Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 4.875 din 30 august 2022 privind aprobarea programului şcoală-pilot pentru unităţi de învăţământ de nivel liceal, filiera tehnologică învăţământ profesional dual
EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 896 din 12 septembrie 2022
Având în vedere:
- prevederile art. 26 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
– Hotărârea Guvernului nr. 559/2020 privind funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.152/2014 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani, clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a;
– Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
– Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023;
– Referatul de aprobare nr. 4.095/DGMRURS din 23.08.2022,
în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
ART. 1
Începând cu anul şcolar 2022-2023, pentru o perioadă de 4 ani cuprinsă în perioada anilor de studiu 2022-2026, unităţilor de învăţământ cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin li se acordă statutul de unitate de învăţământ-pilot.
ART. 2
Programul de pilotare va respecta prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie şi prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie.
ART. 3
Prin derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023 şi de la prevederile art. 9 alin. (3)-(5) şi art. 87 alin. (7) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022, în vederea implementării programului-pilot, unitatea de învăţământ va organiza programul de studiu, în conformitate cu obiectivele pilotării asumate, menţinând numărul minim de săptămâni de studiu din structura anului şcolar, cu respectarea programei şcolare în vigoare.
ART. 4
În vederea implementării programului-pilot se aprobă derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.152/2014 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani, clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a, astfel încât unităţile de învăţământ prevăzute la art. 1 vor utiliza, în vederea atingerii obiectivelor programului-pilot asumat, planuri-cadru de învăţământ şi programe personalizate, cu respectarea standardelor de pregătire profesională pentru calificarea profesională în care se pregătesc elevii şi cu respectarea numărului de ore de cultură de specialitate prevăzut în planurile-cadru în vigoare pentru elevii care frecventează învăţământul de tip profesional/dual.
ART. 5
Prevederile referitoare la contextele specifice/ particulare de organizare şi desfăşurare a procesului educaţional în unităţile de învăţământ precizate la art. 1 sunt cuprinse în regulamentul de organizare şi funcţionare elaborat de unităţile de învăţământ, în conformitate cu reglementările în vigoare şi cu derogările precizate în prezentul ordin.
ART. 6
Unităţile de învăţământ documentează normativ şi metodologic bunele practici manageriale, curriculare, financiare şi de resursă umană rezultate din pilotare şi vor transmite Ministerului Educaţiei un raport, în maximum trei săptămâni de la încheierea activităţii didactice, pentru fiecare an şcolar.
ART. 7
Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“ monitorizează şi evaluează pilotarea şi propune măsuri de îmbunătăţire, modificare şi scalare a acesteia.
ART. 8
Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară, Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ prevăzute la art. 1 duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
Bucureşti, 30 august 2022.
Nr. 4.875.
ANEXA 1
Lista unităţilor de învăţământ
1. Liceul Tehnologic „Independenţa“ din municipiul Sibiu
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: