Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile: - art. 128 alin. (13) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.402/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Credite şi Burse de Studii, cu modificările ulterioare; – Hotărârii Guvernului nr. 118/2023 privind acordarea burselor în străinătate pentru stagii de studii universitare de masterat şi de doctorat, pentru stagii postdoctorale şi de cercetare; – Hotărârii Guvernului nr. 933/2022 privind aprobarea Strategiei naţionale de cercetare, inovare şi specializare inteligentă 2022-2027; – Hotărârii Guvernului nr. 412/2024 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul universitar 2024-2025; – Ordinului ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare; – Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.376/2017 privind aprobarea domeniilor şi specializărilor/programelor de studii universitare corelate cu sectoarele economice cu potenţial de creştere în România; – Notei nr. 682 din 4.06.2024 privind aprobarea lunilor de bursă pentru anul 2025, luând în considerare dispoziţiile Referatului de aprobare nr. 705 din 10.06.2024, în baza art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei emite prezentul ordin. ART. 1 Se aprobă 540 de luni de bursă pentru anul 2025, după cum urmează: a) 35 de luni de bursă pentru continuarea studiilor/stagiilor bursierilor calificaţi pentru anul 2024; b) 505 luni de bursă pentru stagii de studii universitare de masterat şi de doctorat, pentru stagii postdoctorale şi de cercetare la concursul ce va fi organizat pentru anul 2025. ART. 2 Bursele se acordă pentru stagii cu durata de minimum 2 luni şi maximum 10 luni. ART. 3 Se aprobă cuantumul burselor lunare în valută, pe ţări, aferent anului 2025, conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 4 Se aprobă domeniile de interes ale României pentru care se acordă bursele, prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. 5 Agenţia de Credite şi Burse de Studii va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. 6 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul educaţiei, Gigel Paraschiv, secretar de stat Bucureşti, 19 iunie 2024. Nr. 4.804. ANEXA CUANTUMUL burselor lunare în valută, pe ţări, în anul 2025
┌──────┬───────────┬───────────────────┐
│Nr. │Ţara │Cuantumul lunar în │
│crt. │ │euro │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│1 │Africa de │1.500 │
│ │Sud │ │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│2 │Albania │1.400 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│3 │Australia │1.800 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│4 │Austria │1.800 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│5 │Belgia │1.800 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│6 │Bulgaria │1.200 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│7 │Brazilia │1.400 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│8 │Canada │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│9 │Cehia │1.400 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│10 │Cipru │1.600 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│11 │Coreea de │2.000 │
│ │Sud │ │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│12 │Croaţia │1.500 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│13 │Danemarca │1.800 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│14 │Egipt │1.500 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│15 │Elveţia │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│16 │Estonia │1.500 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│17 │Finlanda │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│18 │Franţa │1.800 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│19 │Germania │1.800 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│20 │Grecia │1.500 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│21 │India │1.200 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│22 │Irlanda │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│23 │Iordania │1.200 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│24 │Israel │1.800 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│25 │Italia │1.500 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│26 │Japonia │1.800 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│27 │Luxemburg │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│28 │Maroc │1.600 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│29 │Mexic │1.400 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│30 │Norvegia │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│31 │Noua │1.500 │
│ │Zeelandă │ │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│32 │Portugalia │1.500 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│33 │Polonia │1.400 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│34 │Regatul │1.800 │
│ │Unit │ │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│35 │Serbia │1.200 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│36 │Singapore │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│37 │Slovacia │1.200 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│38 │Slovenia │1.200 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│39 │Spania │1.600 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│40 │Suedia │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│41 │S.U.A. │2.000 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│42 │Turcia │1.200 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│43 │Ţările de │1.800 │
│ │Jos │ │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│44 │Ucraina │1.100 │
├──────┼───────────┼───────────────────┤
│45 │Ungaria │1.200 │
└──────┴───────────┴───────────────────┘
ANEXA 2 DOMENIILE DE INTERES ALE ROMÂNIEI pentru care se acordă bursele pentru stagii de studii universitare de masterat şi de doctorat, stagii postdoctorale şi de cercetare în străinătate Administrarea afacerilor Agronomie Arhitectură Arhitectură navală Arte vizuale Asistenţă socială Biochimie Bioeconomie Biologie Biotehnologii Calculatoare şi tehnologia informaţiei Chimie Cibernetică şi statistică Cinematografie şi media Climă, energie şi mobilitate Contabilitate Cultură, creativitate şi societate incluzivă Digitalizare, industrie şi spaţiu Drept Economie Economie digitală şi tehnologii spaţiale Economie şi afaceri internaţionale Energie şi mobilitate Energie, mediu şi schimbări climatice Fabricaţie avansată Farmacie Filologie Filozofie Finanţe Fizică Geografie Geologie Horticultură Hrană, bioeconomie, resurse naturale, biodiversitate, agricultură şi mediu Informatică Informatică economică Informaţii şi securitate naţională Ingineria autovehiculelor Ingineria materialelor Ingineria mediului Ingineria produselor alimentare Ingineria sistemelor Ingineria transporturilor Inginerie aerospaţială Inginerie chimică Inginerie civilă şi instalaţii Inginerie electrică Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale Inginerie energetică Inginerie forestieră Inginerie genistică, inginerie de armament, rachete şi muniţii Inginerie geodezică Inginerie geologică Inginerie industrială Inginerie mecanică Inginerie navală şi navigaţie Inginerie şi management Inginerie şi management în agricultură şi dezvoltare rurală Istorie Management Marketing Matematică Materiale funcţionale avansate Mecatronică şi robotică Medicină Medicină dentară Medicină veterinară Mediu şi ecotehnologii Mine, petrol şi gaze Muzică Psihologie Relaţii internaţionale şi studii europene Sănătate Sănătate - prevenţie, diagnostic şi tratament avansat Securitate civilă pentru societate Silvicultură Sociologie Studii culturale Studii europene şi afaceri transatlantice Ştiinţa mediului Ştiinţa sportului şi educaţiei fizice Ştiinţe administrative Ştiinţe ale comunicării Ştiinţe ale educaţiei Ştiinţe inginereşti aplicate Ştiinţe militare Ştiinţe politice Teatru şi artele spectacolului Tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, spaţiu şi securitate Teologie Urbanism Zootehnie -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.