Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor: - art. 229 alin. (4) şi art. 291 alin. (2) din titlul VIII „Asigurări sociale de sănătate“ din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere: - art. 5 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 293/2022 pentru prevenirea şi combaterea cancerului, cu modificările şi completările ulterioare; – art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 709/2023 privind punerea în aplicare a prevederilor art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2023 pentru modificarea art. 942 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 293/2022 pentru prevenirea şi combaterea cancerului; – Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare; – Hotărârea Guvernului nr. 754/2024 privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea transferurilor din bugetul de stat către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate; – Referatul de aprobare nr. 4.772R din 27.09.2024 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 6.748 din 27.09.2024 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: ART. I Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 şi 484 bis din 31 mai 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. În anexa nr. 1 litera A, la punctul 1.2.8, nota se modifică şi va avea următorul cuprins: "NOTĂ: Pentru pacienţii care îndeplinesc cel puţin una din următoarele condiţii: a) glicemie bazală (\'e0 jeun) cuprinsă în intervalul 110-125 mg/dl (5,6-6,9 mmol/l); şi/sau b) TTGO cuprins în intervalul 140-199 mg/dl (7,8-11 mmol/l); şi/sau c) HBA1c cuprinsă în intervalul 5,7-6,49%, medicul de familie va include pacientul în Programul naţional de diabet zaharat (PNS 5) şi va iniţia tratamentul cu DCI Metforminum, inclus în sublista C secţiunea C2, PNS 5 - Programul naţional de diabet zaharat - Subprogramul medicamentos al bolnavilor cu diabet zaharat din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în doză titrabilă de la 500 mg/zi până la 2.000 mg/zi. Dacă la consultaţiile ulterioare de control valoarea HBA1c este ≥ 6,5%, medicul de familie va trimite pacientul pentru consultaţie la medicul de specialitate diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice şi/sau la medici cu competenţă/atestat în diabet. Medicul de familie poate recomanda efectuarea hemoglobinei glicozilate HbA1c pentru pacientul inclus în PNS 5, potrivit Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative, aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate." 2. În anexa nr. 1 litera A, la punctul 1.3, subpunctul 1.3.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: "1.3.2. Consultaţiile la domiciliu se acordă persoanelor neasigurate nedeplasabile din motiv de invaliditate permanentă sau invaliditate temporară, persoanelor neasigurate cu boli cronice sau cu un episod acut/subacut ce nu permite deplasarea la cabinet, copiilor cu vârsta 0-1 an, copiilor cu vârsta 0-18 ani cu boli infectocontagioase şi lăuzelor." 3. În anexa nr. 1 litera A, la punctul 1.4, în tabelul cuprinzând lista serviciilor diagnostice şi terapeutice, poziţia 21 se modifică şi va avea următorul cuprins: "
┌───┬──────────────────────────────────┐
│ │Recoltare material celular │
│ │cervico-vaginal la femeile cu │
│ │vârsta de peste 25 de ani până la │
│21.│vârsta de 65 de ani inclusiv, │
│ │conform metodologiei de screening │
│ │pentru cancerul de col uterin, │
│ │aprobată prin ordin al ministrului│
│ │sănătăţii │
└───┴──────────────────────────────────┘
" 4. În anexa nr. 1 litera B, la punctul 1.2.8, nota 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: "NOTA 1: Pentru pacienţii care îndeplinesc cel puţin una din următoarele condiţii: a) glicemie bazală (\'e0 jeun) cuprinsă în intervalul 110-125 mg/dl (5,6-6,9 mmol/l); şi/sau b) TTGO cuprins în intervalul 140-199 mg/dl (7,8-11 mmol/l); şi/sau c) HBA1c cuprinsă în intervalul 5,7-6,49%, medicul de familie va include pacientul în Programul naţional de diabet zaharat (PNS 5) şi va iniţia tratamentul cu DCI Metforminum, inclus în sublista C secţiunea C2, PNS 5 - Programul naţional de diabet zaharat - Subprogramul medicamentos al bolnavilor cu diabet zaharat din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în doză titrabilă de la 500 mg/zi până la 2.000 mg/zi. Dacă la consultaţiile ulterioare de control valoarea HBA1c este ≥ 6,5%, medicul de familie va trimite pacientul pentru consultaţie la medicul de specialitate diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice şi/sau la medici cu competenţă/atestat în diabet. Medicul de familie poate recomanda efectuarea hemoglobinei glicozilate HbA1c pentru pacientul inclus în PNS 5, potrivit Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate curative, aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate." 5. În anexa nr. 2, la articolul 6, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(3) Pentru anul 2024, valorile garantate ale punctelor «per capita» şi pe serviciu medical se menţin la nivelul valorilor valabile în semestrul II al anului 2023." 6. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (1^1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(1^1) Pentru anul 2024, valoarea garantată a punctului «per capita», unică pe ţară, se menţine la nivelul valorii valabile în semestrul II al anului 2023, respectiv 12 lei." 7. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (2^1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2^1) Pentru anul 2024, valoarea garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical, inclusiv pentru plata pe serviciu medical diagnostic şi terapeutic, unică pe ţară, se menţine la nivelul valorii valabile în semestrul II al anului 2023, respectiv 8 lei." 8. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(4) Pentru anul 2024, valoarea garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical acordat persoanelor neasigurate este aceeaşi cu valoarea garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical prevăzută la alin. (2^1)." 9. În anexa nr. 2, la articolul 15, după alineatul (1) se introduc patru noi alineate, alin. (1^1)-(1^4), cu următorul cuprins: "(1^1) Pentru punerea în aplicare a Planului naţional de prevenire şi combatere a cancerului, aprobat prin Legea nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, casele de asigurări de sănătate decontează la nivel realizat furnizorilor de servicii medicale din asistenţa medicală primară ecografiile generale (abdomen şi pelvis) acordate persoanelor asigurate la tarifele şi în condiţiile asistenţei medicale ambulatorii de specialitate pentru specialităţile paraclinice, cu respectarea prevederilor art. 77 alin. (15) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare.(1^2) Pentru punerea în aplicare a Planului naţional de prevenire şi combatere a cancerului, aprobat prin Legea nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, casele de asigurări de sănătate decontează la nivel realizat furnizorilor de servicii medicale din asistenţa medicală primară ecografiile generale (abdomen şi pelvis) acordate persoanelor neasigurate la tarifele şi în condiţiile asistenţei medicale ambulatorii de specialitate pentru specialităţile paraclinice, cu respectarea prevederilor art. 72 alin. (3^5) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare.(1^3) Ecografiile generale (abdomen şi pelvis) efectuate atât pentru persoanele asigurate, cât şi pentru persoanele neasigurate, potrivit alin. (1), (1^1) şi (1^2) se acordă conform programului de lucru asumat şi declarat în actele adiţionale pentru serviciile medicale paraclinice ecografii generale (abdomen şi pelvis), fără obligativitatea respectării unui interval orar distinct pentru acordarea serviciilor medicale de asistenţă medicală primară, respectiv pentru efectuarea ecografiilor.(1^4) Numărul ecografiilor generale (abdomen şi pelvis) acordate persoanelor asigurate în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, numărul ecografiilor generale (abdomen şi pelvis) acordate persoanelor cu afecţiune oncologică pentru afecţiunea respectivă, inclusiv ecografiile generale (abdomen şi pelvis) efectuate în regim ambulatoriu, potrivit ghidurilor de practică medicală, avizate de Ministerul Sănătăţii, necesare monitorizării pacienţilor diagnosticaţi cu boli oncologice, precum şi numărul ecografiilor generale (abdomen şi pelvis) acordate persoanelor care nu pot face dovada calităţii de asigurat în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, nu poate depăşi cumulativ 3 investigaţii pe oră." 10. În anexa nr. 3, la articolul 9 punctul 1, subpunctul 1.4 se modifică şi va avea următorul cuprins: "1.4. Valoarea garantată a punctului «per capita», unică pe ţară, este de 12 lei, valabilă pentru anul 2023. Pentru anul 2024, valoarea garantată a punctului «per capita», unică pe ţară, se menţine la nivelul valorii valabile în semestrul II al anului 2023, respectiv 12 lei." 11. În anexa nr. 3, la articolul 9 punctul 2, subpunctele 2.2 şi 2.3 se modifică şi vor avea următorul cuprins: "2.2. Valoarea garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical este unică pe ţară şi este de 8 lei, valabilă pentru anul 2023. Pentru anul 2024, valoarea garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical, unică pe ţară, se menţine la nivelul valorii valabile în semestrul II al anului 2023, respectiv 8 lei.2.3. Valoarea garantată pentru un punct pe serviciu medical diagnostic şi terapeutic este unică pe ţară şi este de 8 lei, valabilă pentru anul 2023. Pentru anul 2024, valoarea garantată a unui punct pe serviciu medical diagnostic şi terapeutic este unică pe ţară şi se menţine la nivelul valorii valabile în semestrul II al anului 2023, respectiv 8 lei. Plata pe serviciu medical diagnostic şi terapeutic se face conform art. 1 alin. (3) din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru serviciile diagnostice şi terapeutice nu se aplică ajustarea numărului de puncte în funcţie de gradul profesional al medicului." 12. În anexa nr. 3, la finalul anexei, secţiunea „Act adiţional“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "ACT ADIŢIONAL - pentru serviciile medicale paraclinice: ecografii generale (abdomen şi pelvis) Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice adaptat. ACT ADIŢIONAL - pentru serviciile medicale paraclinice: ecografii generale (abdomen şi pelvis) în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, pentru persoanele asigurate, precum şi cele acordate persoanelor cu afecţiune oncologică pentru afecţiunea respectivă, inclusiv investigaţiile paraclinice efectuate în regim ambulatoriu, potrivit ghidurilor de practică medicală, avizate de Ministerul Sănătăţii, necesare monitorizării pacienţilor diagnosticaţi cu boli oncologice Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice adaptat. ACT ADIŢIONAL - pentru serviciile medicale paraclinice: ecografii generale (abdomen şi pelvis) în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, pentru persoanele care nu pot face dovada calităţii de asigurat Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice adaptat." 13. În anexa nr. 6, la finalul anexei, secţiunea „Act adiţional“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "ACT ADIŢIONAL - pentru serviciile medicale paraclinice: ecografii generale (abdomen şi pelvis) în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, pentru persoanele asigurate, precum şi cele acordate persoanelor cu afecţiune oncologică pentru afecţiunea respectivă, inclusiv investigaţiile paraclinice efectuate în regim ambulatoriu, potrivit ghidurilor de practică medicală, avizate de Ministerul Sănătăţii, necesare monitorizării pacienţilor diagnosticaţi cu boli oncologice Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice adaptat. ACT ADIŢIONAL - pentru serviciile medicale paraclinice: ecografii generale (abdomen şi pelvis) în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, pentru persoanele care nu pot face dovada calităţii de asigurat Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice adaptat. ACT ADIŢIONAL - pentru serviciile medicale paraclinice: ecografii generale (abdomen şi pelvis), cu excepţia celor efectuate în cadrul Planului naţional de prevenire şi combatere a cancerului Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice adaptat." 14. În anexa nr. 6A, la articolul 9 punctul 1, subpunctele 1.2 şi 1.3 se modifică şi vor avea următorul cuprins: "1.2. Valoarea garantată a unui punct pentru plata pe serviciu medical este unică pe ţară şi este de 8 lei, valabilă pentru anul 2023. Pentru anul 2024, valoarea garantată a unui punct pe serviciu medical, unică pe ţară, se menţine la nivelul valorii valabile în semestrul II al anului 2023, respectiv 8 lei.1.3. Valoarea garantată pentru un punct pe serviciu medical diagnostic şi terapeutic este unică pe ţară şi este de 8 lei, valabilă pentru anul 2023. Pentru anul 2024, valoarea garantată a unui punct pe serviciu medical diagnostic şi terapeutic este unică pe ţară şi se menţine la nivelul valorii valabile în semestrul II al anului 2023, respectiv 8 lei. Plata pe serviciu medical diagnostic şi terapeutic se face conform art. 1 alin. (3) din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru serviciile diagnostice şi terapeutice nu se aplică ajustarea numărului de puncte în funcţie de gradul profesional al medicului." 15. În anexa nr. 7 litera B, în tabelul de la punctul 1.10, punctele 7, 8a, 8b, 9 şi 10 se modifică şi vor avea următorul cuprins: "
┌────┬──────────────────────┬──────────────────────┬───────────┬────────┐
│Nr. │Denumire serviciu │Servicii obligatorii │Durata │Tarif/ │
│crt.│medical │ │serviciului│serviciu│
├────┼──────────────────────┼──────────────────────┼───────────┼────────┤
│ │Depistarea precoce a │ │ │ │
│ │cancerului de sân *4) │Consultaţie chirurgie │ │ │
│ │- serviciul se poate │generală/ │ │ │
│ │acorda inclusiv de │obstetrică-ginecologie│ │ │
│7. │către cabinete │Efectuare mamografie │45 minute │238 lei │
│ │medicale mobile, │digitală 2D *10) │ │ │
│ │unităţi medicale │Comunicare rezultat │ │ │
│ │mobile, respectiv │ │ │ │
│ │caravane medicale │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────┼───────────┼────────┤
│ │Depistarea precoce a │ │ │ │
│ │cancerului de sân cu │ │ │ │
│ │suspiciune │ │ │ │
│ │identificată │Consultaţie chirurgie │ │ │
│ │mamografic *5a) │generală/ │ │ │
│ │- serviciile de │obstetrică-ginecologie│ │ │
│8a. │consultaţie şi │Efectuare mamografie │60 minute │342 lei │
│ │efectuare mamografie │digitală 2D *10) │ │ │
│ │se pot acorda inclusiv│Senologie imagistică │ │ │
│ │de către cabinete │*10) │ │ │
│ │medicale mobile, │Comunicare rezultat │ │ │
│ │unităţi medicale │ │ │ │
│ │mobile, respectiv │ │ │ │
│ │caravane medicale │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────┼───────────┼────────┤
│ │Depistarea precoce a │ │ │ │
│ │cancerului de sân cu │ │ │ │
│ │suspiciune │Consult chirurgie │ │ │
│ │identificată │generală/ │ │ │
│ │mamografic *5b) │obstetrică-ginecologie│ │ │
│ │- serviciile de │Mamografie digitală 2D│ │ │
│8b. │consultaţie şi │*10) │75 min │702 lei │
│ │efectuare mamografie │Mamografie cu │ │ │
│ │se pot acorda inclusiv│tomosinteză unilateral│ │ │
│ │de către cabinete │Senologie imagistică │ │ │
│ │medicale mobile, │*10) │ │ │
│ │unităţi medicale │Comunicare rezultat │ │ │
│ │mobile, respectiv │ │ │ │
│ │caravane medicale │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────┼───────────┼────────┤
│ │Depistarea şi │ │ │ │
│ │diagnosticarea precoce│Consultaţii de │ │ │
│ │a leziunilor │specialitate: │ │ │
│ │displazice ale colului│obstetrică-ginecologie│ │ │
│ │uterin *6) │Testare infecţie HPV │ │ │
│ │- consultaţia de │Recoltare material │ │ │
│ │specialitate │celular │ │ │
│ │obstetrică-ginecologie│cervico-vaginal │ │ │
│9. │şi recoltarea │Consultaţie de │30 minute │198 lei │
│ │materialului celular │specialitate: │ │ │
│ │cervico-vaginal se pot│obstetrică-ginecologie│ │ │
│ │acorda inclusiv de │pentru comunicarea │ │ │
│ │către cabinete │rezultatului şi │ │ │
│ │medicale mobile, │consiliere privind │ │ │
│ │unităţi medicale │conduita în funcţie de│ │ │
│ │mobile, respectiv │rezultate │ │ │
│ │caravane medicale │ │ │ │
├────┴──────────────────────┴──────────────────────┴───────────┴────────┤
│……………………. │
├────┬──────────────────────┬──────────────────────┬───────────┬────────┤
│ │ │Consultaţii de │ │ │
│ │Depistarea şi │specialitate: │ │ │
│ │diagnosticarea precoce│obstetrică-ginecologie│ │ │
│ │a leziunilor │Testare infecţie HPV │ │ │
│ │displazice ale colului│Recoltare material │ │ │
│ │uterin cu examen │celular │ │ │
│ │citologic *7) │cervico-vaginal │ │ │
│ │- serviciile de │Examen citologic │ │ │
│10. │consultaţie şi │Babeş-Papanicolau │30 minute │244 lei │
│ │recoltare/testare se │Consultaţie de │ │ │
│ │pot acorda inclusiv de│specialitate: │ │ │
│ │către cabinete │obstetrică-ginecologie│ │ │
│ │medicale mobile, │pentru comunicarea │ │ │
│ │unităţi medicale │rezultatului şi │ │ │
│ │mobile, respectiv │consiliere privind │ │ │
│ │caravane medicale │conduita în funcţie de│ │ │
│ │ │rezultate │ │ │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────┴───────────┴────────┘
" 16. În anexa nr. 7 litera B, după nota 5 de la punctul 1.10 se introduce o nouă notă, nota 6, cu următorul cuprins: "NOTA 6: Criteriile de eligibilitate şi criteriile de excludere, algoritmul de testare şi condiţiile ce trebuie îndeplinite de unităţile sanitare pentru realizarea serviciilor de screening sunt prevăzute în metodologiile de screening aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii." 17. În anexa nr. 7 litera B, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 6^1, cu următorul cuprins: "6^1. Pentru punerea în aplicare a Planului naţional de prevenire şi combatere a cancerului, aprobat prin Legea nr. 293/2022, cu modificările şi completările ulterioare, casele de asigurări de sănătate decontează la nivel realizat furnizorilor de servicii medicale din asistenţa medicală de specialitate pentru specialităţile clinice ecografiile cuprinse la pct. 2 de la litera A din anexa nr. 17 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, acordate persoanelor asigurate, la tarifele şi în condiţiile asistenţei medicale ambulatorii de specialitate pentru specialităţile paraclinice, cu respectarea prevederilor art. 77 alin. (15) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare. Numărul ecografiilor efectuate în limita competenţei şi a dotărilor necesare, ca o consecinţă a actului medical propriu sau pe bază de bilet de trimitere de la un alt medic de specialitate, inclusiv de la medicul de familie, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, pentru care este necesar a se efectua aceste investigaţii în vederea stabilirii diagnosticului, precum şi cele acordate persoanelor cu afecţiune oncologică pentru afecţiunea respectivă, inclusiv ecografiile efectuate în regim ambulatoriu, potrivit ghidurilor de practică medicală, avizate de Ministerul Sănătăţii, necesare monitorizării pacienţilor diagnosticaţi cu boli oncologice, nu poate depăşi cumulativ 3 investigaţii pe oră." 18. În anexa nr. 7 litera D punctul 1, în tabelul de la subpunctul 1.3, punctele 1, 2a, 2b, 3 şi 4 se modifică şi vor avea următorul cuprins: "
┌────┬──────────────────────┬──────────────────────┬────────┐
│Nr. │Denumire serviciu │ │Tarif/ │
│crt.│medical │Servicii obligatorii │serviciu│
│ │ │ │- lei - │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────┼────────┤
│ │Depistarea precoce a │ │ │
│ │cancerului de sân *1) │Consultaţie chirurgie │ │
│ │- serviciul se poate │generală/ │ │
│ │acorda inclusiv de │obstetrică-ginecologie│ │
│1. │către cabinete │Efectuare mamografie │238 │
│ │medicale mobile, │digitală *6) │ │
│ │unităţi medicale │Comunicare rezultat │ │
│ │mobile, respectiv │ │ │
│ │caravane medicale │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────┼────────┤
│ │Depistarea precoce a │ │ │
│ │cancerului de sân cu │ │ │
│ │suspiciune │ │ │
│ │identificată │Consultaţie chirurgie │ │
│ │mamografic *2a) │generală/ │ │
│ │- serviciile de │obstetrică-ginecologie│ │
│2a. │consultaţie şi │Efectuare mamografie │342 │
│ │efectuare mamografie │digitală *6) │ │
│ │se pot acorda inclusiv│Senologie imagistică │ │
│ │de către cabinete │*6) │ │
│ │medicale mobile, │Comunicare rezultat │ │
│ │unităţi medicale │ │ │
│ │mobile, respectiv │ │ │
│ │caravane medicale │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────┼────────┤
│ │Depistarea precoce a │ │ │
│ │cancerului de sân cu │ │ │
│ │suspiciune │Consult chirurgie │ │
│ │identificată │generală/ │ │
│ │mamografic *2b) │obstetrică-ginecologie│ │
│ │- serviciile de │Mamografie digitală │ │
│2b. │consultaţie şi │*6) │702 │
│ │efectuare mamografie │Mamografie cu │ │
│ │se pot acorda inclusiv│tomosinteză unilateral│ │
│ │de către cabinete │Senologie imagistică │ │
│ │medicale mobile, │*6) │ │
│ │unităţi medicale │Comunicare rezultat │ │
│ │mobile, respectiv │ │ │
│ │caravane medicale │ │ │
├────┼──────────────────────┼──────────────────────┼────────┤
│ │Depistarea si │ │ │
│ │diagnosticarea precoce│Consultaţii de │ │
│ │a leziunilor │specialitate: │ │
│ │displazice ale colului│obstetrică-ginecologie│ │
│ │uterin *3) │Testare infecţie HPV │ │
│ │- consultaţia de │Recoltare material │ │
│ │specialitate │celular │ │
│ │obstetrică-ginecologie│cervico-vaginal │ │
│3. │şi recoltarea │Consultaţie de │198 │
│ │materialului celular │specialitate │ │
│ │cervico-vaginal se pot│obstetrică-ginecologie│ │
│ │acorda inclusiv de │pentru comunicarea │ │
│ │către cabinete │rezultatului şi │ │
│ │medicale mobile, │consiliere privind │ │
│ │unităţi medicale │conduita în funcţie de│ │
│ │mobile, respectiv │rezultate │ │
│ │caravane medicale │ │ │
├────┴──────────────────────┴──────────────────────┴────────┤
│……………………… │
├────┬──────────────────────┬──────────────────────┬────────┤
│ │Depistarea si │Consultaţii de │ │
│ │diagnosticarea precoce│specialitate: │ │
│ │a leziunilor │obstetrică-ginecologie│ │
│ │displazice ale colului│Testare infecţie HPV │ │
│ │uterin cu examen │Recoltare material │ │
│ │citologic *4) │celular │ │
│ │- serviciile de │cervico-vaginal │ │
│4. │consultaţie şi │Examen citologic │244 │
│ │recoltare/testare se │Consultaţie de │ │
│ │pot acorda inclusiv de│specialitate │ │
│ │către cabinete │obstetrică-ginecologie│ │
│ │medicale mobile, │pentru comunicarea │ │
│ │unităţi medicale │rezultatului şi │ │
│ │mobile, respectiv │consiliere privind │ │
│ │caravane medicale │conduita în funcţie de│ │
│ │ │rezultate │ │
└────┴──────────────────────┴──────────────────────┴────────┘
" 19. În anexa nr. 7 litera D punctul 1.3, după nota 5 se introduce o nouă notă, nota 6, cu următorul cuprins: "NOTA 6: Criteriile de eligibilitate şi criteriile de excludere, algoritmul de testare şi condiţiile ce trebuie îndeplinite de unităţile sanitare pentru realizarea serviciilor de screening sunt prevăzute în metodologiile de screening aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii." 20. În anexa nr. 7 litera D punctul 2, partea introductivă din preambulul tabelului se modifică şi va avea următorul cuprins: "2. Lista specialităţilor clinice pentru care se încheie act adiţional la contractul de furnizare de servicii medicale în ambulatoriul de specialitate, pentru serviciile medicale acordate persoanelor neasigurate pentru confirmarea diagnosticului de afecţiune oncologică:" 21. În anexa nr. 7 litera D, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cuprinzând subpunctele 3.1 şi 3.2, precum şi două note, nota 1 şi nota 2, cu următorul cuprins: "3. Medicii de specialitate din specialităţile clinice pot efectua, în limita competenţei şi a dotărilor necesare, pentru persoanele care nu pot face dovada calităţii de asigurat, ecografiile cuprinse la pct. 2 de la litera C din anexa nr. 17 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, ca o consecinţă a actului medical propriu sau pe bază de bilet de trimitere de la un alt medic de specialitate, inclusiv de la medicul de familie, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, pentru care este necesar a se efectua aceste investigaţii în vederea stabilirii diagnosticului. 3.1. Casele de asigurări de sănătate decontează la nivel realizat furnizorilor de servicii medicale din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice ecografiile acordate persoanelor neasigurate, la tarifele şi în condiţiile asistenţei medicale ambulatorii de specialitate pentru specialităţile paraclinice, cu respectarea prevederilor art. 72 alin. (3^5) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru aceste servicii furnizorii de servicii medicale de specialitate încheie cu casele de asigurări de sănătate acte adiţionale la contractele de furnizare de servicii medicale clinice. 3.2. Numărul ecografiilor efectuate pentru persoanele care nu pot face dovada calităţii de asigurat în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice nu poate depăşi 3 investigaţii pe oră. NOTA 1: Ecografiile efectuate atât pentru persoanele asigurate, cât şi pentru persoanele neasigurate, potrivit art. 72 alin. (3^5) şi art. 77 alin. (15) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă conform programului de lucru asumat şi declarat în actele adiţionale pentru serviciile medicale paraclinice ecografii, fără obligativitatea respectării unui interval orar distinct pentru acordarea serviciilor medicale de asistenţă medicală de specialitate pentru specialităţile clinice, respectiv pentru efectuarea ecografiilor. NOTA 2: Medicul de specialitate cu o specialitate clinică poate efectua un număr maxim de 3 ecografii/oră, indiferent dacă ecografiile au fost efectuate pentru persoanele asigurate sau pentru persoanele neasigurate." 22. În anexa nr. 8, la articolul 4, după alineatul (3^1) se introduce un nou alineat, alineatul (3^2), cu următorul cuprins: "(3^2) Pentru trimestrul IV al anului 2024, valoarea garantată pentru un punct pe serviciu medical, unică pe ţară, este de 5 lei." 23. În anexa nr. 8, la articolul 4, alineatul (4^1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(4^1) Pentru anul 2024, prevederile alin. (4) nu se aplică." 24. În anexa nr. 9, la finalul anexei, secţiunea „Act adiţional“ se modifică şi va avea următorul cuprins: "ACT ADIŢIONAL pentru serviciile medicale de specialitate clinică acordate persoanelor neasigurate pentru confirmarea diagnosticului de afecţiune oncologică Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală de specialitate din ambulatoriu pentru specialităţile clinice, acupunctură, planificare familială şi îngrijiri paliative adaptat. ACT ADIŢIONAL pentru serviciile medicale paraclinice - ecografii efectuate în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, pentru persoanele asigurate, precum şi cele acordate persoanelor cu afecţiune oncologică pentru afecţiunea respectivă, inclusiv investigaţiile paraclinice efectuate în regim ambulatoriu, potrivit ghidurilor de practică medicală, avizate de Ministerul Sănătăţii, necesare monitorizării pacienţilor diagnosticaţi cu boli oncologice Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice adaptat. ACT ADIŢIONAL pentru serviciile medicale paraclinice - ecografii efectuate de medicii de specialitate din specialităţile clinice în vederea diagnosticării afecţiunii oncologice, ca urmare a constatării suspiciunii de afecţiune oncologică cu ocazia acordării consultaţiei, pentru persoanele care nu pot face dovada calităţii de asigurat Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii medicale paraclinice adaptat. ACT ADIŢIONAL pentru serviciile medicale paraclinice - ecografii efectuate de medicii de specialitate din specialităţile clinice, cu excepţia celor efectuate în cadrul Planului naţional de prevenire şi combatere a cancerului Se întocmeşte după modelul contractului de furnizare de servicii paraclinice adaptat." 25. În anexa nr. 17, la litera A, nota 3 de sub tabelul de la punctul 1 - Lista investigaţiilor paraclinice - analize de laborator se modifică şi va avea următorul cuprins: "NOTA 3: Toate examinările histopatologice şi imunohistochimice din pachetul de bază din ambulatoriu se efectuează numai pentru probele recoltate în cabinetele de specialitate din ambulatoriu; din piesele recoltate din ambulatoriu pot fi prelevate maximum 6 blocuri. Examinările citologice din pachetul de bază din ambulatoriu se efectuează pentru probele recoltate în cabinetele de specialitate din ambulatoriu, în cabinetele de medicină de familie şi în cabinete medicale mobile, unităţi medicale mobile, respectiv caravane medicale. Serviciile de la poziţia 80^1 se decontează după raportarea în Registrul naţional de screening pentru cancerul colorectal, începând cu data implementării acesteia la nivel naţional/SIUI." 26. În anexa nr. 17, la litera C, nota 3 de sub tabelul de la punctul 1 - Lista investigaţiilor paraclinice - analize de laborator se modifică şi va avea următorul cuprins: "NOTA 3: Toate examinările histopatologice şi imunohistochimice din pachetul de bază din ambulatoriu se efectuează numai pentru probele recoltate în cabinetele de specialitate din ambulatoriu; din piesele recoltate din ambulatoriu pot fi prelevate maximum 6 blocuri. Examinările citologice din pachetul de bază din ambulatoriu se efectuează pentru probele recoltate în cabinetele de specialitate din ambulatoriu, în cabinetele de medicină de familie şi în cabinete medicale mobile, unităţi medicale mobile, respectiv caravane medicale. Serviciile de la poziţia 50 se decontează după raportarea în Registrul naţional de screening pentru cancerul colorectal, începând cu data implementării acesteia la nivel naţional/SIUI." 27. În anexa nr. 18, la articolul 3, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul următorul cuprins: "(3) Prin excepţie de la obligativitatea încadrării în valoarea de contract, casele de asigurări de sănătate decontează la nivel realizat furnizorilor de servicii medicale din asistenţa medicală primară şi din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice, care încheie acte adiţionale la contractele de furnizare de servicii medicale pentru serviciile medicale paraclinice, ecografiile acordate persoanelor asigurate, respectiv neasigurate, după caz." 28. În anexa nr. 22, capitolul I litera B, sub tabelul de la punctul B.4.1, după nota 5 se introduce o nouă notă, nota 6, cu următorul cuprins: "NOTA 6: Criteriile de eligibilitate şi criteriile de excludere, algoritmul de testare şi condiţiile ce trebuie îndeplinite de unităţile sanitare pentru realizarea serviciilor de screening sunt prevăzute în metodologiile de screening aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii." 29. În anexa nr. 22, capitolul I litera B, sub tabelul de la punctul B.4.2, după nota 3 se introduce o nouă notă, nota 4, cu următorul cuprins: "NOTA 4: Criteriile de eligibilitate şi criteriile de excludere, algoritmul de testare şi condiţiile ce trebuie îndeplinite de unităţile sanitare pentru realizarea serviciilor de screening sunt prevăzute în metodologiile de screening aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii." 30. În anexa nr. 22, capitolul IV, sub tabelul de la punctul 2, după nota 4 se introduce o nouă notă, nota 5, cu următorul cuprins: "NOTA 5: Criteriile de eligibilitate şi criteriile de excludere, algoritmul de testare şi condiţiile ce trebuie îndeplinite de unităţile sanitare pentru realizarea serviciilor de screening sunt prevăzute în metodologiile de screening aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii." 31. În anexa nr. 23 A, în tabel, poziţia 59 se modifică şi va avea următorul cuprins: "
┌──┬────────────┬────┬─────┬──────┬────┐
│ │Spitalul │ │ │ │ │
│ │Clinic de │ │ │ │ │
│59│Urgenţă Sf. │B_21│2.132│1,6776│4,84│
│ │Pantelimon │ │ │ │ │
│ │Bucureşti │ │ │ │ │
└──┴────────────┴────┴─────┴──────┴────┘
" 32. În anexa nr. 27, la litera B, nota pentru punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: "Notă pentru punctul 2: Activităţile de transport sanitar neasistat acordate persoanelor asigurate diagnosticate cu afecţiune oncologică şi persoanelor asigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică, care nu sunt transportabile cu mijloace de transport convenţionale, în aplicarea Legii nr. 293/2022 pentru prevenirea şi combaterea cancerului, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt cuprinse la pct. 2.1-2.10." 33. În anexa nr. 27, la litera B, partea introductivă a punctului 3, precum şi subpunctele 3.2 şi 3.3 se modifică şi vor avea următorul cuprins: "3. Transport sanitar neasistat acordat persoanelor asigurate diagnosticate cu afecţiune oncologică şi persoanelor asigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică, care nu sunt transportabile cu mijloace de transport convenţionale, acordate în aplicarea Legii nr. 293/2022 pentru prevenirea şi combaterea cancerului, cu modificările şi completările ulterioare Transportul sanitar neasistat include: ..................................................................................................3.2. Transportul dus-întors la cabinetul de specialitate din specialităţile clinice şi de la cabinet la domiciliu, pentru consultaţie în vederea diagnosticării, evaluării, monitorizării şi prescrierii tratamentului în cazul afecţiunilor oncologice, pacientului care deţine bilet de trimitere pentru servicii medicale clinice cu evidenţiere distinctă corespunzătoare; pacienţilor cu afecţiuni oncologice şi oncohematologice care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate nu li se solicită prezentarea biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice în vederea transportului dus-întors la cabinetul de specialitate din specialităţile clinice oncologie/ hematologie/oncologie şi hematologie pediatrică şi de la cabinet la domiciliu;3.3. Transportul dus-întors la laboratorul de investigaţii paraclinice şi de la laborator la domiciliu, pentru efectuare de investigaţii medicale paraclinice în ambulatoriu recomandate de medicii de familie sau medicii de specialitate din ambulatoriul de specialitate clinic aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, pentru diagnosticarea şi monitorizarea afecţiunilor oncologice, pacientului care deţine bilet de trimitere pentru servicii medicale paraclinice cu evidenţiere distinctă corespunzătoare, precum şi pentru investigaţiile recomandate de medicii de familie în cadrul consultaţiilor de prevenţie;" 34. În anexa nr. 28, la articolul 5, alineatele (1^1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "(1^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), plata serviciilor de transport sanitar neasistat, prevăzute la pct. 3 de la lit. B din anexa nr. 27 la ordin, persoanelor asigurate cu afecţiune oncologică şi persoanelor asigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică, care nu sunt transportabile cu mijloace de transport convenţionale, se face la nivelul realizat, în raport cu numărul de kilometri efectiv parcurşi, respectiv mile marine parcurse, şi tariful pe kilometru parcurs, respectiv pe milă parcursă, cu încadrare în sumele aprobate în bugetul FNUASS pentru Planul naţional pentru prevenirea şi combaterea cancerului. ..................................................................................................(3) Casele de asigurări de sănătate decontează unităţilor specializate private solicitările pentru consultaţii de urgenţă la domiciliu prevăzute la lit. A pct. 1 şi la lit. B pct. 1 din anexa nr. 27 la ordin şi numărul de kilometri efectuaţi pentru tipul de transport prevăzut la lit. A pct. 2 şi la lit. B pct. 2 şi 3 din anexa nr. 27 la ordin, dacă acestea au fost efectuate pe baza apelurilor primite prin sistemul 112, dispecerizate de dispeceratul medical public sau cel integrat şi au avizul dispeceratului medical public sau celui integrat." 35. În anexa nr. 29, la articolul 5, literele b) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "b) să deconteze furnizorilor, la termenele prevăzute în contract, pe baza facturii, a listei certificate de serviciul public de ambulanţă cuprinzând solicitările care au fost asigurate în luna anterioară şi a documentelor justificative transmise în format electronic, în formatul solicitat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, contravaloarea consultaţiilor de urgenţă la domiciliu şi a activităţilor de transport sanitar neasistat contractate, efectuate, raportate şi validate, conform Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în limita valorii de contract; trimestrial se fac regularizări, în condiţiile prevăzute în norme; să deconteze furnizorilor, pe baza facturii, a documentelor justificative şi a listei certificate de serviciul public de ambulanţă cuprinzând solicitările care au fost asigurate în luna anterioară, contravaloarea serviciilor de transport sanitar neasistat prevăzute la pct. 3 de la lit. B din anexa nr. 27 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, persoanelor asigurate cu afecţiune oncologică şi persoanelor asigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică, raportate şi validate conform Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, cu încadrarea în fondurile aprobate în bugetul FNUASS pentru Planul naţional pentru prevenirea şi combaterea cancerului; ..................................................................................................l) să ţină evidenţe distincte pentru serviciile de transport sanitar neasistat prevăzute în anexa nr. 27 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, acordate de furnizori persoanelor cu afecţiune oncologică şi persoanelor cu suspiciune de afecţiune oncologică." 36. În anexa nr. 29, la articolul 6 alin. (1), litera n) se modifică şi va avea următorul cuprins: "n) să întocmească evidenţe distincte pentru cazurile care reprezintă accidente de muncă şi boli profesionale, dacă la nivelul furnizorilor există documente în acest sens, şi să le comunice lunar caselor de asigurări de sănătate cu care sunt în relaţie contractuală; să întocmească evidenţe distincte ale cazurilor prezentate ca urmare a situaţiilor în care au fost aduse daune sănătăţii de către alte persoane, dacă la nivelul furnizorilor există documente în acest sens, având obligaţia de a le comunica lunar casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală; să întocmească evidenţe distincte pentru serviciile acordate persoanelor care nu deţin cod numeric personal, prevăzute la art. 225 alin. (1) lit. a), e) şi f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi să le comunice lunar casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală; să întocmească evidenţe distincte pentru serviciile de transport sanitar neasistat prevăzute la pct. 3 de la lit. B din anexa nr. 27 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, persoanelor asigurate cu afecţiune oncologică şi persoanelor asigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică, şi să le comunice lunar casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală;" 37. În anexa nr. 29, la articolul 8 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: "c) Casele de asigurări de sănătate decontează unităţilor specializate private autorizate şi acreditate sau înscrise în procesul de acreditare, după caz, solicitările pentru consultaţii de urgenţă la domiciliu prevăzute la lit. A pct. 1 şi la lit. B pct. 1 din anexa nr. 27 la ordin şi numărul de kilometri efectuaţi pentru tipul de transport prevăzut la lit. A pct. 2 şi la lit. B pct. 2 şi 3 din anexa nr. 27 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare, dacă acestea au fost efectuate pe baza apelurilor primite prin sistemul 112, dispecerizate de dispeceratul medical public sau cel integrat şi au avizul dispeceratului medical public sau celui integrat." 38. La anexa nr. 37, la articolul 6, după litera o) se introduce o nouă literă, litera p), cu următorul cuprins: "p) să aducă la cunoştinţa Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România nerespectarea de către furnizorii de medicamente a obligaţiei prevăzute la art. 7 lit. ac)." 39. În anexa nr. 37, la articolul 7, după litera ab) se introduce o nouă literă, litera ac), cu următorul cuprins: "ac) să respecte prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.473/2018 pentru crearea cadrului de aplicare a prevederilor Regulamentului delegat (UE) 2016/161 al Comisiei din 2 octombrie 2015 de completare a Directivei 2001/83/CE a Parlamentului European şi a Consiliului prin stabilirea de norme detaliate pentru elementele de siguranţă care apar pe ambalajul medicamentelor de uz uman, la momentul eliberării medicamentelor cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu, din prescripţiile medicale." 40. În anexa nr. 38, la litera A, punctul 3.1 de sub tabelul de la punctul 3 - Dispozitive pentru retenţie sau/şi incontinenţă urinară se modifică şi va avea următorul cuprins: "3.1. Pentru dispozitivele prevăzute la poz. 1-4, durata prescripţiei este pentru maximum 90/91/92 de zile, în funcţie de starea clinică şi evoluţia afecţiunii pentru pacienţii care nu au incontinenţă urinară permanent, respectiv retenţie urinară permanentă şi nelimitată pentru pacienţii care au incontinenţă urinară permanentă, respectiv retenţie urinară permanentă." 41. În anexa nr. 39, la articolul 1, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(6) Durata prescripţiei pentru dispozitivele de protezare stomii şi pentru dispozitivele pentru retenţie sau/şi incontinenţă urinară este de maximum 90/91/92 de zile. Pentru dispozitivele de protezare stomii în cazul pacienţilor cu stome permanente şi pentru dispozitive pentru incontinenţă urinară, în cazul pacienţilor cu incontinenţă urinară permanentă, medicul va menţiona pe prescripţia medicală «stomă permanentă» respectiv «incontinenţă urinară permanentă». Pentru dispozitivele pentru retenţie urinară, în cazul pacienţilor cu retenţie urinară permanentă, medicul va menţiona pe prescripţia medicală «retenţie urinară permanentă». Pacienţi cu retenţie urinară permanentă sunt pacienţi cu leziuni medulare traumatice şi pacienţi cu vezică neurogenă. Durata prescripţiei medicale pe care este menţionat «stomă permanentă», «incontinenţă urinară permanentă», respectiv «retenţie urinară permanentă» este nelimitată." 42. În anexa nr. 39, la articolul 2, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "ART. 2 (1) Pentru obţinerea dispozitivului medical, asiguratul, unul dintre membrii de familie cu grad de rudenie I sau II, soţ/soţie, o persoană împuternicită legal în acest sens de acesta prin act notarial/act de reprezentare prin avocat, reprezentantul legal al asiguratului sau orice persoană, cu excepţia reprezentanţilor furnizorilor de dispozitive medicale (reprezentanţi legali, asociaţi, administratori, angajaţi ai furnizorilor de dispozitive medicale, persoane care desfăşoară activitate la nivelul acestora), depune o cerere la casa de asigurări de sănătate în evidenţele căreia se află asiguratul beneficiar al dispozitivului medical, prescripţia medicală pentru dispozitivul medical şi prezintă actul de identitate, respectiv certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap pentru echipamentele pentru oxigenoterapie, ventilaţie noninvazivă şi suport de presiune pozitivă continuă CPAP/BPAP, după caz. Pentru copiii în vârstă de până la 14 ani se ataşează prescripţia medicală pentru dispozitivul medical recomandat, cu specificarea domiciliului copilului, şi se prezintă certificatul de naştere. Pentru obţinerea protezelor de membru superior, protezelor de membru inferior -- proteze definitive, dispozitivelor de protezare stomii -- pentru pacienţii cu stome permanente, dispozitivelor pentru incontinenţă urinară -- pentru pacienţii cu incontinenţă urinară permanentă, dispozitivelor pentru retenţie urinară - pentru pacienţii cu retenţie urinară permanentă, echipamentelor pentru oxigenoterapie, ventilaţie noninvazivă, suport de presiune pozitivă continuă CPAP/BPAP şi dispozitivelor de asistare a tusei - pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav definitiv, asiguratul, unul dintre membrii de familie cu grad de rudenie I sau II, soţ/soţie, o persoană împuternicită legal în acest sens de acesta prin act notarial/act de reprezentare prin avocat, reprezentantul legal al asiguratului sau orice persoană, cu excepţia reprezentanţilor furnizorilor de dispozitive medicale (reprezentanţi legali, asociaţi, administratori, angajaţi ai furnizorilor de dispozitive medicale, persoane care desfăşoară activitate la nivelul acestora), depune o cerere la casa de asigurări de sănătate în evidenţele căreia se află asiguratul beneficiar al dispozitivului medical şi prezintă actul de identitate, respectiv certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap pentru echipamentele pentru oxigenoterapie, ventilaţie noninvazivă şi suport de presiune pozitivă continuă CPAP/BPAP, după caz. Pentru copiii în vârstă de până la 14 ani se specifică în cerere domiciliul copilului şi se prezintă certificatul de naştere. Documentele necesare obţinerii dispozitivului medical se pot transmite casei de asigurări de sănătate şi prin poştă, curierat sau prin mijloace de comunicare electronică. .................................................................................................. (3) În situaţia pacienţilor cu stome permanente, pentru obţinerea dispozitivelor de protezare stomii, prescripţia medicală pe care este completată menţiunea «stomă permanentă» se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate, o singură dată. În situaţia pacienţilor cu incontinenţă urinară permanentă, pentru obţinerea dispozitivelor de incontinenţă urinară, prescripţia medicală pe care este completată menţiunea «incontinenţă urinară permanentă» se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate, o singură dată. În situaţia pacienţilor cu retenţie urinară permanentă, pentru obţinerea dispozitivelor de retenţie urinară, prescripţia medicală pe care este completată menţiunea «retenţie urinară permanentă» se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate, o singură dată." 43. În anexa nr. 39, la articolul 3, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(4) Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii şi retenţie sau/şi incontinenţă urinară este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice. Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii şi retenţie sau/şi incontinenţă urinară pentru asiguraţii cu stome permanente, pentru asiguraţii cu incontinenţă urinară permanentă şi pentru asiguraţii cu retenţie urinară permanentă este valabilă pentru o perioadă de 12 luni calendaristice. Decizia de aprobare pentru procurarea filtrului umidificator HME este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, care nu poate fi mai mare de 12 luni calendaristice. Decizia de aprobare pentru procurarea adezivilor pentru filtrele umidificatoare HME este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripţia medicală, care nu poate fi mai mare de 12 luni calendaristice." 44. În anexa nr. 39 A, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 1 Se aprobă procurarea/închirierea următorului dispozitiv medical destinat recuperării unei deficienţe organice sau funcţionale ................................................................... ................................................................... Dispozitive pentru protezare stomii/Dispozitive pentru retenţie sau/şi incontinenţă urinară: [ ] set de referinţă [ ] set modificat Dispozitive medicale ce se pot acorda pereche: [ ] dreapta [ ] stânga pe o perioadă de ................. termen de înlocuire de .............. pentru beneficiarul ........................................................ Pacient diagnosticat cu afecţiune oncologică DA \u-3928?/NU \u-3928?" 45. În anexa nr. 40, la articolul 6, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: "f) să nu modifice preţurile de vânzare cu amănuntul şi sumele de închiriere ale dispozitivelor medicale transmise/depuse la contractare potrivit prevederilor art. 166 alin. (1) lit. i) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia perioadei de contractare anuală organizate de casele de asigurări de sănătate potrivit art. 197 alin. (1) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare; pentru perioada de aplicare a prevederilor art. I alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, în care prevederile art. 197 alin. (1) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare, nu se aplică, furnizorii pot modifica o singură dată pe an preţurile de vânzare cu amănuntul şi sumele de închiriere ale dispozitivelor medicale transmise/depuse la contractare; modificarea se face în acelaşi timp pentru toate dispozitivele medicale pentru care furnizorul consideră necesar a se modifica preţurile de vânzare cu amănuntul şi sumele de închiriere;" ART. II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 octombrie 2024, cu excepţia dispoziţiilor de la poziţia 59 din tabelul de la anexa nr. 23 A la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, astfel cum a fost modificat şi completat prin prezentul ordin, care intră în vigoare la data de 1 decembrie 2024. p. Ministrul sănătăţii, Adriana Pistol, secretar de stat Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Valeria Herdea -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.