Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 4.874 din 30 august 2022 privind aprobarea programului şcoală-pilot pentru unităţile de învăţământ care pilotează descentralizare curriculară la nivel liceal tehnologic cu frecvenţă la zi şi cu formă de învăţământ seral şi postliceal
EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 892 din 9 septembrie 2022
Având în vedere:
- prevederile art. 26 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
– Hotărârea Guvernului nr. 559/2020 privind funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
– Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023;
– Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.411/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral;
– Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.081/2010 privind aprobarea planului-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral;
– Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.412/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii, pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare, pentru clasa a XI-a, anul de completare, precum şi pentru clasele a XI-a-a XII-a şi a XII-a/a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi seral;
– Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 4.457/2016 privind aprobarea planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate şi pregătirea practică săptămânală din aria curriculară Tehnologii, precum şi pentru stagiile de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală CDL, pentru clasele a IX-a, învăţământ liceal filiera tehnologică şi învăţământ profesional;
– Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.915/2017 privind aprobarea planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate şi pregătirea practică săptămânală din aria curriculară Tehnologii, precum şi pentru pregătirea practică comasată/stagiile de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală - CDL, pentru clasele a X-a, învăţământ liceal filiera tehnologică şi învăţământ profesional;
– Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.500/2018 privind aprobarea planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătirea practică şi stagiile de pregătire practică din aria curriculară Tehnologii pentru clasele a XI-a şi a XII-a ciclul superior al liceului - filiera tehnologică; pentru pregătirea practică din aria curriculară Tehnologii şi stagiul de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală CDL pentru clasa a XI-a învăţământ profesional; pentru stagiile de pregătire practică de 720 ore (după clasa a X-a ciclul inferior al liceului - filiera tehnologică);
– Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.610/2022 privind măsuri de aplicare şi corelare a planurilor de învăţământ pentru învăţământul profesional, liceal - filiera tehnologică şi postliceal cu structura anului şcolar 2022-2023;
– Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 4.051/2006*), cu privire la aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul seral;
*) Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 4.051/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
– Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.760/2006**) privind aprobarea standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului pentru unele calificări profesionale pentru învăţământul postliceal;
**) Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.760/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
– Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.411/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral;
– Referatul de aprobare nr. 4.093/DGMRURS din 23.08.2022,
în conformitate cu prevederile art. 13, alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
ART. 1
Începând cu anul şcolar 2022-2023, pentru o perioadă de 4 ani cuprinsă în perioada anilor de studiu 2022-2026, unităţilor de învăţământ cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin li se acordă statutul de unitate de învăţământ-pilot.
ART. 2
Programul de pilotare va respecta prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie şi prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie.
ART. 3
Prin derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023 şi de la prevederile art. 9 alin. (3)-(5) şi art. 87 alin. (7) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022, în vederea implementării programului-pilot, unităţile de învăţământ pot organiza programul de studiu, în conformitate cu obiectivele pilotării asumate, menţinând numărul minim de săptămâni de studiu din structura anului şcolar, cu respectarea programei şcolare în vigoare. Pentru clasa a XII-a, învăţământ de zi, cursurile se pot desfăşura în proporţie de maximum 20% online asincron. Programul de studiu poate fi organizat pentru clasele de învăţământ seral şi postliceal în alternanţă cu prezenţă fizică şi prezenţă online sincron. Cursurile organizate în mediul online sincron pot fi susţinute în maximum 2 zile/săptămână, pe o platformă dedicată.
ART. 4
În vederea implementării programului-pilot se aprobă derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.411/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.081/2010 privind aprobarea planului-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.412/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii, pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare, pentru clasa a XI-a, anul de completare, precum şi pentru clasele a XI-a-a XII-a şi a XII-a/a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi seral, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 4.457/2016 privind aprobarea planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate şi pregătirea practică săptămânală din aria curriculară Tehnologii, precum şi pentru stagiile de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală CDL, pentru clasele a IX-a, învăţământ liceal filiera tehnologică şi învăţământ profesional, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.915/2017 privind aprobarea planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate şi pregătirea practică săptămânală din aria curriculară Tehnologii, precum şi pentru pregătirea practică comasată/stagiile de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală - CDL, pentru clasele a X-a, învăţământ liceal filiera tehnologică şi învăţământ profesional şi de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3500/2018 privind aprobarea planurilor de învăţământ pentru cultura de specialitate, pregătirea practică şi stagiile de pregătire practică din aria curriculară Tehnologii pentru clasele a XI-a şi a XII-a ciclul superior al liceului - filiera tehnologică; pentru pregătirea practică din aria curriculară Tehnologii şi stagiul de pregătire practică - curriculum în dezvoltare locală CDL pentru clasa a XI-a învăţământ profesional; pentru stagiile de pregătire practică de 720 de ore (după clasa a X-a ciclul inferior al liceului - filiera tehnologică), de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 4.051/2006 cu privire la aprobarea Planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul seral, de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.760/2006 privind aprobarea standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului pentru unele calificări profesionale pentru învăţământul postliceal, astfel încât unităţile de învăţământ să poată utiliza, în vederea atingerii obiectivelor programului-pilot asumat, planuri-cadru de învăţământ şi programe personalizate, cu respectarea standardelor de pregătire profesională pentru calificarea profesională în care se pregătesc elevii şi cu respectarea numărului de ore de cultură de specialitate prevăzut în planurile- cadru în vigoare specifice ciclului şi profilului.
ART. 5
Prevederile referitoare la contextele specifice/particulare de organizare şi desfăşurare a procesului educaţional în unităţile de învăţământ precizate la art. 1 sunt cuprinse în regulamentul de organizare şi funcţionare elaborat de unităţile de învăţământ, în conformitate cu reglementările în vigoare şi cu derogările precizate în prezentul ordin.
ART. 6
Unităţile de învăţământ documentează normativ şi metodologic bunele practici manageriale, curriculare, financiare şi de resursă umană rezultate din pilotare şi vor transmite Ministerului Educaţiei un raport, în maximum trei săptămâni de la încheierea activităţii didactice, pentru fiecare an şcolar.
ART. 7
Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“ monitorizează şi evaluează pilotarea şi propune măsuri de îmbunătăţire, modificare şi scalare a acesteia.
ART. 8
Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară, Direcţia generală pentru implementarea proiectului România Educată, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ prevăzute la art. 1 duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
Bucureşti, 30 august 2022.
Nr. 4.874.
ANEXA 1
Lista unităţilor de învăţământ-pilot
1. Şcoala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu“ din municipiul Bucureşti;
2. Colegiul Economic „Ion Ghica“ din municipiul Târgovişte, judeţul Dâmboviţa;
3. Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi“ din municipiul Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: