Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 4.872 din 30 august 2022 privind aprobarea programului şcoală-pilot pentru unităţile de învăţământ care pilotează descentralizare curriculară la nivel primar, gimnazial şi liceal teoretic
EMITENT: Ministerul Educaţiei PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 886 din 8 septembrie 2022
Având în vedere:
- prevederile art. 26 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
– Hotărârea Guvernului nr. 559/2020 privind funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie;
– Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
– Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023;
– Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.086/2019 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.590/2016 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial;
– Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.410/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a-a XII-a, filierele teoretică şi vocaţională, cursuri de zi;
– Referatul de aprobare nr. 4.091/DGMRURS din 23.08.2022,
în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul educaţiei emite prezentul ordin.
ART. 1
Începând cu anul şcolar 2022-2023, pentru o perioadă de 4 ani cuprinsă în perioada anilor de studiu 2022-2026, unităţilor de învăţământ cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin li se acordă statutul de unitate-pilot de învăţământ.
ART. 2
Programul-pilot va respecta prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.813/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie şi prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.811/2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie.
ART. 3
Prin derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei nr. 3.505/2022 privind structura anului şcolar 2022-2023 şi de la prevederile art. 9 alin. (3)-(5) şi art. 87 alin. (7) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.183/2022, în vederea implementării programuluipilot, unitatea de învăţământ poate organiza programul de studiu, în conformitate cu obiectivele programuluipilot asumat, menţinând numărul minim de săptămâni de studiu din structura anului şcolar, cu respectarea programei şcolare în vigoare. Pentru clasa a XII-a cursurile se pot desfăşura în proporţie de maximum 20% online asincron.
ART. 4
În vederea implementării programului-pilot, se aprobă o derogare de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.086/2019 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3.590/2016 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial şi de la prevederile Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.410/2009 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IXa-a XII-a, filierele teoretică şi vocaţională, cursuri de zi, astfel încât unităţile de învăţământ să poată utiliza, în vederea atingerii obiectivelor programului-pilot asumat, planuri-cadru de învăţământ şi programe personalizate, cu respectarea obiectivelor curriculare de învăţare specifice ciclului. Pentru ciclul gimnazial unităţile de învăţământ pot folosi ca instrumente de evaluare rapoarte narative de evaluare lunară/anuală (aprecieri descriptive/narative privind nivelul de însuşire a cunoştinţelor, nivelul dobândirii competenţelor în diferite contexte de învăţare). Rezultatele evaluărilor se consemnează şi în catalog. Numărul de note va fi egal cu numărul unităţilor de învăţare pentru care se face evaluarea.
ART. 5
Prevederile referitoare la contextele specifice/ particulare de organizare şi desfăşurare a procesului educaţional în unităţile de învăţământ precizate la art. 1 sunt cuprinse în regulamentul de organizare şi funcţionare elaborat de unităţile de învăţământ, în conformitate cu reglementările în vigoare şi cu derogările precizate în prezentul ordin.
ART. 6
Unităţile de învăţământ documentează normativ şi metodologic bunele practici manageriale, curriculare, financiare şi de resursă umană rezultate din programul-pilot şi transmit Ministerului Educaţiei un raport, în maximum trei săptămâni de la încheierea activităţii didactice, pentru fiecare an şcolar.
ART. 7
Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“ monitorizează şi evaluează programul-pilot şi propune măsuri de îmbunătăţire, modificare şi scalare a acestuia.
ART. 8
Direcţia generală management resurse umane şi reţea şcolară, Direcţia generală pentru implementarea proiectului „România Educată“, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ prevăzute la art. 1 duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul educaţiei,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
Bucureşti, 30 august 2022.
Nr. 4.872.
ANEXA 1
LISTA
unităţilor de învăţământ
1. Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu“ din localitatea Buhuşi, judeţul Bacău
2. Colegiul Naţional „Octavian Goga“ din municipiul Sibiu, judeţul Sibiu
3. Colegiul Naţional „Zinca Golescu“ din municipiul Piteşti, judeţul Argeş
4. Colegiul Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci“ din municipiul Brăila, judeţul Brăila
5. Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ din municipiul Petroşani, judeţul Hunedoara
6. Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai“ din municipiul Bucureşti
7. Colegiul Naţional „Decebal“ din municipiul Deva, judeţul Hunedoara
8. Liceul Teoretic „Nicolae Iorga“ din municipiul Brăila, judeţul Brăila
9. Liceul Teoretic „Constantin Angelescu“ din oraşul Ianca, judeţul Brăila
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: