea progresivã, menţinerea direcţiei de mers, │ │ │ │
│inclusiv la schimbarea vitezelor │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- pãrãsirea zonei de staţionare: dupã parcare sau oprire│ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- efectuarea virajelor, conducerea motocicletei în curbe│ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- trecerea pe lângã obstacole │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- schimbarea direcţiei: viraje la stânga şi la dreapta │ │ │ │
│cu semnalizarea acestor manevre │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- luarea mãsurilor necesare de precauţie la coborârea │ │ │ │
│de pe motocicletã │ 7 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴───┴─────┤
𗈗. Aspecte privind siguranţa, fluenţa şi conducerea │ │
│ecologicã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬───┬─────┤
│- folosirea obligatorie a luminilor de întâlnire │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- neasigurarea contactului cu partea carosabilã pe │ │ │ │
│ambele roţi │ 10 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- conducerea în condiţii de ploaie, zãpadã, mâzgã, │ │ │ │
│polei (îndemânare, reducerea vitezei, conduitã │ │ │ │
│preventivã) │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼───┼─────┤
│- conducerea în mod neeconomic şi agresiv pentru mediul │ │ │ │
│înconjurãtor (turaţie, frânare/accelerare) │ 7 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴───┴─────┤
│- prezentarea la examen în stare de ebrietate, sub │ │
│influenţa bãuturilor alcoolice, substanţelor ori │ │
│produselor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte │ │
│similare acestora ori manifestãri de naturã sã │ RESPINS │
│perturbe examinarea celorlalţi candidaţi │ │
│ - a cãzut cu motocicleta │ │
│- nu a respectat "traseul" în poligon │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│MENŢIUNI*) │ TOTAL │
│ ├──────────┬───┬─────┤
├────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴───┴─────┤
│Examinat cu moto nr. ...... în prezenţa martorului ........., având │
│calitatea de .......................... . │
├─────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────┬────────────┤
│Data examinãrii │ Gradul profesional, │Calificativul│ Semnãtura │
│.................. │ numele şi prenumele │ │candidatului│
│ora/minutul începerii │examinatorului, în clar,│ │ │
│..................... │ şi semnãtura │ │ │
│ora/minutul terminãrii │ │ │ │
│...................... │ │ │ │
└─────────────────────────┴────────────────────────┴─────────────┴────────────┘
___________
*) La rubrica menţiuni se înscriu categoria/subcategoria, timpul obţinut, motivul respingerii, dacã este cazul.
┌────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────┬─────┐
│Penalizarea greşelilor şi abaterilor comise de candidat │Puncte de │B/B1│ B │
│(puncte de penalizare aplicate pentru nerespectarea │penalizare│ │ E │
│obligaţiilor şi manevrelor specifice menţionate mai jos)│ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
𗈕. Pregãtirea şi verificarea tehnicã a autovehiculului/ │ │
│ansamblului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
│- reglarea scaunului, oglinzilor retrovizoare, fixarea │ │ │ │
│centurilor de siguranţã, reglarea tetierei, verificarea │ │ │ │
│închiderii uşilor, cunoaşterea aparaturii de bord sau a │ │ │ │
│comenzilor autovehiculului │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- controlarea aleatorie stare pneuri, frâne, direcţie, │ │ │ │
│fluide, lumini, semnalizatoare, claxon │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- trusa medicalã, triunghiurile reflectorizante, │ │ │ │
│stingãtorul de incendiu, ITP şi asigurare valabile │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- verificarea mecanismelor de cuplare, a conexiunilor │ │ │ │
│sistemului de frânare şi circuitelor electrice, │ │ │ │
│catadioptri; BE │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- verificarea elementelor de siguranţã legate de │ │ │ │
│încãrcãtura vehiculului; BE │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- mod de încãrcare, fixare, uşile, închiderea │ │ │ │
│cabinei; BE │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
𗈖. Manevre speciale privind siguranţa traficului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
│- mersul înapoi în linie dreaptã sau în viraj stânga/ │ │ │ │
│dreapta, la un colţ de stradã, cu menţinerea benzii │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- întoarcerea vehiculului cu faţa în sens opus, folosind│ │ │ │
│mersul înainte şi înapoi │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- parcarea/pãrãsirea parcãrii pe teren plat, în rampã │ │ │ │
│sau în pantã, paralel, oblic sau perpendicular │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- frânarea corectã pentru a opri cu precizie (frânarea │ │ │ │
│de urgenţã este opţionalã) │ 7 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- cuplarea/decuplarea remorcii; manevra începe cu │ │ │ │
│vehiculul şi remorca staţionate unul lângã celãlalt; BE │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- mersul înapoi de-a lungul unei curbe la dreapta; BE │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- parcarea în siguranţã pentru încãrcare/descãrcare; BE │ 7 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
𗈗. Comportarea în trafic │ │
│Candidaţii trebuie sã efectueze obligatoriu toate │ │
│manevrele urmãtoare în condiţii normale de trafic şi în │ │
│siguranţã totalã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
│- pornirea motorului şi demararea uşoarã fãrã bruscarea │ │ │ │
│autovehiculului │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- accelerarea progresivã, menţinerea direcţiei de mers, │ │ │ │
│inclusiv la schimbarea vitezelor │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- pãrãsirea zonei de staţionare dupã parcare, oprire │ │ │ │
│în trafic, ieşirea de pe un drum de acces privat │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- conducerea pe un drum drept, încrucişarea cu alte │ │ │ │
│vehicule, inclusiv în spaţii restrânse │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- conducerea în curbe, efectuarea virajelor │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- intrarea în intersecţii, traversarea, permiterea │ │ │ │
│pãrãsirii intersecţiei de cei rãmaşi în interiorul │ │ │ │
│acestora │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- schimbarea direcţiei: viraje la stânga şi la dreapta │ │ │ │
│şi schimbarea benzilor de circulaţie folosind mijloacele│ │ │ │
│de semnalizare │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- intrarea/ieşirea de pe autostrãzi/artere similare, │ │ │ │
│folosirea corectã a benzilor şi luminilor de întâlnire │ │ │ │
│ziua │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- manevre privind ocolirea lucrãrilor în carosabil, │ │ │ │
│vehiculelor parcate; depãşirea de cãtre alte vehicule │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- amenajãri rutiere, sensuri giratorii, cale feratã, │ │ │ │
│staţii de transport în comun, treceri de pietoni, │ │ │ │
│tramvai, rampe/pante │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- luarea mãsurilor necesare de precauţie la coborârea │ │ │ │
│din vehicul │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
𗈘. Aspecte privind siguranţa, fluenţa şi conducerea │ │
│ecologicã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
│- ezitarea repetatã de a depãşi alte vehicule, deşi │ │ │ │
│manevra este posibilã │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- tendinţe repetate de a ceda trecerea vehiculelor şi │ │ │ │
│pietonilor când aceştia nu au prioritate │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor, marcajelor│ │ │ │
│sau a culorii roşii a semaforului electric, regulilor │ │ │ │
│privind depãşirea altor vehicule şi neacordarea │ │ │ │
│prioritãţii în intersecţii nedirijate │ 21 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nerespectarea semnalelor, indicaţiilor şi │ │ │ │
│dispoziţiilor poliţistului rutier, aflat în timpul │ │ │ │
│serviciului │ 21 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nerespectare semnale poliţişti de frontierã, agenţi │ │ │ │
│de cale feratã, lucrãri, patrule şcolare, nevãzãtori │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nereducerea vitezei sub limitele de 30/50 km/h în │ │ │ │
│situaţiile prevãzute în Regulamentul de aplicare a │ │ │ │
│Codului rutier │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- depãşirea vitezei maxime admise pentru sectorul de │ │ │ │
│drum pe care circulã sau categoria drumului respectiv │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- conducerea cu vitezã redusã în mod nejustificat, │ │ │ │
│neîncadrarea în ritmul impus de ceilalţi conducãtori │ │ │ │
│auto │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- conducere în condiţii de ploaie, zãpadã, mâzgã, polei │ │ │ │
│(îndemânare, reducerea vitezei, conduitã preventivã) │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nerespectarea regulilor în cazul imobilizãrii │ │ │ │
│involuntare în pasaje subterane şi tuneluri │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- pãstrarea distanţei suficiente faţã de cei care │ │ │ │
│ruleazã înainte sau vin din sens opus │ 7 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- conducerea în mod economic şi neagresiv pentru mediul │ │ │ │
│înconjurãtor (turaţie, frânare/accelerare) │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
│Prezentarea la examen în stare de ebrietate, sub │ │
│influenţa bãuturilor alcoolice, substanţelor ori │ │
│produselor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte │ RESPINS │
│similare acestora ori manifestãri de naturã sã │ │
│perturbe examinarea celorlalţi candidaţi │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│Producerea unui eveniment rutier, ori intervenţia │ │
│examinatorului pentru evitarea unui pericol iminent │RESPINS │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│MENŢIUNI: │TOTAL │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
├────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────┴─────┤
│Examinat cu auto nr. ........ în prezenţa martorului ............, având │
│calitatea de ................................. . │
├─────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────┬─────────────┤
│Data examinãrii │ Gradul profesional, │Calificativul│ Semnãtura │
│.................. │ numele şi prenumele │ │candidatului │
│ora/minutul începerii │examinatorului, în clar,│ │ │
│..................... │ şi semnãtura │ │ │
│ora/minutul terminãrii │ │ │ │
│...................... │ │ │ │
└─────────────────────────┴────────────────────────┴─────────────┴─────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬────┬─────┐
│Penalizarea greşelilor şi abaterilor comise de candidat │Puncte de │ C │D,Tb │
│(puncte de penalizare aplicate pentru nerespectarea │penalizare│CE │DE │
│obligaţiilor şi manevrelor specifice menţionate mai jos)│ │C1 │D1 │
│ │ │C1E │D1E │
│ │ │Tr │Tv │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
𗈕. Pregãtirea şi verificarea tehnicã a autovehiculului/ │ │
│ansamblului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
│- reglarea scaunului pentru a obţine poziţia şezând │ │ │ │
│corectã, a oglinzilor retrovizoare, fixarea centurilor │ │ │ │
│de siguranţã, verificarea închiderii uşilor, cunoaşterea│ │ │ │
│aparaturii de bord sau a comenzilor autovehiculului │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- reglarea oglinzilor retrovizoare, a centurilor de │ │ │ │
│siguranţã şi a tetierelor, unde sunt disponibile │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- verificarea aleatorie a pneurilor, direcţiei, │ │ │ │
│frânelor, luminilor, catadioptrilor, indicatoarelor de │ │ │ │
│direcţie şi claxonului │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- verificarea frânelor şi direcţiei asistate, roţilor, │ │ │ │
│piuliţelor, apãrãtorilor de noroi, parbrizului, │ │ │ │
│ferestrelor şi ştergãtoarelor │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- verificarea fluidelor, utilizarea tabloului de bord, │ │ │ │
│inclusiv a echipamentului de înregistrare │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- verificarea presiunii aerului, a rezervoarelor de aer │ │ │ │
│şi a suspensiilor │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- controlul caroseriei, învelişului, uşilor pentru │ │ │ │
│marfã, mecanismului de încãrcare, a modului de încãrcare│ │ │ │
│şi de fixare a încãrcãturii (C, CE, C1, C1E, Tr) │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- verificarea mecanismului de cuplare şi a conexiunilor │ │ │ │
│sistemului de frânare şi ale circuitelor electrice │ │ │ │
│(CE, C1E, Tr, DE, D1E) │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- verificarea caroseriei, uşilor de serviciu, ieşirilor │ │ │ │
│de urgenţã, echipamentului de prim ajutor, │ │ │ │
│stingãtoarelor de incendiu şi a altor echipamente de │ │ │ │
│siguranţã (D, DE, D1, D1E, Tb, Tv) │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- citirea unei hãrţi rutiere, planificarea rutei, │ │ │ │
│inclusiv utilizarea sistemelor de navigaţie electronicã │ │ │ │
│(opţional) │ 2 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
𗈖. Manevre speciale privind siguranţa traficului │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
│- cuplarea şi decuplarea unei remorci de autovehiculul │ │ │ │
│sãu; manevra trebuie sã implice staţionarea vehiculului │ │ │ │
│tractor lângã remorcã (sã nu fie amplasate în aceeaşi │ │ │ │
│linie - CE, C1E, Tr, DE, D1E) │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- mersul înapoi de-a lungul unei curbe la dreapta │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- parcarea în siguranţã pentru încãrcare/descãrcare sau │ │ │ │
│la o rampã/platformã de încãrcare ori la o instalaţie │ │ │ │
│similarã (C, CE, C1, C1E, Tr) │ 7 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- oprirea pentru a permite cãlãtorilor urcarea/coborârea│ │ │ │
│în/din autobuz/troleibuz/tramvai în siguranţã (D, DE, │ │ │ │
│D1, D1E, Tb, Tv) │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
𗈗. Comportarea în trafic │ │
│Candidaţii trebuie sã efectueze obligatoriu toate │ │
│manevrele urmãtoare în condiţii normale de trafic şi │ │
│în siguranţã totalã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
│- pãrãsirea zonei de staţionare: dupã parcare, oprire în│ │ │ │
│trafic; la ieşirea de pe un drum cu acces privat │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- conducerea pe drum drept, încrucişarea cu alte │ │ │ │
│vehicule, inclusiv în spaţii restrânse │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- conducerea în curbe, efectuarea virajelor │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- intersecţii; apropierea de intersecţii şi noduri │ │ │ │
│rutiere - traversarea acestora │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- schimbarea direcţiei de mers prin viraje la stânga │ │ │ │
│şi la dreapta şi schimbarea benzilor folosind │ │ │ │
│mijloacele de semnalizare │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- intrarea/ieşirea de pe autostrãzi sau artere similare │ │ │ │
│(în cazul în care sunt disponibile); trecerea de │ │ │ │
│pe banda de accelerare, pãrãsirea benzii de decelerare │ 5 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- circulaţia de-a lungul obstacolelor, de exemplu maşini│ │ │ │
│parcate, la depãşirea de cãtre alte vehicule │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- caracteristici speciale ale drumului (dupã caz); │ │ │ │
│sensuri giratorii; treceri la nivel cu calea feratã; │ │ │ │
│staţii de autobuz/tramvai; treceri pentru pietoni, │ │ │ │
│urcarea în rampã/coborârea pantelor lungi; prioritatea │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
𗈘. Aspecte privind siguranţa, fluenţa şi conducerea │ │
│ecologicã │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
│- circulaţia pe timp de ceaţã, ninsoare abundentã sau │ │ │ │
│ploaie torenţialã, fãrã lumini sau semnalizare │ 4 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- pãtrunderea într-o intersecţie dirijatã prin │ │ │ │
│semafoare, dacã se produce blocarea circulaţiei în │ │ │ │
│interior │ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor, marcajelor│ │ │ │
│sau a culorii roşii a semaforului electric, a regulilor │ │ │ │
│privind depãşirea altor vehicule şi neacordarea │ │ │ │
│prioritãţii în intersecţii nedirijate │ 21 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nerespectarea semnalelor, indicaţiilor şi │ │ │ │
│dispoziţiilor poliţistului rutier aflat în timpul │ │ │ │
│serviciului │ 21 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nerespectarea semnalelor agenţilor de cale feratã, ale│ │ │ │
│patrulelor şcolare, nevãzãtorilor, ale altor îndrumãtori│ 6 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- nerespectarea regulilor în cazul imobilizãrii │ │ │ │
│involuntare în pasaje subterane şi tuneluri │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┼────┼─────┤
│- conducerea în mod economic şi neagresiv pentru mediul │ │ │ │
│înconjurãtor (turaţie, frânare/accelerare) │ 3 │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┴────┴─────┤
│Prezentarea la examen în stare de ebrietate, sub │ │
│influenţa bãuturilor alcoolice, substanţelor ori │ RESPINS │
│produselor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte │ │
│similare acestora ori manifestãri de naturã sã perturbe │ │
│examinarea celorlalţi candidaţi │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│Producerea unui eveniment rutier ori intervenţia │ │
│examinatorului pentru evitarea unui pericol iminent │ RESPINS │
├────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│MENŢIUNI: │TOTAL │
├────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┬────┬─────┤
├────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┴────┴─────┤
│Examinat cu auto nr. ............................................. │
├─────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────┬─────────────┤
│Data examinãrii │ Gradul profesional, │Calificativul│ Semnãtura │
│.................. │ numele şi prenumele │ │candidatului │
│ora/minutul începerii │examinatorului, în clar,│ │ │
│..................... │ şi semnãtura │ │ │
│ora/minutul terminãrii │ │ │ │
│...................... │ │ │ │
└─────────────────────────┴────────────────────────┴─────────────┴─────────────┘
ANEXA 4
───────
(Anexa nr. 5 la <>Ordinul nr. 1.497/2006 )
───────────────────────────────────────
DIMENSIUNILE POLIGONULUI
NOTĂ?(CTCE)
Reprezentarea graficã a dimensiuni poligonului, se gãseşte în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 43 din 19 ianuarie 2010, la pagina 15, a se vedea imaginea asociatã.
ANEXA 5
─────────
[Anexa nr. 5a) la <>Ordinul nr. 1.497/2006 ]
──────────────────────────────────────────
DESCRIEREA MANEVRELOR LA PROBA PRACTICÃ ÎN POLIGON
[potrivit prevederilor art. 22 alin. (3)]
● Manevre la viteza micã, cu semnalizare şi privirea peste umãr
● Plecarea de pe loc, mers 5 metri pe lângã motocicletã fãrã ajutorul motorului de la locul de plecare
● Mers sinuos printre 5 jaloane
● Executarea de opturi printre 4 jaloane, 3 manevre într-un sens şi în celãlalt
● Deplasare în linie dreaptã 47 m cu braţul stâng ridicat orizontal
● Continuarea deplasãrii cu viraj stânga şi vitezã redusã pânã la punctul de plecare
NOTÃ(CTCE)
Reprezentarea graficã a manevrelor la proba practicã în poligon, se gãseşte în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 43 din 19 ianuarie 2010, la pagina 15, a se vedea imaginea asociatã.
ANEXA 6
────────
[Anexa nr. 5b) la <>Ordinul nr. 1.497/2006 ]
─────────────────────────────────────────
DESCRIEREA MANEVRELOR SPECIALE LA PROBA PRACTICÃ ÎN POLIGON
[potrivit prevederilor art. 22 alin. (6) lit. b)]
● Accelerare pânã la 50 km/h, de la punctul de plecare pe distanţa de 47 m, în viteza a II-a sau a III-a
● Ocolirea obstacolului cu menţinerea direcţiei de deplasare
● Frânare în interval de 16,5 m cu schimbarea treptelor de vitezã
● Viraj la stânga
● Accelerare pânã la 30 km/h pe distanţa de 30 m
● Ocolirea obstacolului cu menţinerea direcţiei de deplasare
● Accelerarea la peste 50 km/h pe distanţa de 14 m
● Frânarea cu frâna din faţã şi frâna din spate începând de la ultimile douã jaloane, pe distanţa de 16 m, cu oprire la punct fix (locul de sosire), unde va urca motocicleta pe cric.
NOTÃ(CTCE)
Reprezentarea graficã a manevrelor speciale la proba practicã în poligon, se gãseşte în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 43 din 19 ianuarie 2010, la pagina 16, a se vedea imaginea asociatã.
___________