Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Luând în considerare situaţia epidemiologică din municipiul Lugoj, judeţul Timiş, generată de coronavirusul SARS-CoV-2, având ca rezultat o incidenţă a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 de 7,05 la 1.000 de locuitori în municipiul Lugoj, riscul epidemiologic fiind de o gravitate maximă, în circumstanţe de nerespectare a măsurilor legale în vigoare,
ţinând cont de Hotărârea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Timiş nr. 78 din 20.11.2020 emisă pe baza Analizei de risc a Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului Timiş nr. 31.919 din 20.11.2020 şi a Avizului Institutului Naţional de Sănătate Publică nr. 18.760 din 20.11.2020,
în temeiul prevederilor art. 3 lit. b), art. 6 lit. b), art. 7 alin. (5) şi art. 12 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 5 alin. (3) lit. a)-d) şi f) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, ale art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 967/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 noiembrie 2020, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 şi ale art. 3 alin. (4) din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire şi limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2,
şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă emite următorul ordin:
ART. 1
(1) Începând cu data de 21.11.2020, ora 00,00, se instituie, pentru o perioadă de 14 zile, măsura de carantină zonală în municipiul Lugoj, judeţul Timiş.
(2) Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. (1) este delimitat de următoarele coordonate geografice:
- N 45°42'32.8' E 21°57'57.9'
– N 45°41'41.1' E 21°58'11.4'
– N 45°40'47.0' E 21°57'13.9'
– N 45°39'58.8' E 21°56'22.5'
– N 45°39'25.0' E 21°54'39.3'
– N 45°39'43.1' E 21°52'35.1'
– N 45°41'47.2' E 21°51'18.8'
– N 45°43'29.0' E 21°52'24.3'.
ART. 2
Este strict interzisă intrarea/ieşirea în/din zona carantinată prevăzută la art. 1 alin. (2) prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene, comunale şi forestiere.
ART. 3
Circulaţia şi staţionarea în spaţii publice a persoanelor sunt interzise, cu excepţia motivelor bine justificate, prevăzute în prezentul ordin, pe baza declaraţiei pe propria răspundere, legitimaţiei de serviciu sau a adeverinţei eliberate de angajator.
ART. 4
Se instituie următoarele măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menţionată la art. 1 alin. (2): 1. identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reşedinţa ori adresa declarată în zona menţionată la art. 1 alin. (2) şi introducerea acestora în bazele de date dedicate;
2. limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri;
3. în intervalul orar 6,00-22,00, în interiorul zonei menţionate la art. 1 alin. (2) se interzice circulaţia tuturor persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei, cu următoarele excepţii:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
c) deplasările scurte, în apropierea locuinţei/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activităţi sportive de echipă), precum şi pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
d) deplasarea în scopul donării de sânge la centrele de transfuzie sanguină;
e) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
f) deplasarea pentru realizarea de activităţi agricole;
g) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
h) îngrijirea sau administrarea unei proprietăţi din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obţinerea unor drepturi;
i) participare la programe sau proceduri în unităţi sanitare şi de tratament, inclusiv tratament de recuperare, medicină fizică şi balneologie;
j) pentru achiziţia, service-ul, efectuarea ITP sau alte operaţiuni de întreţinere a vehiculelor, activităţi care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
k) alte motive justificate, precum: deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesităţile de bază ale persoanelor, îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau unei persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
l) deplasarea pentru participarea la slujbele religioase în condiţiile prezentei hotărâri;
m) deplasarea către instituţiile publice şi financiare;
4. în intervalul orar 22,00-6,00, circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei se interzice, cu următoarele excepţii:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă, gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocarul sau alte mijloace de transport de persoane şi care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
5. în/din zona menţionată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea/ieşirea pentru:
a) transportul de marfă, indiferent de natura acestuia, al materiilor prime şi resurselor necesare desfăşurării activităţilor economice în localitatea carantinată, precum şi pentru aprovizionarea populaţiei;
b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfăşoară activităţi economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale, sanitar, veterinar, situaţiilor de urgenţă, administraţiei publice, asistenţei şi protecţiei sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, comerţului şi alimentaţiei publice, comunicaţiilor şi transportului;
c) persoanele care locuiesc în zona carantinată şi desfăşoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
d) persoanele care realizează activităţi agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau a unei persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi, decesul unui membru de familie;
f) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
g) urgenţe medicale;
6. pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţie de serviciu sau adeverinţa eliberată de angajator;
7. pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, declaraţia pe propria răspundere, completată în prealabil;
8. declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/ gospodăriei/locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura;
9. se permite tranzitarea zonei carantinate de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă oprirea în localitate;
10. în interiorul localităţii se interzic circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
11. ocupanţii unui autovehicul, dacă nu sunt membri ai aceleiaşi familii, au obligaţia de a purta mască de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura;
12. se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepţia celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va asigura o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare persoană, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
13. se permite oficierea slujbelor de înmormântare, doar în exterior, cu participarea a maximum 20 de persoane;
14. se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezenţa a maximum 8 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maximum 20 de persoane, cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
15. se instituie obligativitatea purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, prezente în spaţii închise şi deschise;
16. controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din zona menţionată la art. 1 alin. (2) şi măsurile de ordine publică vor fi organizate şi coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi al Judeţului Timiş cu sprijinul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Timiş, a Poliţiei Locale Lugoj, efective din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Timiş, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, inspectoratul teritorial de muncă, protecţia consumatorului, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier sau alţi funcţionari anume desemnaţi prin dispoziţie a primarului unităţii administrativ-teritoriale;
17. prin grija administraţiei publice locale şi a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Timiş se vor stabili căile de circulaţie care tranzitează zona respectivă şi acestea vor fi aduse la cunoştinţa populaţiei.
ART. 5
Se limitează numărul de persoane în cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale astfel încât să se asigure 8 mp/persoană, cu respectarea normelor de distanţare.
ART. 6
Centrele/Parcurile comerciale îşi vor reconfigura, acolo unde este posibil, circuitele, astfel încât să se asigure circuite unice, separate pentru intrare şi pentru ieşire, poziţionate constructiv neadiacent.
ART. 7
Operatorii economici care desfăşoară activităţi de transport persoane şi care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în staţiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport, respectarea măsurilor de distanţare fizică, precum şi pentru purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, al ministrului afacerilor interne şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 32, 33 şi art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 8
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Timiş va evalua şi prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor şi va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare şi personal de specialitate către Institutul Naţional de Sănătate Publică/Ministerul Sănătăţii.
ART. 9
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Banat“ al Judeţului Timiş asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populaţia din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul instituirii carantinei.
ART. 10
(1) Nerespectarea măsurilor prevăzute de prezentul ordin atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, în conformitate cu prevederile art. 64 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Sunt abilitate să verifice respectarea măsurilor de mai sus categoriile de personal prevăzute de art. 67 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 11
Alte măsuri pentru prevenirea şi combaterea răspândirii SARS-CoV-2, precum şi pentru soluţionarea unor probleme deosebite pe perioada carantinei vor fi stabilite prin Centrul Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Timiş.
ART. 12
Primăria Municipiului Lugoj va întreprinde demersuri, prin grija Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, pentru:
1. respectarea pe teritoriul acestuia a măsurilor pentru prevenirea răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, în conformitate cu prezentul ordin;
2. informarea populaţiei asupra definiţiei de caz privind contactul direct, aşa cum este stabilită de Institutul Naţional de Sănătate Publică;
3. asigurarea dezinfecţiei zilnice a spaţiilor publice, conform calendarului stabilit de către Direcţia de Sănătate Publică Timiş;
4. colectarea deşeurilor şi asigurarea funcţionării continue a serviciilor de utilităţi publice;
5. asigurarea continuităţii aprovizionării cu alimente şi bunuri de strictă necesitate pentru persoanele fără susţinători sau fără posibilităţi de asigurare a subzistenţei;
6. asigurarea continuităţii aprovizionării cu medicamente necesare tratamentului uzual al populaţiei prin unităţile farmaceutice specificate în analiza de risc.
ART. 13
Prezentul ordin se va transmite spre aplicare la Centrul Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei Timiş, care va asigura informarea preşedintelui Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Timiş şi a Direcţiei de Sănătate Publică Timiş, şi spre informare la Institutul Naţional de Sănătate Publică, Ministerul Sănătăţii - Direcţia generală de asistenţă medicală, medicină de urgenţă şi programe de sănătate publică, Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Inspectoratul General al Jandarmeriei Române.
ART. 14
Prevederile prezentului ordin au aplicabilitate din data de 21.11.2020, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile, măsurile stabilite în aplicarea acestui ordin urmând a fi raportate până în data de 21.11.2020, ora 12,00, la Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei.
ART. 15
Prezentul ordin se transmite pentru publicare pe site-urile oficiale ale Ministerului Afacerilor Interne, Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
ART. 16
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă,
Raed Arafat,
secretar de stat
Bucureşti, 20 noiembrie 2020.
Nr. 4.660.046.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: