Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 4.713 din 23 august 2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a casei corpului didactic si a Metodologiei de incadrare a personalului didactic si didactic auxiliar in casele corpului didactic
EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 630 din 8 septembrie 2010
ORDIN nr. 4.713 din 23 august 2010
privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a casei corpului didactic şi a Metodologiei de încadrare a personalului didactic şi didactic auxiliar în casele corpului didactic
EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETÃRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 630 din 8 septembrie 2010
În conformitate cu prevederile <>art. 50 şi 162 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 5 alin. (2) lit. d) şi <>art. 32 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, cu modificãrile ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.
ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a casei corpului didactic, cuprins în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Se aprobã Metodologia de încadrare a personalului didactic şi didactic auxiliar în casele corpului didactic, cuprinsã în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 3
Cu data intrãrii în vigoare a acestui ordin, se abrogã orice dispoziţii contrare.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 5
Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare şi casele corpului didactic vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul educaţiei,
cercetãrii, tineretului şi sportului,
Daniel Petru Funeriu
Bucureşti, 23 august 2010.
Nr. 4.713.
ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a casei corpului didactic
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Casa corpului didactic este unitate conexã a învãţãmântului preuniversitar, care funcţioneazã în fiecare judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, în baza prevederilor <>art. 50 alin. (1) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Casa corpului didactic poate organiza filiale în judeţ, respectiv în sectoarele municipiului Bucureşti.
ART. 2
(1) Casa corpului didactic este instituţie cu personalitate juridicã, cu sediu, patrimoniu, siglã şi sigiliu, subordonatã metodologic Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Pe plan local, activitatea casei corpului didactic este coordonatã şi controlatã de inspectoratul şcolar, conform prevederilor <>art. 142 alin. (m) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Misiunea casei corpului didactic este de a promova inovaţia şi reforma în educaţie, de a asigura cadrul pentru dezvoltarea personalã şi profesionalã a personalului din învãţãmântul preuniversitar, în corelaţie cu standardele profesionale pentru profesiunea didacticã, standardele de calitate şi competenţele profesionale.
ART. 4
Casa corpului didactic are ca obiectiv principal organizarea activitãţilor de formare continuã şi a activitãţilor cu caracter ştiinţific, metodic şi cultural pentru personalul din învãţãmântul preuniversitar, în conformitate cu prevederile <>art. 162 alin. (1) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Funcţiile casei corpului didactic:
a) organizator de programe de formare continuã pentru personalul didactic şi didactic auxiliar din învãţãmântul preuniversitar;
b) centru de resurse, inovaţie şi expertizã în formarea continuã a personalului didactic şi a managerilor educaţionali;
c) centru de informare-documentare şi consultanţã pentru personalul din învãţãmântul preuniversitar;
d) centru de iniţiere şi de organizare de activitãţi ştiinţifice, metodice şi culturale;
e) editare şi difuzare de carte şi publicaţii;
f) consiliere în managementul proceselor de dezvoltare personalã şi organizaţionalã;
g) centru metodologic pentru bibliotecarii şi documentariştii din învãţãmântul preuniversitar;
h) marketing educaţional: analiza nevoilor de formare, definirea produselor şi serviciilor oferite (oferta de programe de formare continuã), promovarea şi furnizarea acestora;
i) bancã de date pentru resursele umane cu statut de formator în principalele domenii (curriculum, evaluare, management etc.), inspectori şcolari responsabili cu formarea continuã, consultanţi şi experţi;
j) centru de organizare a activitãţilor de petrecere a timpului liber (excursii tematice, şcoli de varã, festivitãţi jubiliare pentru instituţii/personalitãţi, reuniuni tradiţionale de ziua învãţãtorului, ziua copilului etc., înfiinţarea unui club al cadrelor didactice care sã prilejuiascã întâlniri, schimburi de opinii).
ART. 6
(1) Pentru realizarea programelor proiectate, casa corpului didactic colaboreazã cu specialişti/experţi atât din cadrul instituţiilor furnizoare de pregãtire iniţialã, cât şi al celor de formare continuã - instituţii/organizaţii acreditate de Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Extensia în teritoriu a programelor casei corpului didactic se poate asigura şi prin derularea unor seturi de programe de formare la distanţã.
ART. 7
Casa corpului didactic funcţioneazã şi în calitate de furnizor de programe de formare continuã pentru personalul din învãţãmântul preuniversitar. Programele de formare continuã oferite de casa corpului didactic în aceastã calitate se vor supune acreditãrii de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 8
Casa corpului didactic stabileşte relaţii de parteneriat cu instituţii de învãţãmânt de toate gradele, institute de cercetare ştiinţificã, societãţi ştiinţifice profesionale, biblioteci, organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale din ţarã şi strãinãtate, persoane fizice/juridice etc., cu atribuţii în domeniul învãţãmântului, educaţiei şi cercetãrii.
ART. 9
Casa corpului didactic are drept de editurã, tipografie, centru de multiplicare, librãrie şi poate realiza mijloace de învãţãmânt, programe pe calculator, material didactic. Casa corpului didactic poate tipãri/edita revistã proprie sau alte tipuri de publicaţii (caiete metodice, studii, ghiduri metodice etc.) în care valorificã şi popularizeazã experienţa şi activitatea de cercetare în educaţie.
ART. 10
Activitãţile casei corpului didactic se desfãşoarã cu prioritate în teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti şi în reţeaua naţionalã a unitãţilor de învãţãmânt.
ART. 11
(1) Activitatea care se desfãşoarã în şi de cãtre casa corpului didactic este apoliticã şi nediscriminatorie.
(2) În spaţiile aparţinând casei corpului didactic sunt interzise:
- activitãţi contrare prevederilor Constituţiei României, republicatã;
- activitãţi ale partidelor, formaţiunilor politice;
- activitãţi de propagandã politicã sau prozelitism religios;
- activitãţi care încalcã normele generale de moralitate.
(3) Casa corpului didactic poate închiria spaţiile temporar disponibile, în condiţiile respectãrii legislaţiei în vigoare.
ART. 12
(1) Casele corpului didactic pot avea denumirea simplã "Casa Corpului Didactic a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti" sau pot purta numele unei personalitãţi reprezentative din domeniul educaţiei, în semn de recunoaştere a activitãţii depuse.
(2) Atribuirea unei denumiri casei corpului didactic se face prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, la solicitarea instituţiei, înaintatã Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(3) Solicitarea de aprobare privind atribuirea unei denumiri casei corpului didactic va fi însoţitã de:
- memoriu de fundamentare (expunere de motive);
- decizia consiliului de administraţie al casei corpului didactic;
- acordul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar;
- avizul organelor administraţiei publice locale (consiliul judeţean/consiliul local).
CAP. II
Structura organizatoricã şi funcţionalã a casei corpului didactic
ART. 13
Structura casei corpului didactic cuprinde:
a) conducerea:
- director;
- consiliu de administraţie;
b) Serviciul resurse, informare, documentare, consultanţã:
- compartimentul programe (profesori-metodişti);
- bibliotecã;
- informatizare;
- editurã (dupã caz).
Domeniul de activitate al serviciului:
- investigarea nevoilor de perfecţionare, rezultate din:
● introducerea unor conţinuturi/cerinţe noi în programele/legislaţia actualã;
● nevoi rezultate din inspecţia şcolarã care reclamã, pentru anumite cadre didactice, necesitatea perfecţionãrii pe arii/domenii anume;
● nevoi concrete, exprimate de potenţialii beneficiari;
- constituirea de cataloage cu oferte de programe de formare continuã, comunicarea ofertelor şi receptarea înscrierilor pe canale organizatoric eficiente;
- organizarea/gãzduirea unor programe de formare şi dezvoltare profesionalã oferite de furnizori de formare acreditaţi;
- furnizarea de programe de formare continuã, acreditate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, pe baza unei oferte care rãspunde exigenţelor actuale de pregãtire continuã, derivã din problematica reformei curriculare şi ţine cont de nevoile individuale de dezvoltare profesionalã exprimate de personalul din învãţãmântul preuniversitar;
- consultanţã/consiliere pentru dezvoltare profesionalã/organizaţionalã;
- organizarea de cursuri de iniţiere;
- activitate de cercetare, inovaţie, expertizã;
- activitate de informare-documentare;
- organizarea de activitãţi metodico-ştiinţifice, sesiuni de comunicãri, expoziţii permanente de carte, manuale, prezentãri şi lansãri de carte/lucrãri de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori, artişti, oameni de ştiinţã;
- organizarea de activitãţi cultural-artistice şi loisir (cenacluri, cluburi, formaţii artistice/sportive, excursii);
- proiectare, editare, difuzare de mijloace de învãţãmânt, carte şi auxiliare educaţionale;
- gestionarea documentelor de intrare/ieşire ale instituţiei;
- inventarierea şi arhivarea documentelor corespunzãtoare stagiilor şi activitãţilor de formare continuã derulate (suporturi de curs, tabele nominale cu participanţii etc.);
c) Compartimentul financiar:
- rãspunde de gestionarea resurselor financiare, de contabilitate.
CAP. III
Personalul angajat
ART. 14
Casa corpului didactic are stat de funcţii propriu, avizat de inspectorul şcolar general şi aprobat de Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 15
Casa corpului didactic îşi poate realiza programele şi cu personal de specialitate din alte unitãţi, în sistem de platã cu ora sau pe baze contractuale, în condiţiile legii.
ART. 16
(1) Angajarea ca director al casei corpului didactic se face prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului; numirea şi revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
(2) În baza ordinului de numire în funcţie, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educaţional cu ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, pe o perioadã determinatã de cel mult 4 ani. Directorul casei corpului didactic este evaluat anual.
(3) Directorul casei corpului didactic beneficiazã de indemnizaţie de conducere, în condiţiile legii, şi de rezervare de catedrã.
(4) Funcţia de director al casei corpului didactic este echivalentã cu funcţia de inspector şcolar general adjunct. Directorul casei corpului didactic se subordoneazã direct inspectorului şcolar general.
ART. 17
Ocuparea posturilor vacante de profesor-metodist constituite în normã întreagã se realizeazã prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 18
(1) Consiliul de administraţie al casei corpului didactic este format din 3-5 membri şi are urmãtoarea componenţã:
- directorul casei corpului didactic - preşedinte;
- un inspector şcolar general adjunct;
- reprezentanţi ai serviciului resurse, informare, documentare, consultanţã;
- responsabilul compartimentului financiar;
- reprezentanţi ai instituţiilor partenere ale casei corpului didactic sau reprezentanţi ai comunitãţii locale.
Secretarul consiliului de administraţie este numit de director dintre membrii acestuia; el consemneazã într-un registru special procesele-verbale ale şedinţelor.
(2) Consiliul de administraţie are rol de decizie în domeniul administrativ.
(3) Consiliul de administraţie este ales anual, în şedinţã de analizã şi proiectare a activitãţii, şi se întruneşte lunar sau ori de câte ori considerã necesar directorul sau o treime din membrii consiliului.
(4) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea simplã de voturi din numãrul membrilor componenţi ai acestuia.
(5) În cazul în care hotãrârile consiliului de administraţie contravin legislaţiei în vigoare, directorul are drept de veto, informând în acest sens inspectorul şcolar general.
(6) Atribuţiile consiliului de administraţie:
a) elaboreazã strategiile şi planurile de activitate ale instituţiei, pe care le înainteazã spre aprobare inspectoratului şcolar;
b) realizeazã proiectul de buget, pe care îl înainteazã spre aprobare inspectoratului şcolar;
c) elaboreazã regulamentul de ordine interioarã al instituţiei, pe care îl înainteazã spre aprobare inspectoratului şcolar. Prevederile acestuia nu trebuie sã le încalce pe cele ale altor acte normative elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
d) aprobã, la propunerea directorului, fişele de post pentru personalul angajat;
e) elaboreazã/aplicã instrumentele de evaluare şi stabileşte calificativele anuale pentru personalul angajat în instituţie;
f) aplicã reglementãrile în vigoare privind acordarea stimulentelor salariale, precum şi a sancţiunilor;
g) aprobã perioadele concediului de odihnã, pe baza solicitãrilor scrise, pentru personalul angajat în instituţie;
h) stabileşte strategia de realizare şi gestionare a resurselor financiare extrabugetare, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 19
(1) Preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca, cel puţin semestrial, o adunare generalã, la care participã toţi angajaţii permanenţi ai instituţiei.
(2) Modul de organizare şi de desfãşurare, precum şi competenţele adunãrii generale se stabilesc prin regulamentul de ordine interioarã al casei corpului didactic.
ART. 20
(1) Încadrarea cu personal a casei corpului didactic se face în conformitate cu prevederile Metodologiei de încadrare cu personal didactic şi didactic auxiliar în casa corpului didactic, elaboratã de Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Personalul didactic care îşi desfãşoarã activitatea în casa corpului didactic este încadrat, prin detaşare în interesul învãţãmântului sau prin concurs, la propunerea directorului instituţiei, prin decizie emisã de inspectorul şcolar general, iar personalul didactic auxiliar este încadrat prin decizie emisã de directorul casei corpului didactic.
CAP. IV
Dispoziţii finale
ART. 21
Salarizarea personalului casei corpului didactic, cheltuielile materiale necesare funcţionãrii instituţiei, precum şi finanţarea activitãţilor de formare continuã, iniţiate şi organizate de casa corpului didactic şi avizate sau acreditate, se asigurã de la bugetul de stat de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 22
Cadrele didactice încadrate la casa corpului didactic beneficiazã de toate drepturile prevãzute în <>Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 23
Veniturile realizate de casa corpului didactic din diverse surse vor fi evidenţiate într-un cont de venituri extrabugetare. Fondurile obţinute din cursuri contra cost, editurã, tipografie, librãrie, sponsorizãri etc. se gestioneazã la nivelul instituţiei, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 24
(1) Fondurile bãneşti provenite de la buget sunt vãrsate în contabilitatea inspectoratului şcolar judeţean. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, la începutul anului bugetar, repartizeazã bugetul casei corpului didactic în baza unei analize de nevoi, elaboratã de casa corpului didactic în funcţie de oferta educaţionalã şi de planul managerial al acesteia.
(2) Bugetul alocat este adus la cunoştinţa consiliului de administraţie al casei corpului didactic.
NOTÃ.
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, directorul şi consiliul de administraţie al casei corpului didactic vor elabora şi aproba Regulamentul de ordine interioarã.
ANEXA 2
METODOLOGIE
de încadrare a personalului didactic şi didactic
auxiliar în casele corpului didactic
I. Director
ART. 1
Se normeazã un post de director pentru fiecare casã a corpului didactic.
ART. 2
(1) Funcţia de director al casei corpului didactic se ocupã prin concurs, pe baza metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului. Numirea şi revocarea directorului se fac prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
(2) În baza ordinului de numire în funcţie, directorul casei corpului didactic încheie un contract de management educaţional cu ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, pe o perioadã de 4 ani, care poate fi prelungit, cu acordul pãrţilor, în urma evaluãrii performanţelor manageriale.
ART. 3
Condiţiile de încadrare ca director al casei corpului didactic sunt precizate în Metodologia de organizare şi desfãşurare a concursului pentru funcţiile de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratul şcolar şi de director al casei corpului didactic, aprobatã prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului.
ART. 4
Norma de activitate a directorului casei corpului didactic este de 40 ore sãptãmânal, fãrã obligaţie de predare la catedrã; directorul beneficiazã de indemnizaţie de conducere, în condiţiile legii, şi de rezervare a catedrei.
II. Profesori-metodişti
ART. 5
Normarea posturilor de profesori-metodişti la nivelul casei corpului didactic se realizeazã prin raportare la numãrul de personal didactic şi didactic auxiliar existent la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Astfel, se normeazã un post de profesor-metodist la un numãr de circa 1.500 personal didactic, dar nu mai puţin de douã posturi pentru fiecare casã a corpului didactic.
ART. 6
Condiţii de încadrare pentru profesorul-metodist:
- studii universitare cu diplomã de licenţã, corespunzãtoare funcţiei didactice din învãţãmântul preuniversitar (conform prevederilor <>art. 7 alin. 3 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare);
- titular în învãţãmântul preuniversitar;
- cel puţin gradul didactic II în învãţãmânt;
- vechime în învãţãmânt de minimum 6 ani, cu competenţe dobândite în managementul educaţional, managementul de proiect, precum şi competenţe dobândite în activitatea cu adulţii în domeniul formãrii continue.
ART. 7
Angajarea ca profesor-metodist se face prin concurs specific, pe baza metodologiei elaborate de Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 8
Norma de activitate a profesorului metodist este de 40 de ore sãptãmânal, cu obligaţie de predare la catedrã, de douã ore sãptãmânal, în specialitatea înscrisã pe diploma de studii.
ART. 9
Cadrul didactic titular în învãţãmântul preuniversitar şi angajat prin concurs la casa corpului didactic beneficiazã de rezervare a postului didactic sau a catedrei.
ART. 10
Personalul didactic încadrat prin concurs la casa corpului didactic pe funcţia de profesor-metodist va fi evaluat anual de cãtre o comisie propusã de directorul instituţiei şi avizatã de inspectorul şcolar general.
ART. 11
(1) Casa corpului didactic poate angaja profesori-formatori, profesori-asociaţi, mentori de dezvoltare profesionalã care realizeazã efectiv activitate de formare în specialitatea lor şi/sau aria curricularã respectivã.
(2) Profesorul-formator îşi poate desfãşura activitatea la catedrã, cu normã întreagã şi plata cu ora la casa corpului didactic.
ART. 12
Domeniile de competenţã pentru profesorul-metodist:
- testarea, prin investigaţii proprii de teren, în colaborare cu inspectorii şcolari de specialitate, inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesionalã, directorii unitãţilor de învãţãmânt, responsabilii cu formarea continuã din şcoli, a nevoii reale de formare continuã la nivel individual şi al unitãţilor de învãţãmânt;
- identificarea şi valorificarea resurselor umane (formatori);
- întocmirea de proiecte de programe de formare continuã: obiective, suport de curs propus de formatori, buget estimativ pe categorii de cheltuieli;
- prezentarea proiectului de program de formare consiliului de administraţie al casei corpului didactic, care avizeazã folosirea programului în cadrul ofertei de formare a instituţiei;
- monitorizarea/evaluarea derulãrii programului;
- centralizarea şi promovarea ofertei de formare educaţionalã provenite de la instituţii specializate şi de la inovatorii din reţea privind formarea continuã a personalului didactic, dezvoltarea parteneriatului social şi comunitar etc.;
- participarea la expertizarea proiectelor de programe prezentate casei corpului didactic pentru înscrierea la programele naţionale şi internaţionale în domeniul educaţiei şi descoperirea de surse alternative de finanţare a acestora la nivel zonal;
- asigurarea consilierii metodologice a acţiunilor de formare continuã în afara casei corpului didactic (unitãţi şcolare, zone defavorizate) organizate de alţi furnizori de formare continuã acreditaţi (societãţi profesionale, asociaţii, fundaţii, organizaţii nonguvernamentale etc.).
III. Bibliotecar/Documentarist
ART. 13
Se normeazã un post de bibliotecar sau de documentarist pentru fiecare bibliotecã a casei corpului didactic.
ART. 14
Pentru ocuparea funcţiilor didactice auxiliare de bibliotecar şi documentarist trebuie îndeplinite urmãtoarele condiţii de studii: absolvirea cu examen de diplomã a unei instituţii de învãţãmânt, secţia de biblioteconomie, sau a altor instituţii de învãţãmânt ai cãror absolvenţi au studiat în timpul şcolarizãrii disciplinele de profil din domeniul biblioteconomiei; pot ocupa funcţia de bibliotecar/documentarist şi alţi absolvenţi ai învãţãmântului superior, postliceal sau liceal cu diplomã, pe perioadã determinatã, dacã au urmat un curs de iniţiere în domeniu. Funcţiile didactice auxiliare de bibliotecar şi documentarist pot fi ocupate şi de persoanele care au absolvit cu diplomã ciclul I de studii universitare de licenţã sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului (conform prevederilor <>art. 8 lit. a) şi i) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare).
ART. 15
(1) Domeniile de competenţã pentru bibliotecar/documentarist:
- facilitarea accesului la informaţie;
- facilitarea folosirii unor surse documentare, cu ajutorul tehnicilor de informare şi comunicare educative;
- practicarea unei politici documentare prospective (elaborarea de dosare de documentare, de bibliografii care sã susţinã orientãrile politicilor educative şi ale programelor şcolare etc.);
- asigurarea completãrii judicioase a fondului documentar (achiziţii, abonamente, donaţii, schimb, transfer), în conformitate cu programele şcolare şi în funcţie de nevoile de lecturã ale utilizatorilor;
- contribuţii la crearea şi gestionarea unui fond documentar pluridisciplinar şi multimedia;
- contribuţii la dezvoltarea capacitãţii de cercetare documentarã;
- îndrumare bibliograficã directã a beneficiarilor;
- realizarea operaţiilor de evidenţã - popularizare, depozitare, catalogare, clasificare, împrumut interbibliotecar, achiziţii, casare (aprobate);
- organizarea acţiunilor de popularizare a colecţiilor bibliotecii/mediatecii;
- organizarea de standuri educaţionale, expoziţii permanente de carte şi/sau manuale, prezentãri şi lansãri de carte/lucrãri de specialitate, mese rotunde, întâlniri tematice cu scriitori etc.;
- difuzare de mijloace de învãţãmânt, carte, auxiliare educaţionale;
- organizarea, coordonarea activitãţii de formare continuã pentru bibliotecarii din unitãţile de învãţãmânt;
- acordarea asistenţei metodologice de specialitate pentru bibliotecarii instituţiilor de învãţãmânt preuniversitar din judeţ;
- stabilirea relaţiilor cu instituţiile editoare;
- promovarea/favorizarea relaţiei cu presa.
(2) Atribuţiile angajaţilor pe posturile de bibliotecar, respectiv documentarist sunt diferenţiate şi sunt prevãzute în fişa postului.
IV. Informatician
ART. 16
Se normeazã un post de informatician pentru fiecare casã a corpului didactic care dispune de o reţea de calculatoare.
ART. 17
Condiţii de încadrare pentru informatician: absolvirea cu diplomã a unei instituţii de învãţãmânt superior sau a unei unitãţi de învãţãmânt preuniversitar de profil. Funcţia didacticã auxiliarã de informatician se poate ocupa şi de persoanele care au absolvit cu diplomã ciclul I de studii universitare de licenţã sau ciclul II de studii universitare de masterat în profilul postului.
ART. 18
(1) Domeniul de competenţã pentru informatician:
- tehnoredactarea cataloagelor cu oferte de programe de formare continuã;
- software educaţional;
- coordonarea operaţiilor implicate de redactarea, editarea, multiplicarea oricãror publicaţii ale casei corpului didactic;
- organizarea de cursuri de iniţiere în utilizarea computerului;
- realizarea bazelor de date utile desfãşurãrii optime a activitãţii în casa corpului didactic;
- realizarea de demonstraţii multimedia;
- organizarea, coordonarea activitãţii de formare continuã pentru informaticienii din sistemul de învãţãmânt.
(2) Atribuţiile angajaţilor pe posturile de informatician sunt prevãzute în fişa postului.
ART. 19
(1) Angajarea personalului didactic auxiliar (bibliotecar, documentarist, informatician ) se face prin concurs, organizat conform legii, la nivelul casei corpului didactic.
(2) Persoanele angajate pe post de informatician la casa corpului didactic beneficiazã de rezervarea catedrei dacã sunt titulare pe o catedrã de specialitate în învãţãmânt.
(3) Norma de activitate pentru personalul didactic auxiliar angajat la casa corpului didactic este de 40 de ore sãptãmânal.
V. Administrator financiar
ART. 20
Se normeazã jumãtate de post de administrator financiar, cu studii superioare sau medii, dacã instituţia este ordonator terţiar de credite.
ART. 21
La nivelul casei corpului didactic posturile se utilizeazã în funcţie de necesar şi sunt avizate anual prin statele de funcţii de cãtre inspectorul şcolar general şi aprobate de Direcţia generalã management, resurse umane şi reţea şcolarã din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
ART. 22
Modificarea numãrului de posturi se face cu aprobarea Direcţiei generale management, resurse umane şi reţea şcolarã din Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, la propunerea consiliului de administraţie al casei corpului didactic, propunere avizatã de inspectorul şcolar general.
ART. 23
Posturile se normeazã în limitele creditelor bugetare aprobate, conform legii.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: